Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Feyenoord #26

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Feyenoord #26

Feyenoord Rotterdam

Hand in Hand is sinds 1961 het clublied van Feyenoord. Het is het bekendste clublied van Nederland.

Erelijst
    Regionaal

Afdelingskampioen Eerste Klasse (13x)

1924, 1926, 1927, 1928, 1929, 1931, 1932, 1933, 1936, 1937, 1938, 1940, 1943

Zilveren Bal (9x)

1926, 1928, 1930, 1933, 1937, 1939, 1942, 1948, 2011

Nationaal

Landskampioen (15x)

1924, 1928, 1936, 1938, 1940, 1961, 1962, 1965, 1969, 1971, 1974, 1984, 1993, 1999, 2017

KNVB beker (12x)

Winnaar: 1930, 1935, 1965, 1969, 1980, 1984, 1991, 1992, 1994, 1995, 2008, 2016
    Finalist: 1934, 1957, 2003

Johan Cruijff Schaal (2x)

Winnaar: 1991, 1999
    Finalist: 1992, 1993, 1994, 1995, 2008

Continentaal

Europacup 1 / UEFA Champions League (1x)

1970

Europacup 3 / UEFA Cup (2x)

1974, 2002

UEFA Super Cup

Finalist: 2002

Wereldbeker voetbal (1x)

1970

International Football Cup

Finalist: 1962

Intertoto Cup

Poulewinnaar (3x): 1967, 1968, 1973

Spoiler for Leuke dingen:

Feyenoord wint als eerste Nederlandse club in 1970 de Europacup 1 door in de finale in Milaan met 2-1 van Celtic te winnen.
    Herman Kuiphof: "Hoe is het mogelijk, hoe is het mogelijk? Milaan is een beetje van Feyenoord. San Siro is op het ogenblik helemaal van ons!"

Voor de huidige generatie fans één van de grote helden. Met name door zijn vrije trappen kreeg hij deze status

Twee dagen na de moord op Pim Fortuyn wint Feyenoord in eigen Kuip de laatste Europese prijs voor een Nederlandse club

Memorabele overwinning in de kwartfinale van de beker tegen PSV, 27-01-2010

Mijn Feyenoord van Lee Towers is een van de populairste Feyenoordliederen naast het Hand in Hand

Het handelsmerk van Feyenoord is het hondstrouwe en fanatieke Legioen dat net rugnummer 12 als twaalfde man achter het elftal staat.

Mr. Feyenoord: Coen Moulijn (1937-2011)

Feest na afloop van de 4-2 overwinning op Ajax

En om het even af te sluiten:

Last edited by Magikarp; 15 mei 2017, 23:03.

1 ding bij het volgende kampioenschap. Geen Lee Towers meer, dat kan echt niet meer Ik krijg bij hem ook altijd het gevoel dat die zichzelf uitnodigd om te komen zingen.
    Last edited by Vitesse88; 16 mei 2017, 00:14.

Comment

Lee is een baas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitesse88 Bekijk berichten
        1 ding bij het volgende kampioenschap. Geen Lee Towers meer, dat kan echt niet meer Ik krijg bij hem ook altijd het gevoel dat die zichzelf uitnodigd om te komen zingen.
        Ik denk niet dat hij over zo'n 20 jaar nog steeds zal optreden, dus maak je geen zorgen, volgende keer zal hij er nietmeer bij zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterX Bekijk berichten

Ik denk niet dat hij over zo'n 20 jaar nog steeds zal optreden, dus maak je geen zorgen, volgende keer zal hij er nietmeer bij zijn
          Origineel!!!

Comment

Magikarp Dank voor deze openingspost
            Last edited by 007mark; 16 mei 2017, 08:21.

Comment

Nog even 3 uur genieten dat laatste filmpje

Comment

Ik ga de 29e een kampioenstattoo laten zetten, de datum + de tekst Many years of hurt, never stopped us dreaming. Gewoon voor de gein, oh ja...het is de bedoeling op mijn linkeronderarm.
                Last edited by MrMHB; 16 mei 2017, 21:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stlund Bekijk berichten
                  Ik ga de 29e een kampioenstattoo laten zetten, de datum + de tekst Many years of hurt, never stopped us dreaming. Gewoon voor de gein, oh ja...het is de bedoeling op mijn linkeronderarm.
                  Dan moet je wel een lange onderarm hebben, maar die van jou is natuurlijk ook goed getraind.

Comment

Even voor de Feyenoorders onder ons. Wat verwachten jullie dat er in de zomer gaat gebeuren qua transfers? Elia, Kramer en Kuyt zullen er denk ik niet meer bij zijn. Berghuis zal ook een twijfelgeval zijn en Bilal weet ook niet te overtuigen. Aanvallend hou je weinig over, maar ik zie in de Eredivisie ook niet echt waardevolle basisspelers rondlopen.

Comment

De enige uit de Eredivisie die welkom en haalbaar zijn, zijn in mijn ogen Rashica en Larsson...

Hopen dat ze iets moois uit die hoge hoed kunnen toveren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sirkeith Bekijk berichten
                        De enige uit de Eredivisie die welkom en haalbaar zijn, zijn in mijn ogen Rashica en Larsson...

Hopen dat ze iets moois uit die hoge hoed kunnen toveren.
                        Jahanbaksh vind ik ook wel een mooie. En ik verwacht niet dat die meer moet gaan kosten dan larsson eerlijk gezegd.

Comment

Als ze hem toentertijd (gratis ?) van NEC hadden gehaald, had ik het prima gevonden. Nu hoeft het van mij niet meer want ik denk dat dit een prima speler voor de subtop is, maar niet voor Feyenoord.

