Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spelersgidsen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Spelersgidsen

De sitestaf is momenteel dun bezet maar toch willen we de website van MU blijven voorzien van content. Hierbij kunnen we alle hulp goed gebruiken, vandaar dit topic. Spelersgidsen zijn redelijk gemakkelijk te maken en we hebben hier zelfs een standaard opzet voor. Elke virtuele manager heeft zo zijn favoriete FM-spelers dus waarom niet eens die van jouw uitlichten in een gids, die vervolgens op de frontpage zal verschijnen waar deze door duizenden bezoekers bekeken zal worden?!

Hieronder vind je in de spoilers de standaard opzet die we gebruiken voor op de website en een voorbeeld van een spelersgids.

Spoiler for Opzet spelersgids:
    Screenshot algemene info uit profiel speler

Personalia
    Naam:
    Positie:
    Leeftijd:
    Club:

In FM heden
    Bij welke club kan hij op dit moment het beste spelen? Hoort hij in de basis of moet hij juist verhuurd worden? Wat zijn de sterke en zwakke punten?

Screenshot huidige eigenschappen

In FM toekomst
    Wat is zijn top? Wat is een realiseerbaar doel voor de speler? Aan welke punten moet hij nog werken?

Screenshot eigenschappen op de toppen van zijn kunnen.

Spoiler for Voorbeeld spelersigds:

Personalia
    Naam:
    Riechedly Bazoer
    Positie: CV/CVM/CM
    Leeftijd: 19 jaar
    Club: Ajax

De nieuwe Yaya Touré, zoals Riechedly Bazoer op een geven moment liefkozend werd genoemd, is momenteel in het echt op een zijspoor belandt bij Ajax. De winterse transfer naar het Duitse Wolfsburg lijkt dan ook niemand nog echt teverbazen. Bazoer maakt daarmee in zijn jonge loopbaan al een tweede transfers, hij vertrok namelijk bij PSV om voor zijn kans te gaan in Amsterdam. De meningen zijn verdeeld over het naderende vertrek van misschien wel het grootste talent sinds Wesley Sneijder/Rafael van der Vaart bij Ajax. Tegenstanders van het vertrek voeren (terecht) aan dat Bazoer over een enorm potentieel beschikt. Voorstanders (wellicht ook geleid door de huidige goede resultaten) zullen vooral benadrukken dat Bazoer lui oogt en nonchalant speelt. Hoe dan ook, in FM 2017 is het een speler die in geen enkel elftal zou misstaan, zeker gezien zijn multifunctionaliteit.

In FM heden
    De geboren Utrechter kan namelijk uit de voeten op drie posities in FM. Hij komt het best tot zijn recht in een rol als Spelmaker voor de defensie in de positie van verdedigende middenvelder. Hij kan echter aan het begin van het spel ook prima uit de voeten als centrale verdediger of centrale middenvelder. Vooral in een elftal dat veelvuldig aan de bal is kan je met Bazoer in het hart van de defensie mooie resultaten boeken. Het is zelfs mogelijk om dit toptalent om te trainen tot aanvallende middenvelder, kortom alleen positioneel kun je al veel kanten op met Bazoer.

In FM toekomst
    Dan even over dat potentie, gespiekt in de FM-editor blijkt dat Bazoer van alle Nederlandse & Belgische spelers de speler is met de hoogste variabele potentie. Dat wil zeggen als hij maximaal getraind wordt en zijn potentie positief uitvalt, hij de beste speler wordt met die nationaliteit. Uiteraard wel alleen gekeken naar spelers die aan het begin van de game in het spel zitten, de jeugdinstroom die vaak spelers inbrengt met een hoge potentie dus buiten beschouwing gelaten.

