Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[NOV] Milo

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Klote dit, maar mooi beschreven!

Comment

Mooi geschreven.

Comment

Heerlijke updates hoor. Ik zie trouwens wel een nieuwe hype: Kruip in de huid van een speler en volg de carrière. Wel een leuke verandering. En als je het brengt zoals jij, om te smullen.

Comment

Echt zwaar dat de grootmoeder is overleden, maar je verwoord het echt weer schitterend!

Comment

Man, wat een heftig geschreven stuk. Je verwoordt het echt prachtig. Paar updates gemist, maar net even bij gelezen en je novelle verdient echt een plek in de spotlights!

Comment

DolleDog Niejo101 Twan1810 MisterX FM_Lesly Wilhelmus Bedankt voor alle reacties en complimenten!

HOOFDSTUK 19
              30 oktober 2016. Bijlmer-Arena (Amsterdam, Nederland)

Na mijn zestiende verjaardag had ik bewust gekozen om geen spelersmakelaar in te huren. Ik wilde onafhankelijk blijven. Ik kende mezelf redelijk en wist dat ik te snel iemand op z’n woord geloofde. Ik wilde daar niet de dupe van zijn, maar maakte kennis met andere kant. Ik werd de dupe van onwetendheid en het kostte me bijna mijn plek in Alkmaar. Max Huiberts vertelde me dat hij had getwijfeld om me te verkopen direct nadat hij op de hoogte was van mijn flirt met andere clubs. “Ik ben blij dat ik het niet heb gedaan” voegde hij er nog aan toe. Ik had ook geleerd van mijn fout en liet in de kleedkamer doorschemeren dat ik op zoek was naar een spelersmakelaar.

Via mijn schoonvader was ik terecht gekomen bij het makelaarskantoor van Rob Witschge en Guido Albers. De gesprekken waren leuk en aardig, maar op de vraag of ik kon rekenen op hun volledige aandacht konden ze geen antwoord geven. Ik snapte best wel dat er tientallen spelers rondliepen die aandacht vroegen, maar ik had met mijn grootmoeder mijn steun en toeverlaat verloren. Ik had behoefte aan intensieve begeleiding. Het was de reden waarom ik ook veel andere makelaarskantoren de deur wees. Teamgenoten probeerden me te overtuigen, maar ik wilde gestuurd worden. Vooral buiten het veld. Het was begin oktober toen ik een berichtje kreeg van Kees Ploegsma Junior, werkzaam bij het makelaarskantoor waar onder andere Strootman, Van Persie, De Vrij en Depay bij waren aangesloten. Het contact was vriendelijk en voelde niet verplicht. Via teamgenoot Rens van Eijden had hij mijn nummer gekregen en hij vroeg zich af hoe het met me ging. Na een week contact via What’s App was het woord ‘vertegenwoordigen’ of ‘zaken doen’ nog niet gevallen. Ieder gesprek vroeg hij hoe het met me ging of hoe het die dag was gegaan. Midden oktober vertrok ik met Oranje onder 17 naar India voor het WK. Iedere avond had ik met drie mensen contact. Brooke, mijn grootvader en Kees. Mijn grootvader belde ik om hem vooral gerust te stellen. Ik wilde hem niet lastig vallen met het feit dat ik soms verdriet had om het verlies van mijn grootmoeder. Ik kon gelukkig mijn verdriet kwijt bij Brooke en later ook bij Kees. “Als het WK is afgelopen gaan je grootvader, jij en ik een hapje eten” zei hij. “Dat heeft hij wel verdiend” voegde hij er aan toe, doelend op het overlijden van mijn grootmoeder.

Teruggekomen in Amsterdam gingen mijn grootvader, Kees en ik inderdaad een hapje eten. Voetbal kwam nauwelijks ter sprake. Het zakelijke aspect al helemaal niet. “Milo moet vooral controle houden over zijn eigen carrière” zei Kees als enigste over het onderwerp. Eind oktober besloot ik de knoop door te hakken. Op het kantoor van Sports Entertainment Group bij de Amsterdam Arena schudde ik Kees de hand en omhelsde ik hem. Ik hoefde eindelijk geen telefoontjes van directeuren te beantwoorden. De voetbalwereld kwam er snel genoeg achter dat ik een spelersmakelaar had.

Comment

Mooi dat er uiteindelijk toch een zaakwaarnemer komt, ben benieuwd wat hij er uit kan slepen!

