Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM17] Dynamo Dresden Terug naar de oude glorie tijden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM17] Dynamo Dresden Terug naar de oude glorie tijden

Dynamo Dresden is mijn nieuwe werkgever . Deze Oost-Duitse club heeft natuurlijk een behoorlijke historie voornamelijk toen het nog in de DDR speelde.

Na de hereniging van Oost en West Duitsland speelde Dynamo meteen in de Bundesliga . Na 4 seizoenen viel het doek en sindsdien is de club nooit weer op het hoogste niveau actief geweest . Tijd dat daar weer eens verandering in komt . Na het succesverhaal van RB Leipzig wat veel (Oost) Duitsers pijn doet wordt het tijd dat er weer een Oost Duitse club komt die wel de harten van het publiek kan gaan stelen.

Makkelijk gaat het zeker niet worden de club is vorig seizoen weer gepromoveerd naar de 2.e Bundesliga maar de historie wijst uit dat de club daar in het algemeen niet lang blijft. Hopelijk kunnen wij de weg naar boven wel doorzetten.

Acht keer kampioen van de DDR en 7x de Oost Duitse Beker . Wedstrijden voor de Europa Cup 1 tegen bijvoorbeeld Ajax , Liverpool , Juventus en Benfica of in de Europa Cup 3 tegen Porto , Feyenoord en Atletico Madrid staan de oudere supporters nog helder voor de geest . Hopelijk weten wij dit soort wedstrijden in de toekomst weer te spelen in Dresden.

Dit is de selectie waar we de voorbereiding mee in gaan. Een aantal goede spelers maar voornamelijk toch veel redelijke spelers. Hopelijk is het voldoende om er in te blijven. Want veel is er in het begin niet mogelijk. Hopelijk weten we wat overbodige spelers te lozen zodat er nog wat mogelijk is op de transfermarkt

Club is financieel gezond en dat is in het verleden wel eens anders geweest . Moeten er natuurlijk voor zorgen dat we gezond blijven. Wel is er zoals jullie zien weinig geld te besteden voor transfers.

Als we hier eindigen waar de media ons inschat hebben we het goed gedaan en hebben we ons veilig gespeeld. Dat is ook de doelstelling die ik voor dit seizoen heb, Veilig spelen en van daaruit langzaam verder bouwen
    Last edited by Marius; 31 mei 2017, 13:49.

Succes met Dresden!

Comment

Mooie club, mooie kleuren, succes!

Comment

Succes met Dresden.

Comment

Was toch een grootmacht, lang geleden. Deze valt onder het kopje; slapende reus. Ben benieuwd of jij ze kan terugbrengen naar die tijden. Succes.

Comment

Mooie clubkeuze hoor! Succes bij Dresden!

Comment

Leuke club! Succes!

Comment

Succes!!

Comment

Waarom Dynamo Dresden deze vraag heb ik van diverse journalisten te horen gekregen, Tja waarom eigenlijk?

Twee jaar terug heb ik de stad Dresden aangedaan als tussenstop naar de vakantie in Tsjechië. En bezocht ik o.a het stadion van Dresden.

Ik kon vrij doorlopen tot aan het veld . Dat het hekje open stond waarop stond dat het verboden was voor onbevoegden kon ik niet zien natuurlijk.

En verbaasde me gewoon hoe een club met zo'n stadion ( In Nederland gewoon qua capaciteit het 4e stadion! ) in de Derde divisie kon spelen.

Sowieso ben ik fan van volksclubs en gevallen topclubs en heb ik weinig met de poenerige topclubs van de laatste jaren. In de vorige edities helaas niet gelukt om manager te worden van Dynamo dus met dit deel maar eens beginnen met deze vervallen topclub.

De club heeft me laten weten dat ik voorlopig in een hotel naar keuze mag logeren tot ik een leuke woning tegenkom. De keus voor het hotel was al snel gemaakt. Hetzelfde hotel als waar ik twee jaar terug overnachtte. Met het prachtige uitzicht wanneer je de lobby uitloopt.

Goed inmiddels is de voorbereiding ten einde en staat het nieuwe seizoen op het punt van beginnen.

Fabian Muller is voor 500 k vertrokken naar Toulouse en Jean-Francois Kernetzky is voor 100k verkocht aan Slovan Bratislava.

Verder verlaat komende zomer Marvin Stefaniak ons . Hij verhuisd voor 2 mil naar Wolfsburg . Deze transfer was al rond voordat ik de scepter over nam.

Gelukkig wisten we ons ook nog te versterken.

