Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Dynamo Dresden Terug naar de oude glorie tijden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

De drukke maand september is omgevlogen. In deze maand speelden wij 4 competitiewedstrijden . Maakten wij ons debuut in de Champions League en speelden wij met Mexico twee oefenduels . Ook is de selectie van Mexico U23 bekend voor de kwalificatie duels voor de Olympische spelen.
    In deze maand heeft Thomas Tuchel besloten om over te stappen naar Chelsea . Een pikante stap gezien de CL poule. Dortmund heeft mij uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek maar ook deze heb ik afgewezen . Uiteindelijk is Philip Cocu de nieuwe man bij Dortmund geworden . De komende maanden wordt het weer spannend bij Dynamo

Zelf hoop ik dat de huidige president weer wordt gekozen . Anders is het altijd maar de vraag of een nieuwe president wel met de huidige trainer verder wil .
    Zou het erg jammer vinden als ik om zo'n reden aan de kant zou worden gezet .

In de bundesliga speelden wij dus vier wedstrijden . Uit bij promovendus Eintracht Frankfurt , thuis tegen de eeuwige rivaal RB Leipzig . Uit naar het Dortmund van Cocu en thuis tegen promovendus Freiburg . Konden wij de goede start een vervolg geven of ging het deze periode mis ?

Met 10 uit 12 hebben wij het wederom prima gedaan . Opvallend is de zeer ruime zege op RB Leipzig . Ondanks dat Dortmund momenteel niet goed presteert is het wel de enigste club die punten van ons wist te pakken tot nu toe en ons de eerste tegentreffers wist te bezorgen. Wij begonnen dus uit bij Frankfurt. Frankfurt had een prima start in de competitie en wisten zelfs thuis te winnen van Dortmund . Wij waren dus gewaarschuwd . Frankfurt heeft een behoorlijk sterk elftal met Gaston Pereiro als bekendste naam voor de volgers van de eredivisie . Ook heeft Frankfurt aardig wat huurlingen in de selectie en met Alex Samizadeh hebben ze een hiermee een prima spits weten te huren . Ook komen wij een bekende speler tegen want Borja die wij gehuurd hadden van Barcelona in de 2e. bundesliga en ons 1e seizoen in de bundesliga is nu speler van Frankfurt . Heb besloten om deze wedstrijd in de aanvallende 4-2-3-1 te gaan spelen en dat pakte goed uit . Romero mocht beginnen als spits en dat deed hij meer dan prima . Met twee treffers in de 34e en 65e minuut was Romero zeer belangrijk . Lincoln zorgde vlak voor tijd voor de eindstand van 0-3 . Een verdiende overwinning .
    Dan thuis tegen RB Leipzig wat net als ons nog ongeslagen was . RB Leipzig kwam met een zeer verdedigende opstelling naar ons toe en de intentie van hun was duidelijk een zij kwamen voor een gelijkspel . Akkaynak zorgde al snel voor roet in het eten door na 3 minuten van afstand binnen te schieten . Nadat Lincoln na 17 minuten na een mooie aanval er 2-0 van wist te maken moest Leipzig noodgedwongen van systeem veranderen . Wij waren hier even door verrast en Leipzig kreeg een paar goede kansen . Vincent Janssen maakte zich niet populair want eerst miste hij een grote kans op de 2-1 1 op 1 met Lafont . En in de 20e minuut gaf hij Oxford een elleboog bij een corner . Gezien door de scheids en dus rood voor Janssen. Suat Serdar zag een schot van richting worden veranderd en dus was de keeper kansloos . 3-0 na 21 minuten . Lincoln maakte vanuit een scherpe counter zijn tweede en de vierde voor Dynamo in de 33e minuut . Serdar leek ook zijn tweede te maken maar het doelpunt werd afgekeurd door buitenspel. Veel aanvallen van beide ploegen werden afgefloten voor buitenspel . Waarvan zeker meer de helft geen buitenspel was . De arbitrage was deze dag erg zwak .Op slag van rust trok Sven van Beek aan de noodrem om Lincoln af te stoppen en zo mocht RB Leipzig de tweede helft met 9 man gaan spelen . Na rust wist Pulkrab zijn 1e van het seizoen te maken in de 53e minuut. Waar wij in de beker nog gas terug leken te nemen terwijl wij met een man meer speelden was dit vandaag niet het geval . Wij bleven het doel van Leipzig zoeken en in de 70e minuut was het wederom Lincoln die scoorde . Vijf minuten later was het Pulkrab die zijn tweede wist te maken en nauwelijks had Leipzig afgetrapt of Garcia zorgde voor de 8-0. Suat Serdar wist alsnog zijn tweede te maken in de 83e minuut en zorgde voor de eindstand van 9-0 . Een score die niemand vooraf had bedacht . Maar goed wij speelden wel tegen 9 man natuurlijk . De fans zijn in ieder geval met een heel plezierig gevoel naar huis gegaan . Hierna volgde de uitwedstrijd tegen Dortmund. Cocu heeft het nog niet helemaal op de rit in Dortmund maar Dortmund beschikt nog altijd over een sterke selectie . In deze wedstrijd liepen wij voor het eerst tegen puntverlies aan . In een zeer gelijk opgaand duel zette Amiri ons op voorsprong . Akkaynak wist na rust ons zelfs op 0-2 te zetten . Toch toonde Dortmund veerkracht . Aubameyang maakte in de 58e minuut de aansluitingstreffer. Dortmund drong steeds meer aan maar Amiri kon in de 83e minuut de wedstrijd beslissen maar schoot naast . Bartra kopte in de 89e minuut raak uit een hoekschop en zorgde voor de 2-2 . Amiri werd de schlemiel van de dag want in de 91e minuut wist hij wederom niet te scoren . Ondanks dat een gelijkspel zeker verdiend is hadden wij hier gewoon moeten winnen . Thuis tegen Freiburg deden wij dat gelukkig wel weer. Pospisil mocht in de basis beginnen en zorgde voor de 1-0 . Romero sloeg meteen na de rust toe 2-0 en twee minuten later besliste Akkaynak het duel met de 3-0 . Burkhardt zorgde voor een tegentreffer in de 51e minuut . Na iets meer dan een uur gespeeld te hebben zorde Maier voor de 4-1 . Beyer deed drie minuten later nog iets terug voor Freiburg . In het restant van de wedstrijd gebeurde niet veel meer. Al met al ben ik meer dan tevreden over deze wedstrijden

