Mededeling

Collapse
1 van de 2 < >

Belangrijke mededeling MU-ers

Het zal niemand ontgaan zijn dat we in korte tijd drie moderators zijn kwijtgeraakt. Waar vroeger deze uittocht werd opgevangen door vers bloed, zal dat tegenwoordig een stuk lastiger gaan. De activiteit is tot een dieptepunt gedaald en ook wij als staf zien dat natuurlijk. Het opstappen van de moderators heeft niets te maken met de huidige staat van MU maar meer met persoonlijke zaken zoals het starten en afronden van opleidingen en werk. Vorig jaar hebben we als staf een laatste poging ondernomen om de daling in activiteit tegen te gaan, maar het is simpelweg een feit dat fora minder interessant worden/zijn. Voor zover ik weet blijven de huidige stafleden voorlopig actief in hun rol. Deze zal echter meer supportive zijn dan actief en initiatief. De animo is simpelweg te schaars voor de moeite die we dan in nieuwe initiatieven en artikelen zouden steken. Daarnaast heeft de huidige staf ook niet meer de tijd die het ooit gehad heeft. In de meer supportive-rol hopen we jullie de komende tijd nog te kunnen ondersteunen op het forum. Ik hoop dat dit voor iedereen even wat opheldering brengt.

Dat gezegd hebbende is er zojuist een vacature geopend. Iemand die interesse heeft zich met het ondersteunen van de staf op MU te bemoeien, kan contact opnemen met mij: https://forum.manutd.nl/forum/manage...licitatie-staf
2 van de 2 < >

.

.
See more
See less

[NvdW] [FM18] Horto Magiko

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[NvdW] [FM18] Horto Magiko

Horto Magiko

"Het is magische wiet, geef me een beetje om te proeven, te dromen over mijn PAO en te schreeuwen tot aan God: Mijn Panatha, Ik hou van jou, zoals heroïne, zoals een hard drug, zoals hasj, lsd, aan jou PAO is de hele wereld verslaafd, de hele wereld.

Mijn Panatha, mijn Panatha, Ik hou van jou, Ik hou van jou, waar je ook speelt ik zal je volgen, Ik volg je, PAO hier, PAO hier, PAO daar, PAO daar, waar je ook speelt we zullen altijd samen zijn, altijd samen."

Mijn nieuwe novelle zal plaats vinden bij Panathinaikos. Een prachtige Griekse club, die helaas in verval is. De club kent financiële problemen en bekleedt momenteel slechts de 8ste plek in de stand. Bovendien vertrokken er afgelopen maand véél spelers wegens wanbetalingen. Kortom, de grote successen van de vorige eeuw liggen zéér ver achter ons. Maar liefst 20x werd deze club kampioen van Griekenland, slechts 2x deze eeuw. Panathinaikos behaalde tot omstreeks 2004 zowel sterke resultaten op nationaal als internationaal vlak, maar vanaf dat jaar zakte de club steeds verder af. De club kwam in grote financiële problemen en moest het olympisch stadion in Athene inruilen voor haar eigen, sterk verouderde accommodatie. In 2013 balanceerde de club op het randje van het faillissement en kreeg de club geen profvoetballicentie uitgereikt van de Griekse voetbalbond. Dit werd echter alsnog ternauwernood afgewend en Panathinaikos bleef gewoon bestaan. Het hoogtepunt was het bereiken van de Europacup 1-finale tegen Ajax in 1971.

Naast een prachtige geschiedenis kent Panathinaikos enorm vurige supporters, die hen steeds trouw blijven. De harde kern, 'Gate 13' genoemd, zijn één van de meest passionele supportersgroepen die bestaan. Overal in Europa, waaronder Engeland en Duitsland, zijn aftakkingen van Gate 13 te vinden. In Athene heeft Gate 13 zelfs een eigen radiostation en -kanaal, waar duizenden mensen naar luisteren. Daar wordt alles rondom de club en de wedstrijden besproken door de supporters.

De grootste rivaal is uiteraard Olympiakos. De rivaliteit van Panathinaikos met Olympiakos Piraeus gaat ver – soms veel te ver. Panathinaikos is de club uit het rijke centrum van Athene, terwijl de havenarbeiders zich achter Olympiakos scharen. Tijdens gevechten tussen de clubs vallen veel gewonden en soms zelfs een dode. In 2007 werd Panathinaikos-supporter Mihalis Filopoulos gedood door Olympiakos-supporters tijdens een gepland gevecht. Filopoulos was 22 jaar en wordt nog elk seizoen herdacht door de achterban van Panathinaikos.

Mijn doel in deze novelle is om met een goed financieel beleid Olympiakos in Griekenland van de troon te stoten. Nadien wil ik ook Europa veroveren. Liefst met veel Griekse jongens, aangevuld met Zuid-Amerikaanse talenten.

Bij deze ook nog een bedankje aan bas2204 voor de prachtige banner!
    Last edited by bas2204; 5 feb 2018, 20:41.

Ben benieuwd wat je met Panathinaikos kan, veel succes!

Comment

Dit wordt weer ééntje om te volgen. Succes alvast!

Comment

Griekse competitie, leuk om te gaan volgen.

