Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Create Your Legend

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Create Your Legend

Create Your Legend is er weer. Denk jij de beste speler te kunnen maken? Weet jij het beste welke stats het belangrijkst zijn en hoe je daarmee de beste speler kan creëren? Laat jij jouw speler bij een club beginnen die het beste is voor zijn ontwikkeling? Kortom, kan jij een legende creëren? Dan is dit spel wel iets voor jou.

Hoe gaat dit spel?
    Het is allemaal best simpel. Wij gaan een nieuwe database maken waarbij jullie in het spel komen. Jullie zijn allemaal geboren in 1998, en je mag zelf beslissen waar je begint, welke positie je speelt en wat je eigenschappen zijn. Bij elke speler zal de CA 100 worden en de PA -9.
    Het is de bedoeling dat je speler zo goed mogelijk wordt, en daarom moet je dus de goede keuzes maken qua eigenschappen, positie en clubkeuze. Hierna zal er een spel gestart worden en gesimuleerd worden. Per jaar zal er daarna een update verschijnen waarbij we de ontwikkeling van de talenten volgen. Vorig jaar deed ik zonder puntentelling en dat zullen we dit jaar weer doen. Dus het is heel simpel: ik post een update met je speler en laat aan de hand van een aantal screens en klein verhaaltje zien hoever je het op dat moment geschopt hebt en hoe goed / slecht je speler het doet, ezpz.

Hoe doe ik dan mee?
    Door je in te schrijven natuurlijk!

Bekijk de stappen:

Stap 1: Schrijf je hier in het topic als er nog plaats is (sluiting woensdag/donderdag, maximaal 75 deelnemers)
    Stap 2: Geef aan in een PM hoe je je speler wil hebben (dat betekent positie, 300/260 punten voor kenmerken, club, links-/rechtsbenig, geboorteland)
    Stap 3: Wachten tot een update

Toelichting:
    - Je bent of keeper, of veldspeler. Je vult dus of de eigenschappen van de doelman in, OF de technische eigenschappen (geen lijst bij de hand, maar de gebruikelijke eigenschappen zijn logisch en bekend voor iedereen)
    - Een veldspeler mag een totaal aan eigenschappen van 300, een doelman van 260.
    - Je CA, PA en reputatie vul ik voor je in. (Persoonlijke) eigenschappen worden op 0 gezet en zullen dus random zijn. Evenals de blessuregevoeligheid en vuile overtredingen.
    - Je kan twee extra posities kiezen, dit hoeft niet.
    - Ik maak gebruik van de nieuwste Data Update; dat is deze. Dat betekent dat alle divisie van Nederland er zijn tot en met de hoofdklasse.
    - Vul aub alles in!!
    - Ditmaal is het aantal inschrijvingen verhoogd naar 75. Dit om meer mensen een deelname te gunnen.

Moet ik daarna nog wat doen?
    Nee, het enige wat je moet doen is het volgen van het spel. Per jaar maken we een update met daarin de groei van de spelers en andere informatie.

Als er iets niet duidelijk is, vraag het gerust.

Inschrijvingen (51 deelnemers):

Spoiler for Lijst:

Updates:

...
    ...
    ...

Last edited by Juca; 16 nov 2016, 15:33.

Kennismaking deel 1

Zoals altijd hoort bij CYL, de kennismaking met de spelers: een rondje langs de velden. En we beginnen hier in Nederland. Er zijn een aantal teams die meerdere CYL’s mogen begroeten. Dat is een mooie start om mee te beginnen.

Nederland

We beginnen bovenaan in het alfabet bij de letter A. Daar komen we Almere City tegen. Bij het team uitkomend in de Jupiler League staan twee nieuwe spelers te trappelen om daar hun debuut te maken. Dit zijn Max Kanon en Patrick Hoek. Vervolgens gaan we door in deze divisie, want bij de C komen we Cambuur Leeuwarden tegen. Hier komt een Fin aan, genaamd Andre Andersen. Dan door naar de FC’s; FC Dordecht, FC Emmen en FC Groningen. Maar eerst dus FC Dordrecht. Daar werd deze zomer Dennis Sulkers verwelkomd, waar bij FC Emmen het duo Matthew Chapel en Karel Knik’in aan kwam waaien. Dan is het nu tijd voor een snelle overstap naar de Eredivisie. Bij FC Groningen waren ze zeer tevreden dat Julian Cristante aan zich konden binden. Bij Feyenoord was dat het geval bij een speler uit San Marino, die de naam heeft van Sirius Keithucci. Voor zover de overstap naar de Eredivisie, want met Fortuna Sittard is het nu weer aan de Jupiler League. De club uit Limburg heeft ook twee CYL’s binnen. Dan Carter en Günther von Renesse zijn deze twee spelers die Fortuna naar een hoger niveau moeten brengen.

