Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM2018/LLM] York Athletic - Soap aan de Ouse

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM2018/LLM] York Athletic - Soap aan de Ouse

"Schot nieuwe eigenaar York City"
    York - Voetbalclub York City heeft een nieuwe eigenaar. Dat heeft een wel ingevoerde bron binnen de club, die absolute anonimiteit wenst, zojuist bevestigd nadat een gerucht hieromtrent wereldkundig werd gemaakt door de York Daily Record. Wie deze persoon is en wat dit voor de club betekent blijft vooralsnog ongewis; de persvoorlichtster onthoudt zich tot dusver van ieder commentaar.

Neerwaartse spiraal
    Het nieuws is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk te noemen. Kort na de pijnlijke degradatie uit de National League afgelopen zomer bevestigde de flamboyante clubeigenaar Jason McGill nog dat hij geenszins van plan is te vertrekken. "Mijn werk hier is nog lang niet af." Zo liet hij daags na de laatste wedstrijd optekenen. McGill zal echter ook moeten hebben ingezien dat twee achtereenvolgende degradaties niet bepaald passen bij zijn eerder gedane uitspraak dat York City structureel bij de beste 40 clubs van Engeland moet gaan behoren. Daarmee doelend op een plek in het Championship en op termijn promotie naar het hoogste niveau. Dat doel is na het afgelopen seizoen verder weg dan ooit. Sinds de komst van McGill in 2006 beleefde de club wisselende resultaten in de verschillende competities, maar vanaf 2014 is het hard bergafwaarts gegaan. Met de degradatie naar het zesde(!) niveau enkele weken terug als voorlopig laatste dieptepunt.

Onverminderd populair
    Ondanks de magere jaren leek McGill nog altijd op voldoende steun vanuit de achterban te kunnen rekenen. Zijn start bij de club was veelbelovend. Een deel van zijn vermogen dat hij vergaarde met inpakmateriaal stopte hij in de club, kocht het stadion en bracht York na enkele jaren terug naar League Two. De afgelopen jaren heeft hij zich daarnaast sterk gemaakt voor de komst van een nieuw multifunctioneel stadion. Mede door zijn charismatische voorkomen stal hij de harten van grote scharen fans, maar dat imago is langzaam aan het afbrokkelen bij het uitblijven van verdere sportieve successen.

Hoe nu verder?
    Officieel is er nog niets bekend gemaakt, maar verwacht wordt dat de club op zeer korte termijn naar buiten toe zal treden om openheid van zaken te geven. Het heeft er echter alle schijn van dat het binnenskamers flink rommelt...

Spoiler for Toelichting:

Zo eens in de paar jaar koop ik FM en dit keer was de 2018 versie aan de beurt. Daarnaast leek het me leuk om sinds lange tijd (zo'n 5 jaar geleden) weer eens een novelle te gaan schrijven. En niet zomaar een novelle; ik heb mezelf in het diepe gegooid door eens met een LLM carrière aan de slag te gaan. Dat heb ik eigenlijk nog nooit serieus geprobeerd, dus het is voor mijzelf ook helemaal nieuw! Dat gaat gebeuren met York City. Gewoon, omdat ik het een prachtige stad vind. In de editor heb ik een paar kleine aanpassingen gedaan om de club een heel klein beetje naar m'n hand te zetten. Niets schokkends verder, maar dat zal allemaal langzaam duidelijk worden in de komende updates. De indeling van de novelle laat zich niet sturen in de zin van dat ik per seizoenshelft een update plaats (wat vaak de standaard is in LLM novelles). Soms schrijf ik iets uitgebreider over bijvoorbeeld één interessante wedstrijd en een andere keer kan ik bij wijze van in één keer van tien wedstrijden alleen de uitslagen vermelden met een tussenstand. Enfin, jullie gaan het vanzelf zien. Have fun!

Last edited by Blake Farrar; 24 dec 2017, 15:30.

Succes met je novelle!

Comment

succes en een zeer mooie banner

Comment

Succes met York.

Comment

Succes!