Comment

Weer een mooi vervolg aan het verhaal. Als je novelle eenmaal mocht eindigen (Ik hoop dat dat nog heel heel heel lang gaat duren), moet je eens denken aan het uitbrengen van een boekvorm

Comment

Mooi beschreven hoor! Ik hoop dat het fijne contact ook zo blijft nu ze Milo binnen gehengeld hebben. Ik ken een spelersmakelaar van de SEG (wie, dat is prive), en dat is echt een man met killersinstinct...

Comment

Prima stuk.

Comment

Heel mooi geschreven hoor! Benieuwd waar hij jou kan brengen.

Comment

Weer heel mooi geschreven deze updates!

Comment

FM_Lesly MisterX Niejo101 Twan1810 Wilhelmus Bully Bedankt voor de reacties en complimenten weer, heren! Via deze weg wil ik jullie ook nogmaals bedanken voor de nominatie en eventuele stemmen! Is toch een extra motivatie om iedere keer weer verder te schrijven!

HOOFDSTUK 20
                            28 oktober 2017. Salt Lake Stadium (Kolkata, India)

Het gewonnen EK onder 17 had ons rechtstreekse kwalificatie voor het WK onder 17 opgeleverd. Voor veel teamgenoten had dit geen grote gevolgen. Het was een mooie ervaring, ook voor mij. Het toernooi betekende echter wel bijna een maand afwezigheid in Alkmaar, terwijl ik juist op weg leek naar meer speeltijd. Ik nam het voor lief en nam me voor om me tijdens dit toernooi in de picture te spelen. Wellicht bij AZ, maar misschien bij een Europese topclub. In de groepsfase stonden we tegenover sterke landen: Kameroen, Japan en Brazilië.

Op papier leek de eerstgenoemde het makkelijkste, maar onze leeftijdsgenoten van het Afrikaanse continent waren gemiddeld een kop groter en twee keer zo breed. Fysiek konden we niet tegen die jongens op, maar technisch lagen we mijlenver voor. Het resulteerde in een 0-0 gelijkspel. Wij kwamen fysiek tekort en wisten combinerend niet verder te komen dan het strafschopgebied. Zij kwamen technisch tekort en kwamen niet verder dan de middenlijn. Onze tweede opponent was Brazilië. Technisch misschien wel beter, tactisch minder en fysiek lagen de verhoudingen niet ver uit elkaar. Vooral door onze voorsprong op tactisch gebied wisten we een counter met mij als eindstation perfect uit te spelen. Het was genoeg voor een gelijkspel en zo stonden we op twee punten uit twee wedstrijden. In de laatste groepswedstrijd tegen Japan moest gewonnen worden. Onze Japanse leeftijdsgenoten waren behendig, maar tactisch niet bij machte om ons te stoppen. Het resultaat was een magere 2-0 overwinning, waarin ik één doelpunt op mijn naam mocht schrijven. De knock-outfase was een feit en daarin troffen we titelfavoriet Argentinië. Opnieuw kwamen we technisch tekort, maar overheersten we op tactisch vlak. In blessuretijd scoorden we de winnende treffer, terwijl ik een kwartier voor tijd al de gelijkmaker op het scorebord had geschoten. In de kwartfinale stonden we tegenover Chili en zij probeerden ons te overbluffen met power-voetbal, maar dat werkte averecht. Via een knap uitgevoerde counter schoot ik de openingstreffer na vijf minuten al binnen. In de 75e minuut werd ik gewisseld bij een 3-0 tussenstand en daar veranderde niets meer aan. De halve finale tegen Irak was andere koek. De Irakezen vochten als eens team en door onze arrogantie kwamen we in de problemen. In de rust keken we tegen een 0-2 achterstand aan en dat was niet eens onterecht. De tweede helft ging de knop om en vochten we ons terug. Binnen een kwartier was de stand gelijk en vlak voor tijd tikte ik de winnende treffer binnen. De comeback was compleet. We hadden een plek in de finale bemachtigd. Onze opponent: Duitsland. De avond voor de finale had ik heimwee. Ik belde met het thuisfront. Mijn grootvader voelde zich eenzaam, terwijl Brooke samen met haar oudste zus net was gearriveerd in haar resort in India. Zij zou mij aan komen moedigen tijdens de finale. Ik leefde mee met mijn grootvader. “Doe het voor je grootmoeder” zei hij tijdens het ophangen. Ik kreeg een brok in mijn keel door die woorden en voelde een traan langs mijn wang glijden en op mijn hoofdkussen vallen. Hij had gelijk. De volgende ochtend tijdens de stadionverkenning zag ik Brooke voor het eerst en gaf ik haar een dikke knuffel en zoen. Dit was wat ik nodig had om te vlammen. Ik voelde het aan alles. Enkele uren later stond ik op de middencirkel het Wilhelmus te zingen. Hier konden mijn leeftijdsgenoten en ik geschiedenis schrijven.

