Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM2018] Sport Lisboa e Benfica - De nieuwe hofleverancier van Europees talent

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM2018] Sport Lisboa e Benfica - De nieuwe hofleverancier van Europees talent

-1-

De ervaren spelers binnen de groep hadden mij in de kleedkamer al een knipoog toegeworpen: "Mister, let op dat je niet achteruitvalt als je het veld opstapt want er kunnen een aantal mensen deze training willen bijwonen !" Of andere provocaties zoals: "Hopelijk heb je de armspieren genoeg getraind Mister, want je zal de armen meer in de lucht hebben om te applaudisseren dan je ze in de zakken van je shorts zal hebben!" Als vurige fan stond ik er ooit twee keer op die eerste dag, maar n ding is op de tribune staan en de spelers en technische staff toejuichen ... Een andere zaak is in de middencirkel die massa aanzien en jouw naam gescandeerd horen ! Alle achtentwintig spelers stonden naast mij in de middencirkel, maar vooraleer de opgedaagde menigte te bedanken deed ik teken aan de coaches van de technische staff om er ook komen bij te staan, want zonder hen was er geen sprake van sportief succes ... Een uitbundig applaus barstte los en de gezangen werden aangeheven. Ik dacht bij mijzelf: "DIt was de juiste beslissing om aan dit avontuur te beginnen ! Dit is slechts de eerste training, stel je voor in een uitverkocht stadion na een klinkende zege tegen onze rechstreekse concurrent of dat we geschiedenis schrijven en die vijfde titel op een rij pakken!"

Een voetbalcoach mag geen schrik hebben om risico's te nemen want het is de enige manier waarop hij succes kan afdwingen bij de club waar hij aan het roer staat ! Berekende risico's die het verschil tussen een tweede plek en de fel begeerde landstitel kunnen betekenen, tussen de euforische staat waarin supporters zich bevinden als ze een broodnodige zege boeken tegen een rechstreekse concurrent of een fluitconcert wanneer de ploeg een offday heeft gehad ! Toen ik de eerste keer met de voorzitter had gesproken leken we beiden op dezelfde lijn te zitten en onze ambities stonden dan ook volledig naast mekaar : eerst en vooral moest die vijfde opeenvolgende titel gewonnen worden en op middenlange termijn moest deze club uitgroeien naar een absolute Europese topclub op sportief, maar ook op financieel vlak ! "Onderschat de dimensie van deze club niet en vooral de passie van de supporters mag je nooit onderschatten !" Die woorden weerklonken in mijn hoofd toen ik een eerste keer door de poorten van de Caixa Futebol Campus reed. Ik had in mijn stoutste dromen niet durven denken dat er meer dan honderd fans mij stonden op te wachten om een eerste selfie te nemen, om een snelle handtekening te vragen. Maar wat mij echt zonder woorden liet, was het aantal mensen dat was komen opdagen om die eerste training bij te wonen ... Ik moest toch even met mijn hoofd schudden toen ik ongeveer 5.000 mensen op de tribunes van het oefenveld de spelers intens zag toejuichen !

Uitleg : Dit is een eerste topic voor FM2018 voor mij en dit gaat jullie hopelijk interesseren ! Het zal een combinatie van een beetje fantastie, maar vooral veel FM succes worden
    Indien jullie bepaalde informatie willen of een screentje van iemand willen zien, laat het maar gerust weten. Veel plezier

Last edited by True_Legend; 2 dec 2017, 22:01.

Een grootmacht in eigen land, een gevaarlijke outsider op Europees gebied. Succes bij Benfica!

Comment

Benfica vind ik een prachtige club, die op Europees toneel toch te lang afwezig is geweest. Breng ze maar terug naar de top, in eigen land maar vooral Europees.

Comment

Succes! Mooie clubkeuze.

Comment

mooie club, succes

Comment

Mooie club benieuwd of jij de vloek kunt opheven
            ​​

Comment

Zonder twijfel een mooie clubkeuze, succes!

Comment

Succes met Benfica, de club zelf moet ik totaal niets van weten aangezien ik vurig voor Porto supporter. Desondanks wens ik je wel succes!

