Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

GTPV volgers en liefhebbers van de de mooiste club van het land weten wat deze afkorting betekend.
    Helaas is dat de laatste jaren niet of nauwlijks te zien in het Noordlease stadion . Voor de cultuurbarbaren onder ons.
    GTPV = Groningen Thuis Pressie Voetbal . Iets waar Groningen vele harten mee deed veroveren net na de verhuizing van het Oosterpark naar de Euroborg.
    Lang zat ik te twijfelen of ik FM 18 moest gaan halen want ik heb een hele leuke game in 17 met Dresden . Helaas verkloot Faber het in het echt zodanig dat ik toch maar FM 18 heb aangeschaft om de Trots van het Noorden weer te laten spelen zoals de fans het willen zien . Of dat direct in het 1e seizoen al haalbaar is ? Geen idee maar ik ga mijn best doen

Zeer benieuwd of ik het beter kan doen dan Faber , van der Looi en een Huistra . Al jaren is spel niet om aan te gluren en wordt het spel niet gespeeld zoals vele fans het willen zien . De tegenstander bij de strot pakken en niet meer los laten . De tegenstander moet weer bang worden wanneer ze uit naar Groningen moeten .
    Groningen - Vitesse 2006

Dit is wat het publiek weer wil . Kop d'r veur en niet opgeven . Iets wat de laatste jaren veel te weinig gezien is .

De selectie is niet al te hoopvol echte ijzervreters ontbreken . Ondanks er niet al te veel geld is hoop ik toch op een aantal versterkingen .
    Reijnen en Drost mogen per direct uitkijken naar een nieuwe club . Dit zijn in mijn ogen toch echt de zwakke schakels van de FC ,

THE JOURNEY

Waar ik in de laatste edities mijn novelle met andere clubs had , had ik altijd een game met de FC er bij lopen . Soms een fungame soms gewoon een normale . Nu is het dus andersom en is de focus volledig bij de FC . Toch ga ik dat niet volhouden en heb ik besloten om in de naam van mijn zoon een journeyman game er bij te nemen in dezelfde savegame . Aangezien mijn PC niet gebouwd is om veel competities en landen te laden wat ik uiteraard wel gedaan heb . Zou een extra novelle voor deze game niet het updaten ten goede komen . Ga dus beide verhalen combineren in 1 verhaal . Soms een update voor beide personen soms per persoon .
    Heb hiervoor mijn zoon gecreëerd al is hij in het spel wel wat ouder dan in het echt
    Geen diploma's geen ervaring. We zien wel wat het ons brengt

Gesolliciteerd in India , Oekraïne en Polen . en alle drie de sollicitaties werden beloond met een gesprek .
    Last edited by komodo25; 24 nov 2017, 20:14.

Leuk begin en originele insteek, succes!

Comment

Veel succes, lijkt me wel lastig met 2 managers in 1 game.

Comment

Succes bij groningen!

Comment

Succes bij de Trots van het Noorden

Comment

Succes met de FC en met je zoon.

Comment

twee novelles in één... interessant gegeven! succes ermee!

Comment

India lijkt me toch wel een leuke optie. Heb er zelf ook een rare game gehad!

