Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AFC Ajax #52

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• stop er please mee

Comment

• Hahahaha dit gaat zo'n heerlijk seizoen worden. Gelukkig zijn we financieel wel gezond en is iedereen het in de technische staf het met elkaar eens.

Comment

• Hardop lachen hier. Wat een trieste bedoeling is dit zeg. Waarom ook vol op de aanval gaan spelen en alles zo open gooien? 3-4-3 was prima. 3-3-4 is een tikkeltje overdreven.
        Dit is mijn club;
        Mijn ideaal;
        Dit is de mooiste club van allemaal.
        Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet;
        Het kan dooien, het kan vriezen;
        We kunnen winnen of verliezen;
        Maar een betere club dan Ajax is er niet!!!!

Comment

• Seizoen begint weer lekker, sjonge jonge jonge.

Comment

• Volgende week Sanchez nog weg en Joost van Aken/een of andere uitgerangeerde 36-jarige verdediger ervoor terughalen en we kunnen er weer tegenaan. We zijn weer begonnen hoor, ben zo triggered als iemand die 6 uur lang FM zit te spelen. Ongekend dit.
            Dit is mijn club;
            Mijn ideaal;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanVertonghen' Bekijk berichten
              Volgende week Sanchez nog weg en Joost van Aken/een of andere uitgerangeerde 36-jarige verdediger ervoor terughalen en we kunnen er weer tegenaan. We zijn weer begonnen hoor, ben zo triggered als iemand die 6 uur lang FM zit te spelen. Ongekend dit.
              Joh dit gaat toch veel verder dan alleen het gemis van SŠnchez. Wederom een belachelijk wisselbeleid van keizer ook. Ten eerste wacht je gewoon echt weer tyfus lang met wisselen, en waarom dat hele systeem omgooien. De jong voor dijks, hou op zeg en dat dan voor 20 minuten. Dit wisselbeleid is nog slechter dan die van Frank de boer. Doodergeren word het oo deze manier. Heeft helemaal niks te maken met een selectie die niet in balans is zoals iemand hier suggereert, de trainer maakt gewoon verkeerde keuzes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elsjorro1990 Bekijk berichten

Joh dit gaat toch veel verder dan alleen het gemis van SŠnchez. Wederom een belachelijk wisselbeleid van keizer ook. Ten eerste wacht je gewoon echt weer tyfus lang met wisselen, en waarom dat hele systeem omgooien. De jong voor dijks, hou op zeg en dat dan voor 20 minuten. Dit wisselbeleid is nog slechter dan die van Frank de boer. Doodergeren word het oo deze manier. Heeft helemaal niks te maken met een selectie die niet in balans is zoals iemand hier suggereert, de trainer maakt gewoon verkeerde keuzes.
                Gaat ook verder dan het gemis van Sanchez inderdaad. Vond De Jong erbij voor een verdediger (in dit geval Dijks) wel prima en gedurfd. Het was niet per se nodig, maar het toont wel aan dat Keizer vol voor de overwinning durft te gaan en dat hij met een gelijkspel geen genoegen nam. Maakte echter mijns inziens wel een fout door alles of niets te gaan spelen, deed dat te vroeg en daardoor kwam het veld helemaal open te liggen. Vraag me sowieso af of dat zin heeft bij dit Ajax, want heb weinig tot geen goede voorzetten gezien en ook die lange ballen zijn vaak van bedroevend niveau.

Mogen wel wat versterkingen bij hoor. Heb al gezegd wat en waar, dus ga daar niet weer drie alinea's aan verspillen. Daardoor heb je inderdaad niet verloren vandaag, maar daardoor kan je dit seizoen wel meer punten gaan verspelen. Vandaag was het aanvallend weer eens erg matig, want je moet in de eerste helft al 2-0 voor komen. Je had ze helemaal vast staan, ze konden helemaal niks, maar Ajax aanvallend helaas ook niet. Younes die af en toe een prima pass in huis heeft, maar al een jaar uit vorm is. Deed het goed bij de goal van Ajax, had nog een assist kunnen hebben als Kluivert met links had geschoten, maar verder was hij weer slecht vandaag. Kluivert die leuke acties heeft, maar waar het vervolg vaak niet goed is. Dolberg die het niet helemaal had, Ziyech die een prima goal maakt, maar verder geen al te beste pot speelde en Van de Beek die ik op wat slordige momenten na prima vond spelen. Dijks was vandaag wel goed, Veltman weer vrij matig. Ja ik zit weer te blaffen op Veltman, maar wat voegt die vent in zo'n pot aanvallend toe? 0,0. Heeft geen actie (en ook niet de snelheid ervoor), geen voorzet, gewoon te weinig aanvallende capaciteiten.