Isaac Vorsah is een 28 jarige centrale verdediger die transfervrij is aangetrokken. Deze Ghanees die 37 interlands voor zijn land speelde , speelde vroeger voor Hoffenheim waar hij de nodige Bundesliga ervaring heeft opgedaan . Na een mislukt avontuur bij RB Salzburg en 1 jaar FC Liefering hoopt hij nu zijn carrière weer op het juiste pad te krijgen

Borja is de tweede centrale verdediger die ons is komen versterken . Deze 22 jarige Spanjaard is gehuurd van Barcelona

Dwight Tiendalli is 30 jaar en tweevoudig international van Nederland. Bij Swansea heeft hij het niet waar kunnen maken en is nu gebrand om te laten zien dat hij toch kan slagen in het buitenland. Gehaald voor de basis als rechtsback

Rubio Rubin 20 jaar en afkomstig uit de USA wordt voor 1 seizoen gehuurd van FC Utrecht . Gehaald als back-up voor de flanken en niet zo zeer als spits

Oskar Zawada is pas 20 en spits van beroep . Gehuurd van Wolfsburg en zou vooral als back-up dienen

Kalu Uche is transfervrij overgenomen en deze 33 jarige spits heeft er een bewogen carrière opzitten . Begonnen bij Wisla Krakow en daar op de radar van FC Groningen gekomen. Koos destijds voor Almeria en speelde daar aardig wat seizoenen in de basis op het hoogste niveau, Daarna in 2011 begon Kalu een ware nomaden tocht . Via Neuchatel Xamax , Espanyol , Kasimpasa , Al-Jaish , Rayyan , Levante en FC Pune City keerde hij afgelopen seizoen terug bij Almeria. Nu dus Dynamo Dresden . En toch 33 interlands achter zijn naam

Matej Pulkrab is misschien wel onze beste transfer deze periode . Deze 19 jarige Tsjech is voor 1 jaar gehuurd van Sparta Praag .

De belangrijkste posities zijn versterkt . Ik verwacht geen inkomende transfers meer mits er geen basis spelers vertrekken. Wel hoop ik nog wat spelers te kunnen verkopen aangezien we geen tweede elftal hebben.

De oefenwedstrijden liepen voorspoedig op de verrassende nederlaag tegen Zwickau na. Hier hadden we echt een offday .

De overwinning tegen Bohemians Praag was wel van grote klasse.

In de Duitse beker spelen we in de eerste ronde tegen Stuttgart . Geen makkelijke opgave dus.

In de competitie beginnen we thuis tegen Fortuna Dusseldorf . En de basis zal vermoedelijk deze 11 zijn

Vilhena Bedankt
                  Marius Bedankt . Roda , NAC of Alemania ?
                  larrie Bedankt
                  Daniell Laten we het hopen
                  Niejo101 Dank je
                  mathijsloo Dank je
                  baszefras Dank je
                  Last edited by komodo25; 15 nov 2016, 21:21.

Comment

Mooie opstelling wat misschien wel erg aanvallend is maar I like it. Succes komend seizoen, je hebt je iig prima weten te versterken!

Comment

Goede resultaten in de oefencampagne met lekker veel doelpunten. Hopelijk loopt het ook los wanneer het om de knikkers gaat.

Comment

Prima transfers gedaan, die Pulkrab is echt wel een lekker talentje!

Comment

Goede transfers gedaan. Op naar succes.

Comment

Leuke club, een echte Traditionsverein. Ben benieuwd of je de weg naar boven kunt inzetten.

Comment

Inmiddels is de transfermarkt dicht en zoals aangegeven zijn er geen nieuwe spelers bij gekomen.

Wel is Giuliano Modica nog verkocht aan Greuther Fürth voor 220 K . Kwam bij

ons niet aan spelen toe en aangezien Modica een aflopend contract bezat toch nog een leuk bedrag weten te bedingen.

Inmiddels voel ik mij weer helemaal thuis in Dresden en ben ook weer regelmatig hier uit eten geweest . Vooral dit gerecht gaat er bij mij prima in. Helaas is het ook vrij prijzig . Dresden is een stad die zwaar geleden heeft in WO2 . In eerste instantie bleef de stad lang gevrijwaard maar in de nacht van 13 op 14 februari 1945 werd de stad door zowel Britse als Amerikaanse troepen tot tweemaal toe zwaar gebombardeerd door brand en brisantbommen. Ruim 25000 mensen verloren het leven en als je dan langs zo'n monument loopt wordt je er toch even stil van of deze mensen nu goed of slecht waren doet er dan even niet toe.

Ook moest ik even weer een kijkje nemen bij het Gläserne Manufaktur . Je kunt hier gewoon gratis naar binnen en zien hoe ze de VW Phaeton aan het bouwen zijn. Ook kun je betaalde rondleidingen volgen .

