Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Halve finales

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Halve finales

Begint over een kwartier. Veel plezier!

Apart dat BelgiŽ met Witsel, Fellaini, Chadli ťn Dembele speelt. Veel fysieke kracht dus.

Eindelijk Dembele in de basis.

Comment

Pff, zieke spanning zeg. Wel de best mogelijke opstelling denk ik, hoop dat ze het laten zien vandaag. Kom op Rode Duivels!

Edit: Hazard, paardenlul. Afleggen is 0-1... Man man man.
      Last edited by JanVertonghen'; 10 jul 2018, 19:15.
      Dit is mijn club;
      Mijn ideaal;
      Dit is de mooiste club van allemaal.
      Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet;
      Het kan dooien, het kan vriezen;
      We kunnen winnen of verliezen;
      Maar een betere club dan Ajax is er niet!!!!

Comment

Beetje raar dat je zieke spanning hebt voor een wedstrijd waar je eigen land niet meedoet. Maar goed dat zal wel weer aan mij liggen.

Chadki speelt overigens ontzettend slecht en mijn favoriet Dembele ook niet echt goed. Hazard wel weer bij vlagen geweldig. Vind het wel gedurfd Vertonghen VS Mbappe
        Last edited by Pino; 10 jul 2018, 19:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pino Bekijk berichten
          Beetje raar dat je zieke spanning hebt voor een wedstrijd waar je eigen land niet meedoet. Maar goed dat zal wel weer aan mij liggen.
          Ligt zeker aan jou, aangezien je al bijna een jaar of 8 (sinds mijn aanmelding in ieder geval) hele dagen aanwezig bent op dit forum en dus inmiddels wel kon weten dat ik groot BelgiŽ-fan ben.

Zonde en onnodig dit zeg, slecht opgelet en dan kopt fucking Umtiti hem erin. Mag nooit gebeuren.
          Dit is mijn club;
          Mijn ideaal;

Comment

Zoooo, passje bij Mbappť hoor

Comment

Voelde meer spanning bij BelgiŽ-Brazilie eigenlijk, nu heb ik gewoon het gevoel dat het niet meer gaat gebeuren.

Comment

Het antivoetbal voert weer hoogtij.

Hopen dat Engeland of Kroatie dan maar wereldkampioen worden.

Comment

Ja want BelgiŽ was zo geweldig in de 2e helft, ze hebben amper iets gecreŽerd.. Heerlijk dat ze verloren hebben. Maakt me nu weinig uit wie het WK wint.

Comment

Ja jammer, maar BelgiŽ was ook echt veel minder dan tegen BraziliŽ. Enkel Hazard, Witsel en Kompany waren goed.

Door die lelijke speelstijl van Frankrijk gun ik zelfs Engeland de wereldtitel. M'bappť moet ook oppassen met zijn maniertjes.
                    Last edited by Dysproz; 10 jul 2018, 21:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitesse88 Bekijk berichten
                      Ja want BelgiŽ was zo geweldig in de 2e helft, ze hebben amper iets gecreŽerd.. Heerlijk dat ze verloren hebben. Maakt me nu weinig uit wie het WK wint.
                      Frankrijk speelt al de hele match of zeg maar het hele toernooi met tien achter de bal...

Natuurlijk dat je niets kan creeren... Geen enkele nationale team kan hier iets tegen aanvangen, gezien je niet gericht kan aankopen. En de Belgen hebben natuurlijk ook niet een overvloed aan spelers.

Tegen Brazilie kreeg je de ruimte, maar Brazilie wilde tenminste voetballen. Duitsland wilde tenminste voetballen. Argentinie beschikte niet over voldoende kwaliteit maar wilde voetballen. Peru wilde voetballen. Allemaal teams die bestraft worden omdat ze willen voetballen.

Als dat de evolutie v/h interlandvoetbal wordt, is dit meteen ook mijn laatste toernooi hoor. Ik hoef echt niet meer naar teams gecoacht door Mourinho en Deschamps te kijken. Vreselijk.

