Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Gezien de statistieken had er niet verloren hoeven worden van Trinidad, tegen IndonesiŰ een prima overwinning neergezet!

Comment

De wedstrijden, die je nog moet spelen eens je kampioen bent, zijn niet de meest interessante en mogen bij mij ook zo snel mogelijk afgehandeld worden. Maar je update stond boordevol informatie

Vreemde ontwikkelingen omtrent het stadion, hopelijk wordt het duidelijk wat de bedoeling nu is... Mij lijkt het met een bezettingsgraad van 97% aangewezen het stadion wat uit te breiden...

De oefenwedstrijden hebben je hopelijk ook extra info gegeven voor de Gold Cup zodat je nog wat knopen kan doorhakken.

Comment

In de maand juni speelden wij maar twee wedstrijden . Waar we de eerste maanden van het nieuwe seizoen veel speelden is het in
        de maand juni en juli wat behelpen . Maar goed wij speelden deze maand tegen FK Haradzieja en Krumkachy . Maar voor wij deze wedstrijden behandelen begon deze maand met zeer goed nieuws voor mijzelf

De club bood me aan om mijn contract te verlengen en dat heb ik geaccepteerd . En dat betekend dus dat ik voorlopig in Wit Rusland blijf . Het bevalt mij prima hier
        en zoals het er nu naar uitziet hoeven we absoluut niet bang te zijn om in degradatie gevaar te komen . Op deze manier hoop ik ook mijn reputatie wat te verhogen omdat ik al snel weg was bij mijn 1e twee clubs .

Goed dan de twee competitie wedstrijden . We begonnen dus thuis tegen FK Haradzieja en ik had medelijden voor de toeschouwers die kwamen kijken . In ieder
        geval voor onze fans . Wat waren wij slecht terwijl wij toch in onze favoriete opstelling speelden . Niets lukte , al helpt het ook niet als de tegenstander al naar drie minuten
        op 0-1 staat . Vlak na rust maakte Buyak de 0-2 door een ongelukkig eigen doelpunt en dan weet je als coach dat het 1 van die dagen is . Voronkov was dan nog twee maal in drie minuten trefzeker in het laatste kwartier en zo verliezen wij in eigen huis erg zwaar 0-4 ...

Dan kun je als coach twee dingen doen . Tactiek/opstelling omgooien of dezelfde spelers de kans geven om zich te revancheren . Ik koos voor het laatste .
        Zo speelden wij dus wederom in de 4-4-2 diamond en leek Krumkachy de eerste helft iets sterker , Al bleef het bij 0-0 . In de rust zei ik tegen de spelers dat ze wat te bewijzen hadden en die woorden leken niet aan dovemans oren gericht te zijn . Digilevich maakte in de 48e minuut de 0-1 . Rudyuk maakte al snel de 1-1 maar in plaats van twijfel rook mijn ploeg bloed . Twee minuten na de 1-1 was het wederom Digilevich die raak schoot . En 19 minuten voor tijd besliste diezelfde Digilevich de wedstrijd met zijn 3e .

Ondanks de forse nederlaag staan we nog altijd 2e maar de top wordt wel erg breed zo langzamerhand . Inmiddels maakt de 1e 7 kans op Europees voetbal ,
        En aangezien we in juli maar drie wedstrijden spelen en ook nog eens 3 toppers kunnen we wel eens gaan wegzakken . Al hoop ik dat de forse nederlaag een incident is .
        In juli mogen we ook gaan spelen voor de beker en onze tegenstander hierin is bekend

Osipovichi kennen we nog van vorig seizoen maar de club degradeerde toen naar het 3e niveau . Op papier dus een makkelijke tegenstander
        Onze U19 doet het ook zeer goed

Staan momenteel los en op de 1e plaats . Zeer goed nieuws voor ons dus .
        Aangezien de meeste competities afgelopen zijn in juni kijken we even terug hoe mijn twee vorige clubs het gedaan hebben na mijn afscheid , Te beginnen in India bij Churchill Brothers. Hier ging is dus weg na een half jaar met de beker op zak en maar twee competitie gespeeld te hebben

