Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Een topmaand en de beloning als manager van de maand is niet meer dan logisch ? Ook het feit dat je een cursus gaat volgen is een goede stap in je carrière

Comment

Hele goede maand inderdaad en die extra cursus kan je goed gebruiken om verder te groeien. Maar eerst die titel pakken zou ik zeggen!

Comment

Mooie eerste plaats nu hopen dit vast te kunnen houden, zou een grote stunt zijn!

Comment

Mijn eerste interland periode als manager van Marokko zit er op . Helaas was de selectie waar ik het mee moest doen al vastgelegd . Maar ook met
          de spelers die mijn voorganger had geselecteerd moest er wel wat mogelijk zijn . Toch zijn de resultaten schrikbarend slecht ... En was het dus ook niet raar dat de bond besloot
          om iemand anders aan te stellen . Hopelijk kan ik de negatieve resultaten snel omzetten in succes

De oefenwedstrijden gingen nog wel redelijk maar op de Afrika Cup alle drie de wedstrijden verliezen is natuurlijk niet te accepteren . Tegen landen als Angola en Gabon mag
          je toch wel punten verwachten .. Voor mij zijn er dit jaar nog zes wedstrijden te spelen

Ik mag beginnen met een thuis wedstrijd tegen Saudi Arabië om vervolgens af te reizen naar Congo . Deze wedstrijden met selectie stonden dus al vast.
          In de volgende reeks heb ik gekozen om te oefenen tegen Tsjechië en Tunesië en we sluiten dit kalenderjaar af met een tweeluik tegen Namibië of Eritrea in de kwalificatie voor het WK . De selectie waar ik de eerste twee wedstrijden mee moet spelen zijn deze namen

​​​​​​​Opvallend is dat er weinig Marokkaanse Nederlanders geselecteerd waren . Alleen Ziyech en Ayoub . Of hier in de toekomst verandering in gaat komen? Ik denk het wel maar alleen als ze het verdienen natuurlijk . Verder een aantal bekende namen en wat minder bekende namen Harit is wel een naam om in de gaten te blijven houden in de toekomst . De opstelling waarmee ik ga spelen is

Dan de beide wedstrijden

De tegentreffer tegen Saudi is een domper maar het spel was zeer aardig . Via Belhanda en Harit kwamen wij op een 2-0 voorsprong en als je dan in de laatste minuten nog een tegentreffer krijgt is dat jammer . Zeker omdat het hun enigste schot op doel was . Zelf wisten wij 12 maal op doel te schieten en dat zijn twee treffers aan de lage kant ,
          Maar goed winst is winst en het is altijd fijn om met een overwinning te starten . Een paar dagen later stond de uitwedstrijd tegen Congo DR op de agenda en ik besloot met dezelfde tactiek te gaan spelen . Kijken of wij uit ook konden domineren qua kansen

Het antwoord is een nee maar toch speelden wij zeker niet slecht . Congo is ook geen slecht team natuurlijk . En de blessure van Ziyech na zes minuten was ook een domper .
          Al met al was de 2-2 een terechte uitslag gezien de gehele wedstrijd . Via Carcela kwamen wij twee maal op voorsprong maar helaas was dat niet voldoende voor de overwinning . Toch kunnen wij zeker verder met deze twee uitslagen . En kijk ik al uit naar de interland periode van oktober .

Marius Het was zeker een topmaand maar de vraag blijft natuurlijk of we dit kunnen blijven volhouden
          delichris Ik hoop het ook alleen of het reëel is ?
          FM_Lesly Het zou zeker een stunt zijn . Stiekem hoop ik dat we iig top 3 halen dus Europees maar mocht het niet lukken blijft het een topseizoen
          True_Legend Met die cursus maak ik iig wel kans om weer stappen te gaan zetten in de toekomst
          prinz poldi Aan de titel denk ik eerlijk gezegd nog niet . Europees halen is wel een persoonlijk doel maar mocht dat niet lukken ben ik alsnog tevreden
          coma_303 We krijgen nog een aantal lastige wedstrijden dus of we het kunnen vasthouden?
          ​​​​​​​W8er chrisje1993

Comment

Toch ongeslagen begonnen en dat is belangrijk.

