Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Algemeen Giro (discussie) topic

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Algemeen Giro (discussie) topic

Zijn er dingen over de giro die je nergens anders kwijt kan? Dan kan dat hierin. Ook discussiepunten mag je hier aanzwengelen en om goed te beginnen gelijk een mooie stelling:

Froome zou hier nooit mogen starten

Helemaal mee eens, want de uitspraak had al veel eerder moeten zijn. Sowieso heel raar dat het bij de UCI zo lang duurt totdat er een beslissing wordt gemaakt m.b.t. schorsingen.

Comment

Iets met je bent onschuldig totdat de schuld is bewezen en iets met hoor en wederhoor. Ik ben blij dat het huidige rechtssysteem op deze twee gronden is gebouwd. Als er echter sprake is van een stroperige organisatie, waardoor dit gehele proces zolang duurt als bij Froome, dan krijg je wel dit soort rare situaties. Zeker in de wielerwereld, die bol staat van dopingschandalen, is dit voor mij niet een wenselijke uitkomst.

Comment

Het is natuurlijk niet goed voor de sport, maar ik ben het er wel mee eens dat hij hier mag starten. Overigens is deze procedure vrij gebruikelijk, ook tov eerdere zaken. Het verschil is alleen dat deze afwijkende test (geen positieve test) van Froome voortijdig is uitgelekt. Daardoor lijkt het allemaal superlang te duren. Normaal gesproken hadden we nu niets van die test geweten en was er ook niets aan de hand geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hwb Bekijk berichten
          Het is natuurlijk niet goed voor de sport, maar ik ben het er wel mee eens dat hij hier mag starten. Overigens is deze procedure vrij gebruikelijk, ook tov eerdere zaken. Het verschil is alleen dat deze afwijkende test (geen positieve test) van Froome voortijdig is uitgelekt. Daardoor lijkt het allemaal superlang te duren. Normaal gesproken hadden we nu niets van die test geweten en was er ook niets aan de hand geweest.
          Maar waarom moet dat onder de pet worden gehouden dan? Lijkt me toch juist een goede zaak dat zoiets is uitgelekt. Anders had het wellicht nu vlak voor de Giro start naar buiten gekomen en dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 007mark Bekijk berichten

Maar waarom moet dat onder de pet worden gehouden dan? Lijkt me toch juist een goede zaak dat zoiets is uitgelekt. Anders had het wellicht nu vlak voor de Giro start naar buiten gekomen en dan?
            Wordt misschien gedaan omdat er niet altijd iets aan de hand is? Als er in het nieuws komt "Speler X heeft afwijkende test' dan is de kans groot dat mensen al meteen een mening erover hebben. Dat ze het doen om de spelers in bescherming te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 007mark Bekijk berichten

Bij een salbutamol-overtreding krijgt een renner altijd eerst de gelegenheid een verklaring aan te dragen voor de te hoge waarde. Daarna wordt die verklaring beoordeeld en volgt eventueel een schorsing. Dat is de gangbare procedure bij een afwijkende test, is dus iets anders dan bij een positieve test. Weet niet of er nog andere middelen zijn dan salbutamol waarbij het tot een afwijkende test leidt, het lijkt op wat er bij Contador gebeurde rond het clenbuterol-verhaal, dat zou dus best eenzelfde geval kunnen zijn. Gedurende deze procedure is er niets aan de hand, er is nog niet vastgesteld dat de dopingregels zijn overtreden. Dat betekent dat de renner (nog) niet geschorst is Ún mag rijden. Het is imo in zo'n geval logisch dat dit nog niet naar buiten wordt gebracht, ook in het belang van de wielersport. Enige vraag die ik heb is waarom het hele proces meer dan 6 maanden moet duren.

Comment

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...er-van-israel/

Mooi verhaal. Kende het nog niet.

Comment

Wie zien jullie deze Giro als de betere aanvallers/rittenkapers in de lange, heuvelachtige etappes? Ik zou zelf zeggen Mohoric, L.L. Sßnchez zoals altijd, Wellens en ook renners van Movistar gezien hun vrije rol (Carapaz, Betancur wellicht) acht ik een goede kans om de 'ontsnappings-etappes' te pakken.

Comment

Ik denk dat je de belangrijkste al wel genoemd hebt, Gesink er ook nog bij. LL Sanchez al wel in dienst van Lopez moeten rijden, verder heb je in die ploeg met Bilbao, Hirt en Villella ook nog een paar die aanvallend zouden kunnen rijden. Brambilla kan je ook wel opschrijven en als Ben Hermans niet zo dom is om voor een klassement te gaan, doet ie ook mee.

