Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM2018] Tottenham Hotspurs Football Club - The White Hart Lane to Glory

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM2018] Tottenham Hotspurs Football Club - The White Hart Lane to Glory

-1-

Elk seizoen worden er hoge verwachtingen gesteld in verband met Tottenham Hotspurs Football Club, maar om één of andere redenen maken ze het nooit klaar. Wat loopt er tijdens het seizoen mis dat ze nooit met de prijzen naar huis kunnen gaan. Wie in de Premier League voor die eerste plekken wil meestrijden moet over een enorm goed elftal beschikken en een kapitaalkrachtige eigenaar hebben die zijn financiële mogelijkheden gebruikt om de sterkst mogelijke spelersgroep samen te stellen. Maar een sterke groep samenkopen zorgt misschien voor succes op korte termijn, maar op lange termijn is het zeker en vast niet rendabel. Daarom ga ik de uitdaging aan om van Tottenham niet alleen de club van Londen te maken, maar ook een voorbeeld voor andere clubs uit de Premier League. Ik zal daarom, net zoals bij mijn topic van Sport Lisboa e Benfica, proberen de verschillende aspecten van het runnen van een voetbalclub toe te lichten en dit te doen vanuit de rol van de manager omdat hij in het Engelse voetbal meer beslissingskracht heeft dan bij clubs uit andere voetballanden. Het topic zal alvast een combinatie worden van kostenanalyses en sportieve resultaten binnen de game in Football Manager. Om specifieke doelstellingen te stellen voor het eerste seizoen, kan ik alvast de volgenden opnoemen :
    • Beperken van de cost impact van het vernieuwen van contracten tot minder dan 10% op het totale kostenplaatje ( loon + premies )
    • Identificatie van spelers uit alle elftallen die de club mogen verlaten om extra financiële ruimte te creëren
    • Analyse van de uitgaven van de club om de impact van de ingebruikname van het nieuwe stadion te verzachten
    • Samenstellen van een technische staff die in staat is te wedijveren met de beste clubs uit de beste competities in Europa

Tottenham Hotspurs Football Club staat bekend als een club die oog heeft voor jong talent en deze ook de kans geeft om door te groeien naar het eerste elftal. Daarom gaat de Academy onder mijn bewind zeker aan belang winnen en zullen we ons tot meer gaan richten tot het opleiden van jonge talenten die de sprong maken en zo het voorbeeld volgen van Dele Alli - Kyle Walker-Peters en Marcus Edwards om er maar enkele op te noemen. Dat zijn voorbeelden die de jonge talenten moeten volgen en ze moeten die voetsporen volgen of zelfs proberen te overtreffen. Deze kwaliteitboost zal er niet alleen op het veld komen, maar vooral buiten de vier lijnen zal er een serieuze financiële inspanning geleverd worden door het bestuur van deze club om mijn persoonlijke ambities op dezelfde lijn te brengen met de filosofieën van de club. Op middenlange termijn wil ik de jeugdopleiding van de Spurs tot één van de beste in Engeland maken ( zeker met het oog op Brexit ) en zodat we ook een belangrijke leverancier worden voor de verschillende jeugdelftallen van Engeland. Maar omdat de sportieve prestaties en resultaten grotendeels bijdragen tot de financiële evolutie van de club op korte termijn, moeten we ook duidelijke sportieve doelstellingen bepalen:
    • Football Association - Minstens vijftien spelers die constant deel uitmaken van de verschillende jeugdelftallen van Engeland
    • Barclay's Premier League - Minstens drie keer eindwinnaar de komende zes seizoenen ( Seizoen 2022 - 2023 )
    • UEFA Champions League - Elk seizoen minstens de kwartfinale van deze competitie bereiken
    • Football Association Cup en Carabao Cup - Zonder belangrijke doelstellingen en om spelers rotatie door te voeren

Een belangrijk aspect dat zeker en vast invloed zal hebben op het algemeen financieel beleid van de club de komende jaren zullen de openstaande schulden van de club zijn ( Oorspronkelijke schuld bedraagt meer dan zevenhonderd miljoen euro ). Met de bouw van het nieuwe stadion werd er een lening van meer dan vierhonderd miljoen aangegaan en dit heeft een enorme impact op de maandelijke financiële verplichtingen ( Maandelijkse afbetalingen die boven de elf miljoen euro ) en dit moet gecompenseerd worden met constante inkomsten, ofwel televisierechten van de Premier League en de europese competities, ofwel door verbeterde sponsorcontracten die we gaan verdienen naargelang de sportieve prestaties beter worden. "Hoe we dit tijdens kalmere maanden gaan opvangen is een goede vraag en ik denk dat we er gewoon rekening mee moeten houden dat we tijdens verschillende een serieus negatief resultaat zullen behalen. Het is dan aan mij en de andere professionals binnen de club om het totaalbeeld te laten kloppen."