Comment

Voor het begin van de 1e training net nadat ik voorgesteld was al de nieuwe manager van FC Groningen liet ik mij direct gelden.
                  Etienne ( Reijnen ) en Jesper ( Drost kunnen jullie twee even mee lopen naar mijn kantoor.
                  Op kantoor aangekomen viel ik direct met de deur in huis . Jesper en Etienne helaas voor jullie twee heb ik geen goed nieuws.
                  Ik zie geen toekomst voor jullie twee bij deze club . Maar trainer jij hebt ons nog niet eens zien trainen was het weerwoord van Etienne.
                  Dat klopt maar ik volg deze club al bijna mijn hele leven en heb vorig seizoen meer dan genoeg van jullie twee gezien .
                  Mijn besluit staat vast en ik hoop dat jullie gaan meewerken aan een vertrek . In de oefenduels mogen jullie gewoon meedoen om wedstrijdfit te worden maar de kans dat jullie officiële minuten gaan maken is zeer klein . Maar trainer waarom dan niet wat hebben wij jouw misdaan?
                  Nou Etienne bij Cambuur was jij een prima speler maar dat is ook meteen jouw plafond . Bij AZ liet je al zien het hogere niveau niet aan te kunnen . En
                  dat niveau wil ik met deze club minimaal gaan bereiken en het liefst er nog flink overheen . Ook vorig seizoen was het niet al te best wat jij bij deze mooie club liet zien .
                  Het beste is om onze wegen zo snel mogelijk te scheiden .
                  Jesper , jij was bij Zwolle een zeer goede voetballer maar helaas liet jij dit vorig seizoen niet bij de FC zien . Iedereen was zeer enthousiast toen jij de stap naar de FC maakte maar de Drost van Zwolle hebben wij hier nog geen 1 minuut gezien . Ik denk dat jij of een kunstgras voetballer bent of mentaal niet sterk genoeg bent. Als jij nu uit een andere competitie kwam of eventueel de Jupiler League had gewenning nog een excuus geweest . Maar de stap van Zwolle naar Groningen mag geen probleem zijn . Goed hopelijk ben ik duidelijk geweest . Ga nu maar naar huis en dan mogen jullie vanmiddag aansluiten bij de middagtraining.
                  Bij het weglopen hoorde ik vaag iets in de trand van " Dat krijg je als een supporter de baas wordt "

Paar dagen later was er ook nog goed nieuws

Een moederclub werd er helaas niet gevonden . Wel stond ene Wesley Verhoek ineens voor de poorten van het trainingscomplex . Of hij een kans kon krijgen om mee te trainen.

The Journey

Bijna 21 jaar ben ik ooit een genadig keeper bij BSV Limburgia totdat een tegenstander van Kakertse Boys mijn knie kapot schopte . Einde voetbalcarrière op 18e jarige leeftijd . Mijn vader liet zien dat je geen groot voetballer hoefde te zijn om toch een prima trainer te worden . Ondanks dat ik nog geen papieren heb als trainer had ik inmiddels besloten om de gok te gaan wagen om ergens trainer te worden . Mijn vader wou mij eerst meenemen als trainer van Jong Groningen maar ik ben eigenwijs en wil mijn sporen zelf verdienen . En niet ergens binnenkomen met een kruiwagen . Ondertussen was ik dus op sollicitatie geweest in Polen , Oekraïne en India.
                  Samen met mijn vader al wel besloten om eventueel Oekraïne links te laten liggen vanwege de situatie met Rusland daar momenteel. Polen leek ons de beste stap.
                  Maar de dagen verstreken en ik hoorde maar niets uit Polen .
                  " You got mail " zou het dan toch?
                  Nee de e-mail kwam uit India en als attachment zat er een contract bijgesloten.
                  Pa , met mij ik kan trainer worden in India . Ja ik weet dat Polen beter zou zijn maar die laten niets horen . Ja ik weet ik ben ongeduldig van wie zou ik dat toch hebben.
                  Maar goed pa ik ga het doen . Nee ik blijf niet wachten . Bedankt dat doet me goed dat je toch in mij gelooft . Spreken elkaar snel.
                  Mijn vader wou me nog op andere gedachten brengen maar mijn besluit stond al vast . Ticket naar India had ik besteld direct nadat ik het contract offer zag staan.

Degradatie ontlopen is de doelstelling . En dat gaat nog vrij lastig worden want het niveau van de spelers is niet erg hoog . 2,5 ster is onze beste speler en dat is speler uit Kirgizië . Veel geld voor versterkingen is er niet 4k maar gelukkig wel een behoorlijk salarisbudget . Veel spelers op proef laten komen en hopen dat daar wat bij zit .

Churchill Brothers komt dus uit op het hoogste niveau van India en was al twee maal kampioen . Niet dat dat heel veel zegt want veel oud kampioenen spelen inmiddels op het tweede niveau of lager . Voor mij is het wel een hele grote stap . Van complete nobody naar trainer op het hoogste niveau . Of dat nu door mijn kwaliteiten komt ugh ugh of het niveau van de Indiase competitie mogen jullie zelf invullen .

