Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

Het wonderlijke verhaal van San Marino

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Prima doelman hoor! Wel gek dat zijn Reflexen zo laag zijn..

Comment

FM_Lesly Mag opzich niet klagen met hoe het nu gaat
      komodo25 Ben ik wel met je eens dat van Kazachstan gewonnen had kunnen worden. Blijft toch een beetje vallen en opstaan, de spelers zijn nog in ontwikkeling
      Jornski Dan hebben we een heel groot probleem; dit is namelijk de 2e keeper
      Spoiler for 2e keeper:

delichris Dat biedt het zeker
      True_Legend Top 10 weet ik niet zo zeker, hij heeft toch wel wat 'flaws'. Veel spelers zijn tussen de 18 en 22 jaar en ontwikkelen zich nog. Het wordt erg interessant wanneer ze op hun piek zijn allemaal
      nasje92 Ja en sprongkracht ook, toch is het de beste keeper die we hebben dus we moeten het er wel mee doen
      Oefenwedstrijden

De WK kwalificatie staat op het punt van beginnen maar eerst werden er nog 2 oefenwedstrijden gespeeld. IsraŽl en Irak waren de tegenstander. IsraŽl werd een stukkie hoger geschat en dat bleek ook wel. Er werd eigenlijk kansloos verloren. IsraŽl was gewoon een klasse beter, klaar. Een tegenstander die we wel konden hebben was Irak. Dat bleek ook, want Irak wist niet wat het overkwam. Mijn spitsen hadden een mooie dag want ze wisten het netje goed te vinden. 4-1 werd het dan ook, een mooie klinkende overwinning

WK Kwalificatie

Opstellingen Wales - San Marino

Wedstrijd tegen Wales

Als het gaat om kwalificatie voor het WK, zal het gaan tussen ons en Wales om de 2e plek, er van uit gaande dat ItaliŽ 1e wordt. We kunnen dus een mooie slag slaan door hier resultaat te boeken. We kwamen wel heel snel achter en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Al na 3 minuten stond 1-0 op het scorebord. Toch komen we vrij snel terug doordat Morri 1-1 maakte. Het was een wedstrijd zoals vele andere. De tegenstander had het initiatief en wij wachtten op onze kans. Maar bij het initiatief weggeven hoort ook goed verdedigen en dat deden wij niet. En zo maakte een half uur in de wedstrijd eigenlijk het verschil. Wales kwam op 2-1 en 3-1 en een nederlaag leek in de maak. In de tweede helft herstellen we ons toch best aardig en komen wij ook tot kansen. 1 van die kansen zorgde in de slotfase voor 3-2. Nog even vol op de aanval om mogelijk een gelijkspel hier weg te halen. Maar helaas, het had het tegenovergestelde effect. Wales maakte 4-2 en besliste de wedstrijd
      Last edited by Thomassje123; 5 mrt 2018, 20:10.

Comment

Mocht je die Edwards de ziekenboeg had ingetrapt had je drie punten meegenomen uit Wales, ondanks het feit dat je toch serieus onder lag ... In de terugwedstrijd 2-0 winnen en dan gooi je hen eruit als het op het onderlingue duel aankomt ! Ik zie wel dat je echt niet veel balbezit had tegen de Welshe jongens

Comment

Jammer dat je niet kon winnen van Wales. Hopelijk kan je snel weer goede resultaten neer zetten.

Comment

Jammer van de nederlaag . Wales moet zo langzamerhand toch een land worden die voorbij gegaan moet worden

Comment

True_Legend Ik geef echt helemaal niks om balbezit, wel om de 2 cijfers die altijd bovenin te zien zijn, de eindstand. Ook als ik aanvallend zou spelen in en tegen Wales zou ik waarschijnlijk kopje onder gaan. Ik heb vertrouwen in mijn tactiek, ik heb er al eerder goede resultaten mee geboekt. Je moet ook denken aan de kwaliteit van San Marino, tegen landen als Wales doen we waarschijnlijk nog ten onder, maar de spelers moeten zich nog ontwikkelen. Ik ben erg benieuwd waar we over een jaar of 5 staan. Dan winnen we waarschijnlijk gewoon van Wales. Eens zien wat we thuis tegen ze kunnen laten zien, we hebben laten zien toch aardig mee te kunnen voetballen met Wales (qua kansenverhouding dan)..
              delichris Wat dacht je van deze resultaten
              komodo25 Ergens heb je gelijk, maar Wales blijft wel de nummer 11 van de wereldranglijst. We hebben nog een thuiswedstrijd voor de boeg tegen ze, eens zien wat dat wordt

