Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM18] Sport Lisboa e Benfica - Uma academia de classe mundial para dominar

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM18] Sport Lisboa e Benfica - Uma academia de classe mundial para dominar

-1-

Een voetbalclub is maar zo goed als haar eerste ploeg en de reservespelers. Een grote waarheid, maar er moet zelfs een stap verder gegaan worden. Een voetbalclub kan maar zo groot worden als de structuur buiten de vier lijnen van het speelveld en de financiële middelen die op de best mogelijke manier beheerd worden. Intelligente woorden van Domingos Soares de Oliveira, de algemene directeur van de Portugese landskampioen Benfica. "Het talent van de spelers is iets waar geld voor moet worden neergeteld. Om de meest talentvolle mensen in onze organisatie te hebben, moeten we bereid zijn hiervoor te betalen. Professionals zijn niet enkel aan deze club verbondenom emotionele redenen, maar ook omwille van rationele redenen. De salarissen zijn de laatste jaren aan een sneller ritme dan de inkomsten gegroeid. Daarom moeten we aan een talentvolle speler of een uitstekende professional een loon aanbieden waar ze zich goed bijvoelen. Als er bijvoorbeeld een Spaanse of een Engelse club interesse toont in een speler van Benfica moeten we de loonsverhoging volgen indien we deze speler bij deze club willen behouden. Maar in sommige gevallen is dit niet mogelijk en dan zoeken we de beste oplossing voor iedereen, niet alleen voor de speler, maar ook voor deze organisatie." De algemeen directeur van Os Encarnados zegt ook dat er bepaalde normen gerespecteerd worden: "De Europese voetbalfederatie zegt dat de clubs het volledige salarispakket onder de zeventig procent van de inkomsten moet houden om financieel een zekere vrijheid te hebben voor investeringen. Dat proberen wij bij Benfica zeker en vast na te leven."

Domingos Soares de Oliveira zegt dat de financiële situatie van Benfica de laatste seizoenen verbeter is, maar er is nog veel werk voor de boeg

Sport Lisboa e Benfica heeft een openstaande schuld van om en bij de driehonderd miljoen euro en dat zorgt voor een constante financiële druk om de uitgaven te controleren. "Twee weken geleden heeft Luis Filipe Vieira aangekondigd dat er een schuldaflossing van honderd miljoen heeft plaatsgevonden. Daarom is de openstaande schuld ( nvdr. In het Portugees wordt de openstaande schuld passivo genoemd ) reeds vijfentwintig procent gedaald. Deze daling heeft drie cruciale factoren als gevolg en dit zorgt voor meer mogelijkheden in de toekomst. Ten eerste hangen we minder af van het financiële Portugese systeem en de rekeningen die gesupervisioneerd worden voor de afbetalingen van de schuld. Dit geeft ons meer mogelijkheden om de club op een vrijere dagelijkse basis te runnen. Een tweede aspect is de impact op de financiële balans, de schuldvermindering betekent dat de winstmarge van Benfica zal vergroten. Een laatste aspect is dat de bakngaranties vrijgegeven worden en de club dus over meer mogelijkheden beschikt om topspelers aan te trekken." Domingos Soares de Oliveira gaat verder en zegt dat er geen aandeelhouder bereid is om vijfhonderd miljoen te investeren en dat de club daarom moet leven met het beheren van de openstaande schulden. "Stel voor dat Benfica in de toekomst gaat leven met drie obligaties van elk vijftig miljoen euro en als we deze investering kunnen beheren dat ze ons meer opleveren dan de kost, gemiddeld kost een obligatielening om en bij de vier procent, terwijl de opbrengt boven de acht procent ligt. Dit betekent dat er een meerwaarde wordt gevormd binnen de club zonder de financiële resultaten in gevaar te brengen. De menzen maakten zich daar enorm zorgen over in het verlede, maar vandaag is die druk minder omdat het sportieve succes van Seixal ( nvdr. DIt is de plaats waar het stagecentrum van Benfica zich bevindt ) voor regelmatige enorme verkopen zorgt."

