Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Algemeen Giro (discussie) topic

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Rustdag breakdown

We hebben nu 1 week koers erop zitten. Een week waarin Froome zeker niet de sterkste is, maar wel Mitchelton-Scott. In de sprints weinig verrassingen tot nog toe. Wat zijn jullie verwachtingen van de komende weken op basis van deze eerste week?
    Last edited by Erwin.; 14 mei 2018, 11:10.

Comment

Verwacht zelf dat Chaves beter gaat zijn dan Yates in de 3e week. Benieuwd dus of hij bij Yates moet blijven of ook wederom voor zijn eigen kansen mag gaan. Ik vind Dumoulin nog niet zo sterk ogen als afgelopen jaar overigens. Formolo en Meintjes vallen me tegen, naast natuurlijk Froome en Aru. Zeker laatstgenoemde had ik een veel meer aanvallende instelling van verwacht, maar blijkt dus niet te kunnen.

Carpapaz en Haig voorlopig ook de revelaties van deze Giro.

Comment

Formolo valt tegen? Die rijdt zijn beste Giro ooit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erwin. Bekijk berichten
          Formolo valt tegen? Die rijdt zijn beste Giro ooit...
          Uhm nee, werd vorig jaar 10e en staat nu24e op bijna 6 minuten door op de Etna zoveel tijd te verliezen. Had zelf verwacht dat hij wel top 10 zou staan dus vandaar 'tegenvallend'.

Comment

Oh ja was ff vergeten dat hij daar zoveel verloren had, maar dan nog met een 5e, 2e en 6e plek niet echt tegenvallend. Uiteindelijk zie ik in hem toch geen echte GC rijder, maar meer een soort Ulissi renner.

Comment

Als we het hebben over verrassingen, wat mij betreft: Carapaz (rijdt gewoon witte trui en een prima klassement, niet verwacht aangezien ze met etappe-aspiraties naar de Giro kwamen), Patrick Konrad, Pelle Bilbao en Ben O'Connor die tot op dit moment allen beter zijn dan de beoogde kopman van hun ploeg. Daarnaast vind ik Pozzovivo, Chaves en Yates allemaal erg sterk ogen de eerste week, of dat gaat aanhouden is de vraag natuurlijk. Tegenvallers: Froome, Aru en toch ook wel M.A. López. Qua sprints niet veel verrassende namen naar mijn idee.

Comment

Ben het niet helemaal met je eens dat Lopez beter is dan Bilbao. Bilbao wint tijd op Lopez in de proloog (niet zijn specialiteit) en de 2 finishes op de korte steile klimmetjes die we hebben gehad. Hier had Lopez ook te maken met een valpartij, waardoor hij al bijna een minuut verloor. Op de echte aankomsten bergop (Etna en Gran Sasso) laat Lopez echt wel zien beter te zijn dan Bilbao. Het is zeker nog niet overtuigend, maar denk dat we echt nog niet alles van hem gezien hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 007mark Bekijk berichten
                  Ben het niet helemaal met je eens dat Lopez beter is dan Bilbao. Bilbao wint tijd op Lopez in de proloog (niet zijn specialiteit) en de 2 finishes op de korte steile klimmetjes die we hebben gehad. Hier had Lopez ook te maken met een valpartij, waardoor hij al bijna een minuut verloor. Op de echte aankomsten bergop (Etna en Gran Sasso) laat Lopez echt wel zien beter te zijn dan Bilbao. Het is zeker nog niet overtuigend, maar denk dat we echt nog niet alles van hem gezien hebben.
                  Ik denk ook dat we nog niet alles hebben gezien van Lopez hoor, die gaat nog wel tijd goed maken (zeker op Bilbao). Vond Bilbao dan ook meer een verrassing dan dat ik Lopez vind tegenvallen. If that makes sense. Ben het voor de rest met je eens hoor

Comment

Carapaz is voor mij toch ook geen verrassing. Was te verwachten dat hij dit kon.

Comment

Op basis waarvan? Zo goed als hij nu rijdt heeft hij nog niet eerder laten zien. Dat ie nog stappen zou maken is logisch, maar hij rijdt nu echt wel beter dan ik verwacht had.

