Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[LLM] The road to glory

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[LLM] The road to glory

Full Name: S.S.D. Calcio Polesiana
    Short name: Polesiana
    Nickname: N/A

Founded: 1910, Refounded 2015
    Ground: Stadio Nuovo Romagnoli
    Capacity: 25.000 (Città di Campobasso stadion)

Owner: Stefano Campobassa
    Chairman: Stefano Campobassa
    Manager: N/A

League: Quarta Categoria Gruppo 45
    Colors: Blue and Red

Honours:
    1999/2000: Coppa Italia Dilettanti Molise, Runner Up
    2002-2003: Molise Excellence, 3rd Place

2 Mei 2016

Polesiana manager Luca Durando vetrekt

Campobasso - Luca Durando vertrekt bij Polesiana dit werd vandaag in een perbericht van de club bekend gemaakt. De 36e jarige manager aan het begin van het seizoen werd aangesteld als manager vertrekt na een seizoen alweer bij de club uit Campobasso na teleurstellende resultaten. S.S.D. Calcio Polesiana wat uitkomt in de Quarta Categoria Gruppo 45, het tiende en laagste niveau in Italie. In het eerste seizoen van Luca Durando en ook het eerste seizoen van de heropgerichte club werden ze derde in de competitie achter Casalserugo Bovolenta en Borussia Pleiade Policoro en liepen doordaar promotie naar de Terza Categoria helaas mis. Door de teleurstellende resultaten is in goed overleg besloten dat Luca Durando zijn functie zal neerleggen.

S.S.D. Calcio Polesiana werd in 2015 heropgericht nadat de originele club samen was gegaan met SSD Città di Campobasso in 2005. Polesiana speelde in de lagere regionnen van het Italiaanse voetbal en voor het samengaan speelde de club in de Excellence Molisana, het vijfde niveau in de Italiaanse voetbal pyramide. In de Excellence Molisana werd Polesiana eenmaal derde en werden ze aanmaal runner up in de Coppa Italia Dilettanti Molise. Na onvrede van de fans over de nieuwe fusieclub werd besloten om Polesiana weer opnieuw op te starten en ze worden toegelaten in de Quarta Categoria. Een aantal belangrijke Campobasso spelers zoals bijvoorbeeld Giorgio Antoniani, Silvano Trotta en Fabio Pari besloten hun contract bij Campobasso in te leveren en te gaan spelen bij de nieuwe club. Hierdoor was de druk hoog om te promoveren dit seizoen zowel voor de fans als ook de spelers die een flink aantal stappen terug hadden gedaan. Door het mislopen van promotie is er ook een goede kans dat deze spelers zullen vertrekken wat een aderlating is voor de club..

Voorzitter Stefano Campobassa doet geen uitlatingen over een eventuele opvolger van Luca Durando alleen dat de club op zoek is naar een coach die de club naar een hoger niveau kan tillen. De club heeft de ambitie om hoger op te komen en zijn op zoek naar een coach die zowel de ambitie als de kwaliteit heeft om dit te realiseren. Er geen al vele geruchten over een opvolger voor de ontslagen manager aangezien er al een aantal mensen zijn gespot die de opvolger zouden kunnen worden. Mirko Pieri die speelde voor Perugia, Udinese, Sampdoria en Livernois gespot maar het lijkt onwaarschijnlijk dat een voetbaler van dat niveau manager word van een club op dit niveau. Een andere mogelijker opvolger Gianpaolo Parisi wie begon in de jeugd van Salernitana maar voornamelijk speelde in de C1, C2 en Serie D. Een meer waarschijnlijke keuze voor de functie is Giancarlo Ponticorvo, de vierendertig jarige Gibraltarees met Italiaanse roots heeft tijdens zijn loopbaan behalve in zijn thuisland Gibraltar ook gespeeld in Spanje, Engeland, Frankrijk en Duitsland maar overal niet hoger dan niveau vier van de desbetreffende voetbal pyramide in dat land en heeft altijd aangegeven ooit te willen voetballen of trainen in Italie.