De basis is nu gelegd voor de toekomst, maar er mag niet op de lauweren gerust worden. Er moet elke dag hard werk blijven geleverd worden en de directie moet nauw samenwerken met de hoofdcoach om alles op poten te zetten. Sport Lisboa e Benfica heeft vier opeenvolgende landstitels behaald ( nvdr. Dit wordt in het Portugees vertaald als tetracampeões ), maar dat heeft hen niet belet om een nieuwe hoofdmanager aan te stellen. Peter De Schryver is een vrij onbekende naam in de Europese voetbalwereld, maar de Belgische maanger is volgens kenners een enorm talent en een toekomstige topper. "Ik heb deze uitdaging aanvaard omdat ik niet alleen een enorme supporter ben van Benfica, maar ook omdat ik ze ook wil terugbrengen naar de Europese top. Daar zijn we nog lang niet en we moeten nog enorm hard werken om er te geraken. Niet alleen op sportief vlak, maar ook zal ik nauw samenwerken met Domingos Soares de Oliveira om de financiële situatie te verbeteren. Daarom is er reeds een actieplan opgesteld waarin verschillende aspecten zullen aangepakt worden. Op sportief vlak willen we het komende seizoen een histroische vijfde opeenvolgende titel te behalen. Ook de binnen de drie seizoenen willen wij een Europese titel behalen."
    • Prioriteit één - De volledige technische staff doorlichten en herorganiseren om een topstructuur samen te stellen
    • Prioriteit twee - Besparingen van minstens één miljoen euro op het loonpakket van de club bepalen
    • Prioriteit drie - Inkomende transfers bepalen op basis van vertrekkende spelers ( positieve balans creëren )
    • Prioriteit vier - Jeugdopleiding constant volgen en jeugdspelers laten doorgroeien naar eerste elftal

Toelichting - Nadat ik problemen heb gehad met mijn computer en alle bestanden van Football Manager heb verloren, ben ik verplicht om een nieuwe game te beginnen. Dit zal mijn laatste poging zijn met deze editie van de game. De approach die ik ook nu zal hebben, is in lijn met mijn laatste pogingen ... Maar ik wil er nu toch een paar maanden mee doorgaan. Er zullen heel wat prints uit de game worden gebruikt om mijn statements te staven, maar ook meer tekst om alles grondig uit te leggen. Mijn doel is alvast niet om op korte termijn alles te verwezenlijken want het doel op lange termijn veiliggesteld worden. Indien er vragen zijn van jullie kant of verzoeken van screentjes, laat het mij gerust weten. Alvast bedankt iedereen voor alle reacties en mooie woorden

Ben weer benieuwd, ik zet mn abbo weer aan!

Comment

Ik ga je weer volgen!

Comment

Heerlijke novelles van jou kant dus ga zeker volgen

Comment

Terug Benfica! Ik volg opnieuw in ieder geval, succes!

Comment

-2-

Luis Filipe Vieira, voorzitter van Sport Lisboa e Benfica, wilde de boodschap overbrengen dat de genetische code van de topclub veranderd en dat de jeugdopleiding nu de belangrijkste strategie zal zijn. Hij garandeerde ook ook nog dat binnen drie jaar, bij de start van het seizoen 2020-2021, minstens zestig procent van de spelersgroep van het eerste elftal de Portugese nationaliteit zullen hebben. Het is waar dat de voorzitter van Os Encarnados graag propaganda verkondigt en dat zijn speeches nog meer pieken hebben dan de beurs van Lissabon, maar met deze uitspraak kan hij wel eens zijn groot gelijk krijgen. Wanneer de termijn eindigt zullen de spelers die voortkomen uit de jeugdopleiding een ploeg kunnen vormen van het allerhoogste niveau. Jan Oblak zal dan 27 jaar oud en op het beste niveau van zijn kunnen. "De Sloveense international wordt nu reeds als één van de beste doelmannen van Europa beschouwd." Op de rechterflank begint João Cancelo ook ogen te werpen in Europa en Benfica heeft de rechstachter verkast voor vijftien miljoen euro naar Valencia zonder ook maar één wedstrijd voor het eerste elftal gespeeld te hebben. Op de linkerflank heeft Pedro Rebocho hoge verwachtingen gecreëerd tijdens zijn periode in het tweede elftal, maar is er niet in geslaagd om de definitieve sprong te maken. Op het middenveld was het debuut en de skyrocking ontwikkeling van Renato Sanches is het allerlaatste bewijs dat de kwaliteit van de opleiding van Benfica met de besten van Europa kan wedijveren. "Renato is een ruwe diamant en heeft zich in een kleine zeven maanden ontpopt tot een schitterende speler. Zijn transfer is nog maar eens het bewijs dat er goed werk wordt geleverd."