Ik startte als tweede spits achter Daishawn Redan met achter ons vijf middenvelders en drie verdedigers. De gewaagde opstelling resulteerde in een vroege achterstand, maar Daishawn deed direct wat terug. Na een kwartier spelen stonden we opnieuw achter: 1-2. Na een korte time-out werden de poppetjes op de juiste plek gezet en instructies nog eens goed doorgenomen. Wat volgde was een knap staaltje voetballes. Iedere balcontact was perfect en vlak voor rust bogen we de achterstand om in een 3-2 voorsprong. Na de rust kwamen onze Oosterburen met al hun kracht, maar onze defensie brak niet. Via counter zette ik de stand op 4-2. Het was gespeeld, zo leek het. Alleen de Duitsers gaven zich, zoals gewoonlijk, niet zo maar gewonnen. Twee minuten voor tijd deden we eindelijk iets met de ruimte. Een aanval van de Duitsers werd afgeslagen en de lange bal naar voren werd door Juan Famillo-Castillo meegenomen naar voren. Hij slingerde de bal richting tweede paal waar ik in positie probeerde te komen, maar ik werd gehinderd en kon de bal maar op een manier raken: een fallrückzieher. Ik timede net iets te laat, maar het via mijn scheenbeen belandde de bal met een boogje over de keeper: 5-2. We waren Wereldkampioen! Ik werd met 7 goals gekroond tot topscoorder van het toernooi, terwijl teamgenoot Juan de Gouden Schoen kreeg.

Comment

Schitterend toernooi gedraaid man!

Comment

Heerlijk toernooi gedraaid zeg, wat een prestatie!

Comment

Wat lekker dat zo'n finale dan tegen Duitsland is, en om die dan met 5- 2 te winnen is al helemaal geweldig! Mooi opgeschreven ook weer!

Comment

Wat een mooie einde van zo'n toernooi!

Comment

FM_Lesly Bully Niejo101 MisterX Bedankt voor de reacties! Opnieuw een update in een wat grafischer jasje. Hopelijk bevalt het!

HOOFDSTUK 21
                                      10 februari 2017. ELF Voetbal ('s-Gravenhage, Nederland)

Copyright foto: magic_fox (Instagram)

Comment

Buiten enkele foutjes (ik wordt, dat belemmerd) is het een mooie, zeer originele update. Ik zal een van de dagen eens kijken naar de eerdere updates, maar als ze van hetzelfde niveau zijn als de laatste, dan is dit tot nu toe een mooie novelle.

Comment

Hele mooie update, met een mooie kijk in het leven van.

Comment

Zeer mooi stuk over het leven van een jonge profvoetballer!

Comment

prima stukkie hoor, al vind ik het interessanter wanneer het meer over het leven en voornamelijk voetballen van Milo gaat. Dit was meer een reclamespot

Comment

Scoiattolo Wilhelmus FM_Lesly Niejo101 Bedankt voor de reacties, complimenten en feedback, heren! Ik moet er een gewoonte van maken om mijn stukken te controlen.

HOOFDSTUK 22
                                                6 mei 2018. Stadion Woudestein (Rotterdam, Nederland)

Begin mei, de dag na Bevrijdingsdag zou bekend worden wie er met de titel van door zou gaan, wie een ticket voor de Champions League zou bemachtigen en wie genoegen moest nemen met de Europa League. Na speelronde 33 stonden wij op de derde plaats met vlak achter ons PSV. Op de tweede plaats stond Feyenoord en koploper was Ajax. De verschillen waren minimaal. PSV kon geen kampioen meer worden, wij alleen als Feyenoord en Ajax zouden verliezen en die twee clubs konden beide nog afdalen naar plek 3 en Feyenoord zelfs nog naar plek 4. Wij reisden af naar Stadion Woudestein. Enkele kilometers verderop trad Feyenoord in De Kuip aan tegen FC Groningen. In Nijmegen trad Ajax aan tegen NEC en PSV moest de punten in Eindhoven zien te houden tegen SC Heerenveen. De spanning was om te snijden.