Dat seizoen werd de club tweede en het seizoen erop werden ze zelfs kampioen . Mooi om te zien was dat veel spelers die ik gehaald heb er nog steeds speelden.
        Zo is Eder nog altijd de 1e doelman en good old John Arne Riise is nog altijd basis speler daar . Dan schakelen we door naar Wales .
        Ik vertrok daar best plotseling na de uitschakeling in Europa en had gehoopt dat de club mocht ik daar nog coach geweest zijn zich bij de 1e 6 kon spelen

Dat lukte en de club weet zelfs weer Europees voetbal af te dwingen . Een geweldig resultaat voor mijn opvolger .

delichris Klopt maar weggespeeld werden we niet door Trinidad dus dat geeft wel hoop . De wedstrijd tegen Bolivia werd om onduidelijke redenen afgelast helaas
        Marius Dat gevoel heb ik ook
        FM_Lesly Had gehoopt te kunnen stunten tegen trinidad maar helaas . Toch bieden deze wedstrijden wel perspectief
        coma_303 De statistieken geven aan dat wij toch stappen aan het maken zijn dus dat geeft goede hoop
        prinz poldi Bedankt voor de mooie woorden . En ben het met je eens dat die wedstrijden niet de mooiste zijn . Toch speel ik ze wel zelf om eventueel wat andere jongens de kans geven of om te kijken hoe ze reageren op een andere tactiek . Betreft het stadion heb ik geen idee hoe dit zich gaat ontwikkelen . De oefenwedstrijden toonden aan dat we zo op het oog klaar lijken voor de Gold Cup
        chrisje1993 , W8er True_Legend

Comment

Forse nederlaag inderdaad, maar je staat wel nog gewoon mee bovenaan. Voorlopig niets aan de hand dus.

Comment

Jammer van die nederlaag anders stond je nu keurig bovenaan.

Comment

Je bent goed mee met de inderdaad brede top... Hopelijk volgen er niet al te veel zo'n nederlagen meer... Anders zou het wel in de kopkes kunnen kruipen.

Comment

Mooi om te zien dat de ploegen waar je hebt gezeten het nog steeds zo goed doen!

Comment

Mooi dat je blijft in wit Rusland, zo kun je ergens aan gaan bouwen en hopelijk er ook de vruchten van plukken!!

Comment

De maand juni is erg rustig voor veel wat FC Groningen is . Spelers zijn op vakantie . Geen voorbereidingen , enkele transfers eventueel
                    want het echte geweld gaat pas op 1 juli van start . Behalve voor de trainer van de FC natuurlijk want die is wel elke dag bezig met de toekomst van de club.

FC Eindhoven is kampioen geworden in de JL en keert dus terug op het hoogste niveau komend seizoen . Go Ahead promoveert ten koste van Excelsior ( 4-1 thuis en 3-4 uit 2x een overwinning ) En ook NEC is gedegradeerd die verloren van Telstar ( 0-1 uit en 1-1 thuis ) maar Telstar verloor weer de finale van VVV ( 1-3 uit en 0-2 thuis ) waardoor VVV weer terug is na een jaar afwezigheid . Wel weer drie promovendus dus .

Verder gaan we deze update even in op het GTPV ( Groningen Thuis Pressie Voetbal )
                    Pressie voetbal is geen opportunistisch voetbal . Dat laatste zie je vaak het laatste kwartier bij een achterstand wanneer er nog een extra spits bij komt of een lange centrale verdediger die doorschuift en elke bal wordt de 16 ingepompt . Waarbij eerdere teamafspraken niet meer gelden . Pressie voetbal is natuurlijk wel wat anders .
                    Bedoeling is dat de tegenstander vooral in eigen huis wordt afgejaagd en geen kans krijgt tot opbouwen . Thuis moeten wij laten zien wie de baas is . Of dit na twee seizoenen al helemaal gelukt is ? Nee nog niet zoals ik het helemaal voor ogen heb maar dat komt hopelijk wel . Toch gaan we even kijken naar een aantal statistieken of wij in mijn ogen wel al op de goede weg zijn . Uiteindelijk moeten we trouwens zowel thuis als uit de baas gaan worden

