Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM2018] Prêt pour un nouveau chapitre ...

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM2018] Prêt pour un nouveau chapitre ...

DESCHAMPS EN FRANKRIJK: EEN GESTRAND HUWELIJK

Daags na het gelijkspel tegen Bulgarije moet de Franse nationale ploeg op zoek naar een nieuwe bondscoach. Volgens bondsvoorzitter Noël Le Graët zou Didier Deschamps (48) zelf het besluit genomen hebben om de samenwerking stop te zetten, andere bronnen dicht bij de spelersgroep spreken dan weer over een vertrouwensbreuk tussen een bepaalde groep sleutelfiguren binnen 'Les Blues' en Deschamps.

Le Graët zelf nam het woord op de persconferentie, die tevens gehouden werd zonder Deschamps. "In samenspraak met Didier hebben we besloten om vanuit de bondstop het woord te voeren tegenover de media en fans. Op een later tijdstip zal Didier zelf tekst en uitleg geven over de vroegtijdige beëindiging van de samenwerking. Ik wil nogmaals benadrukken dat de geruchten omtrent interne strubbelingen uit de lucht gegrepen zijn. De spelersgroep is zelf ook geschrokken van de beslissing en wil nu in alle kalmte het verdere verloop van de WK-kwalificatie afwerken. Situaties zoals in 2010 (nvdr. interne ruzies tijdens het WK in Zuid-Afrika) zullen nooit meer voorvallen. Daarom vragen we ook aan de media om ons tijd te geven in de zoektocht naar een nieuwe bondscoach en tevens de keuze van Didier te respecteren omtrent zijn communicatiestilte.

Resterende kwalificatiecampagne:

Door het gelijkspel (0-0) in Sofia zien 'Les Bleus' het Nederlanse elftal naderen tot op één punt(je). De kloof met Bulgarije, de nummer 3 in de stand, is 6 punten waardoor het nog een spannende strijd lijkt te worden met Nederland. Beiden landen ontmoeten mekaar op 6 oktober in de Amsterdam Arena. Alvorens beiden naties mekaar in de ogen kijken zal Frankrijk twee thuiswedstrijden afwerken tegen Luxemburg (0 punten uit 6 wedstrijden) en Wit-Rusland (3 punten uit 6 wedstrijden). Nederland daarentegen speelt tweemaal op verplaatsing, tegen Zweden (9 punten uit 6 wedstrijden) en Luxemburg.

De FFF hoopt allesinds zo snel mogelijk een nieuwe bondscoach aan te stellen om de voorbereiding optimaal te laten verlopen.

Le Graët moet op zoek naar een nieuwe naam
    Last edited by Marius; 19 jun 2018, 08:53.

Les Blues, een land met heel veel mogelijkheden en flink wat topspelers natuurlijk. Hopelijk krijg jij ze aan de praat en kan je je plaatsen voor het WK (normaal een zekerheid natuurlijk).

Comment

Een rotte boel dat Franse voetbal en het nationale elftal ... De nieuwe bondscoach zal een hoop mogen opkuisen, maar het ruwe talent is alvast aanwezig.Succes

Comment

GINOLA: VAN ACTEUR TOT BONDSCOACH

Van een verrassing gesproken ... David Ginola (56) werd zopas aangesteld als de nieuwe bondscoach van Frankrijk. Een gewaagde zet van de Franse bondstop aangezien Ginola geen ervaring heeft als manager. Het was Noël Le Graët die de opmerkelijke stap uitklaarde tegenover pers en publiek. "Natuurlijk zijn we er ons heel goed van bewust dat we met David een gewaagde keuze hebben gemaakt, maar het was een wel doordachte keuze. Na het vertrek van Didier was tijd alvast niet ons voordeel, en we namen al snel de beslissing om een shortlist op te stellen met enkele namen. Ginola had zelf contact met ons opgenomen om zijn interesse in de functie bekend te maken en dit maakte ons wel nieuwsgierig. Na een verkennend gesprek waren zowel ik als de selectiecommissie onder de indruk van zijn uiteenzetting en er volgde snel een tweede gesprek. Op het einde van dit gesprek kwamen we tot een overeenkomst en beklonken we de zaak. Ik vraag aan de fans om vertrouwen te hebben in David en zijn er van overtuigd dat we de juiste weg zijn ingeslagen."

Talent alleen is niet genoeg
        Voor David Ginola is het na een jarenlange afwezigheid een terugkeer naar zijn oude liefde(s). Na zijn afscheid van de voetballerij volgde er een loopbaan in de media als acteur en talkshowhost, maar de lokroep van het grasveld was te verleidelijk. "Tijdens mijn revalidatie (nvdr. medische problemen) heb ik besloten om vol te gaan voor een UEFA-licentie. Dit was volgens mij de enigste manier om terug in de voetbalwereld te komen, ondanks het advies van de dokters (lacht). Dat ik hier nu vandaag tegenover jullie zit, daar had ik zelfs niet van durven dromen. Natuurlijk ben ik het Franse voetbal en de nationale ploeg blijven volgen en het verlies van de finale in 2016 was voor mij een keerpunt. Het was duidelijk dat dit land beschikt over talentvolle spelers, maar ook binnen de jeugdrangen bulkt het van aanstormend talent. Het is nu aan mij en mijn team om hiervan de vruchten te plukken en op de afspraak te zijn in Rusland." aldus Ginola.