Op doelsaldo staan wij nog altijd bovenaan . Gevolgd door wie anders dan Bayern . Hannover is de verrassende nummer drie . Echter kan Schalke deze positie overnemen als zij het inhaalduel weten te winnen . Ondanks de nederlaag staat Freiburg er zeer goed voor . Cocu heeft nog veel werk te doen want Dortmund staat natuurlijk op een positie waar zij niet horen . Ook BMG heeft nog altijd een zeer zwak seizoen . Ook Werder Bremen die vorig seizoen nog goed presteerde heeft het wederom moeilijk .

Heel Dresden keek met spanning toe toen de loting van de Champions League werd uitgezonden . Iedereen was het er over eens dat de poule loodzwaar was en dan de 3e plaats het doel zou worden voor Dresden . Toch werd er reikhalzend uitgekeken naar de 1e wedstrijd voor Dynamo in de Champions League . Het was meteen een zeer pittige .
    Uit naar de titelhouder Arsenal . Lang zat ik te twijfelen of ik zou starten met de tactiek die ik de vorige twee seizoenen gebruikte in Europa maar ik besloot toch op de aanval te gaan in ons 3-4-3 systeem .

Ancelotti leek hier door verrast en wij kwamen brutaal op voorsprong door Maier in de 23e minuut .Ozil zorgde al snel voor de 1-1 maar voor rust wisten wij nog twee keer te scoren . Lincoln bracht ons weer op voorsprong in de 35e minuut en Guwara leek voor een regelrechte stunt te zorgen door twee minuten later de 1-3 te maken .
    In de rust had ik misschien voor meer zekerheid moeten kiezen maar ik besloot om door te gaan met de tactiek die in de 1e helft goed uitpakte . Arsenal had er zeker van geleerd want in de tweede helft werden de mannen van Ancelotti sterker en sterker . Via Welbeck wist Arsenal de achterstand om te buigen in een gelijkspel . In de 62e minuut zorgde hij voor de 2-3 en acht minuten voor tijd voor 3-3. Vooraf zou ik zeker hebben getekend voor een punt en wij mogen ook trots zijn op dit resultaat . Toch was ik na afloop niet helemaal tevreden dat wij een voorsprong van twee goals hadden weggeven . Barcelona maakte gehakt van Paok 6-1.

Met Mexico begonnen wij deze maand met twee oefenduels. Beide speelden wij "thuis" tegen Ierland en Amerika .
    In de selectie komen wij weer een aantal bekende namen tegen dus ik was vol vertrouwen voor beide duels .

Thuis tegen Ierland had Ierland niets in te brengen . Via Guardado kwamen wij op voorsprong , Shane Duffy maakte een eigen doelpunt in de 49e minuut en debutant Pineiro zorgde voor de 3-0 vlak voor tijd . Een prima opwarmertje voor het duel tegen Amerika.
    In dit duel ging alle schroom overboord

Amerika heeft een regelrechte oorwassing gekregen . Corona en Hernandez zorgde al voor een 2-0 binnen een kwartier . En voor rust stond het zelfs al 6-0 .
    Lozano , Guardado, dos Santos en Hernandez zorgden voor de treffers. Elke bal richting doel ging er ongeveer in . Na rust wisten Fierro en Pineiro ook nog te scoren en zorgden voor een 8-0 voorsprong binnen het uur. Hierna zakte het helaas bij ons in of de spelers leken de buren nog enigszins te willen sparen . Brooks en Wood scoorden nog twee eretreffers voor team USA. 8-2 . Wie had dat bedacht . Toch vind ik het vreemd dat wij met Mexico de oefenduels "thuis"in Amerika spelen . Weet iemand waarom dit is ?
    Tot slot nog de selectie van het U23

Er komt toch wel degelijk wat talent aan . Met deze spelers hopen wij ons te kwalificeren voor de Olympische spelen .

delichris het eerste stuntje is er door gelijk te spelen tegen Arsenal .
    Marius Thuis moeten wij zeker de punten gaan pakken maar hebben in ieder geval een goede eerste stap gezet door in Londen gelijk te spelen
    N.E.R.T. Onmogelijk is het niet maar ik richt mij voorlopig op plek 3. Al het andere is bonus
    Wallemme . De tactieken lijken ook al snel opgepikt te worden door de nieuwe spelers. Het vertrouwen is zeer hoog momenteel bij de spelers. In de CL troffen wij het niet maar goed het is natuurlijk ook de CL. Toch hebben wij ons meteen laten gelden
    JordiW. Het eerste stuntje is er maar goed 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
    Bokke Klopt en gelukkig hebben wij het door weten te zetten

Comment

Je staat bovenaan. Hopelijk kan je dat zo houden.
      9-0 is een historische score!

Comment

Wat een afstraffing voor Leipzig! Je maakt een uitstekende start en je zou Bayern dit seizoen wel eens het vuur aan de schenen kunnen leggen. Verder bewijs je ook waarom je bij Mexico wou blijven. Keep up the good work!

Comment

Wat een heerlijke uitslagen. Zowel bij Dresden als bij Mexico.