Om over dat laatste punt door te gaan: ik zat vandaag toevallig Manchester City te kijken en als je dat ziet... Ja, die hebben honderden miljoenen meer besteed en kunnen blijven besteden, maar daar gaat het me niet om. Zo een Walker speelt De Bruyne in en maakt dan meteen een loopactie, die amper bij te houden is omdat hij zo snel is. Komt dan meteen weer vrij en dan kan je door combineren. Kan dan eventueel ook nog een actie maken langs de flank. Ook voorin was dat een stuk beter geregeld. Tikken, doorlopen. Ging ook niet altijd goed, tempo lag ook daar voor het grootste deel te laag, maar het idee was er wel. Bij Ajax is het brengen, twijfelen, wachten tot eindelijk iemand eens goed beweegt en vrij staat, inspelen en dan niet meer weten waar je heen moet lopen. Hoeveel goede aanvallen heeft Ajax vandaag gehad? 2? 3? Tegen zo'n matig elftal als Heracles... Om je kapot te schamen.
                Dit is mijn club;
                Mijn ideaal;

Comment

• Verdedigend is het nu niet veel, maar volgens mij hebben we amper wat weggeven? Aanvallend ook best wat kansen gehad. Middenveld en verdediging is naar mijn idee prima, al mag er nog wel iemand bij achterin. Aanvallend is gewoon alwťťr het probleem, je hebt nu Neres, Cerny, Younes en Kluivert. 4 twijfelgevallen, niet 1 zekerheidje en dat mag gewoon niet. Als je kijkt naar de concurrenten. Heb je PSV met Lozano wat een zekerheidje is, als twijfelgevallen op de andere kant hebben ze dan bijvoorbeeld Pereiro en Bergwijn. Zelfde met Feyenoord die als zekerheidje een Berghuis hebben en als twijfelgeval een Boetius. Twijfelgeval bedoel ik mee, een jongen waarvan je niet weet wat je precies kan verwachten, die je rustig kan laten ontwikkelen omdat de overige 2 aanvallers wel zekerheidjes zijn.

Ik heb wel vertrouwen in Cerny bijvoorbeeld, een stuk meer in hem dan in Kluivert bijvoorbeeld. Maar zet hem dan eens in de basis? Want beide vleugelspelers waren gewoon om te janken vandaag op 1 Š 2 leuke acties in de wedstrijd na.Ook typisch dat Cerny vandaag de voorkeur kreeg boven Neres, en dan heb je daar 15 miljoen voor betaald Man man. Is dus gewoon je 4de buitenspeler.

Cassiera buiten de selectie maar mag niet verhuurd worden, ook zo typisch Gun die jongen ergens een kans als spits want dit slaat nergens op.
                  Last edited by cimbomcu; 12 aug 2017, 22:43.

Comment

• Huhu Ajax verliest en goh meteen weer a4tjes vol met kritiek. Ditmaal bij jullie maar psv en Feyenoord niet anders. Voor niet top3 supporters is dat genieten. Begin onder Bosz was ook kut en kijk waar Ajax geŽindigd is. Komt wel goed, alleen hopelijk voor jullie gaat Marc even z'n portomonee trekken voor 'aanwinsten' en idd niet paniekaankopen zoals v Aken of Heiko.

Comment

• Nog altijd hetzelfde.

Linksback, zes, buitenspeler.