Ook wisten wij al vrij snel een nieuwe hoofdsponsor te vinden.

Marius Bedankt voor de reactie
                  W8er Thanks . Speel mijn hele leven al met 2 soms 3 managers in 1 game bevalt mij prima
                  DeJarnoxD Bedankt
                  tVlonkie Dank je wel
                  ldelichris Bedankt
                  Niejo101 Zat te twijfelen om het wel of niet te doen maar bij een journey zou het updaten soms lang kunnen duren afhankelijk van het land .
                  Dus benieuwd hoe dit uitpakt . Novelle met mijn favoriete club werd wel eens tijd
                  FM_Lesly Het is inderdaad India geworden . Merk wel dat het al een rare competitie is maar we gaan het meemaken

Comment

India is wel een aparte uitdaging, succes ermee!

Comment

Veel succes in india

Comment

Mooi dat Emmen je satellietclub is geworden en lekker naar India is ook niet verkeerd.

Comment

india... heel bijzonder!

Comment

Veel succes in India, ben benieuwd of je de strijd aan kan gaan met Bengaluru FC!

Comment

India, een aparte keuze maar het is weer eens wat anders, succes in ieder geval!

Comment

Inmiddels staat het seizoen op het punt van beginnen en als nieuwe manager van de FC sta ik te popelen om te beginnen,
                                Toch moesten er eerst natuurlijk nog de nodige oefenduels gespeeld worden en wou ik ook nog graag de transfermarkt op.
                                Ben namelijk niet tevreden over de breedte van de selectie en daarbij missen wij gewoon een aantal ijzervreters.
                                Ook mochten een aantal spelers vertrekken op huurbasis .

Voor een aantal spelers bv Browne is het gewoon minuten maken en zichzelf in de kijker spelen bij einde contract , Voor anderen hoop ik dat ze veel leren en nog van waarde kunnen gaan worden voor de FC . Helaas was de samenwerking met Emmen er te laat om daar nog spelers naar toe te kunnen sturen .
                                Hier zullen we mee moeten wachten tot aan de winter. Ondanks de interesse in bepaalde spelers bleef het lang stil met uitgaande transfers en als er al spelers vertrokken waren het de mindere goden .

Dat zet niet echt zoden aan de dijk natuurlijk. Ondertussen maar besloten om transferbudget om te zetten in salarisbudget en de transfervrije markt op te gaan voor versterkingen . Hierdoor was er weken lang een behoorlijke armada aan test spelers . Uiteindelijk wisten deze spelers een contract af te dwingen op 1 na

Wesley Verhoek was de eerste die binnenkwam maar ondanks een positieve start valt hij nu toch wel aardig tegen . Had beter wat meer geduld kunnen hebben.
                                Toch zal hij zo nu en dan wel minuten gaan maken en is een goede mentor voor de jongere spelers .
                                De volgende haalde ik blind binnen nadat ik een bericht kreeg van zijn zaakwaarnemer. Niemand minder dan Diego Forlan komt ons versterken.
                                Minder dan bijvoorbeeld een Van Weert kon hij toch niet zijn dacht ik . En dat had ik goed gegokt. Al wel op leeftijd maar kan voor ons nog zeer nuttig zijn .
                                Mede door positieve woorden van Luis Suarez koos Forlan voor ons.
                                Padt is natuurlijk de onbetwiste nummer 1 onder de lat maar na hem viel een groot gat . Wesley De Ruiter wordt onze tweede doelman.
                                Dominique Kivuvu is een speler die voornamelijk als back up gaat dienen voor VM of MC positie . Is wel een type speler die in de selectie gemist werd , net als de andere speler die voor deze positie gehaald werd . Kwame Quansah , beide spelers hebben de nodige inzet en lef twee karakter eigenschappen die goed bij FC Groningen passen . Ook zijn ze gehaald voor het begeleiden van de jonge talenten als Reis en Faber zodat deze jongens in de toekomst de plaats van deze ervaren rotten kunnen innemen .
                                Geen Ritsu Doan in mijn game dus voor de AMC moest er ook een speler bij en deze vonden wij wederom in een oud speler van Heracles.
                                Willie Overtoom komt ons versterken en zou ook nog als AMR kunnen spelen . Tot slot werd Sulley Muntari nog bij ons aangeboden en ondanks dat ik in principe voldoende spelers voor die positie had was dit toch een speler die ik niet kon laten lopen.
                                Een aantal van deze spelers hebben een 1-jarig contract en de spelers met een tweejarig contract hoop ik eventueel komende zomer nog te kunnen verkopen .

