Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM2018] Made in Benfica - Een financieel project met oog op de toekomst

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Leuke uitdaging en updates worden weer prima beschreven

Comment

Weer een mooie update gevuld met veel informatie. Een goede achterbouw bij een club zorgt ervoor dat er op het veld ook goed gepreseerd wordt.

Comment

Nog zo'n grote eenmalige kost. Ik ben volledig mee met je denkwijze en begrijp je keuze maar verloopt dit eigenlijk allemaal zonder slag of stoot in FM? Het zijn toch wel grote veranderingen dus ik weet niet of het bestuur daar goed op kan reageren? Of heb je een bepaalde filosofie aangenomen bij het aangaan van je contract?

Comment

Wederom keurig geschreven. Gelukkig heeft Benfica ook een ruim budget om mee te werken waardoor je ook zulke grote veranderingen kunt aanbrengen in de technische staf.

Comment

Mooie updates met lekker veel info, me like!!

Comment

-5-

Het begint tijd te werken om werk te maken van het sportieve aspect van het runnen van een voetbalclub en één van de prioriteiten is de spelersgroep bepalen. Wij staan pas aan de start van de voorbereiding en alle oefenwedstrijden moeten nog afgewerkt worden, maar mijn voorganger heeft reeds een aantal transfers afgewerkt en ik moet nu met de gevolgen leven. Vooral nadelige financiële voordelen want ik weet niet wat er in hun hoofd spookte toen deze overeenkomsten afgesloten worden. Niet minder dan zesendertig ( 36 ) spelers komen dit seizoen uit voor andere clubs en dit betekent dat wij op het einde van het seizoen een oplossing moeten zien te vinden voor deze spelers. "Spelers zoals André Carrilo, Anderson Talisca, Adel Taarabt en Óscar Benitez hebben geen toekomst bij Benfica en ik zal er dan alles aan doen om hen te verkassen zodat zij nog de nodige miljoenen zullen opbrengen, maar andere spelers gaan we bij hun terugkeer opnieuw analyseren en de kans bestaat zeker dat zij volgend seizoen deel uitmaken van de hoofdkern."
              • Totale loonsbijdrage van de clubs die de spelers huren : 1.038.400 euro
              • Totale salariskosten in de contracten van de spelers met SL Benfica : 1.158.725 euro
              • Maandelijkse kost voor SL Benfica die niet gedragen wordt door de hurende clubs : 120.325 euro
              Een goede manager of beheerder weet dat bij dit soort transfers er altijd een riscico loopt dat de eigenaar van de sportieve rechten ( SL Benfica in dit geval ) met een deel van de kosten blijft opgezadeld zitten. Ik heb hier ook absoluut geen problemen mee want het is een manier om de kleinere clubs in het Portugese voetbal te steunen en voor ons ook een manier om onze spelers, waar wij dit seizoen niet op rekenen, aan de bak te laten komen. Maar wat ik als coach alvast ga eisen is dat vanaf nu, en bij elke speler die verhuurd wordt, de speler een belangrijke rol gaat spelen in het team waar hij wordt ondergebracht.

De reeds bestaande verhuurovereenkomsten zadelen SL Benfica met een maandelijkste kost die had vermeden kunnen worden

"Drie spelers hebben al te horen gekregen dat ze niet meer in shirt van Sport Lisboa e Benfica zullen aantreden. Drie grootverdieners die absoluut geen meerwaarde betekenen voor deze club omwille van hun houding in de periode dat ze hier wel speelden. Ik heb het hier over Anderson Talisca, Adel Taarabt en André Carrillo." Op financieel vlak zal hun verkoop alvast een goede stap vooruit betekenen want buiten de transfersommen die zullen ontvangen worden ( nvdr. De directie van Os Encarnados gaat zevenenveertig ( 47 ) miljoen ontvangen in transfersommen indien de opties op de drie spelers worden gelicht ) worden er nog enorme besparingen gedaan in loon en premies.
              • André Carrillo ( 26 jaar ) : ontvangt een maandelijks loon van 289.000 euro en in premies ontvangt hij per wedstrijd 23.300 euro
              • Adel Taarabt ( 28 jaar ) : ontvangt een maandelijks loon van 154.000 euro en in premies ontvangt hij per wedstrijd 12.400 euro
              • Anderson Talisca ( 23 jaar ) : ontvangt een maandelijks loon van 90.000 euro en in premies ontvangt hij per wedstrijd 7.300 euro