Als je een tegenstander onder druk wilt houden heb je natuurlijk wel de bal nodig . En gelukkig hebben wij over het hele seizoen gezien al wel het meeste balbezit .
                    Niet dat balbezit perse leidend is . Met goed countervoetbal kun je ook prima wedstrijden winnen maar dan is het geen pressie voetbal .
                    Wat we wel opvalt is dat de traditionele topclubs erg laag staan qua balbezit

Een ander belangrijk speerpunt in pressievoetbal is strijd ( al zal daar niet iedereen het met mij eens zijn ) Gezien het aantal tackles en ja dan ook de kaarten
                    strijden wij meer dan prima en ik vind dat ook niet erg . Het enigste waar ik mij wel aan stoor zijn domme kaarten ( spelbederf , vasthouden , tackles op helft van de tegenstander etc etc ) Maar een kaart pakken omdat mijn speler zijn been niet terugtrekt of er fel in gaat nee hoor dat vind ik prima. Zoals jullie zien staan we niet bovenaan met rode kaarten dus erg gemeen zijn wij ook niet . En dat moet ook niet hard en vol in de strijd gaan is oke . Gemeen zijn is niet nodig

Ook qua aantal kansen en schoten op doel staan wij bovenaan . En dat betekend weer dat wij op de goede weg zijn . Want als je de tegenstander continue onder druk wilt hebben moet je natuurlijk wel kansen creŰren. Tiki taki is leuk maar zolang je de bal maar op jouw helft blijft rondspelen is dat leuk voor het balbezit maar levert het natuurlijk geen zak op .
                    Ben ik dan tevreden met deze statistieken ? Nee het feit dat maar 44% van de schoten daadwerkelijk op doel gaan betekend voor mij dat daar nog veel winst in te behalen valt .

Doen wij dan ook wat met de kansen ? Jazeker . Wij hadden dit seizoen de meeste aangekomen voorzetten en de meeste doelpunten gemaakt .
                    Maar ook daar is nog voldoende winst in te behalen

Veel doelpunten scoren is leuk maar als je er dan bijna evenveel tegen krijgt schiet het nog niet op . Gelukkig valt dat bij ons reuze mee en staan we hiermee
                    keurig 4e . Maar ook hier ben ik pas tevreden wanneer we op 1 staan

Conclusie over het GTPV : We zijn op de goede weg maar zijn er nog niet waar ik wil zijn
                    Dan nog even een paar interessante statistieken en wat eervolle vermeldingen

Over Pulkrab heb ik het al vaker gehad dat hij qua stats en sterren niet de beste is maar toch bewijst hij hiermee dat het gewoon een goede spits is .
                    Hij heeft gemiddeld net geen wedstrijd nodig om te scoren en is daarmee het dodelijkst in Nederland

Na jaren van een steeds leger wordende Borg waardeert het publiek ons spel wel weer want inmiddels zit het stadion weer voor 97% vol .
                    Iets wat onze concurrenten bij lange na niet kunnen zeggen . Alleen PSV en AZ volgen nog enigszins. Staan we daarmee ook 1e ? Nee Cambuur staat 1e met 98% en NEC is met ons gedeeld 2e met 97% . Al zijn beide clubs gepromoveerd dus even afwachten of ze komend seizoen ook nog zoveel supporters weten te halen

Zaracho wint het talent van het jaar en het is altijd mooi wanneer een spelen van jouw club zoiets wint natuurlijk. Jeff Reine-Adelaide wordt hier tweede in.
                    Wat ik dan niet snap is dat de nummer 3 van het talent van het jaar ook de gouden schoen wint . Ten koste van twee spelers van ons . Wat hier precies het criterium van is , is mij niet duidelijk

Ook voor mij persoonlijk was het feest want ik werd uitgeroepen tot manager van het jaar

Door onze goede prestatie in Europa zijn wij flink gestegen en staan nu in de top 100 . Maar hebben nog een lange weg te gaan