Goed dan het belangrijkste de wedstrijden van Dynamo want daar draait het momenteel natuurlijk het meest om

Een vliegende start zo kunnen we de aftrap van dit seizoen natuurlijk noemen. We begonnen wat onwennig tegen Fortuna Dusseldorf maar gaven ook weinig weg. Hierna wonnen we knap van Union Berlin . Uit tegen het Bochum van Verbeek kwamen we verrassend op 0-1 en viel de 1-1 vrij onverwachts . Aangezien wij verrassend de betere waren . Helaas vlak voor rust kwamen we met 10 man te spelen en meteen na de rust viel de 2-1 . We herstelden ons zeer goed tegen Braunschweig . Uit bij Sandhausen kwamen we met 2-0 achter maar wisten we vlak voor rust de 2-1 te maken . Na rust namen we meer risico en dat betaalde zich uit in een 2-3 overwinning.

We staan er verrassend goed voor maar het seizoen is natuurlijk nog erg lang.

We hervatten de competitie na de interland periode in september met een thuiswedstrijd tegen 1. FC Nürnberg . Ook al een club en stad die ik heb mogen bezoeken op vakantie

DFB Bokal

Voor de Duitse beker mochten we het opnemen tegen de verrassende degradant van vorig seizoen Stuttgart . We begonnen iets anders dan normaal in een 4-1-2-2-1 formatie en dat pakte goed uit

Zo speelden we ook uit bij Bochum en tegen Sandhausen in de 1e helft. In de praktijk offeren we dus 1 spits op voor een verdedigende middenvelder.

In de volgende ronde spelen we uit tegen FC Kaiserlautern

Bakkes12 Af en toe speel ik wat behoudender maar de bedoeling is dat zeker thuis zo aanvallend mogelijk spelen.
                              Marius Voorlopig mogen we niet klagen
                              Niejo101 Inderdaad en gelukkig weet hij het ook nog waar te maken
                              baszefras Op dit moment gaat het boven verwachting
                              Jarich. Thanks . Laten we het hopen

Comment

Goede start van het seizoen, zowel in de competitie als de beker. Nu bevestigen!

Comment

Lekker dat je stuttgart uit de beker knikkert! Prima start gemaakt ook in de zweite.

Comment

Prima voorbereiding en mooie start van het beker avontuur. Succes!

Comment

Inmiddels is het eind oktober en komt er een spannende maand november aan . Waarom ? Dat lees je zometeen.

Aangezien ik de komende dagen weinig tijd ga krijgen voor FM komt deze update tussendoor ipv de update die ik normaal pas doe wanneer de speelkalender 1 januari aangeeft. Maar het is niet zomaar een tussendoortje hoor

In novermber komen er verkiezingen bij de club . En dat zijn toch altijd spannende momenten. Persoonlijk hoop ik op een lang en succesvol verblijf bij deze mooie club maar het moet je natuurlijk ook gegund worden. En je moet natuurlijk ook gewoon blijven presteren

Voor Dwight Tiendalli was er er wel leuk nieuws

Heeft zich vrij eenvoudig in de basis gespeeld en doet dat zeker na behoren . Verlenging was dan ook al snel een feit. En ben er zelf zeer content mee.

Ook hebben we ons eind oktober nog weten te versterken met een transfervrije keeper.

Boban Bajkovic liep 4 weken stage en heeft uiteindelijk een contract getekend tot het einde van het seizoen.

Onze reserve keeper voldoet niet en onze 1e keeper is gehuurd . Met Bajkovic hebben we een prima reserve doelman die misschien wel 1e keeper kan worden . Jaren 1e doelman bij Rode Ster Belgrado en als laatst actief bij Lierse.

Ook waren er nog andere spelers die stage bij ons hebben gelopen de afgelopen weken maar heb besloten ze geen contact aan te bieden . Puur om het feit dat ik ze pas op 1 januari kan inschrijven . Ben bang dat ze voor die tijd dan al lopen te zeuren voor te weinig speeltijd. Kijken in januari wel verder. Met een keeper is die kans iets kleiner plus het feit dat we nog een beker wedstrijd spelen waar de speler wel mag spelen.

Helaas was voor mijn komst al zeker dat Marvin Stefaniak ons al ging verlaten. En hoe langer ik met deze jongen werk die weggeplukt werd bij de lokale amateur club hoe zonder ik het vind. En dan zeker dat we "maar" 2 miljoen krijgen . Natuurlijk is het voor Dresden veel geld maar persoonlijk ben ik overtuigd dat er een beter deal in had gezeten.