Aangezien de voorbereiding van het nieuwe seizoen snel begint word verwacht dat Stefano Campobassa de voorzitter van Polesiana binnen afzienbare tijd de nieuwe manager van de club bekend zal maken.
    Last edited by bobjuh; 28 aug 2017, 20:05.

Comment

Leuke intro . Succes

Comment

Leuk stukje, succes met de lange weg omhoog.

Comment

Succes!

Comment

Dat is pas LLM, succes!

Comment

LLM is altijd leuk en dan ook nog eens in een land waar niet vaak LLM gespeeld wordt! De Quarta Categoria, zit dat nog onder de Serie D?

Comment

Lekker laag en een stadion waar je de komende jaren niet naar om hoeft te kijken. Veel succes.

Comment

Lees ik het goed: 10e niveau?! Ik hoop dat het een uitdaging bied. FM is hier niet echt op gebouwd, is mijn ervaring, waardoor het verschil tussen niveau 10 en het laagst speelbare heel klein is en als je eenmaal de smaak te pakken hebt, kun je zonder moeite jaar in jaar uit promoveren en doorstoten. Ondanks dat wens ik je toch veel succes.

Comment

Veel succes!!

Comment

2 Mei 2016

Polesiana Persbericht

Trainer

Recentelijk is in goed overleg met beiden partijen besloten dat het beste voor de club zou zijn als Luca Durando op zou stappen als trainer van S.S.D. Calcio Polesiana. Het bestuur is hierna opzoek gegaan naar een vervanger voor de functie als hoofdtrainer van de club. Voor een club op dit niveau is het niet makkelijk om een coach te vinden die ook matched met de ambities die wij hebben. Na enig zoeken hebben we toch een goede vervanger kunnen vinden in Giancarlo Ponticorvo de Gibraltarees die een schat van ervaring met zich meeneemt door zijn ervaring als speler in de verschillende landen in Europa. We zijn blij dat we Giancarlo hebben kunnen aantrekken als manager en we hopen op een lange

Toekomst van de club

Wij als club hebben de ambitie om binnen een zo kort mogelijke tijd weer terug te keren op het niveau waar de originele club speelde de Excellence Molise en als het mogelijk is nog hoger. Om onze ambitie te onderstrepen hebben we ook een aantal toevoegingen gedaan aan de technische staff van de club. Deze mensen moeten samen met de hoofdtrainer het technisch beleid gaan voeren binnen de club en voortgaan maken naar onze ambitie om terug te keren naar de Excellence. Behalve een nieuwe hoofdtrainer hebben we ook Mirko Pieri en Gianpaolo Parisi aangetrokken om te helpen ons doel te bereiken. Mirko Pieri die een lange carriere heeft bij Serie A en Serie B clubs zoals Perugia, Udinese Sampdoria en Liverno zal fungeren als Technisch Directeur en Hoofd Jeugdopleiding en zal ik grote lijnen het technisch beleid bepalen en zich bezig houden met de jeugd. Gianpaolo Parisi als fungeren als rechterhand van Giancarlo als assistent en zal ook als speler op het veld staan. We zijn enorm blij en trots op dat we mensen van dit kaliber hebben kunnen aantrekken.

Stefano Campobassa
                      Voorzitter & Eigenaar S.S.D. Calcio Polesiana
                      Spoiler for reacties:

komodo25 Dank je
                      Jornski Ik ben nog wel even bezig als ik in de serie A uiteindelijk terecht wil komen. We zullen zien.
                      OptimistPrima Bedankt
                      Marius Veel lager dan dit komt je niet met uitzondering van Engeland
                      Titan Het zit 5 nvieau's onder de Serie d
                      sennid Met het stadion zit het idd wel goed ook al deel ik het wel.
                      MisterX We zullen zien hoe snel het gaat
                      Makalakalane Dank je