Nadat in het eerste oefenduel Warmerdam en Memisevic geblesseerd uitvielen en er vanuit de jeugd nog niet direct vervangers klaar stonden mocht er gaandeweg
                                de voorbereiding zeker verdedigend nog wel wat bij . Maar goed zonder centen is het lastig zaken doen . Gelukkig kwam er eerst vanuit China goed nieuws.
                                Etienne Reijnen werd voor 950 k verkocht aan Jiangsu. Ook de tweerde paria vertrok voor het einde van de transferperiode.
                                Jesper Drost kon naar diverse clubs en uiteindelijk was het het Italiaanse Palermo dat 2,2 miljoen neertelde .

Nu kon ik gelukkig ook nog bewust de transfermarkt op .
                                Marko Biskupovic wordt eerste back up voor de VC positie . Deze 28 jarige Chileen komt voor 300k over van het Zweedse Kalmar.
                                Tony Craig , Millwall cultheld word back up voor de VL positie . Warmerdam was de gehele voorbereiding geblesseerd . Craig zou eventueel ook nog als VC kunnen spelen en kent de klappen van de zweep. Hij kost ons 525k
                                Met vooral breedte en roulatie spelers moest er natuurlijk ook nog wel pure kwaliteit bij komen en dat vonden wij in de naam van Vegard Forren.
                                Deze Noors international werd al langer met FC Groningen in verband gebracht maar nu kon hij dan ook eindelijk gehaald worden. Vegard komt voor 550k over van Molde. Tot slot kwamen de scouts nog aan met Gregor Bajde deze 23 jarige Sloveen kan een ware sensatie worden als AML . Voor hetzelde bedrag als Forren komt Bajde over van Maribor . Het beste transfernieuws kwam misschien wel uit de selectie zelf want het contract met Mahi is verlengt . Zou een club hem nu willen kopen moeten ze 16,5 miljoen op tafel leggen .

De selectie is nu breed genoeg om te spelen zoals ik graag zou willen . Of alle spelers dat ook aankunnen gaan we de komende maanden zien .
                                Ook kunnen wij in diverse formaties spelen zonder dat er direct niveauverlies is . Zeer belangrijk vind ik .
                                Voornamelijk zullen we en zeker thuis in deze formatie spelen met deze instructies . Op en aanmerkingen hoor ik hier graag over.
                                Goed dan gaan we tot slot nog even een blik werpen op de oefenwedstrijden .

Niet zo denderend als ik had gehoopt . Zeker de 1e wedstrijd was even schrikken . Hierna goed hersteld tegen Motherwell. Uit bij Aberdeen was het eigenlijk 1-1.
                                Helaas kreeg ik hierna een crashdump en nog 1 en nog 1. Gesimuleerd kwam er eerst een 4-0 nederlaag uit en weer crashte het spel daarna diverse keren.
                                Dag erna weer gesimuleerd met deze uitslag tot gevolg en daarna geen enkele crash meer gehad . Ook niet nadat ik de overige wedstrijden gewoon langs de lijn heb kunnen volgen . Al vielen de uitslagen wel tegen . Positieve is dan nog wel de winst op Mainz . Wel een kanttekening dat de meeste echte versterkingen vrij laat gekomen zijn en ik beide helften met andere spelers heb gespeeld. Tweede helft was dus meestal met eigen jeugd . Heb de spelers in ieder geval duidelijk gemaakt dat het in de competitie een stuk beter moet

Marius Geen idee wat ik er van moet verwachten laat mij verrassen
                                W8er Dank je . Zal het vast nodig gaan hebben
                                delichris Zullen zeker nog wel de vruchten gaan plukken van het samenwerkingsverband met Emmen.
                                Niejo101 Zij werden het eerst concreet . Zullen zien hoe het daar gaat bevallen
                                FM_Lesly Doelstelling is niet degraderen dus de strijd aan gaan zal niet direct een doel zijn . Al weet ik momenteel niet hoe de verhoudingen er liggen in de competitie
                                DeJarnoxD Insteek van deze journeyman is wel de wat onbekendere competities te gaan verkennen . India is daar een goed voorbeeld van. Al weet je het met een journeyman natuurlijk nooit
                                .Vlonkie

Comment

De voorbereiding liep alvast redelijk goed.