Enkel in salarissen betekent een eventuele verkoop, aan de clubs die hen momenteel huren of aan andere geïnteresseerde club, een besparing van 533.000 euro op aan SL Benfica en in wedstrijdpremies ( de berekening werd gedaan met een gemiddelde van vijf wedstrijden per maand ) bespaart de club een kleine 215.000 euro. " Zonder veel te moeten doen besparen we zo driekwart van een miljoen euro per maand wat op het einde van het seizoen een kleine tien miljoen euro oplevert. Als we dit bij de andere besparingen samentellen maakt het toch een serieus verschil. Het is spijtig dat we zo drastisch moeten denken, maar de carrière van deze drie spelers in het Estádio da Luz is voorbij en zij zullen het zeker en vast begrijpen dat een verkoop de beste oplossing is voor iedereen.

Toelichting - Het bestuur legt mij geen enkele beperking qua budget nog scope van het gebied waar wij scoutingsopdrachten gaan uitvoeren. Ik probeer jullie altijd zoveel mogelijk informatie mee te geven zodat jullie het volledige beeld krijgen van het beleid van deze schitterende club. prinz poldi Ik heb geen woorden voor jouw reactie ! Ik denk het grootste compliment dat ik ooit al heb ontvangen op deze lange periode ik actief ben op MU ! Heel nederige buiging als gemeende dankjewel ! Aan iedereen die al gereageerd heeft en die mijn topic blijven lezen ! Een zeer welgemeende danku, jullie schitterende reacties en commentaren zijn een bron van enorme motivatie ! Bedankt jongens ... Vlonkie - delichris - prinz poldi - komodo25 - V-Traxx - Marius - Jornski - coma_303

Comment

Bijzonder hoe je dit weer uitlegt. Ik let nooit erop. Ik vindt het alleen maar goed als mijn club winst maakt.

Comment

Leuk hoe diep jij op sommige zaken in gaat

Comment

Benieuwd naar de selectie en eventuele aankopen.

Comment

Dit geeft mooi weer hoe premies toch ook vaak kunnen doorwegen in het financiële plaatje. Eerlijk gezegd onderhandel ik zelf alleen maar over het basisloon en het schrappen van transferclausules tijdens besprekingen.

Comment

Het valt eigenlijk best wel mee als je bekijkt hoeveel salaris je zelf maar moet dragen voor dat leger huurlingen... Maar eens ze terug zijn, komt het natuurlijk wel op je bord!

Deze grootorde doet me wat denken aan Chelsea, veel jonge spelers kopen, verhuren en ten gelde maken... Zo is het natuurlijk niet moeilijk om er ooit eens een ruwe diamant uit te halen

Comment

Fantastische novelle tot nu toe. Ik ben erg benieuwd of jouw grondige aanpak ook tot successen zal lijden.

Comment

Wat opvalt is dat je voorganger het heeft toegestaan talenten te verhuren waarbij je zelf nog moet bijpassen. Dit vind ik alleen maar interessant wanneer je bijvoorbeeld een paar leuke talenten hebt die je echt wilt laten spelen maar nog te kort komen voor de eerste ploeg.

Daarnaast is de verkoop van de drie die je opnoemt een evidentie, ze voegen volgens mij niets toe aan je huidige kern.

Comment

Flinke lijst met verhuurde spelers, hopelijk kunnen ze goede ervaring opdoen en zo klaar worden gestoomd voor het eerste elftal.