Comment

-2-

Ik zei het nog tegen de vrouw deze morgen: "Er zullen een aantal zeer moeilijke dagen aankomen op de club want de voorzitter heeft mij gezegd dat ik carte blanche heb om alles door te lichten en vooral de veranderingen door te voeren die ik wil doorvoeren!" Hiermee duidde ik op een gesprek met Luis Filipe Vieira waarin hij mij iets gevraagd heeft wat nu al vijfenvijtig jaar ontsnapt aan de club : een Europese titel ! Sinds de vloek van Bella Gutmann kan Benfica geen Europese competitie meer winnen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik de juiste persoon heb om dit te verwezenlijken. "Geen zorgen, "presidente" ! Binnen de vier seizoenen mag je een plekje zoeken voor een Europese beker." Ben ik te ambitieus, misschien wel, maar ik ga alvast alles in het werk stellen om deze droom van iedereen binnen Benfica waar te maken. De grote vraag is natuurlijk: hoe begin je aan deze enorm moeilijke opdracht ? Moeten we geld uitgeven aan dure spelers zodat we ineens een topploeg op het veld kunnen opstellen of ... In mijn mening moeten we op middenlange termijn denken en vooral een structuur op poten zetten die kan wedijveren met de allerbeste clubs in Europa. Een coachingstaff en een medische ploeg die de spelers constant begeleidt en intens samenwerkt om het potentieel van elke "asset" naar boven te brengen. Maar dat is niet alles want buiten de aanwezige spelers moet er ook gezocht worden naar nieuw talent en daarom moeten we ook een scoutingscel op poten zetten die de verschillende Europese competities afschuimt naar jong talent dat het juiste profiel heeft om de "manto sagrado" aan te trekken.

Een simpele doelstelling die heel gemakkelijk moet waar te maken zijn, maar niets is minder waar want je spreekt in een eerste fase over mensen ontslaan, schitterende professionals hun broodwinning af te nemen zodat je nieuwe mannen ( en/of vrouwen ) in hun plaats kan zetten. "Schat, het moeilijkste was zonder enige twijfel zeggen tegen Minervo Pietra of Fernanco Chalana dat hun tijd in Seixal voorbij was!" Twee namen die mee hebben geschreven aan de geschiedenis van deze club, maar als we het objectief bekijken : mensen die niet over het juiste profiel beschikken om Benfica naar een hoger niveau te tillen. Om nieuwe coaches en leden voor de medische ploeg aan te trekken, hebben we samengewerkt met ISRO ( Internationaal Sports Recruitment Office ) en zij hebben een uitgebreide database met alle nodige namen en profielen om elke gewenste positie in te vullen. Veel telefoongesprekken, enorm veel vergaderingen en stugge onderhandelingen later was ik tevreden over het eindresultaat. Toen ik de voorzitter belde om hem de finale lijst voor te stellen reageerde hij zeer verrast:" Peter, je leeft toch nog ! Meer dan een week dat je niet uit je bureau bent gekomen, maar ik heb net je lijst doorgenomen en ik zal de aanwervingen afhandelen. Volgende maandag mag je ze allemaal in Seixal welkom heten. Tijd genoeg voor onze stage in Zuid-Afrika!"

Hier zijn de drie screens van de verschillende technische ploegen : Coachingstaff - Medische Staff - Scoutingscel

Reacties : Ik zou iedereen willen bedanken voor de mooie reacties ! Benfica is in eigen land de beste ploeg en mijn doel is hen een Europese grootmacht te maken.

Comment

Staff mooi aangepakt. Binnen de vier seizoenen een Europese prijs pakken is ambitieus maar niet onhaalbaar.

Comment

prima update

Comment

Goede update.
                        Tip; probeer mensen te taggen zodat ze een melding krijgen van je nieuwste update.

Comment

Zeer mooi begin van je novelle, ik dacht haast wel te weten wie deze nieuwe ster aan het front was. Welcome back!