Zowel Guy Stéphan als Franck Raviot zullen hun rol van assistent onder Ginola aanhouden. "Na enkele gesprekken met Guy en Franck werd al snel duidelijk dat we op dezelfde golflengte zaten en eveneens dezelfde ambities willen waarmaken.

De verloren finale in 2016 was een keerpunt volgens Ginola

Terugkeer Karim Benzema:
        Een terugkerende vraag tijdens de persconferentie was de eventuele terugkeer van Karim Benzema bij de nationale ploeg. De spits van Real Madrid was na diverse beschuldigingen omtrent een afpersingsaffaire volledig uit de gratie gevallen van Deschamps, maar Ginola liet alvast de deur op een kier staan. "Ik heb over een drietal weken een onderhoud met Karim in Madrid, en we zien daarna wel wat de toekomst zal brengen. We mogen niet vergeten dat hij een speler is met diverse kwaliteiten die van hem een basisspeler maken bij Real Madrid."

De deur voor Benzema staat op een kier

17 november 1993 ... een afgesloten hoofdstuk:
        Op het einde van de persconferentie werd er natuurlijk nog even teruggekomen op de befaamde wedstrijd van Ginola tegen Bulgarije. Een gelijkspel was voldoende voor Frankrijk om het WK in Amerika te bereiken, maar een slechte voorzet van Ginola in de slotseconden van de wedstrijd was de aanleiding van een razendsnelle counter en de 1-2. Voor vele fans en bondscoach Houllier was Ginola de grote schuldige voor het missen van het WK. Ginola besloot om Frankrijk de rug toe te keren en verhuisde naar Engeland waar hij zich al snel ontpopte tot een legende in de Premier League. Toch wou de nieuwbakken bondscoach kort terugkomen op die avond in Parijs. "Ik weiger nog steeds te geloven dat ik alleen verantwoordelijk ben voor het missen van het WK. De counter zette zowel ons middenveld als verdediging te kijk ... maar de woorden van Houllier waren voor de fans blijkbaar genoeg om alles in mijn schoenen te schuiven. Dit is al lang een afgesloten hoofdstuk, maar onderliggend blijft dit wel een extra drijfveer om te slagen met dit project."

Ginola in actie tegen Bulgarije

Ginola debuteert op 31 augustus tegen Luxemburg, enkele dagen later staat het duel tegen Wit-Rusland op het programma. Beiden partijen zullen afgewerkt worden in Lyon.

Reacties:
        Jornski; Ik kan het talent alleen maar toejuichen! Tijd om resultaten te boeken. Bedankt voor de reactie!
        True_Legend; Opkuisen zullen we doen Bedankt voor de reactie!

Comment

Ginola ... Toch wel een vergeten held en idool ! In het echte leven heel onwaarschijnlijk dat hij bondscoach wordt, maar voor jouw novelle een schitterende keuze ! Benzema terug oproepen is de goede zet want hij is toch de beste Franse aanvaller van het moment. Ik herinner mij die kwali wedstrijden tussen Bulgarije en Frankrijk voor het WK94 nog, maar het was niet echter enkel Ginola die toen minder was, er waren verschillende spelers die gewoon slecht waren ...Succes verder en qua presentatie toppertje tot nu toe. Love the style

Comment

Ginola

Comment

NIEUWE BAAS ... NIEUWE NAMEN

Het was drummen geblazen in de perszaal van het bondsgebouw te Parijs. Ongeacht de verwoede pogingen van de communicatieverantwoordelijke om lijn in de chaos te krijgen, was het wachten op de eerste woorden van David Ginola om enige stilte te verkrijgen. De nieuwbakken bondscoach nam even de tijd om enkele oude bekenden tussen de aanwezigen persoonlijk te begroeten alvorens hij plaats nam achter de talrijke microfoons.

Selectie Luxemburg en Wit-Rusland:

Doelmannen: Hugo Lloris (Tottenham) - Steve Mandanda (Marseille) - Alphonse Areola (PSG)

Verdedigers: Valentin Rosier (Dijon FCO) - Laurent Koscielny (Arsenal) - Samuel Umtiti (Barcelona) - Raphaël Varane (Real Madrid) - Aymeric Laporte (Athletic Bilbao) - Djibril Sidibé (AS Monaco) - Layvin Kurzawa (PSG) - Jordan Amavi (Marseille)

Middenvelders: Blaise Matuidi (Juventus) - N'Golo Kanté (Chelsea) - Paul Pogba (Manchester United) - Adrien Rabiot (PSG) - Nabil Fekir (Lyon) - Dimitri Payet (Marseille) - Kingsley Coman (Bayern München) - Ousmane Dembélé (Barcelona) - Florian Thauvin (Marseille)