Comment

Goede transfers gedaan en je voorbereiding is ook goed. Jij gaat zeker meedoen voor de Europese plekken.

Comment

Forlan

Comment

Even Forlan binnen hengelen ... Fysiek natuurlijk wel wat minder maar misschien kan hij toch nog van waarde zijn. De oefenpotjes zijn inderdaad aan de magere kant, maar dat wil niet altijd iets betekenen. Succes!

Comment

Bijzondere combinatie voor een novelle, eigenlijk wel verfrissend. Churchill Brothers had ik nog nooit eerder van gehoord, maar als student in Groningen gun ik de plaatselijke FC uiteraard betere tijden!

Comment

Forlan in de Eredivisie, die kan je noteren voor minstens 15 goals is mijn verwachting!

Comment

Je hebt wel hele rare transfers gedaan, maar zo te zien aan de voorbereiding gaat het prima!

Comment

prima transfers, en een aardige voorbereiding. Gelukkig kon je alsnog verder na al die crashdumps!

Comment

Daar stond ik dan als 20 jarige jongen in Margao . De eerste weken misschien wel maanden is het VIVA Hotel mijn thuisbasis.
                                                  Eerst maar eens kijken hoe het leven hier bevalt voordat ik een huis of appartement ga huren . Voor Indiase begrippen is het een vrij kleine plaats schattingen lopen uit 1 van 76 tot 90000 inwoners. Het ligt in het westen aan de zee onder Mumbai . En is de tweede stad qua inwoners van de deelstaat Goa.

Zoals al eerder vermeld is de selectie niet echt denderend maar gelukkig is wel een transferbudget van 4000 euro ... Dus dat gaat hem ook niet worden.
                                                  Maar het transferbudget is wel vrij hoog dus hopelijk weten we wat spelers die transfervrij zijn over te halen om naar Margao te verhuizen. Met de selectie die er in eerste instantie staat wou ik zo gaan voetballen.

Lekker op de aanval en dan met deze instructies .

Hierna kwam de eerste verrassing . Het seizoen begint pas in januari .. Had ik nu toch maar naar mij pa geluisterd dacht ik even ,
                                                  Maar goed zowel mijn pa en ma zijn verschrikkelijk eigenwijs en ook beide opa's en oma's konden er wat van . Heb het dus niet van een vreemde.
                                                  En mijn pa zei altijd "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten "dus al snel ging de knop bij mij om en gaan ik het er het beste van proberen te maken.
                                                  Veel stafleden had ik nog niet maar die er wel was had gelukkig een overzicht van spelers die transfervrij waren . Een groot deel mocht twee weken op proef komen en deze spelers lieten zien dat zij deze ploeg van de nodige kwaliteit konden voorzien .

Luc Wulterkens is een 27 jarige centrale verdediger die uit de jeugd van Fortuna Sittard komt . Ook speelde hij nog bij Groene Ster en EVV ( beide zijn amateur teams uit Limburg ) Voor mij is het ook fijn om zo nu en dan nog in het Nederlands te kunnen praten .
                                                  Marcos Bassini is een ervaren spits uit Uruguay . Heeft niet echt bij bekende clubs gespeeld en de meeste jaren bij Bella Vista en Rio Negro de San Jose uit zijn geboorteland. Kan bij ons prima als TM spelen
                                                  John Mensah is wel een naam die de meeste zullen kennen . Deze ervaren Ghanees speelde als laatste in Zweden en lijkt bij ons omonstreden.
                                                  Gustavo Lazzaretti Het moge duidelijke zijn de verdediging gaat onze sterkste linie worden. Moet ook wel met onze aanvallende tactiek . Gustavo is een 33 jarige centrale verdediger die voornamelijk bij Paramaense heeft gespeeld .
                                                  John Arne Riise ook deze naam is bij de meeste wel bekend . Deze oude rot heeft er nog steeds geen genoeg van en kan voor ons nog goud waard zijn .
                                                  Steve English bood zich zelf aan met de woorden "Ben goed genoeg voor het 1e elftal "Nou dat was niet het geval maar kan nog wel zo nu en dan van nut zijn voor ons
                                                  Apoula Edel . Het slot op de deur deze Armeense international die in Kameroen is geboren is voor ons een zeer goede keeper . Heeft nog in de basis gespeeld bij PSG
                                                  vroeger . Een regelrechte stunt voor ons dus .

