Mededeling

Collapse

.

.
See more
See less

(Fm18) JESUS

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Met hangen en wurgen maar die finale is er

Comment

Hoe je de finale bereikt is niet belangrijk, wel het feit dat je er staat ! Jesus gaat zich nog onsterfelijker maken dan hij al is in Dortmund !

Comment

Berlijn is klaar voor de bekerfinale. Het is niet de grootste en mooiste prijs die we kunnen winnen maar een prijs is in mijn ogen een prijs en als je dan toch in de finale staat dan wil je die ook gewoon winnen. Finales wennen nooit. Er hangt altijd een mooie sfeer rond dit soort wedstrijden en dit is waarvoor ik voetbal. Leverkusen is de tegenstander en die mogen we zeker niet onderschatten. Het is de nummer 2 van de competitie en dus beloofd het een mooie wedstrijd te worden. de koppies staan strak en met de focus zit het dus wel goed. We starten de wedstrijd wervelend. Er staan 3 minuten op de klok en Schick de bal voor geeft en ik net voor de doelman de bal tegen de touwen kop 1-0 en dit is de start die waarvan je droomt. We geven deze voorsprong ook snel weer weg en zo staat er na 15 minuten spelen 1-1 op het scorebord. Het tempo ligt hoog en het is een open wedstrijd. Vlak voor rust weet Schick de bal de diepte in de geven ik ben er als eerste bij en zie Leno iets te ver voor zijn doel staan met een subtiel lobje blijft hij verbouwereerd op de grond staan en hebben we de voorsprong weer te pakken. We weten dat Leverkusen ook nog kansen gaat krijgen en dus is het zaak om of snel uit te lopen of de boel dicht te houden. We besluiten voor het eerste te gaan. We krijgen de deksel op onze neus want in de 60e minuut lijkt er niks aan de hand maar Kepa laat de bal door zijn handen glippen en dus is het 2-2. 10 minuten voor tijd komt er weer een bal van achteruit. Ik geef mijn directe tegenstander een slim duwtje maar de bal lijkt de hard. In een uiterste poging om bij de bal te komen kan ik hem alleen nog maar opzij tikken en dat is nou precies wat Leno niet meer verwacht een leeg doel is wat mij rest en natuurlijk schuif ik die bal daar in 3-2. in blessure tijd weet ik ook mijn 4e nog de maken en ook Abel ruiz komt nog op het scorebord een 5-2 overwinning in de bekerfinale. Onze overmacht in Duitsland is hiermee nog maar eens duidelijk gemaakt.

