Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM2018] Prêt pour un nouveau chapitre ...

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

EERSTE STAPPEN RICHTING RUSLAND

Nog een drietal maanden tot het grootste voetbalfeest ter wereld. Voor alle deelnemende landen zijn de vriendschappelijke wedstrijden in maart de eerste stappen in de laatste rechte lijn. David Ginola werd de voorbije maanden wederom gespot in heel wat voetbalstadia, de bondscoach wil België en Spanje aangrijpen om de automatismen tegen grotere tegenstanders op punt te zetten. De speeltijd lijkt alvast afgelopen!

Selectie België en Spanje:

Doelmannen: Hugo Lloris (Tottenham) - Steve Mandanda (Marseille) - Alphonse Areola (PSG)

Verdedigers: Laurent Koscielny (Arsenal) - Samuel Umtiti (Barcelona) - Raphaël Varane (Real Madrid) - Aymeric Laporte (Manchester City) - Djibril Sidibé (AS Monaco) - Layvin Kurzawa (PSG) - Benjamin Mendy (Manchester City) - Valentin Rosier (Dijon FCO)

Middenvelders: Blaise Matuidi (Juventus) - N'Golo Kanté (Chelsea) - Paul Pogba (Manchester United) - Nabil Fekir (Lyon) - Thomas Lemar (Monaco) - Kingsley Coman (Bayern München) - Ousmane Dembélé (Barcelona) - Steve N'Zonzi (Sevilla) - Corentin Tolisso (Bayern München)

Aanvallers: Olivier Giroud (Chelsea) - Antoine Griezmann (Atlético Madrid) - Kylian Mbappé (PSG)

Rabiot in de wachtkamer:
    Ondanks zijn doelpunt tegen USA en een sterk seizoen was Rabiot de grootste afwezige binnen de 23-koppige selectie van Ginola. Volgens de Fransen oefenmeester is het te vroeg om conclusies te trekken. "Adrien ligt momenteel in de balans met Tolisso, dus ik moet keuzes maken. Beide jongens spelen een ijzersterk seizoen, maar de keuze voor Corentin was op basis van zijn prestaties bij Bayern de voorbije weken. Hij is een onmisbare schakel in het middenveld van Heynckes, Adrien moest daarentegen veelal toekijken van op de bank. Hierdoor mist hij ook wedstrijdritme, maar als hij in het slot van de competitie zich opnieuw opwerkt naar een basisplaats, dan zijn beide spelers mekaar waard."

Voor Lacazette lijkt een deelname aan het WK zo goed als nihil, voor de aanvaller van Arsenal een slag in het gezicht. Vanuit Engelse media werd zelfs gesproken van een zware teleurstelling waarbij een 'Payet-scenario' opnieuw mogelijk is. "Offensief heb ik keuze te over, maar mijn aanvallers blinken vooral uit in hun polyvalentie. Zowel Antoinne als Kylian kan ik makkelijk een rij achteruit schuiven, Giroud is voor mij de perfecte targetman. Hij bewijst dit eveneens bij Chelsea. Voor mij is Alexandre zeker nog een optie voor de toekomst, maar voor het WK staat hij op de reservelijst momenteel. Ik blijf erbij dat ik met een bepaalde groep wil toewerken naar het WK, de tijdspanne is zowiezo al kort."

Frankrijk ontmoet op 23 maart België in het Koning Boudewijnstadion, enkele dagen later ontvangen Les Bleus Spanje in eigen huis.

Lacazette zal er niet bij zijn in Rusland

Reacties:

delichris; Bedankt voor de reactie!
    Jornski; Bedankt voor de reactie!

Comment

Als de spitsen goed presteren snap ik de keuze wel. Je hebt natuurlijk genoeg mogelijkheden voorin en je zal keuzes moeten maken. Wellicht dat er nog iemand geblesseerd raakt en hij toch nog deel zal uitmaken van de WK-selectie.

Comment

Je kan wel 40 goede spelers meenemen. Zo sterk is Frankrijk op dit moment.