Last edited by bobjuh; 28 aug 2017, 20:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterX Bekijk berichten
                        Lees ik het goed: 10e niveau?! Ik hoop dat het een uitdaging bied. FM is hier niet echt op gebouwd, is mijn ervaring, waardoor het verschil tussen niveau 10 en het laagst speelbare heel klein is en als je eenmaal de smaak te pakken hebt, kun je zonder moeite jaar in jaar uit promoveren en doorstoten. Ondanks dat wens ik je toch veel succes.
                        True. Meteen ook de reden dat ik zelf nooit lager zal beginnen dan het hoogst speelbare niveau, maar zolang je er zelf maar zin in hebt ... en tijd natuurlijk.

bobjuh Een Gibraltarees nog wel, hoe kom je erop?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterX Bekijk berichten
                          Klopt, ik ben momenteel bezig in Engeland en ben maar 1x niet gepromoveerd. Terwijl ik ben begonnen op het 22ste niveau Zit nu op het achtste niveau.

OT:

Langzaam wordt de staf compleet. Ben benieuwd welke spelers er willen komen.

Comment

Aangekomen bij het trainingsveld naast het stadion zag ik dat het nog rustig was, op het veld stonden alleen nog maar Technisch Directeur en Hoofd Jeugdopleiding Mirko Pieri en mijn assistent trainer en tevens een van mijn betere spelers Gianpaolo Parisi. Het was nog een half uur voor de training zou beginnen maar een aantal van de spelers waren al aanwezig en werden bezig gehouden door Mirko en Gianpaolo en langs de zijlijn stond voorzitter Stefano Campobasso te kijken. Mirko was na het seizoen 2009-2012 gestop bij Liverno dat speelde in de Serie B. In het seizoen maakte hij een kort rentree bij Camaiore Calcio A.S.D. welke speelde Group A of Tuscan excellence en net promotie mis liepen. Hij trapte nog een leuk balletje mee en de jongens waren onder de indruk van de twee zeker ook van Giampaolo Parisi die voor Italie onder onder 20 en Italie onder 21 hadden gespeeld. Langzaam maar zeker sijpelde de spelers binnen en uiteindelijk had ik alle dertig spelers op het veld.

Om een idee te krijgen van de kwaliteiten van de spelers werden er wat oefeningen gedaan en een aantal wedstrijdjes gespeeld. Ook door het gebrek aan trainers hielp Mirko Pieri ook mee deze training. Het was duidelijk dat de verdediger Giorgio Antoniani, aanvaller Fabio Pari en de Albanese Italiaanse rechtsback Silvano Trotta met kop en schouders boven de rest uitstaken. De rest van het team was eigelijk dramatisch het was was veelzeggend over de competitie dat ze dachten dat een team met spelers van dit niveau op de paar uitzonderingen daargelaten kampioen zou kunnen worden. Er moest dus snel nieuwe spelers worden aangetrokken zo ver mogelijk voor een amateur club zoals Polesiana.

Ook moest ik gaan denken aan verdere versterkingen voor mijn staff, ik had nu dus twee personen die een aantal functies vervulden. Ik moest op zoek gaan naar een hoofd coach voor de reserves en mijn onder 18 team en ook nog scouts en physio's. Na wat gesteggel met de voorzitter was hij zelfs akkoord gegaan met extra staff een coach voor het eerste elftal en een coach voor het reserve elftal en een assistent hoofdcoach voor het onder 18 team. Er waren behoorlijk wat functies die gevuld moesten worden maar ik had er alle vertrouwen in.

Na de training overlegde ik met de voorzitter, Gianpaolo en Mirko en zowel Gianpaolo als Mirko waren geschrokken van het niveau van de spelers. Gelukkig hadden we beiden wel wat contacten en verzekerde ze me dat zo over een paar dagen dat ze met suggesties zouden kunnen komen voor versterkingen voor het team. Want behalve dan het drietal was het compleet bagger, het was geen wonder dat de vorige trainer Luca Durando het niet was gelukt om te promoveren. Na de training had ik ook nog een gesprek met Giorgio Antoniani met mijn sterspeler die op het punt stond eigelijk om te vertrekken naar Lecce. Ik verzekerde hem dat ik snapte dat hij die kan niet kon laten gaan en dat er no hard feelings was als hij vertrok ook al had ik hem liever niet zag vertrekken.