Het is warm zo aan het einde van Mei in Marseille. En eerlijk gezegd is het voor mij wel een rare dag. Ik heb een onrustig gevoel vandaag. Of dat te maken heeft met de vorige Champions League finale waar ik na de wedstrijd kreeg te horen dat mijn opa was overleden of dat het iets anders is dat weet ik niet. 1 ding weet ik wel vandaag gaat er wat groots gebeuren. Manchester United is de tegenstander en dat is gewoon een uitstekende ploeg. Dit jaar is gelukkig iedereen er bij die dicht bij mij staat. Ook heb ik Helene weer eens gevraagd om er bij te zijn. Het contact is nog steeds goed alleen we zijn allebei ontzettend druk. Het is lekker dat we op een wandeling door de stad na eigenlijk de hele dag een beetje kunnen doen wat we willen in en om het resort waar we zitten. Er is dit keer niet gekozen voor een hotel maar om ons een beetje te ontrekken van de drukte heeft de club maar een heel resort afgehuurd en dat bevalt me eigenlijk wel. Want wat is nou lekkerder een dutje op je hotelkamer of in de zon op een strandbedje. Na een goede sportmaaltijd is het tijd om richting stadion te gaan. Bij het betreden van het veld zitten er al genoeg mensen in het stadion zo ook de families en bekenden van ons team. vlak bij de dug outs vooraan. Ik heb ooit de beelden gezien van Dennis Bergkamp die in het oude velodrome een legendarisch doelpunt wist te maken. En om vandaag zo te scoren zou ook wel lekker zijn. Na de warming up is het snel de kleedkamer in en daar krijgen we een korte video te zien dat op mij niet echt indruk maakt maar voor een aantal spelers kan dit wel helpen. Tijd om het veld op te gaan en nog 1 keer alles geven. De eerste minuten zijn slecht te noemen en dat komt vooral vanwege de spanning bij een groot aantal spelers aan beide kanten. United heeft meer balbezit maar dat vinden we niet erg. Wij moeten het hebben van reactie voetbal vandaag en van daar uit gaan toeslaan. De eerste kans is voor united maar Pogba vind Kepa op zijn weg. Na 35 minuten zetten wij eindelijk een goed lopende aanval op over links. De bal word hard en strak breed gelegd op mij en met links leg ik hem klaar voor Emre Can die met een fantastisch schot de bal om De Gea heen krult en zo tegen het net aan ploft 1-0 en het gele gedeelte van het stadion ontploft. Nu ligt de druk volledig bij united en het is al eens bewezen dat ze daar maar moeilijk mee om kunnen gaan. Ze gaan ook nu te gehaast voetballen en dus is het makkelijk verdedigen voor ons. In de rust peppen we elkaar vooral op dat we de wedstrijd volledig onder controle hebben en dat het niet anders kan dan dat het vroeg of laat onze kant helemaal gaat op vallen. De 2e helft begint united zoals ze de eerste zijn geëindigd het is zo voorspelbaar allemaal en we komen geen moment in de problemen. Tijd om wat meer vooruit te gaan voetballen en ze maar onder druk te gaan zetten om de wedstrijd te beslissen. United komt er niet meer uit en in de 65e minuut komt Passlack in balbezit. Na een simpele combinatie met Emre Can kan hij Hajdari wegsturen en die brengt de bal scherp voor. Bailly komt er niet bij en al glijdend krijg ik er nog wel een voet tegenaan. De Gea kan de bal nog wel beroeren maar kan niet voorkomen dat de bal tergend langzaam over de doellijn gaat en zo staat het dus 2-0. ik sprint richting de zijkant en vraag de ballenjongen om een bal die onder mijn shirt verdwijnt en vlieg mijn vriendin de haar armen en geef haar een zoen. Ze is iets meer dan 2 maanden zwanger en een beter moment om dit met de wereld te delen is er niet. United kan het niet meer opbrengen zo lijkt het en wij vinden het eigenlijk wel best. De wedstrijd word uitgespeeld en we winnen de Champions League opnieuw. Dit keer geen nare telefoontjes achteraf maar alleen maar feest. Natuurlijk moet ik de media te woord staan. ‘Ja deze is mooier dan die van vorig jaar. De reden hoef ik niet eens uit te leggen dat snapt iedereen wel. Vorig jaar was speciaal met een vervelende nasmaak maar deze is lekker hoor. Mijn mooiste trofee moet ik nog krijgen en dat zal over ongeveer 7 maanden zijn. Een kerstwonder? Als dat gebeurd dan heeft hij of zij in ieder geval de goede genen. Na de wedstrijd bel ik de bondscoach op om me af te melden voor de vriendschappelijke wedstrijden de komende periode. Het is een eer om voor je land uit te komen maar het is een slopend seizoen geweest en ik merk aan mijn lichaam dat het nu wel weer even op is.

-------------------------------------------
        Vlonkie ik ben het helemaal met je eens. breng dan frisse aanvallers zodat je er voor zorgt dat de verdedigers niet als extra aanvallers kunnen fungeren.
        coma_303 ja mag een dergelijke voorsprong als die dortmund had nooit weg geven en je moet er gewoon voor zorgen dat het helemaal niet spannend meer kan worden. Maar doorgaan over 2 wedstrijden is wat telt.
        komodo25 dat is waar het om gaat uiteindelijk word er toch vergeten op welke manier je doorging als je uiteindelijk die winst pakt.
        True_Legend Jesus is zo langzamerhand gewoon een clubicoon en dat in toch redelijk korte tijd.

Thnx voor de reacties en het lezen weer. en coma_303 thnx voor de nominatie voor de NVDW. niet eens als doel gesteld toen ik hier aan begon. maar ik geloofde wel dat het met een novelle moest kunnen die grafisch niks heeft. zolang het verhaal maar goed is

Comment

De zwangerschap van je vriendin wordt jouw Gouden Bal buiten het speelveld ! Ik denk dat wat Jesus heeft als carrière de droom is van elke speler ! Jouw novelle verdient het zeker en vast om NvdW te worden want je brengt gewoon kwalitatief een absolute topper ... Maar jij gaat het bij de volgende keuze van een IDS het wel moeilijk maken om te kiezen ...

Comment

feli met IDS

Comment

Wat een periode van Jesus . Zo belangrijk zijn in finales en dan ook nog papa worden

Comment

Mooie belangrijke rol voor Jesus!! En uiteraard gefeliciteerd met de uitverkiezing tot NvdW, al had ik hier een vrij grote rol in
                Last edited by coma_303; 8 mei 2018, 20:02.