Marius Er is idd niets aan de hand . Al verliezen we nog veel meer degradatie lijkt wel uitgesloten , Maar natuurlijk hoop ik zo lang mogelijk bovenin mee te draaien
                    delichris Het ging me meer om de manier hoe we verloren dan dat we verloren . Zullen vast nog wel een paar keer verliezen en die 1e plaats is natuurlijk geen doel.
                    Al is het wel leuk als je ( al is het maar voor even ) er staat . Was wat dat betreft idd een gemiste kans
                    prinz poldi We staan er nog goed voor maar het is wel duidelijk dat er dit seizoen nog niet een echte favoriet is . Nederlaag is idd niet zo erg maar te veel kan negatief gaan uitpakken iddFM_Lesly Inderdaad leuk om te zien
                    coma_303 Het is niet de bedoeling om er heel lang te blijven al weet je dat ook nooit natuurlijk . Maar voor nu was het de juiste beslissing om bij te tekenen

Comment

Leuke cijfers laten zien. Mooi dat je manager van het jaar werd en dat enkele spelers ook prijzen ontvangen.

Comment

Leuke update met al die interessante statistieken.

Comment

In juli mocht ik met de selectie van Curašao afreizen naar de states voor de Gold Cup . Zelf had ik er niet zo heel veel vertrouwen in
                          want in een poule met team USA en Ha´ti zou het loodzwaar worden om de poule te overleven . Zeker aangezien we nog niet zo lang geleden er met 5-2 af gingen tegen
                          Ha´ti . Na de buitenwereld toe liet ik juist wel zien dat ik er vertrouwen in had . Als trainer kun je namelijk niet zeggen van Jongens dit gaat hem niet worden.
                          Lange tijd zat ik te tobben over de opstelling maar uiteindelijk gekozen voor onderstaande 11 en opstelling omdat ik voor mijn gevoel zo de beste spelers het beste kon laten renderen

Janga heeft dus gewoon een basisplaats en daarmee laat ik dus zien aan spelers dat ze zeker aan spelen toe komen wanneer ze voor Curašao willen uitkomen .
                          Met Martis heb ik een oud gediende mee genomen maar is op dit moment wel de beste keus als CV achter Lachman . De eerste wedstrijd was tegen team USA dus we konden meteen vol aan de bak

En zetten meteen een stunt neer van jewelste . 1-1 tegen Amerika . Amerika had wel veel meer schoten maar de meeste gingen over of naast .
                          Amerika kwam al wel vroeg op voorsprong door Siebatcheu en even was ik bang voor een afstraffing maar het tegen over gestelde gebeurde . Wij begonnen goed mee te voetballen en kregen kansen . In de 18e minuut werd Antonia vrij gespeeld maar zijn schot werd gestopt . In de 24e minuut gaf Antonia een goede voorzet maar Benschop schoot net over . Ook Amerika kreeg zijn kansen maar die gingen over of naast en anders was daar Room die een sta in de weg was . Na rust kreeg Vicento een niet te missen kans maar helaas ging de bal op de paal . In de 65e minuut voorzet van Janga en Benschop kopt goed in maar helaas in de handen van de keeper . Tussendoor kreeg Amerika ook kansjes maar het bleef maar 1-0 . Het laatste kwart werd Amerika wel sterker maar elke keer was daar of Room of de bal ging net over / naast .
                          Ondertussen aan beland in de diepe blessure tijd wanneer Cameron Carter-Vickers zich verkijkt op pass en Benschop hem de bal ontfutseld . Benschop ziet de inlopende Janga en die schiet diep in blessure tijd de 1-1 tegen het net .

​​​​​​​Hierna stond de wedstrijd tegen Ha´ti op het programma en de selectie geloofde in een goed resultaat na het knappe gelijke spel tegen Amerika .
                          Waar een aantal maanden geleden nog een verschil van niveau te zien was , was dat deze avond niet het geval. Beide ploegen deden niets voor elkaar onder al liet Ha´ti ons wel meer aan de bal . Ha´ti had de 1e wedstrijd gewonnen van Guatemala maar was toch geschrokken dat wij een punt wisten te pakken tegen Amerika . Hierdoor leek de eerste helft eerder een schaakwedstrijd dan een voetbal wedstrijd . Ook in het begin van de tweede helft was er weinig te genieten voor de neutrale supporter . In de 68e minuut werd Vicento licht getoucheerd en de scheids vond het genoeg voor een penalty . Heel Ha´ti zag het uiteraard anders en ook ik vond het erg zwaar .
                          Bacuna wist dit buitenkansje te verzilveren en stond het ineens 1-0 voor ons . Ha´ti moest nu natuurlijk wel komen en een kwartier voor tijd was het Jerome die er 1-1 van maakte . Toch wist Ha´ti niet door te zetten en daarvan wisten wij te profiteren . Antonia werd diep gestuurd en zijn voorzet belande bij Benschop die koel binnen schoot 2-1 met nog maar 10 minuten te gaan . Gescoord werd er niet meer en zo staan wij na twee wedstrijden gedeeld 1e met Amerika met 4 punten wie had dat gedacht ? Ik niet in ieder geval

