Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Goede genen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik kan Jonk begrijpen

Comment

Tja oud zeer vergaat niet snel . Langley lijkt een prima kandidaat. En wat verschil in spijs is nooit verkeerd

Comment

Jammer van Jonk, ik kan me voorstellen dat hij zijn vertrek nog niet heeft verwerkt. Met Langley zou je een interessant alternatief binnen halen.

Comment

Met alle respect voor die Langley maar Ruben Jongkind ademt Cruijff. Weet hoe de vork in de steel zit met de plannen die de twee Cruijffs hebben. Zit ook bij Cruyff Football (beheerders van de Cruijff visie) waar o.a. Jordi Cruijff en Wim Jonk onder vallen. Hij heeft ook o.a. Eriksen, Alderweireld en Daley Blind aan hun ontwikkeling geholpen.

In mijn ogen is hij DE topkandidaat en kan later misschien Wim Jonk over de streep trekken.

Comment

Langley heeft in FM prima stats voor een hoofd jeugdopleiding. Echter heeft hij inderdaad zoals je al aangaf andere ideeën over voetbal. Ik ben benieuwd of hij het uiteindelijk gaat worden.

Comment

Spoiler for Reacties:
              Oorspronkelijk geplaatst door Minitolluz Bekijk berichten
              Langley heeft een goed oog voor talent zo te zien. Zou een goede man zijn voor deze functie!
              Had zeker gekund, is een prima jeugd opleider weet ik uit eerdere games. Echter is mijn keuze deze keer op een ander gevallen.

Oorspronkelijk geplaatst door Titan Bekijk berichten
              Helaas geen Jonk; misschien nog wat oud zeer dat meespeelde? Langley lijkt me een waardig tweede kandidaat.
              Inderdaad, kreeg de melding dat het nog te kort geleden was en dat hij geen zin had om nu al terug te keren. Hopelijk over een seizoen of twee alsnog.

Oorspronkelijk geplaatst door Marius Bekijk berichten
              Jammer van Jonk, maar niet onbegrijpelijk!
              Inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door Thymen Bekijk berichten
              Langley zou een goede kandidaat zijn, toch zou ik liever een Nederlander zien en het liefst nog een oud voetballer van de club.
              Ik kan me vinden in jouw woorden. Ik zou ook het liefst een Nederlander aantrekken en inderdaad een oud voetballer van de club. Echter zijn er geen opties voor de Hoofd Jeugdopleidingen die voldoen aan mijn eisen.

Oorspronkelijk geplaatst door Vlonkie Bekijk berichten
              Ik kan Jonk begrijpen
              Ik ook!

Oorspronkelijk geplaatst door komodo25 Bekijk berichten
              Tja oud zeer vergaat niet snel . Langley lijkt een prima kandidaat. En wat verschil in spijs is nooit verkeerd
              Inderdaad maar het is niet Langley geworden, hij wordt één van onze scouts.

Oorspronkelijk geplaatst door Wallemme Bekijk berichten
              Jammer van Jonk, ik kan me voorstellen dat hij zijn vertrek nog niet heeft verwerkt. Met Langley zou je een interessant alternatief binnen halen.
              Langley zou inderdaad een goede optie zijn, echter heb ik een nog betere optie gevonden.

Oorspronkelijk geplaatst door sennid Bekijk berichten
              Met alle respect voor die Langley maar Ruben Jongkind ademt Cruijff. Weet hoe de vork in de steel zit met de plannen die de twee Cruijffs hebben. Zit ook bij Cruyff Football (beheerders van de Cruijff visie) waar o.a. Jordi Cruijff en Wim Jonk onder vallen. Hij heeft ook o.a. Eriksen, Alderweireld en Daley Blind aan hun ontwikkeling geholpen.

In mijn ogen is hij DE topkandidaat en kan later misschien Wim Jonk over de streep trekken.
              Ik ben het helemaal met je eens hoor! Jongkind is in FM17 echter niet op het niveau dat ik wens voor deze functie. Voorlopig gaan we het met Moraes doen, die er in FM toch echt een stuk beter uitziet qua stats dan Jongkind. Hopelijk kunnen we over een seizoen of twee alsnog Jonk binnenhalen.