Comment

Net voor de Giro Asturias gewonnen, staat gewoon met bloedvorm aan de start, is afwachten hoe hij dat volhoudt.

Ik verwacht dat we Aru nog wel gaan zien, denk ook dat Froome nog gaat verbeteren. Ik zie Yates, Chaves en Pinot dit alledrie wel volhouden, terwijl ik denk dat Dumoulin in de zware derde week minder gaat zijn. Wordt nog een leuke strijd tussen die drie, die allemaal nog tijd zullen moeten pakken op Dumoulin ook. Daarnaast benieuwd wat Pozzovivo kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hwb Bekijk berichten
                          Net voor de Giro Asturias gewonnen, staat gewoon met bloedvorm aan de start, is afwachten hoe hij dat volhoudt.

Ik verwacht dat we Aru nog wel gaan zien, denk ook dat Froome nog gaat verbeteren. Ik zie Yates, Chaves en Pinot dit alledrie wel volhouden, terwijl ik denk dat Dumoulin in de zware derde week minder gaat zijn. Wordt nog een leuke strijd tussen die drie, die allemaal nog tijd zullen moeten pakken op Dumoulin ook. Daarnaast benieuwd wat Pozzovivo kan.
                          Ja dat was uitstekend, maar het is wel nog een niveau lager dan wat hij nu in de Giro laat zien. Dat hij zich zou tonen ja, maar dat hij zich zo goed zou tonen vind ik best een verrassing.

Comment

Als knecht heeft hij ook al laten zien dat hij z'n kopman lang kan bijstaan in het gebergte, vorig jaar een goede Vuelta gereden en vlak voor de Giro inderdaad Asturias gewonnen.

Hij krijgt nu z'n kans als kopman en heeft die met beide handen gegrepen, wat mij betreft dus geen verrassing.

Comment

Benieuwd of Tom nog last gaat krijgen van zijn valpartij.

Comment

Fysiek of mentaal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sophomore Bekijk berichten
                                  Fysiek of mentaal?
                                  beiden

Comment

Formolo rijdt wel echt een hele sterke Giro hoor, gaan we ook zeker nog meer van zien. Feit dat hij zoveel tijd verloor kwam door een valpartij voor de Etna, waarna hij zichzelf opblies. Genieten van jonkies Carapaz, Ciccone, Schachmann en O'Connor en 'oldie' Pozzovivo. Verder ook Battaglin natuurlijk een prachtrenner en kan sowieso wel genieten van Yates en Pinot, die beiden ook erg sterk zijn. Vandaag Mohoric was ook geweldig om te zien. En dan te bedenken dat de mooiste ritten nog mogen komen.

Comment

Benieuwd of ze vandaag weer durven te vlammen. Ik denk dat het peloton het liever wat rustig aan zal doen.

Comment

Denk zelf dat de ploeg van Woods best wil gaan rijden om de kopgroep geen kans te geven. Daarnaast Battaglin ook groot kanshebber.

Comment

Wauw, gewoon wauw. Dit was een enorm spannende en leuke finale, genieten :

Comment

Dit is toch niet nodig he. Dat je bergop wat verliest oke, maar niet zo.

Comment

Goh, wat is Yates weer sterk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sophomore Bekijk berichten
                                                Dit is toch niet nodig he. Dat je bergop wat verliest oke, maar niet zo.
                                                Ok hij was dus wel echt kapot. Al claimt hij dan wel weer dat hij dichter bij Yates zou komen als hij alleen had gereden. Dat is toch een beetje een contradictie?

Benieuwd of zijn taalgebruik enigszins tactisch is (dat hij kapot was/is en het min of meer voorbij is). Al zal dat meer hopen van mij kant zijn.

Comment

Laten we er eens een nieuwe stelling ingooien: De Giro is beslist.

Comment

Je weet het nooit met roze truien die moeten poepen (2017) of uit de bocht vliegen (2016). Maar normaal gesproken is het wel beslist.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X