Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM18] Path to Success

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM18] Path to Success

01 - HET BEGIN
    Laat ik beginnen met mezelf voor te stellen aan jullie. Ik ben Kaiden Hofman, 20 jaar en geboren in Tiel. Een kleine stad in de Betuwe ingeklemd tussen de Waal, de Lek en het Amsterdams-Rijnkanaal. Ik ben sinds klein af aan een PSV supporter en mijn favoriete voetballer is de kleine Lionel Messi. Zelf heb ik bij een paar kleine clubs gevoetbald. Ik begon bij het kleine vv Aquila in Dreumel, vervolgens verhuisde ik en ging ik verder bij De Merino's in Veenendaal en ik eindigde bij de club van Hans Kraay Jr. FC Lienden. Maar als kleine jongen was ik vaak te vinden bij de leukste voetbalclub in Veenendaal, DOVO. Ik was bijvoorbeeld bij het kampioensjaar in de eerste klasse van DOVO onder leiding van Peter Visee. Het feest in de kantine was geweldig. Mijn broer en ik zaten met de spelers mee te feesten, praatjes gemaakt en wat gedronken met z'n allen en toen weer naar huis.

Dat maakte iets in me los. Ik wilde ook voetbaltrainer worden. Hoewel vrienden en familie me probeerden in een 'normale' baan te praten is dat niet gelukt. Ik ga mijn droom proberen waar te maken. Want ik wil hier niet later op terugkijken en denken 'Had ik het maar wel gedaan'. Ik heb geen diploma's en heb natuurlijk geen ervaring als voetballer behalve dan de jeugdteams van amateurteams. Nu is het natuurlijk nog maar de vraag wie deze snotneus van 20 jaar een contract aanbieden om hun club te managen. Dat wordt nog maar afwachten, maar ik heb er vertrouwen in. Ik zal er alles aan doen om zo snel mogelijk ergens aangenomen te worden. Binnen of buitenland dat maakt me niet uit. Zelfs buiten Europa mogen clubs komen. Ik grijp elke kans om mezelf te ontwikkelen tot de nieuwe Louis van Gaal.

Leukste club uit Veenendaal is DOVO? GVVV is leuker en beter imho
    (Maar ik ben wel beetje bevoordeeld mijn oom was jaren lang voorzitter van GVVV en me vader's bedrijf was (en is nogsteeds?) sponser van GVVV)

Maar success met je verhaal, ziet er goed uit ben beniewd naar het vervolg
    Last edited by bobjuh; 27 nov 2017, 20:10.

Comment

Veel succes, ik ga je volgen!

Comment

Veel succes. leuk om te volgen.

Comment

mooi begin

Comment

Leuk begin, hopelijk vind je snel een passende club.

Comment

Succes, goed begin alvast!

Comment

Succes!

Comment

02 - GESPREKKEN
                  Er zijn een aantal weekjes overheen gegaan sinds mijn jongensdroom is gestart, maar er is dan eindelijk nieuws. Ik heb mezelf aangeboden bij talloze clubs, maar er werd amper tot niet gereageerd. Logisch ook natuurlijk, want wie neemt nou een 20-jarige sneuter aan? Maar ik gaf de moed niet op. De bal begon te rollen toen Bognor Regis Town FC uit Engeland die mij benaderden voor een gesprek. Daarna volgden al snel twee andere mailtjes van Boston United en FC United of Manchester. Alle drie clubs uit de onderste regionen in de Engelse voetbalpiramide. Ik ging bij alle drie de clubs op gesprek en zo kwamen we erachter wat de doelen zijn van de club en van mij, maar ook wat mijn filosofie is. En om eerlijk te zijn, ik heb nog niet echt een filosofie. Ik weet nog niet wat ik precies wil, vooral veel uitproberen denk ik. Je moet natuurlijk wennen aan je vak en daarom moet ik ervaring doen bij clubs. De voorzitters van de club snapten dat wel en streepten dat door op het beoordelingspapiertje. Na de gesprekken met Boston, FC United en Bognor Regis vloog ik weer naar huis en daar vond ik een verrassing die ik nooit verwacht had.