Hoe ziet Bazoer eruit als wij zijn huidige niveau omzetten naar zijn potentiële niveau? Kijk die statistieken eens! Wat een beest! Nog een tip voor de liefhebbers van dit wonderkid: begin jij je game bij Ajax? Leg deze jongen gelijk zonder transferclausules vast voor een periode van 5 jaar. Zijn contracteisen zullen namelijk naarmate de vorderingen in je game snel niet meer te voldoen zijn voor Ajax en dan gaat zijn zaakwaarnemer ook nog proberen om een transferclausule op te nemen in zijn contract. Waarschijnlijk zal je Bazoer niet tot in de lengte van jaren bij Ajax kunnen houden, maar met een slim contract verdien je straks goud geld aan dit pareltje.

Mocht je niet aan een screenshot kunnen komen waarop de speler op de top van z'n kunnen te zien is, dan is dit geen probleem. Vermeld dit er even bij, dan zorg ik ervoor dat die screenshot er alsnog bij komt

Enthousiast?! Maar nog geen tijd om meteen een gids aan te leveren? Geen probleem! Je hebt de mogelijkheid om een speler te 'reserveren'. Vermeld de naam van de speler waar je een gids over wilt maken en zet daarachter de datum, van een week na wanneer je gereserveerd hebt. Stel dat ik een gids wil maken over Kuki maar ik heb nog geen tijd om deze meteen te plaatsen en wil niet dat een ander mij voor is, dan ziet mijn post er als volgt uit:
    Code:
    Kuki (06-04-2017)
    Na een week vervalt de reservatie en mogen anderen deze speler weer gebruiken!

De volgende spelers staan al op de website!
    De volgende spelers zijn voorlopig gereserveerd!
    Last edited by Daniell; 10 apr 2017, 13:24.

Daniell

Spoiler for Vilhena:

Personalia
    Naam: Tonny Trindade de Vilhena
    Positie: CM/ACM
    Leeftijd: 21 jaar
    Club: Feyenoord

De Feyenoord middenvelder is momenteel één van sterkhouders van het Feyenoord elftal dat op titelkoers ligt. Het jeugdproduct speelt al enige tijd mee op het hoogste niveau en heeft ondanks zijn leeftijd al behoorlijk wat ervaring. Echter de ontwikkeling die hij dit seizoen door maakt had niemand verwacht, het talent leek afgelopen zomer transfervrij te vertrekken maar koos er toch relatief onverwachts voor om bij te tekenen. Echter is dit terug te zien in zijn salaris, op de 4e plaats is 'Tonny' terug te vinden op de loonlijst. Enkel huurling Steven Berghuis, Nicolai Jorgensen en Renato Tapia verdienen meer. Zijn inzet (16) en natuurlijke fitheid (17) zorgen er voor dat je aan Vilhena een speler hebt die tot het laatste fluitsignaal zal blijven gaan, iets wat hem ook in het echt kenmerkt.

In FM heden
    De in Maassluis geboren spelmaker kan op veel posities uit de voeten. Hij komt het beste tot zijn recht centraal op het middenveld, persoonlijk zou ik hem als vooruitgeschoven spelmaker opstellen op de MC of AMC positie. Zelfs op de flanken is Vilhena capabel, mocht je daar iemand nodig hebben. Echter laten zijn verdedigende kwaliteiten in FM ter wensen over, waar hij in de voorbereiding wel eensop linksback heeft gespeeld zal dit in FM een niet zo voor de hand liggende optie zijn. Vooral aanvallend zal de nummer 10 iets kan toevoegen aan je selectie.

In FM toekomst
    Dan pakken we er even een screen bij uit een lopende game die ik heb, waar we zien dat Vilhena momenteel 26 jaar is en zich toch wat matig ontwikkelt heeft. Nu moet ik zeggen dat ik zelf de speler niet in dienst heb gehad, wellicht valt er meer uit te halen mocht je hem zelf gaan begeleiden.

