Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat vind je van dingetjes in het voetbal?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Wat vind je van dingetjes in het voetbal?

Nadat Bolderbast enkele succesvolle ''Wat vind je van'' topics opende, vond ik het tijd voor zo'n zelfde topic met voetbal als thema. Idee is simpel: Er worden enkele stellingen voorgelegd of vragen gesteld en jij mag je lekker uitleven! Alle antwoorden zijn goed, zowel een ja of nee als een drie pagina's lange argumentatie. Discussies zijn welkom, zolang ze niet te lang doordraven en op een fatsoenlijke manier gevoerd worden. Let's go!

Stelling 1:
    Mede door het te laat anticiperen van PSV en Ajax op de transfermarkt wordt Feyenoord dit seizoen kampioen.

Vraag 1:
    Wat vind je van de keuze van Wesley Sneijder om te verkassen naar Nice?
    Last edited by Vilhena; 6 sep 2017, 18:02.

Stelling 1:
    Eens, zowel Ajax als PSV heeft een dramatische transferperiode achter de rug. Selecties zijn niet in balans en komen op sommige plekken echt te kort. Daartegenover staat dat Feyenoord echt uitstekend heeft ingekocht. Voor mij is Feyenoord ook echt kampioenskandidaat nummero uno.

Vraag 1:
    Tja, vind het geen gekke keuze maar vind Sneijder niet veel soeps meer. Had voor t leuke naar Uuu moeten gaan.

Comment

Stelling 1:
      klopt helemaal, Ajax en PSV hebben lopen slapen, net zoals Hans Kraay zegt is het apart dat geen van beide Rick van Drongelen heeft overgenomen, terwijl ze toch allebei een betere back nodig hebben, wellicht was Gosens ook een optie geweest (vertrokken naar Atalanta) ook is het opvallend dat PSV redelijk dun in de buitenspelers zit en toch geen poging heeft gedaan om Kuwas te halen, had zeker van meerwaarde kunnen zijn.

Comment

Stelling 1:
        Ajax en PSV hebben zeker geen goede transferperiode gehad al is het altijd maar de vraag hoe spelers als Haps, Diks en Larsson zich bij Feyenoord gaan ontwikkelen. Op papier moet Feyenoord zeker kampioen kunnen worden maar in het voetbal weet je het maar nooit.

Vraag 1:
        Ik ben het hier helemaal eens met Bakkes12 . Sneijder is wel echt op zijn retour en het is dan mooi meegenomen dat hij zijn centjes nog even mag verdienen bij Nice. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat die niet is teruggekeerd naar de Eredivisie.
        Last edited by agolaide; 6 sep 2017, 20:58.

Comment

Stelling 1:
          Mede door het te laat anticiperen van PSV en Ajax op de transfermarkt wordt Feyenoord dit seizoen kampioen.

Feyenoord had selectie wel sneller bij 1 . Ajax en PSV niet goed gehandeld maar vind daar bepaalde spelers individueel wel weer beter . Geen idee nog wie kampioen wordt . Ajax en PSV hebben weer het voordeel van geen Europese verplichtingen

Vraag 1:

Tja moet hij zelf weten . Zal wel voor het geld en het weer hebben gekozen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duarte. Bekijk berichten
            Stelling 1:
            klopt helemaal, Ajax en PSV hebben lopen slapen, net zoals Hans Kraay zegt is het apart dat geen van beide Rick van Drongelen heeft overgenomen, terwijl ze toch allebei een betere back nodig hebben, wellicht was Gosens ook een optie geweest (vertrokken naar Atalanta) ook is het opvallend dat PSV redelijk dun in de buitenspelers zit en toch geen poging heeft gedaan om Kuwas te halen, had zeker van meerwaarde kunnen zijn.
            Als je dan toch slapen zegt en Heracles-spelers noemt, zou ik je willen wijzen op de meest talentvolle der Nederlandstalige verdedigers die is vertrokken deze zomer: Hoogma. Zeer groot talent met een prachtige inspeel- en crosspass. Kik Pierie is nu de hype na 1 wedstrijd, en dat begrijp ik wel... Maar een of twee goede wedstrijden maken je nog geen toptalent, alhoewel dat volgens mij er voetballend gezien wel vanaf druipt. Anyway stelling 1: Ik ga de goden niet verzoeken, en doe geen uitspraken.