Comment

ziet er goed uit geen idee hoe maar ik ging de novelle in met het idee dat het om sporting cp ging maar benfica is ook een mooie interessante club om te volgen

Comment

-3-

De eerste grote verandering had een golf van ongeloof en veel kritiek teweeggebracht binnen de Portugese voetbalwereld want er waren enorm veel supporters en vooraanstaande mensen uit het wereldje die deze grove veranderingen niet goedkeurden. Online leek een campagne tegen mijn aanstelling op gang te komen, maar er kwam ook steun vanuit onverwachte hoek. Niet alleen Luis Filipe Vieira was in de bres gesprongen, maar ook voormalige spelers en clublegendes steunden deze aanpak volledig. "Het is de enige manier om van Benfica een Europese grootmacht te maken en er moeten pijnlijke beslissingen genomen worden, maar die moeten er altijd en overal genomen worden." Maar mocht de pers weet hebben van de volgende fase in het project, dan werd ik meteen gekruisigd en ging ik voor veel mensen in Lissabon en omstreken de meest gehate mens zijn. Ik dacht die avond op mijn terras terug aan alles wat er de afgelopen twee weken was gebeurd : mijn droomjob die mij aangeboden werd, de volledige omschakeling van een coachingstaff van middelmatig niveau, naar een team die bij de absolute Europese top thuishoort, en dan ook nog die enorme talenten zijn begeleid door coaches die eerder thuishoren op een lager niveau.

Daarom dacht ik terug op mijn meeting met Joo Tralho van eerder op de dag ... De coach van het -19 elftal staat bekend binnen het Portugese voetbal als n van de meest talentvolle coaches en iemand die resultaten kan voorleggen. Voorbeelden hiervan zijn overwinningen in het nationale kampioenschap, een tweede plek in de UEFA Youth League en andere titels. "Peter, ik denk dat wij beiden op dezelfde lijn zitten en aangezien we beiden deze club diep in ons hart hebben willen we prijzen winnen. Ik weet dat ik de verantwoordelijke ben voor de beloften en voor hun begeleiding en daarom wil ik een aantal veranderingen in de technische staff voorstellen." Ik hoorde hem gedurende meer dan een halfuur aan en ik was oprecht verbaasd over zijn visie op de toekomst van Benfica en de manier waarop we dit samen zouden bewerkstellen. Toen hij met zijn uiteenzetting klaar was, heb ik hem slechts n zin gezegd: "Joo, laat mij naar de voorzitter bellen en zeggen dat we hem vandaag een lijst van nieuwe medewerkers voor het beloftenelftal gaan doorsturen. Deze namen moeten we er absoluut bij hebben om de volgende stap richting de Europese top te zetten!"

Hier zijn screens van beide technische ploegen : coachingsstaff en medische staff

Messidona - Vlonkie - Jornski - FM_Lesly - jeffrey koole - Dankjewel voor de mooie reacties ! Wie mij kent van vroegere topics weet dat ik mij altijd op de jeugd richt en ook in dit topic zal het niet anders zijn want er loopt ongelooflijk veel talent rond in de Caixa Futebol Campus

Comment

Tja grove veranderingen worden quasi nooit goed ontvangen. Afwachten, tijd en goede resultaten zullen de critici wel hun mening doen herzien.

Comment

Eenmaal resultaten halen en ze zullen wel van mening veranderen.

Comment

De grote veranderingen moeten zeker snel doorgevoerd worden, want dit seizoen was het ook niet veel in de Champions League!

