Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM18] Lopetegui; who the fuck is Lopetegui?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM18] Lopetegui; who the fuck is Lopetegui?

Julen Lopetegui; de nieuwe manager van Real Madrid

Wie is Julen Lopetegui? Real Madrid heeft de Spanjaard aangesteld als nieuwe manager, maar kennen we de oud-doelman wel? Julen Lopetegui Argote zag op 28 augustus 1966 het levenslicht en was vervolgens doelman bij verschillende Spaanse clubs.

Hij begon zijn loopbaan bij Real Sociedad, waar hij van 1983 tot 1985 speelde. Hierna maakte hij de overstap naar Real Madrid, in de periode van 1985 tot 1991 kwam hij in totaal tot 62 wedstrijden. Waarvan het merendeel werden afgewerkt bij Real Madrid B. Na deze periode vertrok hij naar CD Logroñes, hier speelde hij drie seizoenen tot 1994 en 107 wedstrijden. FC Barcelona haalde hem als vervanger voor Andoni Zubizarreta, maar na negen tegendoelpunten in zijn eerste twee wedstrijden, verloor hij zijn basisplaats aan Carles Busquets. Na drie jaar vertrok hij richting Rayo Vallecano waar hij in 2004 een einde breidde aan zijn carrière.

Lopetegui speelde één interland voor Spanje op 23 maart 1994 tegen Kroatië. De doelman behoorde bovendien tot de Spaanse selectie voor het WK 1994 in de Verenigde Staten, maar Lopetegui kwam op het toernooi niet in actie. Hij moest genoegen nemen met een plaats achter eerste keuze Andoni Zubizarreta, tevens aanvoerder van de Spaanse ploeg, en Santiago Cañizares.

Lopetegui was vanaf de zomer van 2012 coach van het Spaans voetbalelftal onder 21, na eerder leiding te hebben gegeven aan Spanje –20. Hij werd met zowel het Spaanse onder 19 team als het onder 21 team Europees kampioen en was ook als coach van Spanje -20 op het WK van 2013, waar het team de kwartfinale haalde. In mei 2014 tekende hij een contract voor drie jaar als hoofdtrainer van FC Porto.[1] Met die club bereikte hij in 2015 de kwartfinale van de Champions League. Hij werd ontslagen in januari 2016 en opgevolgd door José Peseiro. Hij volgde na het EK 2016 Vicente del Bosque op als bondscoach van het Spaans voetbalelftal. In de eerste wedstrijd onder zijn leiding, op 1 september 2016, won Spanje met 0-2 in en van België. Hij kwalificeerde zich in 2018 met de Spaanse ploeg voor het WK 2018. Vlak voor aanvang van het toernooi maakte Real Madrid bekend dat Lopetegui na afloop daarvan hoofdtrainer van de club zou worden. Hierop besloot de Spaanse bond twee dagen voor de eerste groepswedstrijd om hem direct te ontslaan.

Leuk begin. Veel succes.

Comment

Slechte coach bij Porto en toont tactisch zwak te zijn, maar ik denk dat hij puur in het Spaanse voetbal een zeer goede toekomst tegemoet gaat. Succes

Comment

Succes!

Comment

De technise staf voor het seizoen 2018/2019

Julen Lopetegui (Manager/verdedigend), Jon Mikel Arrieta (Assistent-Manager/tactisch), Wim Jonk (Hoofd Jeugdopleidingen), Carlos Pracidelli (Keeperstrainer), Luis Llopis (Keeperstrainer), Franck Raviot (Keeperstrainer), Paolo Bertelli (Conditietrainer), Antonio Pintus (Conditietrainer), Claudio Belluci (Afwerken), Dennis Bergkamp (Techniek), José Pettina (Aanvallend)

De medische staff voor het seizoen 2018/2019

Juan José García Cota (Hoofd Fysiotherapie), Marcelino Torrontegui (Fysiotherapeut), Juan Carlos Pérez Frías (Fysiotherapeut), Darragh Connolly (Hoofd Sportwetenschap), Fran Molano (Sportwetenschapper)

Het scouting- en transferteam voor het seizoen 2018/2019

Steve Rowley (Hoofd Scouting), Aurélio Pereira (Scout), Wolfgang Grobe (Scout), Jorge García (Scout), Juarez Fischer (Scout), David Williams (Scout), José Boto (Scout), Gerardo Guzmán (Scout), Simone Beccaccioli (Hoofd Data-analyse)