EDIT: Niet dat ik groot Engeland-fan ben, ze goed voetbal spelen, en die grote it's coming home en hun arrogantie steekt me behoorlijk tegen, maar ik heb er alles voor over om niet dit Frankrijk wereldkampioen te zien worden. Frankrijk heeft leuke spelers, maar verdient een coach die iets meer doet met deze selectie, en niet dit soort antivoetbal brengt. Dan geef ik liever de Engelsen hun trots terug, dan een coach te belonen voor dit.

Speler v/h toernooi zal wel Mbappe worden. Al vind ik dat Hazard ook in de buurt komt. Denk dat Kane, Cheryshev, Ronaldo en Cavani ook opties zijn.

Analyses laat ik aan me voorbij gaan. Te ontgoocheld. Ik heb er geen problemen mee dat we moeten verliezen, maar tegen dit soort voetbal is het gewoon echt zuur. Leuk voor de Nederlanders die ons liever zagen verliezen, maar zeg nu zelf... zie je dit Frankrijk graag wereldkampioen worden. Ik mag hopen dat elke gezonde en niet-Franse voetballiefhebber nee zegt.

Niets tegen Frankrijk of tegen de meeste Franse spelers trouwens. Ik vind het een mooi land, en ze hebben geweldige spelers, maar als je over zo een selectie beschikt, en je gaat dit op de mat gaan vertonen (omwille van tactische redenen), dan is dat maar triestig, en vooral een verlies voor het voetbal.
                      Last edited by Laki; 10 jul 2018, 21:09.

Comment

Slotoffensief veel mij heel erg tegen

Comment

Jammer zeg. Had in de 60e minuut al weinig vertrouwen meer eerlijk gezegd. Snap ook niet waarom je Fellaini wisselt, net op het moment dat hij juist belangrijk kan gaan worden. Kreeg je eerst weer die welbekende Everton-tactiek van Martinez, lekker een kant overloaden en voorzetjes geven. Werkte niet, waarna de wanhoop helemaal toesloeg en aanvallend helemaal niks meer tot stand kwam. De Bruyne viel vandaag weer enorm tegen, die heeft op het WK maar ťťn goed potje gespeeld, te weinig voor iemand als hij. Dembele heeft ook helemaal niks goed gedaan. Hazard is een genot voor het oog, maar dribbelde/kapte soms te veel. Lukaku heeft drie keer een bal gekaatst, verder niet gezien. Ongelooflijk. Had veel meer verwacht van dit team/deze lichting, al heeft Frankrijk natuurlijk ook een geweldig team. Kwalitatief toch iets beter dan BelgiŽ nog, al vind ik ze ook niet optimaal spelen. Zonde, zonde, zonde. Nu maar die bronzen medaille pakken en hopen dat de 'oudjes' in 2020 nog fit genoeg zijn om mee te doen, dan kan je daar misschien nog een prijs pakken, al reken ik er niet meer op. Had meer van deze lichting verwacht.

Dit is mijn club;
                          Mijn ideaal;

Comment

Achterkomen tegen dit soort Frankrijk was dodelijk, dus ik had er geen vertrouwen in vanaf ja dat die corner erin gaat, want dan weet je het wel hoe Deschamps zal spelen. Ze hebben eigenlijk best nog veel (halve) kansen gehad. Ik vind niet dat Belgie slecht gespeeld heeft. Tegen dit Frankrijk is het ontzettend moeilijk om echt goed te spelen. Hazard vond ik echt zeer goed. Dat het dan niet mee zit... daar kan je dan ook niet altijd aan doen.

