Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PCM 2017

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

PCM 2017

Bij mij is de download aan de gang. Fijn dat je ook via Steam meteen een Real DB van alle koersen, renners en shirts kan halen. En aanpassingen van stats, waardoor meteen stuk realistischer is (aldus de makers van de DB )

Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm toch ook maar even heb binnengehaald

Comment

Linkje? Ben ook wel benieuwd eigenlijk..
      Last edited by Elano; 15 jun 2017, 20:32.

Comment

http://store.steampowered.com/app/52..._Manager_2017/

Comment

Ik had hem vorig jaar ook gelijk gekocht nou nou daar had ik spijt van wat een bagger versie was 2016. Graag hoor ik wat jullie vinden van 2017?

Comment

Het spel is al jaren vrij matig, vooral wat betreft de seizoensplanning van je team, wat ik het leukst vindt van het hele spelletje. Ik download hem wel eerst weer, als je bevalt koop ik hem. Dan later misschien wel een keer.

Comment

En is het wat?

Comment

Gister had ik wat afgesproken, dus alleen een enkele etappe geprobeerd. Bakte er niks van, want dus al heel wat jaren niet gespeeld. Denk dat mijn mening dus ook niet echt representatief is, aangezien zo'n beetje alles in de carrièremodus nieuw gaat zijn voor mij

Als ik beter onder de knie heb hoe het spel werkt, wil ik misschien nog wel een verhaal er van maken hier.
                Last edited by 007mark; 16 jun 2017, 11:55.

Comment

Kriebelt wel hier. Voorlopig toch nog maar even leren in PCM16 en eventueel 17 'uitproberen'.
                  Last edited by Magikarp; 16 jun 2017, 12:18.

Comment

Hmm, heb ook al 2/3 versies gemist. Toch verleidelijk maar wil eerst wat zien van de carriere modus. Die was toendertijd echt nog ruk

Comment

Carriere gestart met Roompot. Eigenlijk een beetje om te proberen, maar de eerste etappe die ik speel win ik meteen met André Looij (San Juan)

Comment

Meteen een niveautje hoger dus.

Comment

Twijfel nog om aan te schaffen. Nog niet echt ervaringen kunnen vinden over het spel. Misschien dat hier iemand zijn ervaring kan delen.

Comment

Op YouTube staat al wat leuk materiaal. Mocht je nog overtuigd willen worden. In game beelden van allerlei disciplines en ook over carrière.

Comment

Ik ben bezig met het rijden van een losse Tour de France. Nu bij etappe 14/15 ofzo. Zal resultaten en ervaringen hier wel even droppen als alle etappes gereden zijn. Tot nu toe ben ik wel positief in ieder geval

Comment

Lijkt wel of die verschillen nog groter zijn geworden dan eerst. Kreeg 2 minuten aan m'n broek terwijl ik niet eens zo ver achter lag..

Comment

Tour de France gereden met Orica. Moeilijkheid had ik op normaal gelaten. Dit was het eindklassement:
                                  Rank Name Team Time
                                  1 Chris Froome Team Sky 83h27'13
                                  2 Esteban Cháves Orica - SCOTT + 15
                                  3 Richie Porte BMC Racing Team + 36
                                  4 Tom Dumoulin Team Sunweb + 1'07
                                  5 Vincenzo Nibali Bahrain - Merida Pro Cycling Team + 1'32
                                  6 Romain Bardet AG2r La Mondiale + 3'39
                                  7 Alejandro Valverde Movistar Team + 7'34
                                  8 Bob Jungels Quick-Step Floors + 17'13
                                  9 Geraint Thomas Team Sky + 18'10
                                  10 Nairo Quintana Movistar Team + 19'19
                                  11 Thibaut Pinot FDJ + 19'25
                                  12 Pierre Rolland Cannondale - Drapac Pro Cycling Team + 23'05
                                  13 Jakob Fuglsang Astana Pro Team + 23'32
                                  14 Sergio Luis Henao Team Sky + 26'28
                                  15 Adam Yates Orica - SCOTT + 28'14
                                  16 Fabio Aru Astana Pro Team + 28'32
                                  17 Andrey Amador Movistar Team + 31'09
                                  18 George Bennett Team LottoNL - Jumbo + 31'13
                                  19 Alberto Contador Trek - Segafredo + 31'14
                                  20 Ilnur Zakarin Katusha- Alpecin + 31'50
                                  Ik werd helaas in rit 20 (tijdrit door Marseille) net aan uit het geel gereden. Had zelf verwacht dat podium nog lastig zou zijn vanwege de middelmatige tijdritstats van Chaves. Wel 4 etappes gewonnen: Etappe 14 (Yates), etappe 15 en 17 (Cháves) en etappe 19 (Cort Nielsen). Verder won ik ook nog de bollen met mijn Colombiaan.

