Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17][LLM]Destination Ligue 1

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM17][LLM]Destination Ligue 1

FC Villefranche

Even wat uitleg bij deze (poging tot) novelle. Ik ben geen held in grafische ontwerpen, dus van mij kunnen jullie vooral veel screens verwachten. Ik zal wel nog op zoek gaan naar een banner, en eventueel een simpele lay out. Ik moet er ook bij vertellen, dat het idee van deze novelle er pas kwam tegen het einde van seizoen 2, dus ik ga redelijk snel doorheen het 1ste en 2de seizoen gaan. Aangezien ik niet genoeg screens voorhanden heb om hier veel van te laten zien.

FC Villefranche is een club uit de Franse CFA C, ik ga van deze nietszeggende club een topclub proberen maken. Ik heb mezelf geen termijn gesteld om dit te bereiken, alleen wil ik wel zo snel mogelijk weg uit de Franse 4de klasse.

Seizoen 1:

De transfers staf:

Bij aankomst bij deze club, stelde ik tot mijn plezier vast dat er nog geen staf aanwezig was. Ik kon dus zonder al teveel kosten te maken zelf een staf samenstellen. Iets wat ik altijd probeer te doen bij een nieuwe club. Het zijn natuurlijk allemaal onbekende namen, maar allesinds allen goed genoeg om de eerste seizoenen zo goed mogelijk door te komen.

De transfers spelers:

Zoals gebruikelijk bij clubs uit de lagere regionen, had ik geen transferbudget om inkopen te doen, en ook amper salarisbudget. Daarom heb ik de selectie wat meer breedte te geven, zonder al teveel geld te moeten uitgeven aan loon. Naar mijn idee ben ik hier persoonlijk goed in geslaagd, al is het voor mij ook een stap in het onbekende met elk van deze spelers.

Last edited by Marius; 31 mrt 2017, 20:27.

Succes!

Comment

Leuk dat je een novelle begint, ga je zeker volgen!

Comment

Grafische meuk maken novelles echter niet aantrekkelijker. Het is dus helemaal niet erg als je een stukje schrijft, screentjes erbij. Prima novelle kun je dan maken! Banner is altijd wel leuk, dus die zou ik wel aanvragen. Lay-out zou ik niet doen als je er toch geen verstand van hebt. Veel succes met je avontuur! Ik houd altijd wel van LLM-games.

Comment

Ligue 1 vind ik wel een interessante competitie, ik ga deze zeker volgen!

Comment

veel succes

Comment

FC Villefranche:
              Aangezien ik van het 1ste seizoen amper screens heb ga ik er snel doorheen gaan met enkele korte screens. Mijn doel voor dit seizoen was duidelijk, gewoon kampioen spelen. Ik wou zo snel mogelijk weg uit de onderste regionen van het Franse voetbal.

De laatste wedstrijd werd met overtuigende cijfers gewonnen, al waren de cijfers misschien wel wat overdreven. Deze overwinning resulteerde in de volgende stand.

Die laatste wedstrijd heeft dus over het kampioenschap beslist, we zijn in ons doel geslaagd, en zullen volgend jaar op het 3de niveau van Frankrijk acteren. Ik heb jammer genoeg geen screen van de selectie die deze titel tot stand heeft gebracht, maar wel van de 3 belangrijkste spelers van het team.

Adama Diakite

Maxime Jasse

Yann Benedick

PS: Bedankt allemaal voor de reacties. Het volgende seizoen zal ook nog kort samengevat worden, wel iets uitgebreider als het 1ste seizoen. Vanaf het 3de seizoen zal er meer informatie gepost worden. Hopelijk heb ik voor de volgende update ook een banner, en eventueel een kleine lay out als ik er mee zou kunnen werken.

Comment

Niet veel punten wilde ik zeggen, maar ook niet veel wedstrijden. Keurig seizoen, eerste titel is binnen!

Comment

Goed eerste seizoen en knap kampioen geworden (ook al wist ik dit al door het United subforum). Benieuwd naar het komende seizoen!

Comment

Seizoen 2, voouitblik

Heel veel transfers gedaan, ik wou vooral de ploeg in de breedte versterken. Hopelijk zijn we dus gewapend voor het niveautje hoger.

Zoals jullie zien is er niet veel vertrouwen in mijn selectie vanwege de kenners.

PS: Ik probeer tegen seizoen 3 een banner te hebben, en een betere manier van presenteren

Comment

Leuk. Ik ga deze zeker volgen!
                      Wat zijn de faciliteiten en financiŽle situatie van de club?

Comment

Oei, lastig seizoen voor de boeg.

Comment

Selectie:

Na de transfers, en de verwachtingen van de buitenwereld gezien te hebben in de vorige update. Is het nu de beurt om de selectie voor dit jaar te tonen. Zoals jullie kunnen zien zit ik met een hele ruime selectie. De selectie is zo groot, omdat zowel het niveau van de competitie, als het niveau van mijn selectie moeilijk in te schatten zijn. Hopelijk kan ik een stabiel seizoen draaien, en zelfs al tijdens de winterbreak afscheid nemen van de spelers in wie er toch geen toekomst zit. Al zal een ruime kern altijd zijn voordelen hebben als er plots een blessuregolf komt.

1ste seizoenshelft:

De 1ste seizoenshelft dus. We doen het voorlopig echt uitstekend, vooral de verdediging staat er wel. Aanvallend doen we het voorlopig wat minder, maar omdat de verdediging momenteel staat als een huis wordt dit wel gecompenseerd. Het gaat nog een lang seizoen worden, maar ik denk niet dat we nog moeten vrezen voor een degradatie zoals vooraf voorspeld. Stiekem beginnen we natuurlijk wel te dromen van back to back promoties.