WK kwalificatie

Wedstrijd 2

Op de tweede wedstrijd in deze groep stond wel behoorlijk wat druk. In eigen huis moest gewonnen worden van Hongarije. San Marino en Hongarije, het zijn op dit punt 2 gelijkwaardige landen. Individuele kwaliteit zou de beslissing moeten brengen. Dat was ook het geval want de statistieken waren nagenoeg gelijk. Toch was er maar 1 team dat kon winnen en dat waren wij. Vlak voor rust is het Gobbi die voor ons de 1-0 maakt, een enorm klote moment voor Hongarije natuurlijk en die zal ze wel even pijn hebben gedaan. Dan gaat Hongarije met volle moed weer de kleedkamer uit en willen ze de 1-1 maken. Hoe vervelend maak je het dan voor de Hongaren om vanuit een corner de 2-0 te scoren? Ik vind dat altijd rete irritant om zo de boot in te gaan. Maar het maakt me geen donder uit, winst is winst!

Wedstrijd 3

En dan wedstrijd nummer 3 met een uitslag die werkelijk NIEAMAND verwachtte.... We moesten naar ItaliŽ, nota bene de nummer 2 van de wereldranglijst. Kansloos toch? Nou we weten het ItaliŽ toch erg knap lastig te maken. We komen zelfs snel op een 0-1 voorsprong door een messcherpe counter. Ik zeg het iedere keer maar weer, als je tegen mijn San Marino speelt moet je je koppie er bij houden. ItaliŽ was natuurlijk beter en de bal was voornamelijk op ons eigen speelveld te vinden. Maar ItaliŽ was niet scherp en het maakte dat we met 0-1 de rust in gingen. Ik zeg het nog zo; houd je koppie er bij!! Maar nee hoor, ItaliŽ lette niet op na de rust en direct wist (uiteraard) Ceccoli daarvan te profiteren, 0-2! Wat gebeurt hier!?, hoor je iedereen denken. Voor ItaliŽ is dit natuurlijk een nachtmerrie. Maar ze hadden nog even om het recht te zetten. Ze maken dan ook met nog genoeg tijd in het vooruitzicht de 1-3 en ItaliŽ is weer wakker. Toch? Nee ItaliŽ, let toch eens op. Driemaal is geen scheepsrecht want ItaliŽ ging weer de fout in, en zo stond het pardoes 1-3. Nu wordt het toch echt tijd om wakker te worden. Een snelle 2-3 helpt daar bij. Een resultaat in ItaliŽ, dat kan toch nooit? Daar leek het wel op, want een kwartier voor tijd werd het 3-3. Onze droom was voorbij, maar ook een punt is erg mooi meegenomen. Het kan net het verschil zijn tussen play-offs of geen play-offs. We moesten het een kwartier volhouden en dat lukte. Eindstand 3-3 en dat zal vast voor extase hebben gezorgd in het kleine San Marino

Spoiler for wedstrijd tegen ItaliŽ:

Wereldranglijst

Comment

Had er even overheen gekeken dat Wales zo hoog staat . Toen ze erg knap . En is iets voor jouw San Marino om naar uit te kijken . Nu twee prima resultaten
                Zeker de 3-3 in Italie is een grote stunt

Comment

Wat een stunt om gelijk te spelen en vooral drie keer te scoren tegen ItaliŽ ! Schitterend resultaat en dit moet je hoop geven en vooral als dit gelijkspel volgt na een winst tegen Hongarije. Dit moet nog tegen enige spanning in het klassement van de groep brengen of niet ? Ook op de FIFA Ranking is jouw stijging een beloning voor je goede resutlaten

Comment

Echt een heldenresultaat om in je omringende buurland even een punt te stelen!

Comment

Zo wat een heerlijke resultaten zeg. Hie kan je mee voor de dag komen.

