Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Wat een originele insteek dit, je krijgt twee verhalen in 1 novelle. Zet mij maar standaard op taggen, leuk concept om te volgen dit!!

Comment

De voorbereiding liep goed, hopelijk loopt het ook goed in de competitie.

Comment

Je bent in ieder geval goed bij schot.

Comment

Ai wat een select bont gezelschap heb je. De ene is erg goed en de ander is erg slecht in India. Hopelijk kan je er wat mee.

Comment

Goed en leuk verhaal. Ik ga je zeker volgen!

Comment

Benieuwd wat je in India kunt bereiken!

Comment

Ook niet mijn type van competitie als ze pas in januari starten, lastig met transfers en continentaal voetbal dan. Succes in ieder geval!

Comment

Ik doelde inderdaad meer op de leeftijd van de spelers, omdat ze nog één hooguit twee seizoenen meekunnen en qua loonlast waarschijnlijk ook wel zwaar liggen. Qua resultaten was de voorbereiding wel goed, maar ik heb ook altijd alleen maar oog voor het spelbeeld. In India ziet het er tot nu toe prima uit!

Comment

prima spelers gehaald, maar het verschil met de indiërs is wel groot zeg!

Comment

Het begin voor FC Groningen is zeker geen gemakkelijk programma. De eerste wedstrijd is meteen een topper van formaat.
                      De derby van het noorden is de eerste wedstrijd voor de nieuwe trainer van de FC . Hierna uit naar Ajax .
                      De Arena is nog altijd het enigste stadion in Nederland waar de trots van het noorden nog nooit heeft gewonnen .
                      Verder speelden wij in de maanden augustus en september nog tegen VVV , FC Twente , NAC en Zwolle .
                      Geen al te gemakkelijk programma dus . Eens kijken hoe de mannen van Doldersum gestart zijn in de eredivisie .

Een stuk beter dan ik zelf verwacht had . Al loopt het spel nog niet zo als ik het graag wil zien.
                      Tegen Heerenveen begonnen wij onwennig ( niet zo gek met nieuwe spelers aan de aftrap ) en was het Woudenberg dat Heerenveen op 0-1 zette in de 37e minuut.
                      Het was diezelfde Woudenberg die vlak voor rust de doorgebroken Idrissi neerhaalde op 20 meter van het doel en kon vertrekken met rood.
                      Na rust namen wij meer risico en dat betaalde zich uit . Idrissi maakte al snel de 1-1 en Forlan maakte zijn eerste voor de FC in de 62e minuut .
                      Even later was het weer Idrissi die werd weggestuurd en maakte er 3-1 van . Even later was het opnieuw Idrissi die er langs glipte en nu de bal goed terug wist te leggen rond de 16 waar Quansah de bal binnen kon schieten 4-1. Veldwijk deed een kwartier voor tijd ook van zich spreken door de 5-1 aan te tekenen. Een heerlijk begin voor de nieuwe manager,
                      Uit bij AJAX begon ik met een VM en dat was achteraf niet de slimste keus . Wij begonnen hierdoor te afwachtend en was Viergever die al na 6 minuten binnen kon koppen . Huntelaar maakte na 23 minuten de 2-0 na een mooie aanval . Na rust namen wij meer risico door de VM te vervangen voor een 10 . Kansen kregen wij nu wel maar de bal ging er niet in zodat de 2-0 bleef staan. De eerste nederlaag is een feit.
                      De wedstrijd tegen Utrecht was er 1 met twee gezichten . Wij begonnen zoals ik het wil zien . Druk naar voren . De tegenstander bij de keel pakken.
                      Ook kregen wij een aantal goede kansen . Forren kreeg hierna heel snel 2x geel waar de 2e echt lachwekkend was. Met 10 man veranderde het spelbeeld en werd Utrecht sterker en sterker. Gescoord werd er echter nog niet . Forlan maakte in de 77e minuut tegen de verhouding de 1-0 . Dit leek lang de einduitslag te worden.
                      Twee minuten extra tijd kwamen er bij . In de 93e minuut mocht Utrecht nog 1x naar voren , een licht duwtje van Larsen werd bestraft met een penalty en geel.
                      1-1 de einduitslag . Heel erg zuur dit. Na de wedstrijd hiel ik mijn mond over de arbitrage om geen problemen te krijgen maar het was overduidelijk dat de arbitrage een grote rol in deze wedstrijd heeft gespeeld.
                      Tegen VVV konden wij deze kater wegspoelen en hoewel de uitslag anders doet vermoeden was het lang niet zo gemakkelijk als het leek. Wij maakten onze kansen wel af en VVV niet . Een punt was zeker niet onverdiend geweest voor VVV.
                      Uit bij NAC begonnen wij wervelend doordat Bacuna al naar 36 seconden de 0-1 tegen de touwen had geschoten . Helaas was dit niet de opsteek naar een mooi duel want het spel was van beide kanten erg matig . Veldwijk maakte in de blessuretijd de 0-2 en zo gingen de punten mee naar Groningen.
                      Twente thuis is ook altijd een speciaal duel en na een mooie sfeeractie kon de wedstrijd beginnen . We lieten Twente al snel zien dat er vandaag niets te halen was
                      en het was Mahi die ban brak in de 21e minuut . Veldwijk maakte na rust de 2-0 in de 56e minuut . En Antuna maakte de 3-0 na een mooie individuele actie.
                      Een meer dan verdiende overwinning.
                      Uit bij Zwolle leden wij onze tweede nederlaag door twee treffers van oud Groningen speler Nijland. De 1-0 viel in de 72e minuut uit een corner waar de verdediging niet goed stond op te letten . Overtoom maakte snel hierna de 1-1 na een mooie aanval . Een aanval die wij veels te weinig zagen deze wedstrijd .
                      Echter was het Nijland die zeven minuten voor tijd weer wist te scoren nu nadat de bal uit de kluts na een vrije trap voor zijn voeten was gekomen.
                      Zwolle had een aantal goede kansen maar Padt keepte meer dan uitstekend . Wij kregen ook genoeg kansen maar met maar twee pogingen op doel stond het vizier niet op scherp. Helaas raakte in deze wedstrijd Veldwijk voor vijf weken geblesseerd

