Mededeling

Collapse
1 van de 2 < >

Belangrijke mededeling MU-ers

Het zal niemand ontgaan zijn dat we in korte tijd drie moderators zijn kwijtgeraakt. Waar vroeger deze uittocht werd opgevangen door vers bloed, zal dat tegenwoordig een stuk lastiger gaan. De activiteit is tot een dieptepunt gedaald en ook wij als staf zien dat natuurlijk. Het opstappen van de moderators heeft niets te maken met de huidige staat van MU maar meer met persoonlijke zaken zoals het starten en afronden van opleidingen en werk. Vorig jaar hebben we als staf een laatste poging ondernomen om de daling in activiteit tegen te gaan, maar het is simpelweg een feit dat fora minder interessant worden/zijn. Voor zover ik weet blijven de huidige stafleden voorlopig actief in hun rol. Deze zal echter meer supportive zijn dan actief en initiatief. De animo is simpelweg te schaars voor de moeite die we dan in nieuwe initiatieven en artikelen zouden steken. Daarnaast heeft de huidige staf ook niet meer de tijd die het ooit gehad heeft. In de meer supportive-rol hopen we jullie de komende tijd nog te kunnen ondersteunen op het forum. Ik hoop dat dit voor iedereen even wat opheldering brengt.

Dat gezegd hebbende is er zojuist een vacature geopend. Iemand die interesse heeft zich met het ondersteunen van de staf op MU te bemoeien, kan contact opnemen met mij: https://forum.manutd.nl/forum/manage...licitatie-staf
2 van de 2 < >

.

.
See more
See less

3-4-3 - Counterstrike - Daniell

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

3-4-3 - Counterstrike - Daniell

In deze update wil ik gaan kijken naar de tactiek die ik de afgelopen seizoenen gebruikt heb. Ik sla hiermee twee vliegen in één klap, aangezien ik hem kan gebruiken in mijn novelle als nieuwe update en ik wil deze tactiek al een tijdje uploaden in het Strategieënboek zodat andere mensen hem ook eens uit kunnen proberen. Ik vertelde al eens over de tactiek en ik had op dat moment de basis wel staan, echter heb ik gaandeweg hier en daar nog wat dingetjes aangepast en ik beschouw de tactiek nu als 'af'. Het vijfde seizoen komt eraan en ik heb in één van de laatste updates al aangegeven dat ik graag wat meer over het tactische aspect van het spel wil schrijven. Om die reden zal ik het vijfde seizoen gaan gebruiken om een nieuwe tactiek te creëren en jullie mee te nemen in dit proces. Vandaag lezen jullie dus over de tactiek die mij de afgelopen twee jaren enorm veel succes heeft opgeleverd.

Het idee achter de tactiek

Dit ligt eigenlijk vrij simpel aangezien ik Vitória de Guimarães als club had gekozen. In Portugal werden we na Porto, Benfica en Sporting gezien als een outsider, een underdog. Ik wist dus meteen dat het geen zin zou hebben om een tactiek te hanteren die ervan uitging dat we altijd de sterkere partij zouden zijn. Ik durfde het dus niet aan om een tactiek te spelen die gebaseerd was op balbezit of netjes en verzorgd voetbal. Het hoefde niet mooi te zijn, als het maar resultaat zou opleveren.

Al gauw kwam ik daarom op het idee om een soort van counter tactiek te gaan maken. Achterin moesten we stevig staan en de bal moest snel naar voren, waar de aanvallende spelers het met elkaar verder mochten uitzoeken. Tevens vond ik die strategie in Football Manager 2017 al goed werken en besloot ik deze dus ook in Football Manager 2018 te gaan proberen. Ik kan nu wel zeggen dat dit succesvol is geweest want in vier seizoenen tijd pakte ik maar liefst negentien prijzen!

De formatie

Zoals ik hierboven al aangaf wilde ik spelen met een zeer gesloten defensie en dat was dan ook meteen de basis voor deze tactiek. Over drie seizoenen kregen we 70 doelpunten tegen, dat zijn er gemiddeld 23,33 per seizoen. Niet slecht lijkt me. Omdat ik een gesloten defensie wilde en beschikking had over aardig wat centrale verdedigers werden er in de formatie drie gepositioneerd. Deze drie mannen zijn onze defensieve linie en verdedigen het strafschopgebied, als laatste redmiddel hebben wij daar natuurlijk nog de doelman.