Plus eventueel vervanger Davinson Sanchez.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitesse88 Bekijk berichten
                        Huhu Ajax verliest en goh meteen weer a4tjes vol met kritiek. Ditmaal bij jullie maar psv en Feyenoord niet anders. Voor niet top3 supporters is dat genieten. Begin onder Bosz was ook kut en kijk waar Ajax geŽindigd is. Komt wel goed, alleen hopelijk voor jullie gaat Marc even z'n portomonee trekken voor 'aanwinsten' en idd niet paniekaankopen zoals v Aken of Heiko.
                        Waar dan precies? Als je donderdag een kutresultaat neerzet is de kans groot dat je niet eens Europees speelt. Dan moet je kampioen worden, anders heb je echt een dramatisch seizoen achter de rug.

Dit is mijn club;
                        Mijn ideaal;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitesse88 Bekijk berichten
                          Huhu Ajax verliest en goh meteen weer a4tjes vol met kritiek. Ditmaal bij jullie maar psv en Feyenoord niet anders. Voor niet top3 supporters is dat genieten. Begin onder Bosz was ook kut en kijk waar Ajax geŽindigd is. Komt wel goed, alleen hopelijk voor jullie gaat Marc even z'n portomonee trekken voor 'aanwinsten' en idd niet paniekaankopen zoals v Aken of Heiko.
                          Sorry Erik, ik moet hier even op ingaan...Maar ik denk dat Feyenoord-supporters in het verleden iets meer reden tot klagen hebben gehad dan Ajax- en PSV-supporters. We zijn met 10-0 afgedroogd, stonden bijna onder de streep...En dan heb ik het alleen even over de redelijk recente hele diepe dalen. Ik hoop dat je met goede voorbeelden wat mijn club betreft kunt komen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimbomcu Bekijk berichten
                            Dat vind ik beide tegenover Sanchez matig. Die Cuesta daarintegen is de opvolger van Sanchez bij zijn club en op 18 jarige leeftijd al basisspeler en meer dan 30 duels gespeeld, verder dan Sanchez was op die leeftijd. Dat lijkt mij wel een leuke opvolger, al ken ik hem zelf niet goed genoeg.

Zin in straks trouwens! Ben bang dat Dijks gaat spelen
                            Knopper was ook de vervanger van Litmanen, speelde meteen veel en was op die leeftijd verder dan Jari. Zegt dus niet per se iets.

Verder eerst bij veel mensen gejank om Dijks en dan blijkt hij het aardig te doen. Het is voor Eredivisie-begrippen ook gewoon een prima back. Hier werd gedaan alsof je meteen het kampioenschap kunt vergeten als hij zelfs maar in je selectie zit.

Comment

• Na gister kunnen we het kampioenschap wel weer vergeten hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chiemel Bekijk berichten
                                Na gister kunnen we het kampioenschap wel weer vergeten hoor.
                                het is 13 augustus maat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimbomcu Bekijk berichten
                                  Verdedigend is het nu niet veel, maar volgens mij hebben we amper wat weggeven? Aanvallend ook best wat kansen gehad. Middenveld en verdediging is naar mijn idee prima, al mag er nog wel iemand bij achterin. Aanvallend is gewoon alwťťr het probleem, je hebt nu Neres, Cerny, Younes en Kluivert. 4 twijfelgevallen, niet 1 zekerheidje en dat mag gewoon niet. Als je kijkt naar de concurrenten. Heb je PSV met Lozano wat een zekerheidje is, als twijfelgevallen op de andere kant hebben ze dan bijvoorbeeld Pereiro en Bergwijn. Zelfde met Feyenoord die als zekerheidje een Berghuis hebben en als twijfelgeval een Boetius. Twijfelgeval bedoel ik mee, een jongen waarvan je niet weet wat je precies kan verwachten, die je rustig kan laten ontwikkelen omdat de overige 2 aanvallers wel zekerheidjes zijn.

Ik heb wel vertrouwen in Cerny bijvoorbeeld, een stuk meer in hem dan in Kluivert bijvoorbeeld. Maar zet hem dan eens in de basis? Want beide vleugelspelers waren gewoon om te janken vandaag op 1 Š 2 leuke acties in de wedstrijd na.Ook typisch dat Cerny vandaag de voorkeur kreeg boven Neres, en dan heb je daar 15 miljoen voor betaald Man man. Is dus gewoon je 4de buitenspeler.

