Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[NOV] Castell de Cartes

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[NOV] Castell de Cartes

Na, zoals ik het zelf wel heb ervaren, het succes van de novelle Milo, ben ik met de start van het nieuwe voetbalseizoen weer terug met een nieuwe novelle. Helaas, zal dit betekenen dat de novelle 'Milo' tot een (open) einde komt. Wellicht dat de carriŤre van Milo in de toekomst nog wordt opgepikt, maar om verschillende redenen heb ik besloten dat ik een nieuwe novelle zal starten. Ik heb in ieder geval geleerd van mijn eerdere novelle en zal de positieve punten uiteraard meenemen. Deze positieve zaken zullen worden aangevuld met een gezonde dosis Football Manager 2018 wat hopelijk passend is en blijft bij het verhaal.

INHOUDSOPGAVE

De clubkleuren, het logo en de titel verraden misschien al een hoop over waar deze novelle zich af zal spelen en wat de insteek is van deze novelle. In de komende maanden ga ik jullie meenemen in de andere kant van de voetbalwereld, namelijk de bestuurskant met al zijn charmes en valkuilen. Ik wil natuurlijk niet te veel verklappen over de personages en het verhaal zelf, maar het speelt zich een klein stukje af in het verleden, door voornamelijk de terugblikken en speelt zich verder af in het hier en nu. De locatie is al verraden en verder wil ik jullie in ieder geval mee geven dat ik hoop dat jullie de link zullen leggen met de Amerikaanse hitserie House of Cards (vrij vertaald in het Catalaans: Castell de Cartes). De eerste updates, tot de release van Football Manager 2018, zullen in een wat lager tempo worden gepost om te voorkomen dat verhaal niet stil komt te vallen.
    Last edited by willemnec; 17 aug 2017, 22:32.

Gaaf, een verhaal! Ik ga je volgen, veel succes en plezier.

Comment

Klinkt in ieder geval al veelbelevond, succes!

Comment

Klinkt boeiend, ben benieuwd naar het verhaal

Comment

succes!

Comment

Ik ben benieuwd wat het gaat worden

Comment

Succes!

Comment

Titan Marius N.E.R.T. Duarte. bobjuh Wallemme Bedankt voor de reacties, allemaal! Ik heb door de afbeelding geprobeerd een beeld te creŽren bij twee van de hoofdpersonen. Ik hoop dat het bevalt. Tips zijn altijd welkom!

Introducciů

Ambitieus, hongerig en getergd. Jong en naÔef als hij was, trapte hij in valse beloftes van de meer ervaren zakenmensen. Jaren later is hij er nog steeds, maar zijn frustratie en ambitie zijn drijfveren voor eerherstel. JoŠn Debajo, vernoemd naar de voetbalgrootmeester uit zijn moederland, was een talentvol voetballer, maar liep niet tussen de lijnen van La MasiŠ. Zijn vader ambieerde een zakenman als zoon en als afgestudeerd bedrijfskundige werd de droom van zijn vader werkelijkheid. De zakenwereld werd echter niet zijn toneel. Onder de vleugel van naamgenoot en meest bekende preses van Barcelona beklom hij de bestuurlijke ladder in Camp Nou. JoŠn startte zijn carriŤre op de marketingafdeling van Catalanen, maar maakte snel promotie en werd in 2008 benoemd tot leidinggevende van diezelfde afdeling. De honger van de jonge Spanjaard was echter niet gestild. Hij was te hongerig en viel voor de slinkse onderhandelingsstrategieŽn. Een beginnersfout, maar JoŠn is terug. Ambitieuzer dan ooit.

Achter iedere 'succesvolle' man, staat een nog succesvollere vrouw. Als jonge studente maakte zij kennis met een ambitieuze Spanjaard, waar de vonk direct oversloeg. Waar de Spanjaard de zakelijk kant van de voetbalwereld bestormd, waagde zij samen met een oud-docent de sprong in het diepe door een import-exportbedrijf gericht op AziŽ op te starten. In 2005 werd zij moeder en in 2006 mocht zij zich Carmen Debajo noemen. Het onderhouden, beschermen en steunen van haar wederhelft en kind werd, samen met haar ambitie om als zakenvrouw haar mannetje te staan, prioriteit nummer 1. Wie aan haar wederhelft of kind komt, komt aan haar.

Comment

Leuke en prikkelende introductie.

Comment

Dit nodigt uit om verder te lezen; laat de avonturen van en het leven van de Debajo's maar komen!

Comment

Een goed geschreven update. Succes!

Comment

Marius Titan Wallemme Bedankt voor de reacties!

CapŪtol Un

Ik kijk naar de datum op mijn telefoonscherm: 23 november 2016. Drie jaar geleden begon de ellende waar ik sinds toen iedere dag mín bed voor uit ben gekomen. Het begon in een duur restaurant waar ik de gedoodverfde presidentskandidaat aanklampte tijdens een gezamenlijk diner bij het weglopen aanklampte. Hij wist wie hij voor zich had. Het was degene die er voor zorgde dat Barcelona-fans en volgers over de hele Wereld zich verbonden voelden met de club. Ik was verantwoordelijk voor de digitale kanalen. In 2010 begon ik met twee anderen, inmiddels runde ik een gehele afdeling. Ik had Barcelona groot gemaakt op social media en dit was ook bij presidentskandidaat Bartomeu niet onopgemerkt voorbij gegaan. Ik vertelde hem kort over mijn ideeŽn voor de club, vooral op commercieel vlak. Hij luisterde aandachtig. "Steun mij en ik zorg dat jij in de positie komt om deze ideeŽn uit te werken" antwoordde hij nadat ik enthousiast mijn ideeŽn had voorgelegd. Ik herinner het moment nog dat Carmen en ik de autodeuren dichtsloegen om naar huis te rijden. Het was pure euforie wat mijn lichaam overnam. In extase reed ik, met mijn wederhelft naast mij, in volle vaart naar huis.