Comment

Het is duidelijk dat de kern nog een klein beetje moet wennen aan de nieuwe weg die je hen probeert te wijzen. Maar daar hebben ze misschien wat tijd voor nodig. Je hebt wel enkele talentvolle spelers ter beschikking die de rest wat zullen moeten meetrekken. Ik geloof wel dat het helemaal goed komt!!

Comment

Twee uitslagen die toch perspectief bieden. Het potentieel is alvast aanwezig.

Comment

Toch nog ongeslagen, wel jammer dat je niet zelf een selectie kon maken. Waardoor het even roeien met de aanwezige riemen was. Gelukkig heb je niet verloren!

Comment

Nadat mijn vader de aanbieding van Marokko had geaccepteerd was er dus een vacature bij Curaçao . Ik had met mijn vader gebeld of hij het erg zou vinden als ik zou solliciteren. Of ik een kans maak geen idee maar ik had de toestemming van mijn vader . Ik snap heel goed waarom hij de stap naar Marokko heeft gezet maar ik zie zelf nog
                    wel mogelijkheden om Curaçao door te ontwikkelen . Dus besloot ik om te solliciteren .
                    Waar ik mijn vader zag winnen met Marokko van Saudi Arabië zat ik thuis op de bank te kijken want ik hoorde niets vanuit Curaçao. Inmiddels ging ik er vanuit dat de keus niet op mij was gevallen totdat ik toch ineens het bericht kreeg om bondscoach te worden

Financieel is het iig al een hele stap vooruit en dat maakt het leven toch ook wel wat fijner . De 4e ronde moest toch ook wel haalbaar zijn tegen Barbados .
                    Maar ik las ineens dat er al een wedstrijd was gespeeld . Daarom duurde het dus even voordat ik bericht had gekregen van de bond . Mijn vader had al een oefenwedstrijd georganiseerd tegen Canada die was dus ook al gespeeld plus de eerste wedstrijd tegen Barbados

Tegen Canada speelde de interim manager in een 4-4-2 en werd er dus in de slotfase met 0-2 verloren . Op zich geen heel slecht resultaat maar Canada viel wel erg tegen
                    op de Gold Cup . Geen goede repetitie dus voor de wedstrijd tegen Barbados .

Voor de interim was dit wel erg zuur want hij verdiende zeker een overwinning in deze wedstrijd . In een 4-3-3 werd goed gespeeld maar die 1-1 was wel een domper natuurlijk . Zeker omdat er ook nog een penalty werd gemist bij 1-0
                    Na deze wedstrijd besloot de bond om dan toch maar een nieuwe bondscoach aan te stellen en uiteindelijk was de keus op mij gevallen . In sommige media werd gezegd dat het puur aan de naam lag en niet aan de kwaliteit . Iets waar ik het natuurlijk niet mee eens ben . De selectie waar ik het mee moest doen stond al vast . Mijn vader had deze namen al geselecteerd voordat hij de kans kreeg om naar Marokko te gaan .

De druk was natuurlijk vrij hoog in mijn 1e wedstrijd als bondscoach maar gezien de eerste wedstrijd geloofde ik wel in een goede afloop . Wel besloot ik het systeem te hanteren die mijn vader ook gebruikte en dit pakte prima uit . Vicento zette ons al naar 10 minuten op 0-1 en zo was het uit doelpunt van Barbados al geneutraliseerd ,
                    Barbados gaf wel meer tegenstand dan in de eerste wedstrijd maar Room stond weer keurig te keepen . Toen Janga halverwege de tweede helft de 0-2 wist te scoren was de buit binnen . 4e ronde bereikt en dus mission accomplished .