Comment

-6-

Met de vernieuwde technische staff kunnen we hard beginnen werken aan onze tactiek en aan het voorbereiden van de volledige spelersgroep op de officiële start van het seizoen. Met Aurelio Andrezzoli en Fabio Moro hebben we twee zeer ervaren coaces aangetrokken die ons op tactisch niveau heel wat kunnen bijbrengen. De eerste taak die zij op zich hebben genomen was de analyse van de spelers en hun kwaliteiten en functies in het elftal. Ik heb toch eens mijn ogen eens goed opengetrokken wanneer ik de twee schema's voor mij zag liggen en nu we aan de vooravond staan van de eerste oefenwedstrijd, heb ik er wel het nodige vertrouwen in. "Noem ons een counterploeg, dat maakt helemaal geen verschil want we hebben spelers waarbij we perfect op de tegenaanval kunnen spelen, maar ik wil dit soort instellingen enkel gebruiken als we een resultaat moeten verdedigen. Iets wat ik hoop niet veel zal voorkomen het komende seizoen ( grote glimlach ) want dat zou een positief teken zijn voor onze ploeg." Ljubomir Fejsa, Pizzi en Andreas Samaris zijn sleutelfiguren in de tactiek van Peter De Schryver want met een pure verdedigende en twee centrale middenvelders die de tegenstander centraal blokkeren heb je een fysiek sterk blok. "Deze tactiek is zeer gepast tegen aaanvallend ingestelde ploegen zoals Borussia Dortmund of Real Madrid want niet alleen versterken we centraal het middenveld, maar we proberen via onze vleugelspelers de bal zo snel mogelijk aan de overkant van het speelveld te krijgen. Snelheid is niet het enige kenmerk in de tactiek van de nieuwe Benfica-coach , maar vooral balbezit en de ruimte gebruiken zijn zaken die zeker en vast het nodige verschil kunnen maken. "Het is een tactiek waar we fysiek veel vragen van onze spelers, maar het is ook een goede tactiek om de tegenstander volledig tegen de muur te drijven. Het middenveld op slot gooien en dan via de vleugels de opening proberen te maken. Wie er ook aan de aftrap gaat verschijnen, deze tactiek kan altijd en overal worden gebruikt."

De volledige spelersgroep heeft veel plezier tijdens de oefensessies waar ze op de nieuwe tactieken trainen

Niemand zet al zijn geld in op één paard bij de belangrijkste race van het seizoen en dat geldt ook met tactieken voor voetbalcoaches. Peter De Schryver heeft daarom na intense analyse een tweede tactische schema klaargestoomd voor het eerste elftal. "De coaches weten niet alles en daarom hebben wij ook beide tactische schema's met de volledige spelersgroep besproken en een aantal kleine aspecten aangepast. Met deze tweede tactiek wil ik vooral de wedstrijd domineren vanaf het eerste fluitsignaal en daarom spelen we een pure spelverdeler in het middenveld en laten we de twee centrale middenvelders een zeer belangrijke rol invullen." Er kunnen we misschien heel wat vragen komen of er wel genoeg druk gezet wordt en indien het middenveld de slag niet zal verliezen. "Of er gaten zullen vallen op het middenveld of op de vleugels indien onze vleugelverdedigers naar voren trekken ? Ik kan jullie eerlijk gezegd hier niet op antwoorden, omdat we het nog niet hebben uitgettest, maar we gaan deze tactiek uittesten in de eerste oefenwedstrijd tegen AEK Athene." De Belgische manager van Os Encarnados gaat rustig verder tijdens de persbabbel met het clubkanaal en deelde mee dat deze meer aanvallende en heel hoogdrukkende tactiek gaat gebruikt worden in thuiswedstrijden of in uitwedstrijden tegen zwakkere tegenstanders. "Een tactiek is er om aangepast worden voor, tijdens en na de wedstrijd. Iedereen die mij kent weet dat ik perfecionist ben en daarom zal ik de jongens constant bijsturen tijdens de wedstrijd. Ik wil zo goed mogelijk presteren bij Benfica en daarom zal iedereen tot het uiterste gedreven worden."

Toelichting : Heel wat verhuurde spelers omdat ze volledig overbodig zijn, maar de kosten die blijven bestaan zouden ons in staat moeten stellen om de groep af te slanken en financieel nog een goede slag te gaan op de koop toe. Met deze club kan op dat vlak heel wat geld gespaard worden en ik ga er daarom ook zeker de nodige tijd en moeite in investeren om de situatie van "mijn" Benfica te verbeteren. Ik wil jullie verder weer heel erg bedanken voor alle schitterende reacties en prachtige woorden. Ik verschiet er elke keer van hoe jullie mijn pogingen appreciëren. Ik kan jullie daarom niet genoeg bedanken ! delichris - komodo25 - Jornski - Marius - prinz poldi - nasje92 - V-Traxx - coma_303

Comment

Duidelijke uitleg van je tactieken en ik snap de gedachte er achter. Laten we hopen dat je ooit zover bent dat je tactiek 2 ook tegen de grotere ploegen kunt gebruiken!