Comment

GOED GEVOEL, ONDANKS VERLIES

Met een bezoek aan één van de schaduwfavorieten voor het WK, België, trapte de voorbereiding van maart op gang. Het Koning Boudewijn Stadion was volgelopen voor een éérste grote test van het thuisland. Er was al heel wat ink gevloeid over het feit dat de Belgische nationale ploeg in de problemen zou geraken tegen grotere landen en dat werd vandaag ook duidelijk. Roberto Martinez, die onder vuur ligt, zag zijn team met moeite een deftige aanval in mekaar boksen. Frankrijk had duidelijk zijn huiswerk gemaakt en het werd al snel duidelijk dat N'Kanté de opdracht had gekregen om De Bruyne uit de wedstrijd te houden waardoor de aanvoer naar Hazard en Mertens werd afgesloten. Een taak dat de bulldog van Chelsea met verve uitvoerde. Ondanks het overwicht sprong de eerste helft qua kansen er niet uit.

Voor doelpunten was het wachten tot na de rust. Na een mooie individuele actie van Lemar op links kon de flankaanvaller van Monaco de bal voorzetten richting kleine rechthoek. De bal was perfect op maat van de aanstormende Giroud die zonder al te veel moeite Alderweireld van zich af hield om vervolgens de bal staalhard binnen te koppen. Zijn ploeggenoot bij Chelsea, Courtois, was kansloos en foeterde het uit. Giroud is levensgevaarlijk met het hoofd in de 16! De goed ingevallen Lemar moest enkele minuten na zijn assist noodgedwongen naar de kant met een verstuikte enkel waardoor Coman tot speelminuten kwam. Met zijn snelle benen toonde hij onmiddellijk zijn waarde, maar ditmaal duwde Courtois de inzet van de Fransen in corner. België brak onder de druk en na balverlies van Tielemans kon Coman oprukken en de bal voorgeven naar Dembélé die niet egoïstisch was en perfect terug tikte naar Giroud die zonder verpinken de bal tegen de netten knalde. Het thuispubliek zette een striemend fluitconcert in, hun team zit met grote vraagtekens op weg naar Rusland.

Wedstrijdgegevens:
          België: Courtois, Denayer ('54 Castagne), Kompany (c), Alderweireld, Vertonghen ('45 Pocognoli), Nainngolan, Witsel ('74 Tielemans), Bailey ('60 Lukaku), De Bruyne, Hazard ('45 Origi), Mertens ('74 Dimata)
          Frankrijk: Lloris (c), Sidibé ('54 Rosier), Varane, Umtiti, Mendy, Kanté, N'Zonzi ('71 Matuidi), Pogba ('71 Tolisso), Mbappé ('45 Dembélé), Griezmann ('45 Lemar - 62' Coman), Giroud Doelpunten: 0-1 Giroud ('54), 0-2 Giroud ('74)

Met heel wat vertrouwen mocht Frankrijk de partij tegen Spanje voorbereiden. In tegenstelling tot de partij in België liet Ginola Varane rusten en mocht Fekir starten in steun van Giroud. Vanaf minuut 1 begon Frankrijk met heel wat druk naar voren waardoor de Spanjaarden moeilijk in het spel kwamen. De korte passen die het Spaanse spel typeren kwamen er veelal niet uit waarna de thuisploeg enkele kansen kon creëren. De onvermijdelijke Giroud kreeg de eerste grote kans, maar ditmaal buffelde de aanvaller de bal op het lichaam van De Gea. Frankrijk bleef het initiatief nemen, maar scoren wou ditmaal niet lukken. Tot tweemaal toe lag De Gea perfect in de weg, Pogba zag zijn poging tegen de lat stranden. De 0-0 aan de rust was niet de juiste weergave van de partij.

