Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

MU Feedback (site/forum/social media)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door cimbomcu Bekijk berichten
    Heeft Laki een permaban?
    Volgens mij post hij heel sporadisch nog, maar hij schijnt het in ieder geval geleerd te hebben.

Comment

Is het geen idee om een Facebook registratie te creŽren? Zou misschien de stap om te registeren kleiner kunnen maken. Zal over het algemeen niet teveel tijd moeten kosten gok ik? @Satioz.;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pinolero Bekijk berichten
        Is het geen idee om een Facebook registratie te creŽren? Zou misschien de stap om te registeren kleiner kunnen maken. Zal over het algemeen niet teveel tijd moeten kosten gok ik? @Satioz.;
        Toch wel triest hoe weinig er met jouw ideeŽn wordt gedaan, terwijl het jouw vakgebied is.

Comment

Pino Achja, snap het deels ook wel omdat ik zelf ook bijna geen tijd heb om het uit te voeren en het voor de staf kan voelen als tegen het huisje aan trappen. Andere zaken die ik heb aangegeven worden ook niet echt meegenomen. Focus moet in mijn ogen liggen op content creatie en Social media. Voor Social media is het zelfs zo dat je wat dat betreft al voor 2 maand van te voren kan inplannen. Content kost tijd maar uit analyse blijkt dat hier toch wel vraag naar was. Snap dat het veel tijd kost maar ben er van overtuigd dat er wel mogelijkheden genoeg zijn om de activiteit tenminste wat te laten stijgen.
          Last edited by Pinolero; 16 mrt 2018, 09:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pino Bekijk berichten

Toch wel triest hoe weinig er met jouw ideeŽn wordt gedaan, terwijl het jouw vakgebied is.
            Toch wel triest om direct conclusies te trekken zonder eerst te wachten op naderen toelichting. Voor de duidelijkheid er is al kort naar gekeken maar op dit moment zit er ergens nog een fout waardoor het niet werkt. Gezien er tussentijds nog iets tussen is gekomen is er nog niet de mogelijkheid geweest om verder te kijken waarom het systeem het niet correct verwerkt. Kortom er wordt wel aan gewerkt maar door onzichtbare problemen duurt het helaas wat langer dan misschien gebruikelijk.

Comment

Is er wel veel vraag naar Content ? Doe daar zelf eerlijk gezegd niets mee . Af en toe zo'n lijstje met grootste talenten of leukste clubs om mee te spelen is wel leuk . Maar het leukst vind ik dit om zelf uit te vogelen . En via Facebook ? Er is al een speciale FM facebook groep al was die geloof ik opgericht door de concurrent . Maar daar zit van alles wat nu geloof ik . Net als een whatsapp groep

Comment

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mij is het forum alweer een paar dagen erg traag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door komodo25 Bekijk berichten
                  Is er wel veel vraag naar Content ? Doe daar zelf eerlijk gezegd niets mee . Af en toe zo'n lijstje met grootste talenten of leukste clubs om mee te spelen is wel leuk . Maar het leukst vind ik dit om zelf uit te vogelen . En via Facebook ? Er is al een speciale FM facebook groep al was die geloof ik opgericht door de concurrent . Maar daar zit van alles wat nu geloof ik . Net als een whatsapp groep
                  Daar ben ik van overtuigd. Als ik kijk naar de hoeveelheid zoekopdrachten op FM gerelateerde zoektermen zie je dat dit sinds 2014 juist aan het stijgen is. Daarnaast bleek uit de statistieken die ik destijds heb gemaakt ook dat dit het geval was. Zo bleek dat in de afgelopen 2 jaar artikelen steeds beter bekeken werden. (dit jaar heb ik geen statistieken van vergeleken nog, maar dat lijkt mij ook niet relevant aangezien er slechts enkele geschreven zijn). Reden van weinige bezoekers op de website momenteel is gewoon een gebrek aan content en promotie.

Wat daarnaast in mijn ogen een zeer groot verschil kan maken in activiteit op het forum is ťťns per 3 maand een mail eruit naar alle leden op het forum met wat leuke content, verwijzingen naar het forum etc. Hiermee kan je oud leden triggeren om weer eens terug te komen.

Maar zoals eerder: dit is niet bedoelt om een beetje tegen de staff aan te schoppen. Ik denk alleen dat er veel meer potentie in zit, en zoals ik ook al aangaf zie ik mijzelf niet als juiste persoon daarvoor aangezien ik niet altijd even betrouwbaar ben wat betreft tijd.