In de voorbereiding voor het laatste groepsduel tegen Guatemala kwam ineens dit bericht voorbij

delichris Prijzen winnen is altijd mooi . Of dat nu individueel is of met het team of wanneer het een spelen van mijn team is . Elke prijs telt in mijn ogen
                          Marius Dank je . Benieuwd of we na komend seizoen beter zijn geworden in bepaalde statistieken
                          FM_Lesly prinz poldi coma_303 chrisje1993 True_Legend W8er

Comment

Zo dat is pas stunten zeg. Ik zou het niet doen om naar Uruguay te gaan.

Comment

Wat een stuntwerk! Gelijkspelen tegen de VS is toch echt ongezien, en ook Ha´ti verslaan is allesbehalve een sinecure. Uruguay is een hele mooie beloning voor het geleverde werk. Heel veel mogelijkheden daar. Ik zou niet twijfelen.

Comment

Wat een prachtige analyse van de statistieken, wordt niet vaak gedaan maar is wel mooi om zien. Heel duidelijk wat je bedoelingen zijn en dat het ook wordt uitgevoerd

Met Curašao aardig stuntwerk... Maar Uruguay, dat is natuurlijk de bevestiging van je goed werk. Benieuwd of je daar 'nee' kan en vooral wil tegen zeggen! Een land om misschien wel voor het hoogste mee te strijden!!!

Comment

Heerlijke statistieken met Groningen behaald dit seizoen die aantonen dat jullie goed voetbal spelen met hoge pressing. Met Curacao hebben jullie het erg goed gedaan tot op heden, vooral het gelijke spel tegen Amerika is een erg goed resultaat!

Comment

Uruguay zorgde wel voor een groot dilemma bij mij . Het is natuurlijk een behoorlijke stap omhoog voor mij .
                                    Werken met Benschop of met Suarez / Cavani is wel een verschil . Lachman of Godin een wereld van verschil natuurlijk.
                                    Toch was er ook twijfel en dat kwam mede doordat ik direct moest beslissen . Ik zit wel midden in een toernooi en daarin doen we het boven
                                    verwachting . Waren we al uitgeschakeld dan was de keus een stuk makkelijker natuurlijk. Kan ik het dan wel maken om midden in de voorbereiding tegen Guatemala tegen de spelers te zeggen , Houdoe en bedankt ik ben naar Uruguay?
                                    Volgens Ronald Koeman zou dat zeker kunnen want zo'n trein komt misschien maar 1x langs . Zeer lastige keus dus .
                                    Heb alles nog even rustig in mijn hoofd langs laten gaan en langzaam kwam het besef dat we op de drempel van de kwartfinale van de Gold Cup staan met Curašao.
                                    Kans op groot succes is er nog niet en is bij Uruguay zeker wel aanwezig maar toch nu weg gaan gaat tegen al mijn principes in .
                                    ( ook speelde mee dat ik in FM 17 al een tijd bij Uruguay had gezeten)
                                    Uiteindelijk belde ik de president van Uruguayaanse voetbalbond op met de mededeling dat ik zeer vereerd was maar dat ik niet midden in een toernooi mijn team laat barsten en dus nee moest zeggen tegen deze droombaan