Comment

Vergelijkbare tactieken die ik momenteel ook gebruik . Merk zelf dat de aanvallende tactiek nog lang niet altijd even lekker loopt . Welke rollen hebben je twee centrale middenvelders in beide tactieken ? Kan dat niet goed zien

Comment

De tweede taktiek lijkt op die ik gebruik.

Comment

Die eerste tactiek (althans de formatie, de teaminstructies buiten beschouwing gelaten) is diegene die ik bij Wolves gebruik. En we weten allemaal tot welke resultaten dat geleid heeft. De verwachtingen zijn bij deze hoog gespannen

Comment

-7-

Het werk gaat verder en we moeten de groep volledig klaarmaken voor de officiële start van het seizoen. Het idee was om een zevental jonge beloften te betrekken bij de voorbereiding en hen minuten laten opdoen in het eerste elftal tijdens de voorbereidingswedstrijden, maar na een diepgaan gesprek met Wim Jonk en mijn assisten Fabio Moro hebben we beslist hen nu al te verhuren zodat ze zich kunnen inwerken bij hun nieuwe club. Verschillende samenwerkingsakkoorden geven ons toegang tot jonge talenten van die clubs, maar het is ook een goede mogelijkheid voor Benfica om jonge talenten een mogelijkheid te geven op ervaring op het hoogste niveau in een club die andere ambities heeft in de Liga NOS. Informele gesprekken tussen Luis Filipe Vieira en Bruno Carvalho, de voorzitter van Grupo Desportivo de Chaves, hebben een overeenkomst opgeleverd voor de tijdelijke overgang van twee jonge talenten van Sport Lisboa e Benfica. "Diogo Gonçalves staat sinds vorig seizoen in de spotlights en hij is één van de spelers waar we hoge verwachtingen voor hebben in de toekomst, maar we hebben besloten om hem dit seizoen een kans te geven bij Chaves. Waarom ? Omdat hij in het eerste elftal niet veel aan zou toekomen door de aanwezigheid van meer ervaren spelers op zijn positie ( nvdr. Franco Cervi, Eduardo Salvio, Andrija Zivkovic en Rafa Silva zijn de onbetwistbare schakels in het basiselftal ) en wij zijn ervan overtuigd dat hij bij Chaves kan groeien en volgende zomer terugkeert naar Benfica met een grotere bagage. De overeenkomst die we met Luis Castro hebben gesloten is dat Diogo een belangrijkste basisspeler zal worden in zijn ploeg en uitgespeeld zal worden als aanvallende vleugelspeler." Een tweede speler die dezelfde overstap maakt, is de Kroatische centrale verdediger Branimir Kalaica. De 19-jarige jeugdinternational vormde het afgelopen seizoen een vast duo met Ruben Dias, maar in tegenstelling tot de Portugese international die deel gaat uitmaken van de hoofdgroep wordt de Kroaat uitgeleend aan Grupo Desportivo de Chaves om er ook de nodige ervaring op te doen in het eerste elftal.

Wat is het financiële plaatje dat vasthangt aan deze uitgaande transfer bij Sport Lisboa e Benfica? De overeenkomst tussen beide clubs uit de Liga NOS bepaalt dat de ontvangende club ( GD Chaves ) een kleine bijdrage levert in de totale loonkosten van de spelers die de ploeg komen versterken:
                                          • Diogo Gonçalves ( 20 jaar ) - 19.500 euro per maand : Bijdrage GD Chaves 1.950 euro / Loonkost SL Benfica : 17.550 euro
                                          • Branimir Kalaiva ( 19 jaar ) - 33.000 euro per maand : Bijdrage GD Chaves 3.300 euro / Loonkost SL Benfica : 29.700 euro

De jonge talenten van Sport Lisboa e Benfica gaan de kans krijgen om ervaring op te doen bij andere ploegen uit de Liga NOS