(pieken hieronder zijn na de lancering). Dit zijn overigens de zoekopdrachten op FM gerelateerde zoektermen:
                  Last edited by Pinolero; 21 mrt 2018, 10:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pinolero Bekijk berichten

Daar ben ik van overtuigd. Als ik kijk naar de hoeveelheid zoekopdrachten op FM gerelateerde zoektermen zie je dat dit sinds 2014 juist aan het stijgen is. Daarnaast bleek uit de statistieken die ik destijds heb gemaakt ook dat dit het geval was. Zo bleek dat in de afgelopen 2 jaar artikelen steeds beter bekeken werden. (dit jaar heb ik geen statistieken van vergeleken nog, maar dat lijkt mij ook niet relevant aangezien er slechts enkele geschreven zijn). Reden van weinige bezoekers op de website momenteel is gewoon een gebrek aan content en promotie.

Wat daarnaast in mijn ogen een zeer groot verschil kan maken in activiteit op het forum is ťťns per 3 maand een mail eruit naar alle leden op het forum met wat leuke content, verwijzingen naar het forum etc. Hiermee kan je oud leden triggeren om weer eens terug te komen.

Maar zoals eerder: dit is niet bedoelt om een beetje tegen de staff aan te schoppen. Ik denk alleen dat er veel meer potentie in zit, en zoals ik ook al aangaf zie ik mijzelf niet als juiste persoon daarvoor aangezien ik niet altijd even betrouwbaar ben wat betreft tijd.

(pieken hieronder zijn na de lancering). Dit zijn overigens de zoekopdrachten op FM gerelateerde zoektermen:
                    Gevalletje spijker op zijn kop slaan wat mij betreft. Heel beknopt wat je hier laat zien maar ook ik heb deze trend waargenomen. Er zijn best nog een heel aantal mensen dat op zoek is naar relevante content aangaande FM, op allerlei verschillende onderdelen van het spel. Er is in mijn ogen zeker een plek voor MU en ik vond zelf de beredenering vanuit de staf, dat het allemaal de moeite niet meer waard is vanwege tegenvallende cijfers, een beetje vreemd. Helemaal nadat ik er eens in dook en ook dergelijke trends zag die jij nu laat zien. Dat de huidige staf geen tijd genoeg meer heeft is een ander verhaal, daar kan ik me wel in vinden.

Wel moet ik zeggen dat ik in mijn 'onderzoek' toch wel veelal Engelse zoektermen tegenkwam maar ook daar is op in te spelen met je SEO zodat je weer gevonden wordt en de mensen content biedt die het zoekt. Vraag en aanbod is natuurlijk altijd een moeilijk verhaal maar ik geloof wel in het verliezen van vraag door een gebrek aan aanbod, dit lijkt MU's grootste probleem te zijn.

Er is zeker potentie hier en volgens mijn 'berekeningen' zou je met een paar omzettingen toch 3.000 bezoekers per week moeten kunnen halen. Die aanhang is er op sociale media en zoals jij zegt kunnen er heel veel mensen bereikt worden door middel van e-mail marketing. Een nieuwsbrief zou een hoop kunnen betekenen voor de activiteit hier. Eens.

De pieken die je benoemt zijn er altijd al geweest, dat was in 2006 al zo en is normaal. De afgelopen jaren heeft MU daarin een slag gemist want eigenlijk moet je in die perioden vol aan de bak maar juist op die momenten gebeurde er hier vrij weinig.

Wat mij betreft is het zeer zeker mogelijk nog wat te maken van MU maar dan moet dat wel in de aankomende maanden gebeuren en moeten de juiste prioriteiten gesteld worden. De focus heeft de afgelopen jaren vooral op het forum gelegen en de staf is ook helemaal daarop ingericht terwijl er juist gewerkt moet worden aan de website en content om nieuwe (en meer) bezoekers te trekken die vervolgens deel kunnen nemen aan het forum. Met alleen het forum wordt het gewoon niets, helemaal in deze tijd niet.