De maandelijkste afbetalingen van de openstaande leningen vormen een serieuze brok in de vaste uitgaven van de club

Toelichting - Dit topic was ik eigenlijk niet van plan om ooit te brengen, maar de sportieve resultaten van Benfica en de bijgevolgde enorme teleurstelling stellen mij niet in staat om verder te gaan met die save game. Ik ga daarom dezelfde benadering op een topclub uit de Premier League proberen toe te passen en zien hoe we op die manier het financiële aspect echt kunnen koppelen aan het sportieve. Indien jullie bepaalde screentjes willen zien of meer informatie willen omtrent een bepaald ondewerp, laat het mij alvast weten. Ik wil jullie alvast bedanken voor de reacties en jullie interactie
    Last edited by Marius; 4 jun 2018, 10:18.

succes

Comment

Hopelijk kan jij wel prijzen pakken met de Spurs.

Comment

Deze topic ga ik zeker volgen!! Succes!

Comment

Veel succes! Qua potentie één van de clubs waar ik het meest geïnteresseerd in ben. Ik volg je bij deze en ben benieuwd naar de vervolgstappen! ;-)

Voor de liefhebbers: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=327524
          Een interessant artikel over het nieuwe stadion van Tottenham en de bijbehorende risico's die daaraan vast zitten.

Comment

Ik hoop dat het je wel gaat lukken met The Spurs. Succes!

Comment

Succes met de Spurs. Ik wist niet dat ze zo'n schuld hadden.

Comment

-2-

Na de doelstellingen en de ambities duidelijk bekend zijn gemaakt, moet er duidelijk werk gemaakt worden van deze woorden in daden om te zetten. Eén van de eerste analyses die ik altijd en overal uitvoer is die van de technische ploeg. Ook bij Tottenham Hotspurs is dit niet anders, maar in de Premier League is de concurrentie wel sterker dan in veel andere competities in Europa. Daarom kan het verschil tussen een titel winnen of op de ereplaatsen eindigen weldegelijk liggen aan de kwaliteit van de trainers die de spelers op dagelijkse basis bijstaan of aan de fysiotherapeuten die de spelers zullen helpen om sneller terug te keren uit blessure. Hoe of wat moet er gedaan worden om een goede technische staff samen te stellen: één van de belangrijkste aspecten is tijd besteden aan het zoeken van goede trainers ( al dan niet bekend uit persoonlijke ervaring ). Welke criteria gebruik ik om de best mogelijke trainers aan te trekken. Dit is absoluut geen wetenschap en het is een kwestie van tijd besteden en vooral niet schrik hebben om er geld tegen aan te gooien:
                • Ervaring en kennis op een specifieke eigenschap ( nvdr. Het coachingniveau van de eigenschap moet minstens 15 zijn )
                • Wereldreputatie moet minstens vrij goed zijn omdat dit ook invloed heeft op het effect van de training
                • Mentale eigenschappen zoals aanpassingsvermogen - discipline moeten minimumwaarden hebben

Ik neem alle onderdelen van een technische staff volledig onder het vergrootglas, zonder uitzondering, maar de coachingstaff van de drie elftallen krijgt altijd voorrang omdat hun impact op het geheel van de club ook groter is. "Een club moet durven investeren en risico's lopen om te groeien en haar ambities proberen waar te maken!" Vooraleer nieuwe namen aan te trekken, moet er afscheid genomen worden van coaches die aan mijn standaard niet voldoen en die standaard is op specifieke training minstens vier sterren trainingsniveau ( voor het eerste elftal alvast, voor de andere teams eis ik minstens 3.5 sterren ). Haalt een coach dat niet dan mag het nog een clubheld zijn of een icoon in de voetbalwereld, maar dan zal hij niet met mij samenwerken. Nemen we afscheid van coaches dan moeten we inderdaad geld uitgeven, maar ik zie dat niet als kosten ( one time cost ), maar eerder als een investering in de toekomst van de club. "Het kan soms een spijtige beslissing zijn, maar niemand is groter de club zelf en daarom moeten er soms moeilijke beslissingen genomen worden." Één van de slachtoffers van deze filosifie is Spurs icoon Ledley King was sinds zijn afscheid als speler werkzaam als coach in het -18 elftal, maar hij past nu duideljik niet in de plannen van de nieuwe manager van Tottenham Hotspurs Football Club.