Aanvallers: Olivier Giroud (Arsenal) - Antoine Griezmann (Atlético Madrid) - Sébastien Haller (Eintracht Frankfurt)

Verrassende nieuwe namen
              Na het afroepen van de 23 namen, kwamen er al snel heel wat vragen omtrent de nieuwe namen. Vooral de uitnodigingen voor Rosier en Haller waren voor velen een complete verrassing. "Op de rechtsback is onze spoeling momenteel zeer dun. Enkel Sidibé kan op deze positie uit de voeten en Valentin heeft tijdens de competitiestart getoond dat hij over heel wat kwaliteiten beschikt op deze positie. Deze selectie zal deze jongen alleen maar ten goede komen. Met Haller koos ik een spits die nu al in bloedvorm zit. In 4 Bundesliga partijen was hij al goed voor 3 doelpunten. Sébastien kan zijn lengte en kracht perfect combineren waardoor hij een gevaarlijk wapen kan zijn in de 16."

Areola, Amavi en Laporte vullen het lijstje aan van spelers die nog geen speelminuten wisten te maken bij Les Blues. "Deze drie jongens zijn één voor één basispionnen bij hun clubelftal. Zo zie je maar dat ik uit een goedgevulde vijver van spelers kan kiezen, mij hoor je alvast niet klagen! De kwaliteit op de bank moet evenwaardig zijn aan de 11 namen op het veld, zeker met het oog op de belangrijke wedstrijden die eraan komen. We kunnen ons geen misstap meer veroorloven in deze kwalificatiefase."

Rosier (r.) kan debuteren bij Les Blues

Wederom geen Benzema
              Ondanks een onderhoud met Karim Benzema, was er alweer geen plaats voor de aanvaller van Real Madrid in de 23-koppige selectie. Een bewuste keuze volgens Ginola. "Karim is met een enkelblessure uit de voorbereiding gekomen en is nog geen 100%. Tijdens de Supercopa werd het duidelijk dat Karim nog wat werk voor de boeg heeft, en dat heb ik ook met hem besproken."

Ook Alexandre Lacazette moet vanuit de zetel de komende twee partijen volgen. De aanvaller lijkt nog wat moeite te hebben met het niveau van de Premier League, maar Ginola is ervan overtuigd dat dit snel kan keren. "Alexandre heeft tijd nodig om zijn draai te vinden bij Arsenal. Vergeet niet dat de Premier League een stap vooruit is voor hem en hij zijn speelstijl moet aanpassen aan diverse nieuwe elementen. Geef hem nog enkele weken de tijd en je zal zien dat hij Arsenal nog veel plezier zal opleveren. Zijn naam blijft ook in mijn boekje staan om op te volgen, en dat weet hij."

De voorbije week werd er heel wat geschreven omtrent de eventuele selectie van Moussa Dembélé (21), maar de pijlsnelle aanvaller van Celtic viel uit met een knieblessure. "Moussa stond inderdaad tussen mijn selectienamen, maar een blessure gooit roet in het eten. Ik heb een lang gesprek met hem gehad in Schotland en als hij zijn niveau blijft vasthouden is hij een grote kansmaker om snel een rol te spelen binnen dit elftal."

Is Dembélé klaar voor een rol binnen Les Blues?

Het Franse elftal start morgen met de voorbereiding voor de partijen tegen Luxemburg en Wit-Rusland.

Reacties:
              True_Legend; Die voorzet zal hem blijven achtervolgen ik probeer tekst en grafisch iets in mekaar te boksen! Bedankt voor de reactie!
              Vlonkie; Hopelijk kan hij ook naam maken als manager Bedankt voor de reactie!

Comment

Inderdaad een aantal verrassende namen, maar voor wie het Franse voetbal een beetje kent : toppertjes ! Dembelé is voor mij dé Franse held in opkomst en ik kan zeggen dat het één van de beste aankopen is die ik bij PSG gedaan heb. Wel opvallend dat je verschillende namen van OM hebt opgeroepen. Presentatie : top

Comment

Benieuwd naar de eerste wedstrijden.

Comment

DEBUUT GINOLA OPGESMUKT MET VIJF DOELPUNTEN

Het Groupama Stadium in Lyon verwelkomde 36.313 supporters die vooral benieuwd waren naar het debuut van Ginola, als is Luxemburg niet echt een waardemeter. Ginola koos voor Griezmann in de aanval met Fekir als creatieve steun. Met de snelheid van enerzijds Dembélé op rechts en Coman op links was het duidelijk dat de nieuwe bondscoach koos voor een offensieve aanpak. Bij Luxemburg was schade beperken het voornaamste doel. Het elftal van bondscoach Holtz stond stijf van de zenuwen en dat had Frankrijk duidelijk gemerkt. Vanaf minuut één bepaalde de thuisploeg het tempo en daar had Luxemburg moeite mee. De druk werd na 21 minuten omgezet in een doelpunt. Na heel wat tussenstations kwam de bal bij Coman die wist op te rukken binnen de 16, daar hield de flankaanvaller twee spelers aan de praat alvorens voor te zetten naar de tweede paal. Daar kreeg Ousmane Dembélé te veel ruimte waardoor zijn eerste doelpunt voor 'Les Bleus' en feit was. Ginola, die zeer actief was langs de lijn, noteerde gretig alles neer. Doelman Moris zag de bui al hangen, maar hield voor de rust tot tweemaal toe zijn team recht met een goede redding.

