Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doping #2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

De statisticus in mij zegt dat je waarschijnlijk niet veel kunt zeggen van een test met 20 observaties per groep. Dan wegen individuele zaken veel te zwaar mee.

Heb je toevallig een linkje van dag onderzoek? Ben wel benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roprop Bekijk berichten
      De statisticus in mij zegt dat je waarschijnlijk niet veel kunt zeggen van een test met 20 observaties per groep. Dan wegen individuele zaken veel te zwaar mee.
      Het is wel mogelijk om met een hele kleine groep toch een betrouwbaar resultaat te boeken. Maar dan moet je niet de ene helft het echte middel geven en de andere helft een placebo. Maar omdat een dergelijke methode veel minder mensen vereist, rijzen vaak ethische vragen, die er toch aan gaan twijfelen (ook al is het wiskundig bewijsbaar!), waardoor men - zeker in de medische wereld - er niet aan wil beginnen. Zitten trouwens wel meer nadelen aan als je het praktisch wilt toepassen, dus op zich snap ik het wel dat ze het niet gebruiken.

Als ik nu hoor over een 50/50 verdeling, weet ik al dat bovenstaande niet toegepast is en dan is zo'n kleine groep veel te klein voor echte juiste conclusies.

Comment

24 om 24 wel/niet idd.

Comment

Ik heb net de reportage gezien van dat EPO-onderzoek met die 48 amateurs (een deelnemer was een journalist van EenVandaag), maar wat een extreem mager onderzoek. Hier kun je 0,0 conclusies uit trekken m.b.t. profcoureurs uit/rond de jaren 90.

Comment

Er is nogal wat te doen rondom het missen van 3 dopingtests binnen een jaar door wereldkampioene Lizzie Armitstead (=normaliter schorsing), waarbij Armitstead uiteindelijk vrijgesproken is van een gemiste test (dus geen schorsing. Haar voorganger Pauline Ferrand Prevot vond dat een schande (https://twitter.com/FERRANDPREVOT/st...66326015414272). Dat vond Armitsteads vriendje, prof Phil Deignan van Sky, kennelijk niet leuk: https://twitter.com/broomwagonblog/s...61908311220224 Oud-prof deelt overigens weer de mening met PFP.

Comment

Het Britse antidopingagentschap UK Anti-Doping is een onderzoek gestart naar Bradley Wiggins en wielerploeg Sky, dat meldt de Britse kant The Daily Mail. Wiggins en Sky kwamen vorige maand in opspraak na gelekte documenten over het gebruik van geneesmiddelen.

Uit de gegevens werd duidelijk dat de olympisch baankampioen in aanloop naar de Tour de France van 2011 en 2012 (die hij won) met toestemming van de UCI een grote dosis intramusculaire langwerkende corticosteroïden inbracht.

De Britse krant is ook op een verhaal gestuit over een onbekend pakketje, dat op 12 juni 2011 bij de bus van Sky werd afgeleverd. Wiggins had eerder die dag de eindoverwinning in het Criterium du Dauphine veiliggesteld. Bronnen binnen Sky zouden zich met name zorgen maken over dit voorval.

Op die bewuste 12 juni reisde ex-prof Simon Cope, nu de teammanager van de continentale ploeg Team Wiggins, naar finishplaats La Toussuire om bij de bus van Sky een pakketje af te leveren, om vervolgens weer terug te reizen naar Engeland. Op de terugweg werd hij vergezeld door Shane Sutton, toen de hoofdcoach van Sky, de Britse wielerbond en de personal coach en mentor van Wiggins.

Sky bestrijdt deze gang van zaken en zegt dat Cope naar La Toussuire reisde om Emma Pooley te bezoeken, maar dat lijkt onwaarschijnlijk omdat zij die dag in het Spaanse Bira koerste, ruim 1100 kilometer ten zuiden van het Franse skioord. Ook Pooley zelf ontkent die dag een afspraak met Cope te hebben gehad. Volgens The Daily Mail zou de Britse wielerbond in vertrouwen hebben bevestigd dat het pakketje medische substanties bevat, maar dat het niet om corticosteroïden zou gaan. Bewijs wat wel in de verpakking zat, zou de bond niet kunnen leveren.

Wiggins zou vervolgens in de bus een onbekende behandelingen hebben ondergaan. Volgens Sky-manager Dave Brailsford was dat niet mogelijk omdat de ploegbus al was vertrokken. Bewijzen die hij daarvoor aandraagt, komen niet overeen met verzameld materiaal van de krant. Zo zou Wiggins na afloop van alle huldigingsceremonies nog op een video te zien zijn vóór de The Death Star, zoals de ploegbus binnen Sky gekscherend wordt genoemd.

Comment

Tjaz zullen we ooit nog wel eens een schone Tourwinnaar krijgen?

Comment

Eerste winnaar van de laatste zes jaar die serieus in verband wordt gebracht met doping, lijkt me geen reden om te dramatiseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansje Bekijk berichten
                    Eerste winnaar van de laatste zes jaar die serieus in verband wordt gebracht met doping, lijkt me geen reden om te dramatiseren.
                    Nee laten we niet dramatiseren, het is enkel de tweevoudig tourwinnaar die in hetzelfde team zat als de gene die hem net 3x won, niets aan de hand mensen!

Meneertje tegendraads. Stel dat het waar is, lijkt het me een gi-gan-tisch drama voor de sport.