Elk seizoen worden er nieuwe namen voorgeschoven als toekomstige sterren in het Europese voetbal

De laatste seizoenen is de kwaliteit van de opleiding van Sport Lisboa e Benfica enorm gestegen want in de nationale jeugdploegen delen Os Encarndos al het grootste deel van de groep voor -21 met Futebol Clube de Porto en Vitória Futebol Clube en in het -19 elftal is de Portugese landskampioen al zelfs de hofleverancier. Daarom heeft de nieuwe manager ook aan de voorzitter gezegd dat het opleiden van jonge talenten één van de belangrijkste prioriteiten moet blijven. "Als wij de hofleverancier willen worden van het Europees voetbaltalent dan moet er een serieuze investering komen in de volledige structuur, niet alleen de spelersgroep, maar ook de technische staff buiten de vier lijnen. Iedereen die mij goed kent weet dat ik mijn dingen tot in de keinste details op orde wil hebben." De Belgische manager heeft daarom absolute vrije kaart gevraagd, en ook gekregen, van de voorzitter om een technische staff samen te stellen. De huidige coach van -19 elftal João Tralhão is één van de verantwoordelijken voor het succes van de opleiding van Os Encarnados en daarom krijgt de 36-jarige coach ook het vertrouwen van de nieuwe mister. "Het feit dat we beschouwd worden als belangrijke schakels in het project doet altijd deugd te horen en het bewijs dat we goed werk hebben afgeleverd," aldus de manager van het -19 elftal. Internationals Sports Consulting, een management bedrijf dat een onafhankelijkse analyse gemaakt heeft van de kwaliteiten van de huidige coaches en er is een duidelijke beslissing genomen. "Indien wij die laatste stap willen zetten richting in de Europese top dan moeten we het allerhoogste niveau nastreven en dat betekent in sommige gevallen veranderingen in de mensen die onze spelers gaan begeleiden. Wij zijn iedereen dankbaar voor hun bijdrage en voor hun professionalisme, maar dit project moet beheerd worden in de best mogelijke omstandigheden en dit kan niet met sommige van deze mensen." Van de negen mensen die deel uitmaakten van de staff van het -19 elftal zijn er slechts twee mogen blijven en zeven coaches mogen een nieuwe uitdaging zoeken. Ook het hoofd van de jeugdopleiding, Pedro Mil Homens, heeft zijn boeltje mogen pakken, niet omwille van zijn kwaliteiten en ervaring als professional, maar omwille van een aanvaring met de nieuwe manager van het eerste elftal, Peter De Schryver.

De financiële inspanning die geleverd is om de vernieuwde technische staff samen te stellen is niet mis, maar iedereen binnen de club is de mening toegedaan dat dit niet als extra kosten moet aanzien worden, maar als een investering die zich op middenlange termijn automatisch zal weten terug te betalen. "De clausules die moeten betaald worden om de bestaande contracten te ontbinden en de afkoopclausules van de nieuwe mensen van de technische ploegen zullen een eenmalig effect hebben in het resultaat van juli. Daar zijn we op voorbereid en dit zal worden opgevangen door de jaarlijkse inkomsten van de verschillende sponsorcontracten en andere inkomsten ( nvdr. vernieuwingen van de abonnementen en de ticketverkoop van de voorbereidingswedstrijden )," aldus algemeen bestuurder Domingos Soares de Oliveira. "Wanneer de voorbereiding op het nieuwe seizoen volledig achter de rug is, zullen wij een financieel rapprot presenteren van deze intense periode en drastische veranderingen in de structuur van deze club." João Tralhão en Peter De Schryver zijn alvast in de wolken dat één van de grote namen in Europa op het vlak van jeugdopleiding akkoord is om het project van Benfica in goede banen te leiden. Niemand minder dan de voormalige Nederlandse international Wim Jonk gaat in Seixal aan de slag. "Een uniek project dat reeds hoge ogen heeft geworpen in Europa en ik ken een aantal van de nieuwe talenten die er zitten aan te komen en dat zorgt ervoor dat ik uiterst gemotiveerd ben om hier te beginnen."