Vraag 1: Sneijder heeft verstandig gehandeld, Labyad zou hem uit de basis hebben gespeeld bij Utrecht, omdat ze in Nederland (en zeker Ten hag) wel een vedette durven te passeren. En Labyad is dan wel een vervelend mannetje, hij kan alleraardigst voetballen. En Sneijder is al eventjes op zijn retour.

Comment

komodo25 zou ik je mogen vragen welke spelers je individueel dan beter vind? Op Lozano dan misschien na is er toch vrijwel geen verschil laat staan individueel beter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bakkes12 Bekijk berichten
                komodo25 zou ik je mogen vragen welke spelers je individueel dan beter vind? Op Lozano dan misschien na is er toch vrijwel geen verschil laat staan individueel beter?
                Neem aan dat je het over PSV dan hebt
                Zoet , verdedigend vind ik Feyenoord wel sterker op Arias na . Middenveld vind ik gelijkwaardig al springt van Ginkel er boven uit . Aanvallend vind ik PSV met Pereiro en Lozano zeker meer individuele klasse hebben dan Feyenoord .

Comment

Stelling: Uhu.

Vraag: Goede keuze van Sneijder, matige keuze van Nice.

Comment

Zo, die zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrMHB Bekijk berichten

Als je dan toch slapen zegt en Heracles-spelers noemt, zou ik je willen wijzen op de meest talentvolle der Nederlandstalige verdedigers die is vertrokken deze zomer: Hoogma. Zeer groot talent met een prachtige inspeel- en crosspass. Kik Pierie is nu de hype na 1 wedstrijd, en dat begrijp ik wel... Maar een of twee goede wedstrijden maken je nog geen toptalent, alhoewel dat volgens mij er voetballend gezien wel vanaf druipt. Anyway stelling 1: Ik ga de goden niet verzoeken, en doe geen uitspraken.

Vraag 1: Sneijder heeft verstandig gehandeld, Labyad zou hem uit de basis hebben gespeeld bij Utrecht, omdat ze in Nederland (en zeker Ten hag) wel een vedette durven te passeren. En Labyad is dan wel een vervelend mannetje, hij kan alleraardigst voetballen. En Sneijder is al eventjes op zijn retour.
                      Hoogma heb je ook zeker gelijk in, gaf slechts enkele voorbeelden, al gezien het verleden van zijn vader (aanvoerder HSV) vind ik het niet raar dat hij naar Heracles vertrokken is. Hoogma zie ik, als hij een basisplaats te pakken heeft bij Hoffenheim ook nog wel uitkomen voor het Nederlands elftal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door komodo25 Bekijk berichten

Zoet , verdedigend vind ik Feyenoord wel sterker op Arias na . Middenveld vind ik gelijkwaardig al springt van Ginkel er boven uit . Aanvallend vind ik PSV met Pereiro en Lozano zeker meer individuele klasse hebben dan Feyenoord .
                        Jeroen 'grabbel grabbel' Zoet is een onzekere keeper, dan heb ik liever onze Brad! Arias is verdedigend kwetsbaarder dan Diks~imho en aanvallend vond ik die laatstgenoemde ook verrassend voor de dag komen de laatste wedstrijd. Arias is verder in zijn ontwikkeling door zijn leeftijd, Diks is talentvoller schat ik. El Ahmadi en Vilhena kunnen ze alleen van dromen bij PSV. Lozano klopt, en Pereiro neemt een elftal niet op sleeptouw en is gewoon een 'mooi weer voetballer'. Nee, ik schat zeker Feyenoord maar ook Ajax hoger in dan PSV.

