Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM2018] #AllForRadja

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM2018] #AllForRadja

PART I Ė Au revoir Monsieur Martinez

Roberto Martinez is niet langer bondscoach van de Belgische nationale ploeg. Na een verrassende gelijkspel tegen de BosniŽrs in de kwalifaties voor het komende WK en het dispuut met enfant terrible Radja Nainggolan besloot de Belgische voetbalbond de samenwerking stop te zetten.

Martinez kwam aan het hoofd van de Rode Duivels na het mislukte EK van 2016. Hij leidde de selectie gedurende enkele maanden tijdens de kwalificatie voor het WK 2018 maar besloot al snel dat er geen plaats was Radja Nainggolan, nochtans dť uitblinker bij de Duivels op dat EK en dragende kracht bij het Italiaanse AS Roma. Dat werd hem zowel door pers als publiek nooit in dank afgenomen.

De Duivels leken op weg om zich moeiteloos te kwalificeren voor het WK maar een eerste puntenverlies afgelopen week bij BosniŽ (1-1) en de saga rond de niet-selectie van Nainggolan hebben nu geleid tot een vroegtijdige exit van de Spanjaard. De KBVB zal de komende dagen communiceren omtrent de opvolger van Martinez die de Duivels in de resterende vier wedstrijden naar het WK moet leiden.

Spoiler for Uitleg:

Welkom bij dit kortverhaal. De niet-selectie van Radja Nainggolan voor het WK in Rusland is nog steeds niet helemaal verteerd bij mij. Bijgevolg heb ik besloten om zelf even de rol van bondscoach op mij te nemen, in FM althans. De bedoeling is om in een korte tijdspanne (september 2017 tot en met WK 2018) de Rode Duivels onder mijn hoede te nemen en een team uit te bouwen rond Nainggolan. Ik zal proberen om tactisch mijn eigen accenten te leggen maar ook proberen om te blijven aanleunen tegen de realiteit. Ook qua selectie zal ik dus niet plots de boel volledig gaan omgooien. Er moet en zal ruimte zijn om te experimenteren maar de bedoeling is zeker en vast niet om naar het WK te trekken met 10 verschillende spelers dan de huidige echte selectie. Hopelijk kunnen jullie genieten van dit verhaal!

Last edited by Marius; 12 jun 2018, 16:13.

Benieuwd wat BelgiŽ kan bereiken op het WK.

Comment

No Radja No Party! Ben benieuwd naar je resultaten

Comment

Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen!

Comment

PART II – Bienvenue Monsieur Dury

De KBVB heeft vandaag bekend gemaakt dat het Francky Dury heeft aangesteld als nieuwe bondscoach. Het tovert daarmee toch wel een verrassende naam uit haar hoge hoed. Na de passage van een buitenlandse coach kiest het dus duidelijk opnieuw voor iemand uit eigen land.

De 60-jarige Dury is vooral bekend als trainer van Zulte Waregem waar hij verscheidene passages kende. Hij werkte er van 2001 tot 2010 en was er opnieuw aan de slag sinds 2012. In de jaren ’90 was hij bovendien al aan de slag als trainer van Zultse VV, alvorens de fusie met Waregem tot stand kwam. Tussendoor was hij even aan de slag als coach van AA Gent in het seizoen 2010-2011 maar dat werd geen onverdeeld succes. Vervolgens nam hij even de nationale beloften onder zijn hoede alvorens terug te keren naar zijn oude liefde. Het is waarschijnlijk aan die periode te danken dat de KBVB nu bij hem uitgekomen is.

De grootste valkuil zou kunnen zijn dat Dury niet de ervaring heeft om met vedetten van dit kaliber samen te werken. De vier resterende wedstrijden in de kwalificatie zouden echter geen probleem mogen vormen, waarna Dury kan tonen wat hij waard is op het WK 2018.

Spoiler for reacties:

Jornski
          John Terry
          Ben Bouten

Bedankt voor de reacties! Hopelijk kan de keuze voor de nieuwe bondscoach jullie bekoren.
          ​​​​​​​

Comment

Verassende keuze, benieuwd wat Dury kan bij BelgiŽ.

Comment

Verrassende keuze, maar wellicht kan hij er iets moois van maken.

Comment

Succes met BelgiŽ

Comment

Succes met BelgiŽ.

Comment

Succes!

Comment

Dury bij BelgiŽ ...

Comment

PART III - El Capitano

Francky Dury heeft zijn eerste selectie als bondscoach van de Rode Duivels bekend gemaakt. Heel erg verrassend was die niet. De gebruikelijke namen werden immers geselecteerd. Het meest besproken is natuurlijk wel de Ė verwachte Ė terugkeer van Radja Nainggolan. Meer zelfs, Dury kondigde meteen aan dat de publiekslieveling de nieuwe aanvoerder wordt onder zijn bewind. Een beslissing die op heel wat bijval zal kunnen rekenen van pers en publiek.

