Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Rossini' - Wingerless 4-1-3-2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Een tactiek zonder wingers. Het lijkt misschien vreemd, maar het is alledaagser dan je denkt. De vleugelspeler mag dan wel een belangrijke funcite uitoefenen binnen het voetbal, echter kunnen we zonder.

Dat bewees het machtige AC Milan in 2007. Zij pakten de Champions League zonder wingers. Dit was hun elftal:

Mijn tactiek is als het volgt een beetje gebaseerd op dit efltal. De backs moeten ver mee oprukken, de middenvelders in balbezit breed staan, en in balverlies moeten ze zeer compact bij elkaar staan. De spitsen of de buitenste middenvelder moeten druk zetten op de backs wanneer ze in een positie voor een voorzet komen.

Alleen zie ik het aanvallend wel wat anders. In plaats vanéén wachtende spits, wil ik twee spitsen voor de combinatie. Een kaatsende spits, en eentje die in de openliggende ruimtes duikt. Door veel beweging voorin maken ze veel ruimte voor elkaar, én voor de opkomende middenvelders.

In het middenveld hebben we de AP die het spelletje verdeeld. Hij zorgt ook voor infiltraties. Rechts naast hem zien we de werkmier van het elftal, de Gattuso van de ploeg. Hem vind je voorin en achterin. Langs de linkerkant een Mezzala. Een leuke rol, iemand die durft zwerven naar de buitenkant en daar de ruimtes opzoekt. Hij is constant op zoek naar waar hij het verschil kan maken door zijn beweging.

Voor de defensie vinden we de stofzuiger van het elftal, die de balans moet bewaren. Achterin een duidelijke lijn van 4, de backs mogen allebei opkomen in balbezit. Maar niet té extreem.

Download

Jornski Messidona gezien jullie interesse in wingerless tactieken een mention
    Last edited by Rossini'; 19 dec 2017, 20:10.

Je hebt de flow te pakken, zo blijkt! Keep it up

Comment

Goed bezig! Maar eerlijk gezegd zie ik niet de vergelijking met het Ac Milan.

Comment

Ziet er goed uit hoor. Heb je ook al resultaten behaald met deze tactiek?

Comment

Jornski ik gebruikte heb in het laatste seizoen met KV Mechelen enorm vaak.

Oorspronkelijk geplaatst door cairo Bekijk berichten
          Goed bezig! Maar eerlijk gezegd zie ik niet de vergelijking met het Ac Milan.
          Het is zeker geen kopie hé. Gewoon een voorbeeld dat je zonder wingers ook kan presteren

Comment

Ben zoals in je andere topic aangegeven in men 2de seizoen bij Union overgeschakeld naar deze tacktiek.
            Mede doordat ik geen flankspelers meer had

en ik moet zeggen WOW ik heb wel een aantal transfers gedaan ( enkel gratis en huur ) maar dit had ik niet verwacht

Comment

Net mij seizoen afgemaakt en ja hoor zoals ik hoopte bleven we gewoon doorgaan op ons elan en werden we kampioen, de promotie is BINNEN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FMMSTR Bekijk berichten
                Ben zoals in je andere topic aangegeven in men 2de seizoen bij Union overgeschakeld naar deze tacktiek.
                Mede doordat ik geen flankspelers meer had

en ik moet zeggen WOW ik heb wel een aantal transfers gedaan ( enkel gratis en huur ) maar dit had ik niet verwacht

Comment

FMMSTR Schitterend man! Proficiat! Blij dat ie ook bij jou goed werkt.

Comment

Rossini' heb met Blackburn Rovers het 1e seizoen in de League 1 je 4-2-3-1 Counterpressing gebruikt. Werkte echt fantastisch, mede natuurlijk doordat Blacburn bij de betere ploegen hoorde. Grandioze statistieken mee bereikt, en bovendien fan van een dergelijke tactiek waar mijn team er vol op klapt vanaf het begin. Echter, nu dus het nieuwe seizoen een stapje hogerop, werkt deze tactiek beter tegen sterkere tegenstanders in de Championship? Of raad je aan vast te houden aan Counterpressing?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak Polak Bekijk berichten
                      Rossini' heb met Blackburn Rovers het 1e seizoen in de League 1 je 4-2-3-1 Counterpressing gebruikt. Werkte echt fantastisch, mede natuurlijk doordat Blacburn bij de betere ploegen hoorde. Grandioze statistieken mee bereikt, en bovendien fan van een dergelijke tactiek waar mijn team er vol op klapt vanaf het begin. Echter, nu dus het nieuwe seizoen een stapje hogerop, werkt deze tactiek beter tegen sterkere tegenstanders in de Championship? Of raad je aan vast te houden aan Counterpressing?
                      Counterpressing moet lukken.

Maar deze is iets minder aanvallend. Ik zou kijken wat het beste past bij je materiaal.

Comment

Ga deze denk ik ook maar eens in de mix gooien bij mijn VVV. Heb een twee tactieken met vleugelspelers, maar deze kunnen over het algemeen ook allemaal op andere posities nog uit de voeten.
                        Zou dan wel de spelmaker centraal op het middenveld (met het oog op mijn spelersmateriaal) graag als AMC ipv MC willen positioneren. Enige input welke rol je dan zou gebruiken voor deze speler Rossini' ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bas2204 Bekijk berichten
                          Ga deze denk ik ook maar eens in de mix gooien bij mijn VVV. Heb een twee tactieken met vleugelspelers, maar deze kunnen over het algemeen ook allemaal op andere posities nog uit de voeten.
                          Zou dan wel de spelmaker centraal op het middenveld (met het oog op mijn spelersmateriaal) graag als AMC ipv MC willen positioneren. Enige input welke rol je dan zou gebruiken voor deze speler Rossini' ?
                          AP maar dan op support, denk ik

Comment

Top, dan ga ik hem er eens bij gooien en ter afwisseling ook spelen

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                            X