Coman zette Dembélé op weg naar de 1-0

Tijdens de koffiepauze bleef Coman uit voorzorg in de kleedkamer waardoor Griezmann naar links schoof en Giroud in de aanval mocht plaatsnemen. De spits van Arsenal had een halve minuut nodig om de netten bol te zetten. Thuisspeler Fekir bediende Griezmann op de rand van de 16 en met een toets in één tijd kwam de bal bij Giroud die snoeihard uithaalde. Moris kon alleen maar kijken hoe de bal tegen de netten ging. Frankrijk leek volledig onder stoom te komen want in minuut 51 viel het derde doelpunt. Voor de tweede maal kon Dembélé het thuispubliek laten juichen. Bezoekende coach Holtz probeerde bij te sturen en zag zijn team vooral domme fouten maken. Één van de fouten leidde het vierde doelpunt van de avond in. Chanot trok te opzichtig aan het shirt van Giroud waardoor ref Dingert de bal naar de stip verwees. Kurzawa nam de verantwoordelijkheid op zich en schoof de bal ijzig kalm buiten het bereik van Moris. Frankrijk nam de voet van de gaspedaal en kon zonder al te veel problemen de bal rondspelen. Griezmann, die een ijzersterke partij speelde, wou maar al te graag zijn doelpuntje meepikken en na de perfecte doorsteek pas van Payet duwde de Atlético-aanvaller de bal tegen de netten. Met vijf tegen nul mag Ginola van een geslaagd debuut spreken.

Persconferentie:
                    David Ginola: "Ik kon me geen beter debuut voorstellen. Het team heeft alles perfect opgepikt en ik ben tevreden dat dit resulteerde in mooi voetbal en dito score. Het spel lag diverse keren stil, maar we bleven geduldig en lieten het tempo pas zakken als we zeker waren van de overwinning. Tegen Wit-Rusland hoop ik dezelfde intensiteit te zien, net als in het verdere verloop van de groepsfase."

Luc Holtz: "Frankrijk heeft ons vandaag van minuut 1 tot 93 voetballes gegeven. Ik kan mijn elftal niets kwalijk nemen, want we spelen tegen één van de beste teams ter wereld. Tijdens de pauze kon ik alleen maar tevreden zijn met slechts 1-0, maar als de tweede en derde treffer kort na mekaar vallen, dan weet valt alles razendsnel in mekaar. Dit mag niet blijven hangen, want binnen enkele dagen staat Nederland op het programma."

Wedstrijdgegevens:
                    Frankrijk: Lloris (c) - Sidibé - Varane - Umtiti - Kurzawa - Kanté - Pogba - Dembélé ('61 Thauvin) - Fekir ('61 Payet) - Coman ('45 Giroud) - Griezmann

Luxemburg: Moris - Jans - Chanot - Skenderovic - Pinto - Kehal (c) ('74 Veiga) - Martins Pereira - Tinelli - Mahmutovic ('70 Ostrowski) - Muratovic ('78 Abreu) - Joachim

Doelpunten: 1-0 Dembélé ('21), 2-0 Giroud ('45), 3-0 Dembélé ('51), 4-0 Kurzawa pen. ('69), 5-0 Griezmann ('84)

Scheidsrechter: C. Dingert (GER)

Toeschouwers: 36.313

Andere wedstrijden Groep 1:
                    Zweden 1 - 3 Nederland (1-0 Berg, 1-1 Dost, 1-2 Strootman, 1-3 Dost)

Wit-Ruland 2 - 1 Bulgarije (1-0 Balanovich, 1-1 Popov, 2-1 Putsila)

Reacties:
                    @True_Legend: Ik hoop hem snel aan het werk te zien Marseille zit in een goede flow, daar kan ik mee van profiteren. Keuzemogelijkheden te over! Bedankt voor de reactie
                    @Jornski: Debuut is alvast geslaagd bedankt voor de reactie

Comment

prima zege

Comment

Aha, nog eens een nieuwe novelle van jou. Kan ik alleen maar blij mee zijn. Leuk avontuur en insteek met de Blues in ieder geval. Benieuwd of je er al meteen staat op het WK. Het talent is in ieder geval veelvuldig aanwezig.

Comment

Uitstekend debuut gemaakt en Dembélé die meteen zijn stempel op de wedstrijd drukt.

Comment

EN NU NAAR AMSTERDAM ...