Comment

York City bevestigd: "Cameron koopt meerderheidsbelang"
            York -
            Een dag na het uitlekken van de geruchten omtrent de overname van York City heeft de voetbalclub het nieuws in een officiële persverklaring bevestigd. In het korte bericht valt te lezen dat Morris Cameron, een Schotse vastgoedmagnaat, met de steun van een groep investeerders binnen supporterskringen van de club een meerderheidsbelang in York City heeft verworven. Wat dit betekent voor de huidige eigenaar, Jason McGill, wordt niet duidelijk. Later vanmiddag staat er een persconferentie gepland, waar in ieder geval zowel McGill als de nieuwbakken eigenaar bij aanwezig zullen zijn.

Cameron genoemd in belastingschandaal
            Wie is deze Morris Cameron? Als voetballer beleefde de nu 45-jarige Schot in elk geval geen gelukkige carrière. Al vroeg werd hij geplaagd door verschillende knieblessures en bleef een doorbraak in het betaalde voetbal uit. Na enkele jaren op amateurniveau te hebben gekwakkeld besloot hij zich op een maatschappelijke carrière te richten. Hoewel de toen 23-jarige Schot zeker over voetbaltalent beschikte, bleek hij nog een gave te bezitten: het herkennen van de onweerstaanbare geur van geld. Grote sommen geld.

In dienst van een makelaarskantoor groeide zijn interesse voor vastgoed gestaag. Enkele goede beleggingen en een viertal jaren verder startte de uit Oban afkomstige Cameron zijn eigen vastgoedimperium en zag zijn vermogen binnen tien jaar tot enkele miljoenen toenemen. Niet genoeg, want de teller zou nog veel verder doordraaien. Niet in de laatste plaats dankzij schimmige belastingconstructies met landen rondom het Caraïbisch gebied. Zijn naam is onder andere gelieerd aan een aantal bedrijven die worden genoemd in de Panama Papers. De betrokkenheid van Cameron is duidelijk, maar een helder beeld van zijn activa in het buitenland is onmogelijk te schetsen. Dat maakt het dat de hele financiële handel en wandel van de Schot is omgeven met een zweem van achterdocht. Het enige dat Cameron zich hierover liet ontvallen was veelzeggend: "Not fair? Yes, maybe. But truly legitimate." En zo dacht het openbaar ministerie er klaarblijkelijk ook over, want tot een onderzoek kwam het nooit.

"York City een koopje"
            Volgens wel ingevoerde bronnen zou het vermogen van Cameron inmiddels de honderd miljoen zijn gepasseerd. Inclusief enkele uitstaande schulden wordt de totale waarde van York City geschat op drie tot zes miljoen pond. Er zijn clubs voor meer over de toonbank gegaan, hoewel deze in de regel op een hoger niveau acteren. Wat er werkelijk voor de club is betaald en wat de bedoelingen van Cameron zullen zijn zal vanmiddag op de persconferentie een stukje duidelijker moeten worden.

Spoiler for Reacties:

Bedankt allemaal, ik ga zeker proberen er een succes van te maken!

Last edited by Blake Farrar; 24 dec 2017, 15:32.

Comment

Leuk begin van je novelle, deze gaan we volgen!!

Comment

goede update

Comment

Leuk verhaal, success

Comment

Leuk begin en leuke club succes

Comment

Veelbelovend begin van je novelle, ik ben benieuwd!

Comment

Heel erg leuk begin. Succes in ieder geval!

Comment

Veel succes bij York

Comment

LIVE: Persconferentie omtrent overname York City
                            Welkom allen op deze ingelaste persconferentie. Gezien de ontwikkelingen, nieuwsberichten en speculaties in het afgelopen etmaal zagen wij ons genoodzaakt een persconferentie te beleggen omtrent de recente ontwikkelingen binnen de club. U heeft Jason McGill en Morris Cameron inmiddels zien zitten, maar voordat u zich tot hen kan wenden zal ik eerst een algemeen statement vanuit de club openbaren. "Afgelopen week heeft clubeigenaar Jason McGill zich genoodzaakt gezien een meerderheid van zijn aandelen van de hand te doen vanwege enkele dramatische ontwikkelingen op financieel gebied. Een belangrijke investeerder voor de bouw van het nieuwe stadion is afgehaakt doordat procedures wederom vertraging hebben opgelopen, waarmee het financiële fundament onder het nieuwbouwproject is weggeslagen. Jason McGill heeft getracht externe geldschieters binnen te brengen, waaronder zijn eigen firma, maar de raad van toezicht van JM Packaging achtte het risico voor het financieel gezonde bedrijf te groot en keurde een nieuwe kapitaalinjectie resoluut van de hand. De toch al niet rooskleurige boekhouding van York City, mede ingegeven door het uitblijven van sportief succes, kwam daarmee onder een vergrootglas te liggen bij de licentiecommissie en maande McGill snel met een oplossing te komen om een dreigend faillissement af te wenden."