Comment

komodo25 12 plek lijkt nog ver weg maar misschien komen we er ooit. Wellicht als we eens een keer het EK of WK halen dat we het dan halen. Dan kan het best wel eens hard gaan
                        True_Legend We hebben gewoon 0-2 en 1-3 voor gestaan haha, hadden ook zomaar kunnen winnen. De spanning is er zeker, het staat dicht bij elkaar. Thnx voor je uitverkiezing, had ik zo snel nog niet op gerekend
                        FM_Lesly Vond ItaliŽ niet leuk denk ik haha
                        delichris Dat kunnen we zeker, zal vast verbaasde gezichten hebben opgeleverd

WK kwalificatie

Opstellingen San Marino - Finland

We speelden in deze wedstrijd iets anders, wat meer voetballender. Ik denk dat we kwalitatief beter zijn dan Finland dus ik durfde het wel aan om wat anders te spelen

Wedstrijd tegen Finland

En gelukkig pakte dat goed uit. Ik heb het toch goed ingeschat, dat we beter zouden zijn dan Finland. We hadden - anders dan anders - meer balbezit dan de tegenstander en ook de kansen. Het was ťťnrichtingsverkeer, iets wat de supporters toch niet gewend zijn. Ze werden dan ook helemaal verwend, Finland werd onder de voet gelopen. Guerra maakte terecht de 1-0. Eigenlijk hadden we moeten uitlopen om het niet onnodig spannend te houden. Gelukkig voor ons kon Finland helemaal niets bewerkstelligen, geen enkel schot op doel was het gevolg. Daardoor wonnen we makkelijk met 1-0.

Tactiek gebruikt deze wedstrijd

Stand na 4 wedstrijden

We zijn nu op de helft en het staat er behoorlijk goed voor. Het is een interessante poule met tegenstanders die aan elkaar gewaagd zijn. Gelukkig zitten voor ons de andere uitslagen mee, Wales heeft al meerdere malen punten laten liggen en zij zijn wel onze grootste concurrent om die 2e plaats. Met name Finland heeft ons een goede dienst bewezen. Wij hebben onszelf weer een goede dienst bewezen door wťl te winnen van Finland. Er zijn nog 4 wedstrijden te gaan. Wales en ItaliŽ krijgen wij thuis en Hongarije en Finland krijgen wij uit. Een resultaat tegen Wales zou mooi zijn en ook uit tegen Hongarije en Finland kunnen we winnen, daar ben ik van overtuigd

Comment

Gewoon 2e tot nu toe, erg knap en verrassend. Hoop dat je dit kan volhouden!

Comment

Een dubbel en dik verdiende nominatie voor NvdW ! En je beloont ons met een zeer knappe overwinning op Finland ! Dit zou een stunt zijn mocht je dit niveau kunnen aanhouden !

Comment

Het gaat erg goed met San Marino. Ze hebben nog nooit zo hoog gestaan.

Comment

Gefeliciteerd met je uitverkiezing, het is zeer knap wat je weet neer te zetten met San Marino, ga zo door!!

Comment

Knappe prestaties toch wel in deze groep. Dat punt in ItaliŽ moet zowat een droom zijn. Het zit allemaal nog dicht op mekaar maar er liggen zeker kansen!

Comment

San marino op een groot toernooi zou het dan echt gebeuren ? Prima overwinning

Comment

Jornski Ik ook, het lijkt er stiekem wel op!
                                      True_Legend Ik dacht vooraf al dat er wel mogelijkheden lagen in deze groep en dat is ook gebleken
                                      delichris Nee, de mensen in het land weten niet wat ze overkomt
                                      coma_303 Zal ik doen
                                      Marius We hadden zelfs kunnen winnen in Italie want we stonden 0-2 en 1-3 voor, maar een punt is ook al heel mooi. Sterker nog, dat punt kan zomaar de beslissing brengen wat betreft de 2e plaats en dus de play-offs plek
                                      komodo25 Het lijkt er op dat we zomaar de play-offs in kunnen gaan