Enkele dagen na de overwinning tegen Luxemburg, was Lyon opnieuw het toneel voor de nationale ploeg. Wit-Rusland trok met veel vertrouwen richting Groupama Stadium na een thuisoverwinning tegen de Bulgaren. Ginola koos ditmaal voor Giroud in het punt van de aanval, Griezmann verdrong Coman naar de bank. De regen viel met bakken uit de lucht waardoor het moeilijk voetballen werd. Na 7 minuten moest Frankrijk een noodgedwongen wissel uitvoeren nadat Kurzawa bleef liggen. De linksback van PSG kreeg de elleboog van Balanovich tegen de slaap en kon niet meer verder. Ref Oliver duwde een geel karton onder de neus van de Wit-Rus, onvoldoende na een duidelijke elleboogbeweging. Door het wegvallen van Kurzawa mocht Amavi zijn eerste minuten voor Les Bleus noteren. Frankrijk was duidelijk op zoek naar de vroege voorsprong en in minuut 10 stond de 1-0 op het scorebord. De bezoekers gaven te veel ruimte aan Dembélé op rechts waardoor hij zonder al te veel problemen de perfecte voorzet naar de eerste paal kon schilderen op het hoofd van de aanstormende Giroud. De aanvaller van Arsenal buffelde staalhard de bal tegen de netten. Les Bleus hadden bloed geroken en zette de ene aanval na de andere op. Het tweede doelpunt van Giroud was bijna een exacte kopie van zijn eerste, alleen was ditmaal Fekir de aangever. Igor Kriushenko zag dat zijn team op de sukkel was en probeerde bij te sturen. Dit leek een tijdje te werken, maar de laatste drie minuten van de eerste helft viel het kaartenhuisje helemaal in mekaar. Pogba kon een corner van Fekir doorkoppen in de voeten van Umtiti. De bezoekende defensie was de verdediger van Barcelona uit het oog verloren waardoor hij de bal simpel in doel kon verwerken. Nog geen minuut later moest doelman Chernik zich voor een vierde maal omdraaien. Giroud vervolledigde zijn hattrick, wederom met het hoofd. Frankrijk kon de rust ingaan met een zeer goed gevoel.

Amavi viel sterk in voor Kurzawa

De tweede helft was nog geen vijf minuten oud of Frankrijk kwam dicht bij zijn vijfde doelpunt. Fekir zag zijn schot tegen de lat uit mekaar spatten. Aan de overkant werd het voor Lloris een rustige avond. De Tottenham-goalie moest enkel wat terugspeelballen verwerken. Intussen bleef een doorweekte Kriushenko zijn team aansturen en schonk hij de 40-jarig Hleb nog een halfuur. Ginola riep in minuut 62 zowel Laporte als Rabiot naar de bank. Voor de Franse verdediger werden het eveneens zijn eerste speelminuten bij Les Bleus. De regenintensiteit was intussen toegenomen waardoor de bal diverse keren bleef hangen in het sompige gras. Beide teams verlangde duidelijk naar een warme douche waardoor de wedstrijd letterlijk en figuurlijk verwaterde. Met een 4-0 score waren de fans intussen ook tevreden. Frankrijk kan met veel vertrouwen toewerken naar de cruciale wedstrijd tegen Nederland.

Persconferentie:
                            David Ginola: "Ondanks de barre weersomstandigheden hebben we vandaag de goede lijn van Luxemburg doorgetrokken. Onze flankaanvallers lieten vandaag opnieuw zien dat ze in balbezit keer op keer gevaarlijk uit de hoek kunnen komen en kunnen rekenen op een targetman die steeds op de juiste plaatst staat. Wit-Rusland zocht naar antwoorden, maar we bleven creatief omgaan met de ruimte. Nederland zal weer een heel andere wedstrijd worden, maar als we het niveau aanhouden zoals de voorbije twee wedstrijden maken we een goede kans op de kwalificatie in Amsterdam."

Igor Kriushenko: "We kwamen naar hier met heel wat vertrouwen in een stunt, maar na 17 minuten weet je eigenlijk al hoe ver je staat. Frankrijk kwam langs alle kanten en duwde ons keer op keer met de neus op onze gebreken. Achteraan verloren we alle duels ... als je ziet dat Giroud driemaal kan scoren met het hoofd. Dit geeft natuurlijk stof tot nadenken en we moeten hieraan blijven werken."

Wedstrijdgegevens:
                            Frankrijk: Lloris (c) - Sidibé - Umtiti ('62 Laporte) - Varane - Kurzawa ('7 Amavi) - Kanté - Pogba ('62 Rabiot) - Dembélé - Fekir - Griezmann - Giroud

Wit-Rusland: Chernik - Martynovich - Poznyak ('74 Martinovich) - Sivakov - Afanasjev - Karnitskiy - Politevich - Putsila ('62 Hleb) - Balanovich - Khotov ('68 Prudnikov) - Bressan

Doelpunten: 1-0 Giroud ('10), 2-0 Giroud ('17), 3-0 Umtiti ('42), 4-0 Giroud ('43)

Scheidsrechter: M. Oliver (ENG)

Toeschouwers: 41.378

Andere wedstrijden:
                            Luxemburg 0-2 Nederland (2x Klaasen)
                            Zweden 2-0 Bulgarije (2x Guidetti)

Stand:
                            1. Frankrijk 22p.
                            2. Nederland 21p.
                            3. Zweden 12p.
                            4. Bulgarije 10p.
                            5. Wit-Rusland 6p.
                            6. Luxemburg 0p.
                            Reacties:
                            Vlonkie; Ik mocht zeker niet klagen! Bedankt voor de reactie
                            Marius; Na Rapid heb ik even FM-rust genomen Mijn talentenvijver is inderdaad groot! Bedankt voor de reactie
                            Jornski; Dembélé was één van de betere op het veld! Bedankt voor de reactie

Last edited by John Terry; 3 jun 2018, 12:30.