Na deze keus was het tweede dilemma met welk elftal wij zouden aantreden tegen Guatemala . Spelers stonden op scherp en sommige waren niet volledig fit .
                                    Guatemala had beide wedstrijden verloren en waren dus al uitgeschakeld . Amerika en wij hadden vier punten en Ha´ti drie . Uiteindelijk besloot ik de B keus op te stellen .
                                    ​​​​​​​In het aller ongunstigste geval betekende dat uitschakeling . Moesten wij verliezen en Ha´ti winnen van Amerika . Maar zelfs dan werd het rekenen ivm doelsaldo . De kans dat wij het niet zouden redden leek mij erg klein dat ik deze gok durfde te nemen . Zou het verkeerd uitpakken zou dat heel zuur zijn , uitgeschakeld en geen droombaan .
                                    Het begon in ieder geval niet goed van onze kant want na vijf minuten stonden we 0-1 achter . Toch deed ons B elftal aardig mee en na rust probeerde ik nog wat te forceren door Benschop en Janga in te brengen . Verliezen zou toch wel zuur zijn . Maar helaas gescoord werd er niet meer

Toen begon dus het wachten maar door de reacties van het publiek was het al snel duidelijk dat Amerika had gewonnen van Ha´ti en wij dus geplaatst waren voor de kwartfinale.
                                    Vooraf had ik dat dus nooit verwacht en was dus ook zeer gelukkig

Poule B was wel verrassend dat Honduras daar 1e is geworden en Trinidad viel daar wel erg tegen . In de kwartfinale moeten wij het opnemen tegen Jamaica .
                                    Een zeer sterke tegenstander maar goed dat is bijna elk land in deze fase . Amerika moest overigens tegen Canada dus al zouden wij 1e geworden zijn had het denk ik niet veel uitgemaakt .

Tegen Jamaica kon ik weer de beste 11 opstellen en voor rust gebeurde er niet erg veel . Beide landen tasten elkaar af en gaven elkaar weinig toe.
                                    Na rust sloegen wij als 1e toe via Janga in de 52e minuut . Hierna kreeg Cuco Martina in de 64e minuut zijn tweede gele kaart en zag ik het somber in .
                                    Gelukkig voor ons keepte Room weer een sterke pot en uit een counter was het bijna Benschop die scoorde in de 71e minuut maar zijn inzet trof de lat .
                                    In de 77e minuut werd Janga gevloerd op 20 meter van het doel en Bacuna wist deze vrije trap er in te krullen 0-2 met nog maar 12 minuten te gaan .
                                    In de blessure tijd strooide Bacuna nog wat meer zout in de wonden door uit een hoekschop raak te koppen

Halve finale Gold Cup . Waar gaat dit sprookje eindigen zeg .

Ik had gehoopt om Honduras te treffen voor helaas kwam Amerika uit de koker . Kunnen we nogmaals stunten tegen hun? Door de rode kaart van Martina moest ik even gaan kijken wat de beste oplossing was . Doordat sommige spelers niet geheel fit waren en er nog een speler geschorst was door te veel gele kaarten besloot ik te gaan spelen in een 3-5-2 opstelling . Ook omdat ik verwachtte dat Amerika zou denken dat wij het zelfde zouden gaan spelen als de 1e wedstrijd en nu wel bij de les zou zijn .

De wedstrijd startte uitstekend en Amerika had niet op deze opstelling gerekend . Na drie minuten wist Benschop ons op 0-1 te zetten . Nadeel is wel dat Amerika nu al snel moest gaan voetballen . In de 17e minuut resulteerde dat ook al in de 1-1 door Wood . Beide teams wouden voetballen en de wedstrijd was zeker voor de neutrale supporter een stuk leuker om naar te kijken dan de 1e wedstrijd . In de 24e minuut kreeg Amerika een hele goedkope penalty en Johannsson benutte deze 2-1 . Net voor rust zette Wood de stand op 3-1 en leek de wedstrijd wel gespeeld . Zeker toen Siebatcheu er vlak na rust 4-1 van maakte . Amerika is wel beter maar dit gaat nu wel erg hard . Benschop wordt diep gestuurd en maakt zijn 2e in de 64e minuut . Hierna krijgen we nog kansen op 4-3 maar zijn niet koel genoeg . Wood beslist de wedstrijd definitief in de 76e minuut .
                                    5-2 verloren het lijkt vrij fors maar was deze wedstrijd in 3-0 geŰindigd dan had iedereen gezegd logische uitslag . Toch ben ik tevreden met hoe het elftal heeft gestreden en met een halve finale kunnen wij alleen maar trots zijn en dat heb ik de spelers dan ook laten weten . Uiteindelijk was de overwinning verdiend van Amerika

