Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Film Topic #11

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Sluit me aan bij Vinny en Justin over Isle of Dogs, toch wel een mindere Anderson. Was duidelijk dat hij uitermate veel detail in z'n shots kan stoppen via stop-motion, maar dat is nog wat anders dan mooie shots, dat mistte ik wel een beetje. Plot ook wat magertjes. Kleine 3,5* voor mij, maar hopelijk toch volgende keer weer live-action.

Comment

Mei
      Films
      73. Red Sparrow (Francis Lawrence, 2018) :: 6.5
      74. Annihilation (Alex Garland, 2018) :: 7.5
      75. Mektoub, My Love: Canto Uno (Abdellatif Kechiche, 2017) :: 7.8
      76. Teströl és lélekröl (Ildikó Enyedi, 2017) :: 7.5
      77. Ich seh ich seh (Severin Fiala, Veronika Franz, 2014) :: 6.6
      78. La graine et le mulet (Abdellatif Kechiche, 2007) :: 6.5
      79. The Purge (James DeMonaco, 2013) :: 6.0
      80. The Purge: Anarchy (James DeMonaco, 2014) :: 6.3
      81. The Purge: Election Year (James DeMonaco, 2016) :: 5.0
      82. Fahrenheit 451 (Ramin Bahrani, 2018) :: 3.5
      83. Mean Machine (Barry Skolnick, 2001) :: 6.0

Series
      84. The Vietnam War - Seizoen 1 (Ken Burns, Lynn Novick, 2017): Aflevering 7 t/m 9 (nog niet af gezien)

Statistieken
      Totaal 11 films (maandgemiddelde: 13.8) gekeken:
      - Kort (t/m 20 min.): 0.
      - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
      - Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totaal 3 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1626 min.
      Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Mektoub, My Love: Canto Uno (7.8, 8ste dit jaar).
      Slechtst beoordeeld: Fahrenheit 451 (3.5).

Media-verdeling
      1.
      9.
      2.

Comment

Mei
        Films
        48. Taegukgi hwinalrimyeo (Je-kyu Kang, 2004) :: 8.2
        49. The Way Back (Peter Weir, 2010) :: 8.0
        50. Once Were Warriors (Lee Tamahori, 1994) :: 7.6
        51. Thor (Kenneth Branagh, 2011) :: 6.5
        52. Captain America: The First Avenger (Joe Johnston, 2011) :: 6.4
        53. The Avengers (Joss Whedon, 2012) :: 7.0
        54. Iron Man 3 (Shane Black, 2013) :: 6.5

Series
        55. Ash vs Evil Dead - Seizoen 3 (Ivan Raimi, Sam Raimi, Tom Spezialy, 2018): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien)
        56. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 5 (Larry David, 2005): Aflevering 5 t/m 8 (nog niet af gezien)

58. Peaky Blinders - Seizoen 2 (Steven Knight, 2014): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.0
        59. Peaky Blinders - Seizoen 3 (Steven Knight, 2016): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien)
        60. Star Trek: Deep Space Nine - Seizoen 1 (Rick Berman, Michael Piller, 1993): Aflevering 13 t/m 19 :: 7.5

Statistieken
        Totaal 7 films (maandgemiddelde: 8.4) gekeken:
        - Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totaal 30 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2221 min.
        Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Taegukgi hwinalrimyeo (8.2, 5de dit jaar).
        Slechtst beoordeeld: Captain America: The First Avenger (6.4).

Media-verdeling
        14.

Comment

Mei
          Films
          67. Like Me (Robert Mockler, 2017) :: 8.0
          68. Avicii: True Stories (Levan Tsikurishvili, 2017) :: 6.0
          69. Encounters at the End of the World (Werner Herzog, 2007) :: 7.0
          70. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Martin McDonagh, 2017) :: 7.0
          71. Call Me by Your Name (Luca Guadagnino, 2017) :: 3.0
          72. Beyond the Black Rainbow (Panos Cosmatos, 2011) :: 4.0
          73. Easy A (Will Gluck, 2010) :: 6.5
          74. The Rock (Michael Bay, 1996) :: 6.5
          75. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993) :: 5.5
          76. Kick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) :: 7.0
          77. Le passé (Asghar Farhadi, 2013) :: 8.8
          78. Les innocentes (Anne Fontaine, 2016) :: 6.8
          79. La vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2 (Abdellatif Kechiche, 2013) :: 6.5

Series
          80. 13 Reasons Why - Seizoen 1 (Brian Yorkey, 2017): Aflevering 7 t/m 13 :: 6.0
          81. Planet Earth - Seizoen 1 (Alastair Fothergill, 2006): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)

Statistieken
          Totaal 13 films (maandgemiddelde: 15.4) gekeken:
          - Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totaal 9 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2039 min.
          Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Le passé (8.8, 1ste dit jaar).
          Slechtst beoordeeld: Call Me by Your Name (3.0).