Ook na de koffiepauze bleef Frankrijk het niveau aan de eerste helft vasthouden, maar het was Spanje dat de score wist te openen. Het leek een ongevaarlijk schot te worden van Diego Costa, maar Lloris verkeek zich volledig waardoor de bal knullig in doel verdween. Een onwaarschijnlijke blunder van de Franse kapitein. Les Bleus leken niet aangeslagen te zijn en ging haastig op zoek naar de gelijkmaker. Fekir leek er nog dicht bij te komen, maar zijn krul verdiende beter! Spanje had vertrouwen gekregen door het doelpunt en begon meer hun tiki-taka spel te tonen, maar echte grote kansen leverde dit niet op. Maar net als bij de 0-1 leidde een individuele fout de 0-2 voor de bezoekers in. Ditmaal was Laporte de schlemiel nadat hij zich verkeek op een voorzet van David Silva waardoor Pedro simpel kon binnenwerken aan de tweede paal. Ginola tuurde met de handen in de zij voor zich uit, een eerste nederlaag is een feit vanwege individuele fouten. Een domper op de voorbereiding, al mag Frankrijk met veel vertrouwen verder werken.

Wedstrijdgegevens:
          Frankrijk: Lloris (c), Sidibe ('58 Rosier), Umtiti, Laporte, Mendy ('58 Kurzawa), Kanté ('45 Matuidi), Pogba, Dembélé ('45 Mbappé), Fekir, Coman, Giroud
          Spanje: De Gea, Carvajal ('45 Vitolo), Piqué ('45 J. Martinez), Ramos (c), Azpilicueta, Busquets ('45 Saul), Koke, S. Roberto, Asensio ('67 Pedro), Isco ('45 David Silva), Diego Costa
          Doelpunten: 0-1 Diego Costa ('60), 0-2 Pedro ('78)

Lloris ging pijnlijk in de fout!

Reacties:

Jornski; Ik hoop dat blessures uit blijven Bedankt voor de reactie
          delichris; Dat klopt volledig Bedankt voor de reactie!

Comment

Dus Lloris had een DeGea.

Comment

Spijtig van het verlies tegen Spanje, maar dat ligt aan individuele fouten, als team zie ik dit wel goed komen voor Rusland.

Comment

GEEN VERRASSINGEN IN DEFINITIEVE SELECTIE

De kranten stonden de voorbije dagen vol met speculaties over de definitieve selectie van Ginola voor Rusland, talkshows spendeerde meerdere uren aan hun eigen selectie ... maar het waren de namen die op het papier stonden van Ginola die mee mochten afreizen richting WK. Ginola was weer zijn ontspannen zelf als hij het woord nam tijdens de persconferentie die werd gegeven in een overvolle perszaal. Het is duidelijk dat Frankrijk veel verwacht van dit toernooi.

Definitieve selectie WK Rusland:

Doelmannen: Hugo Lloris (Tottenham) - Steve Mandanda (Marseille) - Alphonse Areola (PSG)

Verdedigers: Laurent Koscielny (Arsenal) - Samuel Umtiti (Barcelona) - Raphaël Varane (Real Madrid) - Aymeric Laporte (Manchester City) - Djibril Sidibé (AS Monaco) - Layvin Kurzawa (PSG) - Lucas Digne (Barcelona) - Valentin Rosier (Dijon FCO)

Middenvelders: Blaise Matuidi (Juventus) - N'Golo Kanté (Chelsea) - Paul Pogba (Manchester United) - Nabil Fekir (Lyon) - Thomas Lemar (Monaco) - Kingsley Coman (Bayern München) - Ousmane Dembélé (Barcelona) - Steve N'Zonzi (Sevilla) - Adrien Rabiot (PSG)

Aanvallers: Olivier Giroud (Chelsea) - Antoine Griezmann (Atlético Madrid) - Kylian Mbappé (PSG)

Reservelijst: Corentin Tolisso (Bayern München), Kurt Zouma (Stoke City), Florian Thauvin (Marseille)

Twee 'nieuwe' namen:
                Van grote verrassingen is er alvast geen sprake in de definitieve selectie. Door een elleboogblessure werd het voor Mendy een race tegen de klok om tijdig fit te zijn, waardoor Ginola koos voor Digne die een goed seizoen achter de rug heeft. Op het middenveld werd het een tweestrijd tussen Tolisso en Rabiot waarbij de middenvelder van PSG de overhand wist te nemen. "Adrien heeft de voorkeur gekregen op Corentin vanwege zijn offensieve kwaliteiten. Met Kanté, Matuidi en N'Zonzi heb ik spelers die defensief uit de voeten kunnen waardoor ik een extra profiel naast Pogba nodig had die snel kan omschakelen van een defensieve naar offensieve positionering. Daarnaast heeft Adrien bij PSG bewezen dat hij de weg naar doel weet te vinden. Verder behoud ik het vertrouwen in de rest van mijn kern die de voorbije maanden heeft samengewerkt." aldus Ginola.