Toelichting - Bedankt voor de reacties. Ik vind Lopetegui tactisch absoluut niet zwak, hij heeft best mooie dingen laten zien. Hierbij de nieuwe staf, volgende keer de transfers!
          chrisje1993 True_Legend Marius

Comment

Heel goede technische staff ... Vooral met Bergkamp en Jonk twee toppertjes binnengehaald ! Bellucci vind ik eerlijk gezegd vrij zwak, maar qua aanvallend is het natuurlijk wel niet de meest ruime keuze ... Bij de scouts heb je absolute toppers binnengehaald, maar Aurelio Pereira en Grobe ... Ik denk niet dat je een return on investment gaat hebben op hun aankoopclausules aangezien hun hoge leeftijd ! Maar dit lijkt er al meer op qua organisatie ! Kan je nog een screentje tonen van je trainingoverzicht ( dat waar we de belasting en het aantal sterren zien ) ?

Comment

Mooie staf samengesteld hoor. Hiermee zit je alvast goed Nu het spelersmateriaal nog.
              Last edited by Marius; 5 jul 2018, 11:20.

Comment

Transfers Real Madrid 2018/2019
                Zie overzicht

Na een teleurstellend seizoen waarin Real als derde eindigde en het in de kwartfinale van de Champions League werd uitgeschakeld, kwam Lopetegui bij een ploeg waarbij een aantal spelers wilden vertrekken. Het merendeel van de selectie is intact gebleven, echter vertrokken een paar belangrijke basisspelers.

"Helaas hebben wij afscheid moeten nemen van Isco, Karim Benzema en Kiko Casilla", aldus de nieuwe manager. "Isco heb ik nog een verbeterd contract aangeboden, maar hij wenste te vertrekken naar Paris Saint-Germain, omdat hij daar meer kon verdienen. Met een bedrag van €95 miljoen mogen we absoluut niet klagen. Ook onze aanvalsleider Karim Benzema wilde vertrekken. Ook hem kon ik niet op andere gedachten brengen, Manchester United is zijn volgende bestemming. The Red Devils maken €80 miljoen over. Tweede keeper Kiko Castilla kwam niet meer voor in mijn plannen, hiervoor wilde ik een jong talent binnen halen. Voor €15 miljoen vertrok hij naar het Italiaanse Napoli."

Met de uitgaande transfers wist Real maar liefst €190 miljoen binnen te halen, genoeg geld om te besteden. Na een lange zoektocht en meerdere wedstrijden te hebben bijgewoond, zijn de volgende spelers aangetrokken.

"Ik zocht een jonge en nieuwe aanvalsleider die het team de komende jaren op sleeptouw kan nemen. Hierbij zijn we uitgekomen bij Kylian Mbappé, de negentien jarige spits kost ons €105 miljoen. Vinicus Júnior was al door mijn voorganger binnen gehaald en sluit aan bij de eerste selectie. Een defensieve middenvelder kwam wij nog tekort, de Zwitser Denis Zakaria komt voor €36 miljoen over van Borussia Mönchengladbach. Ook moesten wij diep in de buidel tasten voor een Belgisch keeperstalent welke zijn wedstrijden speelde bij Benfica B, Mile Silvar maakt voor €32 miljoen de overstap naar de Koninklijke."

Toelichting - Bedankt voor de reacties! Staf is zeker goed gevuld en ook met de spelersgroep kan ik weer vooruit. Hier nog een overzicht van de trainingen.

True_Legend Marius

Comment

Benzema zien vertrekken is niet niks, maar met Mbappé haal je natuurlijk wel een serieuze versterking binnen. Isco zou ik ook niet graag zien gaan maar die Zakaria ziet er ook meer dan degelijk uit, al blijft het wat afwachten natuurlijk. Met Svilar zit je ook wel goed neem ik aan.

Comment

Prima transfers gedaan!

Comment

Heel goede transfers gedaan, maar Real staat wel bekend als een club die talenten in de verdorving speelt ... Robinho is er maar één voorbeeld van ! Ik hoop dat jij het alvast wel tot een goede einde kan brengen en van deze club een club maken die spelers opleidt en niet enkel opkoopt

Comment

Succes met Real en je hebt leuke spelers gehaald.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                        X