Momenteel ben ik zelf nog geen fan van mijn manier van presenteren. Daarom heb ik al snel geprobeerd om een kleine banner ineen te steken in paint. Het stelt niet veel voor maar het komt al wat minder rommelig over. Naar het 3de seizoen toe ga ik proberen een kleine lay out in elkaar te knutselen, ofwel een overzichtelijkere manier van presenteren via afbeeldingen proberen te vinden.
                          MisterX Zoals je kan zien valt het voorlopig nog wel mee, al verbaasde het mezelf ook wel
                          .N.E.R.T. Een screen van de financien en faciliteiten komt eraan eens ik wat meer up to date ben met het posten van updates.

Comment

Resultaten zijn voorlopig gewoon prima te nemen, zeker als gedoodverfde degradatiekandidaat. Hoop dat je dit kunt volhouden!

Comment

Knap eerste seizoen met overigens drie uitstekende sterspelers voor dat niveau. Tweede seizoen meer dan uitstekend bevestigd tussen toch al behoorlijk wat bekendere clubs!

Comment

Goede start! Wel heel veel spelers zeg, ik zou de helft naar het tweede sturen.

Comment

Seizoenseinde

We zijn aangekomen bij het einde van het seizoen. Zoals jullie weten waren de vooruitblikken niet zo denderend. Maar eens het seizoen gestart was, was het al snel duidelijk dat iedereen ons verkeerd had ingeschat. We hadden al snel de weg naar de top ingezet. Het team heeft hard gestreden dit seizoen, en dit heeft ook resultaat opgeleverd. Jammer genoeg konden we de kroon niet op het werk zetten met het kampioenschap, maar we spelen volgend seizoen weer een niveautje hoger!

Misschien nog wel belangrijker om als club te groeien, dan deze snelle promotie, is dat de club vanaf nu als profclub door het leven gaat! Dit is essentieel om te groeien naar het niveau dat we willen bereiken. Ik ben blij dat het bestuur hier zich ook van bewust is, en dat we samen een mooi succesverhaal kunnen schrijven.

Voor mij persoonlijk was er ook goed nieuws. Niet alleen werd ik geloofd door een van mijn spelers voor het tewerkstelligen van de promotie, jammer genoeg zal die spelers zijn verhaal bij ons wel over zijn, ook werd ik uitgeroepen tot manager van het jaar! En alsof dit nog niet genoeg was, komt het bestuur ook nog met een cadeautje in de vorm van een contractverlening. Jullie kunnen wel raden dat ik hier enorm blij mee was, en ik ook niet twijfelde en meteen mijn handtekening onder het contract zette.

Volgend seizoen weer een niveautje dus, ik vrees dat ik er nu niet zal geraken met enkel maar vrije spelers aan te trekken. Ik vermoed dat er grote veranderingen in de club zullen plaatsvinden, vooral nu we ook als profclub door het leven gaan. Gelukkig heeft het bestuur ook door dat het met enkel vrije spelers niet zal lukken, dus hebben ze mij ook een transferbudget gegeven. Hopelijk zal ik hun vertrouwen niet beschamen, en degraderen we niet meteen!

Vanaf het volgende seizoen zullen er meerdere updates komen per seizoen, en zal alles uitgebreider zijn. Kunnen jullie leven met deze manier van presenteren, of is een lay out echt een must? Want het lukt me niet echt om snel snel een lay out in elkaar te knutselen, terwijl ik zelf ook nog een trouw moet regelen.

Comment

Knap hoor, zo'n back-to-back promotie! Ik vermoed dat het volgend seizoen wel wat moeilijker gaat worden.

Een lay-out is niet per sť nodig. Sommige vinden het belangrijk dus je gaat er misschien wel volgers door missen, maar niet iedereen hecht er evenveel belang aan.

Comment

Heerlijk, nogmaals promoveren!

Comment

Seizoen 3 vooruitblik

Na vorig seizoen verbaasd te hebben, en meteen te promoveren naar de Ligue 2 zal het dit seizoen niet zo vlot verlopen vrees ik. Het is niet alleen een stap naar een niveautje hoger, het is ook een stap naar het echte profvoetbal. Daarom zal ik het niet gaan redden met de kern van vorig jaar, en dringen grote veranderingen zich op. Ook wil ik al wat toekomstgericht gaan kijken, en eventueel wat jong talent binnenhalen, die na verloop van tijd de kas moeten spekken. In dat opzicht heb ik met Joseph Opare, en Fernando Tejera 2 belangrijke spelers gehaald. Mij lijken het toekomstige toppertjes. En zolang ze niet verkocht worden, zal ik de ploeg rond hun gaan bouwen.

Spoiler for Fernando Tejera:

Spoiler for Joseph Opare:

De selectie

Deze selectie zal het moeten gaan doen voor ons. Aangezien jullie de witte vlakken wel kunnen zien, kunnen jullie al raden dat er in de loop van de heenronde zelfs al wat versterking bijkomt. Waarom dit nodig is zullen jullie snel zien.

Comment

Goed bezig!!

Comment

Twee leuke spelers in ieder geval.

Comment

Leuke spelers gehaald, veel succes

Comment

Veel succes voor het nieuwe seizoen!

Comment

Even wat gemist, maar knap dat je wederom gepromoveerd bent! De Ligue 2 zal inderdaad wel een niveau anders zijn, maar je hebt je keurig weten te versterken.
                                                  Het is misschien een idee om bij de volgende updates mensen een mention te geven, zo weet je dat degene die je willen blijven volgen ook niks missen van je updates

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X