Was dit dan Nederland? Nee, bij lange nog niet. Want er zitten namelijk wat spelers gevestigd in Zwolle en Rotterdam, maar eerst komen uit bij MVV. Lungo van Eijk is hier de nieuwe speler voor de club uit Maastricht. We gaan geografisch een stuk omhoog rijden, richting Zwolle. Een Oekraïner en een Pool werden gepresenteerd als twee nieuwe aankopen. De fans vragen zich af wat deze twee spelers kunnen bereiken hier in Nederland, maar wie weet stelen Sergiy Anischenko en Joahm Konizyk de show. Van PEC Zwolle door naar de landskampioen. Hier kwam uit de eigen jeugd Jur Wouters aanwaaien. Verwacht wordt dat hij eerst met Jong PSV mee gaat doen om zijn ontwikkeling in te zetten. We waren even weg uit Limburg, maar daar zijn we nu weer terug. Ditmaal blijven we echter in de Eredivisie: bij Roda JC heeft Cristiano van Gemeren de kans om te laten zien wat hij in huis heeft.

Zogezegd was Rotterdam een bestemming die vaak gekozen werd. Hier was echter maar eenmaal Feyenoord in te vinden. Het was vooral Sparta Rotterdam die de slag wist te slaan. De club van Alex Pastoor mag maar liefst vijf nieuwe spelers verwelkomen. Dit zijn Jesper Nossent, Cruijff van Gaal, Christiaan Ibrahimovic, Bob Marley Jr. en tot slot kwam ook nog Paul van den Bos de club versterken. Na deze legio spelers bij Sparta is er nog een drietal spelers te vinden die in Nederland hun hopelijk mooie carrière zullen starten. Bij Vitesse is Milan Curovic de nieuwe man, bij VVV Venlo is dat Dennis Bergkampioen en uiteindelijk heb je ook nog een nieuwe speler bij Willem II, genaamd Jatto Ceesay.

België

In België komen ze er minder aan te pas wat CYL’s betreft. Er zijn slecht drie spelers die hun avontuur hier beginnen. Bij Anderlecht is Christoph Dewachter de nieuwe naam, waar bij Eupen Mislav Filipovi wordt verwelkomd en tot slot is er bij Mechelen nog Jérôme Rupse.

Vanavond komt de rest aan bod! Een reis die ons ditmaal over de gehele wereld brengt, maar wel ons een tijd aan zich vast weet te binden in Scandinavië.

Last edited by Juca; 16 nov 2016, 17:27.

Comment

Hopen op flink wat speeltijd, want mijn spelert ziet er al goed uit Met mijn natuurlijke fitheid verwacht ik nogwel 20 jaar te kunenn spelen

Comment

Nice! Heb er zin in ! Hopelijk krijgt Curovic wat speeltijd naast Rashica. Ik zag dat we lange voltijdscontracten hebben? Mooi werk! Paar spelers bekeken, leuk om te zien hoe spelers op dezelfde positie verschillen! Good old Jatto Ceesay met 20 flair en 4 beslissingen

Comment

Was tweebenig zijn ook een optie, of is dat toevallig? Anders lijkt het me dat iedereen wel tweebenig zou willen zijn, right!?

Comment

Iedereen is zo goed als tweebenig, dus maakt niet veel uit

Comment

Oeh paar leuke spelers al, Andre Andersen mooie centrale verdediger ook trouwens Günther von Renesse, Dennis Bergkampioen en Joahm Konizyk nu al meer dan een miljoen waard :O

Comment

Zitten al een paar leuke spelers bij, ben benieuwd naar de rest!