Comment

PSV individueel beter? You serious? Enige twee posities die ik kan bedenken zijn Arias en Lozano. Verder wil ik het best naast elkaar leggen Zoet - Jones, ik vind Jones veel maar dan ook echt veel beter dan Zoet. Zoet teert nog steeds op die leuke wedstrijdjes tegen Atleti maar voor de rest barstensvol fouten en onzekerheden. Botteghin - Isimat, Botteghin is in mijn opzicht momenteel de beste CV in de Eredivisie. Zeker gezien het vertrek van Moreno en Sanchez. Isimat is opbouwend net zoals Botje drama maar verdedigend ook een stuk zwakker. VD Heijden - Luckassen, vind ik persoonlijk weer Van der Heijden sterker dan de PSV'er puur omdat Luckassen ook gewoon zo dwaas is in zijn acties. Veels te wild en opbouwend kan niemand denk ik tippen aan Jan Scharie. Haps - Paal, staat als een paal boven water dat Haps natuurlijk beter is *badum tsj*. KAE - van Ginkel, beiden hele goede spelers waarbij ik niet iemand heel veel beter vind dan de ander. Vilhena - Hendrix, mijn voorkeur gaat hier uit naar VIlhena omdat hij wat allrounder is dan Hendrix, vind het ook wel een beetje gelijkwaardig bij deze. Toornstra - Pereiro, voetballend gezien is Pereiro het beste, no doubt, maar qua waarde en inbreng in het spel vind ik Jens de beste. Bergwijn - Berghuis, no doubt dat ik hier voor Berghuis kies. Bergwijn 0 rendement en een beetje blind renpaard. Jorgensen - Locadia/de Jong, zelfs Locadia en de Jong samen kunnen niet tippen aan Jorgensen. Boetius/Larsson - Lozano, voor wat ik nu gezien heb is Lozano gewoon de beste maar ik wil het nog wel eens zien over een langere periode.

Kortom, als ik het zo naast elkaar leg vind ik PSV zeker niet individueel beter. Tuurlijk ik ben Feyenoorder maar, correct me if im wrong, maar PSV is individueel helemaal niet zo sterk als jij doet voorkomen.

EDIT: MrMHB zie je reactie na mijn post pas, denk dat wij wel aardig op 1 lijn zitten.
                          Last edited by Bakkes12; 6 sep 2017, 22:28.

Comment

PSV individueel beter? You serious? Enige twee posities die ik kan bedenken zijn Arias en Lozano. Verder wil ik het best naast elkaar leggen Zoet - Jones, ik vind Jones veel maar dan ook echt veel beter dan Zoet. Zoet teert nog steeds op die leuke wedstrijdjes tegen Atleti maar voor de rest barstensvol fouten en onzekerheden. Botteghin - Isimat, Botteghin is in mijn opzicht momenteel de beste CV in de Eredivisie. Zeker gezien het vertrek van Moreno en Sanchez. Isimat is opbouwend net zoals Botje drama maar verdedigend ook een stuk zwakker. VD Heijden - Luckassen, vind ik persoonlijk weer Van der Heijden sterker dan de PSV'er puur omdat Luckassen ook gewoon zo dwaas is in zijn acties. Veels te wild en opbouwend kan niemand denk ik tippen aan Jan Scharie. Haps - Paal, staat als een paal boven water dat Haps natuurlijk beter is *badum tsj*. KAE - van Ginkel, beiden hele goede spelers waarbij ik niet iemand heel veel beter vind dan de ander. Vilhena - Hendrix, mijn voorkeur gaat hier uit naar VIlhena omdat hij wat allrounder is dan Hendrix, vind het ook wel een beetje gelijkwaardig bij deze. Toornstra - Pereiro, voetballend gezien is Pereiro het beste, no doubt, maar qua waarde en inbreng in het spel vind ik Jens de beste. Bergwijn - Berghuis, no doubt dat ik hier voor Berghuis kies. Bergwijn 0 rendement en een beetje blind renpaard. Jorgensen - Locadia/de Jong, zelfs Locadia en de Jong samen kunnen niet tippen aan Jorgensen. Boetius/Larsson - Lozano, voor wat ik nu gezien heb is Lozano gewoon de beste maar ik wil het nog wel eens zien over een langere periode.

Kortom, als ik het zo naast elkaar leg vind ik PSV zeker niet individueel beter. Tuurlijk ik ben Feyenoorder maar, correct me if im wrong, maar PSV is individueel helemaal niet zo sterk als jij doet voorkomen.