In de 4e ronde nemen we het op tegen Guatemala . Een tegenstander die we nog kennen van de Gold cup . Toen verloor mijn vader er met 1-0 van maar stond er wel een B
                    team in het veld . Ik ben dus gematigd positief over deze loting . Gezien een aantal namen ( Cuba , Panama , Canada , Haïti ) hadden we het zwaarder kunnen loten maar ook nog wel een treedje makkelijker . Makkelijk zou het iig niet worden dat hebben we iig gezien op de Gold Cup

delichris Dat is zeker belangrijk al zijn het natuurlijk nog maar oefen wedstrijden
                    prinz poldi Het is wel een compleet andere tactiek dan wat ze gewend zijn maar de kwaliteit is er wel na . Toch zijn bepaalde posities nog wel een achilleshiel
                    Marius Dat klopt zeker . Ben benieuwd hoe ze gaan reageren als ik mijn eigen selectie heb kunnen samenstellen
                    FM_Lesly Ongeslagen beginnen is zeker fijn . Zeker omdat het niet mijn selectie was die ik heb samengesteld .
                    ​​​​​​​ coma_303 True_Legend W8er chrisje1993

Comment

Mooi dat jij nu weer naar Curacao gaat. En meteen door naar de volgende ronde.

Comment

Mooi dat er op deze manier toch een vervolg komt aan het avontuur met Curacao.

Comment

Mooi dat je Curaçao toch weer overneemt, ben benieuwd wat je tegen Guatemala kan. Is vaak wel een vreemd land om tegen te voetballen!

Comment

Hoe heldig dat de zoon het overneemt van de vader bij Curaçao Mooi voor het verhaal en ook leuk dat je verder kunt bouwen op de fundamenten die de vader legde!!!

Comment

Behalve de wedstrijd tegen Barbados moest ik natuurlijk ook nog aan de slag in eigen land . Vier competitiewedstrijden stonden er op het programma
                              Maar voor het zo ver was er eerst een interland break en dus besloot ik twee oefenwedstrijden in te lasten . Thuis tegen NEC wat vastgelegd was in een transfer en tegen Goran
                              Dubrovytsya . Die laatste was bedoeld om weer in vorm te komen voor de competitie . De vier competitie wedstrijden zijn tegen FK Minsk , Slavija Mazyr , Torpedo Schodsina en Dnieper Mariney . Op Torpedo na geen hoogvliegers dus benieuwd of we onze goede vorm door konden zetten en zo een goede stap konden zetten voor Europa .
                              Maar we beginnen met de twee oefenwedstrijden

Dat begon in ieder geval al zeer goed . Had verwacht dik te verliezen maar er zat weinig verschil tussen beide teams. En wij wisten deze wedstrijd zelfs winnend af te sluiten.
                              Via kersverse aanwinst Taylor kwamen wij halverwege de tweede helft op voorsprong . Wat al reden voor een feestje was natuurlijk maar vlak voor tijd
                              wist Nakhimov die de geblesseerd uitgevallen Panek verving nog twee maal te scoren . 3-0 wat een weelde
                              Na deze wedstrijd ontvingen wij ook nog goed nieuws van het bestuur dat de salariskosten al een tijd onder controle zijn en hierdoor het inkomen van de transfers verhoogd is naar 65% . Positief nieuws dus

Tegen Goryn werd een overwinning verwacht en wij lieten onze fans niet stikken . Een vrij simpele 4-0 overwinning werd er geboekt .
                              Gelukkig kwamen wij al snel op 1-0 zeer belangrijk tegen zulke tegenstanders . Halverwege de eerste helft kwamen we op 2-0 en toen was de wedstrijd al gespeeld.
                              Na rust wisten wij nog twee keer te scoren . Het spel was bij vlagen zeer goed dus konden we opgeheven hoofd gaan beginnen aan de competitie . Thuis tegen FK Minsk.

Tegen FK Minsk waren wij de betere ploeg maar onze tegenstander hield de poorten goed gesloten . Stonden zeer compact en gaven weinig weg .
                              Wij bleven geduldig en na 29 minuten kwam Digilevich boven zijn man uit en wist raak te koppen uit een prima voorzet .Op slag van rust was Etoundi trefzeker met een knal van 19 meter en zo gingen we met een goed gevoel de rust . In de tweede helft moest Minsk wel komen maar deden dat niet , Ik had ons team gevraagd om meer te controleren en dat kwam de wedstrijd voor de neutrale kijker niet ten goede . Eudokimov scoorde in de 78e minuut uit 1 van de spaarzame kansen van Minsk en leek het nog spannend te worden . Maar Minsk wou of kon niet doordrukken en wij kregen nog een paar grote kansen op 3-1 maar het bleef bij 2-1 .

