Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM18] De Fluwelen Revolutie 2.0

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM18] De Fluwelen Revolutie 2.0

Het vertrek van Peter Bosz heeft geleid tot de nodige onrust binnen Ajax, nadat naar buiten is gekomen waarom de oud-trainer is vertrokken. In een interview heeft hij aangegeven dat ook al was Dortmund niet gekomen, hij alsnog was vertrokken bij de Amsterdammers.

Vertrek Bosz
    "Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax", zegt Bosz tegen NOS. "Ik heb in januari bij Edwin van der Sar aangegeven dat ik op deze manier niet door wilde gaan. Daarna heb ik maandelijks aangegeven dat er iets moest veranderen en in de week voor Dortmund nog eens. Ik heb Van der Sar heel duidelijk gezegd hoe ik erover dacht. Dan is het aan de club om daar iets mee te doen, maar dat gebeurde niet."

Wat Bosz dan precies wilde veranderen, wil hij niet zeggen. Waarschijnlijk wilde hij niet verder met Dennis Bergkamp als één van zijn assistenten. Naar verluidt pleitte Bosz voor een verdere verandering van zijn staf. Met keeperstrainer Carlo L'Ami en conditietrainer Björn Rekelhof wilde Bosz niet verder. Assistent Hennie Spijkerman had voor de zomer zijn eigen conclusies al getrokken en wilde op deze manier niet verder.

Bosz wilde in eerste instantie helemaal niet vertrekken bij Ajax, waar hij nog een contract had voor twee seizoenen. "Ik had het hartstikke naar mijn zin bij Ajax en was graag gebleven. Mijn vertrek heeft niks met geld of de belangstelling van Dortmund te maken", gaat Bosz verder. "Ook al willen mensen dat misschien niet geloven, toch is het echt zo..."

En nu?
    Het vertrek van Bosz heeft de RvC doen besluiten om het roer volledig om te gooien. Leo van Wijk, vriend van wijlen Johan Cruijff, heeft de volledige staf van de Amsterdamse club op non-actief gesteld en Tscheu La Ling benaderd om het plan Cruijff uit gaan werken. Ling kwam met een vernietigend rapport over de dagelijks gang van zaken bij Ajax en pleitte voor een verandering, deze verandering lijkt er nu te gaan komen.

"Ik ben blij dat Leo (van Wijk red.) mij heeft benaderd", aldus Ling. "Ajax kan weer een topclub worden als aan alle randvoorwaarden wordt voldaan. De komende weken zullen wij plan Cruijff verder uit gaan werken en ervoor zorgen dat er een solide basis staat voordat we aan het seizoen 2017/2018 beginnen. Over een week willen we de nieuwe hoofdtrainer gepresenteerd hebben en beginnen met het invullen van zijn staf."

Succes ermee! Leuk begin

Comment

Succes!

Comment

Leo van Wijk, lid van de RvC, heeft bekend gemaakt dat Peter Bosz terugkeert als hoofdtrainer van Ajax. Bosz tekent een vijf-jarig contract en wil de goede lijn die afgelopen seizoen is ingezet voortzetten. Spelers en supporters reageren verrast, maar blij op het nieuws dat de trainer terugkeert.

Plan Cruijff

Het Technisch Hart moet gevormd worden, deze bestaat uit 3 leden:

1. Hoofdtrainer
        2. Directeur Jeugdopleidingen
        3. Directeur Betaald Voetbal

De RvC van Ajax heeft Peter (Bosz red.) de vrije hand gegeven om stafleden aan te stellen of te behouden. De nieuwe Directeur Jeugdopleidingenis Wim Jonk, die eerder met veel bombarie is ontslagen door de Amsterdammers. "Leo (van Wijk red.) heeft mij de vrije hand gegeven om mijn eigen staf mee te nemen", aldus Bosz. "Met Wim (Jonk red.) hebben we een waardevol lid, hij wil net als ik Plan Cruijff uit gaan voeren."

Marc Overmars blijft aan als Directeur Betaald Voetbal, dit na een goed gesprek met de kersverse trainer. "Marc (Overmars red.) heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat Ajax een grote clubkas heeft", aldus de Apeldoorner. "Na een goed gesprek, kunnen we onze samenwerking voortzetten. Wel moet er nu constructief overlegd worden met het Technisch Hart, om ervoor te zorgen dat we geen overbodige spelers aan gaan trekken."

Belangrijke pijlers Plan Cruijff

1. Ajax is een opleidingsclub en werkt vanuit de filosofie van het individueel opleiden.
        2. Ajax doet slechts gerichte aankopen die een directe versterking zijn voor Ajax 1.
        3. Ajax speelt aanvallend en attractief voetbal.
        4. Ajax werkt samen, zowel nationaal als internationaal.
        5. Ajax neemt de belangrijkste voetbalbesluiten in het Technisch Hart.

Karlo Marius Bedankt voor jullie reacties!

Comment

succes al had ik liever gezien dat een Groninger Groningen had gekozen

Comment

Verrassend toch wel, maar het kan maar goed uitpakken.

Comment

Een terugkeer van Bosz kan wel terug de heerschappij van PSV aan banden leggen !

Comment

Ajax is zo'n typeploeg die het zich gewoon niet kan veroorloven van zich een andere manier van spelen aan te meten. Hun manier van werken is sterk genoeg om de tijd te doorstaan. Fijn dat je hulde brengt aan Cruyff om zijn ideeën terug top of mind te maken. Kan ik alleen maar toejuichen! Maar het maakt me ook bijzonder benieuwd hoe je dit straks vertaald naar FM en meer nog, hoe je ons dit zult laten zien... Veel succes!
                Last edited by prinz poldi; 17 jun 2018, 15:43.

Comment

Cruijf en Ajax is een huwelijk dat voor altijd zal blijven voortbestaan ! Met mindere periodes en slechte resultaten, maar de liefde tussen beiden is gewoon eeuwig ! Een hulde aan de grote meester door terug te keren naar de waarden die hij heeft gehad, is mooi ! Zoals prinz poldi het zei ... Ajax heeft maar één manier van spelen en de rest zal nooit het succes hebben van de typische Ajax manier. Succes in Amsterdam

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                  X