Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerprono 2016: discussietopic

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Wielerprono 2016: discussietopic

Over een goede twee weken wordt er in Australië traditiegetrouw het nieuwe wielerseizoen gestart met de Tour Down Under, tevens het startsein voor onze jaarlijkse wielerprono. Voor mij het teken om weer langzaam aan te gaan starten met het in de steigers zetten van de organisatie voor wederom een geslaagd jaar lang voorspellen van de wieleruitslagen. Ik heb een tijdje terug jullie om feedback gevraagd met het oog op de nieuwe jaargang, en dit heb ik uiteindelijk besloten:
    • Ondanks de discussie voor het al dan niet weglaten van de kopman, heb ik er voor gekozen om deze toch in stand te houden. Het kiezen van de juiste kopman is vaak een doorslaggevende factor gebleken, en ik verwacht dat als deze weg wordt gelaten te vaak te veel deelnemers op eenzelfde puntenaantal zouden eindigen;
    • De puntentelling heeft her en der wel een make-over gehad. Zo kunnen renners in de rittenkoersen punten verdienen door bij de eerste 10 in een etappe te eindigen, in plaats van slechts bij de eerste 5. Zo hoop ik de verhouding tussen het scoren van punten in de etappes en het eindklassement iets recht te trekken. Daarnaast hebben de puntentelling bij enkele klassementen en etappes een kleine verandering ondergaan;
    • De vraag aan [MENTION=9120]Izsco[/MENTION]; om de logo's en banners te voorzien van een kleine update voor 2016? En zou jij ook nog een extra logo willen ontwerpen voor de afdeling wielermonumenten?;
    • Bij een gelijke stand gaan we sinds dit jaar niet meer werken met meerdere winnaars, maar zal een bonusvraag die de deelnemers moeten invullen bij het verzenden van hun lijstje de uiteindelijke winnaar bepalen. Hierbij moet gedacht worden aan vragen als 'Welke renner van team X zal als eerste finishen' of 'In welke tijd finisht de winnaar';
    • Met de vaste groep deelnemers wil ik voor de liefhebbers een WhatsApp groep starten om zodoende het vergeten van het insturen van lijstjes te beperken. Deelnemers die graag van deze dienst gebruik willen maken, kunnen hun mobiele nummer achterlaten in het PM bericht waarin ze zich aanmelden voor deelname;
    • Door verschuivingen en wegvallen van koersen is er dit jaar een groter aantal wijzigingen in de kalender. Zo heb ik de Ronde van Oman laten vervallen en deze vervangen door de Ronde van Dubai, Ruta del Sol en Milano - Torino. Ook kent deze jaargang een toevoeging in de vorm van de Olympische weg- en tijdrit.

Mochten jullie het met één van de wijzigingen niet eens zijn, willen jullie iets anders toevoegen of zien jullie graag iets veranderd in de kalender, schroom niet en laat het me weten. Rest mij jullie enkel weer een plezier wielerjaar te wensen!

[MENTION=10510]JorisvdMeer[/MENTION]; [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=1563]Hans.[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=709]Elano[/MENTION]; [MENTION=18505]Hixxo[/MENTION]; [MENTION=4048]Satyr[/MENTION]; [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; [MENTION=71]Gert[/MENTION]; [MENTION=23287]Hwb[/MENTION]; [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=8509]Mathi[/MENTION]; [MENTION=3933]Bruins[/MENTION]; [MENTION=26516]Lars990[/MENTION]; [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=3907]michael16[/MENTION]; [MENTION=16809]Going up[/MENTION]; [MENTION=6326]FC-Breda[/MENTION]; [MENTION=6764]Kelvin[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=3718]Denny[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=972]Dost[/MENTION]; [MENTION=508]rich ruzzian[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarđ.[/MENTION];

Spoiler for Teams Prono Tour:
    Punten van bevestigde teams voor de Tour

Bora-Argon
    Barta 434
    Bennett 414
    Konrad 251
    Buchmann 218
    Archbold 165
    Voss 142
    Schillinger 136
    Huzarski 114
    Benedetti 106

Etixx-QuickStep
    Alaphilippe 826
    T. Martin 624
    D. Martin 526
    Vakoc 330
    Keisse 212
    Vermote 175
    Kittel 164
    Richeze 89
    Sabatini 50

IAM Cycling
    Naesen 506
    Frank 428
    Elmiger 334
    Pantano 300
    Coppel 254
    Hollenstein 148
    Clement 109
    Enger 86
    Howard 73

Team Katusha
    Kristoff 2737
    Rodriguez 1750
    Zakarin 767
    Vd Broeck 366
    Haller 336
    Vicioso 202
    Losada 156
    Morkov 110
    Guarnieri 90

Lampre
    Costa 1108
    Meintjes 617
    Cimolai 410
    Durasek 319
    Polanc 296
    Arashiro 225
    Grmay 201
    Pibernik 166
    Bono 75