Frankrijk start binnen enkele dagen aan de voorbereiding op de laatste oefenwedstrijden tegen Portugal, Senegal en Japan. Een dag na de partij tegen Japan zal de Franse delegatie het vliegtuig opstappen richting Rusland.

Digne mag mee naar het WK

Reacties:
                delichris; Zo kan je het noemen Bedankt voor de reactie!
                La Joya; Ik heb er vertrouwen in! Bedankt voor de reactie!

Comment

succes op het WK

Comment

Een mooie selectie. Je bent zeker een kanshebber voor de wereldtitel.

Comment

1 van de topfavorieten ben je sowieso !

Comment

Mooie, overzichtelijke manier van presenteren Je doet het ook qua resultaten alleraardigst maar nu wordt het pas écht belangrijk. Je kunt zeker bij de favorieten gerekend worden... maar zo zijn er nog!

Comment

BRAZILIË IS DE TOPFAVORIET!

Daags voor de aftrap van het WK in Rusland namen enkele ex-wereldkampioenen de tijd om hun licht te werpen over de favoriet(en) voor de eindzege. Het is duidelijk, Brazilië is de topfavoriet, al lijken er toch nog enkele kapers op de kust.

Philipp Lahm - WK 2014
                          "Het is een heel andere WK dan 4 jaar geleden, en dat maakt het net zo interessant. Natuurlijk zegt mijn hart Duitsland, maar er zijn toch een aantal landen die enorm gegroeid zijn qua ervaring en kwaliteit. Zo denk ik aan Brazilië, hun kern bezit van doelman tot aanval spelers van wereldklasse. Ze willen graag revanche nemen voor enkele magere jaren en ze zullen er dicht bij zijn dit jaar. Ook Frankrijk en Spanje kunnen voor de verrassing zorgen, al denk ik dat de Franse kern momenteel te 'onervaren' is.

Carles Puyol - WK 2010
                          "Ik zet Brazilië eigenlijk op de eerste plaats dit jaar, als zullen mijn landgenoten dat niet graag horen (lacht). Spanje heeft wel wat recht te zetten ten opzichte van 2014, maar onze nationale ploeg is momenteel in 'overgang'. Binnen enkele jaren staat deze groep opnieuw bovenaan, maar dit jaar is de kwaliteit van Brazilië ongezien. Zowel defensief als offensief beschikken ze over topspelers die qua techniek met kop en schouders boven iedereen staan. Sinds de aanstelling van Tite is Brazilië echt als team gaan spelen en dat zal de doorslag geven. Er zijn natuurlijk nog andere 'favorieten'. Het zal een leuk WK worden.

Fabio Cannavaro - WK 2006
                          "Ik kijk nu al uit naar de komende weken, het zal smullen worden voor voetballiefhebbers! Teams als Brazilië, Spanje, Duitsland, Frankrijk ... bulken van talent! Graag zou ik Italië bij de favorieten plaatsen, maar ik denk dat we te kort komen om aan te sluiten bij deze groep. Ook al kan een WK voor heel wat leuke verrassingen zorgen! Voor mij is de grote favoriet Brazilië, met in hun kielzog de Duitsers. Voetbaltechnisch is er weinig te doen aan de Brazilianen en als ze dat gaan koppelen aan het voetbalplezier dat ze de voorbije weken tonen ... dan zit je met een machine! De Duitsers daarentegen kunnen bij wijze van spreken 3 teams opstellen met talentvolle, jonge spelers. Het is een mooie mix van ervaring uit 2014 met aanstormend talent, benieuwd wat dit gaat geven."