"Contacten uit de supporterskring brachten McGill in contact met ondernemer Morris Cameron die zijn liefde voor het voetbal nooit onder stoelen of banken heeft geschoven. Een ultieme kans om toch nog carrière te maken in 's werelds grootste amusements-industrie. Zo gaf hij aan. McGill, voor 95% eigenaar van York City, heeft 60% van zijn aandelen aan Cameron overgedragen en nog eens 30% komt in bezit bij een select groepje welgestelden die zich vertegenwoordigen als supporters. Hun belang moet zeker niet worden onderschat, zei krijgen medezeggenschap over het beleid van de club. McGill houdt 5 procent van de aandelen in bezit, waarmee hij aan de club verbonden blijft en zijn rol als voorzitter voorlopig zal blijven uitoefenen om de continuïteit op de korte termijn te waarborgen. De overige vijf procent van de aandelen is en zal in handen van enkele lokale overheden blijven. Tevens neemt Cameron de volledige schuldenlast over (naar verluidt circa 4,5 miljoen pond, red.) waarmee York City vanaf dit moment officieel schuldenvrij is." Dan is er nu gelegenheid tot het stellen van vragen.

Jason, hoe heeft dit zo kunnen ontstaan? Kortgeleden zag je nog een toekomst waarin plek was voor York City met Jason McGill.
                            "Het business model van de toekomst van de club is voor een groot deel opgehangen aan de begroting op basis van het nieuwe stadion. Door weinig slagkracht bij de betrokken partijen heeft de bouw al twee jaar vertraging opgelopen, daar gaat nu minstens nog een jaar bijkomen. Dat duwt de club nog verder in de rode cijfers waarmee de situatie onhoudbaar is geworden."

Wat betekent dit voor de plannen van het nieuwe stadion?
                            Na enige stilte: "Zonder York City geen nieuw stadion en zonder nieuw stadion geen nieuw geld. Ik heb me jaren hard gemaakt voor de bouw van een fantastisch nieuw stadion, maar het ligt nu niet meer in mijn handen."

De bouw van een nieuw stadion is dus definitief van de baan?
                            "Hoor je mij dat zeggen?"

Je blijft voorlopig aan in je huidige functie. In hoeverre is dat een werkbare situatie?
                            Dat is natuurlijk veelvuldig ter sprake gekomen afgelopen week. Ik ken de club van onder tot boven, mijn netwerk ligt in deze regio en ik voel nog altijd steun vanuit de achterban. York is mijn stad, deze club mijn eeuwige liefde. In overleg met Morris heb ik besloten om mijn functie te blijven uitoefenen, maar beslissingen zullen niet langer door mij alleen worden genomen."

Meneer Cameron. We kennen u nog niet zo goed. Stelt u zich eens voor.
                            Een ongemakkelijke lach maakt zich meester van Camerons gezicht: "Jouw krant heeft anders al aardig in mijn verleden lopen wroeten! Ach, het zal het lot van een publiek figuur zijn. Tot vorige week maakte niemand zich nog druk om mijn verleden. Ik zal daarmee moeten leren omgaan. De toekomst van York Athletic staat voorop, niet die van Morris Cameron."

Zei u nou York Athletic?
                            "Ehhmm, zei ik dat? Ik bedoel natuurlijk York City."