Na de training vertrok ik weer naar huis, we hadden nog een lange weg te gaan maar desondanks had ik er toch wel vertrouwen in. We hadden een goede basis er moeten alleen nog wat dingen er omheen worden verbeterd. Ik had er goede moed in dat we een goed seizoen zouden hebben en ik hoopte toch eigelijk wel op promotie. Een club zoals Polesiana verdiend het niet om zo laag te spelen en de club moest, zoals ook de hoop was van de voorzitter en het bestuur weer terug worden gebracht naar het oude niveau en spelen in de excellence.

Spoiler for reacties:

Marius In een ander spel wat ik speel(de) was ik bezig in Gibraltar, 4e divisie. Heb me ook beetje ingelezen etc over Gibraltar waarom het zolang heeft geduurd tot ze werden toegelaten tot de UEFA en FIFA etc. En het is gewoon een keer wat anders.
                            sennid Spelers halen is het probleem niet, de kwalitieit is het probleem maar dat is toch wel vrij goed gelukt

Last edited by bobjuh; 28 aug 2017, 20:36.

Comment

Interview met Giancarlo Ponticorvo in een lokale krant

Journalist: Gefeliciteerd met uw aanstelling als trainer van Polesiana.
                              Giancarlo Ponticorvo: Dank u, ik ben ook erg blij dat ik de kans heb om als hoofdtrainer bij deze club.

Journalist: U heeft veel verschillende landen gespeeld maar nooit in Italië is dit aan nadeel?
                              Giancarlo Ponticorvo: Nee, ik heb in veel verschillende landen gespeeld en heb me overal aan kunnen passen. Mijn familie komt uit Italië, ik spreek de taal omdat thuis ook Italiaans werd gesproken. Ik spreek de taal en dat is denk ik wel het meest belangrijkste.

Journalist: U heeft geen ervaring als trainer, denkt u dat dit een probleem zal opleveren?
                              Giancarlo Ponticorvo: Met alle respect, dit is niet de serie A, we spelen hier op het laagst mogelijke amateur niveau. Ik heb geen ervaring en geen diploma's maar iedereen moet ergens beginnen en ik begin hier. Het bestuur heeft al toegezegd dat ze de kosten voor een licentie zullen betalen. Ik zal ook zo spoedig mogelijk beginnen voor mijn National C licentie.

Journalist: Wat zijn uw verwachtingen voor dit seizoen?
                              Giancarlo Ponticorvo: Met het oog dat ook een aantal belangrijke spelers vertrekken verwacht het bestuur dat ik in de bovenste helft van de competitie terecht komt terwijl de media denkt dat ik kampioen zal worden. Hopelijk heeft de media het bij het rechte eind en zal ik meedoen voor het kampioenschap.

Journalist: Er wordt verwacht dat een aantal belangrijke spelers zullen vertrekken, vooral Giorgio Antoniani die in de belangstelling staat van Lecce lijkt vrijwel zeker te vertrekken.
                              Giancarlo Ponticorvo: Het is een wonder dat Giorgio Antoniani nog bij de club speelt, hij speeld vele divisies onder zijn niveau. Lecce speelt in de Lega Italiana Calcio Professionistico, zes niveaus boven waar Polesiana wij speelt. Hij zou gek zijn als hij niet zou vertrekken als hij die mogelijkheid heeft.

Journalist: Een vertrek van Giorgio Antoniani zou een grote aderlating zijn voor de club, hoe gaat u dit opvangen?
                              Giancarlo Ponticorvo: Ik heb een aantal spelers al op het oog die ik wel aantrekken voor komend seizoen, een daarvan zal de vervanger zijn voor Giorgio. Er zullen een flink aantal nieuwe gezichten te zien zijn aan het begin van de competitie.