Comment

Beetje balen dat ik zo klein ben, mocht je dat ook zelf opgeven eigenlijk? Sowieso niet de beste die er tussenzit op dit moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erwin. Bekijk berichten
                    Beetje balen dat ik zo klein ben, mocht je dat ook zelf opgeven eigenlijk? Sowieso niet de beste die er tussenzit op dit moment.
                    Had in principe gemogen. Zijn een paar die het wel hebben doorgegeven, die heb ik ook gewoon doorgevoerd. De rest staat bij lengte en gewicht op 0. Nu baseert hij lengte en gewicht op je sterktes en zwaktes. In jouw geval een zwakte voor koppen en sprongkracht kan dit opleveren. Maar in FM maakt dit in principe geen verschil.

Comment

Mooie waarde zo vroeg al. Heb er zin 'an!

Comment

Te laat zeker om nog mee te doen? Juca
                        Last edited by Dr. Bibber; 16 nov 2016, 23:00.

Comment

ik zie al een mooi aanvalsduo samen met @maxkanon bij almere city

Comment

Leuke spelers zitten er al tussen hoor. Ben erg benieuwd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Juca Bekijk berichten

Had in principe gemogen. Zijn een paar die het wel hebben doorgegeven, die heb ik ook gewoon doorgevoerd. De rest staat bij lengte en gewicht op 0. Nu baseert hij lengte en gewicht op je sterktes en zwaktes. In jouw geval een zwakte voor koppen en sprongkracht kan dit opleveren. Maar in FM maakt dit in principe geen verschil.
                              Voor kopduels maakt je lengte zeker een verschil, voor de rest weet ik het eigenlijk niet. FM stelt letterlijk dat een speler van 1.90m met sprongkracht 15 een betere gecombineerde waarde heeft dan een speler van 1.70m met sprongkracht 15. Ik ga er dan vanuit dat een speler van 96kg en kracht 20 ook een betere gecombineerde waarde heeft als een speler van 80kg en kracht 20... maar dat laatste is een aanname.

Comment

Ben benieuwd hoe mijn Dennis Bergkampioen het gaat doen. Hij is inderdaad met zijn 1.71 misschien wat klein om als spits in te zetten.. ben benieuwd, we gaan het zien

Comment

Sparta ziet er al ijzersterk uit zeg. Kampioensteam

Comment

Aangezien ik de beste speler van FC Dordt ben zal ik aardig veel spelen. Of ik moet al bij en andere club zitten natuurlijk

Comment

Heb gewoon precies dezelfde lengte en gewicht als in het echt, keurig.

Comment

Ik zie dat we allemaal 4 premies en 1 clausule hebben. Nu kan ik de premies wel invullen, maar ben vooral benieuwd naar de clausule?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris.tiaan Bekijk berichten
                                          Heb gewoon precies dezelfde lengte en gewicht als in het echt, keurig.
                                          Kom zo'n 25cm en 20 kilo tekort, haha.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jespresso Bekijk berichten

Kom zo'n 25cm en 20 kilo tekort, haha.
                                            Hier 20cm en 35 kilo, maar ben dan ook geen 18 meer haha

Comment

Benelux geweest? Mooi! Tijd voor de toptalenten uit Scandinavië, en dan vooral dat geinige spitske bij Aalborg

Sparta trouwens wel dik op zo...

Comment

Lungo van Eijk en Bob Marley jr. zijn toch wel de betere van de voorgestelde spelers tot nu toe.

Comment

Kennismaking deel 2

Nu tijd voor het tweede deel van de kennismaking. Zoals gezegd een rondje om de wereld. We komen hier Trumps land tegen, het land van Maxima en het hoge noorden in Europa. Verder nog iets? Dat ga je zo zien.

Als eerst reizen we naar de Verenigde Staten, waar we helemaal in het westen Donny Brasco tegengekomen. Hij speelt de komende tijd bij Portland Timbers. Vervolgens gaan we van Noord-Amerika naar het Zuid-Amerika, het land van Maxima. Hier speelt de Nederlander Niels Veld bij Velez Sarsfield. Dit zijn ook direct de enige twee spelers die niet op de Europese velden spelen. Dus het lijkt me vanzelfsprekend waar we terugkeren; Europa.

