Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Closed

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Closed

De loting
    Maandag 12 maart. Ik zit met mijn laptop op schoot in mijn bed. Ik kijk naar de datum en tijd. Maandag 12 maart, enkele minuten na twaalf uur. In een flits schiet het mij te binnen. Ik ben vergeten te kijken naar de loting! Ik open een nieuw tabblad en typ fmwec.com in. Chrome leidt mij naar een donker uitziende website waar aan de linkerkant groot staat vermeld: Football Manager World Esport Championship. Mijn ogen flitsen over het beeld. Waar staat de loting? Ik scroll naar beneden en kom het woordje 'Draw' tegen. Ik klik erop. Mijn hart zit in mijn keel.

Groep A komt tevoorschijn, maar mijn naam staat er nog niet tussen. Ik voel nog geen stress, want het is pas de eerste poule. Nadat poule D geweest is, begint de weemoed toe te slaan. Is mijn ingezonden video wel goed genoeg geweest? Heb ik mezelf wel goed genoeg gepresenteerd als Football Manager fanaat? De volgende vier groepen worden geloot. Nog steeds zie ik de Nederlandse vlag niet opdoemen uit het niets. Mijn hoop ebt langzaam weg. Nog vier groepen worden geloot en we zijn aangekomen bij poule L. Helaas, het was te mooi om waar te zijn. De loting is over.

Per ongeluk scroll ik naar beneden. De loting gaat verder. Bij het zien van de namen in poule M wist ik dat het over was. De kans was zo ontzettend klein dat ik bij de laatste twaalf zat. De loting van poule N ving aan. Jonathan Dunnell, beter bekend als Old Man Sudor, werd groepshoofd. De Deense vlag werd zichtbaar met daarvoor de naam 'Mathias Hjorth'. Ik had geen hoop meer. Nog tien mensen te gaan. Ik had geloofd mijn droom eindelijk werkelijkheid te laten worden door te participeren in het ontwikkelen van Football Manager als een e-Sport. Een droom die ik zo'n twee jaar heb.

Toen gebeurde het onwerkelijke. Langzaam werd de rood-wit-blauwe vlag van Nederland zichtbaar en niet veel later openbaarde mijn naam zich aan de wereld. 'Ik mag naar Birmingham,' zei ik zachtjes en vol ongeloof. 'Ik ga naar Birmingham,' zei ik iets harder. Hoewel ik de woorden uitsprak, geloofde ik ze niet. 'Ik ga naar Birmingham!' riep ik naar mijn moeder, de enige persoon die thuis was. Ik heb de woorden wel dertig keer herhaald in enkele minuten tijd, totdat ik besefte dat ik was gekozen om naar Birmingham te gaan om op het Football Manager World Esport Championship te spelen voor een prijzenpot van 15.000 pond en de kans om de Norwich Legends te coachen tegen de Internazionale Legends. Het zou een onvergetelijke ervaring worden!

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
X