Al met al ben ik zeker niet ontevreden maar het verschil in niveau per wedstrijd en soms per helft is nog te groot. Vooral de laatste 20-25 minuten krijgen wij te veel kansen tegen . Maar goed we staan er goed voor met een 3e plaats momenteel. Helaas geen stand want was vergeten een screenshot te maken . Dit komt de volgende keer na de volgende reeks wedstrijden .Onze volgende wedstrijd is tegen de koploper . Thuis tegen AZ.

Forlan heeft nu wel een record in zijn handen als oudste doelpuntenmaker in de eredivisie.

In de beker namen wij het thuis op tegen de Koninklijke HFC .
                      De reserves mochten starten deze wedstrijd . Voor hun was het vooral belangrijk om zich te laten gelden zodat ik het lastiger zou krijgen met keuzes maken

Uiteindelijk een eenvoudige zege . Zowel Veldwijk als Forlan scoorden zodat de keus voor 1e spits nog steeds lastig is . Ook Verhoek mocht eens opdraven en scoorde nog een prima doelpunt . In de volgende ronde moeten wij uit naar de Rijnsburgse Boys

coma_303 Mooi dat er weer een volger bij is . Hopelijk blijft dit concept jouw interesseren . Ben zelf namelijk wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken
                      W8er De competitie laat zich nog wel even op zich wachten in India . Begint pas in januari. Wel komt de Durand Cup aan bod in de volgende update
                      Marius In de voorbereiding werd er gemakkelijk gescoord maar goed het niveau van de tegenstanders waren ook niet hoog. Helaas kan ik nog niet oefenen tegen betere tegenstanders momenteel.
                      delichris Het niveau van de spelers uit India is inderdaad erg laag . Gelukkig wat sterkhouders weten aan te trekken . Benieuwd wat het niveau van de tegenstanders zijn
                      KingKolk Bedankt . Altijd leuk om nieuwe lezers te zien
                      .Jornski Daar ben ik ook benieuwd na . In de volgende update komt de Durand Cup dus dan weten we gelukkig iets meer over het niveau
                      DeJarnoxD Met een journeyman heb je niet altijd alles te kiezen . Gaan er het beste van maken . Qua continentaal voetbal heb ik eerlijk gezegd geen idee wanneer de Aziatische Champions League begint . Maar goed onze doelstelling is niet degraderen dus of ik daar ooit antwoord op ga krijgen is maar de vraag
                      FM_Lesly Heb inderdaad een gok genomen door voor nu te kiezen ipv toekomst mede door het budget. Bedoeling is wel dat Groningen uiteindelijk gewoon weer inzet op jong talent.Niejo101 Inderdaad het verschil is heel erg groot . Zeker als je dan ziet dat die Nederlander nog niet eens zo heel erg goed is . Denk niet dat iemand hem in de Jupiler zou nemen.Vlonkie , WimJonk , Chimpa

Comment

Met groningen loopt het alvast goed.