Comment

Beslist in de eerste helft. Aan de stand te zien zijn er maar twee landen die aansprak kunnen maken op de eerste plek, waarbij de nummer twee bijna wel zeker is van het WK als beste nummer twee.

Comment

Grioud

Comment

GEEN OPTIMALE VOORBEREIDING DOOR RELLETJE

Met het oog op de levensbelangrijke affiche in en tegen Nederland heeft Frankrijk te kampen met interne strubbelingen. Ginola liet Dimitri Payet uit de selectie waarna de middenvelder zijn conclusies trok en niet meer wil uitkomen voor Les Bleus zolang Ginola aan het roer blijft. Naast het relletje met Payet kan de Franse oefenmeester geen beroep doen op zijn kapitein, Hugo Lloris, vanwege een elleboogblessure. Geen optimale voorbereiding dus.

Selectie Nederland en Zweden:

Doelmannen: Steve Mandanda (Marseille) - Alphonse Areola (PSG) - Benoît Costil (Bordeaux)

Verdedigers: Kurt Zouma (Stoke City) - Laurent Koscielny (Arsenal) - Samuel Umtiti (Barcelona) - Raphaël Varane (Real Madrid) - Aymeric Laporte (Athletic Bilbao) - Djibril Sidibé (AS Monaco) - Layvin Kurzawa (PSG) - Benjamin Mendy (Manchester City)

Middenvelders: Blaise Matuidi (Juventus) - N'Golo Kanté (Chelsea) - Paul Pogba (Manchester United) - Steve N'Zonzi (Sevilla) - Nabil Fekir (Lyon) - Kingsley Coman (Bayern München) - Ousmane Dembélé (Barcelona) - Kylian Mbappé (PSG) - Thomas Lemar (AS Monaco)

Aanvallers: Olivier Giroud (Arsenal) - Antoine Griezmann (Atlético Madrid) - Karim Benzema (Real Madrid)

Extra offensieve impulsen:
                                  De 23 namen die Ginola ditmaal selecteerde kende heel wat wijzigingen ten opzichte van de vorige interlands. Zouma, Mendy, N'Zonzi, Lemar, Mbappé en Benzema vervoegen opnieuw het trainingskamp. De Franse bondscoach kijkt alvast uit naar de aankomende affiches. "Ondanks alle commotie merk ik dat de spelersgroep vooral geconcentreerd blijft toewerken naar de belangrijke wedstrijd tegen Nederland. Het team van Advocaat speelt met zeer veel vertrouwen en kan nog eens rekenen op de vocale steun van de thuisaanhang. Met het toevoegen van enkele nieuwe namen kan ik alleen maar tevreden zijn over het materiaal waarover ik beschik. Vooral ons offensief compartiment krijgt met Benzema heel wat ervaring bij, Mbappé en Lemar zijn dan weer technisch zeer onderlegde spelers. Als we met dezelfde intensiteit en concentratie blijven werken kunnen we met het nodige vertrouwen richting Amsterdam vertrekken.

Lemar en Mbappé keren terug bij Les Bleus
                                  Payet zwaait af:
                                  Natuurlijk kwam de Payet-affaire uitvoerig ter sprake tijdens de persbabbel van de bondscoach. Payet kon de niet-selectie niet verkroppen en liet zich niet al te fraai uit in de pers. De voormalige smaakmaker van het EK 2016 nam zelf het besluit om te stoppen als international zolang Ginola aanblijft als oefenmeester. Een zet die op niet bijval kon rekenen binnen de technische staf. "Dimitri is één van onze meest ervaren spelers, maar deze affaire is een smet op onze relatie. De voorbije weken speelt Dimitri ver onder zijn niveau en het is aan mij om met de beste namen aan te treden, zeker voor deze partij. Ik heb zelfs geen kans gekregen om mijn keuze te onderschrijven. Ik wil enkel en alleen maar verder met spelers die op een volwassen manier reageren op bepaalde situaties binnen de voetballerij." aldus Ginola.

Einde verhaal voor Payet bij Les Bleus

Reacties:

Jornski; De partij tegen Nederland is cruciaal! Bedankt voor de reactie
                                  @Vlonkie: Een ware doelpuntenmachine! Bedankt voor de reactie

Comment

Altijd vervelend als spelers zich te goed vinden om buiten de selectie te vallen, dan maar gauw afscheid nemen van Payet en spelers selecteren die wel presteren op het veld. Balen dat Lloris er niet bij is, dat is wel echt een aderlating. Ik gok dat Mandanda gaat keepen, maar Areola is de doelman van de toekomst (samen met Lafont).