Niet alleen de satellietclubs van de viervoudige Portugese landskampioen gaan een beroep kunnen doen op de diensten van bepaalde jonge talenten die tussen het tweede elftal van de club en de hoofdgroep zweven. "Het is een strategie om jonge talenten ervaring te laten opdoen in andere elftallen zodat ze meteen een plaats kunnen opeisen in het eerste elftal wanneer ze terugkeren naar Benfica. Sommigen noemen het competitievervalsing omdat ze tijdens de onderlinge duels niet mogen aantreden tegen ons, maar ik zie het zeker niet zo. Voor mij persoonlijk zouden altijd en overal inzetbaar moeten zijn, zonder beperkingen." De Portugese pers maakte vandaag bericht dat er niet minder dan zeven clubs zich gemeld hebben voor één van de namen die met stip genoteerd staat als het volgende jeugdexponent van Os Encarnados. De 20-jarige João Carvalho is al twee seizoenen één van de sterkhouders van B-elftal van de topclub uit Lissabon en hij heeft van Peter De Schryver en Rui Costa de garantie gekregen dat hij dit seizoen een belangrijke speler. "Samen met Rui en de speler zelf hebben we aan tafel gezeten en is hem de kans aangeboden om een jaar bij Portimonense te spelen en daar te groeien als professionele voetballer." De club uit de Algarve had een aanbod gedaan om de Portugese belofteninternational te huern tot het einde het seizoen aan de volgende voorwaarden:
                                          • Loonbijdrage van SC Portimonense : 8.750 euro per maand ( Geen kosten voor Sport Lisboa e Benfica )
                                          • Functie in het team van SC Portimonense : belangrijke basisspeler ( Garantie dat hij genoeg speelminuten krijgt om te groeien )
                                          • Positie in het elftal van SC Portimonense : centrale middenvelder ( Toekomstige positie bij SL Benfica )

Een vierde speler die tijdens dit seizoen verhuurd gaat worden is de Russische verdediger Vitaly Listsov. Sport Lisboa e Benfica heeft hem in 2014 overgenomen van União Leiria, maar hij heeft zich nooit kunnen doorzetten tot het eerste elftal. "Het afgelopen seizoen werd hij verhuurd aan Clube Desportivo de Tondela, maar het was een teleurstelling want hij is nooit een belangrijke speler in dat elftal geworden en ook dit seizoen gaat hij geen kans maken op speelminuten bij Benfica. Daarom hebben we besloten om hem te verhuren aan onze Poolse Lechia Gdanks, waar hij zich hopelijk in de kijker speelt." Een duidelijke boodschap van de manager naar de voormalige Russische belofteninternational dat zijn in de Caixa Futebol Campus voorbij is. "Wij schrijven hem niet af, maar er moet rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat hij zijn carrière ergens anders vervolgt. Dit seizoen in Polen zal beslissend zijn voor zijn toekomst bij Benfica."

Toelichting - De tactiek past alvast bij de eigenschappen van de spelersgroep dus in theorie zullen we hier geen al te grote problemen hebben. De groep gaat echter tijdens de volledige voorbereiding op de twee varianten werken zodat ze beiden tijdens het seizoen goede resultaten opleveren. Ik heb alvast vertrouwen in de toekomst en vooral de groei van de jonge talenten in de groep. Ik wil jullie bij deze weer heel hartelijk bedanken voor alle mooie woorden en schitterende reacties. Deze doen enorm veel deugd. Heel erg bedankt jongens ! nasje92 - komodo25 - delichris - Marius
                                          Last edited by True_Legend; Gisteren, 13:20.

Comment

Die Gonçalves is ooit al op mijn radar verschenen. Heel erg leuk talentje. Spelers uitlenen blijft ook gewoon een ideale manier om hen toch de nodige ontwikkeling te bieden wanneer je dat zelf niet kan.

Heb deze keer wel ergens mijn bedenkingen bij ... of ik interpreteer de zin niet goed. Maar "viervoudige" landskampioen? Benfica heeft toch meer dan 30 landstitels op haar erelijst staan?

Comment

Datzelfde heb ik met Joao Carvalho. Talentje voor de toekomst. Ik ben ook fan van een verhuursysteem. Zo zorg je ervoor dat een speler ook leert omgaan met andere aspecten zoals omgeving, andere teamgenoten, eventueel een andere competitie en een anders soort voetbal (Strategie, tactiek, degradatievoetbal of juist spelen voor het kampioenschap). Dit ontwikkelt een speler, mits hij hier klaar voor is, beter dan in een jeugdelftal. Is een speler er nog niet klaar voor? Dan is een jeugdelftal wel ideaal.

Comment

Prima manier om spelers te laten te ontwikkelen

Comment

Ik verhuur ook graag mijn talenten. Zo ontwikkelen zij zich hopelijk beter.

Comment

Ik denk dat je goede overeenkomsten hebt vastgelegd voor je jeugdspelers. Het is altijd een moeilijke afweging of je al dan niet een talent gaat uitlenen, en daarnaast ook nog het financiële plaatje.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X