Comment

Een aantal zeer grote uitslagen, zowel met Dresden als Mexico lijkt alles naar wens te verlopen.

Comment

Die heerlijke overwinning op RB Leipzig is extra lekker. Heerlijke resultaten. Met Mexico ben je ook dominant.

Als ik je een tip mag geven: probeer alinea's te gebruiken in je stuk over de Bundesliga. Het is nu best een lang stuk en dat leest lastig.

Comment

Uiteraard blijft Bayern weer akelig meedraaien bovenin, maar als je de meeste wedstrijden zo weet te beŽindigen als dat je nu doet, dan moet je ze voor kunnen blijven. Uiteraard ook een heerlijk resultaat met de Mexicanen!

Comment

Het is bijna niet uit te houden op de kamer waar de pc staat . Ik drijf nog net niet richting de maas maar goed dan toch maar even een update.
                  Door het lekkere weer weinig tijd gehad voor FM de laatste tijd hierdoor is de maand oktober nog niet ten einde.

Wel was er in deze maand het Olympisch kwalificatie toernooi voor Mexico U23 . Deze is wel al gespeeld en zal ik dus met jullie doornemen
                  Het kwalificatie toernooi werd gespeeld in Cuba en dat was niet bepaald een succes. Kleine stadions ( grootste kon nog geen 3000 man herbergen ) maar zelfs die werden amper gevuld . De Cubanen liepen dus niet bepaald warm voor dit toernooi . Met Mexico waren wij dus ingedeeld in een poule met Honduras , HaÔti en Trinidad en Tobago .
                  Negen punten was het doel vooraf , is dat ook gelukt?

Voor 671 toeschouwers begonnen wij dit toernooi uitstekend . In het aanvallende 4-2-3-1 was Pineiro de grote man . Een hattrick binnen de twintig minuten
                  en nummer vier in de 34e minuut . Ulises Torres ontsnapte in de 70e minuut aan een diep rode kaart en kreeg geel . De vrije trap werd kort genomen en Perez maakte er 4-1 van .
                  Via Contreras en Moreno werd het nog 6-1 . Een overtuigende wedstrijd.

Tegen HaÔti begonnen wij in ons 3-4-3 systeem maar echt lekker liep deze wedstrijd niet . Of het aan de geweldige ambiance van 101 supporters lag weet ik niet ,
                  maar ondanks dat wij zeker de betere waren liep het niet zo als het moet . Wel kwamen wij snel op een 0-1 voorsprong door Rodriquez .
                  Alcine wist in de 22e minuut gelijk te maken en daarna werd er niet meer gescoord . Geen 9 punten dus .

Terug geschakeld naar het 4-2-3-1 en de spelers waren inmiddels ook gewend om te spelen voor bijna lege tribunes. Tegen Trinidad zaten er wel 179 supporters in het stadion.
                  Toch hield Trinidad lang stand . Pas in de slotfase van de 1e helft kwamen wij via de la Torre op 0-1 . Meteen na de rust besliste Saucedo de wedstrijd door de 0-2 te maken.
                  Via Maldonado en Lopez werd de eindstand van 0-4 bereikt . Al met al toch vrij eenvoudig door de poule heen gekomen . Iets wat ook zeker van ons verwacht werd.

Achter ons was het toch verrassend Honduras dat tweede werd in de poule en zich ook wist te plaatsen voor de halve finale .
                  Amerika wist wel alle drie de wedstrijden te winnen en werd zo 1e in poule b voor Costa Rica . De halve finales bestonden uit :
                  Mexico - Costa Rica en Amerika - Honduras .

Zat het in de halve finale dan wel wat voller? Nee hoor 181 toeschouwers kwamen kijken naar deze ware thriller.
                  Vanaf het begin waren wij beter maar wisten niet te scoren . Na twintig minuten begon ook Costa Rica zich te melden op onze helft . Blijkbaar zat de
                  frustratie bij Zazueta diep dat wij niet scoorden en nu Costa Rica begon aan te vallen want van achter met twee benen kwam deze man in , in de 34e minuut en mocht dus verdiend gaan douchen . Wat de opdracht voor ons niet makkelijker maakte . Toch blijven wij de beste kansen krijgen maar ook Costa Rica kwam er een paar keer gevaarlijk uit.
                  Lang leek het op verlengingen uit te draaien maar Alvarado die er in was gekomen voor Garcia op de rechterflank scoorde vlak voor tijd de beslissende 0-1.
                  Mexico is door naar de finale

In deze finale treffen wij dus onze eeuwige rivaal Amerika . In de halve finale hadden zij weinig te duchten van Honduras . Amerika won met 4-0 .
                  Noodgedwongen toch wat wijzigingen moeten doorvoeren omdat een aantal spelers of geschorst of niet fit genoeg waren om te starten.

Het stadion zat eindelijk eens vol en Mexico begon furieus . Het was duidelijk te zien dat Mexico over de fittere spelers beschikte . Pineiro maakte zijn 5e van het toernooi in de 3e minuut . Alvarado die nu mocht beginnen maakte er 2-0 van . En er leek weinig aan de hand . Toch kwam Amerika terug in de wedstrijd door Gaines in de 40e minuut .
                  Guerrero benadeelde Amerika echter ernstig door in de 48e minuut zijn tweede gele kaart te pakken . Gonzalez die de moe gestreden Pineiro in de rust was komen vervangen maakte twee minuten later de 3-1 en besliste de wedstrijd hiermee. Saucedo maakte er nog 4-1 van en vlak voor tijd maakte Gonzalez zijn tweede en zette de eindstand van 5-1 op het bord .

Hiermee weten wij met Mexico ons te plaatsen voor de Olympische spelen van 2020.