Wel is Vilhena vooral voor Eredivisie begrippen een uitstekende speler. De middenvelder zal in elke selectie niet overbodig zijn, zeker in de begin jaren heb je er een prima speler aan. Verder in het spel zullen er ongetwijfeld betere regens ontstaan. Mocht je met Feyenoord beginnen zou ik er voor zorgen dat je zijn contract tijdig verlengt, mocht je met een andere club beginnen zou ik zijn kort durende contract in de gaten houden, wellicht doet de mogelijkheid zich voor hem transfervrij aan te trekken.

Last edited by Kev.; 31 mrt 2017, 15:36.

Comment

Kev. Lief van je

EDIT: Het lijkt wel of Vilhena een langdurige blessure heeft gehad in jouw game, vanwege de daling in zijn fysieke stats.
      Last edited by Vilhena; 31 mrt 2017, 15:10.

Comment

Vilhena Geen probleem, kleine moeite!

2017 3 maand 10 dagen.
        2019 12 dagen
        2021 2 maanden
        2022 3 weken 3 dagen
        2023 2 dagen

Heb het even opgezocht. Dit waren zijn blessures, niet echt geheel extreem. Verklaart wellicht wel zijn lichtelijke fysieke daling.
        Last edited by Kev.; 31 mrt 2017, 15:32.

Comment

Kev. Super man! Input wordt zeer zeker gewaardeerd

Comment

Code:
            Terence Kongolo (9-4-2017)

Comment

Spelersgids Kongolo komt er morgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kev. Bekijk berichten
                Spelersgids Kongolo komt er morgen
                Klasse man, topwerk!

Comment

Daniell

Spoiler for Kongolo:

Personalia
                  Naam: Terence Kongolo
                  Positie: V(LC)
                  Leeftijd: 22 jaar
                  Club: Feyenoord

De 188cm lange, linksbenige verdediger van Feyenoord is van onschatbare waarde voor de club. Zijn waarde in het spel van Feyenoord valt eigenlijk pas echt op bij zijn afwezigheid. Hij speelt zijn gehele profcarrière al voor de Rotterdamse grootmacht en is inmiddels niet weg te denken uit de basis. Belangstelling is er genoeg, onder meer het Everton van Koeman zou interesse hebben in de sterkhouder. Een transfer naar een grotere club lonkt dan ook voor Terence. Buiten zijn kwaliteiten om, is Kongolo ook een komische speler om te zien. Zo kan ik mij nog een wedstrijd bij Vitesse herinneren waar de bal in het kruis van Terence belande, waardoor hij als een pinquin van het veld strompelde. Verder staat de verdediger ook bekent om zijn uitschuif benen, tackelen (14) is dan ook in FM één van zijn sterke punten.

In FM heden
                  Terence Kongolo is geboren in Fribourg (Zwitserland). Hij komt het beste tot zijn recht als centrale verdediger, met koppen, mandekking en tackelen op 14. Anticiperen (11), beslissingen (14), concentratie (13), felheid (14) en tevens lef (13), positie kiezen (14) en vastberadenheid (15) maken hem ook mentaal een prima verdediger. Echter als linksback heeft hij wel een groot minpunt onder de naam van voorzetten. Zijn gegeven 7 rating is voor een topclub een flink minpunt. Echter heeft Terence nog de leeftijd om hier op te trainen. Fysiek steekt de Feyenoorder prima in elkaar.

In FM toekomst
                  In mijn huidige game ben ik te ver om een screen van Kongolo te plaatsen. Mocht iemand mij kunnen voorzien van een toekomstige Terence Kongolo kan ik het laatste stukje nog even aanvullen.

Last edited by Kev.; 10 apr 2017, 13:14.

Comment

Topwerk Kev. Ik zal vanavond even een screentje van Kongolo plaatsen uit mijn save, tenzij iemand anders mij voor is

Comment

Kev. nog niet aan toegekomen om FM te openen de laatste dagen, zal dit zo snel mogelijk doen.

De spelersgids van Tonny Trindade de Vilhena staat op de website!

Bedankt voor je input.

Comment

Wanneer moet je de screen nemen van de toekomst dan?

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                        X