Er werd zes miljoen euro uitgegeven om de coachingstaff naar de eisen van de nieuwe manager samen te stellen

Negen onderdelen van de technische staff analyseren vereist tijd en inzet en daarom zal dit ook in verschillende fases gebeuren. De ploegen, zoals reeds hierboven vermeld, waar onmiddellijk werk van gemaakt is, zijn de coachingstaffs voor de drie ploegen van de Spurs. Mijn uitgebreide ervaring in het spel Football Manager en vooral de interesse in dit gedeelte van het spel, zorgt ervoor dat ik een vaste shortlist heb van triners voor elk onderdeel van elke technische staff. Het zoeken op zich is dus zeer beperkt, maar vooral de contractonderhandelingen zijn anders op verschillende niveaus en hangt ook af van de financiële mogelijkheden van elke club. Aangezien Tottenham Hotspurs onder financiële druk staat met de verschillende openstaande leningen, probeer ik de lonen altijd te onderhandelen en meestal kunnen we wel goede overeenkomsten sluiten. "Verschillende namen hebben nog niet bevestigd en daarom kan ik ook nog geen definitief beeld tonen, maar eens dit bekend is zal ik deze informatie met alle plezier delen." De bekendste namen die benaderd werden om belangrijke functies op te nemen binnen de technische staff van de Spurs zijn die van Wim Jonk, die de assistent van De Schryver gaat worden, en Matthias Sammer, die ervaring heeft met de open positie van technisch directeur.
                • Eerste elftal : Nathan Gardiner ( Ontslagpremie van 170.000 euro ) en Jésus Pérez ( Ontslagpremie van 950.000 euro )
                • -23 elftal : Justin Couchrane ( Ontslagpremie van 65.000 euro ) en Wayne Burnett ( Ontslagpremie van 160.000 euro )
                • -18 elftal : zes trainers werden ontslagen ( Totaal ontslagpremies voor een bedrag 1.070.000 euro )

Een bedrag van 2.415.000 euro om de mensen weg te sturen die we niet langer in de organisatie willen hebben is een groot bedrag, maar het is noodzakelijk. Dus ik sta volledig achter mijn beslissing om dit beleid door te voeren en ik ben dan ook de uiteindelijke verantwoordelijke indien de ambities niet worden waargemaakt. "Het wegsturen van mensen is niet datgene waar we geld aan gaan uitgeven want ik wil vooral mijn eigen structuur versterken en geef daarom ook het nodige geld uit. De afkoopsommen die moeten neergelegd worden om bij hun huidige clubs is niet iets waar we buitenom kunnen, maar dit zijn one time costs en zullen daarom in de toekomst teruggewonnen worden." Van de coachingstaff voor de drie elftallen heb ik op dit ogenblik een totaalkost ( one time cost ) voor de afkoopsommen van 3.631.000 euro ingeschat in ons financieel resultaat van juni en juli ( accumulated values ), maar ik schat dat we voor het samenstellen van de scoutingscel nog meer gaan uitgeven. "Ik heb een aantal namen in mijn achterhoofd en ik heb alvast een geschatte kost van om en bij de 4.5 miljoen tot vijf miljoen euro ingeschat. Alles daaronder is winst voor mij." Maar de scoutingscel en het medische elftal van de club zal pas geanalyseerd worden wanneer de volledige trainersstaff vastgelegd werd.

Toelichting - Qua potentieel vind ik Tottenham ook een enorm interessante club want ze hebben tot nu toe de net niet reputatie behaald in mijn ogen. Aan mij om dit te veranderen en zo snel mogelijk op de erelijsten toe te voegen. We zullen heel wat voor de boeg hebben, maar ik geloof rotsvast in het project dat ik aan het opbouwen ben. Het stadion zal een extra bron van inkomsten betekenen, maar ook een enorm financiële druk zetten op de volledige strategie en koers van de club de komende seizoenen ( Justinvd - Ik zal dat nadrukkelijk bespreken in de komende posts ). Ik wil jullie verder allemaal bedanken voor de mooie reacties en de zeer toffe woorden na de openingspost. Indien er screentjes zijn die jullie willen zien of iets anders, laat het mij gerust weten. Bedankt iedereen ! Vlonkie - Jornski - MrGerrits - Justinvd - SawtoothGleek - delichris

Comment

Soms moet je geld uitgeven om je doelen te bereiken.