EDIT: MrMHB zie je reactie na mijn post pas, denk dat wij wel aardig op 1 lijn zitten.
                            Ik zei toch ook al dat Feyenoord een betere verdediging heeft . Maar vind PSV met Lozano , Pereiro en van Ginkel spelers hebben die gewoon sterker en verrassender zijn dan de spelers van Feyenoord . Heeft PSV het betere team ? Nee dat denk ik niet

Comment

Ik zei toch ook al dat Feyenoord een betere verdediging heeft . Maar vind PSV met Lozano , Pereiro en van Ginkel spelers hebben die gewoon sterker en verrassender zijn dan de spelers van Feyenoord . Heeft PSV het betere team ? Nee dat denk ik niet
                              Lozano ben ik het eens. Pereiro en van Ginkel niet. Volgens mij heeft Feyenoord met oa Boetius, Larsson en Berghuis drie spelers die iets kunnen creeeren uit het niets. Van Ginkel zou denk ik geen basis staan bij Feyenoord, dus of die daadwerkelijk sterker is.. Geen idee.

Comment

Lozano ben ik het eens. Pereiro en van Ginkel niet. Volgens mij heeft Feyenoord met oa Boetius, Larsson en Berghuis drie spelers die iets kunnen creeeren uit het niets. Van Ginkel zou denk ik geen basis staan bij Feyenoord, dus of die daadwerkelijk sterker is.. Geen idee.
                                Boetius begon aardig maar was buiten nl niet zo succesvol . Larsson was bij Heerenveen een prima speler maar kan hij het een niveau hoger ook aan ? We zullen het zien . Berghuis ben ik geen fan van . Mocht ik tussen deze 4 moeten kiezen als trainer zou ik Pereiro opstellen. vind van Ginkel completer dan wat er bij Feyenoord staat . Maar goed ieder zijn mening .

Comment

Stelling 1:

Ja zeker, Feyenoord heeft slim ingekocht. Al denk ik dat ze de rechtsback positie wel beter hadden kunnen versterken. Vind dat psv matig ingekocht heeft (op Lozano na) en Ajax, ach daar is al zoveel over gezegd. Ze hebben wederom te laat geanticipeerd, zonde. Denk uiteindelijk wel dat het tussen Ajax en Feyenoord gaat.

Vraag 1:

Financieel en qua weer zal het top zijn maar gok niet dat het een juiste stap is sportief gezien. Hoop dat die ons verrast.

Comment

Boetius begon aardig maar was buiten nl niet zo succesvol . Larsson was bij Heerenveen een prima speler maar kan hij het een niveau hoger ook aan ? We zullen het zien . Berghuis ben ik geen fan van . Mocht ik tussen deze 4 moeten kiezen als trainer zou ik Pereiro opstellen. vind van Ginkel completer dan wat er bij Feyenoord staat . Maar goed ieder zijn mening .
                                    Buiten NL maakt niet meer uit toch (ook al was die bij Genk meer dan aardig)? Gaat om t nu en daar presteert vooralsnog goed. Laten we verder gaan met t feit dat Pereiro geen vleugelspeler is. Hij heeft hier wellicht gespeeld maar speelt nu op 10, zijn beste positie ook umo, en ik vind niet dat hij een wedstrijd volledig naar zijn hand kan zetten, te vaak nog onzichtbaar/afwezig. Verder over van Ginkel, ik vind hem meer scorend vermogen hebben maar hij staat ook wat verder vooruit. Als ik moest kiezen ging mijn keus altijd uit naar KAE of Tonny

Comment

Stelling 1:
                                      Feyenoord had de selectie op tijd rond en kwalitatief versterkt ondanks het vertrek van een aantal basisspelers. In mijn ogen hebben ze ook de sterkste selectie momenteel, al valt het niet zeker te zeggen of ze daarmee kampioen gaan worden. Hadden Ajax en PSV ook Europees nog een rol gespeeld, had ik hier waarschijnlijk 'ja' op geantwoord, maar dat dubbele programma gaat wel een rol spelen in de titelstrijd. Ik denk dat PSV en Ajax daar wel van kunnen gaan profiteren.

Vraag 1:
                                      Lekker weer, goed salaris en volgens mij heeft hij met Favre ook een coach die het elftal om hem heen wil bouwen. In mijn ogen is Nice dus een goede keus, al denk ik dat de competitie an sich te zwaar voor hem is.