Comment

Ik heb het even doorgelezen en je bent goed gestart met Frankrijk, maar ik mis Martial. Waarom roep je hem niet op?

Comment

Je hebt natuurlijk een enorme weelde, dan is het niet onlogisch dat iemand als Payet er gewoon naast valt.

Comment

ADVOCAAT ZIET KANSEN TEGEN FRANKRIJK

Heel Nederland kijkt uit naar de confrontatie tegen Frankrijk. Inzet, een ticket voor het WK in Rusland. De Nederlandse fans willen, na het missen van het EK, opnieuw aanwezig zijn op een groot toernooi. Het enthousiasme van het Nederlandse legioen kan op heel wat bijval rekenen, maar het zijn de spelers die de klus moeten klaren. Met slechts één puntje verschil weet Oranje wat te doen, winnen. Mits winst tegen de Fransen kan het een kloofje slaan en waar nodig de klus in eigen huis tegen Bulgarije afwerken. Volgens bondscoach Dick Advocaat is zulk een scenario zeker mogelijk, al zal het een lastige avond worden.

"Frankrijk is en blijft de favoriet, dat kunnen we niet ontkennen. Al bij de loting wisten we dat we de underdog gingen zijn, maar met nog twee speeldagen te gaan is één punt miniem. We hebben het voordeel dat we bovendien thuis spelen en dan kunnen we dat ietsje meer. De voorbereiding naar dit duel verliep alvast vlekkeloos en samen met de rest van de staf hebben we ons huiswerk gemaakt." aldus een van vertrouwen blakende Advocaat.

Tegen Zweden en Bulgarije liet Nederland zien dat het zowel offensief als defensief zijn mannetje weet te staan, al zal men tegen Frankrijk geen concentratieverlies mogen toelaten. "Natuurlijk zullen de taken lichtjes afwijken als tegen Bulgarije, maar mijn jongens weten perfect hoe we deze wedstrijd willen aanvangen." Op de vraag wie vooraan zal starten, was Advocaat geheimzinnig. "De speler die op training de meeste balletjes in de kooi wist te werken (lacht)". Ondanks de goeie prestaties in voorbije interlands lijkt Dost plaatst te moeten ruimen voor Vincent Janssen (Fenerbahçe).

Kan Janssen ook juichen tegen Frankrijk?

"In voetbal is alles mogelijk"
                                          Voor Memphis Depay komt de confrontatie met Frankrijk iets te vroeg na een enkelblessure. De sterspeler van Lyon hoopt, net als heel Nederland, op een stunt in Amsterdam. "Frankrijk bulkt van het talent, maar voetbal blijft een sport waar de underdog onder de juiste omstandigheden een tikkeltje meer kan. Ik baal enorm dat mijn blessure me aan de kant laat, maar ik vertrouw op de rest van de selectie om vol te gaan voor de overwinning. Als speler is een wereldkampioenschap natuurlijk een droom, zeker als je vier jaar geleden nog de verrassing was. Een ticket richting Rusland zou het Nederlandse voetbal opnieuw een boost geven."

Als Frankrijk wint in Amsterdam, is de kwalificatie binnen voor Les Bleus en moet Nederland proberen om via de play-offs het ticket richting Rusland te behalen.

Depay wil maar al te graag naar Rusland
                                          Reacties:
                                          Jornski; Mandanda zal inderdaad de plek van Lloris gaan innemen, ervaring primeert voor deze partij Lafont hou ik zeker ook in de gaten! Bedankt voor de reactie
                                          delichris; Martial staat zeker op mijn lijstje, maar zijn prestaties en speelminuten zijn momenteel te weinig om opgeroepen te worden. Op de flanken zijn er momenteel betere keuzes. Bedankt voor de reactie
                                          Marius; Payet kon zeker nog bijdragen, maar met zulke mentaliteit hoef het niet Bedankt voor de reactie

Last edited by John Terry; 4 jun 2018, 19:42.

Comment

Je gaat het zwaar krijgen tegen Nederland vermoed ik.

Comment

Heel veel succes tegen Nederland.

