Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Dé MU Tactiek! (Totaalvoetbal Michels & Cruijff)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dé MU Tactiek! (Totaalvoetbal Michels & Cruijff)

Beste forumleden

Een tijdje geleden stelde Daniell mij de vraag om met z'n tweeen een tactiek te ontwikkelen. Die vraag bracht me tot denken. Waarom zouden we niet met het hele forum een tactiek maken? Dé tactiek van Managers United!

Hoe gaan we te werk?

Allereerst krijgen jullie van mij de tijd om tot aanstaande donderdag (21/12) allerlei suggesties te droppen welke tactiek we gaan bouwen. We gaan dus een speelstijl nabootsen die irl geďmplementeerd wordt. Dit kan gaan van het 'Park the bus' voetbal van José Mourinho, tot het aanvallend combinatievoetbal van Maurizio Sarri. Na zondag giet ik alle voorstellen in een poll, en degene met de meeste stemmen gaan wij samen nabootsen. Vet of niet?!

Nadien zullen we de formatie behandelen, spelersrollen, teaminstructies, spelersinstructies,... Het zal zichzelf wel uitwijzen.

Ik hoop dat er veel respons komt en we echt samen iets kunnen maken. Ik heb er alvast zin in, jij ook?

Nom de Guerre TomFsoccer Bennie Jornski Karlo Unsung Hero Brainiac germandutch JordiAFCA1 jeffrey koole N4z4reno prinz poldi FM_Lesly Rexcoder DeJarnoxD Messidona Kyrill r4vje GAE EAGLES en nog zo veel anderen...

P.S.: Spread the word! Deel dit met al jullie vrienden op MU, hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
    Last edited by Rossini'; 18 dec 2017, 18:49.

Een tactiek zonder wingers iig, ik haat wingers!
    Ik ben gek op aanvallende backs die een goede voorzet in huis hebben.

Comment

Ik ga voor Ajax met de inschuivende centrale verdediger. Een beetje hoe Frenkie de Jong opereert als centrale verdediger nu.

Een andere optie is de 3-3-3-1 tactiek van Marcelo Bielsa.

Comment

Leuk idee!

Ik speel het liefst 4231 of 433 met punt naar achter en ik denk dat het een goed zou zijn om twee tactieken te ontwikkelen, één home en één away tactiek.

Comment

Totaal voetbal ala Michels en Cruijff. 343 small diamond shape, 4123, 523 hebben hierin qua formatie voorkeur.

Comment

Ik ben ook wel pro wingerloze tactiek. Hoe meer middenvelders, hoe beter imo. Zeker geen 2 spitsen en liefst bewegend voetbal.

Comment

Zolang het geen 3-4-3 narrow (5-2-3 WB) is want die ga ik zeer binnenkort droppen xD. Ik ben overigens ook geen voorstander van wingers maar misschien is het dan juist wel weer leuk om dat nu wel te doen. Het idee van N4z4reno staat mij ook wel aan maar zou dan liever iets doen als het Ajax van '95.

Misschien ook wel vet om hier een echte Hollandse school tactiek te maken en deze straks de internationale community in te slingeren. Nouja, ideeën zat dus ik kies straks wel via de poll.

Wel tof initiatief Rossini' hopelijk weet je het lopende te houden

Comment

Gegenpressing van Jurgen Klopp bitte

Comment

Gezien we toch al wat reacties hebben, ga ik de deadline vervroegen naar donderdagavond. En dan laat ik de poll lopen tot zondag. Dat we er volgende week meteen aan kunnen beginnen!

Al bedankt voor de vele reacties, ongelooflijk tof!

Comment

GTPV Groningen Thuis Pressie Voetbal . 90 minuten lang de tegenstander afjagen in eigen huis . Krijg het in fm nog niet helemaal voor elkaar

Comment

Misschien eens een formatie proberen die niet al te veel wordt gehanteerd, maar die ik wel eens zou willen proberen:

-------SP---------
                      ------AMC-------
                      -ML--MC--MR-
                      -------VM--------
                      VL-VC-VC-VR
                      -------DM--------

En dan zou ik ook wel eens een meer degelijke tactiek willen proberen. Dus weinig tegendoelpunten en dan loeren op een snelle uitbraak: een beetje de manier van spelen die Mourinho bij Real Madrid wel vaker hanteerde

Comment

Zelf speel ik altijd gesloten met een verdedigende opstelling maar toch een vrij aanvallende mentaliteit. Voor mij is de tactische god nog steeds Patje! .