Volledig overzicht van de technische staff van het -19 elftal : João Tralhão ( manager / afwerken ) - Michael Henke ( assistent manager / tactiek ) - Karl Hooper ( coach / verdedigen ) - Stefano Bonaccorso ( coach / balcontrole ) - Oscar Moens ( coach / schotstoppen ) - Adrián Navarro ( coach / conditie ) - José Rendón ( coach / aanvallend ) - José Henrique ( coach / balvastheid ) - Wim Jonk ( hoofd jeugdopleiding / aanvallend )

Toelichting - Benfica is mijn club en met de gebeurtenissen van de afgelopen maanden ben ik er kritisch tegenover gaan staan om het in deze game echt tot de absolute top te schoppen.Ik hoop alvast jullie intereesse te kunnen wekken met deze updates en bepaalde analyses. Ik wil jullie alvast bedanken voor de eerste schitterende reacties en mooie woorden. Bednakt jongens ! FM_Lesly - Jornski - komodo25 - Marius

Comment

Schitterende update, ik volg.

Comment

Mooi hoe jij de keuzes toe ligt

Comment

Knap geschreven, je verwoord ongeveer wat ik ook bij Sassuolo wil bereiken, ik blijf dit zeker volgen!

Comment

Mooi toch als je ziet welke namen er zoal uit die jeugd van Benfica komen. Zeer benieuwd wat er bij jou allemaal gaat volgen. Met de staff die je aantrekt zorg je alvast voor de nodige omkadering.

Comment

Prachtig stuk over de jeugdopleiding, je hebt ook een zeer goede staf die ze nog beter kunnen maken!

Comment

Heel mooi stuk over de jeugdopleiding, prachtige update!

Comment

Een mooi stuk hoor. Benfica heeft volgens mij een hele goede jeugdopleiding. Net als Sporting trouwens.

Comment

Een leuke blik op de jeugd ... benieuwd of je hier de vruchten van gaat plukken!

Comment

-3-

Het afgelopen seizoen is een historisch seizoen geweest voor Sport Lisboa e Benfica want de club slaagde erin om de vierde opeenvolgende landstitel binnen te halen. De architect van dit enorme sportieve succes is Rui Vitória die twee seizoenen geleden aan de slag ging in het Estádio da Luz. "Alles wat ik doe in mijn leven ins met de wilskracht en de volharding die ik van mijn ouders heb meegekregen. De persoon die ik ben, ben ik dankzij hen want elke levenservaring staar ik recht in de ogen en ik ga nooit iets uit de weg. Alles wat ik tot nu toe heb gedaan is met hen in mijn gedachten en alles wat ik in de toekomst nog zal bereiken is in hen nagedachten," aldus de coach die Os Encarndos naar de laatste twee landstitels heeft geleid. "Ik ben de meest ambitieuze persoon die er bestaat en toen ik een aantal jaren geleden aan mij carrière begon heb ik nooit scenarios utigedacht. Ik had na Vitória een club met de dimensie van Benfica nodig en ik heb de kans gekregen om in de club van mijn hart te werken. Ik voel mij hier goed!" De voorzitter is volgens de 47-jarige coach één van de sleutelfiguren, zoniet de grote bouwmeester van het succes van de club. "Ik waardeer enorm wat hij gedaan heeft sinds zijn komst naar deze club want de omstanigheden waarin hij alles heeft aangevonden en wat hij sindsdien gepresteerd heeft. Hij heeft zich weten omringen met de juiste persoon en ik waardeer hem enorm. Wij hebben een grote empathie tussen ons op professioneel vlak en hij weet wat ik wil en hij zegt eerlijk en zonder er doekjes om te winden wat hij kan geven."

Een club die sportief succes kent moet er zich altijd op voorbereiden om spelers te verliezen aan clubs uit de sterkste Europese competities, maar ook de technische staff kan de club verlaten voor een nieuwe uitdaging. De beslissing van de bi-campeão ( nvdr. Bi-campeao betekent twee opeenvolgende titels ) om het commando van het eerste elftal neer te leggen is een geheim van de goden want hij heeft enkel de reden meegedeeld aan de voorzitter Luis Filipe Vieira. "Ik laat de groep in goede handen achter want de spelers hebben een enorme drive om te winnen en nog meer titels binnen te halen. Zij zijn gemotiveerd en beschikken over heel wat talent. Mijn aanwezigheid of niet gaat geen verschil maken." In een eenmalig persbericht zegt hij dat Luisão de leider van het elftal is, maar ook het gezicht van de motivatie en de honger van de ploeg om volgend seizoen een historisch feit te verwezenlijken: die vijfde opeenvolgende titel.