Oke. Jason, een laatste vraag: Hoe gaan de komende weken eruitzien? De voorbereiding staat immers voor de deur.
                            "Het moge duidelijk zijn dat deze ontwikkeling op een uiterst ongelukkig moment valt. Aan de andere kant, wanneer is wel het juiste moment bij dit soort extreme gebeurtenissen? De spelers en technische staf zijn gistermiddag op de hoogte gesteld en zullen zich vanaf volgende week woensdag in alle rust gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen. Achter de schermen zal het de komende weken en maanden hectisch zijn, maar er is ons alles aan gelegen om te voorkomen dat de onrust over slaat op de spelersgroep." Aldus McGill, die na deze vraag direct opstond en zich een weg naar de catacomben van Bootham Crescent verschafte.

Spoiler for Reacties:

Dank voor alle motiverende berichten op deze eerste kerstdag, ik ga mij nu naar de kerstdis spoeden. Morgen weer een nieuwe update!

Last edited by Blake Farrar; 25 dec 2017, 15:18.

Comment

Leuke ontwikkelingen.

PS: tag je volgers bij een update. Anders bestaat de kans dat je ze verliest wanneer ze niet op de hoogte zijn en de novelle uit het oog verliezen.

Comment

Leuke update

Comment

prima update

Comment

BREAKING: "Bestuurlijke chaos York City compleet"
                                    York - Of moeten we vanaf nu zeggen: York Athletic... Want dat is wat deze krant onder ogen heeft gezien uit geheime documenten die de herschreven statuten van de voetbalclub van weleer bevatten. Niks geen overname dus. Een ordinaire doorstart. Niets meer en niets minder. York City is twee dagen geleden failliet verklaard en een dag later opnieuw opgericht als zijnde York Athletic. Iets dat de club overigens al eens eerder meemaakte. York City werd in 1922 namelijk heropgericht uit de toenmalige amateurclub waarvan de roots teruggaan tot 1908.

Schertsvertoning
                                    Met terugwerkende kracht zet het de persconferentie van gisteren in een heel ander daglicht. Waarom heeft men geen volledige openheid van zaken gegeven? Waarom mocht de wijziging van de clubnaam niet geopenbaard worden? Het zal vast en zeker uit de koker komen van nieuwe eigenaar Morris Cameron. Die zich gisteren nota bene nog versprak, maar waar niemand op dat moment nog waarde aan hechtte. Vooraanstaand oud-speler van York City en thans clubwatcher Tony Canham noemt de hele situatie lachwekkend. "Wat een poppenkast. Amateurisme ten top. Ik heb er geen andere woorden voor." Was Cameron bang direct uit het pulletje van de supporters te vallen? Des te opmerkelijker daar een paar van die supporters, die nu goed zijn voor 30% van de aandelen van de club (wat overigens wel klopt), met de naamswijziging moeten hebben ingestemd. Ter verdediging van Cameron: een naamswijziging is wettelijk gezien nodig daar een failliete boedel niet meer onder dezelfde naam mag opereren. Het overkwam meer voetbalclubs in het verleden. Maar daar werd in veel gevallen niet in achterkamertjes over besloten. Waar een kleine club groot in kan zijn...

"Nieuw stadion van de baan"
                                    En dat is nog niet alles. Want de aanleiding van het ogenschijnlijk onafwendbare faillissement heeft alles te maken met de voorgenomen bouw van een nieuw multifunctioneel stadion. Waar naast York City ook de plaatselijke rugbyclub gebruik van zou gaan maken. Het is zo goed als zeker dat York de komende jaren nog in het oude vertrouwde Bootham Crescent haar competitieduels zal afwerken. De openstaande schuldenlast van de club had alles te maken met de financiering van het enorme bouwproject. In ruil voor volledige onaansprakelijkheid heeft Cameron alle verplichtingen die zijn aangegaan afgekocht. Zoveel is duidelijk geworden uit vertrouwelijk informatie op hoog bestuurlijk en ambtelijk niveau binnen het stadsdistrict. Daarmee is de belangrijkste participant uit het project gestapt en lijkt de komst van een nieuw stadion definitief van de baan.