Comment

Voor mij is Spurs echt een beetje een club die succes probeert te kopen. Nog voor het grote geld aanwezig was in de Premier League. Maar desondanks zijn ze er inderdaad recent nooit in gelukt. En toch hebben ze wel al leuke spelers rondlopen gehad. Met een succesvolle jeugd associeer ik hen persoonlijk minder. Succes in ieder geval. Ik kijk al uit naar al je analyses, waar je alvast goed mee gestart bent.

Comment

Goede analyse weer.

Comment

Een goede analyse weer. Qua staf zal ik nog wel meer willen weten over je kwaliteitseisen. Misschien per stafonderdeel een screen van je meest begeerde staflid met tekst en uitleg?

Comment

Duidelijke uitleg. Ik was al een volger van je Topic met Benfica, en dus ga ik deze ook zeker weer volgen. Ik ben ook erg benieuwd naar wat jij belangrijk vindt in de staff. Technische eigenschappen of juist bijvoorbeeld de mentale?

Comment

Zolang je uiteindelijk resultaten kan halen waar je tevreden over bent, komen de kosten die je nu gemaakt hebt wel weer in het laatje.

Comment

-3-

Een voetbalclub kan zich slechts op één manier voorbereiden op het nieuwe seizoen en dat is door oefenwedstrijden af te werken. Nu het zoeken van de leden voor de verschillende onderdelen van de technische staff is afgewerkt, kunnen we ons volop concentreren op het volgende aspect van de voorbereiding: het bepalen van de tegenstanders voor de oefenwedstrijden. "De voorbereiding kan ik in drie blokken worden gedeeld want we hebben de stage die we in de Verenigde Staten die we midden in de voorbereiding gaan afwerken en nadien brengen we de rest van het voorseizoen door in ons eigen stagecentrum gaan afwerken om de spelers het gemak te kunnen geven om 's avonds bij hun families te zijn. Het emotionele en mentale aspect is enorm belangrijk voor mij. Genoeg rust en vrije tijd om door te brengen met de families en vrienden is zeer belangrijk." Het commerciële aspect van de oefenstage in Los Angeles is duidelijk en deze periode die we er gaan doorbrengen zal een enorme boost zijn voor de merchandisinginkomsten, maar het sportieve aspect heeft nog altijd voorrang en daarom zijn de tegenstanders bepaald gebaseerd op de vereisten voor die periode in de stage. De voorbereiding is nauwkeurig gepland op sportief vlak en de datums voor de oefenwedstrijd werd zorgvuldig gekozen zodat de fysieke recuperatie kan plaatsvinden zonder de intensiteit en het ritme van de trainingen verstoord worden. "Samen met mijn nieuwe assistent manager, Michael Beale, en de coaches die verantwoordelijk zijn voor de fysieke paraatheid van de groep hebben we alle aspecten goed overlegd en geanalyseerd om dit als eindresultaat te kunnen voorstellen aan de internationale pers en onze supporters, in Engeland, maar ook in de Verenigde Staten.

De balans omtrent de oefenwedstrijden is duidelijk positief wanneer een simulatie van cost versus profit naast elkaar wordt gelegd

" Een duidelijk teken dat de organisatie op punt staat bij de Spurs en betekent dit dat ze nu echt mogen beschouwd worden als een outsider voor de hoofdprijzen in het Engelse voetbal? Enkel de resultaten in de Premier League en in de UEFA Champions League zullen aantonen of het project onder leiding van Peter De Schryver een kans op slagen heeft of indien het avontuur in Londen op het einde van het seizoen reeds afgelopen zijn. "Ik heb natuurlijk geen kristallen bol, maar ik ben zodanig gemotiveerd dat ik opsta en ga slapen en aan de volgende stap in onze voorbereiding denk. Mijn vrouw noemt mij gek, maar ik noem het gewoon passioneel bezig zijn met ons werk." Zoals reeds bij de start van dit bericht vermeld, is ook het financiële aspect op elk moment belangrijk en zal er altijd naar gekeken worden om beslissingen te nemen. Daarom werd er ook samengezeten met verantwoordelijken van het financiële department toen het programma van de voorbereiding werd uitgestippeld. "Het organiseren van oefenwedstrijden brengt kosten met zich mee en deze kosten variëren naargelang de tegenstander en daarom werd de kost voor het uitnodigen van bijvoorbeeld Sport Lisboa e Benfica afgewogen tegen de mogelijke inkomsten van deze wedstrijd. Als deze balans negatief is, dan zullen we naar de volgende tegenstander kijken waar wel een positieve balans kunnen behalen.