Slavija Mazyr hhad blijkbaar goed na Minsk gekeken want ook zij kwamen niet naar ons om te voetballen . Wederom moesten wij bijna de hele wedstrijd het spel maken .
                              Voor ons is dat toch ook nog geregeld lastig maar worden er wel steeds beter in . En gelukkig blijven we rustig . Blanco wist raak te schieten in de 57e minuut en 6 minuten later was het Nakhimov die er 2-0 van maakte . Helaas wisten wij ook ditmaal niet de nul te houden en in de blessure tijd viel nog de 2-1 door Makushinskiy.

Als we ons een goede uitgangspositie wouden geven dan zou een punt ( of 3 ) ons zeer goed uitkomen tegen Torpedo . Makkelijk zou dat echter niet worden aangezien ook Torpedo boven in mee doet . Vroeg in de wedstrijd keken we al tegen een achterstand aan door Skavysh die al in de 9e minuut scoorde . Geen moment kwamen we aan ons eigen spel toe mede door toedoen van Torpedo . Dat we vlak voor rust dan door Digilevich op 1-1 kwamen was ook tegen de verhouding in . Maar de net ingevallen Sebai maakte de winnende voor Torpedo in de 57e minuut . Een verdiende nederlaag zo eerlijk moet ik zijn

Tegen Dnieper Mariney moesten we dan laten zien of we veerkracht hadden . De wedstrijd begon uitstekend voor ons doordat Joao Luiz in de 7e minuut de 1-0 wist te scoren .
                              In de 16e minuut kopte Castro de 2-0 tegen te touwen . In de 56e minuut toonde Joao Luiz zijn klasse en maakte zijn tweede en onze derde . Geen vuiltje aan de lucht en toch maken we het ons weer moeilijk . Akpabio wist in de 70e en 77e minuut tweemaal te scoren en zo werd het nog een onnodige lastige slotfase . Gelukkig werd er niet meer gescoord en waren wij weer drie punten dichter bij ons doel . Al met al een prima maand maar de wedstrijd tegen Torpedo was echt slecht

Een gedeelde eerste plaats met Dinamo maar in oktober is onze eerste wedstrijd er 1 tegen de nummer 5 , We kunnen daar goede zaken doen maar andersom kunnen hun dat ook . Er is dus nog niets beslist . Al ben ik al lang blij dat we zo kort ( zes wedstrijden ) voor het einde er nog zo goed voor staan

delichris Ik ben toch wel benieuwd hoe ver we er mee kunnen komen . Zal er binnenkort nog even op terug komen op 1 of andere manier
                              Marius Inderdaad vind ik ook . Voelde toch nog een beetje als niet af
                              FM_Lesly Op de gold cup werd er tegen verloren al was dat wel met het B elftal . Maar makkelijk zal het vast niet worden
                              prinz poldi Voor het verhaal is dit zeker mooi . Echter ben ik ingame niet de vader ( niet aan gedacht en ook kwa leeftijd kan het niet ) dus de benoeming is wel op eigen kracht . Iets waar ik nog niet op gerekend had . Echter voor het verhaal is dit wel geweldig en kan ik eindelijk de verhalen een beetje gaan combineren . Curaçao voelde ondanks de frustratie als een niet gesloten hoofdstuk . Hopelijk kan dat op deze manier alsnog wel lukken
                              coma_303 True_Legend W8er chrisje1993

Comment

Naar een tweestrijd dan maar? Reuzespannend wel nog altijd!

Comment

Twee goede oefenwedstrijden gespeeld en de hervatting van de competitie is ook goed. In de stand is het erg spannend.

Comment

Dit wordt een tweestrijd en één monsterscore kan jou die eerste plek in het klassement geven ! Of gewoon het rechtstreekse duel winnen en dan heb je gewoon drie punten voorsprong

Comment

Jammer van die ene nederlaag, maar er is nog alle kans om de koppositie weer terug te veroveren!