Oorspronkelijk geplaatst door JordiW. Bekijk berichten
              Langley heeft in FM prima stats voor een hoofd jeugdopleiding. Echter heeft hij inderdaad zoals je al aangaf andere ideeën over voetbal. Ik ben benieuwd of hij het uiteindelijk gaat worden.
              Niet dus, we hebben een prima Braziliaan gevonden.
              Dit zal trouwens waarschijnlijk de laatste update in nieuwsvorm zijn. Ik wil een poging wagen om deze novelle van grafische updates te gaan voorzien. Dit kan betekenen dat het tempo iets onderuit gehaald wordt. Waar ik vorige week elke werkdag één of twee updates plaatste zal dit naar alle waarschijnlijkheid worden afgebouwd naar één update in de twee dagen, hoewel ik hoop op een dagelijkse update te blijven steken.

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, heb ik in het weekend geen updates geplaatst. Het zal zelden voorkomen dat ik op de twee mooiste dagen van de week een update zal doen. Mijn weekenden zijn altijd volgepland en daar is geen speld tussen te krijgen. Tevens geef ik hiermee de kans aan mensen om te allen tijde te kunnen instappen bij deze novelle en dus in het weekend alles rustig na te lezen zonder te ver achter te komen. Volgers kunnen deze twee dagen ook gebruiken om gemiste updates te bekijken, ik hoop dat dit voor jullie niet als storend wordt ervaren. Daarnaast wil ik nog even extra vermelden dat ik heel blij ben met jullie reacties, het zijn er meer dan dat ik op voorhand had gedacht. Bedankt daarvoor!

Ajax heeft technische staf bijna compleet

Joshua van Wijk werd tussen neus en lippen door gevraagd hoe het ervoor staat wat betreft de technische staf. Daarop zei de kersverse hoofdtrainer dat hij en Cruijff er met alle betrokken partijen bijna uit zijn. Derek Langley werd genoemd als mogelijke opvolger van Ouaali nadat duidelijk werd dat Jonk nog niet terug wilde keren naar de club uit de hoofdstad. Langley heeft inmiddels een contract getekend en gaat aan het werk als scout. Voor de functie Hoofd Jeugdopleidingen zijn de gebroeders uitgekomen bij de Braziliaanse Luiz Fernado Moraes. Deze 51-jarige, vastberaden, Hoofd Jeugdopleidingen was een jaar lang interim Hoofd Jeugdopleidingen bij Santos FC in Brazilië. Voorlopig mag hij de jeugdelftallen van Ajax gaan voorzien van vers bloed.

"We praten nog met een aantal kandidaten die ons fitness team willen versterken. Met alleen Rekelhof konden we al onze spelers niet voorzien van een training, op het gebied van conditie en kracht, waarvan het niveau hoog genoeg zou zijn. Daarom praten we met een aantal mensen die samen met Rekelhof dit onderdeel voor hun rekening zouden kunnen nemen. Ik vind de fysieke toestand van onze spelers erg belangrijk, tegenwoordig spelen de jongens aardig wat wedstrijden op jaarbasis en het is belangrijk om het gehele seizoen fit te blijven. Het gaat om nog wat details maar het lijkt erop dat Anselmo Sbragia ons team gaat versterken." is de reden dat er wordt gezocht naar een extra conditietrainer, aldus Van Wijk.

"L'Ami zit eigenlijk in hetzelfde schuitje. Hij is een prima trainer maar wanneer hij alles alleen moet gaan doen, gaat dat ten koste van de kwaliteit van de training. Dit hebben we op de eerste trainingen al gemerkt. We hadden Stam willen doorschuiven naar het eerste maar hebben uiteindelijk besloten hem in zijn huidige functie te laten. Op deze manier kan hij zich rustig blijven ontwikkelen. Tevens gaf hij aan het prima naar zijn zin te hebben. We zijn inmiddels dicht bij een akkoord met Bobby Mimms."

Comment

Luiz Fernado Moraes is voor mij een grote onbekenden. Maar er vanuit gaande dat hij een deel uit de Braziliaanse school, waar techniek centraal centraal staat, mee neemt past dit prima bij Ajax.
                Erg benieuwd naar het verdere verloop, wil je de selectie gaan versterken? Of ga je alles met de jeugd proberen te doen?

Comment

De staf begint goede vormen aan te nemen

Comment

Moraes ken ik niet maar Santos is natuurlijk geen misselijke ploeg met het nodige talent.

Comment

Sowieso belangrijk om de technische staff op orde te hebben.

Comment

Een, voor ons, onbekende naam, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij goede kwaliteiten heeft. Succes!