Comment

Het seizoen is klaar maar dat betekend niet dat ik geen verplichtingen meer heb. Dat Helene er bij was tijdens de finale van de Champions League was niet toevallig. een aantal weken terug is mij gevraagd om mee te werken aan een documentaire waarin vooral word gekeken naar mijn verleden en wat voor mij dus belangrijk was. Ik heb Helene dus meegenomen naar een aantal plekken waar ik vind dat ik als persoon ben gevormd.

Voetbalveldje
                  Nu ligt er kunstgras en is het veldje naar mij vernoemd maar in de tijd dat ik hier als jongetje van een jaar of 6 á 7 voetbalde had je nog echt een veldje waar de bal alle kanten op sprong. Je kent het wel zo'n veldje waar de doeltjes geen net hadden dus of die bal nu naast ging of er in als keeper was je altijd de lul om de bal te halen. Wil je iets leuks horen?

Ja.
                  ik was natuurlijk ook wel eens aan de beurt om te keepen en ik kon de bal uit de struiken gaan vissen. in al mijn enthousiasme duik ik dus die bosjes in maar echt net naast een wespen nest. Je raad het natuurlijk al ik werd een aantal keer gestoken een schreeuwde het uit. mijn ouder naar buiten en die waren het er wel over eens dat ik in ieder geval niks gebroken had.

Je haalde het net al aan dat je vroeger op hobbelige velden speelde was dat een voordeel denk je?
                  Dat denk ik niet alleen dat weer ik zeker. Je wist namelijk nooit of een bal nog een rare stuiter mee kreeg dus je was altijd scherp als die bal kwam en je moest hem aan nemen. Kunstgras is veel duurzamer natuurlijk maar het maakt je als voetballer ook lui omdat je vanaf het moment dat die pass komt je kan inschatten wat er gebeurd.

Dus echt gras heeft jouw voorkeur?
                  Sterker nog dat was een reden om uit Nederland te vertrekken

Sportclub
                  Hier is het eigenlijk allemaal echt begonnen en werd ik ontdekt tijdens een clinic van de Feyenoord Soccer Schools. Hele zaterdagen werden hier doorgebracht. Eerst moest ik zelf voetballen en 's middags ging ik bij mijn neef kijken die hier in het 1e speelde.

Wist je toen al hoe goed je was?
                  Dat is moeilijk te zeggen omdat het gewoon te lang geleden is. Wat ik nog wel weet is dat er altijd een bepaalde spanning of verwachting was als ik op het veld stond

Station
                  Zo maar ben ik vaak geweest. Al die ritjes naar Rotterdam en weer terug en later natuurlijk ook nog naar Utrecht.

Was het moeilijk voor je?
                  Dan neem ik aan dat je bedoeld in combinatie met school? Nee want ik wist wat mijn doel was en dan was dit slechts een kleinigheidje. Het heeft me wel al heel jong heel volwassen gemaakt.

Denk je dat je daar nu van kan profiteren?
                  Ik denk dat het wel een samenloop van omstandigheden is. ik ging ook al weer jong naar het buitenland en ook die ervaring heeft goed uitgepakt. soms word mij ook wel eens gevraagd door familie of vrienden van je bent pas 22 jaar en je hebt alles al gewonnen en mee gemaakt wat maakt het eigenlijk nog leuk voor jou?

Nou wat maakt het leuk voor jou?
                  Omdat je nooit weet wanneer het over is. Ik kan morgen een blessure krijgen die fataal kan zijn maar ik kan ook nog 14 jaar blijven voetballen. Ik heb van me vader mee gekregen dat je er van moet genieten zo lang als dat kan.

Middelbare school
                  Het blijft toch raar hoor als mensen je aanstaren.

Waarom?
                  Omdat ik van mezelf eigenlijk gewoon erg verlegen ben. Natuurlijk ik ben er wel aan gewend geraakt maar het blijft lastig om jezelf een bepaalde houding te geven.

Zoals?
                  Nou neem bijvoorbeeld die kinderen hier. ik had vroeger ook bepaalde idolen en ik snap dat ik dat nu voor een aantal jongens hier ook ben. Die zien op TV altijd de zelfverzekerde Jesus die belangrijk is en doelpunten maakt. Die zelfverzekerde houding verwachten ze hier ook maar hier voel ik me dan juist diep van binnen weer erg klein.

A28 tussen Harderwijk en Ermelo ter hoogte van de Texaco
                  Ik krijg gewoon nog steeds de kriebels als ik hier langskom.

Het is natuurlijk ook niet zomaar een plek
                  Zeker niet en ik ontwijk het ook liever zelf met de auto.