Media-verdeling
          2.
          9.
          2.
          2.

Comment

Mei
            Films
            33. Argo (Ben Affleck, 2012) :: 7.3
            34. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993) :: 7.0
            35. The Butler (Lee Daniels, 2013) :: 7.2
            36. Basic Instinct (Paul Verhoeven, 1992) :: 6.5
            37. The Fugitive (Andrew Davis, 1993) :: 7.7

Series
            1. The Unit - Seizoen 4 (David Mamet, 2008): Aflevering 9 t/m 22 :: 8.5
            2. Black Sails - Seizoen 3 (Robert Levine, Jonathan E. Steinberg , 2016): Aflevering 10 :: 8.7
            3. Black Sails - Seizoen 4 (Robert Levine, Jonathan E. Steinberg , 2017): Aflevering 1 t/m 5 :: 8.3
            4. 13 Reasons Why - Seizoen 2 (Brian Yorkey, 2018): Aflevering 1 t/m 9 :: 7.8
            5. Narcos - Seizoen 3 (Andrés Baiz, Gabriel Ripstein & Fernando Coimbra, 2017): Aflevering 1 t/m 10:: 8.1

Statistieken
            Totaal 5 films (maandgemiddelde: 8,0) gekeken:
            - Lang (meer dan 75 min.): 5.

Totale speelduur: 2645 minuten.
            Totaal 29 afleveringen van series gekeken.

Best beoordeelde film: The Fugitive (7.7).
            Slechtst beoordeelde film: Basic Instinct (6.5).

Comment

Mei
              Films
              32. Avengers: Infinity War (Anthony Russo, Joe Russo, 2018) :: 8.0
              33. Isle of Dogs (Wes Anderson, 2018) :: 7.5
              34. Deadpool 2 (David Leitch, 2018) :: 7.0
              35. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) :: 9.8

Series
              36. La casa de papel - Seizoen 1 (Álex Pina, 2017): Aflevering 10 t/m 13 :: 8.0
              37. La casa de papel - Seizoen 2 (Álex Pina, 2017): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.3
              38. Homeland - Seizoen 7 (Alex Gansa, Howard Gordon, 2018): Aflevering 7 t/m 9 (nog niet af gezien)

Statistieken
              Totaal 4 films (maandgemiddelde: 5.0) gekeken:
              - Lang (meer dan 75 min.): 4.

Totaal 13 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1226 min.
              Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: 2001: A Space Odyssey (9.8, 1ste dit jaar).
              Slechtst beoordeeld: Deadpool 2 (7.0).

Media-verdeling
              4.
              2.
              1.

Comment

Kijk eigenlijk alleen films/series in de zomer, als er geen voetbal is. Komt een overzichtje aan, alleen minder mooi in vergelijking met dat van jullie "Le Passé" staat al lang op een lijstje, maar door Laki zal ik die snel gaan kijken.

"Weekend at Bernie's" (1989): Briljante komedie. 7,0
                "71" (2014): Mooie film over de Troubles. Noujah niet echt 'over', maar meer een film die zich in die tijd afspeelt (wel wat biased). 6,5
                "Relatos Salvajes" (2014): Briljante scene's wisselen zich af met één à twee mindere. 7,0
                "Clerks" (1994): Een dag in het leven van twee winkelmedewerkers. Klinkt saai, is het niet. 6,5
                "Mallrats" (1995): Twee boys halen gekkigheid in een winkelcentrum. Muah was mij niet gek genoeg. 6,0

Ben bezig met alle films uit het 'View Askewniverse" te kijken. Een reeks films die zich min of meer in dezelfde universum afspelen (lees: zelfde regio in de VS, aantal personage's die in meerdere films voorkomen). Denk dat Jay & Silent Bob de meeste mensen wel wat zeggen? Die komen volgens mij in alle films voor (stuk of acht).
                Last edited by Sophomore; 1 jun 2018, 13:41.

Comment

Ik denk dat het ook iets minder zal zijn. Was met volle goede moed aan de maand begonnen, maar het tweede deel heb ik enkel 13 reasons why uitgekeken en la vie d'adèle herzien. Veel te warm (en soms ook onweerachtig) om een film op te leggen. Het blijft de komende tijd (veel te) warm, en dan komt het WK er nog eens aan. Maar goed, ik hoop een paar klassiekers te kunnen zien (Godfather trilogie, Once Upon A Time in the West, Pulp Fiction, The Pianist, Reservoir Dogs, Heat, Scarface -> dat type film een beetje).