Orica
    Matthews 1226
    A. Yates 599
    Impey 499
    Juul-Jensen 371
    Albasini 357
    Plaza 334
    Durbridge 260
    Gerrans 244
    Hayman 116

Team LottoNL-Jumbo
    Kelderman 620
    Vanmarcke 600
    Groenewegen 375
    Lindeman 187
    Bennet 174
    Martens 173
    Roosen 107
    Wynants 60
    Wagner 10

Team Sky
    Froome 1973
    Thomas 1065
    Landa 967
    Henao 916
    Poels 637
    Nieve 601
    Kiryienka 589
    Stannard 383
    Rowe 349

BMC
    Van Avermaet 1685
    Porte 1359
    Dennis 1005
    Van Garderen 622
    Bookwalter 596
    Caruso 320
    Moinard 230
    Burghardt 218
    Shär 126

FDJ
    Pinot 1530
    Roux 242
    Reichenbach 235
    Ladagnous 216
    Vichot 211
    Morabito 195
    Roy 75
    Pineau 45
    Bonnet 20

Giant
    Degenkolb 1412
    Dumoulin 1357
    Barguil 443
    Sinkeldam 395
    Geschke 328
    Preidler 199
    Curvers 197
    Ten Dam 65
    Timmer 45

AG2R
    Bardet 1071
    Bakelants 973
    Pozzovivo 972
    Vuillermoz 698
    Gougeard 503
    Dumoulin 363
    Gastauer 222
    Gautier 193
    Cherel 191

Lotto - Soudal
    Greipel 1419
    Gallopin 1063
    Debusschere 821
    Roelandts 703
    Bak 352
    Hansen 164
    De Gendt 150
    Sieberg 122
    Henderson 65

Astana
    Aru 1756
    Nibali 1496
    Fuglsang 586
    Rosa 507
    Sanchez 427
    Lutsenko 349
    Kangert 347
    Grivko 307
    Tiralongo 250

Cannondale
    Naverdauskas 666
    Rolland 510
    Slagter 480
    Breschel 452
    Van Baarle 337
    Howes 138
    Langeveld 104
    Craddock 102
    Koren 78

Cofidis
    Edet 282
    Laporte 261
    Bozic 167
    Maté 139
    Navarro 103
    Lemoine 101
    Cousin 65
    Jeannesson 32
    Soupe 25

Dimension Data
    Hagen 1068
    Cavendish 961
    Cummings 452
    Pauwels 333
    Berhane 280
    Janse van Rensburg 180
    Teklehaimanot 115
    Renshaw 84
    Eisel 50

Direct Energie
    Coquard 807
    Chavanel 444
    Voeckler 322
    Sicard 272
    Jeandesboz 222
    Duchesne 160
    Tulik 132
    Gčne 83
    Petit 51

Fortuneo
    Sepulveda 467
    Vachon 390
    Sorensen 295
    Delaplace 273
    Perichon 236
    Fonseca 208
    Mclay 186
    Feillu 79
    Breen 34

Movistar
    Valverde 2976
    Quintana 1750
    Moreno 1097
    I Izagirre 739
    Herrada 459
    Oliveira 422
    G Izagirre 345
    Anacona 194
    Erviti 70

Tinkoff
    Sagan 2231
    Contador 1778
    Majka 968
    Kreuziger 552
    Bodnar 318
    Gatto 272
    Kiserlovski 212
    Valgren 143
    Tosatto 65

Trek
    Mollema 1128
    Theuns 1064
    Cancellara 449
    Schleck 310
    Zubeldia 216
    Stuyven 160
    Rast 108
    Irizar 82
    Stetina 50
    12
    Ja!
    41,67%
    5
    Nee..
    58,33%
    7

The poll is expired.

Last edited by Roprop; 30 jun 2016, 14:12.

Dat deelnemen alleen als je het nu aangeeft zie ik niet zo zitten. Bij zo'n Tour de France is mijn motto: hoe meer deelnemer hoe leuker. Aangezien een deel van de users helemaal nog niet bezig zijn met het wielerseizoen maar de grote rondes wel erg leuk vinden tegen die tijd, zou dat erg veel deelnemers schelen denk ik.
    Voor de rest allemaal prima. Goed dat je het weer oppakt

Comment

Oman weg vind ik prima (sowieso geen fan van die koersen daar), maar een WT-Koers weglaten en een voormalig WB-wedstrijd in een periode waarin we al zo weinig hebben? Ruta del Sol en Milano-Torino (zelfde nadelig najaar) erbij is wel prima.

Comment

Ik ben het wel met Gert eens, ik zou ook gewoon iedereen laten aansluiten wanneer ze willen. Kans op de eindoverwinning hebben ze toch niet als ze alleen de grote rondes doen, en als die mensen (of mensen die zich bijv. 20 jan registreren maar wel hele actieve wielervolgers blijken) niet mee mogen doen komt dat de activiteit hier ook niet ten goede. Zal zelf zeker weer proberen (actiever) deel te nemen.