Vind je het moeilijk om er over te praten?
                  Dat is nooit fijn natuurlijk maar je ontkomt er niet aan. het heeft me in zeker zin misschien ook wel iets gebracht

In de zin van?
                  ik denk dat door wat er met me vader is gebeurd ik nog meer de overtuiging kreeg om me dromen na te jagen. Dat is me trouwens aardig gelukt ook.

Wat waren die dromen dan?
                  Profvoetballer worden. International worden. in de Champions League spelen en op het WK spelen.

Dus eigenlijk heb je je dromen overtroffen?
                  Je kent me goed he dus dat kan je eigenlijk zelf invullen.

Als je meedoet wil je winnen?
                  Altijd. anders kan je er net zo goed niet aan beginnen. Voor kleinere clubs is dat natuurlijk lastig maar daarvoor geld in mijn ogen gewoon dat als je je doelstelling overtreft dat je winst is

------------------------------------------------------------

True_Legend wie droomt er niet van zo'n carriere en ook nog op redelijk jonge leeftijd inderdaad. Het kind is nog niet geboren he dus wie weet gaat er nog wel wat gebeuren
                  Vlonkie thnx man
                  komodo25 jesus is in de bloei van zijn leven
                  coma_303 dat is toch waar je als spits van droomt door beslissend te zijn in finales

thnx voor de reacties en het lezen weer.
                  ​​​​​​​even weer iets anders tussendoor omdat ik vond dat het weer te lang geleden was

Comment

mooi interview

Comment

Heel mooi interview ! En jij bewijst hiermee dat je novelle niet alleen de pure resultaten zijn ! Schitterend topic

Comment

Leuk interview

Comment

Vakantie op de Malediven is top. Gewoon even weg van alles en opladen voor wat komen gaat. Het word ook de laatste vakantie met alleen mijn vriendin en dus is het besef dat we nog maar eens extra moeten genieten aanwezig. Toch begint het ook alweer snel te kriebelen en zorg ik er voor dat ik in conditie blijf. Eenmaal terug in Duitsland ben ik ook weer in topconditie maar dan slaat het noodlot toe. Nadat ik bij de supermarkt wat boodschappen heb gehaald word ik op de parkeerplaats aangereden. Dit is niet zomaar een ongeluk gezien het feit dat er word doorgereden. De camerabeelden en getuigen liegen er niet om dit is een doelbewuste aanslag geweest. Een zwarte Mercedes komt zonder kentekenplaten de parkeerplaats opgereden en geeft nog eens extra gas. Ik kom er nog enigszins gelukkig vanaf maar de voorbereiding kan ik wel schudden en zelfs de start van de competitie komt in gevaar. 2 gebroken ribben een hersenschudding en wat kneuzingen zorgen ervoor dat ik even in het ziekenhuis moet verblijven waar natuurlijk ook mensen van de club langskomen. De schrik zit er goed in en ik geef aan dat ik het liefst nu ook vertrek omdat ik bang ben dat dit ook met mijn vriendin kan gebeuren.

De jongens draaien een goede voorbereiding en gaan ongeslagen richting de strijd om de Duitse Supercup tegen Leverkusen. Natuurlijk hebben er wat veranderingen plaats gevonden. Pulisic is na een verhuurperiode verkocht aan Manchester United voor 43,5 miljoen Euro en Kepa is verkocht aan Real Madrid voor 62 miljoen Euro. Daar tegenover staat alleen nog de komst van Christian Bäcker van Leverkusen de club heeft hier 55 miljoen Euro voor neer moeten leggen. Ik ben nog niet fit genoeg om bij deze wedstrijd te zijn en dus zie ik thuis op de bank hoe Emre Can ons met 2 doelpunten naar de overwinning schiet. De eerste prijs is binnen en de 2e prijs staat over een paar dagen alweer te wachten. Dit keer de Europese Supercup tegen Arsenal en hopelijk kan ik hier wel van de partij zijn al denk ik zelf van niet.

We zijn opnieuw in Frankrijk voor opnieuw een prijs. De Europese Supercup tegen Arsenal word dit jaar gespeeld in toulouse en ik ben er gelukkig weer bij. Ik had niet verwacht dat ik ook gelijk aan de aftrap mocht verschijnen maar volgens de trainer ben ik daarom ook de aanvoerder van dit team. Toch voelt het allemaal raar. Ik ben een stuk alerter voor alles wat er om me heen gebeurd en dat zorgt er voor dat ik een stuk minder scherp ben. Emre Can zet ons uit een vrije trap van mij toch al redelijk snel op 1-0. Schick maakt 3 minuten later al de 2-0 en dan is het eigenlijk al klaar. Als Upamecano een kopbal van mij vlak voor rust nog tegen zich aan krijgt en dus zo over de lijn rolt is het zelfs 3-0. Dit is het moment waarop de trainer besluit om me er in de rust uit te halen want dit geven we toch niet meer weg. Ik neem plaats op de bank en zie dat het zelfs nog 4-0 voor door Bäcker die voor mij was gekomen. Weer een overwinning en weer een prijs maar nog belangrijker is het gemak waarmee Arsenal werd weggespeeld is hopelijk een voorbode van wat er dit seizoen gaat gebeuren. Of ik blijf dat is nog niet zeker. Ik voel me gewoon nog steeds niet veilig genoeg om dat met zekerheid te zeggen.