Meeste spelers hebben een contract voor een jaar en daar ben ik zeer content mee . Mocht ik hier zelf langer dan een jaar werken dan gaat het voornamelijk een komen en gaan van spelers worden denk ik . Gelukkig is er nu ook een scout in dienst die hopelijk wat talent van eigen bodem weet te vinden want anders is het armoe troef ,

De tweede verrassing was de loting van de Durand Cup . Van 28/8 tot 4/9 spelen wij VIJF poule wedstrijden ... Gelukkig gaan wij daarna meteen de competitie in NOT. Dus waarom niet wat meer verdelen . En het leuke is in plaats van 5 buitenlandse spelers mogen er maar 2 in de beker mee doen . Dus snel nog maar wat Indiase spelers aangetrokken ter opvulling en om mee te rouleren .
                                                  Gagandeep Sing , Brasant Rai en Tapan Maity zijn de nieuwe spelers ( let op deze deden niet mee in de oefenduels die straks gepost worden )
                                                  Meteen is het verschil in kwaliteit goed te zien

Daarmee komen we bij onderstaande selectie . Een grote selectie want er is geen tweede elftal en spelers verkopen ? Ik ga mijn best doen maar ben er bang voor

Belangrijk is natuurlijk hoe de concurrentie de selecties hebben ingedeeld . Mochten die vooral uit spelers uit India bestaan dan kan het best nog wel een leuk seizoen gaan worden. Doelstelling is in ieder geval niet degraderen .

Een tripje naar Sri Lanka was te ver weg vond het bestuur ... Hierdoor waren de oefenwedstrijden voor afgaand van de Durand Cup tegen ploegen uit de buurt.
                                                  Na een aarzelende start werden de overige 3 wedstrijden gemakkelijk gewonnen . Nu is het hopen dat wij niet afgaan in de Durand Cup

W8er Had er zelf meer van verwacht maar gelukkig zeggen voorbereidingen niet altijd alles
                                                  delichris Gezien de mogelijkheden zeker tevreden met de transfers . Voorbereiding liep nog niet zo als ik zou willen . Dat is wel de doelstelling iig . Of het haalbaar is moeten we nog bekijken
                                                  Vlonkie Toen zijn naam voorbij kwam aarzelde ik geen moment
                                                  Marius Ja is toch ondanks zijn leeftijd wel een stunt . Verwacht er wel het nodige van . In de competitie moet het echt beter . Al zijn de betere namen ( Forren en Bajde pas op het eind gehaald ) Dus hopelijk doen zij nieuw elan brengen
                                                  Chimpa Thanks . Benieuwd of ik het leuk kan houden door beide verhalen te vermengen . Van Churchill had ik ook nog nooit gehoord maar die werden het eerst concreet . En slechter dan Faber kan niet , toch ?
                                                  WimJonk Laten we het hopen . Ik teken ervoor !
                                                  FM_Lesly Verklaar je nader? Gezien het budget vind ik het niet zo raar ( Op Verhoek en Craig misschien na ) Of doel je misschien op de leeftijd ? Dat is inderdaad wel anders dan de filosofie van Groningen. Voorbereiding vond ik niet zo goed eerlijk gezegd
                                                  Niejo101 Zag de bui al hangen inderdaad . Daarom ook pas wat later met een novelle begonnen . Nu hopen dat het goed blijft gaan .
                                                  DeJarnoxD

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 17:04.

Working...
                                                  X