WK Kwalificatie

Wedstrijd 5

In wedstrijd 5 was de cruciale wedstrijd tegen Wales. Als we niet verliezen houden we ze onder ons. Winst zou nog beter zijn, dan zijn onze kansen om de play-offs te halen wel heel groot. Wales was het land met het initiatief en het balbezit. We hebben meerdere keren bewezen een zeer stugge tegenstander te zijn en dat bleek hier ook wel. Wales had moeite grote kansen te creŽren en met onze spitsen zijn wij zeer gevaarlijk in de omschakeling. Dat moet inmiddels toch wel bekend zijn zou je denken? Maar toch trappen landen er nog steeds in, zo ook Wales, Ze letten even niet op en zo konden wij op een 1-0 voorsprong komen. Het spelbeeld veranderde niet, die bleef hetzelfde. We wisten de rust met 1-0 te halen. In de tweede helft ging het vrolijk verder. Wales probeert de 1-1 te forceren en wij zijn gevaarlijk in de counter. Zo'n counter leverde zelfs 2-0 op! Zouden we dan winnen van Wales? Helaas viel de 2-1 vrij snel en dan weet je dat het restant van de wedstrijd erg lastig wordt. De stand blijft lang 2-1 en Wales blijft steeds meer en meer drukken. En dan, in het zicht van de haven, valt dan toch nog de 2-2. Dat is achteraf teleurstellend maar alsnog voldoende om Wales achter ons te houden

Wedstrijd 6

In wedstrijd 6 was de return tegen ItaliŽ en de Italianen hadden natuurlijk wat goed te maken. Wat ItaliŽ in ItaliŽ fout deed, deden ze hier wel goed. Ze maakten de 0-1. Nog niet zo erg want de wedstrijd is nog lang en we hebben laten zien te kunnen scoren. ItaliŽ was niet eens zo heel gek veel beter, ze creŽerden weinig kansen. Wij wisten ook regelmatig voor het doel te komen. Misschien is ItaliŽ toch niet zo goed als men denkt. Maar ze staan wel 0-1 voor en ze lijken de rust te gaan halen met een voorsprong. Maar dan vlak voor rust. GOAL!!! 1-1. Nee ItaliŽ, op halve kracht gaan jullie niet winnen van ons, jullie zullen uit een ander vaatje moeten tappen. De tweede helft was heel interessant, beide teams waren best aan elkaar gewaagd en 2-1 was nog best mogelijk. De stand bleef lang 1-1, ook prima natuurlijk. Maar in de slotfase ging het dan toch mis. ItaliŽ kwam op 1-2 en ook snel op 1-3. Jammer, maar wat waren we toch weer dichtbij een resultaat tegen ItaliŽ.

Stand na 6 wedstrijden

En zo zijn er 6 wedstrijden voorbij. Nou ja, 6 voor ons. De 2 concurrenten, Wales en Hongarije, hebben er al 7 achter de rug. En nog steeds staan we boven ze! De andere resultaten zijn nog steeds gigantisch in ons voordeel.

Nou lees goed! Er zijn nog 2 wedstrijden te spelen voor ons. Dit zijn 2 uitwedstrijden tegen Hongarije en Finland. Dat zijn al 2 wedstrijden waar we best resultaat kunnen halen. Ten tweede, Hongarije en Wales moeten nog 1 wedstrijd. Hongarije speelt alleen nog tegen ons. Een gelijkspel is voor ons voldoende om Hongarije definitief achter ons te houden. Maar dat is nog niet alles, Wales heeft er ook nog 1 te gaan en dat is de wedstrijd tegen ItaliŽ. Er van uitgaande dat ze die niet winnen zou een gelijkspel tegen Hongarije al voldoende zijn om ons te plaatsen voor de play-offs. Dan is de wedstrijd tegen Finland niet eens relevant meer. Bij winst tegen Hongarije hebben we sowieso de play-offs te pakken. Alles is enorm in ons voordeel. Winst tegen of Hongarije of Finland betekent sowieso play-offs voor ons. Als Wales niet wint van ItaliŽ is een gelijkspel tegen Hongarije al voldoende 1 ding is duidelijk, het is nu of nooit!!!!!

Comment

San marino staat erg knap tweede in de poule, gezien het programma is de tweede plaats zeker een mogelijkheid. Laten we hopen dat jullie de Play-Offs weten te halen, dat zou een erg mooie beloning zijn en stap richting werelddominantie

Comment

Een stunt is nu echt dichtbij. Je hebt echt geluk gehad dat de andere landen ook geen punten gepakt hebben waardoor je alles in eigen handen hebt.