De 1e ronde van de beker is een uitwedstrijd tegen Rathenow. Ik heb er nog nooit van gehoord maar ik wil gewoon spelen. Ik moet en zal topfit worden voor de 1e competitiewedstrijd en ik wil gewoon weer graag scoren voor deze club. Dit is ook de enige manier om snel over mijn angst heen te komen. Grote man vandaag is Hajdari met 4 doelpunten maar met 2 doelpunten en een assist heb ik ook zeker een aandeel in de 9-1 overwinning.

-------------------------------------------------
                          Vlonkie thnx
                          True_Legend resultaten zijn leuk maar omdat het een spelersnovelle is moet je soms ook een kijkje in zijn leven geven is mijn mening.
                          komodo25 thnx
                          coma_303 Niejo101

thnx voor het lezen en de reacties opnieuw

Comment

Zou wel een fan van schalke zijn geweest ... Maar de schrik zal er zeker goed inzitten . Hopelijk blijft het niet te lang in je hoofd rondspoken

Comment

Soms heb je gewoon gekke mensen ! Mentaal opknappen zal nu het moeilijkste zijn, maar het zal je wel lukken ! Financieel gezien goede transferperiode voor Dortmund ... Hopelijk kan je de nieuwkomer snel tonen dat jij de absolute nummer één bent bij je club

Comment

Mooi begin van het seizoen met gelijk twee prijzen in de pocket, erg zuur uiteraard dat er een aanslag wordt gepleegd op Jesus. Gelukkig is het herstel snel genoeg gegaan!

Comment

De eerste competitiewedstrijd is een thuiswedstrijd tegen VFL Bochum. Het is inmiddels ook naar buiten gekomen dat ik liever vandaag nog vertrek en dus gaat het publiek nog maar eens achter me staan. Het voelt goed en als ik heel eerlijk ben is de grootste schrik toch wel weg. Het zal altijd wel in mijn achterhoofd spelen als ik wat ga doen maar dat zal ergens anders ook het geval zijn. Als er niks komt zet ik me nog altijd in voor deze club en dus begin ik vandaag gewoon weer in de basis. Al vrij snel is het duidelijk dat de 3 punten vandaag in het Signal Iduna Park blijven. Al na 4 minuten is het Schick die een fout van de doelman afstraft en3 minuten later maak Hajdari zijn eerste van de middag en staat het na 7 minuten dus al 2-0. Edon weet er voor rust nog 2 bij te maken en dus gaan we rusten met een 4-0 voorsprong. De 2e helft doen we het weer rustiger aan. Toch weet ik vlak voor het laatste fluitsignaal nog te scoren met een goede kopbal. Hiermee bepaal ik de eindstand op 5-0. Een goed begin van de competitie. Burki doet het goed in het doel maar toch is de club bezig om Leno te halen. Van mij hoeft het niet perse. Laat Burki maar staan en schuif iemand door van uit de jeugd dat geld kan je dan weer ergens anders goed voor gebruiken.

Aan alle onzekerheid van de laatste weken is een einde gekomen. Ik blijf bij Dortmund! Ik heb deze keer meer dan ooit getwijfeld maar uiteindelijk heeft de steun van de supporters er toch voor gezorgd dat ik hier blijf. Ook met het oog op wat er komen gaat wil ik gewoon stabiliteit. Als die kleine straks geboren word zijn we in een omgeving die voor ons bekend is en belangrijker nog een huis dat echt als ons thuis voelt. Was het van een transfer gekomen dan was het voor ons nog wat rommelig geweest dus al met al ben ik blij dat ik nog steeds hier ben. Ik kijk uit naar de groepsfase van de Champions League waarin we het opnemen tegen AC Milan , Besiktas en Benfica.

