Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Film Topic #11

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ok, geen probleem. Dan zal ik daar een top 100 insturen als je hem organiseert en ik het niet vergeet. Voorlopig 135/250 van de fok 250 gezien, het gaat nu wel vrij snel heb ik het idee, en er staan ofwel nog heel wat klassiekers op die iedereen al gezien heeft ofwel films a la Darbareye Elly op die gewoon volledig in mijn straatje liggen die ik nog niet heb gezien. Ik doe het op die lijst ook veel beter dan de andere top 250 lijsten. Misschien ook omdat de IMDb te veel op klassiek, Indisch en eigenlijk ook recent populaire ontvangen films (Pixars, het betere superheldenwerk en de betere blockbusters) gefocust is, en Reddit echt nog meer op populair mainsteam werk gefocust is, waar er bij de fok top 250 wel wat ruimte is voor populaire indiewerk, en het ook anderzijds een niet te klassieke lijst is, wat ik wel graag heb.

Fok top 250: 135/250
    MM top 250: 116/250
    Reddit top 250: 126/250
    IMDb top 250: 113/250

Van de FMovie top 100 ook al 79/100 gezien (wow dat gaat rap). Into The Wild, Reservoir Dogs, Godfather pt II, Apocalypse Now, The Usual Suspects, TWBB, Snatch, Scarface, Garden State, La meglio gioventu, La haine, Dogville, The Deer Hunter, Persona, The Big Lebowski, Oldeuboi, Gran Torino, Sin City, Walk The Line, The Thin Red Line en The Fountain moet ik nog zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laki Bekijk berichten
      Zoe lijkt me ook een fijn filmpje dat op Netflix is gereleased (en ik moet ook nog Equals, Newness en Like Crazy zien van die regisseur, dus daar ga ik me ook eens mee bezig houden).
      Oorspronkelijk geplaatst door Simonsav Bekijk berichten
      Zoe staat op mn watchlist, ook vooral door die regisseur. Vond zowel Like Crazy als Equals erg goede films. Scoren niet echt goed bij het grote publiek, daar zijn ze te dromerig en traag voor denk ik.
      In aanvulling daarop heb ik de laatste dagen nog 3 films van de man gekeken. Breathe In (met Guy Pearce en Felicity Jones) misschien de minste, een vrij cliché verhaaltje met oudere man die verliefd wordt op jonger meisje, maar subtiel verfilmd en daarom best wel intrigerend. Ook hele mooie, veelzeggende slotscene. Daarna Newness (met Nicholas Hoult, en Laia Costa - dat is de meid uit Victoria) een film die inspeelt op de vluchtigheid van het hedendaagse online daten, die vond ik erg goed. Heerlijke chemie tussen beide hoofdrolspelers en een erg boeiende inkijk op daten in de 21e eeuw. En vervolgens zijn nieuwste ook nog gezien, Zoe dus (met Ewan McGregor en de altijd goede Lea Seydoux), hierin heeft Doremus een klein beetje zijn mosterd gehaald bij Ex Machina want ook hier gaat het over de ontwikkeling van een artificieel gebouwde mens. Dit gecombineerd met het diepe verlangen én de zoektocht naar een vorm van liefde bij de mens levert echt een heerlijke film op, één van de beste van het jaar tot nu toe.

Kortom, dat zijn nu toch al 5 uitstekende films waarin Drake Doremus zijn eigen stijl aan het perfectioneren is, het gaat wat mij betreft ook alleen maar de goede kant op. Combineer dit met zijn fantastische webisodes The Beauty Inside die hij eerder al regisseerde én het feit dat deze man ook nog erg jong, dan zit er volgens mij in de toekomst zeker ergens een meesterwerkje aan te komen

Comment

Cool, ik slinger ff wat aan

Comment

Welke site gebruiken jullie voor die maandelijkse overzichten?