Comment

IdeeŽn zijn er genoeg, maar de opvolging daarvan schiet tekort. Ook jullie hebben daar niet genoeg aan bijgedragen in jullie staffperiode, ik ook niet. Dat is wat mij betreft het echte probleem hier; het is niet gelukt op het juiste moment de juiste mensen op de juiste plek te hebben, met voldoende tijd en motivatie. Dus hartstikke leuk dat deze ideeŽn opnieuw geopperd worden, maar stel dat jullie hiermee aan de gang gaan, dan is dat waarschijnlijk impuls nummer 4 of 5 om MU nieuw leven in te blazen. Ik zou het toejuichen als jullie daar echt iets mee doen, maar al die goede ideeŽn zijn hiervoor ook allemaal verwaterd. Je redt het niet in je eentje, je hebt steun nodig en als die steun niet komt, raak je als ideedrager ook de motivatie kwijt en ben je weer terug bij af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinnypassy Bekijk berichten
                        IdeeŽn zijn er genoeg, maar de opvolging daarvan schiet tekort. Ook jullie hebben daar niet genoeg aan bijgedragen in jullie staffperiode, ik ook niet. Dat is wat mij betreft het echte probleem hier; het is niet gelukt op het juiste moment de juiste mensen op de juiste plek te hebben, met voldoende tijd en motivatie. Dus hartstikke leuk dat deze ideeŽn opnieuw geopperd worden, maar stel dat jullie hiermee aan de gang gaan, dan is dat waarschijnlijk impuls nummer 4 of 5 om MU nieuw leven in te blazen. Ik zou het toejuichen als jullie daar echt iets mee doen, maar al die goede ideeŽn zijn hiervoor ook allemaal verwaterd. Je redt het niet in je eentje, je hebt steun nodig en als die steun niet komt, raak je als ideedrager ook de motivatie kwijt en ben je weer terug bij af.
                        Dit is absoluut het probleem. Het probleem aan daadkracht. En zoals ik al eerder zei, en je zelf ook aangeeft, daar heb ik ook aan bijgedragen.

Ik denk dat er in het verleden ook 'te lief' is gehandeld. Er zal met strakkere deadlines gewerkt moeten worden. Klinkt nogal hard voor vrijwilligerswerk en uit liefdadigheid. Maar wil je doorpakken als MU zijnde moet dat toch echt. Als ik naar mijzelf kijk, als ik geen deadline heb blijf ik ook dingen voor mijzelf schuiven.
                        Last edited by Pinolero; 21 mrt 2018, 11:35.

Comment

Heeft ook te maken met het feit dat de huidige eigenaar feitelijk de boel over moet dragen aan een geÔnteresseerde partij die de boel wel weer vlot zou willen trekken. Zelfs als dit iemand is die bijv geen heil ziet in het forum maar meer aandacht wil voor de frontpage, of juist meer richting Engelse content wil ipv alleen maar Nederlandse. Maar de vraag is of Thomas daarvoor openstaat en of er iemand is die dat zou willen. Concullega FMI heeft die stap een hele tijd geleden ook gemaakt en is daar bijv niet slechter van geworden. Het is dus maar net de vraag wat Thomas voor toekomst wil voor MU en wie er eventueel in wil stappen om er mee aan de slag te gaan.

Comment

Bovenstaand ben ik het niet direct mee eens. De huidige koers wordt namelijk gewoon uitgezet door de staf. Daar kijkt Thomas volgens mij niet echt naar om. Feit is gewoon dat er een paar pepers in de reet gestoken moeten worden.

Comment

Eens, ik moet de hand wel in eigen boezem steken. Ik ben me zeer bewust van mijn tekortkomingen in mijn staffperiode. Wel heb ik toen content geschreven dat goed bekeken werd en ook heb ik content geschreven waarmee niets werd gedaan omdat niemand tijd had om het na te lezen en op de site te gooien, dŠt waren voor mij de grootste problemen. Waarom zou ik mij inzetten en content maken als het uiteindelijk gewoon in een topic in het stafdeel blijft staan en niemand er naar omkijkt en verder ook niemand wat doet? Als je daar vervolgens wat van zegt en mensen wat tegen de schenen schopt heeft iedereen ineens wel een mening en posten ze het stafdeel vol maar vervolgens valt het weer stil. De positie waar ik toen in zat kon ik verder ook niet veel brengen.