Het nieuws dat ik blijf is bij de supporters goed gevallen. Na de afsluitende training duurt het even voordat ik echt weg kan rijden want er staan fans met allemaal cadeautjes voor me. Baby kleren , snoep en brieven. Het doet me echt goed en als ik thuis kom lees ik de brieven door met mijn vriendin. Ze vind het fijn om hier voorlopig nog te blijven. Red Bull Leipzig uit is de wedstrijd waarin ik de supporters wil bedanken met een goede prestatie en als het kan een doelpunt. Zoals je dat van een kampioen mag verwachten zijn we ook vandaag de betere ploeg. Alleen moeten we vandaag wat geduldiger zijn ten opzichte van de laatste wedstrijden. Toch pakken we binnen het half uur weer de voorsprong Schick weet op aangeven van Hajdari de openingstreffer binnen te tikken. Vlak voor rust is het Süle die een hoekschop van mij binnen kopt en zo gaan we met een aardige voorsprong de rust in. RBL komt na de rust terug. Fabian Marzi maakt het in de 65e minuut weer spannend en dus moeten we toch echt nog even aan de bak. Als Hajdari in de 84e minuut word weggestuurd op rechts weet ik wat ik moet doen. Positie kiezen en scherp zijn voor die voorzet. De voorzet is goed en hangend in de lucht kan ik de bal met mijn hoofd richting de verre hoek sturen. De doelman staat aan de grond genageld en ik beslis hiermee de wedstrijd. 1-3 en met deze overwinning is het tijd om me weer te melden bij Oranje.

Bij het Nederlands elftal mocht ik me melden voor 2 EK kwalificatie wedstrijden. Onze eerste tegenstander in deze reeks was Denemarken in Amsterdam werd er met 2-0 gewonnen. Geen hoogstaande wedstrijd maar 3 punten zijn het belangrijkste. Ik tekende in de 86e minuut voor de 2-0 en gooide dus de wedstrijd in het slot. In het Olympisch stadion van Azerbeidzjan stond diezelfde score na 90 minuten op het scorebord opnieuw wist ik de 2 van ons te maken alleen viel deze al na 29 minuten. We hadden de score nog verder uit kunnen bouwen maar dat lukte ons helaas niet. Alle teams in onze poule hebben een wedstrijd meer gespeeld en toch staan we bovenaan met 12 uit 4. We hebben het dus helemaal in eigen hand als het gaat om plaatsing voor het EK. Al zijn we het gewoon verplicht om daar bij te zijn gezien onze status als wereldkampioen. ondertussen zijn er nog steeds geen aanwijzingen in verband met de aanrijding. aan de ene kant zorgt dat wel voor wat angst maar aan de andere kant wil ik me er niet te veel meer mee bezig houden het geweten van diegene gaat vanzelf een keer opspelen en ik moet gewoon door voor zo ver dat lukt.

-----------------------------------------------------------------------
                                  komodo25 de doelpuntjes worden gewoon gemaakt dus het lijkt met de schrik wel ok te zijn
                                  True_Legend Jesus is de captain dus je mag er van uitgaan dat hij niet zomaar uit de basis gespeeld word
                                  coma_303 hij heeft zo goed als de hele voorbereiding moeten missen en dat zijn ook zo'n 6 weken. het had natuurlijk ook nog veel erger kunnen aflopen dus 6 weken is dan eigenlijk nog niks

thnx voor de reacties en het lezen weer.

Comment

Waarom zou je vertrekken in Dortmund ? Je bent er kapitein ... Je bent een icoon voor iedereen in het Duitse voetbal ... De groepsfase in de Champions League biedt zeker mogelijkheden, maar het kan wel eens een verraderlijke groep worden

Comment

Knap om toch zo belangrijk te zijn .
                                      Zal toch wel wat met een speler doen hoor omver gereden te worden

Comment

Mooi dat Jesus blijft!! De supporters waarderen dit blijkbaar

Comment

Na de interlandperiode mogen we met Dortmund naar Bremen voor de wedstrijd tegen Werder Bremen. We willen de goede start een vervolg geven en dat kan alleen met winst. Toch komen we met de schrik vrij. Niet dat Werder nou beter is maar ze missen bij een 0-0 stand een strafschop. 2 minuten later is het aan de andere kant raak als Schick een prachtige counter weet af te ronden. Na rust bouwen we de score uit en weet ik op aangeven van Bäcker opnieuw met mijn hoofd te scoren. Diezelfde Bäcker maakt er in blessuretijd ook nog 0-3 van en zo boeken we de volgende zakelijke en meer dan verdiende overwinning.