Volledig overzicht van het programma van de oefenwedstrijden van Tottenham Hotspurs Football Club:
                              • Blok één ( pré stage in de VS ) : CSKA Moskou ( RUS ) - Charlton Athletic Football Club ( ENG ) - Sevilla Fútbol Club ( ESP )
                              • Blok twee ( stage in de VS ) : Clarkstown Eagles ( USA ) - Hollywood United ( USA ) - Los Angeles FC ( USA )
                              • Blok drie ( na de stage in de VS ) : Sport Lisboa e Benfica ( POR ) - Athletic Club ( ESP )

Toelichting - Eens de volledige technische staff ( inclusief scoutingscel en medische ploeg is samengesteld zal ik hier dieper op ingaan en dan ook uitleggen welke aspecten er bij de keuze van de coaches en andere professionals belangrijk zijn voor mij ( Justinvd - Een beetje geduld hebben en dan zal ik het uitleggen met screens en meer details ). Marius - Ik hoop dat mijn project hier alvast jouw mening over deze club een beetje kan veranderen, zelfs al is het maar virtuele realiteit. Ik wil jullie verder weer bedanken voor de mooie reacties en de schitterende woorden. Deze doen enorm veel deugd en ik hoop dat ik jullie interesse kan blijven behouden. Indien er screentjes zijn die jullie willen zien, dan hoor ik het wel. Bedankt jongens ! delichris - Marius - Jornski - Justinvd - nasje92 - SawtoothGleek

Comment

Oefencampagne was duidelijk lucratief te noemen!

Comment

Die stage in de VS brengt wel weinig bekende tegenstanders, maar ik denk dat het vooral als een stage moet opgevat worden waarbij je niet al te veel meer gaat reizen (want in de VS wel eens zou kunnen, maar dan ook weer kosten met zich meebrengt).

Comment

Altijd fijn om extra geld binnen te halen. Ben benieuwd of je eventueel nieuwe spelers op het oog hebt.

Comment

Een mooie voorbereiding gepland.

Comment

Duidelijk dat je over het algemeen gaat voor tegenstanders die je het vuur aan de schenen kunnen leggen. De tegenstanders in de VS zijn niet noemenswaardig, maar leveren je inderdaad een mooie som geld op. Ik ben benieuwd hoe de resultaten zullen zijn.

ps: ik ben meer fan van de eerste banner die je gebruikte..
                                        Last edited by nasje92; 4 mei 2018, 07:42.

Comment

oefenwedstrijden in de VS doen het altijd goed voor de kas

Comment

Ziet er zeer goed uit, wederom in je eigen mooie schrijfstijl. Ik volg je weer!

Comment

-4-

"Dit is zeker een serieuze investering waard, want hier kunnen we een voordeel halen op onze rechstreekse rivalen in de Premier League. De analyse van de coaches en het bepalen van wie onze sportieve structuur komt versterken is één van de sleutelmomenten van het seizoen. Daarom heb ik urenlang samengezeten met de voorzitter van de club om het financiële plaatje te doen kloppen. Het heeft ons bloed, zweet en tranen gekost, maar uiteindelijk zijn we zeer trots op het eindresultaat." Maar hoe begin je in godsnaam aan het bepalen van de eigenschappen die een goede coach in onze mening moet hebben? Moeten we ons enkel richten op de technische kwaliteiten van de coach in kwestie of spelen de mentale eigenschappen van zijn persoonlijkheid ook een belangrijke rol in de beslissing van het al dan niet aanbieden van een contract? Ik heb lang getwijfeld, maar uiteindelijk de beslissing genomen dat de volgende eigenschappen de basis gingen zijn:
                                              • Technische eigenschappen : minstens waarde 15 op de eigenschap die ze gaan coachen ( bijvoorbeeld. aanval of verdedigen )
                                              • Mentale eigenschappen : aangezien we hier over verschillende eigenschappen spreken, minstens waarde 10 per eigenschap
                                              • Wereldreputatie : de reputatie van een coach heeft invloed op de kwaliteit van de training die hij onder zijn hoede zal hebben
                                              • Kennis : dit beschouw ik als een extra eigenschap die niet noodzakelijk is voor coaches

