Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke CM/FM speelde jij?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Welke CM/FM speelde jij?

Oké, lijkt me een duidelijk verhaal. Ik ben wel benieuwd naar hoeveel ervaring sommige mensen op dit forum hebben en welke ontwikkelingen jullie allemaal hebben doorgemaakt. Een aantal vragen kunnen jullie beantwoorden en daarnaast mogen jullie zelf ook nog even een verhaaltje tikken, lijkt me wel leuk! Kortom; welke FM's heb jij uit de gehele serie gespeeld?

Graag de onderstaande code gebruiken, ik zal wel aftrappen om het goede voorbeeld te geven.

Code:
    Leeftijd:
    Eerste versie:
    Overige versies:
    Favoriete versies:
    Belangrijkste ontwikkeling:
    Jammer dat het eruit is:
    Mijn CM/FM verhaal:
    Leeftijd: Ik ben 26 jaar
    Eerste versie: De allereerste versie die ik speelde was CM97/98, al begreep ik er toen nog niet echt veel van.
    Overige versies: CM01/02, CM4, CM03/04, CM5, FM05, FM06, FM07, FM08, FM09, FM10, FM12, FM14, FM15, FM16 en FM17
    Favoriete versie: Mijn favoriet blijft nog steeds CM03/04, gewoonweg de meeste uren inzitten.
    Belangrijkste ontwikkeling: Belangrijkste ontwikkeling is voor mij toch het 2D veld geweest.
    Jammer dat het eruit is: Ik vind het jammer dat de training is aangepakt. In CM03/04 bijvoorbeeld, kon je nog aangeven dat je op dinsdagmiddag een bosloop ging houden en op de vrijdag morgen bijvoorbeeld een elf tegen elf partij ging spelen. Kortom, er zat veel meer dynamiek in de trainingen. Dit zou ik graag terug zien. Daarnaast had je vroeger ook in het tactieken gedeelte de beschikking over een tool om aan te geven waar je spelers moesten staan, als de bal op een bepaalde plek van het veld was.

Mijn CM/FM verhaal: Zoals ik al zei ben ik begonnen met CM97/98, ik was toen nog erg jong en begreep er niet veel van. Ik was er dan ook zo op uitgekeken. Een aantal jaren later was ik op de verjaardag van mijn neef en hij speelde CM01/02, ik herkende het en vroeg hem om het op een CD'tje te branden. Echter ging in deze versie niet heel veel tijd zitten. CM4 heb ik redelijk veel gespeeld want ik ging eindelijk het spelletje een beetje begrijpen. Hier begon ook mijn forumcarrière, ik vond het leuk om te schrijven over mijn games en te lezen wat anderen allemaal deden. Daarnaast was het ideaal om tactieken te downloaden en spelerslijsten uit te printen.

CM03/04 is en blijft mijn favoriet. Bij deze versie ging mijn liefde voor het spel over in een verslaving, soms ging ik de hele nacht door; "ah, één wedstrijdje nog, moet kunnen!" In deze versie kwam ook de diablo-tactiek tot leven, mijn favoriete tactiek. Ook al vonden/vinden sommige mensen het een cheat.

Hierna kwam, geloof ik, de splitsing tussen CM en FM. Eerst hield ik nog vast aan Championship Manager maar besloot al gauw over te gaan op FM. Daarna bijna elke versie wel gespeeld en hoewel er altijd wel ontwikkelingen zijn, valt het me toch altijd wel een beetje tegen. Ik kijk dan ook heel erg uit naar Oktober, om te zien of er dit jaar wél iets stevig aangepakt wordt. Daarnaast heb ik nog altijd goede hoop dat het oude trainingssysteem weer een keer terug komt!

Nou, dit is zo'n beetje mijn verhaal. Nu is de beurt aan jullie, ik ben heel benieuwd!

Leeftijd: 18 jaar

Eerste versie: Football Manager 2013, sindsdien elke versie gespeeld.

Overige versies: FM14, FM15, FM16, FM17 Favoriete versies: FM 14 is voor mij 'oldschool' maar ik heb het meeste plezier aan FM17 (vooral vanwege een goede netwerkgame)

Belangrijkste ontwikkeling: Realistischere 3D engine qua publiek en bewegingen. Al zijn de knullige owngoals etc wel jammer soms.

Jammer dat het eruit is: De Belgische derde klasse A en B omdat ik nu nietmeer met het team uit de gemeente kan spelen. Verder is er mij niet echt iets opgemerkt dat eruit is gegaan.

Mijn CM/FM verhaal: Ik had FM13 eens zien langskomen op één of andere recentiesite. Toen eerst de demo gedownload om eens te kijken of het me iets leek waardoor ik meteen al met het lokale team kon en ging spelen. Ik speelde toen FIFA Carriere maar met de mogelijkheden en veel meer competities van FM ben ik overgeschakeld op FM. Ik heb toen FM13 volledig gedownload en vanaf Football Manager 2014 gekocht elk jaar. Tot de dag van vandaag speel ik het nog steeds zeer graag en is er nog voldoende uitdaging aanwezig. FM17 is wel een goed spel en zeker door de netwerkgame die ik nu speel met iemand, beste game in jaren die nettie!
    Last edited by DeJarnoxD; 20 apr 2017, 15:00.

Comment

Leeftijd: 30

Eerste versie: CM 01-02

Overige versies: Alles wat daarna kwam Favoriete versies: Cm 01-02 blijft toch de leukste Belangrijkste ontwikkeling: Van 2d naar 3d. Alle tactische ontwikkelingen tussendoor. Steeds complexer en uitdagender. Nu moet je om de zoveel tijd iets veranderen aan je tactiek anders ga je verliezen.