N.E.R.T. We gaan ons best doen maar gaat lastig zat worden . Ja die uitslag blijft wel even nagalmen in Leipzig
                  Marius Hopelijk weten wij er een spannende strijd van te maken .
                  delichris Thanks . Het was zeker geen verkeerde maand
                  Wallemme Momenteel heb ik zeker niets te klagen
                  JordiW. Inderdaad zo de rivaal te vernederen is erg lekker. Bedankt voor je tip ga er zeker wat mee doen
                  Titan Bayern blijft inderdaad akelig dichtbij maar goed die hebben ook een zeer sterk elftal dus verwacht ze nog zeker tot op het eind om mee te doen. Hopelijk kunnen mijn jonkies dat ook
                  Last edited by komodo25; 21 jun 2017, 21:05.

Comment

Mooi tornooi, gefeliciteerd!

Comment

Zitten een paar uitstekende wedstrijden tussen, gefeliciteerd!

Comment

Mooi geplaatst voor een te gek toernooi. En het was dus een gekkenhuis daar in Cuba.

Comment

Gekwalificeerd voor het mooiste sporttoernooi ter wereld, proficiat! De uitslagen liegen er niet om.

Comment

Overduidelijk de beste ploeg van dit toernooi, gefeliciteerd!

Comment

Mooi toernooi gespeeld! en mooi verslag.

Comment

Tegen Costa Rica was het billenknijpen... Verder een zeer degelijk toernooi waardoor Mexico zich terecht plaatst voor de OS.

Comment

De maand oktober is voorbij , een drukke maand met zes wedstrijden en dan was er ook nog interlandvoetbal .
                                  In de bundesliga speelden wij drie wedstrijden , 1 voor de beker en twee in de champions league .
                                  Diego Poyet kwam deze maand op kantoor met het verzoek om op de transferlijst gezet te worden .
                                  Hij vindt dat hij te weinig speelt . Ik heb zijn verzoek ingewilligd maar tot een bod is het nog niet gekomen.
                                  Voor de jeugd hebben wij een nieuwe fysio weten aan te nemen . Al ben ik bang dat sommige spelers nu blessures gaan veinzen .
                                  Ook vanuit TsjechiŽ kregen wij een mooi bericht binnen . Altijd mooi dat spelers zich laten gelden bij een tijdelijke club
                                  Ook was er goed nieuws binnengekomen betreft onze faciliteiten .

Zowel het jeugdcomplex als het budget voor de jeugd is omhoog gegaan . Aangezien mijn doel is om uiteindelijk zo veel mogelijk met eigen jeugd
                                  te gaan spelen is dit zeer goed nieuws. Wel zijn er nog altijd een aantal stappen te gaan voor wij daar zijn waar ik het wil hebben . Maar de club maakt stappen en dat kan ik alleen maar toe juichen .

In de bundesliga dus drie wedstrijden deze maand. Als 1e uit naar BMG gevolgd door weer een uitwedstrijd tegen Leverkusen.
                                  Als laatste stond een thuiswedstrijd tegen Augsburg op het programma . Op papier twee zware uitwedstrijden . Weten wij deze periode nog altijd ongeslagen te blijven
                                  of leden wij deze periode onze 1e nederlaag ?

Nog altijd ongeslagen en dat is iets waar wij zeer trots op mogen zijn . Hoewel de uitslag anders doet vermoeden hadden wij toch veel moeite met BMG .
                                  BMG kwam al snel op voorsprong in de 7e minuut door Bauer . Levi Garcia wist ons in de 54e minuut op gelijke hoogte te brengen . Johnson schoot BMG vier later weer op voorsprong . Met een verandering in tactiek en alles op de aanval wisten wij BMG in korte tijd te overrompelen . Akkaynak kopte ons uit een hoekschop op gelijke hoogte in de 67e minuut . Twee minuten later schoot dezelfde Akkaynak ons van ruim 20 meter op voorsprong . Pulkrab scoorde weer 2 minuten later uit een vlijmscherpe counter de 2-4 . En Garcia maakte de 2-5 weer twee minuten later .

Uit bij Leverkusen hadden wij het erg lastig . Beide ploegen waren zeer aan elkaar gewaagd en het was Akkaynak die matchwinnaar werd .
                                  In de 38e minuut werd hij goed vrij gespeeld en wist de doelman te verschalken . Akkaynak vierde zijn doelpunt ingetogen tegen zijn oude club
                                  Thuis tegen Augsburg waren wij veel sterker maar lieten het niet zien in de score. Amiri opende de score door een schot dat van richting werd veranderd in de 23e minuut .
                                  Nog voor rust had Augsburg eigenlijk al met 9 man moeten staan want twee spelers hadden gewoon hun tweede gele kaart moeten krijgen maar de scheidsrechter was erg mild deze dag . Akkaynak wist in de blessuretijd van de eerste helft de marge op twee te zetten . Cordoba maakte het einde nog even spannen door tegen te scoren in de 86e minuut . Maar de drie punten blijven verdiend in Dresden

Wij zijn iets uitgelopen op Bayern . Dortmund wist gelijk te spelen tegen Bayern . Vreemd is het dan dat Dortmund nog altijd zo laag staat .
                                  De spelers hebben ze , tegen Bayern en ons spelen ze gelijk . Maar blijkbaar kunnen ze het niet tegen de kleintjes .Ook BMG Leverkusen en Hoffenheim verwacht je normaal gesproken op betere posities . Hannover en Freiburg zijn tot nu toe de verrassingen .

In de tweede ronde van de beker waren wij geloot aan Schalke . Een lastige opgave want Schalke is bezig aan een goed seizoen .
                                  Als bekerhouder willen wij natuurlijk wel graag verder komen dan de tweede ronde . Maar het einde van het bekeravontuur zou zo maar eens in Gelsenkirchen kunnen eindigen .