Os Encarnados slaagden erin om een vierde opeenvolgende titel te behalen. Een historisch feit dat intens gevierd werd

De nieuwe manager van de club heeft dus een enorme opdracht voor de boeg want iedereen binnen de club, de spelersgroep en de directie, maar vooral de supporters, willen die vijfde opeenvolgende titel op rij. Peter De Schryver moet daarom op korte termijn heel wat werk verrichten en een volledig nieuwe technische staff samenstellen. " Op dit niveau moeten we ons niet tevreden stellen met alleen de competitie. Benfica is het haar supporters, maar vooral haar status verplicht om alle wedstrijden en competitie waaraan het deelneemt te winnen. Ik zeg hiermee niet dat we de Champions League gaan winnen, maar we zullen in Europa alvast ons beste beentje voorzetten om zover mogelijk te geraken." De Belgische manager heeft in zijn spelerscarrière een schitterend netwerk in het Europese voetbal opgebouwd en dat stelt hem in staat om topcoaches aan te trekken. "Het zou niet slim zijn om ervaren coaches te gebruiken die de club reeds kennen en daarom ben ik in de wolken om mee te delen dat Minvero Pietra ook deel zal uitmaken van onze vernieuwde staff." De 63-jarige coach verkaste naar Os Encarnados toen Jorge Jesus er aan het werk was en hij heeft zodanig goede resultaten geleverd dat hij ook nu het vertrouwen krijgt van de nieuwe manager en de voorzitter van de club. Een andere zeer ervaren coach, Aurelio Andreazzoli, heeft zich laten verleiden door het sportieve project van Benfica en is ermee ingesteld om voor vijf seizoenen helpen mee te bouwen aan de resultaten die van Benfica weer een topclub in Europa kunnen maken. "Nadat mijn voorvanger vertrokken was, heeft hij ook zijn assistent meegenomen en daarom moesten wij op zoek naar een nieuwe T2. Ik kende Pablo heel goed van in het verleden en het heeft mij wel overwegingskrachten gekost en vooral een viertal dineertjes in de chique restaurants van Lissabon, maar Pablo del Pino heeft een contract ondertekend om mijn assistent te worden. Ik ben ervan overtuigd dat onze trainersstaff de ambities zal waarmaken en de supporters die zo gewilde vijfde opeenvolgende titel op rij zal schenken."

Volledig overzicht van de technische staff : Peter De Schryver ( manager / afwerken ) - Pablo del Pino ( assistent manager / aanvallend ) - Massimo Neri ( coach / conditie ) - Marcos Alvarez ( coach / conditie ) - Aurelio Andreazzoli ( coach / tactiek ) - Paul McGuinness ( coach / balcontrole ) - Alberto Lampo ( coach / aanvallend ) - Ivan Moretto ( coach / balcontrole ) - Luis Esteves ( coach / balvastheid ) - Xavi Valero ( coach / verdeling ) - Toni ( coach / schotstoppen )

Toelichting - Zowel in het echte leven als in deze editie van Football Manager heeft Benfica één van de beste jeugdopleidingen die er bestaan omdat er intrinsiek enorm wat talent aanwezig is. Dit betekent echter niet dat alle talenten de sprong naar het eerste elftal zullen maken. Ik zal alvast mijn uiterste best doen om ze zoveel mogelijk te laten evolueren zodat ze een rol van betekenis binnen de club kunnen betekenen. Ik wil jullie alvast bedanken voor de schitterende reacties en de fantastische woorden. Deze doen enorm veel deugd. Bedankt jongens ! Alessio - komodo25 - Huns7 - Marius FM_Lesly - RickvanDeest - delichris

Comment

Prima staff.

Comment

Benieuwd hoe je gaat spelen.

Comment

De staff ziet er goed uit.

Comment

Je besteed enorm veel tijd en toeweiding aan de omkadering van je ploeg. Heel erg knap. Ik heb daar zelf eigenlijk te weinig oog voor, maar ik ben ervan overtuigd dat dit weldegelijk van belang kan zijn.