Cafu - WK 2002
                          "Voor Brazilië is een favorietenrol niet onbekend, maar een WK kan soms heel raar uitdraaien. De teleurstelling uit 2014 moet nu wijken voor heel wat opportunisme. Tite laat de ploeg realistisch spelen en eens we groeien in het toernooi is eindwinst meer dan mogelijk! Als sluit ik teams als Duitsland, Spanje en Frankrijk zeker niet uit. Het aanvallend talent dat Frankrijk voor handen heeft is ook niet mis. Duitsland wil natuurlijk zijn wereldtitel met man en macht verdedigen en liet vorig jaar tijdens de Confederations Cup mooie dingen zien. Ik hoop alvast op een leuk toernooi met veel doelpunten!"

Brazilië is de topfavoriet volgens ex-winnaars

Reacties:
                          Vlonkie; We zullen het nodig hebben Bedankt voor de reactie
                          delichris; Hopelijk maken we het waar! Bedankt voor de reactie
                          La Joya; Hopelijk maken we het waar! Bedankt voor de reactie
                          Prinz poldi; Dat zeker en vast! Bedankt voor de reactie

Comment

Er zullen denk ik vier favorieten zijn: Brazilië, Argentinië, Duitsland en Frankrijk.

Comment

Je behoort zeker tot de kanshebbers in het toernooi ! Je hebt een zeer goede spelersgroep en je beschikt over verschillende spelers die de wedstrijd in een flits van een seconde kunnen beslissen. Je presentatie blijft op en topo

Comment

WK-DOSSIER: ANALYSE ZUID-KOREA

Tegen Zuid-Korea mogen Les Bleus hun toernooi aftrappen, een geduchte tegenstander. De Koreanen zijn al geruime tijd vaste klant op het WK, maar naast een uitschieter in eigen land (4de plek in 2002) en een 1/16de finale in 2010 is de groepsfase vooral het eindstation. Waar zullen de Taegeuk Warrios dit jaar eindigen?

Kwalificatie + voorbereiding:
                                Zuid-Korea begon zeer sterk aan de kwalificatie met 5 gewonnen wedstrijden op rij, maar kende vervolgens een dipje met een 0 op 6 tegen China en Iran. Geen man overboord zo bleek, want de Koreanen zette de eindsprint in met 3 gewonnen partijen waardoor het toch overtuigend eerste werd met 8 punten voorsprong op de nummer 2 Iran. De kwalificatie richting Rusland verliep dan weer zeer stroef met een snelle uitschakeling in de EAFF-1 Football Championship. 2018 bracht niet veel beterschap met enkel winst tegen Andorra en Liechtenstein.

Definitieve selectie:
                                Doelmannen: Cho Hyun-Woo (Asan M.), Kim Dong-Jun (Sangju), Im Il-Chan (x)

Verdedigers: Hong Jeong-Ho (Jeonbuk), Kim Ki-Hee (Seattle Sounderers), Kang-Min Soo (Ulsan), Lim Sung-Jin (x), Jo Kwang-Min (x), Shim Kwui-Beom (x)

Middenvelders: Ki Sung-Yeung (Geen club), Koo Ja-Cheol (FC Augsburg), Kwon Chang-Hoon (OGC Nice), Nam Tae-Hee (Al-Duhail), Son Heung-Min (Tottenham), Lee Kangin (Valencia
                                Mestella), Kim Do-Hyung (N.Sembilan), Park Yi-Young (St. Pauli)

Aanvallers: Ji Dong-Won (FC Augsburg), Suk Hyun-Jun (FC Porto), Hwang Hee-Chan (Red Bull Salzburg), Lee Dong-Gook (Jeonbuk)

(x) gegenereerde spelers

Bondscoach: Shin Tae-Yong (47)
                                Shin Tae-Yong nam na het WK 2014 het roer over bij de nationale ploeg, nadat hij 3 jaar de U23 van Zuid-Korea onder zijn hoede had. Door de makke voorbereiding lag hij onder vuur, maar de bondstop bleef het vertrouwen behouden. Het WK is alvast zijn laatste kans zo lijkt. "Ik probeer mijn groep te vrijwaren van alle heisa in de media, ik heb het volle vertrouwen in de geselecteerde kern. Ons doel is de tweede plek, al zullen we dan sterk uit de hoek moeten komen. De ervaring van een aantal spelers zal van enorm belang zijn om in de wedstrijden tegen Mali & Zwitserland punten te pakken. Onze openingspartij tegen Frankrijk kan alvast de basis zijn van een stunt ... op een WK kan alles!"