Paar dingen die mij opvallen eigenlijk
                                  - Het is ongelofelijk moeilijk om solo het verschil te maken. Misschien komt dat ook door de stats van Cháves, maar toen ik in een etappe op de voorlaatste klim aanviel, lukte het me niet om de voorsprong bergaf te behouden. Sowieso is het wel realistisch dat groepen renners sneller tijd goed maken op dat soort stukken.
                                  - Sprinten is in mijn ogen best moeilijk, althans het moment waarop de sprintknop ingedrukt moet worden.Had met Ewan (niet in vorm) en Cort Nielsen dan ook niet de beste sprinters van het peleton, aangezien alle grote namen er waren. Dit onderdeel zal ik dus nog even moeten oefenen.
                                  - Treintjes maken is echt supermakkelijk. Je kunt namelijk gewoon renners links in het scherm slepen door ze onder elkaar te zetten. Dan gaan ze automatisch in een treintje rijden.
                                  - Bergop zijn de treintjes wat moeilijker. Heb meerdere keren gehad dat mijn vierde renner bijvoorbeeld geblokt wordt, waardoor die ineens 50 meter moet goedmaken om weer aan te sluiten bij zijn eigenlijke voorganger
                                  - Laatste tijdrit was superrealistisch. Waren namelijk niet de standaard TT-rijders vooraan die tijdens de proloog sterk waren (Roglic won daar voor T. Martin), maar het waren de mannen van het klassement. Recuperatie is dus erg belangrijk, aangezien Froome won voor Porte en Dumoulin dacht ik.
                                  - Had dus zelf vooral moeite met het maken van grote verschillen, maar het is wel zo dat verschillen steeds groter worden naarmate de ronde vordert. Dat klopt normaal gesproken ook altijd wel.
                                  - AI is inderdaad verbeterd. Als gele trui kom je echt niet zomaar weg en reageren de renners echt wel. Ook als bijvoorbeeld de nummer 5 van het klassement een aanval doet, zal de nummer 4 erachteraan rijden etc.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel

Last edited by 007mark; 20 jun 2017, 23:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 007mark Bekijk berichten
                                    knip
                                    Ik sta eigenlijk een beetje versteld van de 10e plek van Quintana?
                                    Waar heeft die zoveel tijd verloren?

Heeft Chavez betere stats dan Yates? ik had het namelijk persoonlijk andersom verwacht.

Hoe heeft Poels het gedaan?
                                    En Mollema?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swaxie Bekijk berichten
                                      -
                                      Ik sta eigenlijk een beetje versteld van de 10e plek van Quintana? Heeft alles te maken met vorm. Is een losse ronde, dus dat is moeilijk te sturen. Valverde was de kopman, tsjaa.
                                      Waar heeft die zoveel tijd verloren? Eigenlijk in alle etappes, maar kwam in de derde week nog wat terug in het klassement.

Heeft Chavez betere stats dan Yates? ik had het namelijk persoonlijk andersom verwacht. Chaves heeft 81 op klimmen en Yates volgens mij 79.

Hoe heeft Poels het gedaan? Geknecht voor Froome natuurlijk. Was wel paar etappes erg sterk met hoog tempo. Zou dus niet weten wat hij in PCM kan als kopman.
                                      En Mollema? Weinig gezien, vooral lossen. Had natuurlijk ook Contador in de ploeg zitten. Niet zo zeker wat er is gebeurt. Heb wel in mijn eerste carriere gezien met Roompot dat hij ronde van San Juan won. (carriere die ik wel weer ga stoppen overigens.

Verder zit ik eraan te denken om een topic te openen in het Tourboard. Dan rijd ik de Tour de France met de echte startlijst (dat is vast mogelijk) en post ik telkens een dag van tevoren een kort verslag van de etappe en uitslag in PCM. Week van tevoren mogen users hier dan via een poll kiezen met welke ploeg ik ga starten. Een soort 'what says PCM' ofzo. Laat maar weten of jullie dat wat vinden Roprop Denny Elano FC-Breda cairo Magikarp fm-helden Bramvinos

Comment

Valt me direct op dat de top zo dicht bij elkaar staat, dat is zeker positief

Tof idee overigens!
                                        Last edited by Bramvinos; 21 jun 2017, 11:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bramvinos Bekijk berichten
                                          Valt me direct op dat de top zo dicht bij elkaar staat, dat is zeker positief

Tof idee overigens!
                                          Klopt inderdaad, was ook echt heel moeilijk om weg te komen uit een groepje met Froome, Porte, Dumoulin en Nibali in mijn nek. Ook dat is realistisch, gezien het 'schonere' peloton en het feit dat inspanningen in het moderne wielrennen sneller worden terugbetaald.

Comment

Klopt inderdaad, was ook echt heel moeilijk om weg te komen uit een groepje met Froome, Porte, Dumoulin en Nibali in mijn nek. Ook dat is realistisch, gezien het 'schonere' peloton en het feit dat inspanningen in het moderne wielrennen sneller worden terugbetaald.
                                            Stats van Dumoulin? Lijkt mij toch niet logisch dat hij mee kan met Froome.

Comment

Contador op 31 minuten? Oeioei

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fm-helden Bekijk berichten
                                                Stats van Dumoulin? Lijkt mij toch niet logisch dat hij mee kan met Froome.
                                                In het spel heeft hij 81 klimmen, maar in mijn database is hij aangepast naar 80. Heb 1 via Steam gewoon gedownload. Dit zijn zijn stats die ik in mijn game heb:

80 Hardrijden
                                                80 Klimmen
                                                77 Heuvels
                                                82 Tijdrit
                                                81 Proloog
                                                71 Kasseien
                                                63 Sprint
                                                71 Acceleratie
                                                74 Dalen
                                                71 Aanvallen
                                                76 Uithoudingsvermogen
                                                77 Weerstand
                                                78 Recuperatie

Comment

In het spel heeft hij 81 klimmen, maar in mijn database is hij aangepast naar 80. Heb 1 via Steam gewoon gedownload. Dit zijn zijn stats die ik in mijn game heb:

80 Hardrijden
                                                  80 Klimmen
                                                  77 Heuvels
                                                  82 Tijdrit
                                                  81 Proloog
                                                  71 Kasseien
                                                  63 Sprint
                                                  71 Acceleratie
                                                  74 Dalen
                                                  71 Aanvallen
                                                  76 Uithoudingsvermogen
                                                  77 Weerstand
                                                  78 Recuperatie
                                                  Soww, ja dit is een klassementsrenner!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X