Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrouwenvoetbal

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vrouwenvoetbal

Volgens mij was er nog geen algemeen vrouwenvoetbaltopic, aldus.

Het EK is vandaag begonnen in Nederland met het gastland dat 1-0 won van Noorwegen en onze Red Flames die onnodig verloren van de Deense vrouwen. Erg nerveus begin, meteen onder druk en na 5' op achterstand. In de eerste helft konden ze het evenwicht herstellen, in de tweede helft waren ze zelfs beter maar helaas wilde de bal er niet in.

Met twee seizoenen in de binnelandse competitie achter de rug en de huidige prestaties op het EK in Finland zit het vrouwenvoetbal in lift omhoog. Word deze tak van sport nog veel populairder of houd het hierbij op ?

Als er mooie vrouwen voetballen dan ben ik persoonlijk sneller genijgt om te gaan kijken. Tegen Denemarken en Frankrijk heb ik delen gezien van de wedstrijd en de halve finale zal ik wellicht helemaal gaan kijken.

Verder kun je hier praten over alles wat te maken heeft met het vrouwenvoetbal.

Mijn favoriet : Anouk Hoogendijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spoon Bekijk berichten
      Mijn favoriet : Anouk Hoogendijk
      das wiens favoriet is dat nou niet?

Comment

Ik wil net zeggen, da's bij iedereen hier wel de favoriet Zondag ga ik zeker wel weer kijken

Comment

ik vind haar bijv mooier dan die half portugeze hockeyster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mido Bekijk berichten
            Fatima Moreira de Melo
            Zo wordt ze ook wel genoemd; de Fatima Moreira de Melo van 't voetbal

Comment

Hoelaat moeten ze zondag spelen dan?

Comment

Nou.. Doe mij maar Anouk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk berichten
                  Hoelaat moeten ze zondag spelen dan?
                  18:00

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mido Bekijk berichten
                    Nou, dan heb je niet goed gekeken hoor

Comment

Ik vind die Bito overigens een zwakke schakel in de verdediging van Nederland. Tegen Denemarken ging ze vaak in de fout waardoor de Deense gevaarlijk werden. In de wedstrijd van Frankrijk vond ik haar opnieuw niet goed.

Anouk is gewoon de knapste van het stel. Manon Melis vind ik een zeer goede aanvalster.

Comment

Uit 2005: http://www.dumpert.nl/mediabase/6199...gendijk_1.html

Comment

Ik ben anti-NL bij het vrouwenvoetbal. Vera Pauw (bondscoach) verziekt het. Allemaal mooie verhalen, nu ook een goed resultaat op het EK (eerlijk is eerlijk), maar uiteindelijk is de hele opzet van de Eredivisie Vrouwen één grote flop.

Waarom moeten daar persé BVO's bij in het spel zijn? Qua vrouwenvoetbal zijn andere clubs beter georganiseerd en vooral gemotiveerder. Denk aan een club als Saestum (jarenlang nationale top) of Ter Leede. Een goede amateurclub als Reuver is kapotgemaakt door de opzet van de Eredivisie. Roda JC kwam, zag en overleed. En daarmee werd heel Reuver kapotgemaakt, ze hebben geen fatsoenlijk elftal meer over en spelen nu in de 2e klasse. Terwijl dat een club was die het voor de komst van de Eredivisie goed voor elkaar had.

Waarom geen promotie vanuit de hoofdklasse naar de Eredivisie? Daar zitten absoluut clubs die beter zijn dan een pakweg Heerenveen. Veel speelsters maken de stap naar de Eredivisie niet eens, omdat het niets oplevert. Een kleine reiskostenvergoeding van maximaal €80,- per maand, en dat is het dan. Je maatschappelijke carrière daarvoor aan de kant zetten? Dat doen ze dus lang niet allemaal..

Waarom moeten transfers tussen BVO's worden goedgekeurd door de KNVB/bondscoach? FC Twente was één van de clubs die op een gezonde manier bezig was met vrouwenvoetbal. Maar.. vóór de aftrap van het eerste seizoen Eredivisievoetbal werden ze door de KNVB op de vingers getikt. Ze hadden teveel kwaliteit in de selectie.. Speelsters moesten gedwongen naar een andere club om de competitie gelijkwaardig te houden. Is dát betaald voetbal?

Leuk idee, maar het is een zeepbel. Althans, op de manier waarop het nu geregeld is. Dikke - voor Vera Pauw en de KNVB voor deze opzet. Nadenken over professioneel vrouwenvoetbal is goed, maar waarom om zo'n bekrompen, gecontroleerde manier? Er zijn meer clubs die vrouwenvoetbal goed kunnen en WILLEN organiseren!

Comment

Ze hebben nu toch de A status van terpstra gekregen waardoor ze full-time prof worden en dus ook betaald worden of zit dit weer heel anders ?

Comment

Sowieso is Vera Pauw gruwelijk ergerlijk.

Comment

Ja, naar die A-status ben ik wel benieuwd. Daar heb ik me nog niet in verdiept. Goede zaak in ieder geval, al hoop ik dat ze er goed mee omgaan.

@ Remko: totally agree!

Comment

Wel apart dat het Nederlands mannenelftal wordt beoordeeld op resultaat én spel, maar het dameselftal alleen op resultaat. Dat betekent natuurlijk niet dat het geen knappe prestatie is.

Comment

Mja vrouwenvoetbal, ik blijf er niet voor thuis a.s zondag maar het is een knappe prestatie en zeer tof voor ze dat ze de A-status hebben verkegen. Maar ik zag gisterenavond de samenvatting op de NOS, het was echt beroerd voetbal

Comment

Niks mis met countervoetbal, wel het countervoetbal van de NLdames .
                                      Die Vera Pauw is die niet al 100 jaar bondscoach?

Comment

Nee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MetalMichael Bekijk berichten
                                          Wel apart dat het Nederlands mannenelftal wordt beoordeeld op resultaat én spel, maar het dameselftal alleen op resultaat. Dat betekent natuurlijk niet dat het geen knappe prestatie is.
                                          Damesvoetbal is sowieso bagger, dus dan kunnen ze wel leuk aan gaan vallen maar dan lijkt het nog nergens op.

Comment

Sterke redenatie.

Comment

Kan me ook nog een quote herinneren van Pauw:
                                              'als er een PAF-club (PSV, Ajax, Feyenoord) in de Eredivisie komt, zullen de andere clubs spelers moeten afstaan. Dit zal niet zonder slag of stoot gaan, maar als er een PAF-club goed draait zal er veel meer belangstelling voor vrouwenvoetbal komen.'

Dat vond ik al een heel lugubere quote, en dat verhaaltje van Grumblewatcher versterkt dat beeld alleen meer. Oneerlijke zeepbel.

Comment

Halve finale live op Nederland 1 om 18:00!

Comment

hehe wel grappig dat 2trainers van vrouwen teams(rens en Remko) zon mening hebben

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There is currently 1 user online. 0 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                  X