Son is de Zuid-Koreaanse vedette

Reacties:
                                delichris; Het zal een interessant toernooi worden! Bedankt voor de reactie
                                True_Legend; Ik hoop dat de flitsen ons punten opleveren Bedankt voor de reactie

Comment

Dit moet gewoon een flitsende zege worden, kwaliteitverschil is enorm duidelijk ! Met een klinkende win kan je ook de ambities kracht bijzetten. Zeer mooie analyse van de tegenstander

Comment

Je moet gewoon ruim van Zuid-Korea winnen. Ik verwacht toch echt minimaal 3-0 voor jou team.

Comment

Het klasse verschil tussen beide landen is gewoon te groot, dit moeten drie punten worden.

Comment

Klasse update dit, heel mooi dit overzicht.

Welk lettertype en grootte gebruik je hier?

Comment

Prachtige novelle om te lezen, mooie updates en natuurlijk prachtige resultaten!

Comment

GOEDE START VAN HET WK, ONDANKS RODE KAART

De kop is eraf, Frankrijk is zijn avontuur in Rusland begonnen met een overwinning tegen Zuid-Korea. Ginola begon met Digne op de linksback in de plaats van Kurzawa en plaatste Fekir in steun van Giroud. De start van Les Bleus was alvast hoopgevend, want na twee minuten voetballen kon Mbappé een gemeten vrije trap Fekir tegen de netten knallen. De jonge Fransman kreeg veel ruimte van zijn waakhonden en dat mag je duidelijk niet doen. Het doelpunt gaf duidelijk vleugels, Zuid-Korea trachtte uit de greep te komen maar zonder succes. Het team van Shin Tae-Yong zag er defensief bij de 0-2 alvast niet te best uit. Kanté zag de ruimte in de rug van de Koreaanse defensie en daar kon Sidibé van profiteren om op te rukken tot aan de zestien en vervolgens de bal voor te zwiepen naar Giroud. Zonder al te veel moeite torende de Franse targetman boven iedereen uit om zijn hoofd te plaatsen tegen de bal, 0-2! De duim ging alvast omhoog vanop de Franse bank, Ginola was tevreden. De twee snelle doelpunten leek heel wat frustratie los te werken bij Zuid-Korea waardoor er heel wat fouten en kaarten vielen. Ref Massa had de handen vol om enkele vuurtjes te blussen en de achterkant van zijn gele karton begon al heel wat namen te vertonen.

Hoe sterk Frankrijk aan de eerste helft begon, eens zo zwak kwam men uit de kleedkamers. De concentratie bij de 1-2 was ver zoek, waardoor Chan te simpel de aansluitingstreffer kon scoren. Lloris pepte zijn elftal op, Ginola klapte eveneens in de handen in de hoop zijn elftal wakker te krijgen. Het tegendoelpunt was slechts een korte opleving voor Korea zo bleek want het ging alweer snel over naar enkele stevige fouten. Ditmaal viel er wel een slachtoffer, namelijk Fekir die een stevige charge moest verwerken. Slechts geel ... Tot overmaat van ramp zag Ginola enkele seconden later zijn elftal terugvallen tot 10 man nadat Digne een tweede gele kaart kreeg na een duel met Ja-Cheol. Beide spelers gingen stevig met mekaar in duel voor de bal, maar volgens Massa was dit reden genoeg om Digne te laten douchen. Kurzawa moest koud van de bank komen om de leemte linksachteraan op te vullen, Fekir kreeg zijn rust. Ondanks de man minder situatie trok Frankrijk de partij opnieuw naar zich toe en kwam men opnieuw tot voetballen. Grote kansen vielen er niet meteen te noteren, maar in minuut 86 viel dan toch de beslissende treffer. Griezmann trok met zijn laatste energie nogmaals naar voor en schilderde de bal op het hoofd van Giroud, ditmaal bracht de lat redding ... maar in de herneming kwam de bal opnieuw bij Griezmann die nu de vrije Mbappé wist te bereiken en die schoof de 1-3 en zijn tweede van de dag tegen de netten. Opnieuw zwak verdedigd door Korea, maar daar trok men zich in het Franse kamp bitter weinig van aan. De overwinning was binnen, al zal de rode kaart nog even nazinderen.