Comment

Spoiler for Reacties:
                          Luiz Fernado Moraes is voor mij een grote onbekenden. Maar er vanuit gaande dat hij een deel uit de Braziliaanse school, waar techniek centraal centraal staat, mee neemt past dit prima bij Ajax.
                          Erg benieuwd naar het verdere verloop, wil je de selectie gaan versterken? Of ga je alles met de jeugd proberen te doen?
                          Hopelijk geeft deze update wat duidelijkheid over het te voeren beleid. Jeugd heeft de voorkeur, waar nodig wordt incidenteel versterkt.

De staf begint goede vormen aan te nemen
                          Inderdaad.

Moraes ken ik niet maar Santos is natuurlijk geen misselijke ploeg met het nodige talent.
                          Helemaal mee eens, kan zelf niet bij FM nu maar heb een screenshot gevonden, helaas is die in het Turks maar denk dat wel duidelijk is waarom ik voor de beste man heb gekozen. Screenshot vind je onderin de spoiler

Sowieso belangrijk om de technische staff op orde te hebben.
                          Helemaal mee eens.

Een, voor ons, onbekende naam, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij goede kwaliteiten heeft. Succes!
                          Inderdaad, kijk het screenshot hieronder eens (helaas in het Turks)

Spoiler for screenshot (Turks) Moraes:
                          Karakter = vastberaden

Bijzondere eerste trainingsdag voor Bertrand Traoré

Vele voetballers en trainers kunnen erover meepraten, de eerste training na een welverdiende vakantie. Nieuwe gezichten, soms met enorm veel aanzien, soms talentvol, soms als directe versterking, soms één voor de toekomst maar ook soms een nieuwe leider voor de groep zoals bij Ajax. Gisteren stond Van Wijk voor het eerst op het veld bij zijn nieuwe club. Vaak gaat het er rustig aan toe, een relaxte looptraining om de spieren weer wat los te krijgen en om kennis te maken met je nieuwe collega's. Ook Van Wijk is van dit principe. 's Morgens werd er een bosloop georganiseerd, na de lunch was het tijd voor wat werk in de krachtruimte en aan het eind van de middag werd er afgesloten met een partij. Na deze partij werd Traoré door Van Wijk verwezen naar zijn kantoor om even met hem te praten.

De jonge talentvolle spits annex vleugelaanvaller kwam gisteren voor het eerst in actie op de Amsterdamse velden. De 20-jarige voetballer afkomstig uit Burkina Faso werd voor één jaar overgenomen van Chelsea, door middel van een huurconstructie. Op zijn eerste dag, na de drie eerste trainingssessies, mocht hij zich dus melden op het kantoor van Joshua van Wijk. Traoré zei eerder nog 'enorm uit te zien om samen te werken met de zoon van de verlosser' maar diezelfde man bracht hem een teleurstellende mededeling. Vandaag zal de spits van Chelsea dan ook niet meetrainen met de selectie van Ajax en daarmee is de eerste 'transfer' een feit. Traoré verruilt Ajax voor Chelsea, na één dag meegetraind te hebben. "Een waanzinnige dag die ik nooit ga vergeten" aldus de vertrekkende Traoré voordat hij het vliegtuig instapte.

Van Wijk had een duidelijke verklaring voor zijn keuze en de Ajax supporters scharen zich volledig achter de oefenmeester, ondanks de opvallende handelingen. "Kijk, dat die jongen kan voetballen, daar is geen twijfel over mogelijk. Bertrand gaat er echt wel komen, ook zonder Ajax. Ik kon hem op dit moment alleen niet gebruiken. Hij zou hier slechts één seizoen blijven en daarmee zou hij de jonge talenten die hier rondlopen in de weg staan. Ik geef liever een Kluivert of Cerny een jaar de kans om zich te ontwikkelen om het jaar daarop volop mee te gaan doen. Het verblijf van Traoré zou die ontwikkelingen een jaar opschuiven, zonde van de tijd. Daarnaast staan er een hoop jongens op de lijst om binnenkort een profcontract te tekenen en een deel daarvan willen we graag aan ons binden. Bertrand stond hier voor een ton per maand op de loonlijst, geld dat we goed elders kunnen gebruiken." Met deze uitspraken heeft Van Wijk zich inmiddels onsterfelijk gemaakt bij het Amsterdamse publiek. Met deze uitspraken laat Van Wijk dan ook doorschemeren hoe hij te werk wil gaan bij Ajax, waarschijnlijk gaan vele jonge jongens hun kansen krijgen onder de onlangs aangestelde manager.