Comment

Stelling 1:
                                        Zeker waar, al is het aan Feyenoord om dan ook nog kampioen te worden. Ik betwijfel het.

Vraag 1:
                                        De volgende transfer die Yolanthe heeft doorgedrukt. Hou op, schei uit.
                                        Snap OGC Nice ook echt niet!

Comment

Stelling 1:
                                          Feyenoord heeft zeker een betere transferperiode gehad dan de rest, maar denk dat hun selectie alsnog niet breed genoeg is om de CL wedstrijden op te vangen.

Vraag 1:
                                          Sneijdertje wist niet eens dat Nice een voetbalclub had en Yolanthe zag zichzelf allang liggen aan de Cote d'azur, is natuurlijk een stuk hipper dan Amsterdam.

Comment

Stelling 1:
                                            Ik ben het niet helemaal eens met je laat anticiperen maar Feyenoord heeft wel de beste zaken gedaan op de transfermarkt dat wel. Of ze daardoor kampioen worden? Ze zijn itt vorig jaar iig wel dé favoriet.

Vraag 1:
                                            Voor hem prima, verder kan ik me er niet druk om maken. Om maar de eeuwige vergelijking met VdV te maken heeft Sneijdertje het toch beter voor elkaar.

Overigens zou ik niet elke keer en een stelling en een vraag erin gooien, zo krijg je 2 discussies door elkaar. Gewoon beetje afwisselen en redelijk gauw een nieuwe stelling/vraag erin gooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erwin. Bekijk berichten
                                              Stelling 1:
                                              Ik ben het niet helemaal eens met je laat anticiperen maar Feyenoord heeft wel de beste zaken gedaan op de transfermarkt dat wel. Of ze daardoor kampioen worden? Ze zijn itt vorig jaar iig wel dé favoriet.

Vraag 1:
                                              Voor hem prima, verder kan ik me er niet druk om maken. Om maar de eeuwige vergelijking met VdV te maken heeft Sneijdertje het toch beter voor elkaar.

Overigens zou ik niet elke keer en een stelling en een vraag erin gooien, zo krijg je 2 discussies door elkaar. Gewoon beetje afwisselen en redelijk gauw een nieuwe stelling/vraag erin gooien.
                                              Ja strak plan, was er ook al over aan het twijfelen. Elke dag een nieuwe zou wel kunnen denk ik, gezien de activiteit hier.

Comment

Stelling 1: Qua transfers zeker wel, maar of men kampioen wordt?? PSV en Ajax spelen namelijk niet Europees dus ze hebben meer rust.

Vraag 1: Mooi land, grotere competitie en meer geld dan in de Eredivisie en hij kan fit worden voor het Nederlands Elftal (als Dick hem nog wil opstellen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ROEMM Bekijk berichten
                                                  Stelling 1:
                                                  Feyenoord had de selectie op tijd rond en kwalitatief versterkt ondanks het vertrek van een aantal basisspelers. In mijn ogen hebben ze ook de sterkste selectie momenteel, al valt het niet zeker te zeggen of ze daarmee kampioen gaan worden. Hadden Ajax en PSV ook Europees nog een rol gespeeld, had ik hier waarschijnlijk 'ja' op geantwoord, maar dat dubbele programma gaat wel een rol spelen in de titelstrijd. Ik denk dat PSV en Ajax daar wel van kunnen gaan profiteren.

Vraag 1:
                                                  Lekker weer, goed salaris en volgens mij heeft hij met Favre ook een coach die het elftal om hem heen wil bouwen. In mijn ogen is Nice dus een goede keus, al denk ik dat de competitie an sich te zwaar voor hem is.
                                                  Makkelijk te counteren in dit geval: vorig seizoen hadden we voor de winterstop ook een dubbel programma en stonden we gewoon 5 punten voor. Het houdt de groep juist fit en scherp, en de groep spelers komt op mij stabiel en sterk genoeg over om dit te handelen. Even er vanuit gaande dat we 4de worden in de poule, dan voorzie ik echt 0,0 problemen. Sterke en brede selectie. Ajax heeft in de basis nog steeds een sterke ploeg en het gaat denk ik wederom tussen Feyenoord en Ajax, zoals het hoort.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X