Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Film Topic #11

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bril_idioot Bekijk berichten
    Gister Loving Vincent gezien: wat een kunstwerkje zeg. Het verhaal is niet enorm spectaculair maar dat voldoende zijn werk. De stijl daarentegen... holy shit, echt kwijlen geblazen. Hele film is (na)geschilderd in Van Goghs schilderstijl en dat levert meer dan eens echt prachtige beelden op. Vooral de droomscène is werkelijk waar een genot voor het oog.

Waar heb je het gekeken? Utrecht (hopefully)?

Comment

Thuis op de bank (in Utrecht weliswaar). Hij draait ook nog in het Eye momenteel als je hem per se op groot scherm wil zien.

Comment

Engel (2018) - de nieuwste film van Koen Mortier (Ex-Drummer) is dit jaar de opener van het Filmfestival van Oostende. De film die niet, maar eigenlijk stiekem toch weer wél, heel zwaar gebaseerd is op de laatste dagen van wijlen wielrenner Frank Vandenbroucke, die overleed in een bouwvallig hotelletje in the middle of nowhere in Senegal. Engel is een donkere kijk op de tol van het succes, van een verafgood figuur die eigenlijk heel eenzaam is, en vlucht naar een plek waar niemand hem kent maar waar hij toch niet kan of wil ontsnappen aan zijn status. Een film met een heerlijke muzikale omkadering, met bijwijlen schitterende cinematografische vondsten van Nicolas Karakatsanis (vooral de fantastische kleurencontrasten) en editing door Nico Leunen (die al indruk maakte met o.a. Kid, Home, Lost River etc). Topwerkje van eigen bodem.

4*
        Last edited by Simonsav; 11 sep 2018, 09:17.

Comment

Naar die film kijk ik zeker en vast uit. Wel gezien dat de familie van Frank VDB er wel veel kritiek op had, maar naar mijn insziens vooral onterecht.

Vinny, heb je dit jaar eigenlijk de tijd om een fok top 100 te organiseren of niet?

Comment

Leave No Trace (2018) - een oorlogsveteraan met PTSD woont samen met zijn dochter in een natuurpark ergens in het noorden van de VS, en leven van wat ze zelf groeien, of vinden in het bos; op een dag worden ze echter gevonden door de autoriteiten. Mooi ingetogen filmpje dat vooral vanuit het standpunt van de dochter wordt verteld. 3.5*

Mile 22 (2018) - Na Lone Survivor, Deepwater Horizon en Patriots Day al de 4de samenwerking tussen Peter Berg en Mark Wahlberg. Wel beduidend de minste van de vier. Prima setup qua verhaal, maar een zeer enerverende Wahlberg en vreselijk irritante editing die zo uit de Taken-trilogie lijkt te komen wat betreft het in beeld brengen van actie halen hier de rating toch een eind naar beneden. 2.5*

Gutland (2017) - een aangenaam, mysterieus drama van Luxemburgse makelij over een jongeman die aankomt in een klein dorpje, werk zoekt, en zich zo integreert in die kleine gemeenschap.. maar niet helemaal is wie hij lijkt; ook erg goede rol van Vicky Krieps, die ik eerder dit jaar al indrukwekkend vond in Phantom Thread. Minpuntje is dat het einde van de film opeens nogal in een stroomversnelling terechtkomt, de grootte van de Niagara watervallen. Denk je bij de credits, ok wtf waren die laatste minuten? 3.5*

Comment

Bedoone Tarikh, Bedoone Emza (No Date, No Signature; 2017) - een haast typerend, zorgvuldig opgebouwd Iraans drama over een koppel dat een kind verliest en een dokter met een schuldgevoel. Uitstekende cast, zeker de moeder, en een subtiele vertelstructuur geven deze film een hyperrealistisch gevoel. 3.5*

Beoning (Burning, 2018) - de Koreaanse inzending voor de Oscars kreeg een pak goede reviews op Cannes en is een mysterieus, suspensvol drama over een (sort of) driehoeksverhouding.. maar dan met een paar twists. Een vrij lange zit die echter geen moment saai wordt dankzij de waas van mysterie die over het verhaal hangt. Zag het einde ook absoluut niet aankomen. 3.5*

Wij (2018) was dan weer nieuw Nederlands werk dat me eigenlijk nog wel prima meeviel. Gaat over een groep jongeren die ingaat tegen de "brave maatschappij" en daar komt dan vooral veel naakt bij kijken; af en toe neemt de film wel even een loopje met de geloofwaardigheid, zijn de dialoog niet geheel doordacht of krijg je wat te maken met overacting maar overall vond ik het best amusant. De muzikale score vond ik ook erg lekker. Degelijk. 3*

Comment

Nice Siem, klinkt goed, je hebt dus best een aardig festivalletje zo. Vooral naar Engel ben ik nu dan wel benieuwd geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinnypassy Bekijk berichten
                  Nice Siem, klinkt goed, je hebt dus best een aardig festivalletje zo. Vooral naar Engel ben ik nu dan wel benieuwd geworden.
                  Ja prima inderdaad, echt een paar goeie dingen gezien. Alleen jammer dat het aanbod dit jaar, op dit festival, om één of andere reden kleiner was dan voorgaande jaren. Moet normaal flink gaan filteren in het aantal films dat ik graag wil zien, nu hoefde dat nauwelijks.

Laatste dag nog 3 films gezien, uit Uruguay het drama La Noche de 12 Años (3*) dat gebaseerd is op het waargebeurde verhaal van 3 politiek gevangenen die na een staatsgreep 12 jaar lang gevangen werden gehouden door het dictatoriale regime. Degelijke film met net wat teveel melodramatische momenten. Daarna de avant-premiere van Frères Ennemis (3*) de nieuwe film van Matthias Schoenaerts, die overigens ook aanwezig was voor een Q&A (en VEEL vrouwelijke fans in de zaal had ). Aardige misdaadfilm dat zich afspeelt in Parijs en waar twee jeugdvrienden recht tegenover elkaar komen te staan, de ene als dealer, de andere als leider van de narcoticabrigade. De zaal was laaiend enthousiast maar ik vond het een tikje te voorspelbaar. Tenslotte nog Final Score (2*) met o.a. Pierce Brosnan, weinig van verwacht en eigenlijk vooral nog gezien omdat het kon, maar was dus rommel.

Comment

Heerlijk al die Sharknado films

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There are currently 2 users online. 0 leden en 2 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                    X