Comment

Prima begin van de competitie, zo bewijzen spelers meteen mijn ongelijk!

Comment

Een heerlijke start met de FC. Blijf zo doorgaan.

Comment

Lijkt me best een goede start, nu die lijn doortrekken.

Comment

prima begin

Comment

Mooie start gemaakt hoor!

Comment

Competitiestart lijkt me wel prima verlopen, 7-0 in de beker is niet slecht voor reservers.

Comment

Een prima begin met Groningen al vind ik het als Haarlemmer uiteraard jammer dat je met 7-0 wint van de koninklijke HFC

Comment

Ook in India is de bal aan het rollen geslagen . Als broekie mocht ik het team gaan leiden in de Durand Cup
                                        Een vrij pittige loting kregen wij voor de kiezen. Want de 1e twee wedstrijden zijn tegen Gokulam FC en East Bengal.
                                        Beide ploegen zitten in de Hero I league dus zijn dat meteen goede krachtmetingen voor ons . Kenkre FC speelt een niveautje lager en Hindustan en Mohammedan zouden ze zwakste broeders van het stel moeten zijn . Doelstelling van het bestuur is niet overklast worden . Zelf ben ik vooral benieuwd hoe we ons staande gaan houden tegen de Hero I league teams . Ik zal jullie niet langen in spanning laten zitten .

Vier overwinningen en 1 gelijkspel . Nou die doelstelling hebben we iig mooi weten te behalen.
                                        Het begon natuurlijk al super doordat wij Gokulam met 4-0 van het veld wisten te spelen . Een
                                        prestatie die ik zeker niet verwacht had. Twee dagen laten mochten dezelfde 11 spelers het opnemen tegen East Bengal en
                                        dat was een zware dobber . Eerlijk gezegd was East Bengal de betere maar door een doelpunt van Rai wisten wij te winnen.
                                        Zes uit twee tegen de twee sterkste ploegen dat is een mooie opsteker. De dag erna moesten wij echter alweer spelen.
                                        Wat een achterlijke idioten daar bij de Indiase voetbalbond hoor , Een half jaar tot aan de competitiestart maar de beker moet even afgeraffeld worden.
                                        Tegen een op papier makkelijke tegenstander maar een B elftal het veld ingestuurd om de spelers iets van rust te kunnen geven,
                                        Bijna strafte Hindustan dat af maar ook deze wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen.
                                        Tegen Kenkre speelde ik weer zo sterk mogelijk want wist zou betekenen dat wij ons zouden plaatsen voor de halve finale.
                                        En weer waren wij heer en meester . Twee dagen later mochten de reserves het laten zien tegen het puntloze Mohammedan maar deze wedstrijd hadden we beter schriftelijk kunnen afwerken . Een zeer saai duel. Maar goed de poulefase ongeslagen doorkomen is iets wat wij absoluut niet verwacht hadden vooraf.

Uiteindelijk gaat East Bengal met ons mee naar de halve finale . En dat is ook terecht want deze ploeg was zeker de lastigste in deze reeks.
                                        Kenkre FC viel wel erg tegen . In poule B was Mumbai FC de sterkste iets wat ik in eerste instantie vreemd vond omdat die club niet in de Hero 1 of Hero 2 league spelen. Maar naar wat speurwerk kwam ik er achter dat er nog een niet speelbare hoogste divisie in India is . De zogenoemde Super League . Uit deze competitie kan niet gedegradeerd worden . Is ook niet speelbaar in FM . Mumbai is dus 1 van de ploegen in deze Super League.
                                        Mumbai neemt het in de halve finale op tegen East Bengal en wij mogen het opnemen tegen Chennai City . Deze club komt uit in de Hero I league en is dus weer een goede test voor ons. We starten zo sterk mogelijk