Aan weerszijden staan de gewone 'Centrale Verdedigers' met een 'Verdedigende' taak. Zijn rol in de tactiek is vrij simpel. Hij hoort de aanvallers van de tegenpartij op te pakken en hem het leven zuur te maken. Hij moet voorkomen dat de bal in het strafschopgebied terecht komt en als hij aan de bal komt moet hij deze zo snel mogelijk inleveren bij een meer aanvallende speler.

Tussen hen in staat een 'Voetballende Verdediger' met een 'Rugdekking' taak. Dit is één van de aanpassingen die ik later gedaan heb. Een voetballende verdediger past in het counter plaatje aangezien hij graag riskante ballen vooruit schiet om snelle counters op te zetten. Ik gaf hem de taak rugdekking omdat ik erachter kwam dat de meeste tegendoelpunten voortkwamen uit steekpasses. In balbezit is hij dus de creatieve man in de defensieve linie terwijl hij in verdedigend opzicht de slot op de grendel is. Om dat extra kracht bij te zetten kreeg hij nog de instructie om 'Minder Druk te Zetten'.

Op de flanken maakte ik gebruik van twee 'Wing-Backs' met een 'Ondersteunende' taak. Ook dit is een verandering ten opzichte van de basistactiek waar zij eerst 'Complete Vleugelverdedigers' waren. Die waren me echter iets té agressief en gaven te veel ruimte weg op de flanken. Aangezien ik geen wingers gebruik is het ook een vrij logische keuze. Ze bestrijken de gehele flank. In aanvallend opzicht moeten ze hun man opzoeken, voorbij gaan en voorzetten geven. Op het middenveld horen ze ook te ondersteunen en helpen het balbezit te behouden. Als we de bal niet hebben horen ze in te zakken, druk te zetten op de flanken, voorzetten te blokken en proberen de bal te heroveren. Als extra instructie heb ik ze meegegeven om hun voorzetten naar de tweede paal te richten omdat ik merkte dat veel voorzetten naar de eerste paal gingen of zomaar in de handen van de keeper verdwenen.

Centraal op het middenveld hebben we twee spelers gepositioneerd. Hier is het meeste veranderd ten opzichte van de basis die ik gecreëerd had. We begonnen met een 'Deep-Lying Plamaker' met een verdedigende taak met naast hem een 'Balveroverende Middenvelder' op een 'Ondersteunende' taak. Ik merkte echter dat er te weinig beweging was op het middenveld waardoor het moeilijk werd om daar gebruik te maken van de passers die wij in ons elftal hadden. Een andere reden voor de wijziging was dat de aanvallers te ver van het middenveld stonden en nauwelijks ondersteund werden door dit centrale duo.

Uiteindelijk zijn het een 'Vooruitgeschoven Spelmaker' met een 'Ondersteunende' taak en een 'Carrilero' geworden. Vrij logisch ook dat dit beter werkt aangezien de vooruitgeschoven spelmaker de bal zo snel mogelijk van verdediging naar aanval probeert te brengen. Daarnaast zoekt hij altijd de ruimte om aanspeelbaar te blijven. Naast hem de carrilero die aardig op een box-to-box middenvelder lijkt maar die wijkt te vaak van zijn positie. De carrilero ondersteund de aanvallers maar loopt niet door tot in het strafschopgebied en is daardoor altijd een dieper aanspeelpunt wanneer de bal eruit gehaald moet worden. Als extraatje kreeg hij de instructie om 'Meer Riskante Passes' te geven, aangezien onze spelers goed kunnen passen en een aardige visie hebben. In verdedigend opzicht is hij een speler die niet te agressief is een aardig zijn positie weet te behouden.