Comment

Was niet gratis, Jahanbakhsh had nog contract bij NEC. Heb ook liever dat hij naar buitenland gaat, vangt NEC nog wat via opleidingsvergoeding

Comment

De namen die op dit moment genoemd worden gaan je dus echt niet helpen in de CL mensen. Hoop dat Feyenoord eens verder kijkt dan de landsgrenzen. Ajax heeft bijvoorbeeld een geweldige slag geslagen met Sanchez. Zou niet weten waarom Feyenoord zoiets niet kan binnenhalen. Of is die scouting echt zo slecht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 007mark Bekijk berichten
                                De namen die op dit moment genoemd worden gaan je dus echt niet helpen in de CL mensen. Hoop dat Feyenoord eens verder kijkt dan de landsgrenzen. Ajax heeft bijvoorbeeld een geweldige slag geslagen met Sanchez. Zou niet weten waarom Feyenoord zoiets niet kan binnenhalen. Of is die scouting echt zo slecht?
                                Risico + kosten. Europeanen kiezen vaak niet voor Nederland, omdat ze elders wel meer kunnen verdienen en de tijd dat clubs massaal Brazilianen en Afrikanen naar Nederland haalden ligt gelukkig achter ons. Wat je nu ziet is dat clubs voor zekerheid gaan (bijv in het geval van Sanchez) als het gaat om een aankoop buiten de Europese grenzen. Ik heb wel een beetje het gevoel alsof ik als John Heitinga aan het lullen ben, maar dat moet je maar voor lief nemen.

Comment

Ja een risico inderdaad. Maar ik zie ook totaal geen garantie dat Larsson, Rashica en/of Jahanbaksh het wel gaan redden in de Nederlandse top. Spelen wat leuke wedstrijdjes hier in Nederland, maar zijn ook lang niet elke wedstrijd beslissend zoals Ziyech dat bij Heerenveen en Twente bijvoorbeeld wel was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 007mark Bekijk berichten
                                    Ze hebben ook nog die andere Colombiaan die geen deuk in een pakje boter weet te trappen.
                                    En dan nog Neres, dat moet je ook maar afwachten of hij zijn prijskaartje kan waarmaken...

Sanchez was een gouden slag van ze, maar helaas lopen die er niet zomaar rond met een schappelijk prijskaartje.

EDIT: Zou die topscoorder van de Jupiler League niet een goede zijn als back-up? Tom Boere, heeft er 33 gemaakt dit jaar. Ik kijk echt totaal geen wedstrijden van FC Oss, dus ik zou het niet weten.
                                    Last edited by sirkeith; 17 mei 2017, 10:57.

Comment

Gewoon een ziek talent uit de PL huren. Misschien haalt Spurs wel een spits en dan huur je gewoon Vincent Janssen oid, zet je 'm naast Jorgensen.

Terugkeer van Ak naar Feyenoord bijv? Of Fosu Mensah als er wat gebeurt bij United.
                                      Last edited by Sanel; 17 mei 2017, 11:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sirkeith Bekijk berichten

Ze hebben ook nog die andere Colombiaan die geen deuk in een pakje boter weet te trappen.
                                        En dan nog Neres, dat moet je ook maar afwachten of hij zijn prijskaartje kan waarmaken...

Sanchez was een gouden slag van ze, maar helaas lopen die er niet zomaar rond met een schappelijk prijskaartje.

EDIT: Zou die topscoorder van de Jupiler League niet een goede zijn als back-up? Tom Boere, heeft er 33 gemaakt dit jaar. Ik kijk echt totaal geen wedstrijden van FC Oss, dus ik zou het niet weten.
                                        Cassiera heeft door de ontwikkeling van dolberg ook weinig kans op speeltijd gehad. Neres daarentegen doet het gewoon meer dan prima in de speeltijd die hij tot nu toe heeft gehad. De tijd van schappelijke prijsjes is idd wel een beetje vervlogen, maar als je dan ziet dat Ajax younes haalt, die in vergelijking veel minder kost dan larsson, zou ik toch eerder buiten de grenzen gaan kijken. Er is al te vaak gebleken dat uitblinken bij een top 10 club in Nederland geen enkele garantie bied.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sanel Bekijk berichten
                                          Gewoon een ziek talent uit de PL huren. Misschien haalt Spurs wel een spits en dan huur je gewoon Vincent Janssen oid, zet je 'm naast Jorgensen.

Terugkeer van Ak naar Feyenoord bijv? Of Fosu Mensah als er wat gebeurt bij United.
                                          Dit zie ik inderdaad meer zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sanel Bekijk berichten
                                            Misschien haalt Spurs wel een spits en dan huur je gewoon Vincent Janssen oid, zet je 'm naast Jorgensen.
                                            .
                                            Denk niet dat Feyenoord ineens overstapt naar 4-4-2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bolderbast Bekijk berichten

Dan moet je wel een lange onderarm hebben, maar die van jou is natuurlijk ook goed getraind.
                                              Hij komt op mijn onderste arm die is erg lang en erg getraind Nee, serieus, die zin komt niet in zijn geheel naast elkaar maar onder elkaar. Maar ben er nog niet heel zeker van omdat tattoo's de eerste jaren heel mooi blijven maar daarna een beetje uitzetten... Bij letters is dit natuurlijk lelijk, maar sowieso...twijfel zelf nog een beetje... Maar ik hou je op de hoogte, lieve Bertus.

Comment

Kuyt stopt met voetballen.

Comment

Goh dat komt toch wel aan zeg hier. Was uiteraard te verwachten en het is volkomen logisch, maar het is toch op een vreemde manier jammer en een teleurstelling. Stoppen na je kampioenswedstrijd met een hattrick. Wat een grote speler en Feyenoord legende voor altijd.

Dirk

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X