Comment

Goede staf hoor, benieuwd in welke formatie je gaat spelen.

Comment

De staf staat er! Nu de rest nog ziet er goed uit!

Comment

-4-

Sport Lisboa e Benfica - Sportovní Klub Slavia Praha ( 4-1 )

Nadat er aardig werk was geleverd naast het veld en alle coaches hun draai hadden gevonden, moesten de spelers zich vandaag een eerste keer bewijzen. De eerste oefenwedstrijd van het seizoen stond op het programma en voor de gelegenheid was de Tsjechische topclub Slavia Praag afgereisd naar de Portugese hoofdstad. "Misschien geen klinkende naam in het Europese voetbal zoals FC Barcelona of Paris-Saint-Germain, maar wij hebben tijdens het bepalen van de tegenstanders in de voorbereiding gekozen voor verschillende soorten tegenstanders. Slavia is een ploeg met een grote reputatie in het Tsjechische voetbal en zij spelen een fysiek voetbal dat we meer dan waarschijnlijk ook tijdens onze europese campagne in de Champions League zullen tegenkomen," aldus een zeer ontspannen Peter De Schryver. "Het resultaat is dan vandaag ook niet van belang, de jongens moeten vandaag een eerste keer de tactieken proberen om te zetten tussen de lijnen. Als ze hun opdrachten goed uitvoeren en hun best doen, dan is het resultaat voor mij helemaal niet van belang."

Slavia Praag, de Tsjechische kampioen, heeft de uitnodiging van de Portugese landskampioen met alle plezier aanvaard omdat het een goede test vooraleer ze deelnemen aan de voorrondes van de Champions League. Ze streden aan in de derde voorronde van de belangrijkste clubcompetitie ter wereld tegen de kampioen uit Azerbeijdzjan, Qarabag Futbol Klubu. "Onze focus ligt op de groep voor te bereiden op die wedstrijden want onze ambitie is om de groepsfase van de Champions League te bereiken," aldus Danny, de voormalige Portugese international die voor de rivaal Sporting Clube de Portugal heeft uitgekomen in het begin van zijn carrière. Ook de Turkse ervaren topper Halil Altintop kijkt uit naar deze wedstrijd. "Het stadion van Benfica is fantastisch en zelfs als is het maar een oefenwedstrijd, ik kijk er naar uit om er te spelen. Als die adelaar voor de wedstrijd zijn rondes vliegt in het stadion, dat moet uniek zijn." De thuisploeg treedt aan in een 4-2-3-1 opstelling waarin de Braziliaanse topschutter Jonas terugzakt en in de rug van de diepe spits gaat spelen. "Zijn technische kunnen zijn van het allerhoogste niveau en zijn speldoorzicht is ver boven het gemiddelde. Tijdens de trainingen hebben we met hem gesproken over deze positie en hij is enthousiast om het te proberen.
                                            "

De Schryver was een tevreden man na affluiten want zijn ploeg had een uitstekende oefenwedstrijd achter de rug

De wedstrijd zelf kende een moordende start want er werd onder een hete Portugese zon ( nvdr. Op het moment van de aftrap was het 35º in Lissabon ) aangevat en dit zorgde ervoor dat de wedstrijd aan een slakkengang op gang werd getrokken. De spelers wilden duidelijk niet meteen al hun energie verspillen en ze lieten daarom de bal al het werk liet doen. Ondanks het trage ritme had de thuisploeg beslag genomen op het leer en tijdens de eerste tien minuten was het balbezit overweldigend dat Slavia Praag slechts 20% balbezit had. "Het was voor ons het bewijs dat we de taken van de mister goed kon omzetten in geslaagde combinaties," aldus gelegenheidskapitein Eduardo Toto Salvio. Het was trouwens de Argentijnse international die doelman Jan Lastuvka wist te verrassen met een afstandsschot. Een verraderlijke bal van op twintig meter verdween in de verste hoek ( 1-0 ). Het stadion was slechts half gevuld ( 31.217 toeschouwers waren kwamen opdagen ), maar de aanwezige mensen konden een eerste keer vieren. Maar wie dacht dat dit vroeg doelpunt de ban had gebroken kwam van een kale reis terug want het werd een eenrichtingswedstrijd: Benfica met overdonderend balbezit en veel afstandsschoten, maar zonder echt gevaar te creëeren en de bezoekende ploeg uit Tsjechië leek niet te kunnen. "We hadden het enorm moeilijk met de hitte en hierdoor kwamen we niet in de wedstrijd. Maar ik heb toch enkele lichtpuntjes gezien," aldus aanvoerder Milan Skoda. Buiten een achttal doelpogingen en drie gele kaarten voor Benfica - spelers leek er niets meet te gebeuren in de eerste helft, maar dat was buiten de ervaren Braziliaanse aanvaller, Jonas, gerekend. De 33-jarige topschutter van het afgelopen seizoen speelde zichzelf knap voorbij het centrale verdedigersduo van Slavia om met een schitterende lob Lastuvka voor een tweede kansloos te laten ( 2-0 ). "Een verdiende voorsprong bij de rust en een teken om het elftal volledig te wisselen tijdens de rust. Iedereen gaat hier vandaag speelminuten krijgen omdat we verschillende schema's en type spelers willen testen vandaag," aldus een tevreden Peter De Schryver vooraleer hij de spelerstunnel in verdween.