De drie aanvallers in deze tactiek spelen allemaal als 'Diepe Spits'. Ik heb voor deze rol gekozen omdat deze een aantal belangrijke dingen doet. Zij spelen namelijk altijd op de schouder van de verdedigers van de tegenstander. Dit betekend dat zij hen altijd bezig zullen houden en zo diep mogelijk zullen staan. Dit rekt het veld en zorgt ervoor dat onze middenvelders, die maar met zijn tweeën zijn, wat meer ruimte hebben om in te bewegen. Een ander voordeel van deze rol is dat zij achter misplaatste ballen aangaan, proberen balbezit te heroveren en dan simpele passes (of voorzet) afgeven aan hun aanvalspartner. Dit paste ook goed bij mijn idee, waarbij ik al aangaf de de aanvallers het vooral onderling met elkaar mochten uitzoeken. Verder is de 'Diepe Spits' niet alleen een eindstation maar is het ook een vrij creatieve rol, ze zijn dus bereid om kansen te creëren als dat een grotere kans oplevert dan hoe ze er zelf voor staan.

Om dit extra kracht bij te zetten hebben de spitsen aan de buitenkant wat spelersinstructies meegekregen. Zo heb ik ze gevraagd om 'Minder te Schieten', 'Harder te Tackelen' en 'Korter te Dekken'. De centrale spits moet dan weer voor wat meer beweging zorgen en af en toe in een wat diepere positie de bal ophalen. Om die reden gaf ik hem de instructie om te 'Zwerven'. In het geheel ziet dat er dan zo uit:

Teaminstructies

Ik gaf aan het begin al aan wat mijn ideeën waren en de teaminstructies zijn voor mijzelf dan nogal logisch maar aangezien sommige dingen in strijd lijken te zijn met hoe de meeste mensen denken, leg ik ze nog eens uit.

Het eerste wat opvalt is de aanvallende mentaliteit. Waarom gebruik je niet de counter mentaliteit? hoor ik je vragen. Wat veel mensen vaak verkeerd begrijpen is dat je best kunt verdedigen terwijl je een aanvallende mentaliteit gebruikt. Of andersom, je kunt best aanvallen wanneer je een defensieve mentaliteit gebruikt.

Ik zie de mentaliteit als iets dat bepaalt hoe mijn spelers zich gedragen op het veld. Hoeveel risico leggen ze in hun spel en hoeveel vaart zetten ze daarachter. Bij een aanvallende mentaliteit zullen ze meer risico's durven nemen, bij een verdedigende mentaliteit zullen ze voorzichtiger zijn.

Dit betekend dus dat mijn spelers eerder geneigd zullen zijn de bal vooruit te spelen terwijl als ik op counter zou spelen, er ook weleens balletjes opzij zou gaan als er geen ruimte is voor de counter. Aangezien wij met drie spitsen spelen, die ook nog eens bereid zijn achter een misplaatste bal te gaan, kunnen we best wat risico nemen. Mede door die drie spitsen wil ik ook de bal vooruit hebben en niet te veel tijd verdoen op het dun bezette middenveld. Met de intentie die ik heb is het dus logisch om de mentaliteit op aanvallen te zetten.

Omdat ik met drie man voorop speel, vind ik het belangrijk dat de rest van het team zich aan zijn taken houdt om de defensieve vorm te bewaken. Om deze reden heb ik gekozen voor een structured team shape. De centrale verdedigers houden zich bezig met verdedigen. De wing-backs houden zich bezig met de omschakeling en defensieve taken. De drie spitsen houden zich vanzelfsprekend bezig met aanvallen en de twee centrale middenvelders bewaken het geheel.

Wanneer ik de team shape op fluid zou zetten, is de balans zoek. De centrale verdedigers zouden dichter op het middenveld gaan staan en zich bemoeien met de opbouw, wat het tempo niet ten goede komt. De wing-backs zouden veel aanvallender zijn en ook de centrale middenvelders zouden teveel uit positie gaan lopen. Bij de drie aanvallers zou ik echter wel die vloeiendheid willen zien maar dat lossen we op een andere manier op. (Zwerven bij de middelste spits)

De mentaliteit heeft een direct effect op tempo, breedte, defensieve lijn en druk zetten.

Door de aanvallende mentaliteit is het tempo een heel eind opgeschroefd en dus blijven we daarvan af, deze blijft gewoon op 'normaal' staan.

Omdat de aanvallende mentaliteit ook zorgt voor een veel bredere opstelling, heb ik ervoor gekozen om deze een tikkie terug te doen. Bij een te breed speelveld gaan de centrale verdedigers verder uit elkaar staan waardoor de aanvallers van tegenstanders te veel ruimte krijgen om in te spelen. Zoals ik al zei wilde ik het achterin dicht houden en dus moeten de centrale verdedigers aardig smal blijven staan.