Comment

Platte 442 attacking! Werkt voor mij best lekker met PSV geen AMC en geen buitenspelers maar MR en ML

Comment

ik gebruik 4 tactieken afhankelijk met welk soort clubs ik speel. Bv. voor LLM 4-3-3 (unsung hero) succes gegarandeerd; voor suptoppers (fc köln, S04 enz) afhankelijk van de tegenstander 4-4-2 (Hasenhüttl) en 5-2-3 (Suk Sam) en voor topclubs (Dortmund, Bayern, Real enz) 4-2-3-1 a la conte

Comment

3-2-2-3-0 zonder wingers een zonder aanvallers.

of

2-3-2-3-0

Dus met 3 centale verdedigers of met 2 centrale verdedigers en dan met een hangende middenvelder.

Comment

Ik hou wel van een 4231. Maar zou ook wel eens de goede oude 442 ruit willen proberen.

Comment

Een jaar of 6,7 geleden werkte de 4-5-1 met 3 (veel bewegende) AMC's ook vrij aardig moet ik zeggen. Anno nu is die taktiek ten dode opgeschrevrn, tenminste zo lijkt het..

Comment

Ik ben een groot voorstander van tactieken met vleugelspelers.
                                    4-2-3-1 of 4-3-3 hebben mijn voorkeur.

We zouden de ruit van Johan Cruyff kunnen namaken, https://youtu.be/620nI07DHDw .

Comment

Ik heb zelf veel met 4-2-3-1 Wide, maar ik ben ook van mening dat je als manager nog wel een beetje flexibel moet kunnen zijn in je tactiek qua formatie..

Comment

Ik zou in de visie van Cruijff graag zien, 4-3-3, maar nog liever een 3-4-3. En dan niet een 3-4-3 met 2 wingbacks. Dat is nog steeds van nature een opstelling met 5 verdedigers.

Comment

Ik zeg de 5-3-2 (= 3-2-2-1-2), waarmee Van Gaal met ons kikkerlandje Spanje verwoestte (5-1).

Comment

Een formatie met een libero én een nr 10 zou imo echt top zijn, dat lukt me helaas al jaren niet meer. Dat lukte bizar goed bij CM01/02 met AS Roma.

Iets in de trant van:

MVK

CV LB CV
                                            AVV AVV
                                            VDM
                                            CM

10
                                            DS (of TM) AM
                                            Last edited by Etryn; 19 dec 2017, 15:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bas2204 Bekijk berichten
                                              Misschien eens een formatie proberen die niet al te veel wordt gehanteerd, maar die ik wel eens zou willen proberen:

-------SP---------
                                              ------AMC-------
                                              -ML--MC--MR-
                                              -------VM--------
                                              VL-VC-VC-VR
                                              -------DM--------

En dan zou ik ook wel eens een meer degelijke tactiek willen proberen. Dus weinig tegendoelpunten en dan loeren op een snelle uitbraak: een beetje de manier van spelen die Mourinho bij Real Madrid wel vaker hanteerde
                                              Deze, maar dan zonder spits en met twee AMC's. Spitsen zijn sowieso overrated

Comment

Ik vind tactiek één van de belangrijkste én leukste onderdelen van het spel. De grootste uitdaging vind ik om een tactiek te maken waarmee een underdog - of een ploeg die eigenlijk ronduit te kort komt - toch te laten presteren. Het eerste beste voorbeeld uit real life dat mij dan in gedachten schiet is IJsland Euro 2016.

Comment

Ik zou toch wel iets in de trant van een 433 of zoiets zien!
                                                  of de tactiek nabootsen van van Gaal met Ajax uit 1995.
                                                  en anders Cruijff met zn ruit op het middenveld.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X