Journalist: Betekend dat ook dat er mensen moeten vertrekken?
                              Giancarlo Ponticorvo: Ik beschik momenteel over 30 spelers wat te weinig is voor mijn eerste elftal, mijn reserve en mijn onder 18 elftal. Maar ik sluit het niet uit dat mensen die niet voldoen aan de kwalitatieve eisen die ik stel mogen vertrekken.

Journalist: De club heeft momenteel ook geen staff die zijn allemaal opgestapt na het vertrek van Luca Durando. Hoe gaat u dit oplossen?
                              Giancarlo Ponticorvo: Zoals al bekend is gemaakt hebben in Mirko Pieri een Technisch Directeur en Hoofd Jeugdopleiding en met Gianpaolo Parisi een assistent die samen met mij het eerste elftal zal doen. De vacatures voor de overige functies zoals reserve team manager, een manager voor het onder 18 team en scouts en fysiotherapeut zullen zo snel mogelijk worden gevuld.

Journalist: U heeft een contract getekend voor maar een jaar
                              Giancarlo Ponticorvo: Gezien hun ervaring met de vorige trainer die niet presteerde en aangezien ik geen ervaring heb als voetbal trainer is het verstandig om voorzichtig te zijn als club zijnde. Mijn doel is natuurlijk voor de lange termijn, ik wil bij de club blijven en hier iets opbouwen.

Journalist: Dank u voor het interview en succes Polesiana dit seizoen.
                              Giancarlo Ponticorvo: Dank je en graag gedaan.
                              Last edited by bobjuh; 29 aug 2017, 09:29.

Comment

Lijkt me heel leuk om te volgen. Veel succes met deze uitdaging.

Comment

Succes op het 10e! niveau van Italië. Ik ben alvast benieuwd naar een screentje van deze Antoniani als dat mogelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nasje92 Bekijk berichten
                                    Succes op het 10e! niveau van Italië. Ik ben alvast benieuwd naar een screentje van deze Antoniani als dat mogelijk is.
                                    U vraagt wij draaien. Dit is halverwege het eerste seizoen, hij heeft in hele begin gespeeld een aantal duels maar daarna kwam die totaal niet meer aan spelen toe bij Lecce

Last edited by bobjuh; 29 aug 2017, 17:37.

Comment

Ik zou de reacties niet meer in spoilers doen. Ik krijg namelijk geen melding als je mij mentiont.

Comment

Dank! Nu weet ik een beetje het niveau van spelers waar ik aan moet denken.

Comment

Staf, Selectie & Transfers

Een van de eerste dingen die ik op orde moest krijgen, zelfs voordat ik ook maar zou kunnen denken aan het aantrekken van nieuwe spelers was nieuwe staff. Personeel zoals trainers, scouts, physio's zijn essensieel voor de club en als ik dat soort basis functies niet gevuld hadden dan zouden ook eventuele spelers niet willen komen als je dit soort dingen bij de club niet voor elkaar had. Ik had dus al een Mirko Pieri als Technisch Directeur en Hoofd Jeugdopleiding en Gianpaolo Parisi als Assistent Trainer. Ook de overige functies werden vrij snel gevuld, voor het eerste elftal trok ik Antonio Leone aan als goal coach, Alan Bonaccorso word manager van het reserve elftal, Filippo Argano werd aangetrokken als conditie trainer en Lino Beggi en Vanni Midolini gingen samen het jeugd elftal doen. Als scout trok ik tot verbazing van velen kwam als hoofdscout Miriam Peruzzi die voorheen scout was bij het Spaanse Leonesa en Nicolò Tarpani als scout. Voormalig Foggia Fysiotherapeut Lino Rabbaglietti kwam in dienst als Hoofd Fysiotherapeut en Giacinto Lopopolo kwam hem helpen als Fysiotherapeut.