Comment

Straf dat je wist te winnen van NEC, al was het maar vriendschappelijk. Je hebt ze duidelijk met wat steviger spel overbluft: 15 fouten tegen 5

In de competitie sta je er best goed voor, hopelijk is je eindsprint beter dan die van de rest!

Comment

Aangezien de transfermarkt pas op 2 september sluit in Nederland was er eventueel nog wel iets mogelijk indien nodig .
                                          En dat er iets nodig was bleek al snel helaas

Rollheiser klaagde over heimwee en dus besloot ik hem een maand verlof te gunnen om zijn hoofd weer leeg te maken . Door het vertrek van Zaracho was de AMR positie nu wel een zorgenkindje maar hier wist ik wel een oplossing op . Deze zomer werd Mimoun Mahi namelijk op de transferlijst gezet in Leipzig . Wist het daar niet waar te maken en RB Leipzig vroeg maar twee miljoen . Wij hadden hem dus voor 9 miljoen aan hun verkocht een bedrag wat ik zelf nog te laag vond maar het bestuur dus accepteerde . Nu is hij na het laatste halve seizoen vorig jaar al aan ons verhuurd geweest te zijn definitief terug . Voordeel van Mahi is dat hij op alle 4 de aanvallende posities kan spelen .
                                          Verdedigend was ik door o.a het verhuren van bepaalde spelers ook nog niet zeker of deze selectie het aan zou kunnen en besloot ik voor 5 miljoen Eder Alvarez Balanta voor 5 miljoen over te nemen van Basel . En ook kwamen er nog twee talenten . Bedoeling was om deze pas komende winter te halen maar aangezien we nog twee extra dagen hadden heb ik er meteen werk van gemaakt . Marcel Madola is een 18 jarige AMC uit Kameroen en komt voor 150 k over van Union Dovala . Speelde inmiddels al 57 wedstrijden voor die club en scoorde 3 maal . Ook AS Nancy had Marcel op de radar . Wel direct verhuurd aan onze satellietclub . Een ander talent is de 18 jarige Belg Yari Verschaeren die ook meteen is verhuurd aan Banik Ostrava . Yari komt voor 1,4 miljoen over van Anderlecht . Ook zijn er deze zomer diverse spelers verhuurd

Sommige spelers zullen zichzelf in de kijker willen spelen omdat er weinig toekomst is bij FC Groningen terwijl andere spelers zeker nog wel toekomst hebben maar vlieguren moeten maken . Ook wil ik naar het model toe dat we via verhuur onze inkomsten gaan verhogen . De selectie zoals we nu de maand september in gaan

Zoals jullie zien is het een erg jonge selectie maar wel zeer getalenteerd . Mijn voorkeur gaat nu ook uit naar een talent dan een speler van 26-27 die het niet gered heeft in de top .Het risico is wel dat er weinig ervaring in het team zit maar dat risico loop ik graag . Ook kregen we nog goed nieuws betreft sommige clausules

Dan moest er deze maand ook een keuze gemaakt worden betreft de CL inschrijving

Vooral Frenkie de Jong was het er niet mee eens . Maar laat hij eerst zijn voeten maar eens spreken .

De noteringen zijn als niet gunstig gezind en de poule dus ook al niet . Met Bayern , Napoli en Sporting Portugal hebben we een zeer zware poule .
                                          Deze maand mogen we het tegen Sporting laten zien wat we waard zijn

Maar we beginnen met de competitie . Drie wedstrijden stonden er deze maand op het programma . Cambuur thuis , VVV thuis en Utrecht uit .
                                          Thuis tegen Cambuur moeten drie punten zijn . Via Pulkrab komen we al snel op 1-0 in de 3e minuut ( qua stats niet onze beste spits maar scoren doet hij bijna altijd ) Balanta kopt raak uit een hoekschop in de 21 minuut en zo staan we al snel op een comfortabele 2-0 . Helaas denken de spelers ook zo want via Houtkoop in de 40e en Enoh een minuut later staat het ineens 2-2 ... Finnsson schiet in de 23e minuut vanaf 20 meter en zijn knal gaat via de paal binnen toch nog de voorsprong voor rust . Na rust is het spel niet goed van beide kanten maar gescoord wordt het er niet meer . Drie punten maar het spel was niet goed genoeg