Voor de defensieve lijn geldt hetzelfde als het tempo. Ik heb een relatief snelle defensie dus kan ik het me veroorloven om zover op het veld te staan. Echter kies ik er soms voor om wat verder in te zakken zodat er meer ruimte achter de verdediging van de tegenstander komt. Dit doe ik vooral als de tegenstander zich ingraaft.

We zetten lekker veel druk zodat we de bal op de juiste plekken kunnen veroveren. Omdat ik met drie spitsen speel komt het vaak voor dat we de bal rond de middenlijn in bezit krijgen waarna die meteen naar één van de spitsen gaat. Op die manier worden we vaak gevaarlijk ook komt het weleens voor dat de spitsen de bal veroveren als de tegenstander van achteruit wil opbouwen.

Prevent short GK distribution heb ik aangeklikt zodat mijn drie aanvallers ook druk zullen zetten op de verdediging. Op die manier wordt mijn aanvalslinie mijn eerste verdedigende lijn.

Pass into space, deze instructie zorgt ervoor dat wanneer we de bal veroveren, deze meteen de diepte ingaat. Op deze manier zetten we vaak verdedigers op het verkeerde been. Terwijl zij nog bezig zijn met het opschuiven van de defensieve lijn, gaat de bal alweer de andere kant op en hebben we meer tijd om de aanval op een goede manier af te ronden. Ook dit is in lijn met de drie diepe spitsen, die altijd zo diep mogelijk staan en altijd klaar staan om zo'n bal op te vangen en bereid zijn achter een misplaatste bal aan te gaan.

Look for overlap is een linke instructie. Deze geeft je wing-backs namelijk een enorm hoge mentaliteit zodat ze meer bij het aanvallende spel betrokken zijn. Ik heb dit gedaan omdat ons spel heel snel naar voren gaat en ik in die aanval de wing-backs nodig heb om het veld breed te houden. Tevens hebben mijn backs een aardige voorzet in huis en daar willen we natuurlijk gebruik van maken met drie man voor de goal.

Work ball into box. Pff, hebben jullie al die nutteloze afstandsschoten gezien dit jaar?

Run at defence zorgt voor beweging en ik houd van aanvallers met een goede dribbel. Soms zet ik deze uit, als we veel de bal verliezen. Tevens geeft dit weer wat vrijheid in ons toch al gestructureerde spel.

Stick to positions om de defensieve vorm te bewaren.

Hoe ziet dat eruit op het veld?!

Om dit te bekijken pak ik de wedstrijd tegen Porto er even bij of beter gezegd, de eerste twee minuten van die wedstrijd. Deze werd gespeeld tegen het einde van het vierde seizoen. Dit was een competitiewedstrijd. Uiteindelijk wonnen we deze met 5-0 maar daar gaat het nu even niet om. Porto mocht deze wedstrijd aftrappen en in de eerste vijf seconden zien we meteen een mooi beeld van het idee dat ik bij deze tactiek had.

Verdedigend

Wat we zien is onze defensieve vorm. Achterin zien we meteen die drie centrale verdedigers die lekker smal blijven staan. Op de flanken zien we onze Wing-Backs die redelijk ver terugzakken en ook niet al te breed op het veld staan in verdedigend opzicht. Centraal op het middenveld zien we de twee CM's die het geheel bewaken en wachten tot de bal in hun zone komt. Voorin zien we de drie spitsen en in bovenstaand beeld is goed te zien hoe onze linker aanvaller meteen druk probeert te zetten op de verdediging van Porto.

Mikel verplaatst de bal naar rechtsback Tripichio, die hem voorwaarts speelt naar Talisca. Meteen zien we onze Wing-Back in actie komen en druk zetten op deze speler. Ook onze linker centrale middenvelder houdt een oogje in het zeil en staat goed gepositioneerd.

Talisca moet helemaal naar binnenkruipen door de druk die onze back op hem zet. Hij levert de bal vervolgens in bij Danilo en zie eens hoe onze back druk blijft zetten. Ja, onze linkerflank ligt helemaal open maar ik vind dat niet zo'n probleem met drie man centraal achterin, helemaal niet gezien Porto maar met één spits speelt.