En dat hebben ze geweten daar bij Chennai City een waar gala optreden was er van mijn ploeg.
                                        Wij hebben ze van het veld gespeeld . Het begon al heerlijk doordat Uttam Rai al na 7 minuten de 0-1 maakte en vier minuten later was het Fernandes die de stand al op 0-2 zette, Voor rust was het eigenlijk al gespeeld toen Uttam Rai in de 36e minuut er 0-3 van maakte. Meteen na rust deed Chennai dan iets terug maar voordat er daadwerkelijk spanning kwam in de wedstrijd , was het al weer gespeeld . Coulho en Rai zetten binnen 7 minuten na de 1-3 er samen voor dat het 1-5 stond . Uttam Rai was de man van de wedstrijd want in de 77e minuut maakte hij er 1-6 van . Een uitslag die eigenlijk halve finale onwaardig is . Maar ik klaag niet hoor,
                                        East Bengal wist met 4-2 te winnen van Mumbai en zo treffen wij in de finale een bekende tegenstander.
                                        En van deze tegenstander weten wij dat ze goed kunnen voetballen . Nadeel voor ons is dat deze wedstrijd twee dagen later is dan de halve finale.
                                        Hierdoor kunnen wij helaas niet met de sterkste 11 starten in deze wedstrijd . Of dat nog invloed heeft gehad?

Invloed heeft het zeker gehad en dat wij deze wedstrijd hebben gewonnen mag eigenlijk een wonder heten.
                                        Er was in de finale maar 1 ploeg aan het voetballen en dat waren wij niet . Het grote voordeel is dat wij Edel onder de lat hebben.
                                        Hij liet deze wedstrijd zien waarom hij zo'n kleine 10 jaar terug keeper bij PSG is geweest . Via een ongelukkig eigen doelpunt kwamen wij in de 68e minuut tegen de verhouding in op 0-1 en drie minuten laten was ons enigste schot op doel ook meteen raak Coelho zorgde voor 0-2 wat ook de eindstand is geworden.
                                        Verdiend? Nee , maal ik erom ? Nee
                                        De beker is van ons en voor mij als trainer zonder papieren is dit een geweldig resultaat om zo mijn carrière te beginnen .

Meteen na afloop kwam er een telefoontje uit Nederland. "Hey zoon met je pa , gefeliciteerd met de beker en jouw eerste prijs. Dat er nog vele mogen volgen. Het was even zoeken maar wij hebben een stream weten te vinden en hebben met de gehele selectie van FC Groningen de wedstrijd bekeken. Hopelijk inspireert dit succes ook mijn boys . Het gaat je goed jongen "

Ook leverden wij de topscoorder van het toernooi en de speler met het hoogste gemiddelde . Natuurlijk had Rai veel te danken aan die ene wedstrijd tegen Chennai City maar ik vind het mooi dat een jonge jongen uit India belangrijk is voor ons. Nu rest ons nog weer vele maanden met alleen maar oefenduels voordat wij eindelijk mogen beginnen aan de competitie

W8er Had deze start met de FC niet verwacht , Al moet het spel nog wel beter vind ik
                                        FM_Lesly We mogen niet klagen inderdaad . Forlan is zeer belangrijk tot nu toe. Quansah en Overtoom zijn meestal invaller en Kivuvu speelt nog erg weinig
                                        delichris Als het spel nu ook nog beter word ben ik helemaal tevreden
                                        Marius De start is qua punten beter dan ik verwacht had . Nu is het zaak om het spel te verbeteren in combinatie met de punten blijven te pakken
                                        Vlonkie Idd
                                        Niejo101 Ben tevreden betreft de punten
                                        DeJarnoxD De start is zeker niet slecht en inderdaad de reserves hebben goed gespeeld in de beker.
                                        coma_303 Dat kan ik begrijpen . Zijn wel coulant geweest om niet de dubbele cijfers te noteren
                                        OptimistPrima Hij is haalbaar die prijs . Succes voor jou alvast
                                        Jornski WimJonk Chimpa KingKolk

Comment

Gefeliciteerd met de eerste prijs!

Comment

Gefeliciteerd met de eerste prijs. Wel lekker gespeeld hoor.

Comment

Bam, eerste prijs is binnen!

Comment

Lekker dat je de eerste prijs al gelijk weet te pakken!

Comment

Mooi dat de eerste prijs gelijk binnen is, de start in de competitie is ook prima te noemen!!

Comment

Lekker bezig! Dit geeft voor mij ook al veel vertrouwen!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                    X