Le passé raad ik zeker aan. Echt erg mooie film, verraste me zeker en vast, en verveelt niet. Beklijft echt over de gehele speelduur.

Comment

Mei
                    Films
                    60. Charlie and the Chocolate Factory (Tim Burton, 2005) :: 5.5
                    61. Game Night (John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein, 2018) :: 6.0
                    62. Star Wars (George Lucas, 1977) :: 6.0
                    63. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (Irvin Kershner, 1980) :: 7.0
                    64. Isle of Dogs (Wes Anderson, 2018) :: 6.9
                    65. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (Richard Marquand, 1983) :: 7.0
                    66. Red Sparrow (Francis Lawrence, 2018) :: 7.0
                    67. The Bachelors (Kurt Voelker, 2017) :: 7.5
                    68. Thoroughbreds (Cory Finley, 2017) :: 6.0
                    69. A Walk Among the Tombstones (Scott Frank, 2014) :: 5.8

Series
                    70. La casa de papel - Seizoen 1 (Álex Pina, 2017): Aflevering 1 t/m 7 (nog niet af gezien)

Statistieken
                    Totaal 10 films (maandgemiddelde: 12.6) gekeken:
                    - Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totaal 7 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1460 min.

Best beoordeeld: The Bachelors (7.5, 18de dit jaar).
                    Slechtst beoordeeld: Charlie and the Chocolate Factory (5.5).

Media-verdeling
                    1.
                    8.
                    2.

Comment

Mei
                      Films
                      58. Kodachrome (Mark Raso, 2017) :: 6.2
                      59. Avengers: Infinity War (Anthony Russo, Joe Russo, 2018) :: 7.0
                      60. Game Night (John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein, 2018) :: 6.0
                      61. Kill List (Ben Wheatley, 2011) :: 7.8
                      62. Ava (Léa Mysius, 2017) :: 8.0
                      63. Anon (Andrew Niccol, 2018) :: 6.8

Series
                      64. Barry - Seizoen 1 (Alec Berg, Bill Hader, 2018) :: 7.8
                      65. Designated Survivor - Seizoen 2 (David Guggenheim, 2016) :: 6.8
                      66. Riverdale - Seizoen 2 (Roberto Aguirre-Sacasa, 2017) :: 7.0
                      67. Zuidas - Seizoen 1 (Nicole van Kilsdonk, Aaron Rookus, 2018) :: 5.0

Statistieken
                      Totaal 6 films (maandgemiddelde: 11.0) gekeken:
                      - Lang (meer dan 75 min.): 6.

Totale speelduur: 656 min.

Best beoordeeld: Ava (8.0, 9de dit jaar).
                      Slechtst beoordeeld: Zuidas - Seizoen 1 (5.0).

Media-verdeling
                      1.
                      2.
                      5.
                      2.

Ga maandag voor de eerste keer 2001: A Space Odyssey zien in Eye, de 70mm versie dus kijk er echt naar uit. Daarna nog naar Thom Yorke in Carré, zijn me de dagen wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn Bekijk berichten
                        Ga maandag voor de eerste keer 2001: A Space Odyssey zien in Eye, de 70mm versie dus kijk er echt naar uit.
                        vinnypassy

Comment

Ik heb hem al gezien he

Comment

Ja maar ik tagde je omdat je dan eens kon zeggen hoe briljant hij wel was in de bios op 70mm niet boos worden

Heb daarnet zelf A Quiet Place zitten kijken, een film die behoorlijk wat lof kreeg. Een film zonder echt begin of eind, maar daarom niet minder tof. Een film die met zijn vele stiltes vaak lekker ijzingwekkend aanvoelt.. maar eigenlijk ook weer niet zó vaak als ik had verwacht op basis van alle lovende reviews. Geef hem een 6.5 denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simonsav Bekijk berichten
                              Ja maar ik tagde je omdat je dan eens kon zeggen hoe briljant hij wel was in de bios op 70mm niet boos worden

Heb daarnet zelf A Quiet Place zitten kijken, een film die behoorlijk wat lof kreeg. Een film zonder echt begin of eind, maar daarom niet minder tof. Een film die met zijn vele stiltes vaak lekker ijzingwekkend aanvoelt.. maar eigenlijk ook weer niet zó vaak als ik had verwacht op basis van alle lovende reviews. Geef hem een 6.5 denk ik.
                              Ook gisteren A Quiet Place gezien en kan me hierin wel vinden, ik geef hem een 7.3. Had net iets meer verwacht obv de reviews.

Comment

Gister Ilse of Dogs gekeken en vond het - net als anderen hier - inderdaad een wat mindere Anderson. Even goed wel de moeite waard hoor, maar wist me nergens echt te pakken.