Danilo brengt de bal naar Óliver die hem inderdaad naar de flank speelt maar onze back rent als een speer weer terug naar verdedigende positie om daar weer druk te zetten op de speler in balbezit. Onze rechtsback houdt de controle over hun linkerwinger en ook hun spits staat netjes in de dekking. Tripichio heeft eigenlijk maar twee opties en dat is de bal terugspelen naar één van de middenvelders of hem doorsteken naar de rechterwinger die binnendoor komt. (gezien Tripichio zijn positie op het veld en zijn rush voorwaarts, weet ik meteen dat hij met een aanvallende taak speelt en omdat Talisca zich liet inzakken en nu binnendoor steekt, zie ik dat hij een inside forward op support is, just sayin')

De bal gaat inderdaad binnendoor naar Talisca, die daarna geen andere optie meer heeft dan van afstand proberen op doel te schieten. De bal zwaait af en vervolgens mogen wij gaan opbouwen. Dit is een typisch voorbeeld van hoe het verdedigend in elkaar steekt.

Aanvallend

Hier heeft Lee Chang-Ho het kopduel gewonnen na een uittrap van de doelman van Porto. De bal beland bij López die hem meteen doorspeelt naar Ruíz. Op het screenshot kun je onze aanvallers niet eens zien, zo ver staan ze naar voren. Ook zie je maar één centrale verdediger van Porto dus zover wordt het spel opgerekt. López en Ruíz hebben alle tijd en ruimte om het spel te maken. Onze linksback merkt dat op en stoomt ook meteen naar voren.

Hij wordt dan ook aangespeeld door Ruíz en na een paar meter te dribbelen probeert hij een steekpass op Cáceres te geven. Deze komt echter niet aan omdat Danilo ertussen komt.

Gelukkig hebben we met diepe spitsen te maken, die graag achter een verloren bal aangaan en dus zet Cáceres meteen druk op Danilo. Dit doet hij in zoverre dat hij hem helemaal naar de flank dwingt en uiteindelijk zelfs de bal herovert. Meteen gooit hij de bal voor de goal, waar Zubeldía al rekening had gehouden met dit scenario. De verdedigers van Porto zijn overal, behalve op de goede plaats. Zubeldía heeft alle tijd om aan te nemen en een hoek te kiezen, 1-0. Dit is een typisch beeld van hoe een aanval kan lopen.
    [CENTER]

Resultaten liegen er natuurlijk niet om en ik hoop in jouw voetsporen te treden met deze tactiek, al zal ik geen negentien prijzen winnen na 4 seizoenen xD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jornski Bekijk berichten
      Resultaten liegen er natuurlijk niet om en ik hoop in jouw voetsporen te treden met deze tactiek, al zal ik geen negentien prijzen winnen na 4 seizoenen xD
      Wanneer je wat hebt zou ik het tof vinden als je wat resultaten wilt posten je speelt wel met een iets andere uitvoering, toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daniell Bekijk berichten

Wanneer je wat hebt zou ik het tof vinden als je wat resultaten wilt posten je speelt wel met een iets andere uitvoering, toch?
        Ik gebruik deze uitvoering en wissel die af met degene met een AP en een DLP. Zal kijken wanneer ik wat resultaten kan droppen.

Comment

Mooie tactiek.

Wel zeer aanvallend, lijkt me geen balans te zijn in het midden. Maar zolang je wedstrijden wint, heb je altijd gelijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossini' Bekijk berichten
            Mooie tactiek.

Wel zeer aanvallend, lijkt me geen balans te zijn in het midden. Maar zolang je wedstrijden wint, heb je altijd gelijk!
            Bedankt voor het bekijken van en reageren op mijn tactiek Door de vele support rollen valt het nog mee hoe aanvallend het is, wel gaat natuurlijk altijd de bal naar voren ipv opzij maar het is dan ook niet de bedoeling om te scoren op balbezit met deze tactiek. In het midden is er wel een balans maar het klopt dat de aanvallers ver van het middenveld staan. Het is een beetje een kick and rush tactiek, waar Vilhena bijvoorbeeld om vroeg in 'Dé MU tactiek'. Dat houdt in dat de bal zo snel mogelijk naar de spitsen gebracht moet worden en zij mogen het verder met zijn drieën uitzoeken. Achter hen sluiten de AP en CAR vaak aan als diepe optie maar worden niet echt betrokken bij het aanvallende spel, dat ligt echt bij de aanvallers. Ik snap dat het hier en daar wat vraagtekens oproept maar het werkt echt. In mijn novelle zijn alle resultaten te bekijken en ook Jornski speelt met deze tactiek en behaald daar mooie resultaten mee.