De Champions League begint weer. En iedereen weet dat dit de wedstrijden zijn waarvoor je het doet. Als titelverdediger willen we goed beginnen want dat is ook wat er van ons word verwacht. De eerste bestemming is Portugal waar we het gaan opnemen tegen Benfica. En binnen het half uur hebben we de gewenste voorsprong. Ik weet een lange bal onder controle te krijgen en Edon Hajdari is weer goed onder me gekomen. Ik leg de bal klaar en Edon maakt het af 0-1. We kunnen alleen niet lang van deze voorsprong genieten als we uit een corner een strafschop tegen krijgen. Deze word benut en dus beginnen we weer van voor af aan. Het duurt lang voordat het verschil word gemaakt maar uiteindelijk komen we in de 69e minuut weer op voorsprong. Een voorzet van Hajdari komt bij de 1e paal waar ik scherp reageer en de bal in de korte hoek langs de doelman jaag 1-2. in de 90e minuut weet ik ook nog een vrije trap te benutten en diep in blessuretijd maak ik mijn 3e voor de wedstrijd bal als ik een voorzet van Bäcker achter de doelman schiet. 1-4 en weer een bal om mee naar huis te nemen.

Eenmaal terug in Duitsland is het voorbereiden op de wedstrijd tegen BMG. Mijn vriendin begint aardig last te krijgen van zwangerschapshormonen en dus is het lekker voor mij dat ik dat af en toe kan ontvluchten in deze periode van vele wedstrijden. Ook tegen BMG weten we de supporters in de eerste helft te laten juichen. Schick zet ons op voorsprong nadat de bal uit de kluts voor zijn voeten was gevallen. In de 2e helft weet Bäcker de score uit te breiden en het publiek wacht weer op een doelpunt van mij. Het wachten word opnieuw in de slotfase beloond als ik de 3-0 maak. Na de wedstrijd krijg ik de vraag waarom ik nu al zo vaak in de slotfase weet te scoren. ‘Ik weet het niet het kan toeval zijn of het is een Duits trekje dat ik heb overgenomen. Het maakt mij niet uit wanneer ik scoor want elk doelpunt is lekker.’

De Bay Arena is een heksenketel. We zijn met 12 uit 4 nog ongeslagen maar de belangrijke wedstrijden komen er aan. Vandaag Bayer Leverkusen en aankomend weekend Bayern München. We kunnen onze borst dus nat maken. Toch beginnen we deze wedstrijd weer uitstekend en staan we na 3 minuten al op een 0-1 voorsprong. Schick brengt de bal scherp voor en ik mis hem net. Toch kan ik juichen als ik zie dat Hajdari daarachter als eerste bij de bal is en hem zonder twijfel tegen de touwen schuift. Daarna is het vooral tegen houden maar we houden in de eerste helft goed stand en vergeten de tegenstander op de counter pijn te doen. In de rust geef ik de ploeg de complimenten voor het harde werken. Blijf deze focus houden en dan moeten we voorin zorgen dat we het vroeg of laat afmaken. De 2e helft is vooral weer zoals een groot deel van de 1e helft. Leverkusen probeert het en word ook wel gevaarlijk maar achterin zijn we messcherp vandaag. Dat geld ook voor onze nieuwe doelman plizzari die voor 22 miljoen overkwam van AC Milan. Als de eerste minuut van de blessuretijd loopt wil ik wegdraaien bij een verdediger maar die legt mij neer. We krijgen een vrije trap die ik besluit snel te nemen. Leverkusen heeft hier niet op gerekend en had verwacht dat we wat tijd wouden winnen. Abel Ruiz word weggestuurd en die ziet op zijn beurt Bäcker vrij voor het doel staan. Een simpel balletje breed zorgt ervoor dat Bäcker de 0-2 kan maken en zo blijven we dus nog ongeslagen.

---------------------------------------
                                          True_Legend de gebeurtenissen van de afgelopen tijd zouden een grote reden kunnen zijn om weg te gaan. als titelhouder bestaan er geen excuses en moeten we gewoon door deze groep komen.
                                          komodo25 het doet heel veel met een speler maar daarover volgt later nog meer de knop is in ieder geval om gezet
                                          coma_303 Dortmund is op weg om het beste team van de wereld te worden dus Jesus zit er voorlopig nog prima ondanks alles.