Cassiera buiten de selectie maar mag niet verhuurd worden, ook zo typisch Gun die jongen ergens een kans als spits want dit slaat nergens op.
                                  Dan hoop ik niet dat een scout gister bij jong Ajax was. Wat is die slecht zeg

Comment

• Verdedigend is het echt om te huilen. Die 1e goal van Heracles was natuurlijk een beauty, maar een beetje druk op de bal geven kan geen kwaad natuurlijk. Kluivert, ja, leuke acties maar in de eindfase zelden wat goed gedaan (voorzetten etc.). Moet inderdaad echt wat bij komen, maar houd me hart vast.

Het is inderdaad ook pas de 1e wedstrijd, uit bij Heracles, dus laten we even afwachten hoe het over 5 weken ervoor staat. Nu eerst naar donderdag...

Comment

• Vrijwel dezelfde selectie haalt gewoon finale EL he jongens. Inderdaad niet gelijk zo van wal steken over de selectie, die is kwalitatief gewoon goed. Maar keizer heeft bij mij gewoon nu al de irritatie factor. Als het niet loopt wissel dan gewoon. Je hebt laten zien dat je systeem zijn vruchten af werpt, waarom dan de boel omgooien? Hij had ook prima in minuut 55/60 neres er in voor younes en Huntelaar er in voor dolberg en dan kun je het met voorzetten gaan proberen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elsjorro1990 Bekijk berichten
                                        Vrijwel dezelfde selectie haalt gewoon finale EL he jongens. Inderdaad niet gelijk zo van wal steken over de selectie, die is kwalitatief gewoon goed.
                                        Dit. Ik snap best dat de achterban vraagt om aankopen, maar als zelfs Joel Veltman dit soort teksten spuit: "Ik en andere spelers hebben aangegeven dat er nog spelers bij moeten. Dat was het standpunt voor deze nederlaag al. Een buitenspeler, misschien een ervaren middenvelder en een paar goede verdedigers." Klaassen en Traore zijn de enige basisspelers die zijn vertrokken. Daarnaast wat gasten die voornamelijk als stand-in fungeerden. Vind het getuige van weinig vertrouwen naar medespelers dat Veltman dergelijke uitspraken doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chiemel Bekijk berichten
                                          Na gister kunnen we het kampioenschap wel weer vergeten hoor.
                                          Nee joh. PSV is echt om te janken zo slecht en Feyenoord gaat het ook niet laten zien dit jaar. Het wordt gewoon wederom een dramatisch niveau in de Eredivisie waar de kampioen een stuk of 8-9 keer heeft verloren

Comment

• Hier komt een zeikverhaal aan hoor. Hoop dat het ergens op slaat. Maar het is zoals ik het een beetje zie bij Ajax nu. Natuurlijk moet je ook met deze selectie kunnen winnen van Heracles, spelen er andere zaken (nieuwe trainer, Nouri drama) maar het beleid over het grote geheel zint mij niet.
                                            Het irriteert mij vooral dat er een soort van gemakzucht of naÔviteit in het beleid zit. Er wordt niet door geselecteerd op basis van kwaliteit maar meer op basis van persoonlijkheid (El Ghazi, Bazoer, Tete, Riedewald, Gudelj) niet dat dit nou de spelers zijn die Ajax perse een heel stuk beter maken, of dat ik bij een aantal ook niet erg blij was dat ze weg waren maar spelers als Dijks, Viergever, Younes en in mindere mate Veltman en Schone voldoen imo gewoon niet. Helemaal niet als ze geen concurrentie hebben waardoor ze een stapje extra moeten zetten.

Daarnaast is het onbegrijpelijk dat we al 3 jaar geen echte linksback hebben en die ook iedere transferperiode weer genoemd wordt als doelwit. Hoe kan dat? Er loopt echt wel ergens op de hele wereld een haalbare back rond die beter is dan een centrale verdediger, een middenvelder of Dijks. Als ze van mening zijn dat die drie voldoen, dan moet je ook direct vertrouwen er in uit spreken en Viergever verlengen en Dijks bij de selectie houden. Op de buitenposities hetzelfde verhaal. Jaren op zoek geweest naar een rechtsbuiten, dan wordt er een voor 12 miljoen gehaald uit BraziliŽ. Oke, die moet een halfjaar wennen, dat is logisch. Maar vervolgens is ie opeens 4de keuze voorin. Cerny was dan weer niet goed genoeg, nu opeens wel? Moet voor zo'n jongen ook totaal onduidelijk zijn. Cassiera ook zo'n vreemd verhaal. Ook het verhaal met die Richarlison is vreemd, dat moest m worden, er moest een linksbuiten komen. Dat ketst vervolgens op een paar miljoen af en daarna blijft het stil?