Twee jongelingen zijn er verder ook bij. Adnan Januzaj en Leander Dendoncker maken immers ook deel uit van de selectie die voor zes punten moet zorgen in de komende wedstrijden tegen Cyprus en bij Estland. Deze hebben de Rode Duivels nodig om BosniŽ niet meer dichterbij te laten sluipen en eventueel nog in de problemen te komen voor rechtstreekse kwalificatie.

Spoiler for reacties:

Jornski
                        John Terry
                        Ben Bouten
                        Alessio
                        komodo25
                        delichris
                        La Joya

Bedankt voor alle reacties! Een verrassende keuze inderdaad, maar daar hou ik wel van. De eerste selectie is ondertussen een feit, en zoals jullie kunnen zien bevat deze niet meteen verrassingen. Zoals gezegd was dat ook niet meteen de bedoeling.

Comment

Kwalificatie moet gewoon gaan lukken en eigenlijk ook ongeslagen naar het WK. Je selectie is een hele mooie. Hoe ben je van plan te gaan spelen. Ik zie namelijk niet echt een linksback. Ik mis bijvoorbeeld Jordan Lukaku.

Comment

Geen echte verrassingen. Deze wedstrijden moeten ook echt zes punten opleveren, anders mag Dury gelijk weer inpakken hoor

Comment

Cyprus en Estland moeten lukken toch !

Comment

Benieuwd hoe je gaat spelen. Vermoedelijk met 3 achteraan?

Comment

Toch wel een heerlijke selectie hoor

Comment

Ciman en Benteke ... Ik weet niet wat die jongens daar toch doetn... Zijn Toby en Boyata geblesseerd dat ze er niet bijzijn ? Die zes punten zijn niet meer dan een verplichting en anders mag je meteen met dit topic stoppen als je hier punten verliest

Comment

PART IV Ė Wachten op Romelu

De Rode Duivels hebben hun eerste wedstrijd onder Francky Dury tot een goed einde gebracht. Cyprus werd met 3-0 verslagen, al was het wachten tot de laatste 10 minuten alvorens het verschil helemaal tot stand kwam.

Dury begon met nagenoeg dezelfde tactiek als zijn voorganger, al werd Witsel op het middenveld wel vervangen door verloren zoon Nainggolan. Vooraan kreeg Mitchy Batshuyai de voorkeur op Romelu Lukaku, al werd dat geen onverdeeld succes.

Verrassend genoeg moesten de Duivels genoegen nemen met een 0-0 ruststand. Dury was zichtbaar geprikkeld bij het ingaan van de spelerstunnel. De Duivels schoten dan ook meteen wakker na de pauze en Dries Mertens zorgde al snel voor de opluchting.

Toch gingen de Belgen niet op en over de Cyprioten die lang stand hielden. Het duurde tot na de 80e minuut alvorens de ingevallen Lukaku de netten nog twee keer kon doen bibberen en alsnog voor een comfortabele zege zorgde.

Het werd met andere woorden geen debuut met vuurwerk voor Dury, al deden de Duivels wel gewoon hun werk. Met BosniŽ dat ook gewoon de drie punten thuis hield, dienen de Belgen echter nog steeds op hun hoede te blijven.

Spoiler for reacties:

Jornski
                                      John Terry
                                      Ben Bouten
                                      komodo25
                                      La Joya

Bedankt voor alle interessante reacties! Heel erg leuk dat jullie zo mee denken! De eerste drie punten zijn alvast binnen zoals gevraagd.

delichris

Goed opgemerkt. Jordan Lukaku wordt zeker gevolgd maar is geen certitude in deze kern. We spelen immers zonder zuivere linksback en dan wordt het natuurlijk al moeilijker voor hem.

Alessio

Inderdaad, met drie achteraan zoals je kan zien.

True_Legend

Ciman is momenteel gewoon een goede back-up voor de verdeging. Ik sluit niet uit dat anderen (Boyata, Denaeyer) ook eens geselecteerd worden en hun kans krijgen in een oefenwedstrijd. Uiteindelijk moeten we gewoon een uitgebalanceerde selectie hebben voor het WK, en dan zal het ook wat afhangen of we liever een extra middenvelder of verdediger meenemen. Benteke is zeker een twijfelgeval momenteel, maar slechts twee zuivere spitsen oproepen vind ik ook wat weinig. Momenteel heeft hij nog wat krediet, al denk ik niet dat hij vaak aan spelen toe gaat komen.

Last edited by Marius; 18 jun 2018, 13:15.

Comment

Een simpele zege tegen Cyprus en zo een bibber momenten is goed om de jongens wakker te roepen ! Je moet inderdaad nog voluit gaan, maar je staat natuurlijk wel in een goede positie

Comment

3-0 geeft toch altijd wat meer vertrouwen, jammer dat het zo moeilijk liep in de 1e helft.

Comment

Alles onder controle, op naar de volgende overwinning !

Comment

Uiteindelijk een comfortabele zege!

Comment

Toch een goede overwinning. Ik ben benieuwd of je zo blijft spelen.

Comment

Moeizame zege maar ook die tellen .

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X