Slovenië is het eerste land wat we aandoen. Bij Koper speelt de Sloveen Gaspar Dragic. Niet ver van Dragic verwijderd, hebben we Filip Lukic. Lukic speelt in zijn eigen land, bij Partizan Belgrado. We blijven nog voor een speler in het Balkan-gebied. De Kroaat Gabriel Batistutovic is hier namelijk te vinden. Hij krijgt de eer om in zijn eigen land voor Dinamo Zagreb te spelen.

Vervolgens hebben we de keuze om naar Portugal, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Scandinavië te gaan. Portugal is echter als eerst. In de hoofdstad Lissabon mag de Zweed Lars Hansen laten zien wat hij kan in het grote geweld van de club Benfica. We gaan verder in Spanje. Op en in Tenerife komen we onze eerste in Spanje spelende speler tegen. Het is Vilhena Vazquèz de Mexicaan. Behalve de Mexicaan is er ook nog een Zweed te vinden op de Spaanse velden. David Ibrahimovic mag laten zien wat hij kan doen bij het kleine CD Lugo. Niet ver verwijderd van Spanje, of zeg maar gerust ertegenaan, vinden we het Franse land. We hoeven hier maar naar één plek, maar wel naar twee spelers. RC Lens is de club die een duo mag verwelkomen. Dat doet de club met de Kroaat Mark Bos en met de Vietnamees Nhiu Mc Tîeu. Van buurland naar buurland en dus op naar de volgende. Frankrijk is geweest, Duitsland staat nu op de planning. We maken een klein uitstapje in Duitsland. De promovendus die allesbehalve geliefd is, RB Leipzig, wist opnieuw een goede speler in te lijven. Althans, dat wordt zo voorspeld. Het talent is er, maar dat moet nu nog waargemaakt worden. We praten hier over de Zweed Rob Bouwman.

Frankrijk gehad, Portugal gehad, Spanje gehad, Duitsland gehad. Voordat we een legio spelers verwelkomen in Scandinavië, gaan we eerst nog langs Groot-Brittannië. We beginnen helemaal onderaan in het professionele voetbal in Engeland: de Vanarama South. Hier mag Harry Smith zijn debuut in het profvoetbal maken bij Whitehawk. We gaan niet veel divisies omhoog, want al snel komen we bij Notts County. Bij deze club gaat Collin Shearer spelen. Op dat niveau zeker een kans om te showen wat hij in huis heeft. Tot slot hebben we nog twee in Engeland: beiden hebben een club gevonden in de Premier League. Bij het Everton van Ronald Koeman mag Nframa Odihambo een kans hebben, waar Thymen Sandoval het gaat proberen bij Newcastle United. Door naar Schotland, het land wachtend totdat Engeland en zij eindelijk af kunnen scheiden. Maar dat duurt nog wel even. Wat niet lang duurt is mogelijk het debuut van Chris Martin en Billy Scott. Martin komt uit voor Hearts, waar de andere Schot uitkomt voor Hibernian.

En dan eindelijk waar het gebied waar we de rest tegenkomen: het Scandinavische land. Eigenlijk bestaat Scandinavië alleen uit Noorwegen, Zweden en Denemarken. Maar voor CYL nemen we ook IJsland hierin mee. En laten we nou direct daar beginnen. In de Jupiler League van IJsland komen we de club Fylkir tegen. Hier staat niet één, maar twee spelers onder contract. Met schitterende moeilijk te typen namen: Stéven þór Kleinsson en Richarð þór Sigurðsson. Kunnen we nog ergens een moeilijke naam vandaag halen? Ja hoor, we hebben nog een IJslander met exact zo’n naam: Halldór Steinþórsson. Hij speelt bij Breiðablik, ook uitkomend in IJsland. Even water over vliegen vanaf IJsland en je komt aan in Noorwegen. Hier komen we drie man tegen die allen in hun eigen land spelen. Berang Gytkjaer komt uit voor Fredrikstad, Frode Sundgot speelt voor Lillestrom en tot slot speelt Tobias Agger bij SK Brann. Hierna zijn er nog twee spelers te gaan: een daarvan speelt in Zweden, de ander in Denemarken. In Zweden speelt Dappere Daniell, bij IF Elfsborg. Tot slot, de laatste van de kennismakingsronde, komen we en sluiten we dus af in Denemarken: bij Aalborg. Bij Aalborg staat de Deen Yann Laursen onder contract.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X