Spoiler for screenshot (Turks) Moraes:
                          Karakter = vastberaden
                          Last edited by Josh; 19 jun 2017, 14:16.

Comment

De baas laat zich meteen gelden.

Comment

Terechte en gedurfde beslissing! Begrijp ik goed dat je nog niet met de update speelt?
                              Of heb je Neres wel gewoon rondlopen bij Ajax?

Comment

Terechte en gedurfde beslissing! Begrijp ik goed dat je nog niet met de update speelt?
                                Alleen de officiële van SI. Neres zit daar wel gewoon bij inderdaad

Comment

top updates zeg. dat je traore terug stuurt is een goed signaal ook naar de jeugd zelf toe. je geeft ze de kans te ontwikkelen zonder spelers van buitenaf onnodig te huren

Comment

Een begrijpelijk besluit, als hij de ontwikkeling van andere spelers in de weg staat dan is het stoppen van de (dure) huurovereenkomst een goede oplossing.
                                    Het screen van Moraes laat zien dat hij veel kwaliteit heeft, maar ik begrijp even niet dat hij in dienst is van Galatasaray... Heeft hij dan niet bij Ajax getekend?

Comment

Goed dat je het team meteen naar je eigen hand zet, zo geef je meteen een duidelijk signaal af. Hopelijk levert het echter geen problemen met het technisch hart op.

Comment

Traoré is een hele goede speler maar staat door die huurconstructie alleen maar spelers in de weg. Begrijpelijke keuze om hem terug te sturen en het vertrouwen te geven aan je eigen talenten.

Comment

Een verstandige keuze om het eigen kapitaal op het veld te zetten in plaats van geld van een andere vereniging. Overigens vind ik het aantrekken van Moraes ook een slimme zet: veel spelerskennis uit Zuid-Amerika zal hij ongetwijfeld meenemen!

Comment

Gedurfde zet . Maar dan is het wel meteen duidelijk wie de baas is

Comment

Spoiler for Reacties:
                                              De baas laat zich meteen gelden.
                                              Sowieso, meteen laten zien wie de baas is.

Oorspronkelijk geplaatst door mattihamstra Bekijk berichten
                                              top updates zeg. dat je traore terug stuurt is een goed signaal ook naar de jeugd zelf toe. je geeft ze de kans te ontwikkelen zonder spelers van buitenaf onnodig te huren
                                              Helemaal juist, de eigen jongens gaan voor, altijd. Bedankt voor het compliment.

Een begrijpelijk besluit, als hij de ontwikkeling van andere spelers in de weg staat dan is het stoppen van de (dure) huurovereenkomst een goede oplossing.
                                              Het screen van Moraes laat zien dat hij veel kwaliteit heeft, maar ik begrijp even niet dat hij in dienst is van Galatasaray... Heeft hij dan niet bij Ajax getekend?
                                              Ja, hij heeft bij Ajax getekend. Ik kon alleen niet zo gauw bij FM en heb daarom een screenshot van internet geplukt, vandaar ook dat die in het Turks is.

Oorspronkelijk geplaatst door JordiW. Bekijk berichten
                                              Goed dat je het team meteen naar je eigen hand zet, zo geef je meteen een duidelijk signaal af. Hopelijk levert het echter geen problemen met het technisch hart op.
                                              Het Technisch Hart is niet meer dus dat gaat geen problemen opleveren. Ook een duidelijk signaal naar de jonge jongens inderdaad, pak je kans!

Traoré is een hele goede speler maar staat door die huurconstructie alleen maar spelers in de weg. Begrijpelijke keuze om hem terug te sturen en het vertrouwen te geven aan je eigen talenten.
                                              Ik laat liever Neres spelen inderdaad, met daarachter Kluivert en/of Cerny. Voor Traoré was simpelweg geen plek in mijn selectie.

Oorspronkelijk geplaatst door Titan Bekijk berichten
                                              Een verstandige keuze om het eigen kapitaal op het veld te zetten in plaats van geld van een andere vereniging. Overigens vind ik het aantrekken van Moraes ook een slimme zet: veel spelerskennis uit Zuid-Amerika zal hij ongetwijfeld meenemen!
                                              Jazeker, ook daardoor verkoos ik hem boven Langley en daarom Langley als scout aangesteld.