thnx voor de reacties again

Comment

Zeer sterke periode weer zowel van de club als VN Jesus

Comment

Der Klassiker in ons eigen stadion. Bij dit soort wedstrijd voel ik altijd extra die verantwoordelijkheid om er voor mijn team te staan. Niet alleen met doelpunten maar ook met werklust. Niet dat het normaal minder is maar in deze wedstrijden wil ik ook over het randje gaan als dat ervoor nodig is. Het begin is erg goed en Bayern mag van geluk spreken dat ze na 5 minuten spelen nog leven. Wel hebben wij dan al weten te scoren. Hajdari bracht de bal voor en met buitenkant links wist ik de bal precies zo te raken dat Neuer mocht gaan vissen 1-0. na een half uur lijkt bayern op gelijke hoogte te komen maar er is hands gemaakt en dus gaat dat feest niet door. Wij hadden op dat moment ook al rustig met 3-0 voor kunnen staan maar Neuer was fantastisch vandaag. Als na 57 minuten Bäcker klaar staat voor Schick is het uitgerekend laatstgenoemde die ons op 2-0 zet en het stadion ontploft. Toch word het 10 minuten voor tijd nog spannend. Werner weet de aansluitingstreffer te maken en provoceert het publiek een beetje. Dit had hij beter niet kunnen doen want het publiek schreeuwt ons nog maar eens naar voren en met succes. Bäcker weet er in de 83e minuut met een schot van ongeveer 18 meter 3-1 van te maken en 2 minuten later is het Hajdari die opnieuw een uitstekende wedstrijd bekroond met een doelpunt 4-1. Bayern word daarmee opnieuw afgedroogd en het lijkt bijna alsof wij geen tegenstand meer hebben in deze competitie.

AC Milan komt op bezoek en dat betekend dus een Champions League avond in het Signal Iduna Park. We kunnen bij winst weer een goede stap zetten en dus is winst waar we voor gaan. Gek genoeg verteld de trainer mij dat ik op de bank zit. Oke hij wil zijn spelers fit houden maar tegen de sterkste tegenstander in de groep wil ik gewoon spelen. Het gaat allemaal wat stroef maargoed je speelt tegen een Italiaanse club dus dan weet je dat het kan gebeuren. Heel verassend is het dus ook niet dat we een stafschop nodig hebben om op voorsprong te komen. Ik sta er niet in dus is het de beurt aan Passlack. Felix twijfelt niet en schiet de 1-0 binnen. Met 1-0 gaan we ook rusten en na de rust mag ik me toch rustig gaan warm lopen. Vlak na rust is het echter Calleri die er 1-1 van maakt en dus moet ik toch maar wat haast maken. Na een uur is het tijd om Schick te vervangen en is het eindelijk showtime voor mij. We zitten inmiddels in de 84e minuut als de bal bij mij komt en ik met een no look pass Bäcker voor de doelman zet. Bäcker gaat de er langs en schuift de bal in het legen doel 2-1 en die kwam ons ook toe. In de 90e minuut hoe kan het eigenlijk ook anders beslis ik de wedstrijd door goed te reageren op een bal die tussen de verdediging van AC Milan valt. Het is een koud kunstje om zo de wedstrijd te beslissen en dat laat ik dus ook niet na 3-1.

Tegen Augsburg uit word er na 15 seconden al het startsein gegeven voor een makkelijke middag. De spelers van Augsburg hebben de bal nog niet geraakt of er kan er al 1 gaan douchen. Een werkelijk dwaze tackle in mijn knieholte word bestraft met rood. We domineren inderdaad ook en maken dan ook snel de 0-1 via Schick maar dan valt het wat tegen. Het tempo ligt te laag en we vergeten de tegenstander kapot te spelen. Toch komen we vlak voor rust op 0-2 door Hajdari. Na rust weten we het al snel af te maken door doelpunten van Tah en Abel ruiz waardoor er na die 0-4 wat gemakzucht in de ploeg sluipt. Joshua Zirkzee weet hiervan te profiteren en de eretreffer te maken voor Augsburg. Maar in de slotminuten is het slotakkoord toch echt weer voor mij 1 op 1 met de doelman wip ik de bal over hem heen en deze stuitert zo het doel in een goede 1-5 overwinning vandaag weer. Tijd om deze prestaties door te zetten bij het Nederlands elftal.

In de uitwedstrijd tegen Tsjechië kom ik mijn ploeggenoot Schick natuurlijk tegen. Het is duidelijk dat hij dingen over mij heeft verteld en dat werkt voor een groot gedeelte. Ik kom niet tot scoren maar weet wel 2 assists te geven waardoor we deze wedstrijd met 0-2 weten te winnen. tegen Cyprus hebben we het lang heel moeilijk maar ik weet in de 75e minuut toch de ban te breken met een verwoestend schot. Promes weet in de slotfase nog 2 strafschoppen te benutten en zo word er met 3-0 gewonnen. Het EK kan ons bijna niet meer ontgaan. Tijd om terug te gaan naar Duitsland voor de kraker tegen Wolfsburg

-----------------------------------------------------------------------------
                                              komodo25 jesus blijft lekker door gaan maar voor hoe lang nog?True_Legend coma_303 Vlonkie Niejo101

thnx voor de reacties en het lezen en geniet van het weekend

Comment

Wederom een maand waar jesus erg belangrijk is met doelpunten en assists

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                X