Gelukkig is dat niet het geval , wij zijn door naar de volgende ronde . Makkelijk ging het niet maar scoren deden wij op de juiste momenten.
                                  In de 34e minuut was het Maier die ons op voorsprong zette . Suat Serdar scoorde vlak na de rust de 0-2 . Schalke probeerde het wel en was een paar keer dichtbij de aansluitingstreffer. Maar Lafont keepte een sterke partij . Akkaynak maakte in de 90e minuut een einde aan de hoop van Schalke door de 0-3 te scoren . Een enigszins geflatteerde uitslag . Maar daar maal ik niet op . Door is door

Nog altijd krijg ik kippenvel als het deuntje van de CL door het stadion galt . Vooral in ons eigen huis is dat een apart gevoel . Champions league in Dresden eindelijk is het zover . En het was niet zomaar een tegenstander die langskwam . De eerste wedstrijd in de Champions League in Dresden was FC Barcelona de tegenstander . Later deze maand mochten wij nog naar Griekenland afreizen voor de wedstrijd tegen PAOK . Maar eerst de wedstrijd tegen het grote Barcelona . Aangezien Barcelona de eerste wedstrijd met 6-1 had gewonnen besloot ik om in onze controlerende formatie te gaan spelen .

Waar ik verwachte dat Barcelona door die ruime overwinning op Paok met aanvallende intenties naar ons toe zou komen , was ik verbaasd dat Barcelona startte met een 4-5-1 opstelling . Hier ging mijn tactische plan dus mooi de boot in . Wij probeerden wel te voetballen maar kwamen gewoon niet door de muur in die Barcelona had opgetrokken . En Barcelona heeft wel de spelers met ervaring en kwaliteit om genadeloos toe te slaan . Suarez de eenzame spits scoorde in de 8e minuut vanuit een counter . Aurier kwam in de 22e minuut te gemakkelijk door en scoorde de 0-2 . Na dit doelpunt overgestapt op het 4-2-3-1 . Maar nog altijd was de muur onwringbaar . Messi besliste de wedstrijd in de 69e minuut door een vrije trap raak te schieten . Voor ons geweldige publiek besloot ik om te switchen naar ons 3-4-3 systeem . Ik had beter met dit systeem kunnen starten want wij kwamen nu wel beter in de wedstrijd en kwamen ook door de muur heen . Echter was het alleen Pulkrab die raak wist te schieten . Hierdoor verliezen wij onze 1e wedstrijd ooit in de Champions League . Een schande is dit echter niet . De wedstrijd uit bij PAOK is wel een belangrijke aangezien Arsenal hiervan wist te winnen .
                                  En wanneer je dan na drie minuten hoort dat Arsenal voor staat in Barcelona word een overwinning bij PAOK wel heel belangrijk . Besloten om te spelen in het 3-4-3 systeem

Vanaf het begin waren wij de betere maar scoren lukte eerst niet . De opluchting was dan ook groot toen Amiri de 0-1 maakte in de 38e minuut . Twee minuten later was het alweer raak voor Amiri . Op 35 meter van het doel ontfutselt hij de bal van de rechtsback en kon vrij doorlopen naar het doel waar hij ijzig koel bleef en de 0-2 binnen schoof.
                                  Akkaynak maakte na een uur spelen de 0-3 met een mooi afstandsschot van zo'n kleine 30 meter . Akkaynak was deze maand in grote vorm . Amiri was echter vandaag de grote man want in de 76e minuut scoorde hij uit een rebound op zijn eigen schot zijn 3e van de dag . Een prima overwinning en dus ook onze 1e overwinning in de Champions league . Wel word ik gek van de vele keren buitenspel aan beide zijde's die getoond worden . Dit heb ik nu sinds een paar weken . En sommige zijn echt waanzin . Amaral van PAOK werd in de 72e minuut terug gevloten voor buitenspel terwijl de beste man op eigen helft stond ... Uiteindelijk wist Barcelona nog langszij te komen tegen Arsenal

Als we komende maand thuis winnen van PAOK zijn we in ieder geval zeker van de Europa League . En daarna is het dan afwachten wat de twee topploegen onderling nog doen . Als Arsenal thuis wint van Barcelona wordt het wel een lastig verhaal . Zeker omdat wij Arsenal nog thuis krijgen en uit moeten op de slotdag naar Barcelona . Eerst maar zorgen dat wij thuis ook van PAOK weten te winnen . Onze jeugd doet het trouwens een stuk beter in de Youth League

Die lieten verrassend de punten liggen tegen PAOK . Maar wisten wel te winnen van Barcelona en Arsenal . Kans op overwintering is voor het U19 een stuk groter.

Ook vanuit Mexico was er nog nieuws . De loting voor het WK is geweest ( Is al even aan de gang maar voor Mexico start het nu pas )En de play off voor de Confederations Cup is gespeeld .
                                  De selectie voor deze wedstrijd zie je hier . Een aantal nieuwe namen en dat kwam doordat een aantal jongens meespeelden deze maand voor de kwalificatie van de Olympische spelen . Silvio Romero is een Argentijn die uit mag komen voor Mexico .

Wij moeten ons in ieder geval kunnen kwalificeren voor de volgende ronde . Het zal een regelrechte schande zijn als wij in deze poule niet bij de 1e twee eindigen .
                                  Van Jamaica verwacht ik dan nog het meeste tegenstand . Dat Bermuda zo ver is gekomen mag eigenlijk wel een wonder heten en is dus de grote onbekende in deze poule .
                                  In groep 2 gaan normaal gesproken Amerika en Costa Rica wel door . Groep 3 is een beetje de dark horse . Een echte favoriet is hier niet te noemen . Persoonlijk hoop ik dan dat CuraÁao zich hier weet te plaatsen .

