Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM18] Outside the box

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Leuke update, goed geschreven ook.

Comment

Zeer mooi geschreven stuk, ben benieuwd hoe de eerste resultaten in de competitie zullen zijn!

Comment

Het is een interessant stuk, op zich ook wel logisch al speelt niet iedereen op die manier nee. De voorbereiding is hoopvol al is het jammer dat je van Genoa verloor.

Comment

Leuke club , anders denken . Mooi om te volgen

Comment

Succes Bij Zwolle!

Comment

Seizoen 2017-2018

Wegens tijdsgebrek heeft het wat langer geduurd dan verwacht maar hier is dan toch weer een nieuwe update over mijn Zwolsche avontuur. We zullen meteen gaan beginnen met de resultaten in de Eredivisie maar eerst nog even een korte update over de transfers die ik gedaan heb. Ik had zeer weinig geld te besteden waardoor ik eigenlijk opzoek moest naar transfervrije spelers. Daarnaast heb ik ook gekeken wie ik eventueel kon verkopen om toch wat geld binnen te harken en dan kom je al snel uit bij spelers die hun contract niet wilden verlengen. Hierdoor besloot ik om Younes Mokhtar voor 1.7 miljoen euro te verkopen aan Al-Ittihad en ook Mustafa Saymak werd verkocht. Hij vertrok voor 1.6 miljoen euro naar Shandong Luneng om zijn bankrekening te gaan spekken. Ik realiseerde mij zeer goed dat dit twee van mijn beste spelers waren waardoor ik snel wilde schakelen op de transfermarkt. Als eerste wist ik Jesper Drost over te nemen van FC Groningen voor 800k. Ik zat verlegen om een extra middenvelder en hij paste mooi in het plaatje. Mijn tweede transfer was Chinedu Obasi. Deze Nigeriaanse spits was al 31 maar heeft met zijn ervaring in onder meer de Bundesliga nog genoeg toe te voegen. Helaas heb ik geen screenshot van hem aangezien hij in mijn game inmiddels een scout is geworden. Last but not least kwam ook Felipe Aguilar naar de club toe. Deze Colombiaanse verdediger is een welkome versterking omdat hij simpelweg beter is dan wat ik nu al heb.

De resultaten
              Onze resultaten in de Eredivisie waren verrassend goed. Waar ik vooraf voor een vijfde stek zou hebben getekend presteerden we simpelweg boven verwachting. Dit leverde ons halverwege de competitie een keurige derde stek wat al veel beter was dan gedacht en verwacht. Hierdoor stonden we gewoon op een plek die Europees voetbal op zou gaan leveren en dat zou voor deze club een enorme boost zijn. We moesten dit dan ook vol zien te houden en dat hebben we uiteindelijk ook gedaan. Als team deden we het zo goed dat we gewoon meteen kampioen wisten te worden. Met een gat van maar liefst negen punten richting de nummer twee mogen we gerust stellen dat wij dit seizoen hebben weten te domineren. Dit bewijst feitelijk ook dat mijn tactiek en het concept daaromheen goed werkt.

Naast de Eredivisie waren wij natuurlijk ook actief in de KNVB beker. Daarin wisten wij via overwinningen op Katwijk, Excelsior en FC Volendam de kwartfinale te bereiken. Daarin moesten wij het opnemen tegen AZ. Die wedstrijd liep gelijk op met kansen voor beide ploegen maar er vielen geen doelpunten. Niet na 90 minuten en ook niet na de verlenging waardoor er strafschoppen aan te pas zouden moeten gaan komen. Helaas wist AZ deze beter te nemen dan mijn ploeg waardoor zij door mochten naar de halve finale en wij klaar waren.

Conclusie
              Al met al hebben wij een zeer goed seizoen achter de rug waarin wij ieders verwachtingen hebben weten te overtreffen. Helaas zal het komende seizoen nog zwaarder gaan worden aangezien we dan ook in Europa actief zullen gaan zijn. Met een transferbudget van één miljoen euro kan ik niet heel veel transfers gaan doen dus we zullen wederom inventief moeten zijn om versterkingen aan te trekken. Ik wil ook nog een extra shout out doen naar Jake Aresti. Deze jonge middenvelder heeft het hele seizoen mee gedaan in het eerste elftal en heeft zich ontpopt tot absolute leider op het middenveld. Er is niet voor niets aandacht van clubs als PSG voor hem echter hoop ik hem nog minimaal twee seizoenen in Zwolle te kunnen houden.

Wederom bedank ik iedereen voor het lezen en delichris Marius larrie prinz poldi Jornski FM_Lesly coma_303 komodo25 Lennert97 voor hun reactie.

Comment

Zeer knappe prestatie door met Zwolle meteen kampioen te worden . Benieuwd wat je Europees kunt laten zien . Daarbij ook de Groningen fans blij gemaakt door hun van Drost te verlossen

Comment

Kijk dat is nog eens een begin, gelijk kampioen.
                  paste je ook tijdens het seizoen je tactiek aan naar gelang de spelers die je gebruikte, of zorgde je ervoor dat je reserve spelers op dezelfde posities uit de voeten kon als je beoogde basiself?

Comment

Pfff... als je met jouw outside the box-denken/tactieken in het eerste seizoen onmiddellijk kampioen wordt met Zwolle, dan ben ik geneigd jouw denken te overwegen!!! Gefeliciteerd

Comment

Ah de supersystems van Rashidi, toch? Ben dan vooral benieuwd naar hoe je de 'Match Plans' implementeerd. Het heeft je al wel het nodige succes opgeleverd.

Comment

Gefeliciteerd met het kampioenschap. Heb je voor mij een screen van Jake Aresti?

Comment

Zeer knap om meteen kampioen te worden met zo'n kleine club!

Comment

Een titel winnen met deze club is niet gemakkelijk, maar je toont aan dat met wilskracht en een beetje geluk het mogelijk is ! Proficiat en ik ben benieuwd of je het volgend seizoen kan herhalen ... Vooral jouw prestatie in Europa daar kijk ik naar uit !

Comment

Je denkwijze heeft je een zeer knappe titel opgeleverd, ga zo door!!

Comment

Wauw proficiat hoor met het kampioenschap!
                                Aresti wordt ook een held in FM dus hem betrekken bij het eerste is een slimme zet.

Comment

Een hele mooie prestatie met Zwolle verricht.

Comment

Heerlijke prestatie geleverd man, die Aresti is inderdaad een zeer goede speler!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                    X