Ik heb ideeŽn zat en ook zeker tijd en voldoende motivatie om wat te doen maar wel in de juiste omstandigheden. Je redt het zeker niet in je eentje maar daarom moet je de juiste mensen om je heen verzamelen en optrommelen en niet wachten tot er nieuwe aanwas komt aanwaaien. Er lopen hier minstens drie mensen op het forum die best content willen maken maar dat gewoon in de huidige bezetting niet willen doen. Tevens moet je op dit moment gewoon vol inzetten op de frontpage en social media en moet je het forum even naar achteren schuiven terwijl iedereen zich alleen maar zorgen lijkt te maken om het forum. Het forum is een toevoeging aan de website MU en niet andersom dus ik snap de focus op het forum niet zo goed.

Het zou voor mij inderdaad poging nummer 4 of 5 zijn maar ik geloof nog steeds dat MU weer kan uitbloeien tot een toonaangevende website aangaande FM maar dan moet er wel het ťťn en ander veranderen en juist verandering lijken de meeste mensen niet zo goed mee om te kunnen gaan. Met 2 Š 3 mensen moet het toch lukken om in ieder geval weer twee keer in de week content op de site te krijgen en die site eens goed te laten werken?

Comment

Niet zo zeer pepers in de reet. Ik ben op zich nog steeds bereid leiding te geven aan een site staf om content te produceren en ook zelf weer te gaan schrijven. Probleem is: er is geen site staf. Ik heb de afgelopen twee jaren verschillende mensen benaderd en er hebben allerlei verschillende mensen gelopen in de site staf, maar telkens weer "verdwenen" deze mensen na hooguit een handvol artikelen te hebben geschreven. We hebben nog op verschillende manieren (zelf werven, oproepen plaatsen, mensen met andere typen content laten werken) geprobeerd weer meer handjes beschikbaar te krijgen, maar niemand meldde hier zich nog echt voor aan of bleef lang genoeg plakken om een team te kunnen gaan vormen.

Bij de huidige staf is het niet meer zo zeer een gebrek aan motivatie, het is meer dat er op heel MU een gebrek aan motivatie is om iets voor de site te doen. Dit geven een aantal van jullie hier boven al aan: "Ik heb nog wel wat mooie ideeŽn, maar ik heb geen tijd/zin/... om ze ten uitvoer te brengen". Als uiteindelijk iedereen die hier op de site zit er zo over denkt, dan kun je nog zo veel mooie ideeŽn hebben, maar dan kom je niet vooruit.

Comment

Vinny en Bas slaan inderdaad de grootste spijkers op zijn kop. Daarnaast wordt er iets in een verkeerde volgorde geplaatst, namelijk dat het niet meer de moeite waard zou zijn om op MU met nieuwe initiatieven te komen. Dat is nooit gezegd. Er is aangegeven dat we wegens tijdgebrek er op dit moment geen heil inzien om de boel nieuw leven in te blazen. In een vroegere situatie was het stokje dan doorgegeven aan een jongere generatie (die nog op school zit en vermoedelijk meer tijd heeft). Wij waren vroeger die jonge generatie maar de meesten hebben nu ook een vaste 9-17 baan en dat maakt het lastig om je ook nog actief in te zetten voor MU. Er is toen aangegeven dat omdat er geen vervangers klaarstaan, we bereid zijn in die geringe vrije tijd die er nog is om aan MU te besteden, de focus te leggen op de supporttaken (aanmaken nieuwe subfora, forum in hoofdlijnen modereren, FM deel actief houden etc.). Het is dus niet zo dat het 'niet de moeite waard zijn om op MU met nieuwe initiatieven te komen', de reden is dat we als staf niks meer doen. Tijdgebrek is daar veruit de grootste factor in.

Comment

Er zijn genoeg mensen binnen en buiten de staf om die de kwaliteit hebben om MU van content en nieuwe impulsen te voorzien. Probleem is:

Die mensen moeten erin geloven.
                                    Die mensen moeten allemaal willen.
                                    Die mensen moeten allemaal kunnen qua tijd.
                                    Die mensen moeten dan ook doorzetten.
                                    Die mensen moeten afspraken nakomen of anders vooraf eerlijk zijn wanneer ze dingen niet denken te kunnen halen.

Ik geloof er niet meer in dat we meerdere mensen vinden die aan deze eisen kunnen voldoen. Ik zelf ook niet overigens. Dan moet je misschien aan een MU Light versie gaan denken en niet groot denken.