Uiteindelijk wint Mexico de Gold Cup . En was de finale de te verwachten finale . Nog altijd vind ik het jammer dat we niet Honduras hadden geloot .
                                    Maar goed de halve finale van ons heeft wel wat los gemaakt en dat is alleen maar positief

Dat de voetbal wereld zeer opportunistisch is blijkt wel uit de woorden van de bond . Waar ik meerdere malen ter discussie stond zijn ze nu ineens zeer onder de indruk van mij.
                                    Makkelijk scoren in de media is mijn mening hierover . Wel is het geloof in het nationale team weer toegenomen onder de bevolking en laten wij hopen dat dit nu ook onder de spelers is gebeurd . Ik hoop dat deze prestatie bepaalde spelers heeft laten zien dat ze kunnen presteren met Curašao. Of dat ook echt zo is weten we pas over een paar weken wanneer ik de selectie moet bekend maken voor een oefenwedstrijd en de 1e kwalificatie wedstrijd voor het WK.

Janga heeft het 3e mooiste doelpunt van de Gold Cup gemaakt maar de mooiste prijs is voor Room . Dat hij een sterk toernooi heeft gekeept had ik al door laten schemeren .
                                    Maar zijn uitverkiezing in het Dream Team bevestigd dit helemaal natuurlijk . Een elftal want bijna alleen maar bestaat uit spelers van Amerika en Mexico . Ook de twee spelers van Honduras mogen hier trots op zijn . Ook was er helaas nog wat slecht nieuws

Alhoewel slecht nieuws uiteindelijk speelde Martis maar 10 interlands maar momenteel was hij toch wel echt de nummer 2 centraal achterin . Maar goed inmiddels al 36 jaar en stoppen op je hoogtepunt is natuurlijk erg lekker.
                                    Hopelijk kan ik dus andere spelers overhalen want de overige spelers zijn wel een stukje minder hoor . Door het afwijzen van Uruguay focus ik mij dus volledig op de WK kwalificatie met Curašao . Mocht ik tijdens de kwalificatie geen betere spelers kunnen overhalen of eventueel bij plaatsing ook niet dan houd het daarna op voor mij als Bondscoach van Curašao. Na het komende WK zullen de meeste spelers te oud worden en de verse inbreng is nog lang niet op niveau . Als spelers als Carolina en Juninho Bacuna kiezen voor ons dan is langer aanblijven zeker een optie . Maar goed dat is toekomst muziek . Eerst maar eens zien of we Barbados kunnen verslaan

delichris Ik stond ook echt te juichen toen die 1-1 viel hoor . Had verwacht een pak slaag te krijgen . Uiteindelijk het ook niet gedaan en heb er nog geen spijt van
                                    Marius Had de 1-1 ook echt niet verwacht . En tegen Ha´ti zag ik ook echt op . Ik twijfelde dus wel en koos dus om te blijven
                                    prinz poldi Dank je . Tja de GTPV staat in de titel en vind dat ik daar ook trouw aan moet blijven . En op deze manier kon ik jullie laten zien of hetgene wat ik wil ook uitgevoerd wordtcoma_303 We zijn op de goede weg maar het kan en moet nog echt beter op sommige stukken . Ben ook nog steeds aan het puzzelen welke tactiek het beste overeenkomt hiermee.
                                    Met Curašao had ik deze prestaties niet verwacht moet ik zeggen
                                    ​​​​​​​FM_Lesly True_Legend chrisje1993 W8er

Comment

Je hebt een geweldig toernooi gespeeld en Curacao staat echt op de kaart.

Comment

Toch een beetje een dubbel gevoel... Enerzijds respect voor de goede resultaten op de Gold Cup maar aan de andere kant, daar een prijs pakken was onrealistisch en je presteerde serieus boven elke verwachting... Maar koop je er iets mee? Een leuke job laten passeren... Misschien net omdat je er op een vorige editie al mee speelde dat het afwijzen makkelijker was... Ik hoop dat je straks toch weer een nieuwe uitdaging krijgt!