Persconferentie:
                                            David Ginola was de gevierde man na de wedstrijd, al bleef de Franse coach bijzonder nuchter. "We begonnen de partij met de juiste mentaliteit en vonden al snel het tempo waarbij we onszelf beloonde met twee doelpunten. Hierna lieten we ons te vaak vangen door het agressieve spel van Zuid-Korea waarbij we te snel gefrustreerd werden. Tijdens de rust hamerde ik op diverse zaken, maar dan krijgen we op een domme manier een goal tegen waardoor de wedstrijd weer een heel ander gezicht krijgt. De rode kaart heeft ons alvast niet geholpen, al vind ik wel dat de wedstrijdleiding hier in de fout gaat. Zowel Lucas als zijn tegenstander gingen fel door, maar om hiervoor een gele kaar te trekken ... dan had de Zuid-Koreaanse speler ook één moeten krijgen, maar dat gebeurde niet. Ondanks deze man minder vonden we opnieuw het juiste ritme en trokken we de wedstrijd opnieuw naar ons toe. Het WK is en blijft 90 minuten concentratie en ik hoop dat de groep dat meeneemt naar volgende partij."

Voor de Zuid-Koreaanse bondscoach Tae-Yong werd het een partij die veel problemen aan het licht bracht. "Defensief waren we vandaag veel te zwak. We verloren alle duels en dan krijg je natuurlijk snel het deksel op de neus. Na de rust lieten we ons ware gelaat zien en waren we even beter als Frankrijk, al was dit van korte duur. Als we de man minder situatie vervolgens niet kunnen omzetten naar een gelijkmaker, dan zit je met vragen die snel opgelost moeten worden."

Mbappé trok Frankrijk over de streep

Wedstrijdgegevens:
                                            Frankrijk: Lloris (c), Sidibé ('55 Rosier), Varane, Umtiti, Digne ('62), Kanté ('78 Matuidi), Pogba, Mbappé, Fekir ('62 Kurzawa), Griezmann, Giroud

Zuid-Korea: Hyon-Woo, Dae-Hwan, Jeong-Ho, Ki-Hee ('62 Min-Soo), Sung-Ik, Chang-Hoon ('90 Yi-Yong), Ja-Cheol, Sung-Yeung, Dong-Won ('68 Tae-Hee), Son (c), Hee-Chan

Doelpunten: 0-1 Mbappé ('2) , 0-2 Giroud ('13), 1-2 Hee-Chan ('46), 1-3 Mbappé ('86)

Scheidsrechter: D. Massa (ITA)

Andere wedstrijd Groep H:
                                            Mali 1-0 Zwitserland ('28 Marega)

Reacties:
                                            True_Legend; Ik ben alvast tevreden met de zege, score mocht inderdaad hoger! Bedankt voor de reactie
                                            delichris; Bijna de juiste score! Bedankt voor de reactie
                                            Jornski; Die zijn alvast binnen! Bedankt voor de reactie
                                            La Joya; Ik gebruik Lucida 12pt. Bedankt voor de reactie
                                            RickvanDeest; Bedankt voor de reactie!

Comment

Belangrijke overwinning, zeker omdat Zwitserland dure punten laat liggen tegen Mali.

Comment

Een hele goede overwinning. Nu op naar wedstrijd twee.

Comment

Altijd mooi om de eerste wedstrijd met winst af te sluiten.

Comment

Schitterend verslag en een heel knappe zege ! Mbappe toont alvast zijn enorme kwaliteiten

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There are currently 2 users online. 1 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X