Gedurfde zet . Maar dan is het wel meteen duidelijk wie de baas is
                                              De gebroeders Cruijff zijn nu de baas in Amsterdam, als dat maar duidelijk is haha!
                                              Eerste interview met Van Wijk

De aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer gaat, meestal, gepaard met persconferenties en interviews. Niet als je Joshua van Wijk heet en de zoon van de legendarische Johan Cruijff bent. Als je, als iemand van de pers, wilde spreken met Van Wijk werd je doorverwezen naar de persvoorlichter van AFC Ajax. Door diezelfde man werd je afgewimpeld met een overduidelijk, ingestudeerde verklaring: “De trainer is blij dat hij hier getekend heeft en kijkt uit naar de start van het seizoen. Hij is druk met het doorlichten van de selecties en het samenstellen van de technische staf waarmee hij wil werken, daarom heeft hij geen tijd om zelf te reageren.” Wij ontvingen een telefoontje met het aanbod om een exclusief interview te verzorgen met, jawel, Joshua van Wijk.

De nieuwbakken hoofdcoach van Ajax zou jarenlang opgeleid zijn door zijn vader, Johan Cruijff. Wat heeft hij in al die jaren geleerd en hoe denkt hij dit toe te passen in zijn nieuwe functie? De verwachtingen zijn torenhoog, hoe gaat hij hier mee om? Hoe was het om jarenlang zijn ware identiteit verborgen te houden? Hij en zijn broer hebben nogal wat veranderingen veroorzaakt bij Ajax, wat vind hij hier eigenlijk van? En bovenal; wat is zijn visie en hoe wil hij te werk gaan bij de Amsterdammers? We vroegen het hem allemaal, lees het interview hieronder.

Meneer Van Wijk, bedankt dat u speciaal voor ons tijd wilde vrijmaken om het één en ander te bespreken. We begrepen van de persvoorlichter dat u de afgelopen weken erg druk was met het op orde brengen van een aantal zaken maar het blijft uniek om zo’n lange tijd de pers buiten de deur te houden, kunt u daar wat over vertellen?

"Kijk, eigenlijk is dat heel logisch. Ik weet niet wat iedereen tegenwoordig heeft met al die media maar ik houd er niet zo van. Voor mij is het dan ook heel simpel, al is het soms moeilijk om het simpel te houden maar dat is een heel andere discussie. Er lagen bergen met werk en die bergen moesten verzet worden. Ik heb daar prioriteit aan gegeven en ja, het verzetten van bergen is belangrijker dan praten met jullie zodat jullie weer wat in die krant van jullie kunnen schrijven. Ik moest praten met mensen, die iets moesten horen wat ze als eerst van mij zouden moeten horen, dat is logisch toch? Daar ga ik het niet eerst met jullie over hebben, in de krant laten zetten en vervolgens pas met de betrokkenen in gesprek gaan. Zoals ik al zei; het is soms moeilijk om dingen simpel te houden."

Het publiek staat pal achter uw aanstelling maar hebben ook torenhoge verwachtingen van u, de druk lijkt dan ook hoger dan ooit bij Ajax. Dit is vooral te danken aan de band met uw vader en het gegeven dat hij u jarenlang buiten beeld opleidde tot wat u nu bent. Veel mensen zijn ontzettend benieuwd naar wat uw vader u leerde maar eerst; Hoe was het om jarenlang uw ware identiteit te moeten verbergen?

"Ik had al vrij gauw in de gaten dat ik 'bijzonder' was. Anders dan andere kinderen. Ik ging niet naar school maar kreeg thuis les, vriendjes kwamen niet bij ons over de vloer en mijn vader kwam regelmatig langs om over voetbal te praten. Ik ben opgegroeid met het idee dat ik Joshua van Wijk ben, ik wist eigenlijk niet anders. Ik wist niet eens dat mijn vader zo’n groot icoon was, tot hij ziek werd. Ik had namelijk geen televisie en internet. Als ik voetbal wilde kijken moest ik naar de stadions, als ik wat wilde leren praatte ik met mijn vader en op latere leeftijd kreeg ik natuurlijk bijzondere kansen om mee te kijken bij enkele grote jongens. Ik heb mijn identiteit eigenlijk niet hoeven verbergen, ik was er zelf niet van op de hoogte, simpel…"

De druk is hoger dan ooit, omdat u de zoon bent van een legende, hoe kijkt u daar tegenaan?

