Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Age is just a number

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM17] Age is just a number

Introductie

Ik ben weer terug met een novelle, ondertussen bezig aan mijn hopelijk allerlaatste game van FM17 begonnen. Eentje die ik graag met jullie wil delen, al dan niet op constante basis. Nuja, even terzake. Misschien hebben jullie er al een glimp van opgevangen op het forum. Wel, lieve mensen, het wordt een carrière in Engeland.

Waarom nu precies Engeland? Alleszins niet omdat de Premier League de zogezegd beste competitie is van Europa en met uitbreiding van de wereld. Zoiets ga je me niet horen zeggen, dan moeten de grootmachten in het Britse voetbal beter hun best doen. Wat me dan wel weer aanspreekt is het feit dat de moderne vorm van ons geliefkoosde spelletje ontstaan is in het Verenigd Koninkrijk, wellicht zelfs in Engeland. Geschiedenis heeft echter elk land, behalve België als voetballand misschien. De grootste reden van m'n keuze voor Engeland is iets heel anders: de jeugdwerking.

Het moet voor de jeugdtrainers in het Engelse voetbal toch ontzettend pijnlijk zijn te zien wat er gebeurt in het professionele voetbal. Clubs - niet alleen in de Premier League - leggen liever een smak geld neer voor een, om het grof te stellen, tweederangsspeler uit het buitenland dan te kijken naar eigen, lokaal talent. De vraag rijst bij mij dan toch wat deze jongens zo speciaal maakt... Hebben Engelse clubs een verbod om eigen talenten op te leiden of jongens uit eigen land te kopen? Het staat vast dat beloftevolle jeugdspelers in Engeland niet bepaald een luxeleven leiden. Een mooi voorbeeld: John Bostock.
    e

Bostock, in Engeland jaren aanzien als een next big things-turned flop

Op z'n zestiende werd hij door Tottenham voor één miljoen euro gekocht en meteen gebombardeerd tot 'the next big thing'. Hij kreeg er echter nooit z'n kans en kwam zo in de Belgische tweede klasse terecht. Ondertussen maakt hij stilaan iets van z'n carrière en is hij één van de sterkhouders bij RC Lens. Ik citeer: "Voor sommigen werkt het en bij anderen zoals mezelf draait het negatief uit. Het probleem was dat ik mij niet op mijn gemak voelde. Ik geraakte gefrustreerd en verloor mijn vertrouwen." Hij heeft het over de serieuze waslijst aan uitleenbeurten die hij afwerkte: Brentford, Hull, Sheffield, Swindon en zelfs het Canadese Toronto in de hoop het vertrouwen terug te vinden. Waarom zou je een tiener voor een maandje of twee naar een club in de andere uithoek van het land te sturen? De kans op doorbraak is op die manier simpelweg miniem. Het probleem begint overigens vaak véél vroeger. Jeugdspelers krijgen een compleet verkeerde opleiding. Naast een ernstig tekort aan degelijke trainers moeten jonge voetballertjes vaak ook nog 's op een groot veld spelen, keepertjes in een doel waar Manuel Neuer zelfs niet alle ballen uit kan houden. Gelukkig begint men in Engeland zelf ook te beseffen wat voor stommiteiten ze uitvoeren en werkt de voetbalbond volop aan verbeteringen met betrekking tot de opleiding van jeugd. Laat ik dan maar het goede voorbeeld geven: ik ga aan het hele land laten zien dat het anders kan. Of ja, in FM dan toch...
    Last edited by Bingbangboem; 18 aug 2017, 00:00.

Interessante opening. Succes.

Comment

Haha, als Leuvenaar ken ik Bostock
      Ik ben benieuwd welke club je gaat kiezen. De insteek kennen we nu al.

Comment

Succes in wat je gaat doen bij Engeland.

Comment

Succes!

Comment

ik voel een crewe novelle aankomen ben benieuwd waar dit heen gaat mijn interesse heb je in ieder geval.

Comment

Ik ben wel zeer verheugd dat je weer zo'n novelle doet! Ik geloof dat je eerder eens zoiets hebt gedaan? FM 2015, geloof ik...?

Comment

Een interessante start. Succes!

Comment

Succes man! Mention me maar!

Comment

Succes

Comment

Succes

Comment

Canvey Island FC

Het moment is aangebroken. Na lang simuleren, vergelijken en vooral filteren heb ik dé geschikte club gevonden. Mijn fictieve manager mag de eerste taxi, of misschien beter de eerste boot, naar Canvey Island nemen. Wacht, ben je zeker? Van een bekend team uit Canvey Island heb ik namelijk nog nooit gehoord... Excuses, ik heb de verwachtingen bij dezen waarschijnlijk enorm getemperd. Misschien hadden jullie gehoopt dat we ergens in de Premier League of Championship voor een nieuwe, frisse wind zouden zorgen... Maar nee hoor, dat wordt het niet: we gaan naar Canvey Island, Canvey Island Football Club! Veel kan ik je over de club niet vertellen, ik tast voorlopig ook zelf nog in het duister. Als ik je zeg dat het eerste in het seizoen 2017-2018 uitkomt op het zesde niveau van Engeland, de Vanarama National League South, weet je ook meteen de reden.