De media in India had mijn naam blijkbaar laten vallen bij verschillende clubs die op zoek zijn naar een nieuwe hoofdcoach. Zowaar gingen twee clubs in het verhaal mee en hadden mij door middel van een brief uitgenodigd voor een gesprek op de club. Churchill Brothers en Shillong Lajong wouden graag dat ik bij hen langskwam om over verschillende dingen te praten. Ik dacht natuurlijk eerst dat het om een grapje ging, maar na een beetje spitten op het internet kwam ik er inderdaad achter dat de media mijn jongensdroom heeft opgepikt en in de groep heeft gegooid in India. Nu is het nog maar afvragen of de clubs mij gegoogeld hebben of gewoon denken van 'Ah, Kaiden Hofman, een Nederlander, die weten wel dingen van voetbal die Nederlanders. Nodig hem maar uit'. Maar daar gaan we binnenkort achter komen. Ik heb mijn tickets al geboekt en we gaan over drie dagen naar India. Het zal me benieuwen.

bobjuh : GVVV is zeker ook een mooie club, weet nog wel die wedstrijd tegen AZ in de beker, heerlijk! Dennis van Meegdenburg haha.
                  FM_Lesly : Dankjewel!
                  W8er : Dankje!
                  Vlonkie : Bedankt!
                  Jornski : Dat hoop ik ook!
                  DeJarnoxD : Dankjewel!
                  Marius : Thanks!
                  Last edited by OptimistPrima; 28 nov 2017, 19:40.

Comment

India, heel verrassend! Ben benieuwd waar dit verhaal naartoe gaat...

Comment

India, voor mij een heel onbekende competitie, ben benieuwd.

Comment

India , Daar zit ik nu ook met een journeyman . Ook bij Churchill Brothers . Succes iig

Comment

India, het lijkt niet het meest aantrekkelijke, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Comment

India is een mooie uitdaging

Comment

India is zeker een leuke optie, ben zeer benieuwd waar je terecht komt!

Comment

03 - EERSTE KLUS
                                Mijn eerste klus is bekend. Churchill Brothers is mijn eerste werkgever en dit gaat een geweldig avontuur worden. Ik weet niks van India en al helemaal niks van het voetbal wat daar gespeeld wordt, maar dat is ook een beetje de charme van het wereldwijd rondtrekken op zoek naar een baan. Churchill Brothers was niet de enige club die me een contract heeft aangeboden. In totaal waren er vijf clubs bereid om mijn jongensdroom te vervullen. Bijvoorbeeld een rivaal van Churchill Brothers dit seizoen. Shillong Lajong wou mij graag voor de groep hebben, maar na veel wikken en wegen heb ik dat contract geweigerd. Ook drie Engelse club kwamen met een contract op de proppen. Bognor Regis Town, Boston United en FC United of Manchester waren allen bereid om mij een contract te geven, maar ook hier moet ik denken aan mijn portemonnee en ik kwam bij alle clubs niet verder dan 500 euro in de week als salaris. Bij Churchill Brothers heb ik op dit moment een contract van 1000 euro per week. Dat klinkt toch wat fijner. Maar nu is het de vraag of ik kan weten te imponeren in India en wat meer kwaliteiten te ontwikkelen.

Als we kijken naar het team van Churchill Brothers is het echt waardeloos. Er is maar een echt goede speler, Bektur Talgat Uulu. De middenvelder uit Kirgizstan is de allerbeste uit de selectie en met zijn 23-jaar kunnen ze bij Churchill nog jaren plezier hebben van deze jongen. Uulu is tevens ook de enige buitenlander in de selectie en de rest komt dus allen uit India. Nu weet ik natuurlijk nog niet de krachten van de andere tegenstanders, maar als ik dit zo allemaal zie wordt het nog een moeilijk jaar. Het bestuur verwacht dit seizoen van mij dat ik degradatie voorkom. Dat zegt alweer genoeg over de kwaliteiten van mijn team. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik genoeg punten binnensmokkel om de middenmoot te bereiken. Qua salarisbudget heb ik nog wel wat ruimte om wat transfers te doen en de club wat beter te maken zodat we in het seizoen kunnen laten zien wat we waard zijn.