Morris Cameron baande zich na een ogenschijnlijk zware werkdag zonder iets te zeggen een weg door de verzamelde menigte journalisten richting zijn auto. Jason McGill was enkele uren later iets spraakzamer: "you have done your research fucking well mate." Knipoogde hij een journalist van de York Daily Record veelbetekenend toe. En ook McGill verdween vervolgens in het zwart van de nacht.

Spoiler for Reacties:

@Marius: ik zal daar eens naar kijken, moet nog even uitvogelen hoe ik dat precies moet doen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor. Onderweg naar de volgende kerstdis...

Last edited by Blake Farrar; 27 dec 2017, 16:28.

Comment

benieuwd hoe dit verder gaat..

Comment

Gary Mills neemt ontslag
                                        York - York Athletic moet op zoek naar een nieuwe manager. Daags voor de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft Gary Mills zijn contract ingeleverd. Volgens de club is dit in onderling overleg besloten, maar insiders beweren dat Mills geen vertrouwen voelt en behoorlijk is geschrokken van alle ontwikkelingen in de afgelopen weken.

Degradatie

Het moment van het 'ontslag' mag dan ongelukkig genoemd worden; met Mills aan het roer was de stemming niet bepaald hosanna. Onder zijn leiding werd weliswaar de voor lagere divisies prestigieuze FA Trophy gewonnen, maar daar tegenover staat de onthutsende degradatie uit de National League, wat de club een behoorlijke financiële strop heeft opgeleverd. Mills werd in oktober na veel bombarie voor de groep gezet, maar leek weinig grip op zijn ploeg te hebben. Het mag dan ook een klein wonder heten dat hij de Minstermen de derde prijs uit de clubhistorie bezorgde.

Mills in spagaat
                                        Jason McGill heeft zich persoonlijk sterk gemaakt voor de komst van Mills, die de club eerder tussen 2010 en 2013 succesvol onder zijn hoede had. In die periode won hij andermaal de FA Trophy en bracht hij York terug naar League Two. De weg omhoog leek definitief ingeslagen, maar het moeizame eerste seizoen op het vierde niveau kostte Mills uiteindelijk de kop. Dat Mills na enkele jaren weer in genade werd genomen deed menigeen de wenkbrauwen fronsen, maar nu negen maanden later is dus ook het tweede huwelijk gestrand. Naar verluidt heeft Mills zelf besloten de handdoek te werpen, maar insiders beweren dat de kersverse clubeigenaar Morris Cameron hierin een dubieuze rol heeft gespeeld.

"Morris Cameron is niet gek. Hij heeft zijn vermogen vergaard door slim zaken te doen. En laat het slim managen van deze club de afgelopen jaren nu net een enorme janboel zijn geweest." Zo sprak een supporter. "We moeten vertrouwen hebben in Cameron. Misschien is het goed om eens schoon schip te maken. Immers, wat zijn we de laatste twee decennia nu eigenlijk opgeschoten? Niets."

Spoiler for Reacties:

Vlonkie; Ik ben langzaam ergens naartoe aan het werken. Gelukkig had ik nog een klein voorraadje updates want van FM spelen is de laatste dagen tergend weinig terecht gekomen...

Last edited by Blake Farrar; 28 dec 2017, 21:58.

Comment

Soap York Athletic nog altijd niet voorbij: vier spelers op non-actief gesteld!
                                          York - De nieuwe clubeigenaar Morris Cameron is nauwelijks een week in functie maar lijkt nu al een dictatoriaal schrikbewind te voeren. Hedenmorgen was een journalist van deze krant, en met hem vele supporters, op trainingscomplex Wigginton Road getuige van een weerzinwekkend schouwspel tussen Cameron en een viertal selectiespelers. Nota bene tijdens de allereerste training van het nieuwe seizoen. Van oudsher een dag waar tal van supporters, zowel jong en oud, op het trainingscomplex te vinden zijn. De woordenwisseling ontaarde in een stevige schermutseling totdat andere selectiespelers tussen beide partijen kwamen. Wat de aanleiding van het opmerkelijke incident is geweest is onduidelijk, maar Cameron nam geen halve maatregelen: een kwartet spelers is voor onbepaalde tijd op non-actief gezet. "Allen zijn nog in het bezit van een eenjarig contract." Zo maakte de persvoorlichtster na de ochtendsessie wereldkundig. Vanwege commerciële verplichtingen is besloten de middagtraining gewoon door te laten gaan, maar het gebruikelijke persmoment aan het einde van de dag zal geen doorgang vinden.