Comment

Succes in Griekenland, al ben ik meer fan van AEK.
          Last edited by Jornski; 2 feb 2018, 14:39.

Comment

succes

Comment

Succes in Griekenland.

Comment

mooie club en met misschien wel de mooie supporters

Comment

Mooie clubkeuze, deze ga ik volgen.

Comment

Deze volg ik ook! Panathinaikos is één van mijn absolute FM-clubs! Tijdens m'n kotperiode hadden ze IRL een ongelofelijke run in de CL (ik won met FM toen ook de CL onder leiding van Karagounis en Konstantinou). Bovendien bezorgde ik Antwerpen nachtmerries door ganser dagen hun lied door de boksen te laten schallen :

https://www.youtube.com/watch?v=qtAsW5J12G0

Veel succes!!!

Comment

Veel succes met Pana!

Comment

​​​​​​​Het was een stille zomer in Athene. Er is geen geld aanwezig in de Griekse hoofdstad, waardoor we niet konden uitpakken met spraakmakende transfers. Met een salarisbudget van nog geen 10k per week moest ik de markt op om enkele hiaten op te vullen. Ik ging uiteindelijk langs bij grootheden Porto en Monaco, waar ik Pacienca en N'Doram oppikte. Zij zijn jongens voor in de breedte, al zal vooral Pacienca wel veel spelen. Ik wil dat mijn team verschillende tactieken kan uitoefenen, dus is een tweede, goeie spits enorm belangrijk.

Beide jongens komen trouwens op huurbasis naar de club. Uitgaand ging niemand weg. Dan komen we tot de volgende opstelling:

Lod, Luciano Neves en Kace worden in mijn ogen de belangrijkste jongens dit seizoen. Hen acht ik de kwaliteiten toe om de pleog op sleeptouw te nemen. Doel dit jaar: ons kwalificeren voor Europees voetbal!

De voorbereiding liep alvast uitstekend: we toonden ons steeds de betere ploeg, alleen tegen Arsenal moesten we onze meerdere erkennen. Ook stonden er meteen al officiële wedstrijden op het menu, met Haugesund hadden we een makkelijke tegenstander op papier in de kwalificatieronde voor de EL. Echter hadden we met de Noorse subtopper onze handen meer dan vol; we kropen door het oog van de naald. In de laatste voorronde ontmoeten we Maccabi Tel Aviv, Europese kwalificatie zou financieel een zéér welkom zijn!

r4vje prinz poldi Marius Jornski Daniell Vlonkie delichris Duarte. W8er FM_Lesly joosthafner ROEMM

Bedankt voor de reacties!

Comment

Een goede voorbereiding. Verliezen tegen Arsenal is natuurlijk gaan schande.

Comment

prima voorbereiding

Comment

Een meer dan degelijke voorbereiding.

Comment

Gewoon een prima voorbereiding. Hopelijk weet je Maccabi te verslaan.

Comment

Een mooie taktiek. En je voorbereiding ziet er goed uit hoor.

Comment

Prima voorbereiding gedraaid. Succes tegen Maccabi Tel Aviv!

Comment

De voorbereiding was goed te noemen en ondanks weinig versterkingen lijk je klaar voor het seizoen. Macabi biedt opportuniteiten, al was Haugesund ook een hele klus.

Comment

Als je natuurlijk financieel in mindere papieren zit, dan is Europees altijd wel welgekomen. Op zich zou Maccabi geen probleem mogen zijn... maar na de dubbelconfrontatie met Haugesund zal de zelfverzekerdheid ook niet gegroeid zijn

Comment

Succes met Panathinaikos, in Griekenland ligt er zeker wel een uitdaging!

Comment

De eerste aftrappen zijn gegeven, net als de eerste puntjes! We begonnen de competitie met een gelijkspel tegen Kerkyra, onze kern is duidelijk nog niet volledig ingespeeld op de tactieken. Gelukkig wisten we ons wel te kwalificeren voor de Europa League, na twee zeer spannende potjes tegen de Israëlische grootmacht Tel Aviv. Door een mooie 0-2 overwinning in Israël was de buit meteen binnen.

Hierop volgde een gelijkspel bij Olympiakos, toch wel een klein stuntje in mijn ogen met deze kern... De recordkampioen is momenteel véél maar dan ook véél sterker dan wij, dus is het mentaal schitterend dat we ginder een punt pakten. Nadien leken we dan ook echt vertrokken, met twee mooie zeges in de competitie en 6/6 in Moskou en thuis tegen Utrecht. Mooie resultaten.

In de beker verloren we wel, maar dit is met groepsrondes waardoor we nog niet zijn uitgeschakeld. Een veldslag verloren, maar geen oorlog!

Belangrijke noot: we begonnen trouwens aan de competitie met 2 punten aftrek. Dit wegens wangedrag van onze fans...

To be continued!

r4vje prinz poldi Marius Jornski Daniell Vlonkie delichris Duarte. W8er FM_Lesly joosthafner ROEMM DeJarnoxD

Comment

Je start is niet slecht hoor. Jammer van die bekerwedstrijd, maar door dat het een poule is kan er nog alles gebeuren.

Comment

goed gestart

Comment

Prima begin van het seizoen.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X