Dan gaan we over naar de wedstrijden die we gespeeld hebben.

We begonnen met een nederlaag tegen 1.FC Nürnberg . Verdiend ? Nee niet echt maar goed als je zelf de kansen niet maakt... doet de tegenstander dat wel . Tot overmaat van ramp viel Pulkrab ook nog uit met een vrij ernstige blessure wat hem minimaal 2 maand aan de kant zou houden .

Gelukkig herstelden we ons prima tegen Bielefeld. Thuis tegen Aue begonnen we onthutsend zwak ! 0-1 en was al van plan om in de rust drastische veranderingen door te voeren toen op slag van rust de 1-1 viel. Alles bij hetzelfde gelaten en 2 minuten na de rust 2-1 voor. Hierna maken we de 3-1 niet ondanks de vele kansen ,en krijgt Aue af en toe een goede kans in de counter op de 2-2 . Lang leek het 2-1 te blijven maar ja hoor in de 93e minuut valt dan toch die 2-2 . Op de een of ander manier zat die er gewoon aan te komen.

Veel tijd om te treuren hadden we niet wat het programma was druk in september. Twee prima overwinningen tegen Heidenheim en Würzburg volgden. Werd goed verdedigd en de spitsen waren scherp

Uit in de Allianz Arena tegen 1860 was een zeer stressvol duel voor mij. Het begin kon niet beter . Na twee minuten 0-1 . Liepen vrij eenvoudig uit naar 0-3 . Kat in het bakkie toch? 1-3 Ivica Olic 64e minuut . Hierna krijgt speler van 1860 zijn 2e gele kaart dus rood in de 73 minuut en maakt Zawada in de 75e minuut de 1-4 ! Waar onze spelers er al dachten te zijn dacht Olic er anders over en de 80e en 83e minuut scoort hij wederom. 3-4 het zou toch niet...

Nee gelukkig niet maar onbegrijpelijk hoe we 1860 tot tweemaal toe terug laten komen in deze wedstrijd maar goed winst is winst

Thuis tegen Kaiserslautern was het van beide kanten niet echt goed en was het een vrij saaie wedstrijd . Blijkbaar waren de spelers al bezig met de bekerwedstrijd een paar dagen later uit bij Kaiserslautern

Wat betekend deze serie voor de stand. We stonden er na vijf wedstrijden goed voor , hoe is dat nu?

We staan nu zelfs tweede! Wie had dat verwacht ik zeker niet aan het begin . Blijkbaar zijn de positieve complimenten aan Verbeek hem te veel geworden aangezien Bochum geen beste periode heeft gekend met 4 nederlagen in 7 wedstrijden. Uit bij Hannover en Karlsruhe kan nog maar uit tegen Braunschweich en vooral thuis 1-5 tegen Sandhausen komt hard aan in Bochum.

Toch is er momenteel een soort van top 3 die een gaatje heeft met de rest . En verrassenderwijs horen wij bij die top 3. Benieuwd of we dit kunnen volhouden .

Belangrijke spelers voor ons zijn

Aosman centraal op het middenveld en natuurlijk Stefaniak op de AML positie . Olic is momenteel topscorer met 10 goals in de 2.e Bundesliga . Terwijl bij ons Gogia ( AMR ) en Stefaniak ( AML ) de meeste goals hebben met 4 en 3 goals respectievelijk . Stefaniak deelt de 2e plaats met Kutschke , Testroet en Pulkrab . Alle 3 spitsen waar Pulkrab en Kutschke al een behoorlijke blessure hebben gehad. We verdelen de goals aardig

In de beker mochten we dus uit naar Kaiserslautern

Waar de thuiswedstrijd een paar dagen eerder saai was was deze bekerwedstrijd het absoluut niet.

Het was het debuut van Bajkovic en die deed dat prima. Lange tijd waren beide keepers de spelers die hun club in leven lieten , Een aantal prima reddingen van beide zijden zorgde lang voor een heel andere 0-0 dan die van een paar dagen eerder. Gelukkig vielen de goals voor ons in de slotfase door Stefaniak en Gogia waardoor wij door bekeren. Voor de laatste 16 treffen we Bielefeld in eigen huis. Geen ongunstige loting. Helaas raakte Konrad ( CM ) 3 tot 4 weken geblesseerd en Aosman viel voor twee weken geblesseerd uit in de wedstrijd tegen Kaiserslautern. Hopelijk kunnen we het ook zonder hun

Financieel gaat het niet verkeer met onze club . Tot nu toe wordt er elke maand winst gemaakt waardoor we nu iets meer vet op botten hebben