Jammer dat het eruit is:

Mijn CM/FM verhaal: Ben via mijn neef begonnen met cm 01-02 en vrienden speelde het ook. Toen ergens een cd gekregen en die heb ik grijs gespeeld. Heb daar echt uren inzitten. Zeker met AS Roma heb ik toen heel wat uren gespeeld, wat een geweldig team hadden die en toen waren er nog geen regels om spelers van buiten de EU te contracteren en daardoor had je binnen 2 jaar een team staan dat alles kon winnen wat er te winnen viel. In latere versies ook heerlijke games gehad met name in Scandinavië met Malmö FF, Stromsgodset, Kajaani.

Comment

Leeftijd: 28
        Eerste versie: CM2
        Overige versies: CM3, CM00/01, CM01/02, CM4, CM03/04, FM2005 t/m 2017.
        Favoriete versies: CM01/02, FM2007 Belangrijkste ontwikkeling: 2D-pitch natuurlijk. Moet zeggen dat ik FaceGen toch ook wel fijn vind, was daarvoor altijd lastig om regens te herkennen.
        Jammer dat het eruit is: Sliders. Sindsdien krijg ik het niet meer voor elkaar om echt succes te boeken.
        Mijn CM/FM verhaal: Kocht een beetje op de cover CM2, omdat er een voetbal opstond en ik voetbal leuk vond. Ik was toen 8. Begonnen met Arsenal, kreeg niet door hoe ik 'beeld' kreeg (CM2 was nog text-only, maar had live-commentaar van Clive Tyldesley). Won wel mijn eerste wedstrijden dus was hooked. Daarna nooit meer omgekeken. Begon een game met Cowdenbeath in de Schotse tweede divisie (puur omdat er 'Cow' in de naam stond ). Bleken twee briljante Italianen rond te lopen (die er in het echt nooit schijnen te hebben gespeeld), kon ik verkopen voor 5M per stuk. Voor die 10M haalde ik Valderrama en Koeman, dus binnen twee seizoenen stonden we in de Schotse Premier League. Heb volgens mij geen editie gemist na CM3.
        Last edited by PJHoutman; 20 apr 2017, 16:27.

Comment

Leeftijd: 33
          Eerste versie: CM99/00
          Overige versies: ongeveer alle versie erna (buiten enkele jarengangen)
          Favoriete versies: ergens FM 2006 of 2007 (weet niet meer welke); Ik had toen zeeën van tijd toen ik studeerde en het spel ging toen echt ook vlot vooruit. ik heb toen een 4° tal seizoenen gespeeld met westerlo. Verschillende keren de CL gewonnen.
          Jammer dat het eruit is:
          Mijn CM/FM verhaal: Ik ben begonnen op de 00/99. Toen speelde ik steeds met hetzelfde team en je had toen een handvol spelers die je kon kopen (Ibrahimovic, muslimovic, Siburson,...) Na enkele seizoenen viel het spel meestal uit en begon ik gewoon opnieuw (nu zou ik mijn laptop buiten smijten). De enkel tekstuele weergave was toen wel hip , maar zou nu niet meer werken denk ik

Verder moeten teams die ik kies hard opletten.
          Ik heb twee leuke spellen gehad met Darlington (Engelend) en Visé (België) ==> Beide clubs bestaan nu niet meer...
          Last edited by N.E.R.T.; 20 apr 2017, 16:57.

Comment

Leeftijd: 32
            Eerste versie: CM97/98 of de versie ervoor
            Overige versies: Tot 2011 elke versie daarna tot 2015 geen en vanaf 2015 weer elk jaar
            Favoriete versies: CM 97/98 . Tekst balkjes en toen haalde ik nog makkelijk de 30-40 seizoenen per editie
            Belangrijkste ontwikkeling: 3D beeld . Wedstrijden duren nu wel veel langer maar leef wel veel meer mee nu ik de spelers zie blunderen
            Jammer dat het eruit is: Tekst balk . Wedstrijd op het snelst en juichen als een idioot wanneer er een doelpunt viel . Niemand snapte wat ik er leuk aan vond .
            Mijn CM/FM verhaal: CM gespeeld t/m de versie dat het team van CM naar FM is overgestapt . Wist dat op het moment van kopen niet maar merkte wel met spelen dat CM geen CM meer was . Toen gegoogled en dus gelezen dat het team naam FM was gegaan . Vanaf dat moment alleen maar FM gespeeld . Wel merkte ik dat ik steeds minder seizoenen per deel speelde en vandaar dus ook de stop tussen 2011 en 2015 . Ook nu kom ik weer niet door de seizoenen heen pas 3e seizoen .. Dus denk dat ik in november weer een jaar ga overslaan
            Last edited by komodo25; 20 apr 2017, 22:06.

Comment

Leeftijd:37
              Eerste versie: Championship Manager Italia
              Overige versies: Championship Manager: Season 01/02
              Favoriete versies: Championship Manager: Season 01/02
              Belangrijkste ontwikkeling:
              Jammer dat het eruit is: Tó Madeira
              Mijn CM/FM verhaal: Begonnen ooit met Championship Manager Italia, speelde vaak met Parma en kocht alle top spelers in Italie. Doorgegaan een tijd heb nog met veel plezier Championship Manager: Season 01/02. Laatste ~10 jaar? niet echt gespeeld meer maar nu toch weer begonnen
              Last edited by bobjuh; 6 jul 2017, 14:35.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
              X