Nu is er voordat het seizoen begint eerst een beker is mij verteld. De zogeheten Durrand Cup. De doelstelling van de club is 'niet overklast worden'. Dat biedt veel perspectief en geeft veel motivatie om ons best te doen in deze competitie zeg ik met heel veel sarcasme in mijn stem. Maar goed, we gaan onze huid duur verkopen en zullen alle clubs het moeilijk proberen te maken. Er mogen in deze beker niet meer dan twee buitenlanders in de basis staan. Dat is nogal teleurstellend aangezien de spelers in India moeite hebben met überhaupt een bal te raken. Maar laten we positief afsluiten. Het is nu begin augustus en de Airtel I-League begint pas in begin januari, zin in.

Jornski - Bedankt!
                                W8er - Dankjewel!
                                komodo25 - Jij ook succes met Churchill Bro's
                                Marius - Het is een keer iets anders dan alle standaardlanden zullen we maar zeggen
                                Vlonkie - Dat is het zeker!
                                FM_Lesly - Dankjewel!

Comment

Tja de selectie is niet erg veelbelovend . Al loopt er nog wel een leuk spitsje rond . Gelukkig is er budget voor transfervrije spelers
                                  Last edited by komodo25; 30 nov 2017, 19:42.

Comment

Heel veel succes bij Churchill Brothers.

Comment

heel veel succes

Comment

Ik laat me verrassen, succes!

Comment

Succes in India.

Comment

Duidelijk dat je voor het salaris hebt gekozen, anders leek United of Manchester of Boston United wel een leuke uitdaging!

Comment

Veel succes in India!

Comment

04 - VOORSEIZOEN
                                                Nadat ik een goed beeld had gekregen van de selectie van deze club heb ik een paar transfers gemaakt. De eerste speler die we hebben binnen gehaald is de 16-jarige Apurba Mendes. Deze jonge centrumverdediger liep vrij rond en had veel aanbiedingen gehad van andere clubs in onze divisie, maar wij hebben hem weten te overtuigen om voor Churchill Brothers te komen spelen. Omdat de wedstrijdselectie niet meer dan vier buitenlandse spelers mag bevatten zijn deze spelers uit eigen land erg belangrijk. Het niveau maakt vrij weinig uit als je maar iemand hebt die gaten kan opvangen als het nodig is. Naast deze speler heb ik ook een back-up gehaald voor de doelman positie. Luis Chauhan is de tweede aanwinst dit seizoen. Ook hij is 16 jaar en heeft ongeveer hetzelfde verhaal als Apurba Mendes.

Nu gaan we over naar de echte transfers. De spelers die voor successen moeten gaan zorgen bij Churchill Brothers. We beginnen met de 36-jarige Juliano Vicentini. Deze ervaren middenvelder wordt ons pareltje die de ballen naar de spitsen gaat vervoeren. Deze Braziliaan heeft bij clubs gespeeld als US Lecce, Pisa, Novaro en Minnesota. Ik denk dat hij van een zeer belangrijke waarde wordt dit seizoen. Maar dit was niet de enige belangrijke schakel. John Mensah is qua historie misschien wel de grootste speler die we naar de club hebben gehaald. Hij heeft in de achterhoede gespeeld bij Olympique Lyonnais, Sunderland en Stade Rennais en nu dus bij Churchill Brothers.

We hebben nog twee spelers te gaan en een daarvan gaat heel belangrijk worden. De spits die ons naar successen moet schieten. Victor Simões is de spits die de ballen van Juliano Vincentini achter in het net gaat schieten. De 36-jarige Braziliaan staat voor een grote klus hier in India, wat mijn doel is toch wel hoge ogen gooien in de Airtel I-League. Daar zijn doelpunten wel voor nodig. En dan onze laatste aanwinst. De 29-jarige Ierse vleugelverdediger Ross Gaynor. We hadden geen een speler die links in de verdediging kon spelen en toen kwam Ross op mijn pad. We hebben hem binnengehaald en nu hebben we een best wel degelijk team al zeg ik het zelf. We hebben onze kwaliteiten verdeeld staan op het veld en hopen hiermee succes te boeken. Nu is het kijken wat we in de Durrand Cup gaan doen en aan de hand daarvan ga ik mijn voorspelling van het seizoen geven.

komodo25 W8er Vlonkie Marius delichris DeJarnoxD FM_Lesly - Bedankt allen voor reageren!

Comment

Je hebt prima spelers aangetrokken, ben benieuwd hoe de eerste resultaten gaan zijn!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X