Comment

Erg knap gedaan met Curacao, een halve finale is normaal gesproken het maximaal haalbare. De kans om naar Uruguay te kunnen krijg je niet elke dag en ik heb respect voor je beslissing dat je gebleven bent en het toernooi afgemaakt hebt!!

Comment

Kon je Uruguay niet even laten wachten en eerst de Gold Cup uitspelen? Toch een gemiste opportuniteit in mijn ogen. De Gold Cup zelf was natuurlijk prachtig. Een risico om in die laatste poulewedstrijd met de reserveren aan te treden maar dan toch geplaatst en gewoon Jamaica de volle lading gegeven ... prachtig! Jammer dat je dan de VS al opnieuw tegen kwam in de halve finales, maar sowieso een stunt van formaat dit tornooi!

Comment

Ziet er weer prima uit, je hebt echt een hele sterke Gold Cup gedraaid!

Comment

We maken een klein sprongetje in de tijd ( op het moment van schrijven is het eind augustus ) de updates van FC Groningen en Hranit van juli komen zeker nog.
                                                Maar om even in het verhaal met Curašao te blijven en de ontwikkeling daar in leek mij deze update relevanter om te doen . Zeker mede door jullie reacties die ik
                                                altijd zeer waardeer . Goed eind augustus was het dus tijd om de selectie bekend te maken voor een oefenduel met Canada en de wedstrijden tegen Barbados voor het WK.

En zoals jullie zien weinig verrassende namen .... Dat een Juninho Bacuna en een Jurich Carolina niet wouden snap ik nog wel . Dat ze niet eens even wouden praten vond ik wat minder. Sommige spelers wouden dan wel praten maar wat ik ook zei resultaat was dat ze Curašao nog niet zagen zitten . Af en toe was er slot zinnetje dat het in de toekomst wel kon veranderen . Maar dan denk ik wanneer is dat dan ? Als we bij de laatste 6 in de kwalificatie zitten of wanneer we ons gekwalificeerd hebben ? Wel de lusten niet de lasten ?
                                                Moet ik dan spelers ineens wel oproepen die het nu nog te min vinden om tegen een Barbados te spelen ? Moet ik dan spelers passeren die wel vanaf het begin er bij zijn en boven zich zelf zijn uitgestegen op de Gold Cup . Vond het zelf erg teleurstellend dat de successen op de Gold Cup er niet voor gezorgd hebben dat ik betere spelers kon oproepen . En vroeg ik me af , heb ik hiervoor Uruguay laten schieten ? Ik keek eens op de banenmarkt en zag dat er een interessant land op zoek was naar een nieuwe manager .. en besloot te solliciteren

En die sollicitatie bleek behoorlijk succesvol . Marokko is dus het nieuwe land die ik onder mijn hoede ga nemen . Ik weet zeker dat hier meer mogelijkheden liggen dan op Curašao . Verder is het natuurlijk jammer dat het land al jaren goede spelers voortbrengt maar tot op heden weinig succes oplevert

De doelstelling lijkt me wel haalbaar al zijn de resultaten van Marokko de laatste tijd erg slecht . Doordat de komende wedstrijd al snel was kon ik geen spelers zelf selecteren .
                                                Hoe die wedstrijd is gegaan en met welke spelers ik begonnen ben lezen jullie over een aantal updates

delichris Helaas nog niet bij de gewenste spelers . Al was dit resultaat wel erg lekker
                                                prinz poldi Je koopt er idd niets voor maar midden in een toernooi weg gaan is echt niet mijn ding . Bij een club zou dit iets anders liggen al blijf ik dan liever ook tot de winterstop of einde seizoen .De nieuwe uitdaging was er sneller dan verwacht
                                                coma_303 Ik vind dat wel normaal om het toernooi af te maken maar al kan ik het zeker begrijpen als mensen de stap wel zouden maken .
                                                Marius helaas niet het was accepteren of weigeren . Ben wel blij dat het toernooi super is geŰindigd met het max haalbare .
                                                FM_Lesly idd mag zeker niet klagen

Comment

Ook een land waar zeer veel Nederlanders actief zijn, ben benieuwd wat je met hun kan!

Comment

Jammer dat je niet de betere spelers kon halen omdat men niet wilde. Maar met Marokko heb je zeker een mooi uitdaging gevonden.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X