Comment

Opnieuw prima resultaten. En je staat er inderdaad voortreffelijk voor. Maar je kent dat verhaal van dat vel en die beer.. hopelijk lukt het!

Comment

De play-offs halen zou al een geweldige prestatie zijn.

Comment

Zo'n kans krijgt san Marino niet snel . Hopelijk pak je hem

Comment

Knappe tweede plek, maar de playoffs moet nu toch je grote doelstelling zijn ! Een unieke kans waarbij je gewoon nog twee wins moeten pakken ... Succes en ik kijk echt naar San Marino op een groot toernooi te zien aantreden

Comment

coma_303 Nou, stap gezet
                                                    Jornski Ik denk nu toch echt dat we het zelf afgedwongen hebben
                                                    Marius Het voelt wel een beetje als nu of nooit ja
                                                    delichris Dat is gelukt
                                                    komodo25 Ik hoop het ook man, dan ben ik eigenlijk al tevreden met wat ik behaald heb
                                                    True_Legend Na 4 wedstrijden waren de play-offs al de doelstelling. De wedstrijd tegen Wales zou bepalend zijn en we hebben ze achter ons kunnen houden. Van Hongarije en Finland moeten we uit toch ook wel kunnen winnen

WK kwalificatie

Wedstrijd 7

Daar is ie dan! De cruciale wedstrijd tegen Hongarije. Een gelijkspel zou mogelijk al genoeg zijn, bij winst zijn we sowieso geplaatst voor de play-offs. Je kunt gerust zeggen dat de start van de wedstrijd bizar was. We komen na 2 minuten al op 0-1 en binnen 4 minuten staat het 0-2. Ik wist niet wat ik zag. Maar zoals ik wel vaker zeg, de wedstrijd is dan nog lang. Hongarije kwam dan ook best snel op 1-2 en het is weer helemaal een wedstrijd. Hongarije drukte door en de 2-2 hing in de lucht. Maar het was niet Hongarije maar een messcherpe counter voor ons dat vlak voor rust 1-3 opleverde. Maar in de eerste helft werd het zelfs 1-4. Wedstrijd gespeeld toch, zou je zeggen. Nog niet helemaal, maar bij 1-5 kon je wel zeggen, ja... Dit is gespeeld. En dan komt Hongarije op 2-5, kan het dan toch spannend worden? Nee, want we maakten ook heel snel zelfs 2-6. Een corner leverde in de slotfase zelfs een 2-7 eindstand op. En zo hebben we ons gekwalificeerd voor de play-offs!!

Wedstrijd 8

De wedstrijd tegen Finland was er 1 voor de statistieken, we hebben ons al geplaatst. Wales zou winnen van ItaliŽ dus het is maar goed ook dat we wonnen van Hongarije, anders had er nog best wel wat druk op gezeten. Maar we konden lekker vrijuit spelen. We hadden het wel moeilijk, Finland was in eerste instantie beter maar toch komen wij tegen de verhouding in op 0-1. In de tweede helft spelen we al een stuk beter en zitten wij veel beter in de wedstrijd. Dat leverde zelfs 0-2 op en daar kon Finland niet van terug komen. De Finnen maakten nog wel 1-2 in blessuretijd maar we kwamen meteen terug met de 1-3. Ceccoli liet zijn klasse maar weer eens zien

Eindstand groepsfase

En hier zie je zwart op wit wat we ons geplaatst hebben voor de play-offs. Slechts 3 punten achterstand op ItaliŽ. Als we de 1-3 of 0-2 in ItaliŽ vast konden houden, als we de 1-1 konden vasthouden in eigen huis, als we de tegengoal in de 88e minuut niet kregen tegen Wales..... Dan hadden we zomaar 1e kunnen worden. Maar goed dat is achteraf. In eerste instantie hadden we mazzel met andere uitslagen. Maar met 14 punten, 3 punten achterstand op de nummer 1 en de meeste goals in van iedereen (!). Nee we hebben geen mazzel gehad, we hebben het zelf afgedwongen.

De spitsen

Zoals gezegd hebben we de meeste goals van allemaal gescoord. Dit zijn de 3 spitsen die dit mede mogelijk gemaakt:

Spoiler for spitsen:

Loting play-offs

In de play-offs spelen we tegen Oostenrijk

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X