Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Amsterdam!
    Ingeschreven
    22 feb 2007

Standaard Competitiestand ivg met begroting

Beste leden, onderstaand vind je een berichtje wat ik vond ik FoK, ik vond dit wel iets leuks om over te discusseren, en ik denk zeker ook dat het zéér interessant is voor ons allen en evt voor Catenaccio?

Het boek "Dure Spitsen Scoren Niet" stelt dat er op de lange termijn geen betere voorspelling van de eindstand van een competitie is dan de begroting van de clubs. Voor de meeste clubs zit het er niet in om mee te strijden om het kampioenschap, maar met een goede coach, voordelige aankopen, en een spelersgroep waarbij het klikt is het wel mogelijk om (ver) boven verwachting te presteren. Daarom bij deze een overzichtje van de afgelopen Eredivisie:

De eerste kolom toont de behaalde positie van de clubs. De laatste twee kolommen de verwachte positie op basis van de begroting en het verschil. Zoals verwacht steekt RKC er met kop en schouders bovenuit, maar ook NEC heeft het prima gedaan. FC Groningen presteerde dit seizoen het meest onder de maat.

Wat ook opvalt is dat er nogal grote verschillen zijn tussen de clubs wat betreft het puntenaantal dat de begroting vertegenwoordigt. Het blijkt dat RKC maar iets meer dan een ton betaalt per punt, terwijl PSV voor elk punt richting de 9 ton moet neertellen.

Bron voor begrotingen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_2011/12
    fokforum

In Louis we trust!
    Ingeschreven
    2 dec 2008

Standaard

RKC heeft echt een topprestatie gehad dit jaar ja, nu de trainer weg is zie ik ze dat volgend seizoen echter niet weer doen.

Kump't wa op daale
    Ingeschreven
    29 aug 2007

Standaard

Vergeet niet dat de 'grote ploegen' nooit goed kunnen scoren in een klassement als dit vanwege de begroting. Neem een Ajax, PSV of Twente. Voor 'kleinere ploegen' als een NEC of RKC is het een stuk gemakkelijker aangezien de resultaten bijna alleen maar mee kunnen vallen. Kun je dus echt met een korreltje zout nemen.

Ruud in oranje!
    Ingeschreven
    28 sep 2004

Standaard

Kon dit niet gewoon in het eredivisietopic??

Forum Administrator
    Ingeschreven
    27 aug 2008

Standaard

Zo'n tabel kan best in het Eredivisietopic ja.

Forum rechten