Comment

NEDERLAND ONDERGAAT DE WET VAN DE STERKSTE

Het was de affiche waar Nederlandse en Franse fans naar uitkeken, maar na 45 minuten was het duidelijk dat het éénrichtingsvoetbal werd en zou worden. Ginola trok Kanté een lijn achteruit in samenspel met N'Zonzi, Pogba behield zijn positie centraal. Hierdoor moest Fekir vandaag tevreden zijn met een plek op de bank. Ook Dembélé mocht aantreden in trainingsjas, Mbappé kreeg de voorkeur op rechts. Een uitstekende zet zo bleek, want Veltman werd de speelbal van de flankaanvaller. Advocaat wou verrassen met twee aanvallende middenvelders, maar deze zet bleef zonder resultaat ... integendeel zelfs, Frankrijk smoorde elke poging tot opbouw al snel in de kiem. Na een 7tal minuten werd de vreugde bij het thuispubliek alvast een eerste maal verstomd ... door het slechte doordekken van Veltman viel er heel wat ruimte in zijn rug en daar profiteerde Sidibé optimaal van. Met een gemeten voorzet bereikte hij Giroud en die knalde de bal in één tijd in doel. Niet de start waar Advocaat op gehoopt had, maar het bleek al snel een voorteken. Na balverlies van Wijnaldum stuurde Kanté Griezmann diep en die schilderde als een ware kunstenaar de bal op het hoofd van de onvermijdelijke Giroud. Doelpunt nummer twee voor de targetman in bloedvorm die blijkbaar meer wou. Nog geen tien minuten na zijn tweede doelpunt mocht Giroud zijn hattrick volmaken. Opnieuw leidde balverlies op Nederlandse middenveld het doelpunt in. Ditmaal mocht Mbappé de bal voorbrengen. Het Nederlandse publiek kon niets anders dan toekijken hoe hun team naar antwoorden zocht ... zonder succes. Advocaat en zijn elftal snakte naar de rust, maar Mbappé dartelde vrolijk verder en bekroonde zijn prestatie met een welgemikte kopbal in doel. Tevens zijn eerste doelpunt voor de nationale ploeg. Cillessen kon alleen maar toekijken hoe de bal in doel verdween en begreep niet hoe zijn defensie faalde in elk luchtduel.

Uitblinker Mbappé bleef met knieproblemen in de kleedkamer, Dembélé nam de positie op rechts alvast in. Bij Nederland moest Toornstra plaats ruimen voor de Jong. Frankrijk kon de tweede helft alvast aanvatten vanuit een zetel, en dat was te merken aan het tempo. Nederland probeerde iets terug te doen om de thuisfans nog iets te bieden, maar keer op keer stootte men op de blauwe muur. Voor Mandanda werd het een windstille avond, een kans om zich te onderscheiden zat er niet in. Ginola nam intussen al wat meer plaats naast zijn assistenten, zijn team had de touwtjes stevig in handen. Het Franse publiek zong intussen uit volle borst de Marseillaise, zij mogen zich opmaken voor het wereldkampioenschap. De Arena liep intussen leeg, de fans die bleven kregen nog bitter weinig te zien. Advocaat krijgt hoogstwaarschijnlijk nog een herexamen in de play-offs, maar een prestatie als deze mag dan niet te lang blijven hangen.

Mbappé scoorde een eerste maal voor Frankrijk

Persconferentie:
                                                David Ginola: "Een bezoek aan Nederland is nooit een gemakkelijke opdracht, maar vanavond speelde we de perfecte wedstrijd. Ons middenveld zette de gehele partij de lijnen uit en dat resulteerde in doelpunten. Deze groep en ikzelf hebben zeer veel te danken aan Deschamps, ik ben dan ook enorm tevreden dat we ons ticket richting Rusland kunnen boeken. Tegen Zweden willen we onze campagne alvast in schoonheid afsluiten, van rusten is geen sprake (lacht)."

Dick Advocaat: "We verloren vanaf minuut 1 alle duels en dan zie je zo de vertwijfeling in de groep sluipen. Deze twijfels sloegen al snel om in paniek en al gauw sta je 4 doelpunten achter. Het tempo waaraan Frankrijk vandaag speelde was verschroeiend, maar de spelers moeten beseffen dat dit het niveau is dat we achterna moeten streven om een rol van betekenis te spelen op een groot toernooi. Gelukkig krijgen we normaal de copnieuw een gooi te doen naar een WK-ticket, maar dan moet het stukken beter."

Wedstrijdgegevens:
                                                Nederland: Cillissen - Veltman ('68 Tete) - van Dijk - de Vrij - Blind - Willems ('61 Clasie) - Wijnaldum - Strootman (c) - Klaasen - Toornstra ('45 de Jong) - Janssen
                                                Frankrijk: Mandanda - Sidibé - Varane - Umtiti ('59 Laporte) - Kurzawa - N'Zonzi - Kanté - Pogba ('72 Matuidi) - Mbappé ('45 Dembélé) - Griezmann (c) - Giroud
                                                Doelpunten: 0-1 Giroud ('7), 0-2 Giroud ('24), 0-3 Giroud ('34), 0-4 Mbappé ('40)
                                                Scheidsrechter: A. Taylor (ENG)
                                                Toeschouwers: 54.033

Andere wedstrijden:
                                                Bulgarije 2-0 Luxemburg (1-0 Delev, 2-0 Popov)
                                                Wit-Rusland 0-2 Zweden (2x Berg)
                                                Reacties:
                                                delichris; Het ging makkelijker dan verwacht! Bedankt voor de reactie
                                                Jornski; Opdracht volbracht! Bedankt voor de reactie
                                                Last edited by John Terry; 5 jun 2018, 15:28.

Comment

Prachtige overwinning, meer dan terecht.
                                                  Bij de doelpunten staat Mbappé niet vermeld.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There are currently 2 users online. 1 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X