"Aanvoerder Newton betrokken"
                                          Wie de vier zijn is vooralsnog niet officieel bekend gemaakt, maar afgaande op de personen die 's middags niet meer op het trainingsveld stonden van de nog altijd manager-loze club, kunnen wij de namen invullen: Hamza Bencherif, Danny Parslow, Adriano Moké en aanvoerder Sean Newton. De vier zijn in principe basisspeler of zitten daar op z'n minst dicht tegenaan waardoor er een gapend gat is geslagen in de selectie die nu nog slechts uit negentien spelers bestaat. Wat moet er in de wereld zijn voorgevallen om tot dergelijke rigoureuze maatregelen over te gaan? Iedereen deed er na afloop van de middagtraining, al dan niet gedwongen, het zwijgen toe. Ook bij het verlaten van het terrein - enkele uren later - wilde (of beter gezegd: mocht) niemand, technische staf noch spelers, ook maar iets kwijt.

Sfeer lijkt compleet verziekt
                                          Een overname die niet zo vrijwillig bleek te zijn als gedacht, een persconferentie die meer weg had van een poppenkast, het afblazen van de bouwplannen voor het nieuwe stadion, het vertrek van de manager aan de vooravond van het nieuwe seizoen en nu wordt zelfs fysiek geweld niet geschuwd. Als één ding de afgelopen twee weken duidelijk is geworden bij York Athletic: de sfeer moet volledig verziekt zijn. Ondertussen zit de arme Steve Torpey er maar mooi mee in zijn maag. Voorlopig zal de coach van het jeugdteam de taken voor het eerste elftal namelijk waarnemen. De eerste training van het hoogste elftal zal de gechoqueerde Torpey zich in elk geval nog lang kunnen heugen...

Spoiler for Screens:

Omdat ik in het spel al iets verder zijn de screens ietwat gedateerd daar ik ze vergeten was te nemen op het moment suprême. Dat brengt me meteen bij het volgende: is het prettiger als de screens via een link zijn te benaderen of als deze rechtstreeks op het forum staan (een en ander afhankelijk van de context waarin ze geplaatst worden). Dit zal met name bij transfers en tussenstanden in de competitie e.d. aan de orde zijn. Ik ben benieuwd wat de voorkeur heeft!

Last edited by Blake Farrar; 28 dec 2017, 22:02.

Comment

allemaal onrust in York. Nu maar hopen dat het weer goed komt

Comment

Onbekende Farrar nieuwe manager York Athletic
                                              Daags na het vertrek van Gary Mills heeft York Athletic een nieuwe manager aangesteld. De voor het grote publiek schier onbekende Blake Farrar moet ervoor gaan zorgen dat York Athletic volgend seizoen weer een trede hoger haar kunsten mag vertonen. De 36-jarige Farrar is geboren en getogen in York, maar heeft nooit op niveau gevoetbald. Zijn enige ervaring als manager deed hij op bij amateurclub Bramham waar hij in drie seizoenen tweemaal promoveerde. Voor Cameron reden genoeg om de talentvolle Farrar de kans van zijn leven te geven. "Blake is een charismatisch persoon, beschikt over de juiste mentaliteit en heeft aangetoond goed met talent uit de voeten te kunnen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij de juiste persoon is om deze prachtige club stabiliteit te geven en de visie voor de lange termijn te bewaken." Aldus de Schotse eigenaar.

Farrar is daarmee alweer de zevende manager in slechts vier seizoenen tijd. Sinds clubicoon Alan Little de club in 1999 verliet heeft York zelfs al 16 managers versleten. Op de eerste termijn van Gary Mills na - tussen eind 2010 en begin 2013 - hield geen enkele trainer het langer dan één seizoen vol. "Toen Cameron met die statistiek werd geconfronteerd was zijn antwoord duidelijk: "dat bedoel ik dus met stabiliteit. Het technisch hart vormt de rode draad door de club, maar hoe kun je dat naar behoren uitdragen als er ieder seizoen weer een ander voor de groep staat?"