Thuis tegen VVV moest het eerherstel komen . En dat kwam er . Geubbels zette ons al vroeg op 1-0 in de 8e minuut . En ondanks vele kansen was dat ook de ruststand .
                                          Na rust zorgde Rodrygo al snel voor de 2-0 en nadat Vlasic er drie minuten later 3-0 van maakte was de wedstrijd gespeeld . Pulkrab die inviel voor Geubbels zorgde voor de 4-0 in de 80e minuut . Een eenvoudige overwinning

Tegen Utrecht zat ik voor de 100e keer op de bank maar gezien onze prestaties was presteren belangrijker dan mij in de spotlights te zetten

Het werd een zeer evenwichtige wedstrijd maar uiteindelijk trokken wij aan het langste eind . Adzic zorgde voor de enigste treffer in de laatste minuut .
                                          Hierdoor doen wij goede zaken in de competitie met alleen maar overwinningen

Zwolle en PSV kunnen ons nog volgen . Ook werd er deze maand gespeeld in de beker. Uit naar de amateurs van Quick Boys .
                                          Op papier een makkie maar Groningen en amateurs gaan niet altijd zo goed samen

Met een grotendeels een selectie die bestond uit spelers die tot nu minder aan spelen toekomen wonnen we redelijk makkelijk . Ons Hongaarse talent was de man of the match .
                                          Szoboszlai zette ons al snel op 0-1 en dat helpt veel in dit soort wedstrijden . Na 22 minuten was het opnieuw Szoboszlai die de score verdubbelde . Na rust maakte Mahi er 0-3 van en was de buit binnen . Teijsse scoorde nog tegen acht minuten voor tijd met het enigste schot op doel van Quick Boys . Maar in de blessure tijd zorgde Szoboszlai en Schuurs nog voor een 1-5 eindstand . In de volgende ronde moeten we uit naar Helmond Sport

Een belangrijk duel deze maand was het openingsduel in de CL . Uit naar Sporting Portugal . Ik besloot aan te treden met onze counter tactiek.
                                          Hopelijk pakte dit goed uit . Hier op de aanval spelen leek mij niet slim

Verdiend of niet die stelling leg ik bij jullie neer maar de eerste drie punten zijn wel een feit . Via Luka Adzic kwamen halverwege de eerste helft twee keer goed door en beide kansen werden benut . Napoli kreeg ik eigen huis een pak slaag van Bayern 0-6

TD Ron Jans heb ik ontslagen . ( in het echt maakt hij er ook al een potje van ) maar dat was niet de reden van dit ontslag

Robben kon ik echter niet verleiden met een terug keer als speler maar als TD wou hij wel komen . Zijn stats zijn niet best maar ik ben een manager die alle macht wil hebben dus veel maakt deze functie niet uit , Wel heb ik op deze manier veel goodwill gekweekt bij de supporters . Judas Jans weg en Hero Robben binnen

Marius Zo ver is het nog niet , Maar ben allang blij dat ik nog steeds mee doe
                                          delichris Klopt helemaal
                                          True_Legend Er zijn nog meer kapers op de kust . Top 3 ben ik zeer tevreden mee als ik dat haal
                                          FM_Lesly Kans is er maar top 3 is het doel en welke plaats dat wordt boeit me eerlijk gezegd niets
                                          prinz poldi Tja het is geen zaalvoetbal wat wij spelen . Fysiek wordt nog wel eens onderschat .
                                          coma_303

Comment

Je hebt je heerlijk versterkt zeg. En de start van het seizoen ziet er goed uit.

Comment

Ziet er weer prima uit man, zeer goed versterkt en zeer goed aan het seizoen begonnen!

Comment

Mooie zaakjes gedaan op de transfermarkt en allemaal goede resultaten, ziet er goed uit!

Comment

Zeer goede zege tegen Sporting en je hebt goed gebruik gemaakt van de transfermerkt ! Doe zo verder

Comment

Je doet het erg goed in Groningen, ga zo door!!

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X