Canvey Island is een eiland en plaats in het bestuurlijke gebied Castle Point, in het Engelse graafschap Essex. Het eiland telt 45.000 inwoners. De club werd opgericht in 1926, maar de East Coast floods in 1953 zorgden ervoor dat hun toenmalige successen verloren gingen. Vandaag de dag wordt de club door FM aanzien als semi-professioneel. Een snelle blik op hun uiterst professionele website toont ons overigens dat ze over een werkelijk wonderbaarlijke accommodatie beschikken. Het mag gezegd worden, vooral de omgeving werkt stimulerend. Ik kan me niet voorstellen dat er voetballers zijn die liever in Wembley spelen dan uit bij het gezellige Canvey Island FC. Het hoofdterrein ligt er beter bij dan wat je in je gedachten hebt bij de Engelse krochten van het voetbal en achter de kantine is er zelfs een veldje om 's winters in de modder te ploeteren. Er is tevens voldoende ruimte voor eventuele uitbreiding, maar dat is toekomstmuziek. Finley zal het voorlopig moeten doen met de erg beperkte middelen van de club, want veel sponsors - laat staan investeerders - zijn er niet. Als er tijdens de wedstrijd een handvol toeschouwers aanwezig zijn, spreekt men waarschijnlijk al over een weergaloos succes. We hebben alleszins het geluk dat Britten veel consumeren, daar trek ik me aan op. Geef toe: het heeft z'n charmes, niet?

Het doel is simpel: met jongens uit de buurt de top bereiken. De uitvoering is meteen een pak minder eenvoudig. Een club van de zesde naar de eerste klasse dirigeren, dat vraagt tijd en geld. Dat eerste is er niet, dat tweede al zeker niet. Een portie geluk is altijd mooi meegenomen, maar het wordt vooral doelgericht en efficiënt werken. Wat heb je op dit niveau nodig om goed te presteren? Volgens mij bitter weinig... Het enige wat ik zo in een-twee-drie kan bedenken is een goede fysiek. Bij een voetbalclub verwacht ik sportmannen, geen cafévoetballers die na de wedstrijd de clubkas spekken met hun biertjes. De huidige selectie van Canvey Island FC bestaat uit net iets meer dan dertig (!) spelers. Zij krijgen allen een kans om zich te bewijzen en duidelijk te maken dat ze een meerwaarde kunnen bieden, maar er zal worden toegewerkt naar een selectie onder de twintig spelers...

Spoiler for Manager: Kevin Finley:

Laten we van Canvey Island een heroïsche club in het Engels voetbal maken!
                        Spoiler for Reacties:

bobjuh chrisje1993 Jornski Wallemme Duarte. delichris Marius Bedankt voor de vele reacties, werkt erg motiverend!

Patje! Klopt, gek dat je dat nog weet... Dacht er zelf terug aan, bracht nostalgische gevoelens in me naar boven en besloot dezelfde novelle met dezelfde club te beginnen. Alleen deze keer een (hopelijk) betere versie

jeffrey koole Crewe had ook een leuke optie geweest, maar wordt dus nog een paar niveautjes lager! Geen al te slecht voorgevoel wel.

N.E.R.T. Leuvenaar, nice! Heb zelf altijd een zwak gehad voor de speler Bostock, kon het niet laten 'm even te vermelden.

Ik vertrek een weekje op vakantie waardoor ik niet zal kunnen FM'en en er dus ook even geen updates zullen zijn, maar maak jullie geen zorgen... I'll be back!
                        Last edited by Bingbangboem; 20 aug 2017, 00:39.

Comment

Succes bij canvey island.

Comment

Succes!

Comment

Klinkt als een interessante club in ieder geval!

Comment

Canvey Island klinkt waarschijnlijk wel bekend onder de LLM spelers in Engeland. Leuke clubkeuze, ben benieuwd naar de selectie.

Comment

Succes met de uitdaging die je geruime tijd bezig zal houden.

Comment

Ik ken aardig wat namen van voetbalclubs in Engeland, maar van Canvey Island heb ik nog nooit gehoord. Succes in ieder geval.

Comment

Veel succes bij Canvey Island!

Comment

Bijzonder interessante titel en opzet van je novelle! Ik kijk uit naar het vervolg maar eerst veel plezier op vakantie!

Comment

Interessante clubkeuze!

Comment

Veel geluk bij Canvey Island

Comment

succes, ben benieuwd naar de start die je neemt.

Comment

Succes, een hele leuke uitdaging. Ik ga je volgen!

Comment

Succes, ik ga dit zeker in de gaten houden!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X