"Natuurlijk voel ik hier en daar wat zenuwen maar dat is logisch. Het is mijn eerste echte klus als verantwoordelijke en dat bij zo’n grote club. Ik heb er wel het volste vertrouwen in dat we onze doelen kunnen behalen. Ik ben hier niet voor niets ingestapt, ik weet dat ik hier wat neer kan zetten, dat er een mooie toekomst in het verschiet ligt. Het voelt voor mij niet alsof ik zwaar onder druk sta. Ik krijg het volste vertrouwen van het bestuur en heb de vrijheid om al mijn zaakjes te regelen. Als het nu mis gaat is het natuurlijk wel aan mij om daarvoor de verantwoordelijkheid te nemen maar zoals ik al zei heb ik vertrouwen in de (nabije) toekomst."

De grote Johan Cruijff heeft u persoonlijk opgeleid, wat was het doel hiervan en wat is de meest wijze les die u van hem gekregen heeft?

"Mijn vader geloofde in zijn visie, dat zijn visie de weg naar succes is binnen de voetbalwereld. Hij vond dat zijn ideeën niet verloren mochten gaan en dat die voortgezet moesten worden bij clubs als Ajax en Barcelona. Daarom heeft hij mij alles geleerd wat hij wist. Ik kan nu zijn visie, met mijn eigen inbreng, bij Ajax tot uitvoer brengen. Laten we hopen dat hij gelijk had over het succes, haha. De meest wijze les was het eerste wat hij me leerde. Wees altijd jezelf en maak zaken die logisch zijn niet moeilijker door ze op een geforceerde manier simpel te houden. Wanneer iets niet simpel te houden is moet je gaan voor een complexe aanpak. Best logisch…"

De komst van u en uw broer heeft nogal wat teweeg gebracht in Amsterdam. Zo zijn er aardig wat dingen veranderd binnen de club, wat vind u hiervan?

"Kijk, dat er een aantal jongens waren die het niet eens waren met onze komst, dat is hun probleem. We zijn hier en nu gaan we gewoon dat doen waarvoor we gekomen zijn. Ik ben blij met de veranderingen binnen de club. Dat Technisch Hart was gedoemd te mislukken, ik ben blij dat we daar vanaf zijn. Dit geeft ook Jordi en mij de vrijheid om te doen wat we willen, de club naar onze hand zetten, dat doen wat onze vader graag gewild had. Met onze visie willen we Ajax terugbrengen naar de Europese top en de Nederlandse velden domineren."

U haalt zelf al jullie visie aan, kunt u daar kort wat over vertellen?

"Daar kort over zijn haalt alles uit zijn verband maar dat lijkt me logisch. Ik ben wel iemand die gelooft in kansen en ben dus bereid mensen een kans te geven, mits ze die ook beetpakken. Doe je dat niet, dan heb je het zelf verpest. Ik geloof ook heel erg in de jeugdopleiding van deze club dus daar ligt ook de focus.

We willen een doorstroom creëren waardoor we elk jaar kunnen leunen op onze jeugdopleiding en niet elke keer de portefeuille hoeven te trekken. We hebben niet de koopkracht van de Europese topclubs en zullen daarom zelf onze spelers moeten opleiden. De jeugdopleiding wordt een zeer belangrijk onderdeel van mijn tijd hier. Dat zal je ook meteen vanaf de start vanaf het seizoen gaan zien, er zijn een aantal zeer jonge spelers bij de selectie dit jaar."

En op tactisch gebied? Houdt u vast aan de vertrouwde 4-3-3 en het principe ‘totaalvoetbal’?

"Waar mogelijk, ja. Ik heb geleerd van mijn vader en meegekeken met mannen die hem aanbidden. Op tactisch gebied zit dat er wel ingeslepen ja. Anderzijds ben ik ook wel iemand die hier vanaf wil wijken als dat echt nodig blijkt. Het zal niet precies zijn zoals mijn vader zijn teams liet voetballen maar tijden zijn ook veranderd dus dat is logisch. Het zal erop lijken, maar het moet ook passen bij het team."
                                              Last edited by Josh; 23 jun 2017, 12:49.

Comment

Zou zo een interview van Johan kunnen zijn

Comment

Geen man om zonder handschoenen aan te pakken lijkt me. Ook hier laat hij zich immers weer gelden.

Comment

Wat een wijsheden allemaal, alsof het familie is van.. Kleine tip: u schrijf je alleen met een hoofdletter als je het over God/Allah/etc hebt, hoewel Johan zelf daar uiteraard niet ver vanaf stond!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                    X