In de weken na mijn eerste training met alle spelers die voor de club spelen leerde ik iedereen kennen, iedereen zijn sterke en voornamelijk ook zwakke punten. Op veel posities waren we gewoon zwak en zou er zeker een probleem zijn als we met deze selectie. Onze nieuw aangestelde scouts en Mirko en Gian Paolo met hun contacten gingen druk op zoek naar nieuwe spelers die ook eventueel interesse zouden hebben om voor ons te komen spelen. Het was niet alsof we hun veel konden bieden, we waren een pure amateur club en konden ze dus geen loon of enkele vergoeding aanbieden. Desondanks vonden we toch behoorlijk wat spelers die interesse hadden om voor ons te komen spelen. Een voor één waren het allemaal spelers van een kaliber die ver boven het niveau lag van de Quarta Categoria waar we zouden aantreden. Als voor ik mijn eerste officiéle oefenwedstrijd ging spelen (de twee wedstrijden tegen me onder 18 en reserves daargelaten) had ik al dertien nieuwe spelers aangetrokken en met de drie spelers die we al hadden die kwalitatief goed genoeg waren stond er dus een formidabel team wat op papier makkelijk mee zou moeten kunnen doen voor het kampioenschap.

Transfers in

Goal
                                          Giovanni Alfieri: Zal totdat er een betere keeper is aangetrokken fungeren als eerste keeper maar mist toch nog kwaliteit om eerste keeper te zijn

Verdediging
                                          Gianpaolo Parisi: Ondanks zijn 36 jaar samen met Giorgio Antoniani een van de top spelers van de club zijn. Zal ook fungeren als mijn assistent.
                                          Nicolò Bosi: Centrale Verdiger die samen met Osvaldo De Vincenzo vervangers zijn voor Gianpaolo en Giorgio
                                          Osvaldo De Vincenzo: Centrale Verdiger die samen met Nicolò Bosi vervangers zijn voor Gianpaolo en Giorgio
                                          Emanuele Accongiagioco: Rechter Verdiger die met Silvano Trotta moet uitvechten wie die plek krijgt.
                                          Francesco Amoruso: Aangetrokken om linksback te spelen.

Middenveld
                                          Pasquale Sellitti: Voor de breedte aangetrokken, zal voornamelijk mensen vervangen indien nodig.
                                          Davide Grenni: Gaat centraal op het middenveld spelen samen met Riccardo Collocola
                                          Riccardo Collocola: Gaat centraal op het middenveld spelen samen met Davide Grenni
                                          Michele Lella: Gaat rechts half op het middenveld spelen
                                          Alessandro Gelsi: Gaat links half op het middenveld spelen

Aanvallers
                                          Michele Sinisi: Aangetrokken als aanvaller en mag zich daar bewijzen.
                                          Gianpaolo De Blasis: Aangetrokken als aanvaller en mag zich daar bewijzen.

Volgende keer:
                                          De Voorbereiding

Wist U dat:
                                          De foto's waar ik naar link echt die personen zijn.

Spoiler for reacties:

sennid Vreemd, krijg je deze wel?
                                          nasje92 Hij is dus wel verreweg betere dan normale spelers in die divisie

Last edited by bobjuh; 30 aug 2017, 20:57.

Comment

Deze kreeg ik wel ja

ON:

Aardig wat spelers gehaald. Komen er nog meer of blijft het hierbij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sennid Bekijk berichten
                                              Deze kreeg ik wel ja

ON:

Aardig wat spelers gehaald. Komen er nog meer of blijft het hierbij?
                                              Vorige keer was ik mentions vergeten en voegte ik ze later toe misschien was dat het probleem?
                                              En ja er komen er nog meer, dat is het voordeel van amateur zijn, ze hebben geen contracten dus ik kan mensen die overbodig zijn geworden makkelijk weer weg doen

Ook voor de liefhebbers

Transfers & Selectie tot nu toe
                                              Last edited by bobjuh; 30 aug 2017, 21:56.

Comment

Super dat je al een aantal mooie aankopen hebt kunnen doen. Mevrouw Peruzzi mag mij ook wel een keer scouten...

Comment

Een lange weg te gaan... Succes met je uitdaging.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X