Comment

Pantano

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erwin. Bekijk berichten
                        Ik denk dat je de belangrijkste al wel genoemd hebt, Gesink er ook nog bij. LL Sanchez al wel in dienst van Lopez moeten rijden, verder heb je in die ploeg met Bilbao, Hirt en Villella ook nog een paar die aanvallend zouden kunnen rijden. Brambilla kan je ook wel opschrijven en als Ben Hermans niet zo dom is om voor een klassement te gaan, doet ie ook mee.
                        Gesink ook maar even toegevoegd aan mijn scorito inderdaad. Geloof wel dat Hermans voor een klassement gaat, dat heeft hij te kennen gegeven in de media in ieder geval. Gaat ook als kopman van de Israel ploeg naar de Giro met die intenties, naar mijn idee ook niet heel handig maar we zullen zien.. Astana, Sky en vooral Mitchelton-Scott hebben wel een gruwelijk team voor in de bergen als je die namen zo ziet, benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Zin in!

Comment

Denk dat Brambilla ook voor een klassement gaat, zou voor Pantano ook zo kunnen zijn. Verder Ciccone nog.

Btw Hermans klassement? ​​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hwb Bekijk berichten
                            Denk dat Brambilla ook voor een klassement gaat, zou voor Pantano ook zo kunnen zijn. Verder Ciccone nog.

Btw Hermans klassement? ​​​
                            Met zijn 14e plek in de Vuelta van 2016 is hij al beter dan Francis de Greef

Top results
                            19th GC Giro d'Italia ('12)
                            20th GC Giro d'Italia ('13)
                            21st GC Giro d'Italia ('10)
                            21st GC Vuelta a Espana ('09)
                            23rd GC Giro d'Italia ('11)
                            Last edited by Erwin.; 3 mei 2018, 13:49.

Comment

Dacht ook dat Brambilla voor klassement zou gaan inderdaad. Hermans zelfde verhaal. Superdom natuurlijk, want wat heb je aan een plek buiten de top 10 Pantano kan ik me haast niet voorstellen dat die voor klassement gaat, aangezien Brambilla daar kopman is.

Ik heb trouwens O'Connor in mijn MU Prono gezet. Won in Tour of the Alps een mooie etappe en ging daar ook goed mee in het klassement. Start nu zonder klassementsambities en hoop dus dat hij zich niet compleet hoeft weg te cijferen voor Meintjes.
                              Last edited by 007mark; 3 mei 2018, 14:00.

Comment

Sowieso altijd jammer dat dit soort mannen ten kosten van alles voor een goed klassement gaan. Als ze hun dag(en) uit kiezen, dan is een etappewinst mijns inziens toch veel mooier dan een 15e plaats GC. Wat dat betreft heeft Gesink - eindelijk - het licht gezien.
                                Last edited by tdogg16; 3 mei 2018, 14:20.

Comment

Waarbij je van Gesink nog kunt zeggen dat hij de kwaliteiten heeft om top-8 in de Tour en top-5 (met mazzel zelfs podium) in Giro of Vuelta te rijden. Dan is die keuze imo nog verdedigbaar. Maar Ben fucking Hermans zeg.

Comment

Kon zeggen. Denk dat Gesink dat inmiddels niet meer in zich heeft na verschillende blessures, waaronder dat gedoe met zijn hart.

Comment

Tja, dat is de vraag. Sindsdien heeft hij iig zijn koers verlegd.

Wel opvallend hoe veel kritiek hij altijd heeft gekregen btw, beste klassementsrenner die we tussen Breukink en Dumoulin hebben gehad.
                                      Last edited by Hwb; 3 mei 2018, 22:31.

Comment

Froome is al gevallen tijdens de verkenning. Geen breuken, alleen schaafwonden.

Comment

Teams met 8 renners in een grote ronde is een verbetering

Comment

Ik denk het wel, liever nog 7. Maar we gaan het dit jaar zien.

Comment

Stap in de goede richting, al zal het verschil naar mijn verwachting vooral te zien zijn in de derde week. Dus nog even afwachten hoe zich dat gaat voltrekken

Comment

Ik denk persoonlijk dat het verschil verwaarloosbaar gaat zijn. Qua valpartijen gaat het sowieso heel weinig uitmaken gok ik. In vlakke ritten gaan de beste renners altijd vooraan willen zitten, dus daar gaat het verschil van ÚÚn renner (is toch de zwakste van iedere ploeg) weinig uitmaken.

Misschien dat er minder renners buiten tijd gaan zijn, een voordeel.

Ik denk dat Tom Boonen dit ook een keer heeft aangehaald in Extra Time Koers.
                                                Last edited by Mathi; 9 mei 2018, 08:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathi Bekijk berichten
                                                  Ik denk persoonlijk dat het verschil verwaarloosbaar gaat zijn. Qua valpartijen gaat het sowieso heel weinig uitmaken gok ik. In vlakke ritten gaan de beste renners altijd vooraan willen zitten, dus daar gaat het verschil van ÚÚn renner (is toch de zwakste van iedere ploeg) weinig uitmaken.

Misschien dat er minder renners buiten tijd gaan zijn, een voordeel.

Ik denk dat Tom Boonen dit ook een keer heeft aangehaald in Extra Time Koers.
                                                  Een knecht minder voor de klassementsmannen kan wel verschil gaan maken. De koers is met een man minder toch minder goed drie weken lang te controleren. Maar zoals gezegd, beter nog teams van 7.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X