Comment

whatiwatch.net

Comment

Net maar eens de enige ontbrekende film van de Cornetto-trilogie gekeken die ik nog niet had gezien. Het stelde wederom niet teleur! Ge-wel-dig... Weet niet zeker welke ik het leukste vind. The World's End had ik nog niet gezien en kwam ineens langs op Veronica. Tof!

Comment

Dinsdag de 'black and chrome'-versie van Mad Max: Fury Road gezien: holy shit, wat zag dat er vet uit. De film komt zo, denk ik, nog beter tot zijn recht. Echt de moeite waard om de film zo nog eens te herkijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrMHB Bekijk berichten
                  Net maar eens de enige ontbrekende film van de Cornetto-trilogie gekeken die ik nog niet had gezien. Het stelde wederom niet teleur! Ge-wel-dig... Weet niet zeker welke ik het leukste vind. The World's End had ik nog niet gezien en kwam ineens langs op Veronica. Tof!
                  Shaun of the Dead vond ik vrij onverwacht echt leuk. Hot Fuzz vond ik overdreven, en duurde naar mijn gevoel erg lang, en vond ik dus minder leuk. The World's End kijk ik misschien ooit wel eens, maar ik heb van horen zeggen gehoord dat This is the End beter is (waar ik ook al niet zo een fan van was, maar misschien toch eens ooit ga herbekijken). Maar soit. Als ik nog een film van Wright moet zien zal het eerder Scott Pilgrim vs the World en Baby Driver zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door bril_idioot Bekijk berichten
                  Dinsdag de 'black and chrome'-versie van Mad Max: Fury Road gezien: holy shit, wat zag dat er vet uit. De film komt zo, denk ik, nog beter tot zijn recht. Echt de moeite waard om de film zo nog eens te herkijken.
                  Moet ik ook nog gewoon zien... Iets wat me wel tegenhoudt bij die film (en dat heb ik wel vaker bij remakes / reboots / vervolgfilms), is dat ik de originele Mad Max trilogie nog niet heb gezien, maar ik heb ook wel gehoord dat dat blijkbaar niet nodig is, om deze film te kunnen volgen, en ik denk dat ik eerder liever de reboot zie, en dan pas later de originele trilogie dan andersom. Net zoals ik dat met de Planet of the Apes films ook heb. Dus misschien bekijk ik hem binnenkort toch gewoon eens zo.

Zelf in tussentijd weer drie films gezien. Der kommer en dag was een mooi Deens drama over twee Deense broers met een alleenstaande mama die omwille van ziekte niet meer voor haar kinderen kunnen zorgen, en ze zo in een zeer streng weeshuis gezet worden waar de tijd is blijven staan. Speelt zich af in de jaren '60 waar er ook aandacht is besteedt aan de achtergrond van de ruimte-exploratie toen.

Verder ook Moonrise Kingdom gezien, wat mijn eerste Wes Anderson is. Uiteindelijk niet slecht, maar zoals verwacht ligt het me ook niet echt. Al viel het nog wel mee doordat het deels een beetje een coming-of-age thema heeft, en vrij vermakelijk is. De film is uiteraard mooi gemaakt en mooi gefilmd, maar ik heb toch liever een film die het iets serieuzer neemt. Binnenkort komt The Grand Budapest Hotel ook nog aan de beurt.

En dan heb ik ook nog Bo gezien, welke een beetje een typisch Vlaams drama is. Drama's die in principe nooit echt saai zijn doordat er eigenlijk vrij veel in gebeurt, maar daardoor boet het (zoals vaker bij Vlaamse drama's) ook wat in in realisme. Het script vind ik sowieso het zwakste punt aan de film, en daar lijden de acteerprestaties een klein beetje onder, al vind ik dat op zich ook niet zo erg. Het pakt wel, en het is vermakelijk. Maar er zat veel meer in.
                  Last edited by Laki; 17 aug 2018, 16:44.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There are currently 2 users online. 0 leden en 2 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                  X