Dan het voorbereiden op vertrekkende spelers. Na afgelopen seizoen kon je er wel enigszins van uitgaan dat er interesse zou komen voor Onana, Sanchez, Ziyech, Dolberg en Klaassen. Complimenten dat ze voor Onana en Dolberg geanticipeerd hebben door Van Leer, Huntelaar en (als het goed is?) een Braziliaanse spits te halen. Klaassen en Ziyech staan/stonden () de vervangers klaar uit de eigen jeugd, maar Sanchez is totaal geen rekening mee gehouden blijkbaar. Er wordt nu een jonge Colombiaan genoemd, als die jongen zo goed is en inderdaad pas 18/19 dan haal je die toch alvast? Geld zat, we zitten niet heel dik in centrale verdedigers en bij Ajax moet iedere speler toch eerst nog een jaar ''wennen''.
                                            Dat je voor een bedrag zoals voor Klaassen en Sanchez eigenlijk niet anders kan dan verkopen, is logisch. Maar anticipeer daar nou eens van te voren op. Het is ieder jaar hetzelfde liedje, uiterlijk begin augustus moet je selectie gewoon staan, op een enkel buitenkansje en moeilijke transfers na.

Kom ik bij de keuze van Keizer en het gedoe met Bosz. Ik geloof best dat Bosz het niet helemaal naar zijn zin had en een vervelende kerel kan zijn. Maar ik geloof niet dat hij nietsontziend opeens perse weg wil bij Ajax. Hij wou denk ik gewoon meer, wou de technische staf veranderen, wou door selecteren en stappen zetten. Dat botst met de kliek die er zit, de Bergkamp - Spijkerman - L'Ami clan zeg maar. Ajax kiest vervolgens voor de makkelijke oplossing en laat Bosz gaan en vervolgens voor een nog makkelijkere oplossing door iemand aan te stellen die het met Jong Ajax goed gedaan heeft, maar eigenlijk een totale nobody is. Los van het feit of het een goede trainer is, het is zo makkelijk. Keizer zal niet zo snel opstaan tegen Spijkerman en Bergkamp, Keizer zal ook niet zo snel naar Overmars toestappen om aankopen te eisen. Oftewel; lekker makkelijk..

Tenslotte; de centjes. Ajax heeft zo gigantisch veel geld binnen gehaald de laatste jaren en staat er volgens de berichten goed voor op het financiŽle gebied. Wat is het plan hiermee? Het wordt niet echt gebruikt voor het eerste elftal, ik heb niet het idee dat er veel extra geld in de jeugd wordt gestopt. Wat dan? Willen ze van de beurs? Willen ze de ArenA kopen? Iets van duiding hierover zou de onvrede (want die is er bij veel supporters) iets weg kunnen nemen en zou in ieder geval voor wat duidelijkheid zorgen.

Lief dagboek, het was een mooie dag vandaag. Xxx Bart.

Comment

• DM: Onana
                                              RA: Nieuw/Orejuala
                                              CV: De Ligt/Veltman
                                              CV: Viergever
                                              LA: Nieuw
                                              CVM: Nieuw/De Jong
                                              RCM: Van de Beek
                                              LCM: Ziyech
                                              RB: Kluivert/Neres
                                              SP: Dolberg
                                              LB: Nieuw

Komt dan wel goed.

Comment

• Goede post Bart. Ben het niet per se met Šlles eens, maar kan me in de strekking wel vinden.