Misschien dat we dit topic een beetje op een gedetailleerde manier kunnen benaderen en een voorbeeld van een recent aangetrokken coach kunnen analyseren. Eén van de namen die ik absoluut erbij wilde hebben omwille van zijn ervaring en van zijn technische eigenschappen was de Italiaan Aurelio Andreazzoli. De 63-jarige coach is een ervaren rot en wordt beschouwd als één van de beste coaches op tactisch vlak in Europa. Zijn technische vaardigheden spitsen zich vooral toe op tactiek en het tactische gedeelte van de opstelling. In welke opstelling moeten we de zwakkere tegenstanders in de Premier League ? En hoe moeten we de strijd aangaan met de sterke ploegen uit het Spaanse voetbal bijvoorbeeld als we elkaar ontmoeten in de Champions League? In het geval van Aurelio moest hij op twee cruciale eigenschappen goed scoren: tactiek en tactische kennis. Een goede score van negentien punten uit twintig mogelijke ( zie de print screen hieronder ) schotelt ons bijna het perfecte scenario voor. "Aurelio is heel ervaren en brengt een schat aan kennis mee naar de Spurs. Hij wordt één van de sleutelfiguren in de technische staff dit seizoen." Technisch gezien is hij absolute top in zijn specialisatie, maar op mentaal eigenschap is hij zeker niet bij de top. Een perfecte coach bestaat amper en daarom moeten we soms genoegen nemen met iets mindere evaluatieniveaus op mentaal en betere technische cijfers. "Het zijn soms moeilijke beslissingen, maar ik kan gerust genoegen nemen met bepaalde compromissen. Vooral als we dan weten en kunnen constateren dat Aurelio ook een zeer degelijke reputatie heeft ( nvdr. Andreazzoli heeft een wereldreputatie van niveau vrij goed ).

De technische fiche van Andreazzoli toont aan dat hij over heel wat kwaliteit beschikt en dus een zeer goede versterking is voor de technische staff van de Spurs

Het is echter niet alleen de coach die verantwoordelijk zal zijn voor het tactische gedeelte van het eerste elftal van Tottenham Hotspurs die op deze manier zijn profiel geanalyseerd zag, maar elke coach die werd aangetrokken werd onderworpen aan een diepgaande analyse. "Onze harde werk heeft een kleine week in beslag genomen en verschillende namen zijn gecontacteerd geweest, waarvan een aantal meteen nee hebben gezegd tegen het voorstel, maar de meerderheid van onze voorkeuren heeft het voorstel aanvaard. Wij zijn dan ook uiterst trots op de volledige coaching staff die minstens het komende seizoen de spelers van het eerste elftal zullen begeleiden en coachen. Een onafhankelijke instantie en een bedrijf gespecialiseerd in Sports Management heeft reeds contact opgenomen met de voorzitter en gezegd dat kwalitatief gezien dit één van de beste technische ploegen, zoniet dé beste, is die op dit ogenblik in het Europese voetbal rondloopt. Dit is een teken dat het sportief project dat wij willen opzetten en dat mee verantwoordelijk zal zijn voor het sportieve succes dat we hopelijk zullen boeken tijdens de komende seizoenen. Hier is het resultaat van ons harde werk." De internationale pers heeft toegang tot de lijst van coaches
                                              Toelichting - De tegenstanders tijdens de oefenstage in de Verenigde Staten zijn misschien niet van het hoogste niveau. Persoonlijk had ik het liefste tegen LA Galaxy en Colorado Rapids nog gespeeld omdat het twee topploegen zijn, maar door hun overvolle kalender was dit niet mogelijk ( Marius - Ik hoop dat dit op je vraag antwoordt ). Maar de tegenstander doet er voor mij niet echt toe, ik wil gewoon goede prestaties neerzetten en het elftal klaarmaken voor de belangrijke wedstrijden. Het transferbeleid zal nog aangehaald worden, maar eerst wil ik de structuur volledig op poten zetten. ( SawtoothGleek ). Ik wil jullie verder weer heel erg bedanken voor de mooie reacties en de schitterende woorden. Ik voel aan dat jullie deze approach voor het topic en de save wel appreciëren, dus dat stelt mij wel zeer tevreden. Heel erg bedankt iedereen ! Dit weekend ga ik trouwens een weekend doorbrengen bij familie dus er zal geen update komen tot maandag. Jornski - Marius - SawtoothGleek - delichris - nasje92 - Vlonkie - FM_Lesly

Comment

Perfecte staf lijkt het! Daar gaat je team de vruchten van plukken. Goed weekend!

Comment

Massimo Neri behoort ook vaak tot mijn staf, prima conditietrainer!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X