In bijna 4 maand tijd 3,2 miljoen erbij . Dat is niet verkeerd . Tot nu toe 8 ton aan transfergeld dus dat er behalve transfers ook gewoon geld binnen komt is wel duidelijk

Belangrijkste is natuurlijk dat gewoon een prima stadion hebben die ook nog eens elke week zo goed als uitverkocht is . Met 97% staan we 2e . Helaas is het stadion van de gemeente . Verder leeft het bekertoernooi tot nu toe ook een aardig bedrag op en het belangrijkste het bier en curry worst! De ultieme combinatie bij een wedstrijd een halve liter Feldschlößchen met een goede curry worst. Dit levert ons elke maand toch een leuk bedrag op

Marius Voorlopig doen we nog goed mee . Al is de basis aan de smalle kant
                                      Niejo101 Dank je . De beker is toch altijd een belangrijk iets voor mij
                                      JorritdeJong Dank je
                                      baszefras
                                      @Jarich.
                                      Last edited by komodo25; 22 nov 2016, 23:01.

Comment

Bajkovic! Heerlijke keeper irl, hopelijk kan hij het ook waarmaken bij jou! Lijn ook goed doorgetrokken, promotie lijkt er op deze manier wel in te zitten. En een bekeravinruur is natuurlijk mooi meegenomen.

Comment

Het begin van een mooi seizoen... Laten we het hopen. Het is een leuke club die wel wat succes kan gebruiken.

Comment

Dat ziet er goed uit. Mooi bij de kopgroep in de 2. Bundesliga én je bekert door. Arminia Bielefeld zou normaal gezien geen problemen op moeten leveren.

Comment

Hopelijk kun je het volhouden tot het einde van het seizoen, dan ben je wel gepromoveerd!

Comment

De winterstop staat voor de deur , dus tijd voor een update.

Hebben we de goede prestaties weten te evenaren of zijn we ingestort ?

Hoe zijn de president verkiezingen afgelopen ? Ben ik nog wel manager bij Dresden ? Dit alles lees je in deze update

De nieuwe voorzitter is

Met een straatlengte heeft Ritter dus gewonnen is dat goed nieuws? Ja ik denk het wel . En even later was het ja ik weet het zeker

Nog geen twee dagen nadat Ritter herkozen was bood hij mij een nieuw contract aan die ik maar al te snel heb ondertekend .Tot eind 2018 ben ik nu de baas en hopelijk ook nog wel wat jaartjes daarna

Dan de competitie , door blessure's en schorsingen heb ik nogal van tactiek moeten veranderen . 4-1-2-3 VM , strikerless en 4-3-3 passeerden de revu . Vraag is natuurlijk hoe reageerde het team op deze wijzigingen ?

Bijna perfect kun je wel zeggen . Stuttgart werd wederom vernederd en uit bij DE cultclub van Duitsland wisten we naar een saaie 1e helft prima op 0-1 te komen door een prachtige aanval . Naar 65 minuten moesten we met 10 man overleven en dat deden we ook . Thuis tegen Greuther Fürth deden we moesten doen en uit bij Hannover kregen we te weinig . Uit bij Fortuna Dusseldorf hadden we weinig problemen en de topper tegen Karlsruher wisten we te winnen . Waren deze wedstrijd gewoon baas is eigen huis. Uit bij Union mochten we blij zijn dat we uiteindelijk de 2-2 nog wisten te maken. Uiteindelijk zijn we al een mooie tijd ongeslagen . Is dit ook in de stand te zien ?

We zijn inmiddels zelfs gestegen naar de 1e plaats ! Dat we daar nog niet goed mee om kunnen gaan zagen we in de wedstrijd tegen Union Berlin . Wel is er nu een duidelijke top 3

In de winterstop gaan we op trainingskamp naar Spanje in de buurt van Sevilla

De eerste vier wedstrijden spelen we dus in Spanje en sluiten de winterstop af met een wedstrijd tegen Sigma Olomouc in eigen huis. Hierna beginnen we de competitie met een thuis wedstrijd tegen het Bochum van Verbeek.

De komende weken zullen we kijken of we ons nog kunnen versterken en dat we nog wat overbodige spelers kunnen slijten

Marius Bajkovic krijgt nu de kans om zich te bewijzen . Ben benieuwd
                                                Wallemme Dank je
                                                Niejo101 Weten aardig stand te houden . Wie weet wat er mogelijk is
                                                Jarich. Laten we het hopen al is promotie eigenlijk nog iets te vroeg

Comment

Elf punten voorsprong al op de vierde plaats. Heerlijk bezig. Leipzig, wees gewaarschuwd, Dresden komt eraan!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X