Wat me in het algemeen opvalt is hoe veel er om versterkingen geroepen wordt. Zo ongeveer iedereen is het erover eens dat Ajax eigenlijk alleen gerichte aankopen moet doen en vervolgens heb ik de laatste tijd pleidooien gelezen voor aankopen op een stuk of 6 posities (rechtsback, cv, linksback, 6, vervanger Nouri, buitenspeler), terwijl we al een keeper en een spits gehaald hebben waar iedereen wel voor was. Dan heb je het in totaal over 8-10 posities, alleen de positie van Vd Beek (met De Jong achter de hand) is nooit geopperd. Dat is toch zo tegenstrijdig als wat, of ligt dat nou aan mij?

Zie bijvoorbeeld (neem dat letterlijk, het is een voorbeeld) die van Zeus hierboven. Die noemt 15 spelers, waarvan 5 nieuwe (en Huntelaar schrijft hij niet op). Dan heb je het imo niet meer over gerichte aankopen, zeker niet als maar 2 basisspelers zijn vertrokken, waarbij je op 1 positie de opvolger al in huis had.
                                                Last edited by Hwb; 13 aug 2017, 13:09.

Comment

• Het is ook een stukje frustratie misschien, maar je hebt tegen Nice vooral veel pech gehad. Tuurlijk waren er fases in die wedstrijden waar niet goed gespeeld werd, maar ok heb toch zeker ook fases gezien dat Ajax gewoon echt heel erg goed was. Daar doet de afwezigheid van SŠnchez niet zoveel aan af, het kan niet zo zijn dat je dan in elkaar valt. Tuurlijk er mag een linksback bij en een vleugelspeler zou ik ook geen overbodige luxe vinden. Maar het begint en eindigt bij de trainer. Keizer stelt de verkeerde poppetjes op en wisselt vervolgens totaal zinloos. Wij zien allemaal
                                                  ypunes al maanden worstelen met essentiŽle aspecten van het spel. Leuk hoor die dribbels en acties, maar er komt gewoon een moment dat je moet zeggen: joh amin je gaat even een aantal wedstrijdjes banken. In de tussentijd ga je ff nadenken over wat je niet goed doet. En hopelijk valt dan het kwartje. Zo niet dan verkoop je hem toch lekker? Ik vind het onbegrijpelijk dat we 12,5 miljoen betalen voor iemand die vervolgens niet veel speelt. Terwijl we toch in al die invalbeurten hebben kunnen zien dat neres een uitstekende voetballer is. En dan dat omgooien van dat systeem. Ik had gehoopt dat Huntelaar vooral gehaald was voor wanneer dolberg niet zijn beste wedstrijd speelt of wanneer je inderdaad wat moet forceren. Maar ga dan anders wisselen. Je weet dat je met Huntelaar een speler hebt die "leep" is en een perfecte afmaker is. Dan moet je zorgen dat die ballen voor de goal komen , dat afstappen van het systeem en alle ballen naar voren roeien is zo niet het systeem wat dit elftal zou moeten voetballen. Gooi een linkspoot op links een rechtspoot op rechts en bedien Huntelaar. Je verkracht nu imo de kwaliteiten van Huntelaar door hem een pinchitter te maken waar we alle lange ballen op gaan schieten. En imo is Huntelaar daar echt helemaal de speler niet voor. Dus imo gaat het fout in de basis en wissels van keizer en als die dat niet gauw gaat aanpassen dan heb ik echt heel gauw met hem gehad. Dat gezeik over de selectie is gewoon pure waanzin, kwalitatief gezien heb je gewoon de beste selectie van de eredivisie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hwb Bekijk berichten
                                                    Goede post Bart. Ben het niet per se met Šlles eens, maar kan me in de strekking wel vinden.

Wat me in het algemeen opvalt is hoe veel er om versterkingen geroepen wordt. Zo ongeveer iedereen is het erover eens dat Ajax eigenlijk alleen gerichte aankopen moet doen en vervolgens heb ik de laatste tijd pleidooien gelezen voor aankopen op een stuk of 6 posities (rechtsback, cv, linksback, 6, vervanger Nouri, buitenspeler), terwijl we al een keeper en een spits gehaald hebben waar iedereen wel voor was. Dan heb je het in totaal over 8-10 posities, alleen de positie van Vd Beek (met De Jong achter de hand) is nooit geopperd. Dat is toch zo tegenstrijdig als wat, of ligt dat nou aan mij?