Om ons te plaatsen voor de Confedarations Cup moesten wij zien af te rekenen met Costa Rica . Deze wedstrijd werd gespeeld in Panama .

Het contrast met de wedstrijden in Cuba was erg groot want hier was het stadion wel uitverkocht . In een mooie atmosfeer begonnen wij goed aan de wedstrijd doordat Hernandez ons al vroeg op 1-0 zette . Wij waren duidelijk de betere maar het duurde tot de 60e minuut voordat de beslissing viel . Het was wederom Hernandez die scoorde .
                                  Hierna was het duidelijk dat wij naar de Confedarations Cup gaan . Gonzalez scoorde nog voor de eer in de blessuretijd .

Marius Mogen zeker niet klagen bedankt
                                  JordiW. Klopt hebben zeker een paar goede wedstrijden gespeeld . Toch ben ik bang dat wij niet veel te zoeken hebben op de Olympische spelen . Er zitten wel een aantal goede spelers in de selectie maar overal valt het nog behoorlijk tegen . Denk dat de grote landen een betere selectie tot 23 jaar hebben . Hopelijk is de dispensatie regel van drie spelers nog actief dat zal wel veel schelen . En wie breekt er dit jaar nog wat talent door in Mexico .
                                  delichris Ja was echt een gekkenhuis daar in Cuba . Mag hopen dat er wat meer sfeer op de spelen maar dat zal zeker wel het geval zijn
                                  Titan Of wij er wat te zoeken hebben is een tweede maar wel leuk om het mee te maken natuurlijk .
                                  Josh Van Amerika had ik wel wat meer tegenstand verwacht maar de rest moest normaal gesproken wel te pakken zijn ,. Hebben wij gelukkig ook gedaan . Thanks
                                  N.E.R.T. Thanks
                                  Wallemme Ja dat was het zeker . Ondanks dat wij zowel voor de rode kaart als erna de betere waren was het toch even wat peentjes zweten wanneer Costa Rica in de aanval ging .
                                  Gelukkig viel het kwartje de goede kant op deze keer en plaatsen wij ons inderdaad terecht

Comment

Een zeer positieve update met goed nieuws en goede resultaten. Enkel Barcelona was een maatje te groot, wat zeker geen schande is. In de competitie dender je lekker door.
                                    Waarom moet je een kwalificatiewedstrijd spelen voor de Confedarations Cup?

Comment

Zeer goede maand met de Bundesliga die je steeds meer gaat domineren. Het moment om Bayern van de troon te stoten zit eraan te komen. In de CL is het nog even afwachten en ven je afhankelijk van andere resultaten.

Comment

Met zowel Dresden als met Mexico gaat het goed. Nu op naar meer succes.

Comment

Best een leuke fysio aangetrokken, goede stats ook Sportief gaat het allemaal lekker, het lijkt erop dat je Europees zeker gaat overwinteren. De vraag is nu in welke competitie dat zal zijn.

Comment

Kloofje met Bayern. Kan belangrijk zijn om ze eens te verslaan dit jaar.

Comment

Mooi dat je een kleine voorsprong op Bayern hebt kunnen pakken. Ook een zeer belangrijke overwinning op PAOK, die laat je nu wel achter je in de groep ga ik vanuit. Hopelijk weet je nog door te stoten naar de tweede plaats in de CL poule.

Comment

De maand november is voorbij . Een zeer drukke en woelige maand . Vier competitie
                                                wedstrijden beginnend met de topper tegen Bayern . Twee wedstrijden in de Champions League en twee kwalificatiewedstrijden voor het WK met Mexico .
                                                En als dat nog niet alles was was er deze maand ook nog de president verkiezingen bij Dynamo . Zoals ik al zei een zeer drukke maand dus .
                                                Ook was er zeer slecht nieuws betreft blessures

Reece Oxford liep een zware blessure op tijdens Engeland U21 tegen Gibraltar U21 en kan zich gaan richten op het nieuwe seizoen . Zijn landgenoot Cameron Borthwick-Jackson
                                                liep op een training een gebroken been op en is ook voor lange tijd uitgeschakeld. Voor de centrale positie achterin ga ik het doen met de jongens die ik heb en eventueel krijgen jongens uit het U19 de kans om zich te bewijzen . Voor de positie van linksachter en aanvallende linksback heb ik alleen Guwara nog . Borthwick-Jackson werd om getraind tot aanvallende linksback maar deze progressie is nu abrupt beŽindigd . Aangezien er in de jeugd geen geschikte speler is die het Guwara direct lastig kan maken zal ik in de winterperiode een nieuwe back gaan halen .

Dynamo Dresden heeft een nieuwe president en dat was voor mij toch wel een verrassing . Gelukkig veranderd er voor mij niet zoveel . Wel heeft het nieuwe bestuur laten weten dat de prestaties uit het verleden niet mee tellen en ik dus vanaf nul weer begin . Om te kijken of het bestuur wel het beste met de club voor heeft deed ik hun meteen een verzoek

Ondanks dat het jeugdcomplex pas verbeterd was is het nog steeds niet op het niveau dat ik nastreef . En gelukkig was het nieuwe bestuur dat met mij eens . Wederom word het complex aangepakt . Iets waar ik alleen maar zeer tevreden over kan zijn . Het lijkt er dus op dat zolang ik presteer ik prima met het nieuwe bestuur om kan gaan.