Jammer want een betere kans om (ooit) nog wereldkampioen te worden, gaan we volgens mij niet meer krijgen. Al begrijp ik nog steeds niet hoe Nederland als zo een klein landje drie keer tweede is geworden, en daarnaast ook nog eens zoveel olympische medailles haalt in andere disciplines. Maar een generatie als deze is voor ons land zo uitzonderlijk dat dit nooit meer zal voorkomen, zeker niet als we meer op sport inzetten op school. Nederland zal nog wel zijn kansen hebben om ooit wereldkampioen te worden, maar dit was onze kans, en die gaan we nooit meer krijgen. Na dit WK zullen er ook redelijk wat spelers hun interlandcarriŤre stopzetten, en we beschikken niet altijd over een zeer fitte en gemotiveerde selectie, laat staan dat je ooit zover komt in een toernooi waar BraziliŽ, Spanje en Duitsland al uitgeschakeld zijn in de halve finales.
                            Last edited by Laki; 10 jul 2018, 21:14.

Comment

Laki, dat is het voetbal van tegenwoordig. In 2016 was het al niet heel aanvallend en vaak slaapverwekkend. BelgiŽ had Frankrijk in de eerste helft fantastisch vast gezet, maar de 2e helft deed Frankrijk het andersom. Wij als Nederlanders begrijpen de pijn, maar een finale verliezen is 100x erger. 3e plek is alsnog een geweldige prestatie, mochten ze die kunnen winnen en dan kun je met een enigszins goed gevoel terugkijken op dit toernooi. BelgiŽ heeft dit toernooi 1x goed gespeeld en dat was tegen BraziliŽ.

Comment

Ja, als je zover wilt komen, dan wil je alleen maar wereldkampioen worden. Derde worden, ja mooi, maar dan blijf ik ontgoocheld. Mocht de andere halve finale nu Spanje - Duitsland geweest zijn, had ik er meer vrede mee genomen. Mocht Frankrijk effectief mooi voetbal op de mat gebracht hebben, zou ik er ook vrede mee genomen worden, maar met deze vier teams die nu nog over zijn, is het gewoon zuur.

En ja... blijkbaar komen we in de lage landen er altijd heel dichtbij, maar doen we het nooit. Het is jammer dat Nederland van die drie finales er niet eentje kon winnen. Daar ga ik akkoord mee. Nu beschikken ze over een mindere generatie, maar ze komen er wel weer bovenop. Daar ben ik van overtuigd. Ik ben niet de grootste fan van Nederland, maar ik hou van balans... en dan had Nederland er voor mij wel eentje mogen winnen, of mogen ze wel eens een WK winnen van mij. Ik hou er niet van als een team erg dominant is bijvoorbeeld en jaar na jaar of editie na editie de competitie of de wereldbeker wint. Dat zal wellicht ook wel verklaren waarom ik ook vaak voor de underdog ben.
                                Last edited by Laki; 10 jul 2018, 21:20.

Comment

Is ook niet zo dat BelgiŽ heel slecht was, maar ik had van bepaalde spelers wel meer verwacht. Je komt door een standaardsituatie 1-0 achter, dan gooit Frankrijk de boel op slot en dan moet je grote spelers hebben die opstaan en/of geluk hebben dat er een balletje goed valt, maar dat gebeurde niet. Kan je lang en breed over doen, maar het is wel gewoon zo. Kwalitatief en tactisch kwam je vandaag gewoon te kort, niks aan te doen. Wat dan vooral 'pijn' doet is dat je als Belgie niet vaak meer in deze positie zult komen, iets wat anders is bij de echt grote landen natuurlijk.
                                  Dit is mijn club;
                                  Mijn ideaal;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVertonghen' Bekijk berichten

Ligt zeker aan jou, aangezien je al bijna een jaar of 8 (sinds mijn aanmelding in ieder geval) hele dagen aanwezig bent op dit forum en dus inmiddels wel kon weten dat ik groot BelgiŽ-fan ben.

Zonde en onnodig dit zeg, slecht opgelet en dan kopt fucking Umtiti hem erin. Mag nooit gebeuren.
                                    Natuurlijk weet ik dat je fan bent van BelgiŽ. Maar dan mag in het toch nog wel raar vinden dat je zieke spanning hebt voor een land dat niet het jouwe is? Ik heb het nog niet eerder meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pino Bekijk berichten

Natuurlijk weet ik dat je fan bent van BelgiŽ. Maar dan mag in het toch nog wel raar vinden dat je zieke spanning hebt voor een land dat niet het jouwe is? Ik heb het nog niet eerder meegemaakt.
                                      Het is toch niet raar om spanning te hebben als datgene/hetgene waar jij (groot) fan van bent een enorm belangrijke pot moet spelen?
                                      Dit is mijn club;
                                      Mijn ideaal;

Comment

Klopt maar ik vind het wel raar als dat voor een land is waar je helemaal geen familiare binding mee hebt.