Comment

[MENTION=4614]RogerGarcia[/MENTION]; heeft zich afgelopen jaar een betrokken wielervolger getoond en krijgt van mij daarom ook een mention. Was het vaker niet dan wel met hem eens, maar bracht wel leven in de brouwerij en houd van de sport (al heeft hij er geen verstand van [emoji14]).

Comment

Inmiddels al vier aanmeldingen inclusief mobiele nummer binnen, top! Ga inderdaad bij nader inzien gewoon de deelname vrij laten, alleen voor de deelname aan de app had ik graag een PM gehad. Plouay kan ik op geen enkele kalender terugvinden [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; en Parijs - Tours werd érg weinig aan deelgenomen de laatste jaren. Valt overigens ook gelijk met de tijdrit in Qatar, dus is niet zo dat er dan verder niks op het programma staat.
            Last edited by Le Saux; 4 jan 2016, 14:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Le Saux Bekijk berichten
              Inmiddels al vier aanmeldingen inclusief mobiele nummer binnen, top! Ga inderdaad bij nader inzien gewoon de deelname vrij laten, alleen voor de deelname aan de app had ik graag een PM gehad. Plouay kan ik op geen enkele kalender terugvinden [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; en Parijs - Tours werd érg weinig aan deelgenomen de laatste jaren. Valt overigens ook gelijk met de tijdrit in Qatar, dus is niet zo dat er dan verder niks op het programma staat.
              28.08 Bretagne Classic - Ouest-France

Dit is Plouay dit jaar.

Bij deze schrijf ik me ook in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erwin. Bekijk berichten
                28.08 Bretagne Classic - Ouest-France

Dit is Plouay dit jaar.

Bij deze schrijf ik me ook in
                Ah thanks, dan gaat ie erbij

Kunnen de topics van 2015 van sticky afgehaald worden en die van dit jaar sticky?

Comment

Ik schrijf me uiteraard ook in

Comment

Ik doe ook mee. Zal proberen alle koersen in te sturen. Mobiel nummer heb je.

Comment

Ik zal voor de zekerheid een PM sturen met tel nummer.

Comment

Het ging me meer om september en oktober in zijn algemeenheid. Daar is de kalender al zo leeg, terwijl op dat vlak Tours nog een van de grotere koersen is. Zeker nu het een ideale voorbereiding is op het WK. Overigens heeft Italië in het najaar wel meer mooie eendagskoersen naast Torino, met een stevig deelnemersveld voor continentale begrippen. Berghelli, Piemonte, Tre Valli Varesine, Emilia, Sabatini, Bernocchi, Agostoni.

Comment

Tour of Oman. Daar deed ik het traditioneel goed. Zal je binnenkort even PM'en.

Comment

Ben zelf voor: Hoe meer koersen, hoe beter

Comment

Zal zelf een paar ritjes meepikken denk. Verwacht iets in de trent van Tour of California en al die Amerikaanse koersen. (d)

Comment

Kan de Volta Limburg Classic er misschien ook in? Voorkoers van AGR! Zet mij maar in de appgroep

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steijns Bekijk berichten
                                  Kan de Volta Limburg Classic er misschien ook in? Voorkoers van AGR! Zet mij maar in de appgroep
                                  Ik denk niet dat het verstandig is koersen te kiezen waar jij de gang van zaken kan beďnvloeden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJHoutman Bekijk berichten
                                    Ik denk niet dat het verstandig is koersen te kiezen waar jij de gang van zaken kan beďnvloeden
                                    Ik hoef alleen maar de renners te begeleiden van finish naar dopinglokaaltje.

Comment

Mijn nummer heb je al.

Comment

Spoiler for logo's:

Comment

Ziet er allemaal goed doordacht uit Ik doe ook dit jaar weer mee

Comment

Top [MENTION=9120]Izsco[/MENTION]; hartstikke bedankt! Inmiddels al 16 aanmeldingen binnen, gaat lekker zo. [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Over de Volta Limburg Classic heb ik wel getwijfeld, heb bovenaan een poll toegevoegd dan mogen jullie gezamenlijk beslissen of ie al dan niet nog aan de kalender wordt toegevoegd.
                                            Last edited by Le Saux; 5 jan 2016, 15:46.

Comment

Ik ben ook graag weer van de partij dit jaar.

Comment

Heerlijke graphics man Nice.

Comment

Top [MENTION=9120]Izsco[/MENTION]; hartstikke bedankt! Inmiddels al 16 aanmeldingen binnen, gaat lekker zo. [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Over de Volta Limburg Classic heb ik wel getwijfeld, heb bovenaan een poll toegevoegd dan mogen jullie gezamenlijk beslissen of ie al dan niet nog aan de kalender wordt toegevoegd.
                                                  En mijn voorstellen qua Italië?

Ik weet niet met de Hel van het Mergelland, maar de bezetting is de laatste jaren wel huilen met de pet op. De enige, paar WT-ploegen afgelopen jaren van de partij, deden dit bijna standaard met waardeloze selecties.
                                                  Last edited by Viktor; 6 jan 2016, 04:52.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X