In de competitie speelden wij dus vier wedstrijden . Bayern uit , HSV thuis , Hannover uit en Ingolstadt thuis . De 1e wedstrijd was natuurlijk zeer belangrijk.
                                                Al zou een resultaat tegen Bayern niets waard zijn als we daarna niets meer presteren . Tegen het Bayern van Luis Enrique besloot ik wel geheel tegen mijn natuur in om de bus te gaan parkeren . Het gat van vier punten wou ik graag zo laten . In de overige wedstrijden speelden wij gewoon in ons vertrouwde 3-4-3 of 4-2-3-1

Ik kan alleen maar tevreden zijn over deze resultaten. Tegen Bayern was het spel niet om aan te zien . Sorry Dynamo fans maar het resultaat was even belangrijker .
                                                Er was maar 1 club die het verdiende om te winnen en dat waren wij niet. Met een dubbele mandekking op Lewandowski lukte het ons eindelijk om Lewandowski van het scoren af te houden. Hazard en Coman waren op de flanken wel gevaarlijk maar echt grote kansen kreeg Bayern niet . Op een paar afstandsschoten creŽerden wij helemaal niets overigens . Coman was nog het dichtste bij een doelpunt in de 85e minuut maar zijn inzet belande op de paal. Het doel was in ieder geval bereikt.

Thuis tegen HSV speelden wij weer in het vertrouwde 3-4-3 en waren wij veel en veel sterker maar het was HSV dat op voorsprong kwam door Asano in de 40e minuut tegen de verhouding in . Na een uur spelen greep ik in door te wisselen en het was de ingevallen Emre Mor die met zijn eerste bal contact de 1-1 wist te maken . Amiri maakte even later de 2-1 en Ignjovski maakte vijf minuten later de laatste van de wedstrijd en dus de 3-1. Tegen het verrassend hoog geklasseerde Hannover speelden wij in het 4-2-3-1 systeem. Mede om wat jongens wat speeltijd te gunnen . Emre Mor pakte deze kans wederom met beide handen aan en scoorde al na zes minuten de 0-1 . Nadiem Amiri wist na een prachtige aanval over vele schijven na 26 minuten de score te verdubbelen naar 0-2 . Maier maakte naar iets minder dan een uur de 0-3. Hannover deed via Erdinc iets terug in de 77e minuut. In de slotfase probeerde Hannover nog de aansluitingstreffer te maken maar Lafont stond daar waar het nodig was.

Tegen de hekkensluiter mochten wij geen fouten maken maar toch was deze wedstrijd behoorlijk lastig . Ingolstadt bood goed partij en de opluchting was groot toen Amiri de 1-0 binnenschoot . Even later was het Lincoln met de 2-0 en leek de wedstrijd beslist . Echter waren onze spelers nog aan het juichen toen Ginczek meteen na de aftrap de 2-1 binnen schoot . Invallen Butz wist gelukkig een kwartier voor tijd de 3-1 binnen te schieten wat ook de eindstand betekende . Rehak maakte deze wedstrijd zijn debuut als wissel voor Ignjovski in de 75e minuut . Mainz wist deze speelronde een monsterscore neer te zetten tegen Hoffenheim 7-1

In de stand is er niet veel veranderd en wanneer Bayern het duel bij BMG weet te winnen op 1 december is het gat nog altijd vier punten . Leizig en Schalke volgen nog altijd prima. Daar onder is het een drukke middenmoot waar Augsburg nog bij hoort. Eventueel kan het tegenvallende Leverkusen zich hier ook nog bij scharen. Voor Ingolstadt lijkt het seizoen al bijna over of er moet nog een wonder gebeuren . Maar als ze zo spelen als tegen ons moeten ze zeker nog wel punten kunnen pakken . Voor ons is het te hopen dat BMG weet te stunten tegen Bayern want dat is ook voor BMG voor cruciaal belang .

In de Champions League speelden wij twee thuis wedstrijden . Eerst tegen Paok en daarna tegen de titelhouder Arsenal .
                                                Nadat Paok in eigen huis een afstraffing kreeg tegen ons was het nu belangrijk om te winnen zodat wij zeker zouden overwinteren in Europa .
                                                Beide wedstrijden speelden wij in het 3-4-3 systeem

Tegen Paok boekten wij onze 1e zege in de Champions League in eigen huis. De gehele wedstrijd waren wij veel en veel sterker maar het was uiteindelijk een bal van Akkaynak die van richting werd veranderd door Diouf die doel trof . Hierdoor was de score aan de magere kant maar winst is winst . Arsenal speelde 0-0 tegen Barcelona . Hierdoor klommen wij over Arsenal heen en was de wedstrijd tegen Arsenal een zeer belangrijke . Beide ploegen moesten winnen om door te gaan in de Champions League.
                                                Amiri werd met pijnstillers vol gedouwd om zo toch te kunnen spelen .

En het was Amiri die met een steekbal Maier wist weg te sturen en die wist deze kans te benutten 1-0 . Twee minuten later was het Maier die via een afstandsschot de Dynamo fans opnieuw liet juichen . 2-0 binnen het half uur . Een regelrechte stunt leek in de maak . Kai Havertz kreeg voor rust nog twee prima kansen maar Lafont deed waar hij voor betaald kreeg en wist beide inzetten onschadelijk te maken . Havertz kreeg trouwens een warm welkom . Na rust probeerde Ancelotti van alles om terug in de wedstrijd te komen maar mijn mannen hielden goed stand . Orban kopte een kwartier voor tijd raak uit een hoekschop en zorgde zelfs voor een 3-0 tussenstand . Ozil redde nog de eer voor Arsenal door vlak voor tijd de 3-1 te maken . Na afloop was ik vol trots op mijn jonkies . Die daar toch even de regerend titelhouder wisten te verslaan.

En wij wisten ze niet alleen te verslaan maar ook uit te schakelen . Door de overwinning zijn wij ook zeker van plaatsing voor de volgende ronde, Iets waar ik zeker geen rekening mee had gehouden vooraf . De titelhouder mag zich opmaken voor de Europa League . En wij gaan in Barcelona uitmaken wie 1e word in deze poule.
                                                Afhankelijk van het speelschema weet ik nog niet of wij met de sterkste 11 zullen starten . Aangezien Barcelona ons tot nu nog elke keer heeft verslagen hoeven wij ons daar normaal gesproken geen illusies te maken . Maar om als kanonnenvoer te fungeren trekt mij ook niet .