Comment

Als Belgie niet op het toernooi zat, en IJsland of een lekker spelend Peru raakten zo ver, had ik wellicht wel hetzelfde gevoel gehad. Familiaire binding vind ik sowieso al overrated. Kijk bijvoorbeeld naar mij. Ik kies tenminste gelukkig zelf mijn vrienden, net zoals JV zelf de ploegen kiest waarvoor hij supportert. Ik had dat vroeger bijvoorbeeld met Zweden op de toernooien waar Belgie niet bij was.

En eigenlijk voor een Nederlander (zolang je niet jaloers bent op de prestaties van het BelgiŽ van nu) is het misschien ook maar logisch dat ze ons steun(d)en.
                                          Last edited by Laki; 10 jul 2018, 23:23.

Comment

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=333075 Ben iig blij dat deze ongelofelijk engerd naar huis is. Enger dan deze zijn er niet he.

Gunde het alle 4 landen wel eigenlijk, de WK titel. Lekker neutraal kijken. Gun het Deschamps wel, vind ik wel een heldje. Toffe spelers, tof land ja mooi dat ze doorgaan. BelgiŽ gewoon zwak. Hazard weergaloos he, die heb je toch veel liever dan Mbappe. Al kan die laatste ook wel wat Lukaku is en blijft een matige spits en voor de rest is dit belgiŽ nou ook weer niet weergaloos ofzo.

Comment

Misschien vind je dit interessant cimbomcu

https://youtube.com/watch?time_conti...&v=-ZoXgBbqEbY

Last edited by Sophomore; 11 jul 2018, 00:28.

Comment

Terechte overwinning van Frankrijk. Redelijk wat kansen gecreerd en dat terwijl Giroud echt veel verprutste in mijn ogen. Pogba en Matuidi vond ik beide een sterke wedstrijd spelen, net als Varane die niet echt in de problemen is gekomen.

Mooi ook dat BelgiŽ het niet gelukt is. Heb ik dus helemaal niks mee en begrijp nog steeds niks van die geforceerde steun naar een buurland. Tegen BraziliŽ eigenlijk al matig gespeeld en met redelijk wat geluk door. Frankrijk was daar op ingesteld en hebbem dat echt uitstekend gedaan vandaag.

Hopelijk finale Frankrijk-Engeland. Zou denk ik het mooist zijn.

Comment

Gezien Cim zijn eerste zin denk ik niet dat hij het prettig zal vinden om tien minuten lang naar Mourinho te luisteren.

007mark Geforceerde steun snap ik niet zo en merkte ik ook heel erg weinig van, maar is dat niet net zo gek als die 'geforceerde' afgunst die je toont (mede door die geforceerde steun)? Snap overigens best dat je er niks mee hebt (zal ook vast en zeker met de ex-Ajacieden in die ploeg te maken hebben, met name met mijn grote vriend denk ik zo), maar ik snap nooit zo goed waarom Nederlanders het de Belgen niet gunnen. Vice versa ook niet, maar ik heb het gevoel dat afgunst in de Nederlandse cultuur meer voorkomt dan in de Belgische cultuur, zeker nu Nederland zelf niet meegedaan heeft aan het EK 2016 en aan dit WK. Lig er niet wakker van, maar als ik de reacties op Facebook (al moet je dat natuurlijk nooit serieus nemen) en in mindere mate hier bekijk, lijkt het wel alsof we het over onze aartsvijand hebben. Erg raar om te zien.
                                                  Last edited by JanVertonghen'; 11 jul 2018, 00:07.
                                                  Dit is mijn club;
                                                  Mijn ideaal;

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X