Na de winterstop had ik geen wedstrijd gemist en was ik zelfs door een blessure van Wout Weghorst even basisspeler geworden. Mijn absolute hoogtepunt kwam in februari. Een week eerder tegen FC Volendam was Wout al na een kwartier uitgevallen met een hamstingblessure en mocht ik zijn plek innemen. Dit veranderde niet in de thuiswedstrijd tegen Ajax. In eigen huis overbluften we de ploeg van Peter Bosz. We kwamen op achterstand, maar via Adam Maher kwamen we op gelijke hoogte. Vlak voor rust scoorde ik de 2-1 nadat ik een sprintduel van Joël Veltman had gewonnen en de bal behendig achter de nieuwe Ajax-doelman Eloy Room schoot. Na rust denderden we door. Een lange bal van Rens van Eijden viel over de Ajax-defensie heen. Ik omspeelde de keeper aan de buitenkant van de zestien, maar werd neergehaald: penalty. Het stadion schreeuwde om een rode kaart, maar arbiter Liesveld durfde het niet aan. Ik ging zelf achter de bal staan en faalde niet. Hard plaatste ik de bal hoog in de kruising. De bal bleef klem zitten tussen het aluminium. Ajax was uitgeraasd, maar in de slotminuten gingen wij door. Een voorzet van Haps belandde perfect voor mijn voeten en ik haalde direct uit. BOEM! Mijn eerste hattrick was een feit en met een 4-1 overwinning hadden we Ajax kansloos gelaten. Hierna kwam ik in een dipje. Ik kwam in ruim 400 minuten maar één keer tot scoren en dat was te weinig. Wout Weghorst klopte weer op de deur en won de concurrentiestrijd. In Europees verband overleefden we relatief gemakkelijk de groepsfase. Ik kwam via invalbeurten toch twee maal tot scoren en in de knock-outfase rekenden we allereerst af met Panathinaikos. In Griekenland bleven we steken op een 1-1 gelijkspel, maar in eigen huis haalden we uit met een 3-0 overwinning. Ik verdubbelde mijn aantal doelpunten in de Europa League en in de achtste finale werden we gekoppeld aan OGC Nice. Thuis wonnen we nipt met 2-1 en was ik wederom trefzeker. In Frankrijk was het billenknijpen, maar hielden we de Fransen op een gelijkspel. In de kwartfinale eindigde het avontuur. Hoewel we niet verloren was Bayer Leverkusen door uitdoelpunten te sterk ons. Mijn doelpuntenproductie in de Europa League (inclusief voorrondes) strandde op acht uit veertien wedstrijden. In competitieverband vond ik langzamerhand mijn draai weer en veroverde ik in speelronde 33 mijn plek in de basis weer terug. Ik faalde niet en met nog een speelronde te gaan stond mijn doelpuntproductie op dertien doelpunten uit 24 wedstrijden.

In Rotterdam startte ik opnieuw in de basis. Ik begon achter Wout Weghorst als schaduwspits met op de flanken Dabney en Bel Hassani en centraal op het middenveld Rienstra en Van Overeem. Binnen enkele seconde stond de 0-1 al op het scorebord. De eerste corner van de wedstrijd werd door Van Eijden binnen geknikt en daardoor stonden we stevig op plek 3. In Rotterdam gingen wij rustig door en voor rust scoorde ik mijn veertiende treffer van het seizoen. 2-0 was daarmee ook de ruststand. Iets verderop stond Feyenoord ook op voorsprong en in Nijmegen stond het nog gelijk. In de tweede helft zette ik ook de 3-0 op het scorebord en ook Feyenoord breidde de score uit. Terwijl wij de wedstrijd uitspeelden met het idee dat we onze plicht hadden gedaan, maar dat het niet genoeg was geweest, gebeurde er in Nijmegen een wonder. Mijn Nijmeegse collega-talent Ferdi Kadioglu verraste de Amsterdamse defensie en doelman met een afstandsschot en daardoor zakte Ajax af naar de derde plaats. We hadden het geflikt: Champions League-voetbal kwam terug in Alkmaar!

Comment

Schitterend seizoen met een keurige tweede plaats als beloning. Milo naar de Champions League!

Comment

Heerlijk om op de laatste speeldag nog zo'n belangrijke stap op de ranglijst te maken! Milo heeft zijn naam definitief gevestigd met die Hattrick tegen Ajax!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                    X