Met Mexico speelden wij twee wedstrijden in de kwalificatie voor het WK . Thuis tegen Jamaica en uit tegen Bermuda .
                                                Eindelijk werd er weer eens gespeeld op Mexicaanse bodem . En het stadion zat ook tot de nok toe gevuld.

In de selectie een paar opvallende namen . Torres en Venegas doen het goed en beide jongelingen zouden kunnen debuteren . In de media was er veel kritiek dat ik Pineiro de voorkeur gaf boven Jimenez. Jimenez is natuurlijk de veel grotere naam maar krijgt bij Atletico geen speeltijd terwijl Pineiro het goed doet bij Kaiserslautern . Daarbij is Hernandez de nummer 1 in de spits dus dan neem ik liever een spits extra mee die wel speelt en een stuk jonger is . Carlos Vela is weer terug in de selectie na een blessure. Verder zijn het de bekende namen .

Pineiro wist de media de mond te snoeren nadat hij na rust was ingevallen voor Hernandez . Met een hattrick liet Pineiro zien waar hij toe in staat is.
                                                Voor het eigen publiek liep het in het begin wat stroef . Maar gelukkig kopte Reyes in de 18e minuut raak . Jamaica wist eigenlijk niets te creŽren en het was Pineiro die uiteindelijk de grote man werd met drie treffers. Drie keer ingevallen en al 5 doelpunten . Jimenez mag zich ernstig zorgen maken .

Uit tegen Bermuda ging iedereen er vanuit dat er wel even gewonnen werd . Maar Bermuda bood verrassend veel tegenstand . Bermuda speelde verrassend aanvallend in een 4-3-3 met 3 spitsen. Ook was het even wennen dat er in plaats van 87000 toeschouwers nu maar 2000 toeschouwers waren. Giovani dos Santos maakte de 0-1 nadat Mexico al diverse kansen had gekregen . Ook hadden wij inmiddels al een stuk of zes corners mogen nemen . Direct na de 0-1 was het Wells die aan de aandacht ontsnapte en de 1-1 wist te scoren . Een regelrechte domper voor Mexico die weer opnieuw kon beginnen. Araujo kopte in de 40e minuut raak uit de zoveelste corner. Giovani dos Santos moest noodgewongen gewisseld worden vlak voor rust . Zijn vervanger Pineda maakte direct na rust de 1-3 . Corona die in de rust Vela was komen vervangen scoorde in de 54e minuut de 1-4 en het waren dus de wissels die de wedstrijd deed beslissen. Pineda scoorde 10 minuten voor tijd zijn tweede en Mexico's 5e . Grote man bij Bermuda was Nakhi Wells . Hij was een ware plaag voor onze verdedigers en was bijna niet van de bal te krijgen . En het was Wells die wederom vlak na onze treffer wist te scoren en de eindstand op 2-5 bracht . Man van de wedstrijd werd overigens de doelman van Bermuda . Ondanks de 5 tegentreffers keepte hij een prima pot en dat voor een werkloze doelman .

Na deze twee overwinningen staan wij fier aan de leiding en lijkt plaatsing al zo goed als zeker. Jamaica wist thuis van Panama te winnen en Panama wist in de eerste wedstrijd thuis van Bermuda te winnen. Eerst volgende wedstrijd is uit tegen Panama. In groep twee zijn er ook geen verrassingen . America en Costa Rica wisten beide eenmaal te winnen en het onderlinge duel werd gelijkspel. In groep 3 doet Curacoa het prima . Winst tegen Guatemala en uit bij HaÔti werd het 1-1 . Honduras vernederde Guatemala in eigen huis met 7-3.

Wallemme Inderdaar Barcelona is nog een maatje te groot daarom weet ik ook nog niet of wij daar uit met de sterkste 11 gaan spelen . Dat wij een kwalificatie ronde moesten spelen voor de Confederations cup was voor mij ook een verrassing . Ik denk dat wij deze moesten spelen omdat tussen beide Confederation cups twee maal de gold cup is gespeeld. De 1e werd door Costa Rica gewonnen en de tweede door ons . Dus neem aan dat wij daarom een onderlinge wedstrijd moesten spelen
                                                Marius Bayern is nog wel altijd het sterkste elftal maar gelukkig wisten wij het gat te consolideren . Het gaat nog erg spannend worden denk ik . Wij kunnen ons geen misstap veroorloven terwijl Bayern ook niets laat liggen momenteel. In de CL wisten wij ons verrassend te plaatsen voor de volgende ronde
                                                delichris Thanks . Het gaat momenteel erg goed . Benieuwd of dit resulteert in prijzen
                                                Titan Tja je moet de jonkies toch motiveren en behalve een leuk koppie is het gewoon een goede fysio voor de U19. In Europa wordt het dus de CL
                                                N.E.R.T. Het kloofje hebben wij weten te verdedigen . Dat kan wel eens cruciaal zijn inderdaad.
                                                JordiW. Het gaatje is er nog steeds . Al was de wedstrijd niet mooi om te zien . In de CL hebben wij boven verwachting gepresteerd en zijn dus door .
                                                @Josh

Comment

Erg balen van zulke blessures. Hopelijk kan je een goede vervanger vinden. In de competitie heb je het goed gedaan en een mooie voorsprong. In de CL ga je ook erg lekker en een mooie overwintering. Met Mexico gaat het gewoon super.

Comment

Erg goede resultaten over de ganse lijn. De blessures zijn natuurlijk wel balen en dienen op termijn opgelost te worden om niet in de problemen te komen vermoed ik.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                    X