Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM2018] The new Galácticos - Julen Lopetegui

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM2018] The new Galácticos - Julen Lopetegui

Julen Lopetegui heeft een dag na zijn opzienbarende ontslag als bondscoach van Spanje hard uitgehaald naar de voorzitter van de Spaanse voetbalbond.

De voorzitter heeft Lopetegui vlak voor de start van het WK aan de kant gezet. Dit deed hij nadat bekend was geworden dat Lopetegui na het WK overstapt naar Real Madrid.

Volgens bondsvoorzitter Luis Rubiales van de RFEF was er sprake van een vertrouwensbreuk, omdat Lopetegui pas vijf minuten voor de bekendmaking had verteld naar Real te verkassen.

De 51-jarige Bask zei donderdag bij zijn presentatie in het stadion Santiago Bernabeu echter dat hij zorgvuldig en eerlijk heeft gehandeld tijdens het onderhandelingsproces met Real Madrid. Hij legde tijdens zijn presentatie vaak de nadruk op de termen eerlijkheid, transparantie en loyaliteit.

"We wilden eerlijk naar iedereen zijn, daarom hebben we het nieuws openbaar gemaakt. Het zou slecht zijn geweest als we het hadden willen verbergen. De spelers gingen er ook goed mee om."

De oud-coach van onder meer FC Porto zegt dan ook geen spijt te hebben. "Ik ben ervan overtuigd dat dit de juiste manier was. We waren open en duidelijk. Het enige wat ik zou veranderen, is de reactie van Rubiales. Maar dat kan ik niet."

Ook voorzitter Florentino Perez van Real vindt dat de Spaanse bond overdreven heeft gereageerd door Lopetegui de laan uit te sturen. "We hebben zijn contract bij de Spaanse bond gerespecteerd door pas na het WK met elkaar in zee te gaan. We wilden graag transparant zijn, maar blijkbaar werd dat als een gebrek aan loyaliteit gezien."

Ondanks zijn ontslag gunt Lopetegui het Spaanse elftal, dat nu onder leiding staat van Fernando Hierro, veel succes in Rusland. "Ik zal ze steunen, net als elke Spanjaard. Ik heb mijn bijdrage geleverd aan dit elftal en ik weet zeker dat we ondanks alles een geweldig WK beleven."

Zelf wil de Bask vooral vooruitkijken. "Gisteren was, na de dood van mijn moeder, namelijk de verdrietigste dag uit mijn leven", zei hij, waarna hij tegen de tranen vocht. "Vandaag beleef ik de mooiste dag van mijn leven."

Spanje begint het WK vrijdag met een groepsduel met Portugal. De wereldkampioen van 2010 zit verder in de poule bij Marokko en Iran.

Als Madrid supporter ben ik erg benieuwd hoe Lopetegui het gaat doen, natuurlijk heb ik research gedaan naar zijn speelstijl bij Porto en Spanje en deze geprobeerd te kopiëren in FM. Veel leesplezier.

Succes bij Madrid mooiste

Comment

Speel je met een update? Of neem je na 1 seizoen over? Succes alvast.

Comment

Succes met Real.

Comment

Succes bij Real Madrid, graag tag bij volgende stukje.

Comment

Afgelopen week heeft Julen Lopetegui spelers bij zich geroepen die per direct op de transferlijst zijn geplaatst. Dit heeft tot gevolg gehad dat alle spelers inmiddels zijn verkocht en er ook weer vers bloed in het elftal is gepompt.

"Bij een nieuwe club beginnen is altijd lastig", begint de kersverse trainer. "Je zit met een bepaalde hiërarchie in de spelersgroep en die wil je zo min mogelijk verstoren. Echter wil ik met Real prijzen pakken, hierdoor hebben we afscheid moeten nemen van Karim Benzema, Keylor Navas, Casemiro en Fabio Coentrao. Deze spelers hebben hun beste tijd gehad of passen niet in mijn plannen."

Naar verluid heeft de spelersgroep positief gereageerd op de aanstelling van Lopetegui en zijn eerste actie als manager. De Spanjaard geniet sowieso het vertrouwen van de Spaanse spelers in de selectie en blijkt ook al een goede band te hebben met sterspeler Cristiano Ronaldo. De Portugees bedankte Real voor de mooie jaren en daarmee leek een vertrek aanstaande, echter is dit niet een gesprek met Lopetegui niet meer aan de orde.

"Nu wij de overbodige spelers hebben verkocht, moesten we op zoek naar vers bloed", laat Lopetegui weten. "Na het vertrek van Keylor (Navas red.) hebben we een nieuwe doelman nodig, Gianluigi Donnarumma komt ons per direct versterken. Daarnaast mogen wij ook Harry Kane en Manuel Locatelli verwelkomen. Voorlopig blijft het hierbij, maar mochten er nog spelers verkocht worden, zullen we de transfermarkt weer op gaan."

Overzicht tranfsers

komodo25 bedankt, hopen op een mooi seizoen! Marius dankjewel, ik speel met de laatste update van Darkness delichris thanks! La Joya ook jij bedankt, was de tag inderdaad vergeten. Nu toegevoegd.
            Last edited by RickvanDeest; 18 jun 2018, 11:51.

Comment

Toch wel verrassende transfers. Navas en Casemiro zou ik persoonlijk niet zo maar laten vertrekken. En ik vraag me of Kane ook wel een speler is voor de Spaanse competitie.

Trouwens, tags werken niet in een quote.

Comment

Dat Coentrão moet vertrekken is geen verrassing, maar Benzema en Casemiro zou ik op korte termijn toch houden ... Ook voor Keylor Navas heb je wel een schitterende vervanger gevonden. Over welke transferbedragen spreken we hier ?

Comment

Ik zat in seizoen 3 en heb een crashdump gehad, hierdoor is voor mij het plezier van de novelle ook weg. Ik heb geprobeerd om opnieuw te starten, maar ik kreeg dezelfde spelers niet meer binnen en had geen plezier meer in de game. Later vandaag of morgen zal ik een nieuwe novelle starten, had er nog een leuke sidegame naast lopen.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                  X