Zie bijvoorbeeld (neem dat letterlijk, het is een voorbeeld) die van Zeus hierboven. Die noemt 15 spelers, waarvan 5 nieuwe (en Huntelaar schrijft hij niet op). Dan heb je het imo niet meer over gerichte aankopen, zeker niet als maar 2 basisspelers zijn vertrokken, waarbij je op 1 positie de opvolger al in huis had.
                                                    Van mij had Huntelaar niet gehoeven, hoor. Derde keeper Lamprou ook niet. Van Leer.. Mja, okť. Had ook best een keeper vanuit de jeugd mogen zijn wat mij betreft.

Maar hoe zijn potentiŽle basisspelers geen gerichte aankopen? Wat is dat voor onzin? En wat is je punt Łberhaupt?

Ik vind inderdaad - en al bijzonder lang - dat Ajax met ťchte backs hoort te spelen. Atletisch, snel, offensief ingesteld.. Dan heb je gewoon twee versterkingen nodig. Die Colombiaan hebben ze nu, prima, dan is het nu hoog tijd voor een linksback. En nee, die is er momenteel niet. Viergever is een pure LCV, Sinkgraven is geen linksback of Łberhaupt een verdediger (nu niet, morgen niet, nooit niet) en is zelfs al voor op het middenveld van Ajax een lichtgewicht en Dijks hoort lekker in de Championship te draven. Daar paste hij vast en zeker prima. En anders gewoon weer lekker Willem II. Hoogstens een FC Twente.

Verder ben ik inderdaad ook nog altijd van mening dat Ajax een echte nummer zes mist. SchŲne kan niet meer. Europees ging het vorig seizoen al haast niet meer. Van de Beek moet je daar ook niet neer gaan zetten, want dat is simpelweg de opvolger van Klaassen. Heeft loopvermogen, scorend vermogen en een redelijke techniek. Cruciaal op de RCM. De Jong is te pril en Łberhaupt geen echte zes. Voor die positie heb je nu echt eens een stabiele speler nodig met zowel defensieve als voetballende kwaliteiten. Maar in de eerste plaats moet het iemand zijn met fysieke (dat kan ůf sterk, ůf vooral klein, snel en wendbaar zijn), een gezonde dosis agressie op de bal en met wat defensieve kwaliteiten en feeling.

Vervanger Nouri hoeft van mij niet eens zo. Sinkgraven kan ook als stand-in van Ziyech, ondanks ik hem nog altijd niet geschikt vind voor het niveautje Ajax. Nooit gedaan ook.

En ja, een vleugelspeler vind ik inderdaad ook cruciaal. Men gebruikt maar voortdurend het kwantiteit-argument. 'We' hebben toch Kluivert, Younes, Neres en Cerny..? Ja, en..? Wie gaat er dit seizoen 10+ doelpunten maken? Wie gaat er dit seizoen 10+ assists geven en laat een Dolberg aanzienlijk beter renderen? Kluivert en Neres zijn wisselvallig en fragiel, Younes kan alleen in de ťťn-tegen-ťťn, hetgeen je in Nederland niet meer mee zal maken, dus heb je geen ťne flikker aan hem en in Cerny heb ik nog nooit iets gezien. Ja, vast en zeker leuk in de jeugd, maar in zijn invalbeurten heb ik het altijd een enorm dommig ventje gevonden. Maakt altijd de verkeerde keuzes, slap in de duels, enorm veel balverlies..

Je hebt simpelweg gewoon iemand nodig die het verschil kan maken. Een wedstrijd kan openbreken. En ook internationaal. Als jouw maatstaf de Nederlandse flutcompetitie is.. Maar dan ga je nooit een stap verder komen. Je hebt gewoon absoluut een vleugelspeler nodig die er direct staat. Meer rendement: meer goals, meer assists, meer waarde in directe zin. Dat is nu net het enige wat die schijtclub uit Eindhoven goed heeft gedaan: Lozano kopen.
                                                    Last edited by Zeus; 13 aug 2017, 15:16.

Comment

Wat gebeurt er?

Collapse

There are currently 5 users online. 4 leden en 1 gasten.

Meeste gebruikers ooit online was 1.524, 9 nov 2010 om 16:04.

Working...
                                                    X