Het is echt een tactiek voor de underdog omdat je de boel achterin dicht houdt en de verdediging van de tegenstander overlopen wordt door de drie aanvallers. We dwingen ook de tegenstander het spel te maken, dan werkt deze tactiek het best. Ik heb er hele leuke uitslagen mee behaald, zoals ik al zei, te zien in mijn novelle. Ik heb onder andere Arsenal klop gegeven met 5-0, Porto als beschreven in mijn post maar ook een PSG ging gewoon met 4-0 onderuit. In mijn novelle wordt het tijd om een nieuwe tactiek te gaan creëren en te tonen hoe ik dat doe, mocht je geïnteresseerd zijn nodig ik je van harte uit mee te lezen.

Overigens heb je altijd de optie om er een spits af te halen voor een AMC op support, werkt ook vreselijk goed en zorgt voor wat meer balans op het middenveld. Tevens is er ook een uitvoering waarbij de middelste centrale verdediger ingeleverd wordt voor een DM op Defend om wat meer van achteruit te voetballen. Dat vond ik het mooiste aan deze tactiek, de flexibiliteit die het heeft om een wedstrijd om te gooien en je aan te passen aan het spelbeeld.

Comment

Nice. Heb zelf ook al soort gelijke tactieken gehad. Werkte ook erg goed inderdaad. Misschien deze ook binnenkort maar even testen binnen een andere save.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Regis Bekijk berichten
                Nice. Heb zelf ook al soort gelijke tactieken gehad. Werkte ook erg goed inderdaad. Misschien deze ook binnenkort maar even testen binnen een andere save.
                Bedankt dat je de moeite hebt genomen om de tactiek te bekijken en te reageren, wordt zeer gewaardeerd! Mocht je hem inderdaad gaan proberen, post dan je bevindingen/resultaten in dit topic ook dat wordt namelijk zeer gewaardeerd. Ik ben heel benieuwd wat deze tactiek voor andere mensen kan betekenen Mocht je vragen hebben over bepaalde situaties en dergelijke mag je die ook gerust stellen.

Comment

Daniell Gebruik deze tactiek met CD Tenerife in seizoen 2 (in La Liga) in de lastige uitwedstrijden. Heb de middelste spits veranderd in een defensieve middenvelder met de rol Balafpakker. Tot nu toe heb ik 'm 4 wedstrijden gebruikt: At. Bilbao uit (halve finale Copa del Rey), At. Madrid uit, Real Madrid uit en Barca uit. Wat een lekkere tactiek is het dan voor zulke wedstrijden. Resultaten: Bilbao uit 1-1, Barca uit 3-3, At. Madrid uit 2-2, Real Madrid uit 2-3
                  Last edited by Vilhena; 29 dec 2017, 10:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vilhena Bekijk berichten
                    Daniell Gebruik deze tactiek met CD Tenerife in seizoen 2 (in La Liga) in de lastige uitwedstrijden. Heb de middelste spits veranderd in een defensieve middenvelder met de rol Balafpakker. Tot nu toe heb ik 'm 4 wedstrijden gebruikt: At. Bilbao uit (halve finale Copa del Rey), At. Madrid uit, Real Madrid uit en Barca uit. Wat een lekkere tactiek is het dan voor zulke wedstrijden. Resultaten: Bilbao uit 1-1, Barca uit 3-3, At. Madrid uit 2-2, Real Madrid uit 2-3
                    Lekker hoor! Dat zijn toch knappe resultaten met een club als Tenerife. Mooi dat 'ie werkt voor je

Comment

Zoals gezegd in je novelle ben ik deze tactiek gaan gebruiken in mijn carrière.
                      Na een half jaar spelen loopt de tactiek zeer goed. Af en toe eens een slechte dag maar dat kan gebeuren.
                      In de lastige wedstrijden al eens een spits weg gehaald voor een verdedigende middenvelder en dat lijkt ook aan te slagen.

Comment

En er zitten ook nog eens hele leuke uitslagen bij! Met wie speel je ook alweer Bertje_15 ?