Thuis omhelsde ik mijn dochter die nog wakker was. In 2005 verwelkomde wij haar in ons leven en kon het gezinsleven beginnen. In looppas vervolgde ik mijn weg naar de kamer van mijn zoons. De oudste werd geboren in 2007, de jongste in 2010 en dat maakte ons gezin compleet. Carmen baande zich, samen met onze dochter, een weg naar haar en uiteindelijk onze slaapkamer. De vierde was op komst en die vrat het kleine beetje energie wat Carmen nog over had na werkdagen van acht ŗ tien uur helemaal op. Ik ging die avond alle kamers nog eens langs en genoot stil van de mensen die mij het meest dierbaar waren. Ik nam plaats in de tuin, keek op naar de sterrenhemel en droomde weg, nadenkend over de mooie toekomst die in het verschiet lag.

In het nieuwe jaar was het dan zo ver. Bartomeu werd benoemd als opvolger van Rosell. Tijdens een persconferentie benoemde hij de nieuwe directie. Ik was daar niet bij aanwezig. Ik was genaaid, ordinair genaaid. Ik werd afgescheept met een promotie tot hoofdverantwoordelijke voor de internationale relaties. Ik bedankte eerst vriendelijk, maar de directeur van marketing Ėen communicatieafdeling gaf mij het advies om niets af te wijzen. Dit was een opstapje naar meer. Inmiddels ben ik drie jaar verder, ben ik nu vader van twee dochters en twee zonen en ben ik nog steeds hoofdverantwoordelijke voor de internationale relaties. Iedere dag als ik mijn kantoor betreedt, ben ik trots dat ik voor mijn club mag werken, maar sterf ik langzaam van binnen. Wraakgevoelens vreten mij langzaam op.

Comment

Mooi vervolg met een goede opbouw van spanning!

Comment

Spannend

Comment

Het verhaal blijft goed opgebouwd en uitgewerkt en de verbanden met House of Cards zijn duidelijk zichtbaar! Toch zitten er ook veel verschillen met die serie in, dus ik lees graag verder!

Comment

Goed geschreven. smaakt naar meer...

Comment

heerlijk geschreven zeg. je novelle MILO kon je al als een soort boek lezen dus ik heb hoge verwachtingen van deze novelle

Comment

Weer heel erg mooi geschreven, ben benieuw naar het vervolg

Comment

Marius N.E.R.T. Titan Wallemme mattihamstra bobjuh Bedankt voor alle reacties en complimenten!

CapŪtol Dos

"Jij ademt Barcelona" hoor ik Carmen achter mij zeggen, als ik haar vertel over een vacature die ik zag. Ze heeft gelijk, zoals zo vaak heeft ze het weer bij het juiste eind. Mijn vreugde en levenslust, of beter gesteld: het gebrek aan, wordt bepaald door passanten. "Ik ben niet getrouwd met een man die zich weg laat jagen door gluiperige zakenmensen" voegt ze er nog stellig aan toe. Zij weet mij keer op keer te overtuigen. Ik werd met de bal aan mijn voet geboren, als zoon van een advocaat die op jonge leeftijd het toeristische en vrije eiland Ibiza was ontvlucht en een Nederlandse die het avontuur aan ging nadat de vonk oversloeg tijdens een vakantie aan de Spaanse kust. Op negenjarige leeftijd betrad ik La Masia en vormde ik een blok op het middenveld met Xavi Hernandez. Zijn verdere carriŤrepad is bekend, mijne verliep anders. Waar jongens als Xavi binnen de lijnen van de club marcheerden, gaf ik tegenwind. Het was mijn karakter die mij parten speelde in de jeugdopleiding van Barcelona. De Nederlandse koppigheid van mijn moeder, de eilandmentaliteit van mijn vaders kant en het Spaanse temperament was een dodelijke combinatie voor een vruchtbare samenwerking.

Op advies van mijn zakelijk succesvolle vader ging ik mij op mijn studie richten. Tijdens mijn opleiding bedrijfskunde ontmoette ik een vlotte mede-studente. Ze was een jaar jonger en gaf tegengas. Ik was het niet gewend en was op slag verliefd. Nu vele jaren later mag ik haar mijn vrouw en moeder van mijn vier kinderen noemen. Zij keek over mijn schouder mee toen ik, zittend tegenover Joan Laporta, mijn contract tekende bij Barcelona. Zij stond achter mij toen ik dubbele uren draaide om hoger op te komen, dronk champagne met mij toen ik werd gepromoveerd tot leidinggevende op de marketingafdeling en cijferde zich weg voor ons gezin zodat ik de functie van social media manager kon bekleden. Een duizendpoot die mij steunde, het gezin draaiende hield en zelf timmerde aan de weg als zakenvrouw.

In 2013 had ik een visie voor de club. Een visie die ik vol overtuiging en enthousiasme deelde met de presidentskandidaat, maar die hij na mijn stem te hadden veroverd net zo snel aan de kant schoof. Ik slikte het verraad, maar leerde een wijze les. Ik slikte de manier van handelen en schudde de mensen die mij hadden verraden vriendelijke de hand, maar vergat niets. Ik slikte alles, maar verloor mijn visie nooit uit het zicht. BarÁa is meer dan een club. Het is mijn club.

Comment

Inspirerend stuk, knap.

Comment

Hoe gaat hij de directie een loer draaien? Ik denk via een geraffineerd plan!

Comment

Weer een net stukje.

Comment

Interessante stukken, leuk om te lezen. Ga zo door!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                              X