Daarnaast wil ik nog even gezegd hebben dat misschien wel de meest constante factor in het gehele verhaal denk ik Satioz is. En uitgerekend hij krijgt vaak de meeste niet al te gefundeerde kritiek over zich heen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karlo Bekijk berichten
                                      Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mij is het forum alweer een paar dagen erg traag.
                                      Het viel me zelf ook al op maar nog niet eerder de tijd gehad te analyseren voor een paar uur of er iets geks te zien was. Vandaag wel, paar kleine aanpassingen gedaan lijkt wat verbeterd maar hou liever een slag om de arm en hoop dat het weer afdoende is.

Tevens blijft dit altijd in onderzoek indien het weer opdoemt. Alleen soms kan het wat langer duren alvorens het weer verbeterd gezien analyse van het probleem vaak nodig is.
                                      Last edited by Satioz; 21 mrt 2018, 21:51.

Comment

Mensen slaan de spijker op de kop als het gaat om de toekomst van MU. Er zijn genoeg ideeŽn, maar helaas niet genoeg vrijwilligers. En dus komt er niets van de grond. Naast de al gemaakte opmerkingen vraag ik me af of er ook nog wel behoefte is aan Nederlandstalige context. De jeugd van tegenwoordig leest net zo makkelijk Engels als Nederlands. En in de Engelstalige community is simpelweg veel meer context te vinden. Dus zijn ze geneigd dat eerder op te zoeken. Iemand maakte ook de opmerking dat FM de laatste jaren vaker gezocht werd (geen idee hoe je dat kunt bepalen), maar dat dit toch vaak om Engelse termen gaat. Echter, alles valt of staat bij vrijwilligers. Gert noemt daarbij de taken punten. Ik zie ook niet wie aan die punten kan voldoen en wie er dus voor kan zorgen dat de huidige negatieve spiraal verbroken kan worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterX Bekijk berichten
                                          Mensen slaan de spijker op de kop als het gaat om de toekomst van MU. Er zijn genoeg ideeŽn, maar helaas niet genoeg vrijwilligers. En dus komt er niets van de grond. Naast de al gemaakte opmerkingen vraag ik me af of er ook nog wel behoefte is aan Nederlandstalige context. De jeugd van tegenwoordig leest net zo makkelijk Engels als Nederlands. En in de Engelstalige community is simpelweg veel meer context te vinden. Dus zijn ze geneigd dat eerder op te zoeken. Iemand maakte ook de opmerking dat FM de laatste jaren vaker gezocht werd (geen idee hoe je dat kunt bepalen), maar dat dit toch vaak om Engelse termen gaat. Echter, alles valt of staat bij vrijwilligers. Gert noemt daarbij de taken punten. Ik zie ook niet wie aan die punten kan voldoen en wie er dus voor kan zorgen dat de huidige negatieve spiraal verbroken kan worden.
                                          Dat is gedaan op basis van Nederlandstalige termen en middels Google Keyword planner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterX Bekijk berichten
                                            Naast de al gemaakte opmerkingen vraag ik me af of er ook nog wel behoefte is aan Nederlandstalige context. De jeugd van tegenwoordig leest net zo makkelijk Engels als Nederlands. En in de Engelstalige community is simpelweg veel meer context te vinden. Dus zijn ze geneigd dat eerder op te zoeken.
                                            Gevalletje kip/ei imo. In het Nederlands is de content er niet (voldoende) dus zoekt met in het Engels. Op het moment dat je dat gewend bent zoek je verder in het Engels (en zet je je game misschien in het Engels). Dus komt het door het gebrek aan behoefte, of het gebrek aan aanbod?
                                            Dat de jeugd van tegenwoordig net zo makkelijk Engels leest vind ik ook discutabel.

Comment

Konden ze (we) in 2006 ook wel, het is niet dat Engels nou opeens een nieuw vak op school is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karlo Bekijk berichten
                                                Graag in de gaten houden iedereen. Heb zojuist de laatste wijzigingen ingevoerd. Graag deze keer echt tijden vermelden i.v.m een toevoeging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Satioz Bekijk berichten

Graag in de gaten houden iedereen. Heb zojuist de laatste wijzigingen ingevoerd. Graag deze keer echt tijden vermelden i.v.m een toevoeging.
                                                  Forum was behoorlijk traag tussen 10:00 en 10:04.

Comment

Forum was bij mij erg traag vanmiddag tussen 13.33 en 13.39. Vooral inloggen en het verwerken van een post duurde een tijdje.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X