Mooi om te zien dat de tactiek bij verschillende mensen goed aanslaat.

Comment

Er zitten inderdaad een aantal prachtige uitslagen tussen
                          Met Lierse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bertje_15 Bekijk berichten
                            Met Lierse.
                            Zeer netjes. Ik heb de tactiek nu zelf 4,5 seizoen gebruikt en de AI lijkt nu pas in de gaten te krijgen hoe die werkt. Ik ben nu dan ook bezig met een nieuwe tactiek! Ga vooral zo door en houd me op de hoogte

Comment

Met Lierse.
                              Wat???
                              Speel je met Lierse?? Wow en dan al CL spelen erg sterk! (ben trouwens Lierse sup)
                              Je kunt denk geen transfers doen er is toch al zeker geen budget voor eh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dan marius mitu Bekijk berichten

Wat???
                                Speel je met Lierse?? Wow en dan al CL spelen erg sterk! (ben trouwens Lierse sup)
                                Je kunt denk geen transfers doen er is toch al zeker geen budget voor eh
                                Weinig tot geen transfers maar vooral huren. Met wat geluk direct promotie en een zeer goed bekerparcours afgelegd in het eerste seizoen. Beker gewonnen en dan Eufa cup mogen spelen wat ook weer de nodige centen opleverde. Ook een paar mooie bedragen gehaald met verkoop van spelers wat dus extra financiële armslag geeft.

Ook helpt een zeer goede tactiek (zoals de deze) om zulke resultaten te behalen.

Comment

Weinig tot geen transfers maar vooral huren. Met wat geluk direct promotie en een zeer goed bekerparcours afgelegd in het eerste seizoen. Beker gewonnen en dan Eufa cup mogen spelen wat ook weer de nodige centen opleverde. Ook een paar mooie bedragen gehaald met verkoop van spelers wat dus extra financiële armslag geeft.

Ook helpt een zeer goede tactiek (zoals de deze) om zulke resultaten te behalen.
                                  Mag ik eens een screentje van je selectie?

Comment

Ik ben deze nu aan het testen met Llaneros, Colombiaanse 2de divisie, screens van de resultaten volgen.

Comment

Ga hem testen met Swansea, ben benieuwd.

Comment

Heb hem een volledig seizoen getest met Llaneros, Colombiaanse 2de divisie. Vorig seizoen waren ze allerlaatste. Om de een of andere reden zijn ze niet gedegradeert. Prognose voor dit seizoen was een 8ste plaats. Verwachtingen bestuur was in het linkerrijtje eindigen.

En dan uiteindelijk nog de beker waar ik als enige 2de divisie ploeg heb kunnen doorstoten tot in de halve finale. Waar ik dan uiteindelijk de duimen heb moeten leggen tegen een 1ste divisie club.

Al bij al tevreden over deze tactiek, de promotie komt ook wel door de sterke play-offs, want in de competitie schoot ik eigenlijk te kort. Enorm veel tegendoelpunten, maar mijn verdedigers waren nu ook wel niet van een hoog niveau. Maar zolang je meer doelpunten maakt als de tegenstander komt alles inorde. Heb niet alleen de meeste doelpunten in de competitie, ook het hoogste aantal tegendoelpunten.

Last edited by W8er; 7 jan 2018, 20:56.

Comment

Gebruik deze met een Southampton save, ik win eigenlijk niks, 2 wedstrijden tegen laagvliegers. Wat doe ik verkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenmanager Bekijk berichten
                                            Gebruik deze met een Southampton save, ik win eigenlijk niks, 2 wedstrijden tegen laagvliegers. Wat doe ik verkeerd?
                                            Geduld hebben Het duurt even voordat je team gewend is aan de tactiek. Geef het iig een half seizoen de tijd en analyseer dan hoe je ervoor staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tdogg16 Bekijk berichten

Geduld hebben Het duurt even voordat je team gewend is aan de tactiek. Geef het iig een half seizoen de tijd en analyseer dan hoe je ervoor staat.
                                              Misschien een goede training, merk bij andere saves dat ik hier tegen aan loop?

Comment

Mooie uitleg van je tactiek! Geef je de WB's persoonlijke instructies dat ze breed moeten staan in balbezit? (door de smallere breedte van de tactiek)

Comment

Heerlijk effectieve tactiek, natuurlijk

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X