Comment

Niet dramatiseren Sky is, qua middelen, het Real Madrid van de wielersport. Zou echt een blamage en doodsteek voor de sport zijn.

Comment

Ik denk dat de blamage voor Team Sky veel groter is dan voor de wielersport, al krijgt die er natuurlijk ook een forse klap door. Maar doodsteek waag ik toch sterk te betwijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansje Bekijk berichten
                          Ik had niet goed gelezen en dacht froome en wiggins. Of daar dacht ik aan bij de naam sky en heb ik dat zelf verder ingevuld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hwb Bekijk berichten
                            Ik denk dat de blamage voor Team Sky veel groter is dan voor de wielersport, al krijgt die er natuurlijk ook een forse klap door. Maar doodsteek waag ik toch sterk te betwijfelen.
                            Wie wordt er nog serieus genomen daarna dan? Als zelfs het heilige Sky doping blijkt te gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk berichten

Nee laten we niet dramatiseren, het is enkel de tweevoudig tourwinnaar die in hetzelfde team zat als de gene die hem net 3x won, niets aan de hand mensen!

Meneertje tegendraads. Stel dat het waar is, lijkt het me een gi-gan-tisch drama voor de sport.
                              Sorry dat ik niet meteen het hele peleton onder de bus te gooi voor het onderzoek gevoerd is. Wiggins won overigens maar één Tour, maar dat terzijde.

Oorspronkelijk geplaatst door Bramvinos Bekijk berichten
                              Wie wordt er nog serieus genomen daarna dan? Als zelfs het heilige Sky doping blijkt te gebruiken.
                              Wie wordt er nu serieus genomen? Vergeet niet uit welke periode we komen. Van 1999-2005 is er geen Tourwinnaar, in 2006 en 2010 is de winnaar vervangen en in 2007 is de gele trui door z'n eigen team uit koers gehaald. Dat is allemaal nog geen tien jaar geleden en ondertussen is het wielrennen gewoon weer springlevend en (zo lijkt het vooralsnog toch) minder gedopeerd. Natuurlijk zou het een zware klap zijn, maar als het wielrennen Festina en Armstrong overleefde zal dit ook wel lukken.

Comment

Het heilige Sky? Dat zijn ze toch allang niet meer? Er zijn renners en ploegen die ik al langer geloofwaardiger vind.

En daarnaast is dit natuurlijk een erg andere kwestie dan wat we in de afgelopen decennia zagen.

Comment

Veelvuldig (te) opzichtig claimen dat je alles zo schoon en netjes doet, is op zichzelf al extreem verdacht. Zeker als je dan ook nog o.a. met ploegleiders gaat werken, die zelf in die EPO-tijd hebben gereden en gewonnen.

Comment

http://www.ad.nl/sport/brailsford-sk...aait~a4a4cb1f/

Comment

Pirazzi en Ruffoni betrapt op doping. Ben benieuwd of Bardiani morgen gaat starten en zo ja met 7 of 9 renners (2 vervangers)

Comment

Trek heeft ineens maar 8 ipv 9 man in de Tourploeg staan en net werd duidelijk waarom: André Cardoso is betrapt op doping.

Comment

Kunnen ze niet een nieuwe negende renner oproepen? Of mag dat niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterX Bekijk berichten
                                            Kunnen ze niet een nieuwe negende renner oproepen? Of mag dat niet?
                                            Ja, dat kunnen ze en hebben ze inmiddels gedaan. De ouwe Zubeldia mag zijn eigen award proberen te winnen.

Comment

Sammy

Samuel Sánchez (39) test buiten competitie positief

17 augustus 2017 – Samuel Sánchez heeft een besmeurde plas afgeleverd tijdens een dopingcontrole. De Spaanse veteraan (39) van BMC is positief bevonden op het gebruik van GHRP-2, een middel dat gebruikt kan worden om herstel te bevorderen. Sánchez testte positief op 9 augustus bij een controle buiten competitie, meldt de UCI.

Het middel GHRP-2 is bekend van de positieve gevallen bij Bardiani-CSF. Stefano Pirazzi en Nicola Ruffoni testten in aanloop naar de jongste Giro d'Italia een positief op dat middel. GHRP-2 is een middel dat de aanmaak van groeihormonen stimuleert. Groeihormonen helpen bij herstel na zware inspanningen.

Sánchez heeft het recht om een contra-expertise aan te vragen, met de zogenaamde B-staal. Voorlopig is Sánchez geschorst op basis van de vondst in de A-staal. BMC laat in een korte verklaring weten dat het zero tolerance-beleid wordt gevolgd en Sánchez daarom op non-actief is gesteld.

Sánchez zou komende zaterdag in Nîmes starten in de 72ste Vuelta a España. De Belg Loïc Vliegen neemt zijn plaats in bij BMC.
                                              Last edited by Pino; 18 aug 2017, 11:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Satyr Bekijk berichten
                                                Trek heeft ineens maar 8 ipv 9 man in de Tourploeg staan en net werd duidelijk waarom: André Cardoso is betrapt op doping.
                                                B-staal zou negatief zijn.

Comment

http://www.wielerflits.nl/nieuws/308...nd-effect.html

Ohjee.

Comment

Vergeet niet dat het een test was met niet prof renners over een indoor tijdrit van 20 km. Dat is niet echt te vergelijken met profrenners die 200km koersen rijden.

Mijn verwachting is op basis van wat ik erover gelezen heb dat het in het peloton het effect bijna nihil zal zijn.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                    X