Schotse invasie!
                                              Naast de bekendmaking van Farrar als nieuwe manager maakte Morris Cameron in eigen persoon bekend dat er de komende twee weken acht Schotse spelers met de selectie zullen meetrainen. Als de proefperiode voor beide partijen voldoende vruchtbaar is ligt er een contract klaar voor de desbetreffende spelers. Daarmee is het eerste wapenfeit van Cameron zichtbaar geworden. "Ik heb mijn netwerk in Schotland aangesproken om te zien of daar nog wat transfervrije spelers op te halen zijn. Ik ben nieuwsgierig wat zij kunnen brengen; we hebben nog wat versterking in de breedte nodig."

Spoiler for Reacties:

Vlonkie; Daar zal Farrar dus voor moeten gaan zorgen!

Comment

klinkt goed. Heb je screens van die acht Schotse spelers?

Comment

Vier proefspelers versieren contract
                                                  Vier van de acht Schotten die de afgelopen twee weken op proef waren bij York Athletic hebben Blake Farrar dusdanig geïmponeerd dat zij een contract aangeboden hebben gekregen. Het gaat om centrale verdediger Fopp Hammer, rechtervleugelverdediger Math Verglass, aanvallende middenvelder Kevin Dykewater en de fysiek sterke Martin Juliana in de rol van ausputzer tussen verdediging en middenveld. De andere vier proefspelers hebben de club inmiddels verlaten.

Farrar had het volgende verhaal bij zijn nieuwe aanwinsten: "vier goede spelers die zo kunnen aanhaken bij de selectie. Met name
                                                  Fopp Hammer heeft op mij een goede indruk gemaakt. Vreemd dat hij onopgemerkt is gebleven door de Schotse subtop." Ook in Math Verglass ziet Farrar potentie: "Met zijn snelheid en uithoudingsvermogen is hij in staat negentig minuten lang de rechterflank te bestrijken. Een plaag voor iedere tegenstander." De technisch begaafde Dykewater zal zich nog flink moeten ontwikkelen om aanspraak te maken op een basisplaats: "Kevin heeft een fluwelen touch. Dat zie je maar weinig op dit niveau waar in principe alles om de fysiek draait. Als hij zich staande weet te houden kan hij van nut zijn bij dode spelmomenten en heeft hij als buitenspeler de potentie om onze spitsen te bedienen."

Technisch beperkt, fysiek ijzersterk
                                                  De meest imposante nieuwe verschijning is terug te vinden in de vorm van de bijna twee meter lange
                                                  Martin Juliana. Zo eentje van het type 'niet-lullen-maar-poetsen'. De verdedigende middenvelder loopt niet bepaald over van technische kwaliteiten, heeft weinig tactisch inzicht en is door zijn bouw niet bepaald snel. Maar zijn onverzettelijkheid, leiderschap, stevige postuur en absolute wil om ten kostte van alles te winnen hebben Farrar uiteindelijk overtuigd om hem erbij te nemen. "In de lagere divisies staat technisch vernuft niet op één. De fysieke duels niet schuwen en je tegenstander het gevoel geven dat er niets te halen valt in combinatie met sterke mentale karaktereigenschappen heeft menig speler een prachtige carrière opgeleverd. In Martin zie ik zo'n type speler. Hij is moeilijk van de bal te zetten en telt er voor hem maar één ding: winnen. Zolang hij simpel speelt en niet gaat denken dat hij écht kan voetballen kan hij uitgroeien tot een cultheld." York werkt de komende drie weken nog vier oefenwedstrijden af - nadat het de eerste twee reeds winnend afsloot - voordat de eerste competitiewedstrijd op het programma staat: een thuisduel tegen Nuneaton Town.

Spoiler for Reacties:

Vlonkie; Slechts van de vier spelers die ik heb gecontracteerd, volstaat dat ook? De voorbereiding is intussen volop gaande, zeer binnenkort volgt dus de start van daar waar het werkelijk om gaat: de competitie!

Last edited by Blake Farrar; 30 dec 2017, 22:29.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X