Comment

Yes, Steve McQueen komt eindelijk met een nieuwe film (begin volgend jaar pas)!

Comment

Tomb Raider, de nieuwe versie, gezien. Was behoorlijk meh; originele was lekker guilty pleasure over the top met een heerlijke Angelina Jolie, nu zit je met een miscast met Vikander en met een film die zichzelf wel heel erg serieus neemt. Uiteindelijk is het vooral een grote hoop bij elkaar geveegde matigheid.

Verder ook nog die docu van Avicii gezien. Nogal morbide om hem daarin letterlijk te horen zeggen dat zijn managers/platenmaatschappij etc hem de dood aan het injagen zijn. Je ziet hem haast letterlijk aftakelen, best sneu om te zien.

Comment

Miscast van Vikander? Je kijkt toch gewoon naar haar en verder hoef je niet op te letten wat er gezegd wordt of wat er gebeurt?

Comment

Lol Simonsav en Justin zouden jullie Perfetti Sconosciuti (Perfect Stranger) aan mij uit kunnen leggen? Online veel lopen zoeken, maar
                                        Spoiler for spoiler:
                                        het slot van de film
                                        kan toch niet zijn zoals ik denk.

Ben zo in de war Had verwacht dat de film ook wel wat gemakkelijker te volgen was met ondertiteling. Dacht toch wel wat Italiaans te kunnen verstaan, maar nu zat ik af en toe te twijfelen wie welke zin van de ondertiteling zei.
                                        Last edited by Sophomore; 8 jun 2018, 01:53.

Comment

Spoiler for einde:

Denk toch wel een alternatief einde ja. Dat het dus niet echt gebeurd is, om te laten zien dat mensen zoveel te verbergen kunnen hebben tegenwoordig, zeker met social media en de mobieltjes van tegenwoordig. Plus denk ik een morele kwestie; is het altijd wel beter om alles eerlijk te vertellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinnypassy Bekijk berichten
                                            Miscast van Vikander? Je kijkt toch gewoon naar haar en verder hoef je niet op te letten wat er gezegd wordt of wat er gebeurt?
                                            Nouja, nee, als je een personage baseert op een figuur, moet dat wel een beetje accuraat zijn natuurlijk. Lara Croft in Tomb Raider is een babe die alles aankan en -durft, de fysieke eigenschappen heeft (klinkt lomp, maar het is nu niet dat Vikander de cupmaat heeft van een Jolie ) en ook een bepaalde soort humor. Vikander is heel mooi, lief, maar natuurlijk veel te delicaat om een Lara Croft neer te zetten. Zoiets moet je toch echt een beetje rekening mee houden.

Oorspronkelijk geplaatst door Sophomore Bekijk berichten
                                            Lol Simonsav en Justin zouden jullie Perfetti Sconosciuti (Perfect Stranger) aan mij uit kunnen leggen? Online veel lopen zoeken, maar
                                            Spoiler for spoiler:
                                            het slot van de film
                                            kan toch niet zijn zoals ik denk.
                                            Tijdje terug hier even over gehad dacht ik. Ja, dus.

Comment

Nee snap ik wel, toen ik de trailer voorbij zag komen dacht ik ook direct: dit past niet.

Comment

Thanks Justin Bijzonder, maar zeker een boeiende film

​​​​​​​
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Simonsav Bekijk berichten

Tijdje terug hier even over gehad dacht ik. Ja, dus.
                                                Ah dank dank. Via de zoekfunctie gevonden dat jullie 'em hadden gezien, maar niet ver genoeg gekeken wat jullie er over zeiden
                                                Last edited by Sophomore; 9 jun 2018, 13:14.

Comment

Het is nogal karig qua filmkijken laatste tijd, maar gister toch weer eens iets opgezet. Love, Simon heette het, een soort van teenage/highschool dramedy met onder andere Katherine Langford uit 13 Reasons. Las er hier en daar goeie dingen over maar goh, dit moet één van de meest clichematige en stereotypische teenage films zijn die ik recent heb gezien. Volgt het vaste patroontje, ook al gaat het dan over een jongen die homo is, en wijkt nauwelijks af van de vaste regeltjes voor dit soort films. Jammer want vond de cast best fris ogen, maar die zaten ook gewoon gevangen in een mager script.

Comment

Gisteren Cosmopolis (2012) na vijftig minuten afgezet: wat een pretentieuze, quasi-intellectuele en -filosofische bagger zeg. Ik heb me vanaf minuut één zitten ergeren aan de zogenaamd diepzinnige gesprekken, die niet slim geschreven waren maar vooral slim moesten lijken. Schrijver van dit script zou zijn carrièrepad eens moeten heroverwegen.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There are currently 2 users online. 0 leden en 2 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X