Na de rust lag de nadruk vooral op het verdedigende aspect van het spel want de spelers namen nu andere posities in en zo zakte Filipe Augusto dieper terug dan Andreas Samaris, die tijdens de eerste helft meer als box to box speler was uitgespeeld. "Een geslaagde test want Filipe heeft hier vandaag getoond zonder problemen de eerste schakel voor de verdediging te kunnen zijn. Ook over Martin Chrien, de jonge Slovaakse aanvallende middenvelder, was er een positieve feedback te geven want de 22-jarige spelverdeler zorgde ervoor dat de Mexicaanse kwelduivel Raúl Jimenez betrokken was bij de twee gescoorde doelpunten in de tweede helft." Eerst kreeg El Mariachi enorm veel ruimte op de rechterflank, maar zijn schot werd knap in hoekschop geduwd en in de daarop volgende stilstaande fase sprong oudgediende en Benfica icoon Luisão hoger dan iedereen om het derde doelpunt van de namiddag te scoren ( 3-0 ). Een goed kwartier voor het einde was het dan de beurt aan de Mexicaanse goalgetter om zijn moment van de dag te vieren: een snelle combinatie met het Servische talent Zivkovic bracht de Tsjechische verdediging volledig uit evenwicht en Jimenez moest niet meer dan de doelman verslaan om het vierde doelpunt van de dag tegen de netten te trappen. Maar in plaats van de doelman op het verkeerde been te zetten, haalde hij verschroeiend uit vanop vijfentwintig meter en de bal verdween in de bovenhoek ( 4-0 ). "Een mooi doelpunt heb ik hier gescoord, maar de prestatie van het team is belangrijker. We hebben hier vandaag een eerste test succesvol afgelegd en de mister is tevreden want alle opdrachten werden goed uitgevoerd."

Opstelling Sport Lisboa e Benfica : Júlio César ( 45' Mile Svilar ) - André Almeida ( 45' Douglas ) - Jardel ( 45' Luisão ) - Lisandro López ( 45' Rúben Dias ) - Álex Grimaldo ( 45' Eliseu ) - Andreas Samaris ( 45' Filipe Augusto ) - Keaton Parks ( 45' Pizzi ) - Eduardo Salvio ( 45' Rafa Silva ) - Jonas ( 45' Martin Chrien ) - Franco Cervi ( 45' Andrija Zivkovic ) - Haris Seferovic ( 45' Raúl Jimenez )

Toelichting - De staff is inderdaad voor mij een onontbeerlijk onderdeel van elke game, zodanig zelfs dat ik er verschillende uren aan besteed ( niet alleen aan de coaches, maar ook aan de twee andere onderdelen ) ... Ik hoop dat de evolutie van de spelers en van de club in zodanige richting gaat dat het mijn hoge verwachtingen inlost. Ik wil jullie verder weer heel hartelijk bedanken voor alle schitterende reacties en fantastische woorden. Deze doen enorm veel deugd ! komodo25 - Alessio - delichris - Marius - RickvanDeest - John Terry

Comment

Lekkere overwinning hoor! Mooi dat je iedereen wat speeltijd gunt!

Comment

Een hele goede overwinning.

Comment

Mooi dat het zo vlot loopt!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X