Comment

Peterzinho, is that you? Welcome back, man! Ik kijk al uit naar je Benfica verhaal

Comment

-4-

Iemand vroeg me voor de start van mijn avontuur bij Benfica wat ik een geslaagd seizoen zou vinden. Ik heb na een kleine drie weken het antwoord gevonden: "Het succes van een voetbalcoach wordt grotendeels bepaald door de resultaten die hij behaald en hij wordt beoordeeld op de titels die hij wint. Natuurlijk vind ik het belangrijk om landskampioen te worden en het zou natuurlijk een droom zijn indien we een Europese titel zouden kunnen veroveren, maar ik wil binnen de spelersgroep vooral de passie voor deze sport zien. Ik wil dat jonge talenten uitgroeien tot vaste waarden binnen deze club en dat zij zich bewust zijn van hun voorbeeldfunctie. Ik eis van al mijn spelers dezelfde inzet en passie en wilskracht. Als we week na week dat binnen de vier lijnen kunnen laten zien en zo onze echte waarde tonen, dan ga ik bij een zeer gelukkige coach zijn, maar als mens gaat er mij niets blijer kunnen maken." En de mensen die mij nauw aan het hart liggen en die mij in mijn puurste vorm kennen, weten dat dit de essentie is : kwaliteit tonen als persoon op zich en zijn naasten verdedigen en respecteren. Met deze "filosofische" gedachten werd ik geconfronteerd bij de terugkomst van onze oefenstage in Zuid-Afrika. We hebben een tiental dagen op het Afrikaanse continent verbleven. "Wij hebben nu tien dagen intens gewerkt en elke seconde van elke dag samengeleefd. Als coach kan ik niet minder blij zijn, mentaal zijn wij er volledig klaar voor."

De vier oefenwedstrijden hadden mij een duidelijk beeld bezorgd van wie klaar was om de historische vijfde opeenvolgende titel proberen te veroveren en welke jonge talenten dit jaar hun kans in het eerste elftal gingen krijgen. Mijn medecoaches hebben fantastisch werk verricht en de specifieke schema's waarop intensief getraind is geweest, stelt mij zeer tevreden. "Zonder onze tegenstanders te denigrerern, maar het waren natuurlijk geen Europese topploegen, maar desalniettemin ben ik tevreden over de tactische schema's die perfect zijn uitgevoerd. Alle 28 spelers hebben een positieve houding gehad en altijd alles gegeven om het team te helpen. Dit was dus een zeer grote overwinning voor elk van hen." Natuurlijk was niet alles rozengeur en manenschijn en zijn er genoeg verbeterpunten aan te duiden, maar ik weigerde erop in te gaan. "Dat is de job van jullie journalisten. Zelfs als ik een zeer tevreden man ben, zullen jullie wel gul met kritiek spuien en zal er altijd wel iets fout zijn. We zullen het ons gemakkelijk maken en zal morgen zeer aandachtig jullie artikels lezen. Wat wij binnen de groep hebben aangekaart als aspecten die duidelijk beter moeten, blijft interne keuken." De eerste keer dat verschillenden reporters zonder reactie bleven en meteen door een rookiecoach, dit belooft wat voor het komende seizoen. Maar wat vooral belooft is het werk dat er door de directie en de voleldige technische staff buiten de vier lijnen wordt verricht.

Hier zijn de screens van de vier jonge talenten die getoond hebben er klaar voor te zijn: Martin Chrien - Rben Dias - Joo Carvalho - Andrija Zivkovic

Messidonna ​​​​​​​- Jornski - FM_Lesly - Dankjewel voor de mooie reacties en ik hoop dat de resultaten inderdaad niet lang op zich laten wachten, maar het is helemaal geen obsessie om meteen te winnen ! kaspdb - Ik ben inderdaad terug aanwezig !

Comment

Ruben Dias lijkt me een heerlijk talent om langzaam te brengen en te laten spelen in de bekerwedstrijden. Hopelijk kan hij en de rest van grote waarde zijn voor het team.

Comment

Goede voorbereiding . Nu op naar het echte werk

Comment

succes in de competitie

Comment

Goede voorbereiding. Leuke talenten heb je, Chrien is in mijn game bij Antwerp beland waar zijn contract niet verlengd werd. Hopelijk doet hij beter bij jou. Zivkovic is natuurlijk al langer een enorm talent in FM, in vorige edities veel plezier aan beleefd. Nu helaas onhaalbaar voor een club als Gent maar jij hebt dus geniet van hem.

Comment

Je hebt een goede voorbereiding achter de rug, ook mooi dat er gelijk vier talenten klaar voor zijn!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X